آقای روحانی شما را به خدا یک چیزی برای این نظام باقی بگذارید

  3981108027 ۶۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
آقای روحانی شما را به خدا یک چیزی برای این نظام باقی بگذارید

عبدالله گنجی طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: رئیس‌جمهور در جمع استانداران و فرمانداران به‌گونه‌ای سخن گفت که گویی نه رئیس‌جمهور اسلامی ایران بلکه به عنوان رهبر جریان اپوزیسیونی است که راهی به حکومت و قدرت ندارد. اگر او را حقوقدان بدانیم قطعاً سخنان وی را باید مفری برای فرار از مطالبات جریانی دانست که روحانی مدیون آن است.

روحانی انتخابات کشور را با زمان شاه مقایسه کرد که از تهران برای شهرستان‌ها نماینده انتخاب می‌کردند و ایران را با کشور‌های کمونیستی و حزب رستاخیز مقایسه کرد و البته بلد است چگونه اتهام و شبهه را در زرورق «انذار» بپیچد و با عبارت «خدای نکرده» از عوارض آن فرار کند. بعد از اینکه تلاش کرد مردم را از سلامت و روند انتخابات مأیوس کند، از همگان خواست که با صندوق آرا قهر نکنند. البته مثل صد‌ها «جمع اضدادی» که در سال‌های گذشته از وی دیدیم و دم برنیاوردیم این هم می‌گذرد. به این عبارت توجه کنید «در زمان رژیم گذشته یادتان هست که در حوزه‌های انتخابیه یک عده‌ای می‌آمدند، ولی همه می‌دانستند که وکیل چه کسی است. می‌گفتند فلانی است و از تهران تعیین شده است. آن وقت ما شهرستانی بودیم می‌گفتند از تهران فلانی تعیین شده است. به هرکسی می‌خواهید رأی دهید، مردم هم می‌دانستند به هر کسی رأی بدهند و هر کاری بکنند همان آقایی که تهران -به قول آن‌ها که می‌گفتند- گفته همانی که تهران می‌گفت از صندوق درمی‌آمد».

اکنون می‌توانیم بگوییم روحانی دو دوره ریاست‌جمهوری، پنج دوره مجلس شورای اسلامی، سه دوره خبرگان، از تهران انتخاب شده است؟ و نه انتخابی بوده و نه رأی؟ در تهران چه کسی اکنون برای شهرستان‌ها انتخاب می‌کند. رهبری؟ رئیس‌جمهور؟ قوه قضائیه؟ در این صورت این‌همه هزینه صرف برگزاری و لجستیک برای چیست؟ اگر این نظامی است که روحانی در اردیبهشت 1396 اعلام کرد «38 سال زندان و اعدام می‌کند» و اکنون هم از تهران برای شهرستان‌ها نماینده انتخاب می‌کند، چطور نمی‌توانیم بگوییم انتخاب شخص روحانی در همه انتخابات‌های 40 سال گذشته انتخاب مردم نبوده است و حکومت از ایشان خوشش آمده که او را انتخاب کرده است و ایشان هم به پاس آن مأمور خاکستر پاشیدن یا شیلنگ گرفتن بر صورت همین نظام باشد؟

روحانی به خوبی می‌داند که بیش از 55 درصد نمایندگانِ فعلیِ ردصلاحیت شده از جریان ناهمسو با دولت هستند، اما چرا تعادل را نمی‌پذیرد؟ چون از سوی جناح مقابل تحت فشار نیست. آنچه روحانی بهتر می‌داند اینکه 80 درصد نمایندگان ردصلاحیت شده فعلی توسط اجزای همین دولت فاسد شده‌اند. به خوبی می‌داند که دانه درشت‌های اصلاح‌طلب توسط هیئت‌های اجرایی و سیستم امنیتی دولت رد شده‌اند (البته از نظر ما عمدتاً درست است)، اما جاخالی دادن هنر مردان سیاستِ این روز‌های کشور ماست.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود می‌گوید: «بیایید به مردم اعتماد دهیم و به مردم بگوییم نظام ما نظام تک‌حزبی نیست، ما نظام کمونیستی نیستیم، ما نظام شاه نیستیم و ما فقط حزب رستاخیز و کمونیسم نداریم. تک‌حزبی نیستیم و نظام چندحزبی هستیم و احزاب در این کشور آزاد هستند».

واقعاً روحانی نمی‌داند در قانون انتخابات موجود، حزب و جناح هیچ جایگاهی ندارد و قانون بر فرد متمرکز است؟ نمی‌داند که شورای نگهبان جناح و حزب را بررسی نمی‌کند و چنین صلاحیتی هم ندارد؟ اگر حقوقدان نداند پس کی می‌داند؟ روحانی نمی‌داند داستان ننه‌من غریبم یک پروسه دائمی در 20 سال گذشته است؟ و فردای انتخابات هم خواهند گفت –به‌رغم فلان و فلان باز مردم ما را برگزیدند؟ -عجب رویی! - اگر حزب کمونیست و رستاخیز بودیم که امثال روحانی نباید انتخاب ملت باشند و حاکمیت نیز وی را به رسمیت بشناسد.

اعتماد مردم ایران به نظام جمهوری اسلامی قطعاً و قطعاً در هفت سال گذشته به اندازه 33 سال قبل از آن آسیب دید. ارمغان هفت سال گذشته روحانی برای انتخابات اخیر این است که گوش مردم از وعده و قول و قرار پر است، باورپذیری عمومی به حداقل رسیده است. جایگاه اجتماعی ایشان خود شاخص مهمی است که چه بر سر اعتماد عمومی آمده است. فدائیان و وفاداران انقلاب اسلامی بدون اینکه کاره‌ای باشند در حال دق‌مرگ شدن هستند. اما سرمایه‌سوزان نظام طلبکاران آن هم هستند.

چقدر خوب بود که اگر رئیس‌جمهور اشکالی می‌دید روحیه، تواضع و قدرت نفوذی داشت که جلسه می‌گذاشت، گفتگو می‌کرد، اما خود او نیز می‌داند که ارکان نظامی که وی به 38 سال اعدام و زندان متهم می‌کند، گوشی برای شنود سخنان ایشان ندارند. از رئیس‌جمهور حقوقدان توقع می‌رفت یک بار از رئیس مجلس سؤال کند چرا قانون انتخابات که شورای نگهبان به دلیل الحاق ضمیمه «استانی‌شدن انتخابات» آن را رد کرد به کلی از دستور کار مجلس خارج شد؟ چرا مجلس تأیید آن را منوط به پیوست استانی شدن کرد؟ و...

نگارنده معتقد است روحانی چیزی برای این نظام باقی نگذاشته است. تبلیغات انتخابات 1396 نماد آن بود و تخریب سامانه‌های اعتمادساز نظام ادامه آن. وقتی ایشان می‌گوید «مردم باید مطمئن شوند که رأی آنان کم و زیاد نمی‌شود» یعنی بر شاخ نشسته و بن می‌برد. وزارت کشور خود را متهم به بالا و پایین کردن رأی مردم می‌کند و اگر نظام سخنان رئیس‌جمهور را واجد حجیت بدانیم باید سریعاً مجری انتخابات عوض شود. اگر این نظام رأی را کم و زیاد می‌کنند و حزب رستاخیز بود چرا جنابعالی را با تفاوت 270 هزار رأی رئیس‌جمهور دید؟ دریغ از انصاف! سخن روحانی اعتراف علیه خود است و اعتراف علیه خود با آزادی اختیار، محکمه پسند است.

از روحانی خواهش می‌کنیم حال که در بخش وعده‌های مهم و رؤیایی سامانه‌های اعتماد مردم تخریب شده است، لطفاً انتخابات را باقی بگذارید. برای بازگشت اعتماد مردم راهی جز مردم‌سالاری نیست. شاه بازنگشته است، حزب رستاخیز نداریم. 42 درصد تأیید صلاحیت شده‌ها از شما هستند و در تهران حداقل 120 نفر را در آب نمک خوابانده‌اند تا هم رأی بیاورند هم بگویند انتخابات آزاد نبود. این کلیشه خیلی تکراری است، اما به بازی گرفتن جنابعالی در این پروژه موجب تعجب امروز و خسران فرداست. در خصوص رد صلاحیت‌ها همگان پذیرفته‌اند که فساد جناح نمی‌شناسد و رد شدگان مجلس مستقر این را ثابت می‌کند که شورای نگهبان هم در احراز فساد جناح نمی‌شناسد. جنبه‌های کیفی و دینی نیز متمرکز بر فرد است.

مثلاً همگان می‌دانند که اگر نماز نخواندن علت رد باشد طبیعی است که اصلاح‌طلبان بیشتر رد شوند. مگر یادتان رفته محمد هاشمی علت خروج از حزب مطلوب خود را نماز نخواندن برخی از اعضای شورای مرکزی اعلام کرد و مگر دبیر‌کل حزب اعلام نکرد ما لیبرال هستیم. حالا اگر این‌ها رد شوند به دلیل تقیدات دینی است یا تعلقات جناحی؟ حتماً هم شورای نگهبان دارای اشتباه است و هم قانون موجود ناکارآمد. اما راه را اصولی طی کنید. حل مسائل را مهم‌تر از برداشتن فشار‌های روی خود بدانید. نظام جمهوری اسلامی در این 40 سال ثابت کرده است به غوغا‌سالاران باج نمی‌دهد.

دیدگاه کاربران

یک الفی۱۳۱۰۵۵۶۰۹:۲۷:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۸
آقای روحانی شما در این دوران ریاست جمهوری خیلی کار کرده اید خیلی در استخر نهاد که به دست زیبای شما ساخته شده، خسته شده اید صبح ها به واسطه مشکلات و مسائل مختلف .... حتی نتوانسته اید زود به نهاد تشریف بیاورید هر متخصصی اظهار نظر کرد زود فهمیدید که بی سواد است هر میزی دیدید آن را به میز مذاکره تبدیل کردید آقای روحانی شما خیلی کار کرده اید شک ندارم که خیلی خسته اید از شما یک خواسته داریم برای پیشگیری از خستگی بیشتر و آرامش بیشتر مردم و کشور سکوت اختیار کنید به جای چشمتان، دهانتان را ببندید و چشمتان را باز کنید
ناشناس۱۳۱۰۸۰۶۱۱:۳۲:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۸
این فرد ، دنیای ما و آخرت خودش رو رسما نابود کرده . و خدا میدونه تا یک سال و نیم دیگه چه بلاهایی قراره سر ما بیاره
۱۱۳۱۰۸۱۵۱۱:۳۷:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۸
وحدت وحدت وحدت وحدت حول کلام و منویات رهبری تنها راه نجات از اینهمه گرفتاری و بدبختی است. چه بسیارند عبرت گیرندگان و چه قلیلند آنها که از عبرت ها درس می آموزند و به آن عمل می کنند.
ناشناس۱۳۱۱۳۱۸۱۵:۲۰:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۸
شما که منفی دادین یعنی مخالف وحدتین ؟ خب خداروشکر که حداقل اعلام میکنید
ناشناس۱۳۱۱۷۶۳۲۰:۴۱:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۸
نه - وحدت فقط حول قانون است که معنی میدهد. فقط قانون!
ناشناس۱۳۱۱۸۹۶۲۲:۴۱:۳۱ ۱۳۹۸/۱۱/۸
من ازوحدت سررشته ندارم ولی وحدت را حمایت میکنم
ناشناس۱۳۱۰۸۴۹۱۱:۵۱:۱۸ ۱۳۹۸/۱۱/۸
دوست عزیز... مطمئن باش میشود پاسخ این همه بی ادبی جنابعالی را در یک جمله داد اما بهترین پاسخ اینست که شرم هم چیز خوبی است .
حسن۱۳۱۱۲۰۶۱۴:۳۰:۱۷ ۱۳۹۸/۱۱/۸
دیگه واقعا وقتش رسیده که این فرد رو استیضاح کرد
ناشناس۱۳۱۱۲۸۰۱۵:۰۳:۳۰ ۱۳۹۸/۱۱/۸
جناب تمام ارگانها بخصوص دولت و مجلس که به اصطلاح انتخاب مردم هستند همگی در خدمت نظام هستند و برای خدمت به نظام قسم خوردند ولی هیچکس برای خدمت به مردم و التزام به ملت هیچ سندی امضا نکرده هیچ تضمینی نداده. روحانی فقط بخشی از واقعیتها را گفت که بعضیا اینطور میسوزند. روحانی هم در عمل در خدمت مردم نیست وگرنه هزینه باید بدهد
ناشناس۱۳۱۰۵۵۹۰۹:۲۹:۳۹ ۱۳۹۸/۱۱/۸
خدایی من از تمام خبرای روحانی حتی در حد یک جمله رد میشم فکر میکنم کشورم رییس جمهور نداره.شما هم همین کارو کنید اقای گنجی
ناشناس۱۳۱۰۵۷۰۰۹:۳۸:۳۵ ۱۳۹۸/۱۱/۸
همیشه گفتمان اصلاحطلبی این بوده با این استدلال: یا ما رای میاریم یا انتخابات فرمایشی هست و مردمی نیست و کاندیداهای اصلح وجود ندارند
ناشناس۱۳۱۰۵۷۴۰۹:۴۱:۱۲ ۱۳۹۸/۱۱/۸
حرف های روحانی درست است و اکثریت مطلق مردم نیز تآیید می کنند
ناشناس۱۳۱۰۶۹۷۱۰:۴۵:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۸
هفت ونیم درصد اکثریت مطلقن
ناشناس۱۳۱۱۵۲۷۱۷:۳۳:۲۶ ۱۳۹۸/۱۱/۸
هفت و نیم درصد رو از کجا آوردی؟!
ناشناس۱۳۱۰۷۳۹۱۱:۰۴:۳۷ ۱۳۹۸/۱۱/۸
متاسفانه روحانی نه درست می گوید و نه درست عمل می کند.
ناشناس۱۳۱۰۹۳۸۱۲:۲۹:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۸
شما در تیم آقای آشنا هستید؟ حالشون خوبه انشاء الله؟!!
ناشناس۱۳۱۰۵۸۱۰۹:۴۶:۱۹ ۱۳۹۸/۱۱/۸
اقای رئیس جمهور کار خیری که برای ملت ایران انجام ندادی حداقل مظلوم نمایی نکن ملت ایران به خوبی تو رو شناخته .
ناشناس۱۳۱۰۵۸۲۰۹:۴۷:۲۵ ۱۳۹۸/۱۱/۸
حرفهاي روحاني كاملا درست است.
ناشناس۱۳۱۰۹۶۸۱۲:۵۲:۲۰ ۱۳۹۸/۱۱/۸
درست هست ولی بیشتر جنبه تبلیغات و سرکار گذاشتن مردم و گرم کردن تنور انتخاباته.دیگه مردم میفهمن پشت پرده یه چیزی دیگه هست
ناشناس۱۳۱۱۸۷۵۲۲:۱۸:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۸
گرونی و بدبختی هم حقتونه بخور نوش جون
ناشناس۱۳۱۰۵۹۳۰۹:۵۴:۲۶ ۱۳۹۸/۱۱/۸
هدف روحانی از این سخنان ایجاد تشنج در جامعه هست و نتیجه آن را هم دیدید. در یزد سخنرانی کرد نتیجه اش شد حوادث دیماه. به سپاه تاخت نتیجه اش شد ترور سردار سلیمانی! آدم شک میکنه به این رییس جمهور!
امید۱۳۱۰۵۹۷۰۹:۵۶:۱۱ ۱۳۹۸/۱۱/۸
بسم الله الرحمن الرحیم روحانی برای پست و قدرت هم دنیا و هم آخرت خود را فروخت .
ناشناس۱۳۱۱۲۸۵۱۵:۰۷:۰۹ ۱۳۹۸/۱۱/۸
من علاقه ای به روحانی ندارم ولی آیا شما نماینده تام الاختیار خداوند در زمین هستید که این طور قاطعانه نظر میدهید ? برای گناهان خودمان " وکیل مدافع " و برای اشتباهات دیگران " قاضی " هستیم .
ناشناس۱۳۱۰۵۹۸۰۹:۵۶:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۸
روحانی اینقدر حرف حاشیه ای زده مردم حتی بچه های کوچک وقتی روحانی حرف می زند حالشان بد میشه و کانال تلویزیون عوض می شود
ناشناس۱۳۱۰۶۰۰۰۹:۵۸:۱۹ ۱۳۹۸/۱۱/۸
بهترین راه فرستادن پرونده فساد مالی افراد رد صلاحیت شده به علت فساد مالی به قوه قضائیه است. اگر جرم فساد مالی انها ثابت شد با انها برخورد قانونی شود و اگر سلامت مالی انها ثابت شد از انها عذر خواهی شود.
ناشناس۱۳۱۰۶۱۰۱۰:۰۶:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۸
احسنت به آقای گنجی
ناشناس۱۳۱۰۶۱۶۱۰:۱۱:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۸
فرار از پاسخگویی
ابی۱۳۱۰۶۲۵۱۰:۱۶:۲۶ ۱۳۹۸/۱۱/۸
روحانی هم عضوی از نظامی است که کلیتش چیزهای کمی برای خود گذاشته است خدا و رسول ایشان را ببخشاید که آبروی اسلام را برده اند
ناشناس۱۳۱۰۶۳۷۱۰:۲۱:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۸
روحانی ودار ودسته اش مل در ولنجک و کاخ مرمر ونیاوران ساکن شده اند بعد حالا هم بعد ازاین همه افزایش قیمت دلار وپراید و خانه به خاطر تایید صلاحیت دامادشان ویاران شان به همه از جمله دولت ووزارت کشور خود تهمت میزنند.روحانی برو هرچه سریعتر.مذاکره بلد بودی.شما خودت سالها مسول امنیت کشور بودی. ملت را به بادفناد دادی .طلبکار هستی.تواین شش سال به جزویران کردن ایران چه کاری انجام دادی؟ مردم دیگه ساده نیستند.محبوبیت شما وهمفکرانتان به زیر-100درصد رسیده.
ناشناس۱۳۱۰۶۳۸۱۰:۲۱:۳۹ ۱۳۹۸/۱۱/۸
روحانی مملکت را ویران خواهد کرد جنجال برای دو قطبی متاسفیم
علی۱۳۱۰۶۴۸۱۰:۲۶:۵۴ ۱۳۹۸/۱۱/۸
روحانی درست می گوید
ناشناس۱۳۱۰۶۵۷۱۰:۳۰:۴۳ ۱۳۹۸/۱۱/۸
روحانی فقط در تلاش است ناکارآمدی خود را به هر شکل و به هر قیمتی به حاشیه ببرد
روزبه۱۳۱۰۶۶۷۱۰:۳۳:۳۳ ۱۳۹۸/۱۱/۸
امیدوارم روزی برسد که خود مردم حرف درست را از حرفهای تبلیغاتی تشخیص دهند .
یک اصلاح طلب۱۳۱۰۷۰۱۱۰:۴۵:۵۷ ۱۳۹۸/۱۱/۸
نظرات روحانی از عملکردش جالبتر است .
ناشناس۱۳۱۰۷۲۲۱۰:۵۵:۰۲ ۱۳۹۸/۱۱/۸
آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است. نیازی به گفتن آقای روحانی نیست مردم خودشون همین چیزها رو می بینند و می دانند آقای روحانی فقط می خواد آبرویی برای خودش دست و پا کنه
ناشناس۱۳۱۰۷۳۶۱۱:۰۲:۲۶ ۱۳۹۸/۱۱/۸
این بنده خدا دم هر انتخابات چند تا حرف این سبکی میزنه و بعد از انتخابات هم دیگه دیده نمیشه تا انتخابات بعدی! چیکارش دارید بذارید مشغول باشه!
ناشناس۱۳۱۰۷۶۹۱۱:۱۵:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۸
این دوستانی که از روحانی دفاع میکنند کافی برگردند چند ماه عقب سر قضیه بنزین به شما دروغ گفته شد متوجه میشید دروغ تو هر کشور دیگه ای بود تمام مقاماتش استعفا میدادند و قانون اساسی اش رو از نو مینوشتند لطفا دفاع نکنید .
ناشناس۱۳۱۰۷۷۹۱۱:۱۹:۲۳ ۱۳۹۸/۱۱/۸
امثال چنین آدمهای وقتی سال ها در سیستم حضور داشته باشند و دچار توهم بشوند که قحط الرجاله، باید هم چنین حرفهایی بزنند.
ناشناس۱۳۱۰۸۰۱۱۱:۳۰:۴۹ ۱۳۹۸/۱۱/۸
وضعیت فعلی حاکمیت کشور با چالش های جدی روبرو است. تا زمانی که این چالشها پذیرفته نشوند، نمی توان آنها را حل کرد.
ناشناس۱۳۱۰۸۰۲۱۱:۳۰:۵۳ ۱۳۹۸/۱۱/۸
من از روحانی خوشم نمیاد ولی این حرفش عین حقیقته. همه ترکیب نمایندگان مجلس بعد رو کاملا میدونند، نیازی به هزینه کلان برگزاری انتخابات نیست.
علی 671۱۳۱۰۸۴۲۱۱:۴۷:۲۳ ۱۳۹۸/۱۱/۸
روحانی هدفش دودسته گی در کشور است تا مردم از این همه وادادگی ایشان به کدخدا یادشان برود ولی مردم آگاهند و در انتخبات با شدت و قوت شرکت می کنند و مشتی محکم به دهان این اپوزیسیون های داخلی و خارجی می زنند
ناشناس۱۳۱۰۹۹۴۱۳:۰۶:۰۶ ۱۳۹۸/۱۱/۸
میشه از طرف مردم حرف نزنی وتعیین تکلیف نکنی؟
ناشناس۱۳۱۱۵۹۲۱۸:۲۵:۳۲ ۱۳۹۸/۱۱/۸
من حرف ایشون رو تایید میکنم و البته بخشی از مردم هستم اگر اجازه بفرمایید . ممنون میشم شما هم از جانب مردم حرف نزنید .
ناشناس۱۳۱۱۳۷۱۱۵:۵۹:۳۰ ۱۳۹۸/۱۱/۸
مملکت دو دسته هست اکثریت گرفتار و ناراضی اقلیت برخوردار و راضی. با روحانی بدون روحانی فرقی ندارد به هر حال دو قطبی است.
ناشناس۱۳۱۱۹۲۵۲۳:۰۸:۵۱ ۱۳۹۸/۱۱/۸
دو دستگی درست است چرا سرانه مطالعه ما اینقدر پایین است؟
ناشناس۱۳۱۰۸۷۵۱۲:۰۲:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۸
چرا انتقاد حمله محسوب میشه مگر شواری نگهبان از قانون اساسی نگهبانی نمیکند ؟
ناشناس۱۳۱۰۸۷۷۱۲:۰۲:۴۵ ۱۳۹۸/۱۱/۸
روحانی از همان روزی که ترامپ از برجام خارج شد واوهم باید خارج می شد ونشد
ناشناس۱۳۱۰۹۲۰۱۲:۲۲:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۸
كاش بجاي انتقاد فقط يك سوال رييس جمهور را پاسخ ميداديد چرا انتخابات الكترونيكي نميشه؟ حتي در افغانستان هم انتخابات الكترونيكي انجام ميشه فقط اين را جواب بدهيد جناب گنجي
ناشناس۱۳۱۰۹۶۵۱۲:۵۱:۳۱ ۱۳۹۸/۱۱/۸
از وزیر کشور بپرس
ناشناس۱۳۱۱۰۹۷۱۳:۴۵:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۸
چون در دولت و دوستانشان در مجلس نمیخواستند
ناشناس۱۳۱۱۱۷۸۱۴:۱۸:۴۳ ۱۳۹۸/۱۱/۸
1-چون انجام این کار باید توسط خود دولت انجام شود 2- برو ببین کیا و چرا نگذاشتند اطلاعات املاک کشور کامل و الکترونیکی شود. 3- برو بیبین کیا و چرا از شفافیت فرار میکنند.
ناشناس۱۳۱۱۲۴۷۱۴:۴۶:۳۱ ۱۳۹۸/۱۱/۸
محض اطلاع شما تو فرانسه هنوز کاغذی هست !
مرتضی۱۳۱۱۳۴۱۱۵:۳۹:۳۰ ۱۳۹۸/۱۱/۸
رییس‌جمهور مشکلات کارت هوشمند ملی را جوابگو باشد، انتخابات الکترونیکی‌پیشکش، انتخابات هرچه بشه ملت قبول دارند فقط زمانی که به نفع اصلاح‌طلبان نباشد و رنگ تقلب را میچسبانند، ۷سال مملکت را به ویرانی کشاندند و......
ناشناس۱۳۱۰۹۷۵۱۲:۵۴:۵۱ ۱۳۹۸/۱۱/۸
همه سلیقه ها و نخبه ها باید تایید صلاحیت بشوند .
ف.خ۱۳۱۱۱۹۵۱۴:۲۷:۱۱ ۱۳۹۸/۱۱/۸
گروهی با نادیده گرفتن حقایق مسلم و ریشه اصلی شرایط کنونی مانند تحریم ها، ترامپ و فشار های بین المللی، بجای اتحاد و همبستگی تنها به فکر منافع جناحی خود هستند.
ناشناس۱۳۱۱۲۰۱۱۴:۲۸:۱۴ ۱۳۹۸/۱۱/۸
جناب گنجی هوچی گری نفرمایید . روحانی درسته دولتش در به داغون شده به مدد تحریم ها و تلاشهای افرادی مثل شماها. ولی بعضی از حرفهاش حقه
مردم ایران۱۳۱۱۲۶۴۱۴:۵۴:۱۷ ۱۳۹۸/۱۱/۸
در ذهن و فکر من و خیلی ها این سوال بوجود میاد .از کدام یک از انتخابات ایران راضی و خرسند بوده اید?
ناشناس۱۳۱۱۳۱۵۱۵:۱۸:۴۳ ۱۳۹۸/۱۱/۸
چرا حرفهای رییس جمهور برای عده ای انقدر سنگین هست که به دنبال فرافکنی هستند. عملکرد رییس جمهور به جای خود. ولی کمتر کسی از حق ملت صحبت میکند یعنی جراتش را ندارد. خود احمدی نژاد هم بعد از دوران ریاست جمهوریش در طرفداری از مردم شروع به انتقاد کرد. یعنی انقدر جو سنگینه که ...
ناشناس۱۳۱۱۳۳۶۱۵:۳۴:۲۹ ۱۳۹۸/۱۱/۸
#زنده_باد_جمهوری امام و شهید مطهری در خصوص همه پرسی وعده جمهوری را دادند تا از مردم رای گرفتن.
شهاب۱۳۱۱۳۹۹۱۶:۰۹:۱۹ ۱۳۹۸/۱۱/۸
در این کشور کسانی وجود دارند که وقتی فردی مثل روحانی که چهل ساله در حساسترین نقاط نظام مسئولیت داشته ادای اپوزیسیون در میاره باور میکنن!
ناشناس۱۳۱۱۴۰۷۱۶:۱۳:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۸
مردم را دست کم نگیرید آن ها بهترین قاضی هستند
رستمی۱۳۱۱۴۱۹۱۶:۲۳:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۸
دیدگاه روحانی درست است
معلم۱۳۱۱۴۸۴۱۶:۵۸:۲۳ ۱۳۹۸/۱۱/۸
این یک سال هم دولت را تحمل کنید، دولت و‌مجلس و‌قوه قضاییه از ان شما است، مبارک است.
ناشناس۱۳۱۱۷۸۶۲۱:۰۱:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۸
روحانی فقط و فقط حرافی و وعده و وعید دادن را خوب بلد است و رگ مردم را با همین حرافی ها در انتخابات گرفت ولی عملش با حرفش دوتاست.
ناشناس۱۳۱۱۸۰۰۲۱:۲۴:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۸
آقای روحانی به داد دلواپسان برس
حسن۱۳۱۱۸۱۸۲۱:۳۹:۵۳ ۱۳۹۸/۱۱/۸
اگر روحانی راست میگوید چرا قبلا در زمان انتخابات خودش این حرفها را نزد
ناشناس۱۳۱۱۸۶۴۲۲:۰۹:۴۶ ۱۳۹۸/۱۱/۸
تنها راه نجات کشور دمکراسی ونظر مردم است ولاغیر اما عده ی فقط خودشون را قبول دارن وبقیه را غربی کافر لاابالی وضد ولایت فقیه وووو می دونند
Jafar۱۳۱۱۹۰۷۲۲:۵۵:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۸
من نمیدونم چراامثال اقای گنجی خودشون رو نماینده تمام ملت می دونن بزرگوار فقط نظر تو اینه وکسایه که با تو هم فکرن ولی یادت نرود این کشور بیش از ۸۰ملیون جمعیت دارد و همه با تو هم عقیده نیستن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  2. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  3. برای این عکس شما تیتر بزنید

  4. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  5. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  6. امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد

  7. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  8. علت رشد اقتصادی کشور چیست؟

  9. مدرسه یا بازار؟!

  10. نتانیاهو و کابوس حمله به رفح

  11. حمایت زاکانی از طرح نور پلیس

  12. زاکانی: برای کمک به طرح نور پلیس کاملا آماده هستیم

  13. قوه قضاییه کانون مبارزه بی‌امان با فساد است/ جنس جمهوری اسلامی فسادستیز و فساد ناپذیر است

  14. پلیس آمریکا حجاب معترضین را به زور برداشت

  15. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  16. شرایط دریافت مهریه بعد از طلاق

  17. دستگیری سارقین زورگیر باهوشیاری واحد گشت عملیات

  18. آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌خ»

  19. نهنگ سواری یک آبادانی

  20. وقتی در بزرگراه سرعت خود را بی دلیل کم می کنید

  21. قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند

  22. واریز«هدیه روز معلم»به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر

  23. تغییر نام استقلال در حال بررسی است/ واگذاری سرخابی‌ها این هفته نهایی می‌شود

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. من عجله ندارم!

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  10. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  14. برای این عکس شما تیتر بزنید

  15. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  16. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  20. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  21. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  22. تضادی عجیب و پر ابهام!

  23. سقوط در آغوش پهلوی!

  24. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  25. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  5. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  7. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  8. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  9. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  10. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  12. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  15. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  16. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  17. وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است

  18. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  19. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  20. سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

  21. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  22. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  23. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  24. تذکر ۲۷۶ نماینده به وزیر تعاون در یک جلسه مجلس

  25. من یک پروفسور هستم

آخرین عناوین