به مناسبت چهلمین روز آن یار سفرکرده آخرین پیام انقلاب ایران به حاج قاسم دل ها

مجید محمد زمانی*،   3981123125 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
آخرین پیام انقلاب ایران به حاج قاسم دل ها

حاج قاسم! می ترسم چنان تحریفت کنند که یادم رود، شهید میدان جهاد بودی نه  فریب خورده ی راه دیپلماسی! می ترسم تو را نیز مرد مذاکره بنامند نه مرد مبارزه! اما می دانم همچون فاطمه (س) که خونش رسواگر نفاق بود، خون تو تا ابد رسواگر سیاستمداران بی غیرت داخلی و تروریست های خوش‌پوش خارجی خواهد بود!

-  الو! حاج قاسم! بی سیم ات را جواب بده! صدایم را می شنوی!

نمی دانم یادت هست یا نه؟ چند باری که از نزدیک دیدمت، این قدر بزرگ بودی که خجالت کشیدم نزدیکت شوم. الان حسرت آن لحظه‌ها را می خورم! هنوز نمی دانم لبخند همیشگی ات به کوچکی دنیای بعضی ها بود یا شوق پرواز مجنونت کرده بود؟ انگار همه‌ی خطرها را به جان می خریدی و با چهره ات فقط آرامش به دنیا می دادی!

حاج قاسم! 40 ساله جهاد را خسته کردی تا بالاخره شهادت اسیر چشمانت شد! فاتح شامات! سردار قلب ها! دیگر با خونت قصد کدام دل را کرده بودی؟ بالاخره خدا را هم راضی کردی تا جسمت مجروحت را مثل روح بزرگت مال خود کند! و حسرت دیدن لبخندت را بر دل‌ها تا ابد گذاردی! تمام یادگاری‌ات برای ما دست مجروح علمدارت بود که آن را هم قبلا برای خدا پیش کش فرستادی بودی! نکند خجالت می‌کشیدی پیش علمدار حسین با دست حاضر شوی؟! فقط مانده‌ام چگونه دلت آمد فرزندان شهدا را دوباره یتیم کنی؟! این قدر عجله داشتی که به سفره شب جمعه اباعبدالله و شهدا برسی!! 

-  حاج قاسم ! صدایم را می شنوی؟ بچه ها اینجا زمین گیر شدند! مفهومه؟؟

اینها همه از تو می پرسند! می گویند: تو هم می توانستی یک بنّای خوب باشی یا یک کارمند حرفه‌ای سازمان آب کرمان و کاری به انقلاب روح الله نداشته باشی! می‌توانستی وقتی قائله‌ی کردستان اول انقلاب را آرام کردی، برگردی به سر خانه و زندگی ات! اصلا گیرم 8 سال بخاطر دفاع مقدس، جوانی‌ات را خرج انقلاب کردی، نباید سهم خودت و خانواده ات را از سفره‌ی انقلاب برمی داشتی؟! خب چرا جنگ که تمام شد، تو هم مثل بقیه سودای اقتصاد و طمع ریاست سیاستمداران به سرت نزد؟! اصلا تو هم می تونستی فقط خاطره گوی خسته‌ی پشت جبهه باشی یا کت شلوار پوش پشت میز مذاکره و دانشگاه! می تونستی درجه دار پشت جبهه باشی و همه مشکلات را حواله دهی به قبلی ها و بعدی ها! می تونستی بجای ابروی های در هم کشیده، لبخند دیپلماتیک به دشمن بزنی! می تونستی به هر قیمتی به پست و مقام برسی و برای حفظ خودت از آبروی یک ملت و گذشته ات هزینه کنی! تو هم می توانستی برای خودت قیمت و منت تعیین کنی! نمی توانستی!!؟؟

-  حاج قاسم! اینجا آتش دشمن، خیلی سنگینه! نیروی کمکی کی می رسه؟ صدایم را می شنوی!؟

حاجی جان! بعد از 30 سال مبارزه، وظیفه ات را برای اسلام و انقلاب انجام دادی، حقت نبود که بروی بازنشستگی ات را در آرامش مشغول گل کاری شوی و با نوه هایت بازی کنی؟! گه گاه هم می تونستی برای غربت زنان و کودکان سوری و عراقی فقط دعا کنی و نهایت اشکی بریزی برای نوامیس به تاراج رفته! تو هم می توانستی غربت علی را ببینی و فقط ابراز تاسف کنی و بگزاری روزگار حتی خاطرات جبهه ات را هم به تاراج ببرد! 

حاجی جان! منم به همه شان گفتم همه اینها را حاجی می تونست اما نخواست! اصلا اگر حاجی مثل بقیه بود دیگر سردار دلها نمی شد!

-  حاج قاسم! ما اینجا محاصره شدیم! بچه ها سراب می بینند! مفهومه؟؟

همش می پرسند چرا تو با لباس شخصی خط مقدم دیدبانی می‌کنی؟ اصلا درجه هایت کجاست سردار؟! چرا همیشه خودت را بدهکار ملت می دونی نه طلبکار! چرا همیشه خودت را فدای ملت می کنی نه آینده ملت را فدای خودت!؟ چرا شب و روز نداشتی برای خدمت به مردم؟ چرا اولین نفر بودی که در بحران به داد محرومین می رسیدی؟ چرا هیچ وقت بلد نبودی از بالای کرسی مفروش با مردم مستضعف سخن بگویی؟ ادعای بلد بودن نداشتی، اما همیشه نابلدی‌ها را شکست دادی! مکتب خمینی چندتا مسئول مثل تو تربیت کرده است!؟

راستی حاجی! بهت گفتم طومار خاورمیانه جدید و معامله قرن را از تجزیه کردن کشورها گرفته تا تشکیل دولت منحوس داعش و اسرائیل در هم پیچیدی؟! بهت گفتم به کشورت، به جبهه مقاومت، به حزب الله قهرمان، به حماس مظلوم و همه آزادی خواهان جهان عزت بخشیدی! بهت گفتم قبل از فتح شامات، قلب حججی ها و همدانی را فتح کرده بودی؟! فکر کنم با خمینی عهد بسته بودی تا با سپاهش در بیت المقدس نماز بخوانی! می دونم این چیزها را هیچ وقت گوش نمی کنی ولی این حرف ها را باید بهت می گفتم. حاجی جان !آخه من نمی دونم دیگه دنبال چه بودی که به کمتر از شهادت راضی نشدی!؟

-   الو حاج قاسم! حاج قاسم! ما اینجا تنهاییم! از فردای بی تو می ترسیم حاجی جان!

 می‌ترسم تو را هم مثل امام مستضعفان تحریف کنند! می ترسم برایت چنان برج و بارو بسازند که فراموش کنم که رخت خوابت سنگ و ریگ بیابان ها بوده! می ترسم فردا تو را نیز مرد مذاکره بنامند نه مرد مبارزه! می‌ترسم رذالت و خباثت آمریکا و اسرائیل در شهید نمودنت را به حساب اشتباه محاسباتی بگذارند! می ترسم برای اعتبارخودشان عکس لبخند تو را با جان‌کری بسازند تا یادم رود همنشین محرومین و مظلومین بودی! می ترسم چنان تحریفت کنند که یادم رود که در جاده کربلا- قدس شهید شدی! می ترسم خط و نشان تو را نیز چون احمد متوسلیان در تاریخ گم کنم! 

-  حاج قاسم! سر و صدا زیاده! مهمات کمه! نیروی کمکی کی میرسه؟ مفهومه؟؟ صدات نمی آد حاجی!

حاجی جان! آخر این قدر نماندی تا به این جماعت بگویی که چرا انقلاب کردی؟ چرا جنگ شد؟ چرا خمینی صلح را قبول کرد؟ چرا رفتی به جبهه و دیگر برنگشتی؟ اصلا در عراق و سوریه چیکار می‌کردی؟ چرا خواب راحت برای اسرائیل نگذاشتی!؟ 

حاجی!کار خودته! باید خودت بیای کمک تا جواب همه آیندگان را با سکوت و لبخندت بدهی؟ ما اینقدر قدرت توجیه کردن نداریم! مهمات از کجا جور کنیم؟! دوست داشتم یک دل سیر بغلت می کردم و یک دل سیر برایم حرف می زدی! مطمئن باش علمت بر زمین نمی ماند ولی حاجی! قرار نبود به این زودی ها علی را  تنها بگذاری!

-   حاج قاسم! صدایم را نمی شنوی یا نمی خواهی جواب بدی!؟

 نکنه از کم کاری ما ناراحت هستی! نکنه از ترسیدن و بی طاقتی ما بخاطر تحریم، صبرت برید! نکنه در یک قدمی خیمه معاویه پشت مالک را خالی کردیم! چشمانت آرامش یک ملت بود نکنه قدر چشمانت vh ندانستیم!

-  حاجی! به خون سرخ ات قسم! نمی گذارم راه سرخت فراموش شود!

 به خون سرخ ات قسم! هزار هزار اسرائیلی و آمریکایی  را به دوزخ می فرستم، اما می دانم که ارزش یک قطره خون پاکت را ندارد!

 به خون سرخ ات قسم! دیگر از تحریم و تهدید اقتصادی و فرهنگی کاسه صبرم پر نمی شود! 

به خون سرخ ات قسم! در برابر هر فریبکاری که بخواهد دوباره حرف از مذاکره با  شیطان بزند، محکم می ایستم!

به خونت سرخ ات قسم! تا آخرین نفس پای ولایت تا آزادی قدس می دوم! 

حاجی! فقط قول بده با مهدی  باز می گردی! 

-  حاج قاسم! تو را به چادر خاکی قسم جواب بده! صدایم را می شونی؟حاج قاسم! 

به خدا آخر نفهمیدم! دیگر چه می خواستی که به کمتر از شهادت راضی نشدی!؟

حاج قاسم! به خدا با خونت نشان دادی جهاد برای خدا زمان، جغرافیا و مرز نمی شناسد!

به خدا با خونت نه با زبان کنگ دیپلماتیک  نشان دادی، باید مدافع حریم و حرم اسلام بود!

به خدا با خونت نشان دادی که بی هیچ منت و قیمت و عنوانی باید فقط "سرباز" خط مقدم فرمان ولایت بود!

-  سردار قلب ها! راضی شدی؟ صدای نفس هایت را می شنوم! می دانم داری می آیی به کمکمان!

 ببین! از هند تا دروازه های قدس لشکر سیاه پوشان منتظر فرمان حمله اند! ببین مردم عراق انقلاب کردند!  بی سیم ات را جواب بده سردار ! ببین حاج احمد دم خط منتظرت است! ببین شهدای لشکر 41 ثارالله پشت سرت هستند! شهدای گردان فاطمیون و زینبون هم دارند پشتیبانی می‌کنند! ببین کودکان غزه منتظرند تا با لبخندت هم بازی شوند! مادران منطقه را ببین درآرامش در گوش قاسم‌های خود، قصه‌ی حماسه ات را لالایی می‌خوانند! فرمان حمله نمی دهی؟! 

می دانم همچون خون سید الشهدا که جریان تاریخ را عوض کرد، خون تو هم تاریخ منطقه را عوض می کند. می دانم، هم چون خون صدیقه طاهره که رسواگر نفاق در تاریخ اسلام شد، خون تو هم رسواگر سیاستمداران بی غیرت داخلی و تروریست های خوش پوش خارجی خواهد شد. جهان آزادگان به هنوز احترامت عزادارند و دشمن از شهادت ات بیشتر می ترسد تا از زنده بودنت! 

ببین! آرزوی مقاومت ات در منطقه با خونت به سرانجام رسید! جهانِ بدون  آمریکا و اسرائیل، نزدیک است! بلندی های بیت القدس را می‌بینی؟ صدای مهدی موعود را چه؟!  بی سیم ات را جواب بده سردار! منتظر فرمان حمله ایم!  

-  حاج قاسم! صدایت ضعیف است! آخر نگفتی بین تو و خدایت چه معامله‌ای صورت گرفته!؟

این را می دانم در عالم رازی هست كه جز به بهای خون فاش نمی‌شود ولی نمی خواهی از آن راز بگویی؟!

حاج قاسم! در این معرکه جایت خیلی خالی است! البته بهتر است بگویم جای ما آنجا خالیست!

الو!حاج قاسم!...  

-------------------------------------------------------------------
* پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۲۹۸۵۵۰۰:۱۷:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
آنهایی که ترامپ را گستاخ کردند و دایم حرف از مذاکره میزدند باعث شدند که ترور حاج قاسم را رقم بزنند صندوق ها را بیاورید سیب و گلابی های برجام را بچینید
ناشناس۱۳۳۰۱۰۵۱۲:۳۲:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
دلار 14000 تومانی و سکه 5 میلیونی و پراید 70 میلیونی و تورم 400 درصدی همان سیب و گلابی برجام است.
امید۱۳۲۹۸۶۲۰۰:۲۹:۲۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
بسم الله الرحمن الرحیم خداوند متعال عالم را طوری آفریده است که بندگانش با اطاعت از امام به مقصد برسند و لاغیر . هیچ کس در عبادت چون ابلیس نبود ولی خداوند برای سجده نکردن از حضرت آدم (ع) او را از خود راند . علامه قاضی فرمودند : هیچ کس بجز از ولایت وجود مقدس و نازنین علی ابن ابی طالب (ع) به خدا نمی رسد و ولایت فقیه امتداد ولایت خداوند تبارک و تعالی و وجود مقدس و نازنین پیامبر اکرم (ص) و وجود مقدس و نازنین ائمه معصومین سلام الله علیهم اجمعین است . این رازی است که خداوند متعال دلها را در عالم به سمت سردار سلیمانی عزیز هدایت کرده است یعنی ولایت مداری محض .
ناشناس۱۳۳۰۱۱۹۱۲:۵۵:۵۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
آنچه اصالت دارد «اطاعت از خداوند» است کما اینکه در مثالی که شما زدید خداوند از شیطان نخواست که از آدم اطاعت کند. از او خواست که به آدم سجده کند. و شیطان رانده شد نه از آن جهت که آدم سزاوار سجده کردن بود بلکه از آن جهت که وی، فرمان خداوند را زیر پا گذاشته بود. پس شیعیانی که اطاعت خداوند را نمی کنند (دروغ می گویند، غیبت می کنند، تهمت می زنند، نسبت به برادرانشان بدگمانند و ..) با ادعای ولایت و ابراز محبت اهل بیت به سعادت نخواهند رسید و بالعکس، غیرشیعیان (و بلکه غیر مسلمانانی) که بنابر شرایطی که در آن رشد کرده اند، از مقام ائمه اطهار(ع) آگاه نیستند اما در حد وسعشان اطاعت خداوند را بجای آورده و از معصیت خداوند دوری می کنند اهل بهشتند.
ناشناس۱۳۲۹۸۶۷۰۰:۴۶:۰۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
مهم این است که در هر جا هستی یک "انسان" خوب باشی، که او بود.
ناشناس۱۳۳۰۰۰۹۱۰:۱۲:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
بعید به نظر میرسد منفی ها از این کشور باشند تیرانا عربستان و تعدادی ..
ناشناس۱۳۲۹۸۶۸۰۰:۴۸:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
مبارزه و مذاکره مکمل یکدیگر هستند. مبارزه شرافتمندانه و مذاکره عزتمندانه.
ناشناس۱۳۳۰۰۶۵۱۱:۳۲:۰۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
مقاومت رمز پیروزی حاج قاسم در منطقه بود اگر به گفته اصلاح طلبان عمل میشد باید با داعش مذاکره می کردیم و قلب محور مقاومت را بتن می ریختیم و سوریه را دو دستی تحویل کدخدا می دادیم .
ناشناس۱۳۳۰۰۶۹۱۱:۳۵:۱۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
برجام نشان داد که مذاکره مایه پشیمانی است اما مقاومت راه سلیمانی است.
ناشناس۱۳۳۰۰۷۲۱۱:۳۷:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
کدام عزتمندی ؟! سیمان ریختن قلب راکتور اراک و تبدیل سایت فردو از مرکز غنی سازی به آزمایشگاه نهایت تحقیر یک ملت بود.
ناشناس۱۳۳۰۱۵۰۱۳:۴۱:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
مهم همان "شرافتمندانه" و "عزتمندانه" است که گفتی!
مهران۱۳۳۰۴۵۰۲۳:۰۲:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
که صد البته شیوه مذاکره دولت آقای روحانی و شخص آقای ظریف عزتمندانه نبود که هیچ بلکه ذلتگرایانه بود
ناشناس۱۳۲۹۸۷۳۰۰:۵۳:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
جناب نویسنده بنظرم برای اجتناب از تحریف حاج قاسم قدری حافظه تاریخی‌شان را گسترش دهید قصد دفاع از روحانی رو ندارم ولی اینجور حمله به روحانی صرفا با نگاه ابزاری به حاج قاسم تحریف حاج قاسم هست یاد تیرماه امسال میندازمتون توی گوگل ببینید کی ایشون رو با اشعث کندی مقایسه کرد و چرا در هر حال وحدت حول دشمن مشترک کلید واژه مهمی در شناخت حاج قاسم هست اگر رویکردهای قبیله گرایی بگذارد
ناشناس۱۳۳۰۰۶۶۱۱:۳۳:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
خون حاج قاسم عزیز تاوان افتضاح برجام بود.
بی نام۱۳۲۹۸۸۶۰۱:۴۸:۴۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
اولین متنی بود که بعد از شهادت حاج قاسم به دلم نشست... آفرین که حرف دل رو زدی... حاج قاسم هنوز زنده است...
ناشناس۱۳۲۹۸۸۹۰۲:۴۵:۵۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
واقعا این چه دیدگاه چرا میخواین از اسم یک دیگه برا خودتون برج و بارو درست کنین...زندگی و مناسبات سیاسی حاج قاسم تقریبا همه میدونن یا اگه ندونن با یه جستجوی ساده کافیه
ناشناس۱۳۲۹۹۴۴۰۸:۱۸:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
بسیار زیبا,هنوز باورم نمیشه حاج قاسم دیگه نیست
ناشناس۱۳۲۹۹۹۹۰۹:۳۵:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
دلمون برای حاج قاسم تنگ شد. حیف شد.
ناشناس۱۳۳۰۰۱۴۱۰:۱۸:۴۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
این افرادی که به به و چه چه میکنند مطمئنا متن رو نخوندند. با توجه به شناختی که همه از حاج قاسم دارند کاملا این متن تحریف حاج قاسم هست. حاج قاسم محبوب دلها بود چون برخلاف این متن بود.
ناشناس۱۳۳۰۰۷۴۱۱:۴۰:۲۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
آن کسی که در روز 22 بهمن سلیمانی دلاور مرد مبارزه و جهاد با تکفیری ها و داعشی ها را مرد مذاکره !!! نامید باید خجالت بکشد.
ناشناس۱۳۳۰۱۰۶۱۲:۳۳:۴۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
سردار دلها نماد عزت و اقتدار و مقاومت بود نه مذاکره و تسلیم !
یه الفی۱۳۳۰۱۴۳۱۳:۳۰:۲۲ ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
حاج قاسم سلیمانی در تشییع تا اندازه ای معرفی شد ولی همین امروز یک نظرسنجی موافقان روحانی برگزار کنند تا ببینند که چه کسی خدمت کرد البته هیچ گاه نباید و نمی خواهیم روحانی را با حاج قاسم سلیمانی مقایسه کنیم ولی این مطلب را در پاسخ کسانی گذاشتم که از مذاکره و.. دم زدند و دفاع نمودند خدای سبحان همه ما را به راه راست هدایت کند
ناشناس۱۳۳۰۱۷۲۱۴:۲۸:۳۲ ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
پایان همه جنگ ها مذاکره هست حتی جنگ جهانی دوم در پایان با مذاکره تمام شد، پس حرف بی ربط نزنید
ناشناس۱۳۳۰۳۰۳۱۸:۲۱:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
جالبه همه دارن میگن پیام دیپلماتیک داشته رفته عراق هم سپاه اعلام کرد هم ستاد کل حالا چون روحانی گفته و باز مثل همیشه زدن رییس جمهور سالهای آخر امتیاز داره شروع کردین واقعا ادم شک میکنه..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین