رابطه وابستگی و عشق به خود

  3981228096

شاید افرادی را در اطراف خود دیده باشید که همیشه و مداوم به دنبال ستایش و تعریف و تمجید از خود هستند یا این که فکر می‌کنند دیگران به آن ها حسادت می کنند. این افراد می خواهند که همیشه بهترین ها را داشته باشند. احساس هم دلی در این افراد از بین رفته و نمی خواهند احساسات دیگران را درک کنند یا اصلا برایشان مهم نیست شاید تا به حال رفتار طاووس را زیر نظر نگرفته باشید ، طاووس ها معمولاً نوع ایستادن و راه رفتن و نگاه کردن و یا خودنمایی هایشان در قلمرو بقیه حیوانات متفاوت است و خود را برتر می بینند و همیشه در حال بزرگ نمایی هستند این پرنده از هیچ فرصتی برای جلب توجه بقیه دریغ نمی کند گاهی افراد دقیقا مانند طاووس رفتار می کنند و می توان گفت که ارتباط برقرار کردن با این افراد کمی دشوار است چون حاضر نیستند از خودشان بگذرند معمولا از لفظ هایی مثل من همینم ما خانوادگی این اخلاق را داریم من هر جوری که دوست داشته باشم رفتار می کنم و هزاران جمله مشابه باید بگویم که این افراد شخصیتی خودشیفته و مغرور دارند که گاهی این خودشیفتگی بر پایه نازپرورده بودنشان است. البته لازم به یادآوری است که سابلیمینال با خودشیفتگی تفاوت های زیادی دارد.

شناختن این افراد کار سختی نیست مهم ترین خصوصیات این افراد خود مهم بینی مطلق است و همین طور تمایل بیش از حد به شنیدن تعریف و تمجید دیگران از آن هاست این افراد نمی توانند هم دردی کنند یا حتی درک نظرات دیگران برایشان بسیار دشوار است.

عشق به خود از کجا شکل می گیرد؟!

روان شناسان بر این باورند که افرادی که دچار خودشیفتگی هستند گاهاً این موضوع از کودکی آن‌ها نشأت می گیرد به طوری که در کودکی هر چه را که خواسته اند برای ایشان فراهم بوده است و برعکس این موضوع نیز صادق است افرادی که از کودکی در محرومیت رشد کردند برای جبران کودکیشان دست به تحقیر کردن دیگران نیز می زنند.

افرادی که دچار خودشیفتگی شده اند به ندرت می توانند دیگران را درک کنند.از ازدواج با آن ها بیشتر همانند بردگی است و این را باید بدانید که اگر می خواهید با فردی با این خصوصیت ازدواج کنید دنبال حقوق همسری نباشید این افراد یکی از سرسخت ترین افرادی هستند که نمی‌خواهند تغییر کنند و کمک هیچ کسی را قبول می‌کنند زیرا خودشان را قبول دارند و همین مهم است.

رابطه عشق به خود و وابستگی به دیگران

افرادی که دارای شخصیت از خود متشکر هستند دچار عادت های بیمارگونه اند این افراد احساس عشق و دوست داشتن را در وابستگان شان از بین می برند و بهتر است بگوییم که مصوب اصلی برهم خوردن زندگیشان این افراد هستند این افراد معمولاً دارای سابلیمینال چیست احساسی هستند این افراد فکر می کنند که برای این که احساس خوب داشته باشند و خوشحال باشند باید حتماً کسی دیگر کنارش آن قرار بگیرد این افراد معمولاً نسبت به خودشان احساسات منفی دارند و دیگران را مسئول این قضیه می دانند. شاید بعضی از افراد فکر می کنند که زندگی با چنین افرادی بسیار خوشایند و دلپذیر می تواند باشد اما وابستگی شدید عاطفی برای هر رابطه ای بحران ایجاد می کند یک انسان سالم باید بتواند بدون تایید دیگران احساس خوبی نسبت به خودش را داشته باشد این افراد این گونه نیستند و مدام احتیاج به عشق و تایید دیگران دارند و در رابطه تان همیشه به دنبال تایید احساساتشان می گردند به طوری که اگر شریک زندگی شان ناراحتی و خشم داشته باشد خود را مسئول نمی دانند .

تصمیمات مهم افراد خودشیفته در زندگی!!

یک فرد سالم از نظر روانی را که در نظر بگیریم ممکن است در زندگی مجبور باشد یک سری از تصمیمات را برای خود و خانواده‌اش بگیرد که خوشایند هیچ کدام نباشد اما برای صلاح زندگیشان لازم و ضروری است یک فرد سالم می‌تواند به راحتی به تنهایی زندگی کند بدون این که دچار مشکل شود. گرفتن تصمیمات ضروری برای زندگی ممکن است در ابتدا باعث گله و شکایت و حتی گاهی دعواهایی نیز بشود اما در طولانی مدت بقیه افراد به نتیجه مطلوب آن ایمان می آورند و احساس رضایت می کنند اما برای افرادی که احساس خودشیفتگی دارند این کار بسیار سخت است و فرد وابسته نمی تواند کوچک ترین ناراحتی افراد خانواده مخصوصاً شریک زندگی اش را ببیند این این موضوع باعث می‌شود که مدام احساس گناه کند.

 

تاثییر فرزند در زندگی افراد خودشیفته

این مشکل ممکن است با وجود فرزند بیشتر شود زیرا پرورش و رشد کودک بسیار سخت است و این موضوع باعث می‌شود که فرزند به درستی تربیت نشود و هم برای خود خانواده مشکل ایجاد کند و هم برای جامعه.

 

شخصیت کاریزماتیک، شخصیتی منحصر به فرد

افرادی که شخصیت کاریزماتیک دارند معمولاً می‌خواهند که از نظر افراد جذاب باشند و یا نظرات شان بسیار اثرگذار باشد ، جذبه داشته باشند و ... . معنی واژه کاریزما از از یونان و روم می آید خاریس اسم یک دختر افسانه ای بوده که در ادبیات اسطوره های یونان آمده که نماد زیبایی و جذابیت آن زمان بوده است اگر امروز بخواهیم کاریزما را معنی کنیم باید ریشه لغوی آن را پیدا کنیم که همان جذابیت است این افراد معمولاً عشق به خود را سرچشمه هر چیزی می دانند.

کاریزما در اصطلاح به کسی گفته می‌شود که به عقیده دیگران دارای قدرت و احساس رهبری است این افراد ذاتاً رهبران خوبی هستند هم در علوم سیاسی و هم در علوم جامعه شناسی.

شخصیت کاریزماتیک به نوعی به فردی گفته می‌شود که عموما الگوی دیگران است این افراد می توانند قدرت خود را بر روی جمعیت زیادی پیاده کنند و آن‌ها را به یک سمت فرا بخوانند این افراد رفتارشان را اگر به‌ طور غریزی بررسی کنیم می بینیم که دوستانی بسیار خوب هستند و یا دشمنانی سرسخت هستند.

 

تفاوت فاحش شخصیت کاریزماتیک با خودشیفتگی یا عشق به خود

افرادی که ساخت سابلیمینال دارند به راحتی با دیگران ارتباط برقرار می کنند این افراد درگفتگو بسیار سخن شان شیواست و بسیار خود را مشتاق نشان می‌دهند و وقتی که با آن ها صحبت می کنید احساس می کنید که شما را خیلی دوست دارند حضور این افراد زیربنای کاریزماست زیربنایی که همه چیز بر پایه آن استوار می شود اما افرادی که به شدت خودشیفتگی دارند کاملاً با شخصیت افراد کاریزماتیک متفاوت هستند آن ها افرادی هستند که فقط در پی تعریف و تمجید خود هستند و دیگران اصلا برایشان مهم نیست عکس العملی مناسب در برابر رفتار دیگران ندارند که یکی از نقاط ضعف این افراد است که معمولاً کسی آن‌ها را دوست ندارد و از آن ها اکثراً فراری هستند به دلیل رویا بافی ها و خودبزرگ بینی هایشان مورد استقبال قرار نمی‌گیرند به همین دلیل به دنبال جذب افراد است ولی نمی دانند که با این رفتارها بیشتر آن ها را دور می کنند.

منبع : سابلیمیران – مرجع آلبوم های تربیت ضمیر ناخودآگاه – سابلیمینال و بیوکنزی

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  17. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  18. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  21. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  24. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین