تعدیل‌تان کردیم ؛ اشک ما بدرقه راهتان!..

علی اباذری،   3990120079 ۱۰۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
تعدیل‌تان کردیم ؛ اشک ما بدرقه راهتان!..

رییس یکی از بیمارستان های مشهور خصوصی تهران با ظاهر شدن در فضای مجازی و چشمانی اشکبار از تعدیل ۵۰ درصدی کارکنان بیمارستان خود به دلیل کرونا خبر داد. او گفت حتی قادر به تامین حداقل های حقوق برای این نیروها نیست و علیرغم رضایت قلبی نداشتن خودش وهیات مدیره، آن‌ها مانند پدری دلسوز و شرمسار که نمی توانند خواسته های بحق فرزندانشان را تامین کنند مجبور به این تصمیم شده اند.

کسی جز خود مدیران این بیمارستان ها نمی داند که هزینه هایشان در این ایام چه تغییری کرده است و آیا واقعا به آن حد از وخامت رسیده که نیمی از نیروهای خود را تعدیل کنند یا نه. اما این را همه می دانند که به مدد سیاست های اقتصادی سرمایه محور در پیش گرفته شده در همه ۳۰ سال گذشته، حتی بخش بهداشت و درمان کشور نیز که با سلامت و جان مردم سر و کار دارد از آفات آن در امان نماند و در حالی که از امکانات و بنیه بیمارستان های دولتی و خدمات آنها کاسته می شد بیمارستان ها یا درمانگاه های خصوصی در رقابتی که قرار بود شاه کلید توسعه اقتصادی کشور باشد روز بروز به درآمدهای سرشار خود افزودند تا جایی که امروز دیگر کمتر کسی است که نداند در بخش درمانی کشور چه ظرفیت های عظیمی برای سوداگری نهفته است.

متاسفانه برخلاف تمام پندارهای مثبت و ساده انگارانه درباره نتایج توجه به انگیزه های رقابت آمیز مادی و پیش بینی افزایش رفاه ناشی از این امر یعنی سرریز شدن درآمدهای طبقات صاحب سرمایه به طبقات پایین تر مزد بگیر چنین امری تحقق نیافت و آنچه بر جای ماند افزایش روحیه سوداگرانه ای است که دیگر حتی در بخش های درمانی نیز کاملا نهادینه و پذیرفته شده است و حتی در شرایط دشوار نیز ( بر خلاف دهه نخست انقلاب که انگیزه های ایثارگرایانه و تعاون مدارانه بر رفتار و گفتار آحاد جامعه از مسوولان گرفته تا مردم حاکم بود)  کمتر رغبتی برای همکاری و از خودگذشتگی ایجاد می‌کند.

مشخصا در پاسخ به برخی دلایل ارایه شده از سوی مدیران چنین بنگاه های اقتصادی و تجاری باید پرسید آیا سختی این چند صباح دشوار را نمی شد با همدلی بیشتر و البته کمتر کردن انگیزه های سوداگرانه آسان تر کرد؟ و اساسا آیا آنها بیشتر از کسانی که در مجموعه تحت مدیریت خود مورد تعدیل قرار گرفته اند سختی این شرایط دشوار حس می کنند؟ آیا نمی شد برای مدتی کوتاه برنامه های توسعه گرایانه خود را متوقف کنند و از سرمایه های آنچنانی اندوخته شده خود در تمام این سال ها قدری هم برای شرایط دشوار امروز هزینه کنند؟

از اینروست که دلایل رییس بیمارستانی که اینچنین براحتی صحنه و میدان را به نفع منافع شخصی ترک می‌کند پذیرفتنی نیست. 

این مدیران و صاحبان کسب و کارهای بزرگ در کشور به خوبی شاهد بوده اند که در تمام سال های گذشته به خصوص سالهای نخست پیروزی انقلاب و سالهای جنگ مردم طبقات پایین‌تر جامعه چگونه از «همه» داشته های مادی خود برای کمک به اداره کنندگان جامعه هزینه کردند و در حال حاضر نیز همان ها هستند که هزینه های اصلی را می پردازند و دشواری های بزرگ را بر گرده خود احساس می‌کنند. 

متاسفانه چنین نابرابری حتی در جامعه بزرگ درمانی کشور نیز صادق است  و با مشاهده برخی واکنشها نظیر آنچه در ابتدای این نوشته آمد با قاطعیت باید گفت چندان منصفانه هم نیست که ایثارگری ها و جانفشانی های قابل مشاهده در بخش درمانی کشور را به پای همه جامعه بزرگ پزشکی کشور و به خصوص صاحبان اصلی سرمایه در گردش آن نوشت. 

در این جامعه نیز آن کسانی در حال ایثار و فداکاری هستند که همچنان باورهای پیشین و اصیلی را که راهنمای عمل در ابتدای پیروزی انقلاب بود حفظ کرده اند یا حتی بدون باور سیاسی خاصی به حکم ندای وجدان و ارزشهای انسانی خود عمل می‌کنند. 

بسیار فرق است میان کسانی که در زمان های دشوار محاسبات مربوط به سود و زیان مادی راهنمای عملشان است و کسانی که فداکارانه و علیرغم امکان خالی کردن میدان، خطر را به جان می خرند. 

تجربه کرونا همچنانکه در کل دنیا ضرورت گسترش رفتارهای خارج از محاسبات اقتصادی را دوباره زنده کرده است در کشور ما نیز از همین زاویه باید مورد تامل باشد و به خصوص به کار درس آموزی از تجربه ۳ دهه در پیش گرفتن الگوی اقتصادی بیاید که در کل دنیا این روزها مورد نقد و واکاوی قرار گرفته است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۰۶۶۵۵۱۵:۲۷:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۲۰
بدبختانه بودجه عظیم وزارت بهداشت به جیب پزشکان می رود و به پرستاران و دیگر کادر درمان که زحمت اصلی را می کشند،ظلم می شود. اکثر پزشکان حتی حاضر به نصب کارتخوان و دادن مالیات واقعی نشدند.زیر میزی و درآمد کلان بماند. مردم جوگیر هم مرتبا در حال تقدیر از پزشکان هستند!!
على اصقر۱۴۰۶۶۷۱۱۵:۴۴:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۲۰
در حالي كه دانشگاه آزاد باعث وفور مدرك مهندسي شد اما مافيا مانع افزايش ظرفيت رشته هاي علوم پزشكى در دانشگاه ها شد
ناشناس۱۴۰۶۷۱۱۱۶:۲۱:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۲۰
با توجه به نیاز مبرم به کاد ر درمانی وزرات بهداشت از محل همین یک میلیارد یورو حقوق این کادر را بپردازد و از انها در جها مداوای بیماران کرونایی استفاده نماید تا با عادی شدن اوضاع انها دوباره به محل خدمت قبلی خود بدگردند
ناشناس۱۴۰۶۸۰۴۱۷:۲۷:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۲۰
بیمارستان آتیه
ناشناس۱۴۰۷۶۷۳۱۲:۲۹:۲۹ ۱۳۹۹/۱/۲۱
این بیمارستان یکی از مراکز اصلی بیماران کرونایی هم هست.
ناشناس۱۴۰۶۸۱۰۱۷:۳۱:۵۷ ۱۳۹۹/۱/۲۰
این بیمارستان مشهور در شهرک غرب، هم اکنون با پول هایی که از مردم در طی چند سال دریافت کرده، در حال ساخت بزرگترین برج بیمارستانی ایران در همان منطقه است!
ناشناس۱۴۰۶۸۷۴۱۸:۴۳:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۲۰
بیمارستان آتیه 2 واقع در بلوار فرحزادی: 25 طبقه روی زمین، 10 طبقه زیر زمین چه سرمایه گذاری مطمئنی! نوش جون سهامداران و پزشکان بیمارستان آتیه! حداقل پرستاران و پرسنل خود را در این شرایط بی کار نکنید. از آه شان بترسید.
ناشناس۱۴۰۶۹۱۶۱۹:۴۹:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۲۰
بر روی بنر نصب شده بر بیمارستان آتیه 2 نوشته شده: بزرگترین مرکز پزشکی خصوصی کشور، قطب توریسم درمانی منطقه! گریه نداریتان را باور کنیم، یا بنر نصب شده بر برج بیمارستانتان که قسمت اعظم آن تکمیل شده؟
ناشناس۱۴۰۶۹۴۷۲۰:۱۴:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۲۰
در برخی از بیمارستان‌های خصوصی، پرستار از بیمار، مبتلا به کرونا شده اما وقتی نیاز به بستری داشته، خود بیمارستان از او درخواست پول کرده است. حتی در اوایل ماجرای کرونا به پرستاران این بیمارستان‌ها اعلام کرده بودند که ماسک نزنند، چون بیماران نگران می‌شوند. تعدادی از بیمارستان‌های خصوصی با پرستاران چنین برخوردهایی داشته و آنها را تعدیل کرده‌اند.
ناشناس۱۴۰۶۹۵۵۲۰:۱۹:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۲۰
رییس بیمارستان خصوصی ..می خواهد 600 نفر از 1200 نفر پرسنل این بیمارستان را اخراج کند. آن هم در این شرایط بحرانی. آیا کسی فریادرس این پرسنل زحمت کش است؟ آیا وزارت بهداشت نباید در این کار مداخله کند؟
ناشناس۱۴۰۶۹۶۰۲۰:۲۳:۱۵ ۱۳۹۹/۱/۲۰
حقوق پرستاران این بیمارستان 2.5 میلیون در ماه است!
علي۱۴۰۷۴۳۴۰۸:۴۷:۴۱ ۱۳۹۹/۱/۲۱
بعضي از پزشكان را مي شناسم كه با ورود كرونا به ايران، مطب را تعطيل كردند و به كانادا و اروپا رفتند، هرچند عده اي هم رزمنده وار ماندند و براي حفظ سلامت جامعه جنگيدند. (چند صباحي ديگر پزشكان گريخته برگردند و اين داستان در حوزه سلامت به مانند حوزه ..تكرار مي شود)
ناشناس۱۴۰۶۸۱۸۱۷:۴۰:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۲۰
نگران نباش چند وقت دیگه زیاد میشن ...همین الان امار کونکور مشخصه...
ناشناس۱۴۰۶۸۴۷۱۸:۰۸:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۲۰
دقیقا کادر درمانی متعهد بسیار کم شده و همه بیشتر تفکر مال اندوزی دارن به جای خدمت به هم میهنانشون.به جای این که کل بودجه مملکت بریزند تو جیب کادر درمان باید با افزایش ظرفیت اوضاع رو تعدیل میکردند همانند کشورهای سطح اول از نظر بهداشتی مانند هلند ،نروژ وکوبا که سرانه تعداد پزشکشون نسبت به جمعیتشون بر خلاف کشور ما بالاست.
ناشناس۱۴۰۶۹۶۶۲۰:۲۸:۲۹ ۱۳۹۹/۱/۲۰
فعلا که دانشگاه آزاد داره پزشک آزاد جذب میکنه !!!!
ناشناس۱۴۰۷۹۲۱۱۵:۲۵:۳۶ ۱۳۹۹/۱/۲۱
پزشک باید باسواد باشه چون با جون مردم سروکار داره. افزایش ظرفیت بدون در نظر گرفتن کیفیت آموزش اشتباهی مرگباره
ناشناس۱۴۰۶۷۰۶۱۶:۱۵:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۲۰
تازه کجاشو دیدی! صبر کن چند وقت دیگه جامعه پزشکی درخواست چند برابر شدن تعرفه را خواهد کرد و مسئولان هم خواهد پذیرفت! چون اینجا همه چیز سوداگرانه است! یعنی همه چیز بر مبنای پول ارزیابی میشود و نه چیز دیگر!
ناشناس۱۴۰۶۸۱۶۱۷:۳۹:۴۷ ۱۳۹۹/۱/۲۰
اصلا نمیدانم اصرار اینکه وزیر حتما باید پزشک باشد چیه؟ یکبار یک پرستار یا کارشناس تغذیه بگذارید
ناشناس۱۴۰۶۸۷۰۱۸:۳۹:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۲۰
وزیر فعلی پزشک نیستند
ناشناس۱۴۰۷۰۴۵۲۱:۳۲:۴۳ ۱۳۹۹/۱/۲۰
وقتی روسای دانشگاهها که هیچ، معاونین و بسیاری از مدیران کل دانشگاهها باید پزشک آن هم از نوع بالینی باشند انتظار دارید یک پرستار را بگذارند وزیر؟!!!!!
ناشناس۱۴۰۷۷۹۵۱۳:۵۲:۳۸ ۱۳۹۹/۱/۲۱
رئیس حال حاضر و قبلی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان داروساز هستن. صرفا جهت اطلاع
ناشناس۱۴۰۶۸۷۸۱۸:۴۹:۵۲ ۱۳۹۹/۱/۲۰
احسنت
ناشناس۱۴۰۶۸۸۳۱۸:۵۴:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۲۰
عزیز من جو سازی نکنید. پزشک بیسواد نمی خواهیم و ظرفیت کم نیست. دانشگاه آزاد را مقایسه نکنید.
ناشناس۱۴۰۷۱۴۷۲۳:۲۰:۵۰ ۱۳۹۹/۱/۲۰
پزشکان سهمیه ای بعضا کم سوادند
ناشناس۱۴۰۷۰۷۱۲۱:۵۷:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۲۰
چرا اینقدر حرف بی منطق میزنید بیمارستان های خصوصی چون پول نفت نمیگیرند ورشکسته هستند. همشون ورشکسته هستند اگر ورشکسته نبود و میتونست حقوق پرداخت کنه و درآمد داشت چرا پرسنل را کاهش داد بیمارستان خصوصی سود نمیده این مسئله را حتی اداره دارایی هم میدونه بی انصاف نباشید
ناشناس۱۴۰۷۱۳۸۲۳:۰۲:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۲۰
دقت کنید، مشکل اصلی وزارت بهداشت و پزشک و .. نیست. یک سیاست نئولیبرال اقتصاد را شکل داده با شعار کاهش تصدی گری دولت و رویای توسعه و رفاه عمومی. در حالیکه این یک دروغ است و طبقات ضعیف با وارد شدن بخشهای آموزش و درمان و .. به بخش خصوصی که فقط دنبال منافع صاحبان سرمایه خود است عملا از دسترس اقشار ضعیف خارج میشود و همه ابزارهای ایمنی، سلامت، رفاه و آموزش در خدمت پول سالاران قرار میگیرد. آنچه شما در این مقاله میبینید یکی از میوه های نحس این سیاست است. برای همین همه منجمله فعالان تجاری، پزشکها، و حتی کارمندان حقوق بگیر دولت همه دنبال رسیدن به پول به هر قیمتی میروند تا خودشان را در این سیستم پولسالاری بالا بکشند یا حداقل حفظ کنند. تا این سیستم اقتصادی هست با فحش دادن به دیگران چیزی تغییر نمیکند.
علي۱۴۰۷۴۲۶۰۸:۴۰:۳۸ ۱۳۹۹/۱/۲۱
ميگن كارگر روزمزد اموراتش هرچند به سختي ميگذره ولي پزشكان و صاحبان بيمارستانها خير متاسفم از ..
علیرضا۱۴۰۶۶۸۹۱۶:۰۰:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۲۰
جالبه . خوبه هنوز کرونا تموم نشده . فکر کنم تموم که شد یک سری معلوم الحال دوباره توهین به پزشکان رو شروع میکنند. خجالت داره واقعا. نهادهایی که بودجه های میلیاردی می گرفتند چه کاری در این مدت کردند؟
ناشناس۱۴۰۷۴۲۵۰۸:۴۰:۳۳ ۱۳۹۹/۱/۲۱
همه پزشکان از جان خود نگذشته اند و سالها درآمد میلیاردی سبب نشده مردم فراموش کنند سودجویی و حرص و از، بی مسوولیتی و بی توجهی به جان بیمار بدلیل همان درآمد و..پزشکان مقدس نیستند باسرمایه مردم درس میخوانند و بعد با جان مردم بازی میکنند و میلیاردی درآمد دارند بدون مسوولیت بدون پاسخگویی
ناشناس۱۴۰۶۶۹۲۱۶:۰۱:۳۴ ۱۳۹۹/۱/۲۰
بخش مثلا خصوصی هم می خواهدزیر سایه زحمتکشان واقعی عرضه درمان برای خودش قبایی بدوزد مواظب باشیم کلاهی که پس از جنگ سر ملت رفت بعد از کرونا نرود زحمتکشان واقعی و دلسوزان خط اول را کنار بزنندورانت خواران عافیت طلب خودشان را مدیر و مدبر و دلسوز و ازجان گذشته جا نزنندوسوار کرده ملت شوند
جلال۱۴۰۶۶۹۹۱۶:۰۸:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۲۰
... چی می شد اگر هزینه های دیگر را کم میکردین ولی این بنده های خدا را توی این شرایط از کار بیکار نمی کردین. افسوس...
ناشناس۱۴۰۶۷۰۲۱۶:۱۱:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۲۰
اگر دولت 62 تن طلا و 18 میلیارد دلار ذخائر بانک مرکزی را حراج نکرده بود الآن شاهد تعدیل نیرو در بیمارستان ها بدلیل کمبود بودجه نبودیم و امکان زیادی برای مهار کرونا فراهم می شد.
ناشناس۱۴۰۶۷۰۸۱۶:۱۹:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۲۰
برخی پزشکان وهمچنین برخی مدیران پرستاری درشرایط بروز کرونا خودشان را پشت میزها واتاقهای ایزوله شده پنهان کردن واز دور دستور دادند وتمام کارها را برگردن برخی پرستاران ،رزیدنتهای سال پایین وکمک بهیاران و.. انداختن اما درپایان از همین جماعت به عنوان افرادی که به خوبی کرونارا مدیریت کرده اند تقدیر وتشکر خواهد شد درحالیکه بعضی حتی یک بیمارمبتلا به کرونا را از نزدیک ندیدن چه رسد به اقدام درمانی برای ایشان .
ناشناس۱۴۰۶۷۱۳۱۶:۲۱:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۲۰
اگه کسی جلو این دکترها رو نگیره کل درآمد مملکت رو هم بهشون بدن بازم می گن کمه. شاید ریس جمهور بعدی بتونه کاری کنه وگرنه فعلا در بر همین پاشنه می چرخه. فعلا که تعداد بسیار اندک پزشک متخصص و متعهد و پرستارها و سایر کادر درمانی دارن سپر بلای اکثر پزشک های مال اندوز می شن.
سعید۱۴۰۶۷۲۱۱۶:۳۱:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۲۰
دولت باید تو این شرایط از ظرفیت بیمارستانهای خصوصی استفاده میکرد.
ناشناس۱۴۰۶۸۰۵۱۷:۲۸:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۲۰
آن تعداد بیمارستان خصوصی که من می شناسم پذیرش بیمار کرونایی دارند، فقط چون تمامی عمل های زیبایی یا درمان های IBF یا نمونه های مشابه کنسل شده (که درست هم هست و در همه جهان اینگونه است) تا منابع متمرکز باشد، درآمد های ناشی از آن نیز از بین رفته و کادر مربوط به آن نیز بیکار شده است. حتی به واسطه خواهرم می دانم پس از تعدیل به پرسنل باقی مانده در قسمت درمان ناباروری اعلام شده این ماه با 20 روز حقوق و ماه آینده نیز اگر دستور تغییر نکند مرخصی بدون حقوق خواهند بود.
ایلامی۱۴۰۶۷۲۵۱۶:۳۲:۵۱ ۱۳۹۹/۱/۲۰
الان بیش از 90% کادر مقابله با کرونا از پرستاران و بهیاران هستند، در صورتی که بیش از 90% حقوق ها به جیب پزشکان میرود.
M M۱۴۰۶۸۳۸۱۸:۰۱:۰۷ ۱۳۹۹/۱/۲۰
واقعا گل گفتی!
ناشناس۱۴۰۶۹۷۰۲۰:۳۳:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۲۰
بله بیشترین پول را باید به کارگر ساختمان و کارخانه و خدمات بیمارستان و نگهبان داد. مسئول و جوابگو هم که مالک و سرمایه دار و پزشک است.
ناشناس۱۴۰۷۸۵۸۱۴:۳۷:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۲۱
حرف بی پایه و اساس و دروغ است، بسیاری از پزشکان هم مبتلا شده اند مظلوم نمایی نکنید
ناشناس۱۴۰۶۷۲۷۱۶:۳۳:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۲۰
تعديل تان كرديم ، اشك ما بدرقه راهتان ---------- تعديل ؟ تعديل كه عزيزم از كلمه " عدالت " است !! آيا به نظر شما عدالت اين چنين اقتضا ميكنه ؟! ... گمان نكنم !! ... عدالت كلمه مقدسي است !! ... --- " خدا كنه به حق محمد و آل محمد هيچ تنابنده اي محتاج خلق و ماخلق نشه " !! اين دعايي بود كه مرحومه مغفوره والده بعضي اوقات مي كرد !! ... تعديل ؟! . ٥٠ درصد ؟ به همين راحتي ؟ ... مثل آب خوردن ؟ ... الله اكبر !!
ناشناس۱۴۰۶۷۲۸۱۶:۳۳:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۲۰
سرمایه داران رانتیر که با مجوزها و حماقت های دولت ها فربه شده اند حاضر نیستند درصدی جزیی از منافعی سرشاری را که از سفره همین مردم برداشته اند در این روزهای سخت به کارگرانشان بپردازند. صاحب یکسری رستوران در مشهد که ظرف ۲۰ سال از کارگری و گدایی به دارایی بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده و سیستم های فشل نظارتی هم نتوانسته اند نه مالیات تعدیل کننده ثروتش را بگیرند نه در مقابل یک شیشلیک مفت مقاومت نموده و بر انواع تخلفاتش نظارت کنند نیز حاضر نیست یک ملک کوچکش را بفروشد و حداقل یکسال حقوق ۱۰۰ کارگرش را بدهد. کرونا بهانه است باید دوباره برای نبرد با سرمایه داران رانتیر زالو صفت و حمایت از ولی فقیه و مردم در مبارزه با انها بسیج شویم. ۱
حمید۱۴۰۶۷۴۴۱۶:۴۴:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۲۰
یک طرفه به قاضی رفته اید. آنکه در واقع باید فکر مردم باشد دولت است، آن هم نه به صورت صدقه ای و تفقدی، بلکه پول خود مردم (یعنی در آمدهای نفتی و مالیاتی و... کشور) را باید صرف خود مردم نماید. شرم آور است که کشور با این همه منابع به جایی رسیده که دولت بودجه ای ندارد و شرم آور تر اینکه همه این بودجه اندک را صرف حقوق کارمندان و هزینه های جاری خود میکند و چیزی برای پروژه های عمرانی و تحقیقاتی و ... که محرک رشد بخش خصوصی و به تبع آن کاهش بیکاری و افزایش حقوق کارگران است، نمی ماند. وقتی دولت یک کشور اینگونه کار میکند، از سرمایه داران چه انتظاری دارید؟ مگر جامعه را می توان با صدقه اداره کرد؟!
ناشناس۱۴۰۶۷۴۵۱۶:۴۴:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۲۰
روحانی متشکریم
ناشناس۱۴۰۶۷۶۴۱۷:۰۲:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۲۰
باید به پرستاران توجه بیشتری بشود.چون غیر از بیمارستان حق مطب ندارن.بیمارستان های خصوصی هم در راه مبارزه با کرونا پیش قدم بشوند و با حمایت و تعرفه دولتی بیماران را پذیرش کنند. چرا که مردم کلا میترسن به بیمارستان بروند که مبادا کرونا بگیرند.پس باید حداقل یک بخش را اختصاص به کرونا بدهند و آنجا را هم کاملا ایزوله کنند.تا سایر بیماران وحشت نکنند.
سیاوش۱۴۰۶۷۷۳۱۷:۰۸:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۲۰
من هم این فیلم حاوی اشک تمساح را دیدم و هر چه بیشتر به حاکمیت بد اخلاقی حرفه ای در جامعه پزشکی تاسف خوردم این به معنی ندیدن زحمات و یا قدر ناشناسی از پزشکان حرفه ای نیست که خدا میداند آحاد جامعه آن دسته از پزشکان را قدر دانند و احترام میکنند اما ۱ اخذ مالیات حقه ۲ افزایش بلافاصله ظرفیت رشته های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی ۳ افزایش ظرفیت بلافاصله دوره های تخصص پزشکی ۴ جدا سازی بحث آموزش و درمان همانگونه قبلا بود و سپردن اموزش به وزارت علوم ۵ ایجاد رشته های تخصصی حقوق پزشکی دکتری مدیریت بیمارستانی و مراکز درمانی با ایجاد محدودیت برای ادامه تحصیل پزشکان دندانپزشکان و داروسازان در این دوره ها و رشته ها ۶ جدا سازی مالکیت بینارستانها و مراکز درمانی از مدیریت آنها ۷ ایجاد تغییرات اساسنا مه ای در بیمارستانها و مراکز درمانی ۸ جداسازی ساز و کار نظارت بر رفتار پزشکان از سازمان نظام پزشکی و سپردن این نظارت به سازمانهای مردم نهاد دیگر و برخی مباحث دیگر را اگر درست سازماندهی کنیم انگاه جایگاهها شفاف خواهد شد و محصول آن به صورت سبستمی ارتقا نظام سلامت و رضایتمندی مردم است
ناشناس۱۴۰۶۷۷۴۱۷:۰۸:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۲۰
نقشه جدیده، دیدن یک میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی اختصاص پیدا کرده، دارن چاه رو میکنن.
ناشناس۱۴۰۶۷۷۷۱۷:۱۰:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۲۰
این میزان بی اعتنائی به اخلاق و بی مسئولیتی در قبال نیازهای هم نوع و هموطن حتی در خدا ناباورترین کشورها هم دیده نمی شود. گویا این اخلاق از دیرباز در این مملکت بوده و سعدی علیه الرحمه هم با همین تجربیات شعر معروف خود را سروده بود. تو کز محنت دیگران بی غمی / نشاید که ...........
محمد مهدی سپهری۱۴۰۶۷۸۱۱۷:۱۲:۱۸ ۱۳۹۹/۱/۲۰
یکی از دیدگاه‌های مغفول مانده در این تحلیل موضوع مدیریت تخصصی بیمارستان است. تخصص مهندسی سیستم‌های سلامت (Healthcare Systems Engineering) یکی از تخصص‌های نوپدید است که با رویکردی سیستمی به مدیریت مهندسی بخش سلامت پرداخته، و هدفمند به افزایش کیفیت، کاهش هزینه‌ها، و بهبود تجربه بیمار می‌پردازد. در این تخصص از تمامی ابزارهای اثربخش تحقیق در عملیات، مهندسی صنایع، فناوری اطلاعات، مهندسی کامپیوتر و دیگر مباحث مرتبط با رویکرد حل مسئله به واکاوش مشکلات پرداخته و با ارائه راهکارهایی عملیاتی مسیری هموار را در اداره و راهبری مدبرانه سیستم‌های سلامت در پیش پای قرار می‌دهد. مهندسان سیستم‌های سلامت عملاً پزشکان بنگاه‌های فعال در سلامت هستند که با روشی ساخت‌یافته و محققانه به مشکل ورود کرده، داده‌های مرتبط را اخذ و با حضور فعالانه در درون سیستم و مشاهده ابعاد مشکل با استفاده از ابزارهای در اختیارشان عالمانه و مستدل و با همکاری ذینفعان به رفع مشکل همت می‌گمارند. این تخصص در بیمارستان‌ها به شدت کارآمد است و می‌تواند با استقرار نظام مهندسی سیستم‌های سلامت به بهترسازی کارکرد آن‌ها پرداخته و شاخص‌های عملکردی را به نحو چشم‌گیری بهبود دهد. این متخصصان می‌توانند شاخص‌هایی چون طول اقامت بیمار (LOS)، نرخ پذیرش بیمار، نرخ بازپذیرش (readmission)، ایمنی بیمار، بهره‌برداری از اتاق‌های عمل، بازگشت تخت، و هزینه بیمارستان را بهبود دهند. هم‌اکنون مدیر ارشد بیمارستان غیر دولتی محب مهر خانمی با همین تخصص است که نقش‌آفرینی‌های درخشانی را به ثمر رسانده است. در کشور عزیزمان ایران، برای اولین بار دانشگاه تربیت مدرس در مقاطع ارشد و دکتری چند سالی است به این مهم پرداخته و به تربیت این متخصصان همت گمارده است. در دیگر دانشگاه‌های ممتاز کشور نظیر دانشگاه امیر کبیر نیز این تخصص ایجاد شده است. به هر حال تخصص مهندسی سیستم‌های سلامت می‌تواند عمده معضلاتی که در این تحلیل به آن‌ها پرداخته شده شناسایی کرده و به رفع و رجوع آن‌ها بپردازد. کسب تجارب اجرایی مدیریتی پزشک به تنهایی مدیریت پیچیده بیمارستان را کفایت نمی‌کند و این نیازمند بهره‌گیری از دیگر تخصص‌های ذیربط و اثربخش در صنعت بسیار پیچیده بیمارستانی و سلامت است. ان‌شاءالله متخصصان این مرز و بوم قدردان شایستگی‌های، فداکاری‌ها و جانفشانی‌های پزشکان، پرستاران و تمامی کادر درمانی بوده؛ و بتوانند خدمتگزارانی صدیق و خدوم در کنار عزیزان شاغل در صنعت سلامت کشور و مردم عزیز و صبور ایران اسلامی باشند.
ناشناس۱۴۰۶۷۸۸۱۷:۱۷:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۲۰
متاسفانه آنچه که از قدیم در مورد این طبقه شایعه بود و ما جسته و گریخته می شنیدیم که اخلاق و رویه غالب در این طایفه است؛ امروز با جدی شدن افزایش دستمزد متناسب با بخشی از تورم پولی را به عینه شاهد هستیم. اما این افزایش سالانه دستمزدها هم جدا معضلی شده است. ایکاش دولتها میتوانستند اوضاع اقتصادی را تثبیت و افزایش دستمزدها را هم به حداقل برسانند.
dayani۱۴۰۶۸۰۱۱۷:۲۴:۲۱ ۱۳۹۹/۱/۲۰
اینهمه سال بهره بردن از تعرفه های کلان نتوانسته است آنقدر منابع مالی ذخیره کرده باشد که بعد از کمتر از دو ماه وقفه در شرایط عادی به یکبار فرو می ریزد. خدایا نکند که این مورد در سازمانها و تشکیلات و نهادهای دیگر هم صادق باشد، در غیر اینصورت منتظر چه درد بزرگی باشیم!.
ناشناس۱۴۰۶۸۰۶۱۷:۲۸:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۲۰
کل کار پزشکان امروز شده تجویز کلرکین با ازیترو و در نهایت ونتیلاتور بودجه. بهداشت درمان باید به پژوهشگاهها و موسسات تحقیقاتی تعلق بگیره تا صرف جلوگیری از بیماری و نیاز به پزشک بشه
عوام۱۴۰۶۸۱۴۱۷:۳۷:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۲۰
کافی بود وزارت بهداشت با بیمارستانهای خصوصی ترازی میکرد و از امکانات اونها برای کم کردن فشار بر بیمارستانهای دولتی در رسیدگی به بیماران کرونایی استفاده میکرد
ناشناس۱۴۰۶۸۳۲۱۷:۵۴:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۲۰
اگر مالیات بر عایدی سرمایه بود این مشکلات کمتر بود.
ناشناس۱۴۰۶۸۳۹۱۸:۰۴:۰۱ ۱۳۹۹/۱/۲۰
وقتی ویر قبلی گفت ما سیاستمان سوسیالیستی یت یعنی به فقرا می رسیم ورفت دنبال بالا بردن حقوق پزشکان این می شود. اما یک سوال این بیمارستانها مگر قبلا با مردم وجیبشان چه می کردند که ان همه سود داشتند؟ ازمایش های بی هوده نسخه ها وویزیت های عجیب و...من دوستم مادرش را برده بود بیمارستان با امبولانس بردنش بیمارستان کناریشون وبرش گرداندند 600 هزار تومن فاکتور کردند!! به زور مرخصش کردیم!! بی انصافی دهشتناکست وموجب اعتراض می شود
منتظران ظهور۱۴۰۶۸۴۴۱۸:۰۶:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۲۰
بهتره همین افرادی که تعدیل شده اند را جذب بیمارستانهای دولتی و نیروهای مسلح گردند..مخصوصا که در این ایام نیازی شدیدی به کادر درمانی و پرستاری است...شده مثل زمان جنگ تحمیلی ...برخی مرفهین بی درد اصلا دغدغه مشکلات را نداشتند و بار سختیها بر دوش ملت متوسط و پایین بود..ولی جنگ که تمام شد همون افراد مدعی مقام شدند و از موقعیتها سواستفاده کردند....بیمارستانهای خصوصی شده بود محل حضور توریستهای کشورهای همسایه برای درمان...هزینه های درمان بصورت دلاری دریافت میشد حالا که مرزها بسته شده ریاست این بیمارستانها دستشون از دلار کوتاه شده ...چرا حاضر نیستند چند صباحی از آن دلارهای اندوخته در جهت مردم استفاده کنند...لعنت بر قارون های زمان
صمد۱۴۰۶۸۴۵۱۸:۰۶:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۲۰
من لینک این خبر و نظرات مردم رو در گروه های پزشکی به اشتراک می گذارم. تا پزشکانی که جانشان را کف دستشان گرفته اند از ناسپاسی مردم آگاه شوند و بی جهت خود و خانواده شان را در معرض خطر مرگ قرار ندهند.
ناشناس۱۴۰۶۸۹۹۱۹:۲۹:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۲۰
چرا سرکارشون نرن کلی از بودجه بیت المال خرجشون شده.
ناشناس۱۴۰۷۱۸۲۰۰:۲۰:۵۱ ۱۳۹۹/۱/۲۱
چرا برن؟
ناشناس۱۴۰۶۹۵۲۲۰:۱۸:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۲۰
دوست من ناراحت نباش هنوز ۹۰ درصد مردم میدونن و سپاسگذارند ..
سیاوش۱۴۰۷۰۶۷۲۱:۵۵:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۲۰
البته اینکار را بکنید فقط یادتان باشد پزشکان منتی بر سر مردم ندارند همانطور که حافظان امنیت و مرزها برای اینکار آموزش دیده اند و به موقع به ادای وظیفه میپردازند پزشکان نیز همینطورند من یقین دارم که بخش اعظم جامعه پزشکی اخلاق پزشکی را رعایت میکنند خوب است ..
ناشناس۱۴۰۶۸۵۴۱۸:۱۵:۴۸ ۱۳۹۹/۱/۲۰
همه دنیا دارن برای کادر درمانی دست میزنند شما ها مشغول اتهام زنی هستید
علی۱۴۰۶۸۷۲۱۸:۴۱:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۲۰
ما دس بوس پرستار و بهیار هستیم، فقط پزشکان واقعا زیاده خواه شدن.
سام۱۴۰۶۸۸۷۱۸:۵۹:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۲۰
شما مریض شدی برو پیش بهیار معالجت کنه
ناشناس۱۴۰۶۸۶۵۱۸:۳۶:۵۷ ۱۳۹۹/۱/۲۰
بعد از کرونا بود که فهمیدیم تمام مملکت هم تعطیل بشه اتفاقی نمی افته فقط این بیمارستانها و کادر درمان هستند که بیش از پیش به اهمیت کارشان پی بردیم هر کس میخاد بسم الله همین الان وزارت بهداشت نیرو میگیره خانواده ها حتی اجازه نمیدن فرزندان تحصیل کرده شان بیان کار کنن
ناشناس۱۴۰۶۹۶۳۲۰:۲۵:۳۳ ۱۳۹۹/۱/۲۰
عزیز ناشناس کی گفته بقیه مملکت تعطیل بوده؟ تمامی مشاغل تولیدی به صورت شیفتی و در تمامی ایام تعطیل مثل تمامی سالهای قبل مشغول کار و تولید بوده اند و فکر نکن فقط کادر درمان مشغول به کار بوده اند گفتم که قدر و ارزش دیگران رو هم بدونی
مسعود۱۴۰۶۹۶۷۲۰:۲۹:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۲۰
حقوق و مزایا رو مطابق خطری که قراره به پرسنل داده بشه، پرداخت کنن، صد هزار نفر میان ثبت نام می‌کنن نه اینکه دنبال سپر بلا بگردن، نیروی پرستار بگیرن بفرستن بالای سر بیمار کرونا، چندرغاز به نیرو بدن، ۱۰ برابر به پزشکی که یک دقیقه هم نمیاد بالای سر مریض
ناشناس۱۴۰۶۹۹۸۲۰:۴۷:۴۶ ۱۳۹۹/۱/۲۰
پزشکها چوب مافیای خود ساخته خودشون رو میخورن. وقتی که می گفتیم سرانه پزشک و پرستار در ایران به نسبت جمعیت پایین هست و در شرایط بحران قادر به ارائه خدمات نخواهند بود، همین قشر پزشک میخندید و مردم را مسخره میکرد. خود کرده را تدبیر نیست جامعه پزشکی، امیدواریم تلنگری خورده باشید و ظرفیت رشته های پزشکی را متناسب با جمعیت 85 میلیونی کشور کنید.
ناشناس۱۴۰۶۹۰۱۱۹:۳۱:۰۷ ۱۳۹۹/۱/۲۰
چرا همه اش از جیب مردم خرج می کنیم چرا انتظار دارید قشر پر دارمد باید هزینه کند مگر کم درامدها که به قول شما در ابتدای انقلاب از همه چیزشان گذشتند چی بدست اوردند که حالا پر درامدها بخواهند به همان برسند نقش دولت و حکومت کجاست؟
ناشناس۱۴۰۷۶۸۱۱۲:۳۹:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۲۱
نقش وجدان ، حس انسانیت و مسئولیت چیست ؟
ناشناس۱۴۰۶۹۱۵۱۹:۴۷:۴۸ ۱۳۹۹/۱/۲۰
بسیاری ازپزشکان فقط از طبابت خود درآمد ندارند بلکه برای افزایش میلیاردی درآمد خود در کار خرید و فروش مستغلات ، اجاره املاک ، واردات لوازم پزشکی و سهامداری بیمارستانهای خصوصی و حتی دلالی هستند و با توجه به درآمد و رتبه علمی خود برای مردم عادی و مشکلاتشان پشیزی ارزش قائل نیستند. کافی است به سرمایه صدها میلیاردی وزیر بهداشت قبلی توجه کنیم . ما باید پزشکانی را تربیت کنیم که انگیزه اولشان رفع آلام مردم باشد نه داشتن پورشه و بنز و ... و باید از اینگونه پزشکان و کادرهای درمانی زحمتکش تجلیل شود نه از یک سری دلال در لباس پزشک .
ناشناس۱۴۰۷۱۰۸۲۲:۲۹:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۲۰
شما هر وقت توانستی بچه خودت را تربیت کنی میتوانی پزشکان آینده را تربیت کنی.
ناشناس۱۴۰۶۹۲۸۲۰:۰۰:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۲۰
انقلاب از تمام وعده هایی که به مردم داد عدول کرد و نهایتا جامعه آلوده به یک سیستم کثیف سرمایه داری و سرمایه اندوزی شد که نه تنها هیچ آورده ای هم مثل جامع سرمایه داری در غرب نداشت بلکه با بلعیدن ثروت عمومی و منابع کشور کثیف ترین نوع سرمایه داری رو پایه گذاشت . همین امروز مدیر عامل و صاحب سهام اصلی توییتر از ثروت شخصی خودش 1 میلیارد دلار بخشید.تو ایران کسی رو سراغ دارین که یک هزارم این هم کرده باشه ؟ همین بیمارستان اگر میخواست میتونست حقوق 1200 تا کارمند و پرستار و نیروی خدماتی که اتفاقا پایین تر حقوق ها رو دریافت می کنند ، پرداخت کنه .ولی ترجیج داد سرمایه اش رو حفظ کنه و پرسنل رو اخراج و یک شو هم در آخر اجرا کردند که دل مردم رو به در بیاره
ناشناس۱۴۰۶۹۲۹۲۰:۰۱:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۲۰
اقاي نمكي جزء وزراي بسيار ضعيف دولت روحاني هست البته بقيه وزرا هم ضعيفند ولي ايشان بسيار ضعيف است مدت زيادي ازوعده ايشان هنوز نمي گذرد كه مي خواست خبري را اعلام كند كه رتبه ايران نخست جهان قرار ميدهد ولي ظاهرا فراموشش شده ولي ما ياد اوري خواهيم نمود
ناشناس۱۴۰۶۹۶۱۲۰:۲۴:۴۸ ۱۳۹۹/۱/۲۰
خجالت بر این دولت
ناشناس۱۴۰۶۹۷۳۲۰:۳۵:۵۲ ۱۳۹۹/۱/۲۰
از نظرمن این تعدیل نیرو مختص بیمارستان نخواهد بود هر جا که در آمد نداشته باشند نیرورا برای چه می خواهن از کجا وقتی درآمد نیست باید پول بدهند آیا یک لباس فروشی بزرگ اگر فروش نداشته باشد کارگرانش را نگه می دارد هرگز باید چرخ تولید بچرخد تاهمه کار کنند اگر همان روز اول قم را ورود وخروجش را می بستید این همه فشار جانی ومالی وروحی به اینمردم وارد نمی شد
ناشناس۱۴۰۶۹۷۶۲۰:۳۷:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۲۰
درآمد حاصل از جراحی در بیمارستان خصوصی مال جراح است ، بیمارستان باید از بیمه و طبق تعرفه بگیره
ناشناس۱۴۰۷۰۱۴۲۱:۰۱:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۲۰
هر مسئله و موردی پیش میآید حمله و حسادت به پزشکان شروع میشود و عده ای اصلا آگاهی ندارند که یک جوان دانشجو پزشکی چه حجم و مقدار کتابهای مختلف را باید بخواند و با چه موقعیتهای ناراحت کننده ای همواره مواجه است مریضهای سخت مرگ و میر مسیولیت سنگین کشیک های شبانه روزی طاقت فرسا احتمال ابتلا به بیماری های واگیر و هرچه عقده دارند خالی میکنند،تمام اوقات جوانی شان که بقیه تفریح کرده اند، اینها درس خوانده اند و در اورژانس ها مریض ضربه مغزی ویزیت کرده اند، فقط حسادت و تنگ نظری
ناشناس۱۴۰۷۱۲۵۲۲:۴۷:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۲۰
همه ما دوربرمون دانشجوی پزشکی هست،کدوم درس خواندن از صبح تا شب در فضای مجازی و حقیقی در حال ..بازی هستند.مگر بقیه مشاغل کم زحمت می کشند با حقوق ناچیز.اختلاف درآمد پزشکان با سایر مشاغل فاحش است و باید تعدیل شود به مانند سایر کشورها در ثانی الان دستگاه هایی که بیماران را زنده نگه داشته حاصل نوآوری مهندسان است و پزشکان فقط اپراتور هستند.در آخر اگر درآمد پزشک ایرانی را با آمریکایی خواستید مقایسه کنید درآمد کارگر ایرانی نیز با همتای آمریکایی اش مقایسه شود این مقایسه های این قشر،نخ نما شده است.بحث حسادت نیست بحث حق طلبیست.مرگ بر ظالم
ناشناس۱۴۰۷۸۵۵۱۴:۳۳:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۲۱
با بازی کردن و الافی کسی پزشک نشده تا حالا، کار هرکسی نیست، بیخودی بیانیه صادر نکن
ناشناس۱۴۰۷۹۴۰۱۵:۴۷:۲۶ ۱۳۹۹/۱/۲۱
قضاوت از روی نادانی و بغض و کینه هم ظلم است، مرگ بر ظالم.
ناشناس۱۴۰۷۰۲۰۲۱:۰۵:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۲۰
زحمات کارشناسان بهداشت که وظیفه تهیه آمار و غربالگری را به عهده داشتند را هم یادآوری کنیم که در طول نوروز نه تنها تعطیل نبودند بلکه از صبح تا ديروقت شب زحمت کشیدند و در کنار خانواده حضور نداشتند
ناشناس۱۴۰۷۹۳۱۱۵:۳۹:۳۱ ۱۳۹۹/۱/۲۱
اینایی که منفی دادن فازشون چیه دقیقاً؟؟؟؟؟
ناشناس۱۴۰۷۰۵۳۲۱:۴۳:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۲۰
سایت الف آستین بالا بزن تبلیغ کنیم و..ارتش وسپاه ودولت فعلا اینها را جذب کنند خیلی هم بهشون نیاز دارند به وقتش می شود رفت و دنبال قانون وعدالت وقانون کار و مثلا اینها واقعا چندتاشون عابر بانک داشتند ومالیات دادند یا خیر. وزارت اقتصاد می تواند اکنون وارد شود وبا رسیدگی ایمان دارم ریالی هم مالیات تو بخش خصوصی نمی دادند وعابر بانک اغلبشون نداشتند . تعرفه ها بخور بخور ها ودرمان های پر هزینه بماند این چه پزشکی ست که اکنون فرصت را خوب دیده اخراجشان می کند چرا؟ یعنی اینها قبلا مردم را می دوشیدند؟ مگر می شود مردم اکنون مریض شوند ولی بخاطر کرونا بیمارستان نروند؟ ربطی به هم ندارد جز سو استفاده از بلم بشوی موجود. سایت الف بخاطر شرف انسانی و...هر چی که اسمشو می گذارید این مساله رو تا رفتن سر کار این عده رها نکن خدا هم یاری می کند نمی خواهد صدقه بدهید ودعای بی عمل فایده ندارد از این قدرتت وما استفاده کن بسم الله ارزشش از صد تا دعا وزیارت کمتر نیست. بقیه هم بیان پای کار. من یه بازنشسته ام هر ماه بخشی از حقوقومو می دهم تا اینها بروند سرکار.
مهدی۱۴۰۷۱۶۲۲۳:۵۴:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۲۰
نقش دولت در بروز این شرایط چیست؟ دولتی که صاحب همه افتخار همه پیشرفت ها و مبری از همه کاستی ها
جمشید۱۴۰۷۱۷۶۰۰:۱۶:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۲۱
برفرض که اشتباه از کادر مدیریتی این بیمارستان در روش توسعه سازمان باشد . اگر اقتصادباز رقابتی وسالم بود الان چندبیمارستان خصوصی ورو به توسعه سریعا می توانستند سرمایه انسانی این بیمارستان رو جذب کنند . پس اشکال از یک بیمارستان خصوصی نیست.اشکال این است که کشور مانند بقالی اداره میشود.
ناشناس۱۴۰۷۴۲۴۰۸:۴۰:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۲۱
کاش مثل بقالی بود
ناشناس۱۴۰۷۶۸۰۱۲:۳۷:۴۳ ۱۳۹۹/۱/۲۱
باز تر از اقتصاد آمریکا؟ اونجا مشکل حل شد؟ خصوصا الان یک بررسی رو وضعیتشون و وضعیت بیمارستانهای کوچک بکن.
حسن۱۴۰۷۲۸۵۰۲:۲۱:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۲۱
اين ورشكستيگها اولشه با اين بي تدبيريها و قفل كردن كشور و اقتصاد روزهاي سختي در پيش داريم
ناشناس۱۴۰۷۳۰۰۰۲:۴۷:۲۶ ۱۳۹۹/۱/۲۱
به نظر من باید بودجه ی ارگانها بنیادهای و ... را حذف کنند و این دوستان چون کار علمی و معنوی می کنند مدتی جهت نزدیکتر شدن به خدا با همان بودجه های .. سال قبل سر کنند و این بودجه ی جدید را دولت تزریق کنه به بیمارستانهای خصوصی یا جذب تعدیل شدگان در بیمارستان های دولتی و نقاهتگاه های ایجاد شده توسط نیروهای مسلح.
ناشناس۱۴۰۷۴۳۰۰۸:۴۱:۴۳ ۱۳۹۹/۱/۲۱
آقای محترم بجای اخراج، می توانستید از حقوق همه کارکنان مخصوصا مدیریت بصورت درصدی کم می کردید اینطوری هم شما صرفه جویی کرده بودید هم دیگران بدون درآمد نمی شدند!!! همه با این تصمیم موافق هستند بجز مدیریت!!!
ناشناس۱۴۰۷۴۳۲۰۸:۴۵:۳۸ ۱۳۹۹/۱/۲۱
این همه دیدگاه های متفرعنانه از سوی پزشکانی که میلیاردی دستمزد می گیرند ولی بجای انجام وظیفه شان، برخلاف سایر کشورها، کار خود را به پرستار و.. می سپارند غیرقابل تحمل است تا زمان تربیت پزشکان بیشتر، اجازه کار به پزشک از کشورهای دیگر داده شود تا این انحصار طلبکارانه شکسته شود
ناشناس۱۴۰۷۴۷۰۰۹:۴۰:۰۷ ۱۳۹۹/۱/۲۱
نویسنده محترم قبل از قضاوت کردن ابتدا باید صدای آن طرف را هم می شنیدی از کجا می دانی که پولهای کلان دارند اما حاضر به خرج کردن نیستند ایا شما از وضع مالی آن مرکز خبری دارید ثانیا کسانی که در این وانفسا باز هم به کادر پزشکی توهین می کنند چرا یک بار از مراکزی که بود ونبودشان هیچ فایده ای ندارد اما بودجه های کلان می گیرند مثل فلان و بهمان نمی خواهید که به جای خرج بیهوده بودجه را در راه سلامت ملت خرج کنند امار میزان مرگ پزشکانی که برای بهبود بیماران کرونایی تلاش کردند اما خود به همان بیماری جانشان را از دست دادند نشان می دهد که انها پشت میزنشین و در اتاق ایزوله نبوده اند
ناشناس۱۴۰۷۴۷۱۰۹:۴۱:۱۸ ۱۳۹۹/۱/۲۱
پس اشکال از یک بیمارستان خصوصی نیست.اشکال این است که کشور مانند بقالی اداره میشود..؟ بسیار جمله جالبی است لطفا مسئولین در اینمورد پاسخ دهند تا شبهات برطرف شود .
مازندرانی۱۴۰۷۵۸۷۱۱:۳۳:۵۰ ۱۳۹۹/۱/۲۱
بیمارستانهای خصوصی آنقدر از بیماران پول گرفتند که تا یکسال هم تعطیل باشند ضرری نمیکنند.
ناشناس۱۴۰۷۶۹۷۱۲:۴۹:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۲۱
متاسفانه بعضا پزشکان در ایران برای خودشان جایگاه خدایگانی قائل هستند و بویی از اخلاق انسانی نبرده اند.
ناشناس۱۴۰۷۸۹۶۱۵:۰۶:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۲۱
نقش امثال حسن قاضی زاده هاشمی و سایر ابر دلالان را نباید فراموش کرد
ناشناس۱۴۰۷۹۳۴۱۵:۴۲:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۲۱
در شرايط كرونا كه كادر درمان كارشان بيشتر شده وكمتر نشده چرا بايد تعديل نيرو انجام شود ظاهرا منتظر يك فرصت بودند وگرنه الان كار هاي درماني وداروخانه بسيار سود آورشده است دولت وقوه قضاييه بايدجلوي سوء استفاده كار فرمايان را براي جلوگيري از بيكار شدن افراد بگيرند
ناشناس۱۴۰۷۹۳۵۱۵:۴۳:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۲۱
به نظرم پزشکان تا یه مدتی کاملاً از کار کناره گیری کنند چون بدخواه زیاد دارند،، و از این به بعد هرکسی که مریض شد بره پیش بهیار و کمک بهیار و پرستار و ..
ناشناس۱۴۰۷۹۴۷۱۵:۵۳:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۲۱
همانطور که در میان تمام صاحبان مشاغل مختلف خوب و بد،، و ثروتمند و معمولی،، هست در میان پزشکان هم همینطوریه، این بحثها بی معنی است.
ناشناس۱۴۰۸۰۳۸۱۷:۲۹:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۲۱
اینهمه کامنت مملو از حرفهای منفی و بی‌پایه و بر مبنای احساسات منفی رو چاپ کردی لطفا یه حرف کارشناسی از کسی که خودش دستی به اتش اقتصاد درمان داره رو هم چاپ کن دستمزد پزشکان در بالاترین حالت چیزی کمتر از ده درصد هزینه بستری بیمار را تشکیل میده(این ربطی به گاها زیر میزی پزشکان متخلف نداره ) و اکثر هزینه مربوط به مواد مصرفی و هزینه تجهیز و تعمیر و نگهداری تجهیزات و وسایله که طی دو سال گذشته بیش از چهارصد درصد رشد داشته و تامین اونها هم منوط پرداخت نقد پول از طرف بیمارستانهاست و دریافت وسایل بعد از ماهها بعلت مشکلات گمرک و جابجایی ارز حتی با وجود تخصیص منابع و اینطرف هم ما اصلا در طی این دو سال از طرف دولت افزایش تعرفه نداشتیم قیمتهای مصوب در بیشترین حالت ده درصدهم افزایش نداشته نکته مهم دیگر اینکه همین الان تازه بیمه‌ها مبالغ عملکرد دی‌ماه ۹۷ رو یعنی یکسال و نیم پیش رو تازه به بیمارستانها پرداخت کردند!! حتی اگه حقوق پزشکای منفور و ملعون رو از دید نویسنده ..بطور کل حذف کنیم باز مشکل اقتصاد بهداشت و درمان رو در بیمارستانهای خصوصی نمیتونیم حل کنیم بیمارستانهای دولتی بهرحال دولت یه جوری بهشون میرسه حتی شده با چاپ اسکناس بدون پشتوانه و ایجاد تورم! ولی بیمارستانهای خصوصی بنگاههای اقتصادی هستن و دخل و خرجشون باید بهم بخوره البته بعیده سایت الف.. این مطلبو بگذاره ولی فهمیدن یا نفهمیدن واقعیات از جانب عده‌ای واقعیت رو عوض نمیکنه
ناشناس۱۴۰۸۱۱۳۱۸:۳۴:۱۸ ۱۳۹۹/۱/۲۱
تقصیر نوع مدیریت بیمارستانهای خصوصیه ،درهمین شرایط شیوع کرونا خیلی از بیمارستانهای خصوصی بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا رو پذیرش نمیکردن وهمه رو ارجاع میدادن به بیمارستانهای دولتی ،آخه چرا ؟یعنی هروقت اوضاع سخت وخطری شد بیمارستان خصوصی باید ازانجام وظیفه شانه خالی کنه ؟
ناشناس۱۴۰۸۱۵۲۱۹:۰۱:۴۳ ۱۳۹۹/۱/۲۱
به نظرمن مقصر خودرئیس بوده که خواسته محترمانه وبا سپاس از همه تشکر کند اگرنه باید مثل هتلداران رستوران داران طلا فروشان شرکتها وکارخانه ها دانه دانه افرادرا می خواست ومی گفت از ما به خیر واز شما به سلامت حیف که این پزشکان مثل اقشار دیگرکه این روزها موذیانه تعدیل می کنند نیستند وروراست هستند
ناشناس۱۴۰۸۲۰۰۲۰:۱۰:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۲۱
به شخصه معتقدم نویسندگان اینگونه مقالات یا .. .. کینه شخصی با پزشکان دارند مگر هزاران شرکت و کارگاه و کارخانه تعطیل شد مقاله ای در خصوص بی وجدان بودن صاحبان کارگاهها نوشت
ناشناس۱۴۰۸۶۲۳۱۱:۵۷:۳۱ ۱۳۹۹/۱/۲۲
بیخود.. نوشت مانند یک پدر! کدوم پدری به خاطر نداری بچشو از خونه انداخته بیرون؟ مگه یک پدر معتاد کارتن خواب! که دقیقا شخصیت و لیاقت ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین