روحانی: فعالیت اقتصادی در تهران از ۳۰ فروردین آغاز شود/ تصمیمات مهم درباره نحوه فعالیت ادارات، مدارس و اماکن مقدسه

گروه سیاسی الف،   3990117054 ۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور اعلام کرد که در چارچوب طرح فاصله گذاری هوشمند، کسب و کارهای متوسط و کم ریسک در استان های کشور، با مراعات دقیق پروتکل های بهداشتی می توانند از ۲۳ فروردین ماه فعالیت خود را آغاز کنند اما فعالیت کسب و کارهای پرریسک تا پایان فروردین همچنان متوقف خواهد بود تا بعدا راجع به آنها تصمیم گیری شود.

روحانی: فعالیت اقتصادی در تهران از ۳۰ فروردین آغاز شود/ تصمیمات مهم درباره نحوه فعالیت ادارات، مدارس و اماکن مقدسه

به گزارش الف، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهارداشت: برای استان تهران، آغاز فعالیت کسب و کارها از سی ام فروردین  و با رعایت و نظارت دقیق پروتکل های بهداشتی خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: ادارات دولتی از 23 فروردین با دوسوم نیروها کار خود را ادامه می دهند و یک سوم نیروها نیز که اولویت با افراد مسن و دارای بیماری های زمینه ای است ، مجازند با تصمیم ادارات مربوطه حضور نداشته باشند.

متن کامل سخنان روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ایام مبارک ماه شعبان را تبریک عرض می‌کنم مخصوصاً اینکه در روزهای پیش رو میلاد صاحب زمان‌ و زمین‌مان حضرت ولی عصر(عج) را داریم، امروز هم روز جوان است که برای همه جوان‌ها مبارک باشد و فردا هم روز سلامت است که آن را به متولیان سلامت تبریک می‌گویم.

قبل از اینکه جمع‌بندی امروز را خدمت مردم عزیز اعلام کنم، چند نکته را توضیح می‌دهم. نکته اول اینکه در روندی که در حال حاضر برای مسأله مبارزه و مقابله با کرونا پیش رو داریم، هیچ اختلاف نظری بین دستگاه‌های دولتی وجود ندارد. اولاً‌بین قوای سه‌گانه هیچ اختلاف نظری وجود ندارد و همه با هم داریم این کار را در کنار هم و در کنار نیروهای مسلح انجام می‌دهیم.

همه ارکان کشور همراهی می کنند و مقام معظم رهبری همه جا حمایت فرمودند؛ هر جا نیاز داشتیم و نکته‌ای را خدمت‌شان عرض کردیم، نامه‌ای را فرستادیم، ایشان همراهی فرمودند. بنابراین کل نظام یکپارچه است. حالا اینکه بدخواهان ما خیلی عصبانی و ناراحت هستند، خودشان می‌دانند.

این کرونا با همه گرفتاری‌هایی که برای ما درست کرده یک آثاری هم داشته و یکی از آثار خوبش همین وحدت بیشتر جامعه، دولت، مردم، نیروها و ارکان کشور است که بین همه آنها یک وحدت، انسجام و یکپارچگی را امروز در سراسر کشور مشاهده می‌کنیم.

گزارشاتی هم داده شد درباره سالم و پاک شدن هوا بخاطر کاهش ترافیک که اینها هم جزو آثاری است که کرونا دارد. ولی هیچ اختلافی نداریم، نه بین وزارت صمت و بهداشت و نه بین دیگر وزارتخانه ها هیچ اختلافی نیست. یک چیزی را یک گوشه‌ای یک شیطانی، پیدا می‌کند می‌دهد به رسانه‌های خارج کشور و آنها آن مسأله را بزرگ می‌کنند. ما هیچ اختلافی در این زمینه نداریم.

برخلاف بدخواهان و ضدانقلاب که مردم را دعوت می‌کنند به اینکه بین سلامت و فعالیت اقتصادی یکی را باید انتخاب کرد، این هم کاملاً مردود، غلط و ناصواب است. هم فعالیت اقتصادی و هم پروتکل‌های بهداشتی هر دو در کنار هم قابل اجرا و قابل پیاده کردن است. هم فعالیت اداری، هم فعالیت تولیدی و بقیه فعالیت های اقتصادی همه باید برقرار باشد، منتها همه اصول و پروتکل‌هایی که وزارت بهداشت و درمان اعلام می‌کند نیز باید مراعات شود.

امروز نسبت به طرح جدید یعنی فاصله‌گذاری هوشمند بحث کردیم. عمده بحث جلسه ما در این زمینه بود. کارگروهی این موضوع را در این چند روز در وزارت کشور مورد بررسی قرار داده بود و کمیته اجتماعی و امنیتی ستاد یک جمع‌بندی داشت که در این جلسه ارایه شد. وزرا و مسئولین محترم هم این گزارش را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

خواست این کمیته و همچنین خواست وزارت صمت و فعالان اقتصادی و اصناف یک بخش از جمع‌بندی بود که در جلسه ارایه شد و مورد نظر و تصویب همه اعضای جلسه بود البته در بخش تولید هیچ بحثی نداریم و بدون هیچ مانعی همه بخش‌های تولیدی ما با مراعات پروکل‌های بهداشتی فعالیت می‌کردند، اما برای خدمات اقتصادی و کسب و کار، امروز تصمیم‌گیری شد. یعنی پیشنهاد کمیته مورد تصویب قرار گرفت که از 23 فروردین، استان‌های کشور می توانند کسب و کارها را آغاز کنند. کسب و کارهای متوسط و کم‌ریسک، اما کسب و کارهای پرریسک فعلاً تا پایان فرودین همچنان ممنوع باقی می‌ماند تا بعداً برایش تصمیم‌گیری کنیم. پس کسب و کارهای پرریسک مثل مراکز ورزشی و فعالیت‌هایی که حضور جمعیت در آن نیاز است، همچنان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

در بحث کسب و کارهای کم ریسک و فعالیت کسبه و فعالیت‌های اقتصادی که پرریسک نیست، بنا شد در استان‌ها از شنبه 23 فروردین فعالیت شان را با مراعات پروتکل‌هایی که وزارت بهداشت و درمان اعلام کرده، آغاز کنند.

پروتکل ها در سایت گذاشته شده و باید با هم هماهنگ کنند و حتماً بر اجرای این پروتکل نظارت شود. خود اصناف باید نظارت کنند، اتحادیه‌ها فعال شوند و نظارت کنند و البته مسئولیت اصلی این نظارت بر عهده وزارت بهداشت و درمان است. در جلسه امروز همچنین تصویب شد که اگر نیاز داشتند نیروی بسیج هم برای اینکه این نظارت به دقت انجام بگیرد، کمک کندچرا که نمی‌خواهیم کسب و کار و فعالیت اقتصادی و اشتغال عزیزان ما، سلامت جامعه را تحت تأثیر قرار دهد بنابراین باید همه پروتکل‌ها را مورد مراعات قرار دهند.

 اما در استان تهران این فعالیت از شنبه 30 فروردین آغاز می شود و باز هم باید همان پروتکل‌های بهداشتی و همچنین نظارت در این زمینه به دقت انجام بگیرد.

از کمیته تبلیغات خواستیم در این زمینه طرح‌ها را آماده کند و اطلاعاتی که باید به مردم داده شود، در صدا و سیما برای مردم توضیح داده شود که آن کسی که صاحب کار، مغازه و فروشگاه است نسبت به جنسی که عرضه می‌کند و مشتریان  چه اصولی را مراعات کند و همه اینها برای مردم توضیح داده شود تا وظایف روشن باشد و همه اصول بهداشتی که باید مورد نظر و توجه قرار بگیرد، مراعات بشود.

آغاز این فعالیت به این معنا نیست که اصل در خانه ماندن را نقض یا فراموش کرده باشیم و باز هم آنهایی که حضورشان در خیابان و جامعه ضرورتی ندارد، ترجیح بر این است که خودشان مراعات کنند و در خانه بمانند و بیرون آمدن و فعالیت ما در جامعه باید به حداقل ممکن ضروری کاهش پیدا کند بنابراین به این اصل هم توجه کنند.

امروز تصمیم گرفتیم برای بازگشایی فعالیت از یک روند پلکانی استفاده کنیم و این پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود که در آغاز این جلسه توصیه آنها به ستاد ملی این بود که فعالیت‌ها به صورت تدریج و پلکانی صورت بگیرد بنابراین هم نسبت به اقتصاد پلکانی و استان‌ها و استان تهران تصمیم گرفتیم و همه باید آن اصول را مورد مراعات قرار دهند.

نسبت به ادارات دولتی که همین الان فعال، سر کار و مشغول فعالیت هستند منتها از هفته آینده یعنی از 23 فروردین ماه فعالیت ادارات به این صورت است که دو سوم در سر کار خواهند بود و یک سوم مجاز هستند که سر کار نباشند و بخش‌های مختلف نسبت به این یک سوم گردشی تصمیم گیری بکنند.

یک سوم کمتر در محل کار حضور پیدا کنند مگر آن جاهایی که ضرورت داشته باشد بیش از دو سوم فعالیت کنند و در اینجا نسبت به افرادی که سن‌ آنها بالا است و افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، تأکید شد و  آنها را در اولویت قرار دهند.

 این دیگر نیاز به گفتن نیست که اگر هر کس به کرونا مبتلا شد، وظیفه‌اش این است که به رئیس بخش‌ اعلام کند، سر کار نیاید و برای آن مدتی که مشخص شده است، در خانه بماند و مثلاً نسبت به شرایطی که دارد باید دو هفته را به صورت قرنطینه در خانه خودش، نقاهتگاه و یا بیمارستان بماند. بنابراین آمدن سر کار به عنوان تخلف و جرم تلقی می‌کند. نه اینکه  کسی بداند مبتلا است، تست‌اش مثبت بوده است و بگوید من می‌خواهم سر کار بروم یا رئیس آن قسمت بگوید سر کار بیا و اشکال ندارد، این روشن است و برای این دیگر تأکید نمی‌کنم، کسی که دارای کرونا است، آمدن وی در جامعه، سر کار و اجتماعات ممنوع است و باید خودش را در خانه‌، نقاهتگاه و یا بیمارستان قرنطینه کند.

این را توجه داشته باشند و ما هم در مصوبه قبلی‌مان تأکید کردیم که البته دیروز  از یکی دو جا پرسیدم و هنوز عملیاتی نشده است و آقای دکتر نمکی این را قاطع و محکم ابلاغ بکند که هر آزمایشگاهی که به نتیجه مثبت راجع به کرونا می‌رسد، وظیفه دارد به خود فرد، محل کار، خانواده‌ و آنجایی که زندگی می‌کند، اعلام کند

این وظیفه اش است که اعلام‌دارد و این در مصوبه قبلی ما بوده  و باید همه مراعات کنند و همه آزمایشگاه‌ها که به نتیجه می‌رسند، باید این اسامی را به سه جا شامل محل کار، خانواده و به خود طرف اعلام کنند که نتیجه مثبت بوده است و نتیجه منفی هم بوده باید اعلام کنند.

چیزی که برای ما خیلی مهم است، این است که نتیجه آزمایش اگر مثبت باشد، حتماً اعلام شود به دلیل اینکه باید فرد خودش را قرنطینه کند. وقتی یک کسی می‌گویند آزمایش تو مثبت است، نباید اضطراب پیدا و نگرانی شدید پیدا کند و بسیاری از مردم بدون هیچ اقدام درمانی با ایزوله کردن و با قرنطینه ظرف 2 هفته خوب خوب می‌شوند و این نه رقم 50 درصد بلکه رقم 85 درصد است و 85 درصد آنهایی که مبتلا می‌شوند با مراعات و ایزوله کردن که دیگران مبتلا نشوند، خوب می‌شوند و اصلاً مشکلی ندارند.

ممکن است 15 الی 20 درصد دچار مشکلی باشند که لازم باشد به دکتر و پزشک مراجعه کنند که بعضی‌ها ممکن است نیاز به بستری شدن نداشته باشند و بعضی‌ها نیاز داشته باشند و آنها درمان می‌شوند یعنی از 100 نفر مبتلا به کرونا برای 3 یا 4 نفر آنها خطر مرگ وجود دارد که باید به این رقم برسیم و الان رقم متوسط جهانی 5 درصد است و ما باید ان‌شاء الله از این رقم پایین‌تر برویم و به رقم 3 و 2 درصد برویم.

این مسأله وجود دارد که نباید نگران یک کسی بشویم. این به معنی یک نقطه منفی نیست، وقتی یک کسی مثبت شد مثلاً کسی نفهمد اشکال ندارد، کسی نفهمد میل خودش است، چیز مهمی نیست. این را باید به منزله آنفلوآنزا بگیریم، در زمستان اگر مبتلا به آنفلوآنزا شدیم مگر مخفی می‌کنیم. می‌گوییم آنفلوآنزا داریم، 2 روز سرکار نمی‌رویم و مراعات می‌کنیم. به دوستان می‌گوییم نزدیک نیایید دست نمی‌دهیم. اصول بهداشتی را محکم مراعات کنیم، یعنی اجتماعات نباشد، در اجتماعات نرویم و به هم دست ندهیم. حتی‌الامکان آن جاهایی که لازم است از ماسک و دستکش استفاده شود، استفاده کنیم. آن چارچوب‌هایی که گفته می‌شود، این هم باید روشن و دقیق برای مردم توضیح داده شود، چون می‌بینم به کسی می‌گویند مثبت شدی، یک دفعه بهم می‌ریزد که من مثبت شدم، چه فاجعه‌ای می‌شود! نه هیچ فاجعه‌ای نمی‌شود. وقتی مثبت شد، شما باید مراعات کنید. گفتم اکثریت هم با قرنطینه کردن خودشان، هم خودشان و هم خانواده محترم‌شان به سلامت خواهد بود. از این مسأله عبور می‌کنیم.

از روز اول هم گفتم، کرونا مسأله‌ای است که ترس‌اش از خودش بدتر است.

خودش هم البته بیماری بدی است، ولی ترس و اضطراب می‌تواند مشکلات بیشتری برای ما ایجاد کند.

بنابراین این هم نسبت به ادارات. نسبت به ساعت کار اداری نیز تصویب کردیم که از روز 23 فروردین تمام آنهایی که مشغول کار اداری هستند، چه استان‌ها، چه تهران، ساعت کار اداری 7 صبح تا 2 بعد از ظهر باشد.

مخصوصاً به ماه رمضان نزدیک می‌شویم برای ماه رمضان هم این ساعت کار اداری، بهتر است. چون قبل ماه رمضان ناهار نداریم، نماز جماعت الان نداریم، بنابراین کار پیوسته تا 2 بعد از ظهر ادامه خواهد داشت و ساعت 2 بعد از ظهر مردم به خانه‌هایشان می روند. قاعدتاً در ماه رمضان اگر شرایط ما همین باشد، باز هم نماز جماعت نخواهیم داشت. بنابراین ساعت اداری از 23 فروردین 7 صبح تا 2 بعد از ظهر خواهد بود.

مورد بعد، موضوع نقل و انتقال بود که مورد بحث قرار گرفت. الحمدالله در بحث نقل و انتقال، 2 خبر خوش در این جلسه داده شد؛ یک خبر خوب این بود که کلیه کالاهایی که ضروری بوده، جابجا شود. چه از گمرک به شهرها، چه از مراکز به مرکز مصرف یا کارخانه‌ها. این کار بدون هیچ خللی به خوبی انجام گرفته و حتی اعلام شد یک درصد هم کمتر از سال‌های پیش نبوده است. از همه آنهایی که در بخش حمل و نقل فعالیت می‌کنند، همه رانندگان عزیز، همه شرکت‌های حمل و نقل، همه اتوبوس‌ها، قطار و هواپیما و همه کسانی که تلاش می‌کنند، تشکر می کنم.

برای داروهایی که از خارج وارد می شود، همین هواپیماها، تلاش می‌کنند. بسیاری از کالاها توسط قطار حمل می‌شود. از همه آنها در بخش حمل و نقل تشکر می‌کنیم.

نکته دوم این بود که گفته شد در ماه اسفند و فروردین که مشکل کرونا داشتیم، از کارگران و افرادی که در بخش حمل و نقل کار می‌کنند، هیچ فردی نه اخراج شده و نه تعدیل شده است. این هم خبر خوشی بود.

الحمدالله همه اینها مشمول تسهیلات بانکی می‌شوند که این تسهیلات بانکی شرط‌اش این است که کسی را اخراج و تعدیل نکرده باشند. این هم خبر خوشی بود که داده شد.

بنابراین همچنان اتوبوس‌ها، قطار، هواپیما، کشتی همه فعالیت خودشان را با آن پروتکل‌هایی که اعلام شده، انجام می‌دهند و رعایت فاصله و استفاده از ماسک را مراعات کنند. همه این چیزهایی که گفتند باید مراعات کنند و کارشان را انجام دهند.

اما نسبت به خودروهای شخصی که در داخل استان آزاد هستند و فعالیت آنها ممنوع نبوده و بین استان تهران و البرز هم فعالیت‌ها تقریباً یکی است که یک استان تلقی شده است اما بین استان و استان ممنوع بوده است و همچنان تا 30 فروردین ممنوع خواهد بود که این ممنوعیت را باید مورد مراعات قرار دهند و آزادی تردد بین استان‌ها از 30 فروردین شروع خواهد شد.

آخرین بحثی که داشتیم راجع به بخش آموزش و آموزش پرورش و آموزش عالی  بود و دراینجا بحثی‌هایی مطرح شد که کمیته اجتماعی – امنیتی این گزارش را داد و در آموزش و پرورش و آموزش عالی، فعلاً تصمیم بر این است که در بخش آموزش به استثناء آموزش تکمیلی از  30 فروردین آموزش‌های تکمیلی مخصوصاً بخش دکترا حضور خواهند داشت و بعد هم ممکن است بخش‌های دیگر ولی در بخش کارشناسی و همچنین آموزش و پرورش تصمیم این است که تا 30 فروردین فعالیت آموزشی‌ در مدارس تعطیل باشد و از فضای مجازی استفاده کنند.

البته این اختیارات را به آموزش و پرورش دادیم که استان‌هایی که می‌توانند فعالیت را آغاز کند و ما استان‌های سفیدی در جنوب کشور داریم که هیچ مشکلی برای آموزش و پرورش وجود ندارد. استان های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان اصلاً مشکلی برای بحث آموزش ندارند و آموزش‌ و پرورش در استان‌های سفید می‌تواند فعالیت خود را شروع کند و مانعی وجود ندارد و برای کشور بحث می‌کنیم که فعلاً آموزش تا پایان فروردین تعطیل است تا در جلسات بعدی چه تصمیمی باید برای اینها اتخاذ کنیم.

ضمناً شیوه کار این ویروس برای ما صد در صد روشن نیست یعنی وزارت بهداشت، درمان ما نمی‌تواند به ما جواب دهد که شکل فعالیت‌ این ویروس یک ماه و دو ماه دیگر و تابستان که هوا گرم می‌شود چگونه است و چیز روشن و قطعی در اختیار ندارد بنابراین باید صبر کنیم و همه اصول بهداشتی را مراعات کنیم تا ببینیم در ماه‌های بعد وضع ما چگونه خواهد شد.

البته راجع به اماکن مقدسه گفتم و تأکید کردم که این اماکن مقدسه فعلاً تا آخر فروردین مثل سابق تعطیل می‌ماند و اینکه برای 30 فروردین به بعد چه خواهد شد، تصمیمی است که در جلسات آینده اتخاذ می‌کنیم و24 فروردین جلسه بعدی ما خواهد بود اما اگر تا 24 فروردین جلسه‌ای لازم است، می‌توانیم باز جلسه بگذاریم و قبلاً به دوستان عزیز و برادران برای جلسه اطلاع می‌دهیم.

بسیار ممنون و متشکر.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۰۱۶۴۸۱۱:۴۴:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۱۷
در میانه جنگ با کرونا حضرت ربیس جمهور چه در سر دارد؟ ستاد جنگ با کرونا که حقیقتا فرا قوه ای و ملی باشد با محوریت یگانهای نظامی هرچه سریعتر شکل بگیرد و جلوی فاجعه انسانی قریب الوقوع گرفته شود. گول آمارسازیها را نباید خورد
ناشناس۱۴۰۱۶۷۶۱۲:۰۲:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۱۷
خدا روشکر که اختیارات رییس جمهور محدود است والا وا مصیتا. راستی آقای روحانی از شنبه خودت هم از کاخ سعدآباد میای بیرون و میری پاستور دیگه ایشالا؟ با مترو برو حتما
ناشناس۱۴۰۲۵۲۶۲۱:۱۸:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۱۷
همچینم محدود نیست از دلار جهانگیری و سکه های بی زبون بپرس
ناشناس۱۴۰۲۷۳۹۰۰:۱۶:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۱۸
مطمعنی محدوده! رئیس شورای عالی امنیت ملی، رئیس سران سه قوه، رئیس دولت اینا محدوده!؟ دیگه کاری هست که روحانی بخواد و نتونه انجام بده؟
شهاب۱۴۰۱۷۲۱۱۲:۳۰:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۱۷
تنها کشوری در دنیا هستیم که بایستی با لبخند، آغوشمان را برای مرگ باز کنیم. چشم آقای روحانی، مرگ برای ما، و حکومت بر سرزمین ارواح برای شما
ناشناس۱۴۰۱۷۲۵۱۲:۳۵:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۱۷
به نامه درخواست یک میلیارد دلار از صندوق هم جواب دادند؟!
ناشناس۱۴۰۱۷۲۹۱۲:۳۷:۰۹ ۱۳۹۹/۱/۱۷
این روحانی و مشاورانش تا کل ملت را درگیر و مبتلا نکنند دست بردار نیستند
ناشناس۱۴۰۱۹۹۵۱۵:۲۱:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۱۷
خود آقایان از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمی کنند پس برایشان مهم نیست....
ناشناس۱۴۰۱۷۳۸۱۲:۴۱:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۱۷
با این شل کن سفت کن که در اوردی فردا همه کاسه کوزه ها بر سر شما خواهد شکست
ناشناس۱۴۰۱۷۴۲۱۲:۴۳:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۱۷
دو هفته تا یکماه کل مناطق درگیر را قرنطینه کامل کردن هزینه ای کمتر دارد یا مبتلا شدن و از‌بین رفتن مردم بیگناه جناب روحانی. باید در آینده نزدیک جوابگو باشی
ناشناس۱۴۰۲۲۵۱۱۸:۰۱:۵۰ ۱۳۹۹/۱/۱۷
از یکسو میگن خونه بمونید و از طرفی کارمندان باید سر کار برند! ظاهرا راه حل ایمنی گله ای رو در پیش گرفتن!
ناشناس۱۴۰۱۷۶۰۱۲:۴۹:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۱۷
تقسیم مشاغل به مشاغل پر ریسک و کم ریسک و توضیح ندادن دقیق این عبارت یعنی عدم قبول مسئولیت و به جان هم انداختن مردم از فردا یه عده شغل‌شان را پر ریسک و یه عده شغل‌شان را کم ریسک می‌بینند و هر کاری که بخواهند انجام میدهند
ناشناس۱۴۰۱۷۸۵۱۳:۰۴:۰۷ ۱۳۹۹/۱/۱۷
مگه خون رییس جمهور رنگینتر از وزراست که فاصله دو متری از طرفین داره ولی بقیه بدون فاصله صحیح هستند.
ناشناس۱۴۰۱۷۹۱۱۳:۰۸:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۱۷
چرا استیضاحش نمی کنند مجلسی ها؟
ناشناس۱۴۰۲۴۰۳۱۹:۴۰:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۱۷
اول بگرد ببین مجلیسها کجان پیداشون شد چشم در همه جای دنیا در بحران مسولین جلسه میزارن اینجا مردم کار میکنن مسولین خواب
حمید۱۴۰۱۸۵۰۱۳:۵۴:۱۵ ۱۳۹۹/۱/۱۷
آقای ریس جمهور استان فارس و شیراز که بهترین شهر و سالم ترین شهر لقب گرفته بود دیروز با ۱۱۱ مورد مبتلای جدید در شرایط حاد و قرمز قرار گرفت اونم‌در شرایطی که‌ مردم تو‌خونه‌ هستند قطعا عادی شدن وضعیت منجر به بحران جدی میشه
ناشناس۱۴۰۲۷۲۴۰۰:۰۷:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۱۸
به کی داری میگی برادر؟ کسی که خودش نه ماسک میذاره نه دستکش دست میکنه نه دولتش پول داره نه اعتقاد به قرنطینه نه برای دور کاری ارزش قائله و نه ...؟
علی۱۴۰۱۸۵۴۱۳:۵۶:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۱۷
فرضا که ریس جمهور نتواند و یا نخواهد در این خصوص تصمیم درستی بگیره نهادهای نظارتی و بالا دستی چرا وارد عمل نمیشن چین روزی که اعلام کرد مشکل حل شده یک ماه مردم و در قرنطینه نگه داشت
ناشناس۱۴۰۱۸۶۷۱۴:۰۱:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۱۷
مجلس بررس کند اگر خوب بود تشویق شود دولت و اگر بد بود ب که شدت برخورد شود. افراد باید پای تصمیماتشان بمانند و مسئولیت را قبول کنند مخصوصا کسانی که حرف هایشان هر روز تغییر می کند. قوه قضاییه هم به مجلس کمک کند
مصطفي۱۴۰۱۹۶۷۱۵:۰۳:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۱۷
فرصت خوب قرنطينه ايام عيد رو از دست داديم حالا هم كاسه چه كنم چه كنم؟! اگر تصميمات غلط و توجه نكردن به تجارب جهاني ، منجر به كشته شدن مردم شود چه كساني پاسخگو خواهند بود؟! ايا تصميم گيرندگان حاضرند اعلام كنند كه مسئوليت تصميمات شون رو ميپذيرند؟
ناشناس۱۴۰۱۹۷۴۱۵:۰۸:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۱۷
براى اغاز اموزشهاى تكميلى، حتى براى دوره دكترى ، بايد خوابگاهها بازگشايى شود كه كار بسيار پر خطرى است. به نظر من فراست و كارايى دو گمشده كادر اجرايى و تصميم گيرى كشور است
قربانی۱۴۰۲۰۳۲۱۵:۴۵:۱۳ ۱۳۹۹/۱/۱۷
دولت با ناکارآمدی خودش در طول این سالها بلایی بر سر کشور آورده که الان در این بحران ، چون نمیتواند اقتصاد را کنترل کند و مردم را تامین نماید ، رسما با عادی سازی اوضاع مهر تایید بر کشتار دسته جمعی مردم بیچاره میزند .... اونوقت خود ربیس جمهور در حلقه حفاظتی محکم خود از عر خطری در امان هستند .... وای بع ما که چه کسانی به ما مسلطن
ناشناس۱۴۰۲۰۴۳۱۵:۵۶:۱۵ ۱۳۹۹/۱/۱۷
ظاهرا ایشان با ویروس کرونا هماهنگی هایی انجام داده اند و ویروس محترم هم به ایشون قولهایی داده اند که قراره از 23 فروردین همه چیز عادی بشه
ناشناس۱۴۰۲۰۵۸۱۶:۱۱:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۱۷
آقای روحانی فقط یکبار مترو تجریش به جنوب را سوار شوید ببینید در ایستگاه توپخانه و ایستگاههای بعدی جای نفس کشیدن هست که حالا بخواهید به اصطلاح پروتکل بهداشتی را رعایت کنید. این فقط یک نقطه از هزاران نقطه پر ازدحام در کشور است البته بد نیست یکسری به BRT خط ولیعصر به سمت جنوب بزنید
ناشناس۱۴۰۲۰۶۴۱۶:۱۶:۵۱ ۱۳۹۹/۱/۱۷
جناب آقای روحانی رییس جمهور محترم . بنده به عنوان یک کادر درمانی تا حالا هم با ایثار و به حکم وظیفه از جانم گذشتم و شبانه روز در بیمارستانها بر بالین بیماران کرونایی ماندم ولی با این تصمیمات دولت شما که تمام زحمات کادر درمانی کشور را با بی تدبیری بر باد می دهید دیگر حاضر نیستم از خود و خانواده مان هزینه کنیم و محل کار خود را ترک می کنم .
محمدی۱۴۰۲۲۴۰۱۷:۵۲:۴۲ ۱۳۹۹/۱/۱۷
آقای رئیس جمهور این تاریخ ها را بر چه مبنای اعلام می کنند؟ چرا این دولت نمی تواند یک تصمیم درست بگیرد؟ این همه ضعف مدیریت و بی برنامه گی تا کی ادامه دارد؟
ناشناس۱۴۰۲۳۷۶۱۹:۱۹:۳۶ ۱۳۹۹/۱/۱۷
واقعا توی مملکت ما جه خبره ؟ شخصا مستاصل شدم ،گیج شدم ،منگ شدم نمی دونم باید چکار کنم .
ناشناس۱۴۰۲۳۷۸۱۹:۲۰:۲۶ ۱۳۹۹/۱/۱۷
مشکل فقط قرنطینه کردن و زهرمار کردن سیزده بدر به کام مردم بود. دیگه ویروس برطرف شد.
ناشناس۱۴۰۳۰۰۶۰۹:۲۰:۳۴ ۱۳۹۹/۱/۱۸
اینکه می گویند هزینه تعطیلی زیاد است و شدنی نیست قابل قبول نیست. هزینه تعطیل نکردن بیشتر است. دولت باید فرض کند که جنگ شده است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین