روحانی: ویروس کووید ۱۹ سبب بیداری ما و جهانیان شده است

گروه اجتماعی الف،   3990208138 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس‌جمهور گفت: ویروس کرونا البته فضای خاصی ایجاد کرده و شرکت‌های دانش‌بنیان ما و پارک‌های علم و فناوری از همان روزهای نخست که این ویروس وارد کشور شد به میدان آمدند.

روحانی: ویروس کووید ۱۹ سبب بیداری ما و جهانیان شده است

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور عصر امروز دوشنبه ۸ اردیبهشت ماه در جلسه هم اندیشی با مدیران پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان، اظهار داشت: ویروس کرونا توانسته زندگی بشریت را تحت تاثیر قرار دهد و این عظمت و قدرت خداوند و طبیعت اوست که یک ویروسی بسیار کوچک پنهان و نادیدنی از یک منطقه فعالیت خود را آغاز و اکنون تمام کره زمین را به خود درگیر کرده است.

** ویروس کووید ۱۹ سبب بیداری ما و جهانیان شده است

وی با بیان اینکه همه کشورها به دلیل ویروس کرونا با مشکلاتی مواجه شدند، گفت:‌ ویروس کووید ۱۹ سبب بیداری ما و جهانیان شده است. ‌همین چند ماه پیش کسی فکر نمی‌کرد ویروسی همه ارتباطات، اقتصاد و سیاست جامعه را این چنین تحت تاثیر قرار دهد.

روحانی اظهار داشت: ویروس کرونا البته فضای خاصی ایجاد کرده و شرکت‌های دانش‌بنیان ما و پارک‌های علم و فناوری از همان روزهای نخست که این ویروس وارد کشور شد به میدان آمد و نیازمندی‌های ما در بخش ضد عفونی، پیشگیری، مراقبت، درمان و زمینه‌های دیگر را مرتفع کرده است.

وی با بیان اینکه همه دنیا وارد یک رقابت برای کشف واکسن کرونا شده اند ، گفت : ما نیز در داخل این رقابت هستیم و اگر بتوانیم زودتر از دیگران به نتیجه برسیم حرکتی مهم از لحاظ سلامت، نجات بشر و اقتصاد کشور خواهد بود.

روحانی همچنین پیشنهاد داد که در شرایط کنونی ۴۳ پارک علم و فناوری کشور با یک تقسیم کار ، روی بخش های تخصصی تر در حوزه های تشخیص و تولید تجهیزات و مراقبت فعال شوند.

رئیس قوه مجریه با بیان این که افزایش تعداد پارک های علم و فناوری پیشرفت بسیار ارزشمند است، گفت: از نظر درآمدزایی هم این شرکت‌ها حرکت خوبی داشته اند؛ وزیر علوم هم گزارش داده‌اند که ۱۳ هزار میلیارد تومان در سال گذشته فروش محصولات شرکت‌های دانش بنیان فعال در پارک های علم و فناوری بوده است.

وی با بیان اینکه امروز در بخش نانو و بیو بازار خوبی برای صادرات داریم، اظهار داشت: کرونا یک معضل و مشکل بزرگی برای همه جوامع انسانی است. برای ایران هم به همین صورت مشکلات زیادی درست کرده است.

روحانی با تاکید بر اینکه در ارتباطات و زندگی مردم همه ما وقتی می‌گوییم کرونا؛ به فکر سلامت جسم و به فکر بازارو اقتصاد می افتیم تصریح کرد: البته این دو تا خیلی مهم است اما مسایل مهم دیگری هست که کرونا آنها را تحت تاثیر قرار داده است.

روحانی افزود: ماه رمضان و عید نوروز ما تحت تاثیر قرار گرفته است. شب‌های ماه رمضان، جلسات انس، جلسات معنویت، جلسات افطار که برای مردم ما از لحاظ معنوی و از لحاظ سلوک زندگی بسیار مهم بود همه اینها با مشکلاتی امسال مواجه است.

** ویروس کرونا توانسته است زندگی بشر را تحت تاثیر قرار بدهد

وی اظهار داشت:  این ویروس توانسته است زندگی بشر را تحت تاثیر قرار بدهد. این هم واقعا عظمت و قدرت طبیعت و قدرت خداوند است که یک موجود ریز پنهان نادیدنی از یک نقطه‌ای می‌تواند فعالیت خودش را شروع کند و در حدود یک ماه سراسر جهان را تحت تاثیر قرار بدهد. امروز کشوری نیست که تحت تاثیر این مشکل نباشد و همه کشورها با مشکلاتی مواجه شدند و این یک مقداری باعث تنبه و بیداری ما شده است.

رئیس جمهوری ضمن بیان آیاتی از کلام الله مجید در مورد تلاش برای کسب علم، خاطرنشان کرد: به طور کلی دانش علم بشر اندک است و چه زمانی فکر می‌شدکه یک ویروسی می‌تواند سلامت جامعه، زندگی جامعه، ارتباطات جامعه، اقتصاد جامعه، سیاست را این چنین تحت تاثیر قرار دهد ضمن این که این ویروس مشکلات فراوانی را برای ما به وجود آورده است در عین حال یک فضا و فرصت خاصی هم برای فعالیت ما ایجاد شده است.

روحانی تاکید کرد: ما امروز فعالیت شرکت‌های دانش بنیان که می‌بینیم و پارک‌های علم و فناوری با همه قدرت از روز اولی که با این ویروس ما مواجه شدیم به میدان آمدند و نیازمندی‌هایی که داریم در بخش ضد عفونی، تشخیص، پیشگیری،مراقبت و  درمان در همه زمینه‌ها وارد شدند در برخی از زمینه‌ها مثل درمان اصلا خود دنیا هم هنوز در مراحل اولیه است.

وی تصریح کرد: برخی از پارک های علم و فناوری تلاش می‌کنند حتی از داروهای گیاهی برای مهار این ویروس استفاده کنند برای توانمندی و قدرت بشر که بتواند در برابر هر ویروسی مقاوم‌تر باشد.مقاومتی که می‌تواند ایجاد بکند خیلی مهم است.با دلاوری و شجاعت این کار شروع شده  است با این حال معمولا درمان زمان بر است تا وقتی که ما به یک نتیجه واقعی و نهایی برسیم زمان می‌برد.

**برای درمان کرونا و تولید واکسن‌ آن ما هم رقابت می‌کنیم 

روحانی با شاره به اینکه شناخت ما نسبت به این ویروس در طول چند ماه زیاد نیست، اظهار داشت: از وقتی اسم این ویروس از پایان سال ۲۰۱۹ آشکار شد، تا امروز زمان زیادی نیست بنابراین برای درمان زمان بیشتری نیاز است تا به درمان برسیم و برای واکسن هم زمان بیشتری نیاز باشد.

وی گفت: البته کار در همه زمینه‌ها آغاز شده و امروز در جلسه با شرکت‌های دانش بنیان درباره واکسن نبود. مراکزی هستند که به طور ویژه روی واکسن کار می کنند که اگر به محصول برسیم کار بزرگی است.

رئیس قوه مجریه با اشاره به اینکه همه دنیا به دنبال تولید ملزومات مبارزه با ویروس کرونا هستند، تاکید کرد: مساله درمان کرونا یا تولید واکسن یک رقابت جهانی است و ما وارد یک رقابت جهانی شدیم.

وی اضافه کرد: تمام کشورهای دنیا به خصوص کشورهای پیشرفته تلاش می‌کنند که به نتیجه برسند و ماهم داخل این رقابت هستیم و اگر بتوانیم زودتر از دیگران به نتیجه برسیم از لحاظ افتخار، سلامت و نجات بشر و اقتصاد چقدر برای ما مهم است.

** لزوم تقسیم کار در مبارزه با ویروس کرونا

روحانی با اشاره به لزوم تقسیم کار در مبارزه با ویروس کرونا افزود: شرکت‌های دانش بنیانی که بیشتر در زمینه ماسک، کیت تشخیص و دستگاه تنفسی کار کردند آنها را بیشتر تقویت کنیم و از ۴۳ پارکی که الان در بخش‌های مختلف فعال هستند، تقسیم بندی داشته باشیم و هر کدام در یک بخش بیشتر فعال شوند.

وی ادامه داد: در بعضی از استان‌ها دیدیم که مثلا بیشتر روی ماسک کار می‌کنند. در یکی دیگر از استان‌ها روی ونتیلاتور و دستگاه تنفسی بیشتر کار کردند و تولید خوبی داشتند و با این تولید که جلو می‌رود حتی در آینده می‌تواند صادر کننده باشد. بعضی از شرکت‌ها روی دستگاه‌های اسکن کار می کردند آن هم می‌توانیم به نقطه ای برسیم که صادرکننده باشیم.

روحانی اظهار داشت: در تولید کیت‌ها چند شرکت دانش بنیان و پارک‌ها اعلام کردند که روی کیت تشخیصی کار می‌کنند بنابراین بتوانیم تقسیم کار داشته باشیم که آنهایی که بیشتر در یک زمینه کار کردند آنها را تقویت کنیم و کاری که الان عقب‌تر است به پارک دیگری بدهیم که آنها می‌توانند در این زمینه این کار را انجام دهند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۲۹۲۵۴۱۸:۲۳:۱۹ ۱۳۹۹/۲/۸
میشه بفرمایید چطوری ودرچه زمینه ای موجب بیداری شماها شده است؟
ناشناس۱۴۲۹۳۳۶۱۹:۴۴:۰۲ ۱۳۹۹/۲/۸
بیداری جهانیان را قبول دارم ولی بیداری شما بعید می دانم
ناشناس۱۴۲۹۳۴۷۲۰:۱۵:۳۸ ۱۳۹۹/۲/۸
حماقت های بشر و عملکرد فاسد او در جهان را به نمایش عظمت الهی نسبت ندهید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین