چهارمین مرحله حمایت معیشتی واریز می‌شود/ چه کسانی چهار مرحله حمایت معیشتی را یکجا دریافت می‌کنند؟

گروه اقتصادی الف،   3981209057

فردا شب چهارمین مرحله حمایت معیشتی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

 چهارمین مرحله حمایت معیشتی واریز می‌شود/ چه کسانی چهار مرحله حمایت معیشتی را یکجا دریافت می‌کنند؟


به گزارش ایلنا، متعاقب گرانی بنزین در هفته پایانی آبان امسال، دولت اعلام کرد بسته نقدی حمایت معیشتی را به درصد بالایی از خانوار‌های ایرانی اعطا می‌کند. این بسته که برای خانواده یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان تعیین شده بود، قرار بود به ۶۰ میلیون نفر تعلق بگیرد.

با شروع پرداخت حمایت معیشتی اعتراضاتی به نحوه شناسایی مشمولان این طرح صورت گرفت. افرادی مدعی بودند که با وجود اینکه مستحق دریافت این حمایت‌ها هستند، جا مانده‌اند. بر این اساس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سامانه‌ای پیامکی و پس از آن سایتی را برای ثبت اعتراض جاماندگان حمایت معیشتی راه‌اندازی کرد.

۲۸۶ هزار خانوار جدید حمایت معیشتی می‌گیرند

به دنبال در نظر گرفتن ساز و کاری برای ثبت شکایت جاماندگان حمایت معیشتی، حدود شش میلیون نفر شکایت خود را ثبت کردند. خانوارهایی که ارزش ملک آن‌ها در تهران و کلان‌شهرها ۱.۲ میلیارد تومان و در سایر شهرستان‌ها ۹۰۰ میلیون تومان باشد، خانوارهایی که دارای خودرو سواری با ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون تومان یا خودرو عمومی با ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون تومان باشند و کارفرمایانی که بیش از ۳ بیمه‌پرداز داشته باشند، این کمک را دریافت نمی‌کنند. در عین حال خانوارهایی که بیش از ۳ سفر خارجی غیرزیارتی داشته‌اند و گیرندگان تسهیلات بانکی به‌مبلغ جمعا بیش از ۳۰۰ میلیون تومان که در حال بازپرداخت اقساط باشند نیز نباید منتظر دریافت این مبلغ باشند.

براساس یازدهمین اطلاعیه ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی، سقف درآمد برای خانوار چنین اعلام شده است: خانوار یک نفره با حداقل درآمد سالانه ۴۸ میلیون تومان، خانوار دو نفره با حداقل درآمد سالانه ۶۰ میلیون تومان، خانوار سه نفره با حداقل درآمد سالانه ۷۲ میلیون تومان، خانوار ۴ نفره با حداقل درآمد سالانه ۸۴ میلیون تومان و خانوار ۵ نفره و بیشتر با حداقل درآمد سالانه ۹۶ میلیون تومان.

بر این اساس شکایت‌ها بررسی شد. بر اساس آخرین اعلام قرار است ۲۸۶ هزار خانوار جدید حمایت معیشتی دریافت کنند. هفتم اسفند امسال مهدی قمصریان (سخنگوی سازمان برنامه و بودجه) اعلام کرد: چهارمین مرحله حمایت معیشتی ساعت ۲۴ شنبه ۱۰ اسفند و بر اساس بعد خانوار به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. در این مرحله تعداد ۲۸۶ هزار و ۱۴۹ خانوار جدید که درخواست بررسی مجددشان تایید شده به فهرست خانوارهای دریافت کننده اضافه و هر چهار مرحله را یکجا دریافت خواهند کرد.

تلفیق یارانه نقدی و حمایت معیشتی

در حالی فردا شب چهارمین مرحله حمایت معشیتی پرداخت می‌شود که کمیسیون تلفیق در بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ تصویب کرد یارانه نقدی و حمایت معیشتی با هم تلیفیق و ماهانه به ازای هر نفر ۷۲ هزار تومان پرداخت شود. بر این اساس تمام کسانی که مشمول یارانه نقدی هستند، مشمول حمایت معیشتی هم هستند. گذشته از اینکه کلیات بودجه رد شده و احتمال تغییر این تصمیم هست، دولت نیز با این کار مخالف است. باید دید سرنوشت یارانه نقدی در ایران چه می‌شود و آیا سال آینده به همین روال شاهد پرداخت حمایت معیشتی در دهم و یارانه نقدی در بیستم هر ماه خواهیم بود یا ایرانیان مشمول یارانه در یک نوبت در ماه دریافتی خواهند داشت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین