نحوه تدفین جان‌باختگان ناشی از کرونا

گروه اجتماعی الف،   3981218041

مدیرگروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت قم گفت: تدفین جان‌باختگان ناشی از بیماری کرونا با نظارت کارشناسان و رعایت مسائل بهداشتی صورت می‌گیرد.

نرگس جعفری افضل روزیکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: افراد درگیر در دفن این گروه از اجساد، آموزش لازم را دریافت کرده‌اند و از لباس و پوشش حفاظتی کامل بر اساس راهنمای اقدامات بهداشت محیط در بیماری‌های کرونا استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به رعایت احکام شرعی در خصوص دفن اجساد متوفی مبتلا به بیماری کرونا، گفت: رعایت احکام شرعی بر اساس ادیان و مذاهب رسمی کشور همزمان با رعایت اصول کنترل آلودگی و با نظارت کارشناسان بهداشت محیط در خصوص کنترل آلودگی ضرورت دارد.

وی با بیان این‌که در تمام مراحل ضدعفونی و دفن اجساد کارمند بهداشتی حضور دارد، خاطرنشان کرد: رعایت احکام و فتوای شرعی از وظایف قانونی آرامستان ها می‌باشد.

جعفری به اقدامات بعد از فوت بیمار اشاره و بیان کرد: با توجه به خطر بالای انتقال بیماری از طریق تماس با جسد، بلافاصله پس از تایید فوت، اجساد پس از آماده شدن در کمترین زمان ممکن به محل دفن منتقل می‌شوند.

وی افزود: کارکنان سردخانه و افراد درگیر در انتقال و تشییع جسد علاوه بر استفاده از وسایل حفاظتی کامل، در خصوص خطرات زیستی احتمالی آگاه شده‌اند و در این خصوص آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند.

مدیرگروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت قم گفت: به خانواده بیمار نیز در خصوص اهمیت موضوع و دلایل عدم انجام بعضی مراسم و اهمیت اقدامات ویژه‌ای که انجام می‌گیرد، توضیحات لازم داده می‌شود.

مسوولان استان قم به‌ویژه دانشگاه علوم پزشکی استان تاکنون بارها با هشدار نسبت به صعودی بودن روند ابتلا به ویروس کرونا، همچنین خواستار رعایت توصیه‌های بهداشتی و پزشکی به‌ویژه پایبندی شهروندان به قرنطینگی خانگی و عدم خروج غیرضروری از خانه تاکید کرده‌اند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت روز شنبه اعلام کرد: تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۵ هزار و ۸۲۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۴۵ نفر رسیده و همچنین هزار و ۶۶۹ نفر تاکنون بهبودیافته‌اند.

کیانوش جهانپور گفت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۰۷۶ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۵۸۲۳ نفر رسید ضمن اینکه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱ نفر از مبتلایان جدید به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۵ مورد رسید.

شهروندان باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را به‌منظور پیشگیری از ابتلا به این ویروس جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین