صندلی های اداری استاندارد چه ویژگی هایی دارند؟

گزارش بازرگانی،   3981124053

10صندلی اداری باید با توجه به شغل مورد نظر ویژگی‌های به خصوصی داشته باشند. برای مثال فردی که با کامپیوتر کار می‌کند و بعضی مواقع به پشتی صندلی تکیه می‌دهد باید از صندلی‌های اداری استفاده کند که پشتی آنها قابلیت ارتجاع به سمت عقب را داشته باشد.معمولا بهترین زاویه نشستن حدود 110 درجه است. این زاویه کمترین فشار را به کمر وارد می‌کند و برای کار با رایانه مفید است. اگر هم صندلی اداری پشت سری داشته باشد این زاویه می‌تواند بیشتر شود اما با نبود پشت سری، شخص مجبور می‌شود برای نگاه کردن به مانیتور ، گردن را خم کند و در نتیجه فشار به گردن افزوده می شود.

صندلی اداری نباید خیلی نرم باشد!

درمورد صندلی‌های اداری کار با کامپیوتر، ارتفاع صندلی نه باید زیاد بلند باشد که پای فرد به زمین نرسد و نه آنقدر کوتاه باشد که پشت ران از کف صندلی بلند شود و پاها به سمت شکم جمع شوند. صندلی‌های اداری قابل تنظیم 5 پایه بهترین گزینه انتخاب هستند و کاربردهای فروانی دارند. یعنی هر فردی می‌تواند متناسب با شرایط خود ارتفاع صندلی را تنظیم کند. کفی صندلی اداری باید نرم و راحت باشد اما نه در حدی که شخص مانند مبل راحتی در صندلی فرو رود و اجازه جا به جایی نداشته باشد. در چنین حالتی فرد برای مدت طولانی در وضعیتی ثابت قرار می‌گیرد و خون رسانی بدنش مختل می‌شود. همچنین مناسب تر است صندلی اداری دسته دار باشد و ارتفاع این دسته قابل تنظیم  نیز باشد تا زمانی که استراحت می‌کنید دست‌تان را روی آن بگذارید. البته موقع کار کردن بهتر است دست روی دسته گذاشته نشود زیرا این حالت باعث ایجاد کشش می‌شود.

موقع خرید صندلی اداری  به این نکات توجه کنید

مهمترین نکته این است که شما ابتدا باید خرید میز اداری خود را انجام داده و سپس بهترین صندلی اداری را متناسب با خواسته ها و میز خود انتخاب نمایید. پشتی صندلی اداری باید انحناشکل داشته باشد که گودی کمر را در زمان تکیه دادن به آن حفظ کندکفی و پشتی صندلی باید از متریال مناسبی باشند و بهتر است ضد عرق باشد تا فرد عرق نکند و لباس به بدنش نچسبد.صندلی هایی که برای کار با رایانه استفاده می‌شود باید به سمت عقب خم شود تا بتواند زاویه 110 درجه ایجاد کند.

زیر ساعدتان کتاب بگذارید!

درد مچ از شکایت‌های شایع کسانی است که با کیبورد(Keyboard) کار می‌کنند. بهترین زاویه برای مچ زاویه خنثی است یعنی مچ نباید به سمت داخل یا خارج انحراف داشته باشد و فقط می‌تواند تا 5 درجه به سمت پایین یا بالا انحراف پیدا کند. با این حال هنگام تایپ کردن یک مقدار دست‌مان به سمت داخل خم می‌شود که در این مورد نیز استفاده از کیبوردهای مناسب می‌تواند کمک کننده باشد. یکی دیگر از مشکلات کار با رایانه استفاده از موس است. موس باعث می‌شود دست به سمت بیرون یا بالا خم شود، در نتیجه به مرور دچار خستگی و آسیب می‌شود. برای جلوگیری از این وضعیت می‌توان از موس‌های مناسب و روش‌های مختلف اسکرول استفاده كرد. علاوه براین قرار دادن یک وسیله مانند کتاب زیر ساعد می‌تواند درد مچ را کاهش دهد زیرا باعث می‌شود انحراف مچ به سمت بالا به حداقل برسد و دست در جایگاه مناسب‌تری قرار بگیرد.

زیرپایی میز کارمندی بخریم  یا نخریم؟!

استفاده از زیرپایی بستگی به ارتفاع صندلی و قد شخص دارد. برای مثال اگر صندلی اداری بلند باشد و به هیچ دلیل نتوان آن را تنظیم کرد بهتر است از زیرپایی استفاده شود، در غیر این صورت توصیه نمی‌شود. البته برعکس هم ممکن است شخصی صندلی‌اش کوتاه باشد و امکانش را نداشته باشد که ارتفاع صندلی را تنظیم کند درنتیجه می‌تواند دو تخته زیر صندلی بگذارد تا ارتفاع آن کمی بالا بیاید و مشکلش حل شود. لازم به ذکر است برای تصمیم‌گیری درمورد اینکه یک صندلی مناسب است یا خیر باید حداقل يك تا 2 هفته از آن استفاده كرد.

چه صندلی اداری برای ما مناسب می باشد

شاید با خود بگویید که صندلی اداری استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که گزینه های زیادی وجود دارد که بتوان برای صندلی اداری خوب و مناسب آنها را نام برد. صندلی های زیادی وجود دارد ولی اکثرا از استاندارد های خوبی پیروی نمی کنند. بهترین صندلی های اداری آنهایی هستند که بتوانند به درستی انحنای ستون فقرات را پر کنند. بعضی از صندلی ها دارای پشتی هستند که قابلیت تنظیم دارد و می تواند از خستگی و کمر درد شما جلوگیری کند. با تهیه پشتی به شکل منحصر به فرد ستون فقرات افراد میتوان از آسیب به کمر و گردن جلوگیری نمود. بنابراین در هنگام خرید مبلمان اداری به این نکته که پشتی صندلی آن قابل تنظیم باشد، توجه نمایید.

از لحاظ شکل ظاهری، صندلی را می خواهید که به زاویه کمی به سمت پایین بکشید، و این باعث می شود که به طور طبیعی در صندلی خود تکیه دهید. نشستن در صندلی شما قدرت صندلی در عقب را فعال کرده و به خنثی کردن تمایل به جلو به سمت رایانه شما کمک می کند. یکی دیگر از ویژگی های خوب، یک منحنی رو به پایین در جلو صندلی است. این ویژگی طراحی باعث می شود فشار در پاها در نقطه ای که ران های شما از صندلی آویزان می شود را، کاهش دهد.
ما از قابلیت تنظیم در صندلی ها مانند مواردی مانند تنظیم ارتفاع کافی برای اطمینان از صاف بودن کف پا به کف زمین استفاده می کنیم. با این حال ، برخی از صندلی ها ترفندهای بیشتری برای بهینه سازی بیشتر برای نوع بدن یک فرد ارائه می دهند. دو مورد از محبوب ترین ویژگی های صندلی اداری، تنظیم عمق و شیب است که به موقعیت بدن شما کمک می کند تا بتوانید با پشتی صندلی راحت تماس برقرار کنید.
نکته دیگری که باید هنگام ارزیابی صندلی ها به خاطر داشته باشید، سطح فشرده سازی کوسن است. اگر کوسن صندلی شما خیلی برجسته باشد، ممکن است، تحرک را کاهش دهد، درجه حرارت پوست را افزایش داده و جریان خون را کاهش دهد.

دسته صندلی

 صندلی اداری بعضی از دسته صندلی گاه گاهی از صندلی های اداری مدرن خارج می شوند ، آنها همچنان نقش اساسی را در ارگونومیک ایفا می کنند. در حقیقت، آنها نیز وظیفه خود را انجام می دهند تا شما را به حالت مستقیم بنشینید. با پشتیبانی از بازوها در زاویه 90 درجه، به شما کمک می کنند به جای اینکه به جلو تکیه دهید تا بازوهای خود را روی میز کار خود بکشید، به طور مستقیم در صندلی خود بنشینید.
یکی از مؤلفه های مهم دسته ها، قابلیت تنظیم آنها است. مهمترین تنظیم حرکت عمودی است. هنگامی که می خواهید نزدیکتر به میز اداری خود بپیوندید، دسته ها به این روش تبدیل می شوند. آنها با سطح میز برخورد می کنند و مانع از نشستن به اندازه کافی مناسب برای تایپ راحت و مشاهده صفحه می شوند. برای حل این معضل، صندلی های مدرن به شما این امکان را می دهند که کمربندهای خود را پایین بیاورید (یا آنها را کاملاً از بین ببرید)، بنابراین می توانید در عین حفظ مزایای ارگونومیکی همانطور که دوست دارید در کنار میز خود بنشینید.

عناصر صندلی اداری "فعال"

آخرین روند ارگونومی اداری، "نشستن فعال" است. با افزایش آگاهی از نحوه نشستن در تمام روز بر سلامتی شما تأثیر منفی می گذارد، تولید کنندگان صندلی به دنبال این هستند که روند نشستن به خودی خود باعث حرکت بیشتر شود. انتخاب صندلی با یکی از این ویژگی ها ممکن است غیر متعارف باشد، اما می تواند در کاهش ناراحتی ناشی از نشستن ساکن در تمام روز بسیار مؤثر باشد.
در حالی که چرخیدن به جلو و عقب یک ویژگی قدیمی برای صندلی ها (و یک مورد خوب) است ، برخی از صندلی های اداری جدید به شما امکان می دهند که برای حرکت کامل 360 درجه از آن به سمت بالا حرکت کنید. بعضی اوقات این وسایل با اصطلاح "صندلی های تعادل" می روند. این صندلی ها هنوز هم یک میدان تازه در حال ظهور برای فضای بیشتر برای پالایش محصول، راهی عالی برای فعال کردن ماهیچه های هسته اصلی استفاده نشده در طول روز و تقویت وضعیت نشستن شما هستند.


ویژگی هایی که باید به دنبال آن باشید:

  • حرکت 360 درجه

  • فعال سازی عضله هسته

نتیجه گیری 

با توجه به ویژگی های فوق در هنگام جستجوی صندلی اداری جدید، بهتر است محصولی را پیدا کنید که درد کمر را تسکین می بخشد و وضعیت مناسب را تقویت می کند. با این حال، جایگزینی برای امتحان کردن محصولات در زندگی واقعی وجود ندارد. ما به شدت توصیه می کنیم برای خرید مبلمان اداری به فروشگاه بروید و خودتان چندین مدل را آزمایش کنید. از این طریق می توانید مطمئن باشید که صندلی شما راحت تر، کارآمدتر و سالم تر در محل کار منجر می شود.

شرکت آفن (آذران فضا نما) با سالها تجربه در زمینه طراحی و ساخت مبلمان اداری تمام تلاش خود را می کند تا با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و متناسب با استانداردهای طبی و سلامت، محصولاتی را طراحی کند تا در محیط کار بتواند سلامت شما را حفظ کرده و احساس راحتی بیشتری به شما القا کند تا بتوانید از ساعات کاری در محیط اداری خود لذت ببرید. جهت مشاوره و ارتباط با کارشناسان ما می توانید به وبسایت آفن (www.afn-furniture.com/) مراجعه کرده و یا با شماره تلفن شرکت 8399-021 تماس حاصل نمایید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. بازی با کلمات

    2. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    3. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

    4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    5. وحدت ملی با وعده صادق

    6. کمی دیر نیست؟

    7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    12. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    13. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    14. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    15. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    16. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    آخرین عناوین