به بهانه مصاحبه ظریف و طرح مجدد موضوع مذاکره با آمریکا مذاکره مجدد با آمریکا به‌ چه بهانه و بهایی؟

معصومه پورصادقی، گروه سیاسی الف،   3981106093 ۲۵۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
مذاکره مجدد با آمریکا به‌ چه بهانه و بهایی؟

ناکامی جامعه ملل در جلوگیری از نزاع‌‌های بین‌المللی و بروز جنگ جهانی دوم، زمینه‌ساز رایزنی‌های قدرتهای درگیر جنگ برای تشکیل یک سازمان فراگیر بین المللی شد. پس از چند گفت‌و گو، در سال ۱۹۴۵ سازمان ملل متحد جایگزین جامعه ملل و منشور سازمان ملل متحد، جایگزین «میثاق جامعه ملل» شد. دست اندرکاران تدوین منشور ملل متحد با تجربه مخاطرات دو جنگ جهانی، بندهایی را در این سند گنجاندند که تا حد امکان از بروز جنگ و نزاع‌های بی پایان جلوگیری کند. آنها هر چند در منشور از حق دفاع مشروع سخن به میان آوردند ولی تمرکز اصلی را بر شیوه حل و فصل اختلافات گذاشتند. 

ماده ۳۳.۱ فصل ۶ منشور ملل متحد که به حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات اشاره دارد از میان هفت راه حل پیشنهادی برای پایان منازعات (مذاکره، تحقیق، میانجیگری، مصالحه، داوری، حل و فصل قضایی - حقوقی، رجوع به آژانس ها و یا ترتیبات منطقه ای) «مذاکره» را اولین ابزار برای پایان بخشیدن به منازعات بین طرف های این منشور معرفی و البته در ادامه، با این عبارت: «و هر راه صلح آمیزی به انتخاب خودشان»، مسیر بی پایانی برای به کارگیری روش های مسالمت آمیز برای خاتمه مخاصمات و منازعات بین کشورها، ارائه می کند.

در دسامبر ۱۹۹۸ مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه ای با عنوان «اصول و راهنمای مذاکرات بین المللی» به تصویب رساند که در مقدمه آن به نقش «سازنده و موثر مذاکره» برای دستیبابی به اهداف منشور ملل متحد اشاره می کند. علاوه بر اسناد بسیار زیاد و متعدد بین المللی در باب اهمیت مذاکره، ایرانیان چه در تاریخ باستانی و ایرانی خود و چه در تاریخ اسلام و شیعی خود بیگانه با مصادیق بسیار زیادی از مواردی که با دشمنان خود به «مذاکره» (به معنی کلاسیک آن) پرداخته اند، نیستند.

اگر بپذیریم سهل‌ترین تعریف «سیاست»، «علم شناخت فرصت‌ها و استفاده مطلوب از آن برای تأمین منافع عمومی» است آن‌وقت از خبره‌ترین سیاست‌مدار‌ها این انتظار می‌رود که بهترین فرصت را برای بیان دیدگاه‌های اصولی خود انتخاب کنند. البته در این رهگذر وسیله انتقال پیام نیز حائز اهیمت است یعنی پیام رمزگذاری‌شده ناقل باید به بهترین وجه ممکن از طرف عامل پیام‌رسان منتقل شود تا مخاطب به همان کیفیت آن را «رمزگشایی» کند.

تاریخ بیش از ۴۰ ساله انقلاب اسلامی هم مملو است از موارد بسیار زیادی که ایران چه در رژیم سازی های بین المللی در حوزه های مختلف و چه در مناسبات دوجانبه خود با کشورها و سازمان های بین المللی و منطقه ای، همواره یک پای مذاکرات بین الملل و علاقه مند به مذاکرات دوجانبه بوده است و «مذاکره» همواره اولویت و انتخاب اول عالی ترین مقامات ایران در تعامل با طرف های مقابل بوده است. آخرین نمونه و شاهد زنده و گویای آن هم، همین مذاکرات ایران با ۱+۵ و از جمله آمریکا بود که فرجامش را امروز در جلوی چشمان خود داریم. 

 با این مقدمه، اگر بخواهیم براساس تعریفی از روی تسامح از علم سیاست بعنوان «علم شناخت فرصت‌ها و استفاده مطلوب از آن برای تأمین منافع عمومی»، به موضع وزیر امور خارجه در مصاحبه با یکی از معتبرترین نشریات جهانی یعنی اشپیگل، در طرح مجدد مذاکره با آمریکا نگاه کنیم، باید بگوییم آنچه ظریف به آن اشاره کرده است چیزی جز این برداشت از علم سیاست و غیر از رویکرد و نگاه جمهوری اسلامی ایران به روش مورد نظر این نظام سیاسی (یعنی مذاکره) برای حل و فصل اختلافات و یا منازعات (در مورد آمریکا) با دیگر طرف ها، نیست.

ظریف در پاسخ به این سؤال شپیگل که «آیا شما بعد از قتل سردار سلیمانی توسط ایالات متحده، امکان مذاکره با ایالات متحده را منتفی می‌دانید؟»، گفت: «خیر. من هرگز این احتمال را منتفی نمی‌دانم که افراد رویکرد خود را تغییر دهند و واقعیات را بپذیرند. برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی در کاخ سفید حضور دارد. آن چه که اهمیت دارد، چگونگی رفتار آن‌ها است. دولت ترامپ می‌تواند گذشته خود را اصلاح کند، تحریم‌ها را بر دارد و به میز مذاکره بر گردد. ما هنوز در میز مذاکره باقی مانده‌ایم. آن‌ها طرفی هستند که میز مذاکره را ترک کرده است. ایالات متحده، آسیب بزرگی به مردم ایران وارد کرده است. روزی خواهد رسید که آن‌ها باید این آسیب را جبران کنند. ما شکیبایی زیادی داریم.».

همین پرسش و پاسخ ظریف موجی از انتقاد‌ها را در پی داشت. با وجود توضیحات ظریف در مورد مذاکره با آمریکا، باید صحنه ای که ایالات متحده آمریکا برای مذاکره با ایران طراحی کرده است را هم به خوبی ببینیم. در این صورت، طرح موضوع آمادگی ایران برای مذاکره (حتی اگر با طرح پیش شرط ها و سابقه خلف وعده آمریکایی ها باشد) چندان با این صحنه آرایی همخوانی ندارد. یا باید با پیش شرط هایی، این صحنه آرایی مقامات کاخ سفید را برهم بزنیم که تجربه تعاملات با آمریکا نشان می دهد چنین اتفاقی نخواهد افتاد، یا وارد صحنه و میدانی شویم که واشنگتن برای ایران مهیا کرده است.

اما نکته اینجاست که در روزها و هفته های پرالتهاب سیاست خارجی ایران بعد از اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و سیلی موشکی ایران به این کشور و افزایش بی سابقه تنش ها بین دو کشور، و تنها کمتر از دو هفته بعد از خطبه های نماز جمعه مقام معظم رهبری مبنی بر مخالفت با مذاکره با آمریکا (در عین تاکید دوباره بر مذاکره جمهوری اسلامی ایران با هر کشوری غیر از آمریکا)، طرح آمادگی ایران برای مذاکره با آمریکا بار دیگر نگاه ها را به این مسئله معطوف کرد.

در این روزهای پرالتهاب، تنها چیزی که افکار عمومی انتظار آن را ندارند، طرح موضوع مذاکره با آمریکا از سوی مقامات عالی کشور است.البته وزیر امور خارجه در مقام مسئول دستگاه سیاست خارجی، که اصولا و ذاتا کارکردی جز تامین منافع ملی کشور از راه مذاکره و تعاملات و مناسبات دیپلماتیک با جهان ندارد، امر غریبی نیست اما تردیدی نیست که آنچه امروز می بینیم حکایت از مهیا بودن بستر برای مذاکره با آمریکا نیست.

نگاه امروز آمریکا به ایران، نگاه به کشوری شکست خورده (به زعم و برداشت اشتباه خود)  همچون کشوری شکست خورده بعد از یک جنگ  وسیع است که می تواند او را به میز مذاکره بکشاند و هر آنچه را که می خواهد بر او تحمیل کند و حیاتی ترین ارکان آن کشور را در ید قدرت خود گرفته و مطلقا وابسته به خود کند. قطعا با وجود چنین نگاهی، امکان مذاکره ای همراه با احترام متقابل و تامین متقابل و برابر منافع طرفین وجود ندارد.

ایران دو سال با آمریکا مذاکره کرد و فرجامش را تمام جهان دیدند، مذاکرات و توافقی که به تعبیر مقام معظم رهبری (در روزهای نخستین بعد از نهایی شدن برجام) «آزمونی» بود برای آمریکا که نه تنها از آن سربلند بیرون نیامد بلکه نشان داد اولیه ترین اصول اخلاقی، حقوقی و بین المللی پایبندی به توافق را هم رعایت نمی کند ولذا، طرح موضوع مذاکره با آمریکا، از منظری غیر از نشان دادن سیاست خارجی مسالمت جویانه ایران به جامعه جهانی، هیچ دستاورد و عایدی برای کشور و نظام ندارد.

اظهارات وزیر امور خارجه در مصاحبه با اشپیگل موجی از انتقاد‌ها را در میان منتقدان همیشگی و سرسخت او در پی داشته است که معتقدند اگر جان کلام واژه مذاکره «دستیابی به یک درک مشترک» است که برای رسیدن به این درد ۱۲ سال زمان صرف شد و نهایتاً با عدول از بخشی از حیاتی‌ترین صنعت کشورمان یعنی هسته‌ای به این نقطه رسیدیم، و اگر هدف از مذاکره «رفع نقاط اختلاف» است که هرگز به چنین نقطه‌ای نمی‌رسیم چرا که مشکل رژیم آمریکا نه با برنامه هسته ای ایران که با موجودیت جمهوری اسلامی ایران است و از این منظر، برای رسیدن به این نقطه، باید از «موجودیت» خود بگذریم که که در این صورت، مذاکره‌ای صورت نگرفته بلکه «وصول اهداف آمریکا» محقق شده است. البته شق دیگر قابل طرح است و آن اینکه به قول بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اگر آمریکا «آدم» شد می‌شود با او رابطه برقرار کرد.

آمریکای تحت ید اختیار فردی خودرای همچون ترامپ که به بدیهی ترین اصول سیاسی، حقوقی و اخلاقی (فردی و عمومی) هیچ نوع پایبندی ندارد، بر اساس هیچ معیاری یک دولت عادی و معمول که بتواند با کشورها با احترام و برابری برخورد کند نیست و صلاحیت نشستن در مقابل نمایندگان ملتی که چهل سال است با جنگ اقتصادی (تحریم های ظالمانه و غیرقانونی) و جنگ میدانی (حمایت از صدام در جنگ تحمیلی، حمایت از گروه های تروریستی برای ناامن کردن ایران، ترور سردار سلیمانی و ...) این کشور دست و پنجه نرم می کنند و حداقل سه نسل پی در پی مردم این سرزمین «مقاومت» کردن را عزتمندترین راه خنثی کردن این همه خصومت و ظلم می دانند و آن را تجربه کرده اند، ندارد. هر وقت مقامات واشنگتن پذیرفتند همچون یک دولت عادی و معمولی با دیگر کشورها از جمله ایران برخورد کنند، قطعا «مذاکره» همچون تمام ۴۰ سال گذشته، در زمره اصول سیاست خارجی ایران خواهد بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۰۸۶۸۹۰۹:۱۰:۰۰ ۱۳۹۸/۱۱/۷
مذاکره به همان دلیلی که بعد از ۸ سال جنگ با عراق شد.چرا همیشه باید کارد به استخوان برسه و بعد کار اول آخر انجام داد.ظلم آمریکا به ما بیشتر از ظلم روسیه به ما نبوده.دنیا جای شعارای پوچ نیست.شما به رابطه آمریکا با ژاپن و ویتنام نگاه کنید.حالا اگر مثل ما ۱۰۰ سال شعار می دادن خوب بود یا وضعیت الانشون
پیر پالان دوز لاکچری۱۳۰۸۷۴۷۰۹:۴۴:۳۱ ۱۳۹۸/۱۱/۷
این دولت برای اینکه یکسال باقیمانده را طی کند سیاست شل کن و سفت کن را ادامه میدهد تا کاسه و کله و دولت ویرانه را به دولت بعدی بدهد
ناشناس۱۳۰۸۹۴۵۱۱:۱۶:۳۱ ۱۳۹۸/۱۱/۷
نه مذاکره می کنیم نه جنگ می شود
ناشناس۱۳۰۹۱۱۱۱۲:۴۲:۰۹ ۱۳۹۸/۱۱/۷
کوبیدن مشت بر دیوار اثری بر دیوار ندارد. اما باعث آسیب جدی به دست می شود!
احسان۱۳۰۹۳۵۰۱۴:۲۸:۵۶ ۱۳۹۸/۱۱/۷
از انسانهای ضعیف و وابسته بخاطر آینده منافع شخصی و بستگان در غرب انتظاری نیست
ناشناس۱۳۰۹۴۲۳۱۴:۵۶:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۷
شما وابسته و نوکر شرق و چین و روسیه هست
ناشناس۱۳۰۹۱۴۲۱۳:۰۰:۳۲ ۱۳۹۸/۱۱/۷
کشور دارو نداره
ناشناس۱۳۰۹۱۴۸۱۳:۰۳:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۷
مذاکره نیمکنیم پراید 60 میلیون !!
ناشناس۱۳۰۹۲۱۷۱۳:۳۲:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۷
قبل از برجام دلار 3 هزار تومان و گوشت 25 هزار تومان و بنزین 400 تومان بود با برجام قیمت همه چیز 5 برابر شد.
ناشناس۱۳۰۹۲۳۶۱۳:۳۷:۳۳ ۱۳۹۸/۱۱/۷
عمده مشکلات کشور بدلیل سوء مدیریت دولت است به قول خود روحانی فقط 20 درصد مشکلات کشور بدلیل تحریم هاست.
ناشناس۱۳۰۹۲۳۸۱۳:۳۸:۳۲ ۱۳۹۸/۱۱/۷
پراید و پیکان هم از 30 سال پیش که تحریم نبودیم زیر 1 تومن بود که بعد چند سال به بالای 5 میلیون رسید ان هم هنوز تحریم نبودیم!!!!! این روچی می گویی؟ اگر توانستی جواب بدهی و ربط به برجام ندهی چون برجام هنوز نیامده بود واصلا امریکا دست روی هسته ای ایران نزده بود!!!!
ناشناس۱۳۰۹۳۴۰۱۴:۲۵:۲۵ ۱۳۹۸/۱۱/۷
دانشمند محترم پراید ربطی به تحریم و مذاکره ندارد ، کافیه بهای تمام شده من درآوردی روی کاغذ که اعلام می کنند را نگاه کنی
ناشناس۱۳۰۹۳۷۶۱۴:۴۰:۰۹ ۱۳۹۸/۱۱/۷
دانشمند اقتصادی قیمت فولاد و پلاستیک و مواد الویه خودور مثل دینام گریبکس و ... همگی با دلار حساب میشه نه با ریال بی ارزش ! پس پراید هم با دلار گرون شد
ناشناس۱۳۰۹۳۸۲۱۴:۴۲:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۷
دانشمند اگه کمی به مغزت فشار بیاری متوجه میشی که همه چیز بعد گرانی دلار میره بالا چون فولاد و محصولات پلاستیکی همگی قابل صادرات !
ناشناس۱۳۰۹۱۶۴۱۳:۱۰:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۷
زنده باد پراید 60 میلیونی نه به مذاکره با دشمن !!
ناشناس۱۳۰۹۲۷۹۱۳:۵۳:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۷
برای چی نکنیم، ما داریم خورد میشیم نه امریکا! بقیه دنیا داره زندگیشو می کنه ما تو برزخیم، این چه حرفیه اخه!
تبریزی۱۳۰۹۷۲۶۱۶:۴۸:۱۲ ۱۳۹۸/۱۱/۷
تو برزح نیستیم عزیزم. تو قعر جهنمیم چون نه آزادی داریم نه رفاه ه هیچ امیدی به آینده. حداقل بعضی کشورها اگه رفاه ندارن آزادی دارن.
ناشناس۱۳۰۹۳۳۹۱۴:۲۴:۴۵ ۱۳۹۸/۱۱/۷
هزینه‌ها و آسیب‌های جنگ و رویارویی نظامی با آمریکا به وسعت ویرانی‌های روحانی و دولتش نمیرسه
ناشناس۱۳۰۹۶۶۳۱۶:۱۶:۲۶ ۱۳۹۸/۱۱/۷
و كره شمالي ميشويم!
ناشناس۱۳۱۰۳۵۸۰۴:۰۶:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۸
مذاکره شجاعت می خواهد. فقط ترسوها از رو در رو شدن بر سر میز مذاکره می ترسند.
ناشناس۱۳۱۱۳۸۶۱۶:۰۴:۲۶ ۱۳۹۸/۱۱/۸
از کجا می دانید جنگ نمی شود مگر شما رابطه پنهان با آمریکا دارید که می دانید یا آمریکا پشت پرده چه اطمینان های به شما داده جنگ نمی شود؟ حتی روسیه هم نمیتواند برای خود این اطمینان را بدهد!
ناشناس۱۳۰۹۰۹۱۱۲:۳۰:۵۰ ۱۳۹۸/۱۱/۷
تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن ثمره برجام است آزموده را دوباره آزمودن خطاست.
ناشناس۱۳۰۸۷۶۰۰۹:۴۸:۱۱ ۱۳۹۸/۱۱/۷
مذاکره نداریم ما با امریکا یک جنگ در پیش داریم مذاکره که کردیم دیگه محاله بذاریم مذاکره بشه فقط جنگ
ناشناس۱۳۰۸۸۳۹۱۰:۲۵:۰۹ ۱۳۹۸/۱۱/۷
با عراق 8 سال جنگیدیم عراقی که شیمیایی زد خاکمون رو گرفته بود جوونهامونو شکنجه کرده بود اینهمه کشته دادیم! ولی تو جنگ با عراق فقط ما نبودیم که کشته بدیم عراق هم می داد بعد از جنگ هم آقای ولایتی با صدام مذاکره کرد. دلیلش این بود که باید درست می شد کشور تو بحران بود! الان چی الان فقط ما داریم بیچاره می شیم کل دنیا داره زندگیشو می کنه! صبر و تحمل برای چی؟
میلاد حمیدی۱۳۰۸۹۱۳۱۰:۵۶:۵۰ ۱۳۹۸/۱۱/۷
کسی که نمیتونه معنی تغییر رژیم عراق و سقوط حزب بعث که عامل حمله به ایران بود رو بفهمه و اون رو با دولت فعلی عراق تمییز بده بهتره تحلیل سیاسی نکنه. در مرحله کنونی هر گونه مذاکره با آمریکا نهایت ذلت و نشانه شکست و ضعف است و عاقبتی جز لیبی و عراق را در پی نخواهد داشت.
ناشناس۱۳۰۹۰۲۸۱۲:۰۲:۱۹ ۱۳۹۸/۱۱/۷
جنگ یعنی ضرر برای دو طرف ولی مذاکره با امریکا برای چیزهای کوچکتر یعنی ضرر برای کشور مورد تخاصم نمی خواهید بفهمید ؟
ناشناس۱۳۰۹۱۴۳۱۳:۰۱:۱۴ ۱۳۹۸/۱۱/۷
هدف دار و دسته شما گرفتن قرار دادهای نفتی بدون رقابت با شرکت های بزرگ
ناشناس۱۳۰۹۱۵۶۱۳:۰۶:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۷
هدف دشمن از مذاکره خلع سلاح ما است که باعث تضعیف کشور و گسترده شدن سایه جنگ می شود.
ناشناس۱۳۰۹۴۰۸۱۴:۵۰:۰۳ ۱۳۹۸/۱۱/۷
با دولت تروریست و جنایتکار و آدمکش امریکا مذاکره ممکن نیست.
ناشناس۱۳۰۹۰۹۰۱۲:۲۹:۵۳ ۱۳۹۸/۱۱/۷
هر وقت امریکا جونتون امد حق غنی سازی در کشورش را معلق کرد ایران هم می تواند ان را معلق کند که ان را می توانید با جنگ ایران و عراق مقایسه کنید برای مذاکره یا می خواهید مذاکره برابر را بدونی چی هست به تعرفه تجاری چین و امریکا یا توافق موشک هسته ای روسیه و امریکا مقایسه کن که برابر هست و میشود مذاکره درست و نه کار شما که می گویند نداشته باشی ولی ما داشته باشیم
ناشناس۱۳۰۹۰۹۶۱۲:۳۲:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۷
هرگونه مذاکره و چانه زنی درباره قدرت دفاعی و موشکی کشور باعث گسترده شدن سایه جنگ بر سر کشور خواهد شد بحث موشکی بحث امنیت ملی ماست و قابل مذاکره و معامله نیست.
ناشناس۱۳۰۹۲۴۴۱۳:۴۰:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۷
قرارداد نفتی ؟ خخخخه فقط چند شرکت هستند در دنیا که کارهای بزرگ نفتی میکنند و انحصاری است
ناشناس۱۳۰۹۲۴۹۱۳:۴۳:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۷
مذاکره برای پایان دادن به جنگ را با مذاکره برای دادن حق و حقوق کشور را یکی دانستن ان نشان از این است که هنوز عده ای ساده لوح در کشور داریم
ناشناس۱۳۰۹۳۲۹۱۴:۲۱:۴۰ ۱۳۹۸/۱۱/۷
این جماعت همان ساده لوحانی هستن که شب امضاء برجام با اسکناس یک دلاری و 500 تومانی توی خیابون ها رقص و پایکوبی می کردند و خیال می کردند که با توافق هسته ای دلار مُفت می شود !
ناشناس۱۳۰۹۳۸۶۱۴:۴۳:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۷
دلار بعد برجام از 3900 تومن شد 2700 ولی دولت اجازه کاهش بیشتر رو نداد چون اقتصاد ضربه میخورد . از ثبات خارج میشد
ناشناس۱۳۰۹۵۱۰۱۵:۲۴:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۷
دلار قبل از برجام 3000 تومان بود بعد از برجام در سال 94 تا 4200 تومان افزایش یافت.
ناشناس۱۳۰۸۸۴۰۱۰:۲۵:۲۶ ۱۳۹۸/۱۱/۷
انشالله شما خط مقدم جنگ هستین دیگه ؟! یا اون موقع ایران نیستین ؟
ناشناس۱۳۰۸۹۱۹۱۰:۵۸:۵۳ ۱۳۹۸/۱۱/۷
کانادا هستن اون موقع به ریش ما می‌خندند.
ناشناس۱۳۰۹۰۹۷۱۲:۳۳:۲۵ ۱۳۹۸/۱۱/۷
هم من هستم هم شما این انتخاب خودمون بوده
ناشناس۱۳۰۹۱۸۱۱۳:۱۶:۲۶ ۱۳۹۸/۱۱/۷
میزان رای ملت هست درضمن اگر بد بودن چرا شورای نگهبان تایید کردند؟
ناشناس۱۳۰۹۵۳۰۱۵:۳۰:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۷
کسی با امثال شما کار ندارد مردم در صورت جنگ از مملکت ذفاع خواهد کرد شما برو قایم شو
ناشناس۱۳۰۹۱۸۳۱۳:۱۸:۵۰ ۱۳۹۸/۱۱/۷
باشه ولی بدون که این جنگ دیگه توش سهمیه استخدام و کنکور و جانباز نداره. گفتم که دونسته باشی بعدا نگی سرم کلاه رفت.
ناشناس۱۳۰۹۷۸۵۱۷:۰۷:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۷
عزیز جنگ خاله بازی نیست اینجوری جنگ جنگ میگی
ناشناس۱۳۰۹۹۳۱۱۹:۱۳:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۷
اگر رهبر عزیزمان نرمش قهرمانانه نمیکرد هرگز مذاکره ای نمیشد
ناشناس۱۳۰۸۷۶۳۰۹:۴۹:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۷
ظریف جان موگرینی کجاست
ناشناس۱۳۰۹۲۶۹۱۳:۴۹:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۷
ظریف باید پاسخگو باشد که چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد ؟!
موشک۱۳۱۰۵۱۸۰۹:۰۰:۲۵ ۱۳۹۸/۱۱/۸
همون موقع که روی موشک نوشتیم اسرائیل باید نابود شود و اونطرف داشتیم برای برجام مذاکره می کردیم
ناشناس۱۳۰۸۷۶۴۰۹:۴۹:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۷
باید با همه کشورها مذاکره کرد. باید از برجام پاسداری کرد. باید تنشهای خارجی را به حداقل رساند. باید جلوی سخنان ناآگاهانه عده ای در داخل کشور را گرفت. بابد رابطه با غرب را گسترش داد. از شرق چیزی نصیب ما نشده و نه خواهد شد. باید رابطه ساخت و رابطه خراب نکرد.
ناشناس۱۳۰۸۸۲۳۱۰:۱۹:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۷
شما بفرمایید غیر از تحریم و تحقیر از غرب چی به ما رسیده!؟ ساختن ارتباط فقط با غرب خوبه یا با همه!؟ اگر شرق نبود توی تحریمها چیکار میکردیم!؟
ناشناس۱۳۰۸۸۶۴۱۰:۳۴:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۷
سوال: چرا اصلا تحریم شدیم؟ سوال: غنی سازی اورانیوم اینقدر مهم و ضروری است که باید اینقدر خسارت بابت آن بپردازیم؟
ناشناس۱۳۰۸۸۸۷۱۰:۴۵:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۷
غنی سازی اورانیوم = ساخت بمب اتمی ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
ناشناس۱۳۰۸۹۰۶۱۰:۵۳:۲۲ ۱۳۹۸/۱۱/۷
پول فروش حداقل دو دهه نفت را تا بحال بابت خسارتهای غنی سازی اورانیوم پرداخته ایم.
ناشناس۱۳۰۸۹۶۲۱۱:۳۰:۲۲ ۱۳۹۸/۱۱/۷
دقیقا! ما انرژی هسته ای می تونستیم داشته باشیم ولی مشکل غنی سازی بوده باید دید کی اصرار داشت ما غنی سازی کنیم! وگرنه حرفهایی که نمیزارن ما انرژی هسته ای داشته باشیم بی ربطه!
ناشناس۱۳۰۸۹۷۵۱۱:۳۷:۲۳ ۱۳۹۸/۱۱/۷
طبق قوانین بین المللی که خودت برای ان می کشی حق غنی سازی که هیچ فعالیت های صلح امیز هسته ای برای همه کشورها یکسان است و می توانند انجام دهند التماس تفکر اگر وجود دارد!
مرتضی۱۳۰۸۹۸۰۱۱:۴۱:۵۹ ۱۳۹۸/۱۱/۷
چرا تحریم شدیم؟ چون جلو زیادی خواهی آمریکا و اسرائیل ایستاده اییم چون نگذاشتیم مثل عربستان و پهلوی گاو شیرده باشیم چون اعتقاد داریم که اسلام محمدی حق است و نباید با مستکبر هم پیمان شد چون آمریکا اعتقاد دارد که برای ظهور مجدد مسیح اسرائیل باید قوی شود و تمام نیل تا فرات را بگیرد (طبق آن باید تمام مسلمانان یا برده یهود باشند یا کشته شوند)
ناشناس۱۳۰۹۰۷۳۱۲:۲۲:۵۱ ۱۳۹۸/۱۱/۷
تحریم ها بخاطر حضور ایران در منطقه است پمپئو بارها گفته
ناشناس۱۳۰۹۰۹۹۱۲:۳۵:۰۸ ۱۳۹۸/۱۱/۷
غنی سازی به چه بهایی؟ به قیمت نابودی کشور؟
ناشناس۱۳۰۹۲۲۳۱۳:۳۴:۰۸ ۱۳۹۸/۱۱/۷
هیلاری کلینتون: تحریم های بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
ناشناس۱۳۰۸۹۰۱۱۰:۵۰:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۷
الان چین برای ما چکار کرده ... کجا سرمایه گزاری کرده ؟ کدام کارخانه را ساخته ؟ تا روابط ما با غرب درست نشه چین هم هیچکاری برای ما نخواهد کرد غیر از اینکه مقدار محدودی نفت و محصولات پتروشیمی خریداری کند
ناشناس۱۳۰۹۲۴۲۱۳:۳۹:۳۱ ۱۳۹۸/۱۱/۷
دشمن اصلی ما امریکا و 3 کشور خبیث اروپایی هستن که در برجام بدعهدی و پیمان شکنی کردند و تحریم ها را تشدید کردند.
ناشناس۱۳۰۹۲۸۱۱۳:۵۴:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۷
نه اینکه الان برای روسیه و چین گاو شیرده نیستیم !!!!
شوقی۱۳۰۹۱۲۷۱۲:۵۵:۰۸ ۱۳۹۸/۱۱/۷
جنگ جنگ تا نابودی
ناشناس۱۳۰۹۲۱۶۱۳:۳۱:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۷
زمان مصدق هم تحریم شدیم چه بهانه ای داشتی که می گویی به چه قیمتی؟!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۳۰۹۵۹۱۱۵:۴۸:۰۱ ۱۳۹۸/۱۱/۷
اصل مطلب این است که کفگیر به ته دیگ خورده برای همین است که وزیر خارجه عمان ظرف یک ماه چهار بار به ایران آمده و ظریف هی التماس می کند البته ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی است نه یک فرد و سیاستهایی که به او محول شده
ناشناس۱۳۱۰۱۴۸۲۲:۱۷:۱۲ ۱۳۹۸/۱۱/۷
کافیست یک نگاهی به یک داروخانه بیندازید. اکثر اون داروها اختراع غربی هاست. چشمتان را باز کنید موارد بیشتری هم هست . اما همین یک مورد برای هر هوشیاری کافیست.
ناشناس۱۳۱۰۱۵۱۲۲:۲۱:۴۶ ۱۳۹۸/۱۱/۷
شرق خودش هم محتاج آمریکاست از جمله چین و شوری نمیبینی چطور از ترس تحریم توسط آمریکا نفت ایران را نمی خرند
ناشناس۱۳۰۹۶۲۷۱۶:۰۳:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۷
این بایدا رو جناب روحانی هم فرمودند که الان رسیدیم به التماس ، داداش بیدار شو
ناشناس۱۳۰۸۷۶۵۰۹:۴۹:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۷
افرین
ترامپ۱۳۰۸۷۷۰۰۹:۵۰:۰۸ ۱۳۹۸/۱۱/۷
مهم این است که ملت مذاکره را می خواهد میگید نه رفراندوم شود، حدود 80 درصد موافق هستن.
ناشناس۱۳۰۹۲۴۵۱۳:۴۱:۱۲ ۱۳۹۸/۱۱/۷
حضور 25 میلیونی مردم ایران در مراسم تشییع سردار دلها خود یک رفراندوم بود که از مقاومت حمایت شد و با مذاکره مخالفت شد.
ناشناس۱۳۰۹۳۸۸۱۴:۴۴:۳۹ ۱۳۹۸/۱۱/۷
مقاومت راه سلیمانی است .
ناشناس۱۳۰۹۷۳۴۱۶:۵۰:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۷
البته آخر مقاومت هم مرگه. ببخشید منظورم شهادت بود.
ناشناس۱۳۰۹۹۷۹۱۹:۴۹:۳۸ ۱۳۹۸/۱۱/۷
من در مراسم شرکت کردم و مخالف مذاکره نیستم
ناشناس۱۳۱۰۰۶۶۲۱:۰۷:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۷
کشورهای دیگر هم ایمجوری رفرندام برگزارمی کنند!!!مثلا شرکت مردم درقهرمانی تیم لیوپول دلیل بر رفراندوم وعدم خروج از اتحادیه اروپا است!!!
ناشناس۱۳۰۹۴۴۵۱۵:۰۵:۴۵ ۱۳۹۸/۱۱/۷
عجب محاسبه دقیقی بوده تا ساعت ۱۵ از ۱۳۱ نفر صد نفر موافق بودند یعنی ۷۶ درصد .
ناشناس۱۳۰۸۷۸۳۰۹:۵۵:۰۲ ۱۳۹۸/۱۱/۷
یک دیپلمات هیچگاه نمی تواند مذاکره را منتفی بداند اما ظریف شرط گذاشت، اول تغییر رفتار و نگرش آمریکا، دوم رفع تمام تحریمها و جبران خسارات و سپس مذاکره. به نظر شما جملۀ ذیل معنایی غیر از این دارد؟: "چنانچه آمریکا حرف خود را پس گرفت و توبه کرد و به معاهده هسته‌ای که آن را نقض کرده است، بازگشت، آن‌وقت در جمع کشورهای عضو معاهده که شرکت و با ایران صحبت می‌کنند، آمریکا هم می‌تواند شرکت کند، اما در غیر این‌صورت هیچ مذاکره‌ای در هیچ سطحی بین مسئولان جمهوری اسلامی و آمریکایی‌ها اتفاق نخواهد افتاد نه در نیویورک و نه غیر آن." (مقام معظم رهبری -26 شهریور 98)
ساده دل۱۳۰۸۸۲۶۱۰:۲۰:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۷
چه می شد اگه با قاطی کردن یه کاسه ماست کل دریا رو تبدیل به دوغ میشد نه مرسی
ناشناس۱۳۰۸۹۴۲۱۱:۱۴:۲۶ ۱۳۹۸/۱۱/۷
خسارت عدم مذاکره شده دلار 13000 هزار تومنی و تورم و بیکاری
ناشناس۱۳۰۹۱۳۶۱۲:۵۸:۲۶ ۱۳۹۸/۱۱/۷
خسارت برجام , شوک به اقتصاد ایجاد کرد و دلار را یکباره چند برابر کرد
ناشناس۱۳۰۹۲۸۷۱۳:۵۷:۰۰ ۱۳۹۸/۱۱/۷
چرا بی ربط می گی! اخه عقل کل ما اگر تجارت نکینم ارز از کجا می خواد بیاد! ما با دنیا سر جنگ داریم اگر تعامل و دوستی نباشه دلار که جای خود، هیچی نمی تونیم داشته باشیم همه چیو می خوای اینجا تولید کنی؟ دنیا با تعامل پیشرفت و توسعه داره نگاه به کره شمالی و کوبا نتیجه موفق این ادعاست!
ناشناس۱۳۰۹۳۳۳۱۴:۲۳:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۷
بعد از برجام اقتصاد ایران 40 درصد کوچک تر شد زیرا راههای دور زدن تحریم ها لو رفت و تحریم ها تشدید شدند.
ناشناس۱۳۰۹۲۳۱۱۳:۳۵:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۷
دلار 14000 تومانی و پراید 55 میلیونی و سکه 5 میلیونی همان گلابی برجام است.
ناشناس۱۳۰۹۳۵۲۱۴:۲۹:۲۳ ۱۳۹۸/۱۱/۷
در طول مذاکرات و تا زمان خروج امریکا از برجام 3 سال اقتصاد تنفس کرد و تورم زیر 10% بود
ناشناس۱۳۰۹۳۷۹۱۴:۴۰:۴۹ ۱۳۹۸/۱۱/۷
خطاب به عقل کل الان ایران 50 میلیارد دلار صادرات دارد و 50 دلار هم واردات این یعنی تجارت با جهان! در ضمن خیلی از کشورها هم تراز منفی در تجارت خارجی دارن ولی ایران ندارد در دوره برجام هم فقط یک مقداری بالاتر بود که به خاطر نفت است کوبا که تحریم سخت هم هست تورم زیر 5 درصدی دارد چون مدیریت درست اقتصادی کرده و نه مانند ما که 55 سال است که تورم دو رقمی داریم به خاطر پول پاشی بیش از حد نفت در اقتصاد و ازاد گذاشتن پول های سرگردان برای دلالی و افزایش قیمت که می شود تورم بالا
ناشناس۱۳۰۹۳۹۷۱۴:۴۶:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۷
روحانی باید پاسخگو باشد که چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد ؟!
ناشناس۱۳۱۰۰۶۴۲۱:۰۴:۴۷ ۱۳۹۸/۱۱/۷
اشتباه فرمودید مذاکره کردیم بعد دلار شد 13000 تومان
ناشناس۱۳۰۹۱۴۶۱۳:۰۲:۱۹ ۱۳۹۸/۱۱/۷
ظریف دیپلماته،
ناشناس۱۳۰۹۴۹۰۱۵:۱۸:۴۹ ۱۳۹۸/۱۱/۷
کنترل تورم قبل برجام ایجاد شده بود
ناشناس۱۳۰۸۷۸۵۰۹:۵۶:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۷
کاسبان تحریم و جنگ مخالف مذاکره هستند
ناشناس۱۳۰۸۸۲۷۱۰:۲۰:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۷
کاسبان تحقیر موافق مذاکره هستند
ناشناس۱۳۰۸۸۵۲۱۰:۳۰:۱۹ ۱۳۹۸/۱۱/۷
اتفاقا اونا کاملا موافق مذاکره هستن چون بعد از برجام تحریمها بیشتر شده!
ناشناس۱۳۰۸۷۹۵۱۰:۰۲:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۷
خوب است چندین بار مذاکره شده و نتیجه اش خسارت محض بوده است. نتیجه مذاکرات و تعهدات قبلی چه شد؟
ناشناس۱۳۰۹۰۴۶۱۲:۰۹:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۷
بله تا سیاست های خارجی کشور اصلاح نشه مذاکره و بستن توافق هیچ سرانجامی نداره نمیشه از یه طرف پرچم آمریکا رو آتیش بزنیم از طرف دیگه باهاش پیمان ببندیم و توافق کنیم
ناشناس۱۳۰۹۵۲۳۱۵:۲۸:۰۲ ۱۳۹۸/۱۱/۷
امریکا باید سیاست خارجی خودش را اصلاح کند و از مداخله و جنگ افروزی و تهدید و ترور در منطقه غرب آسیا دست بردارد.
ناشناس۱۳۰۹۹۰۲۱۸:۵۳:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۷
نتیجه مذاکرات قبلی: خروج ایران از قطعنامه های تحریمی سازمان ملل و اینکه ایران دیگر یک تهدید جهانی محسوب نمیشود.
ناشناس۱۳۰۸۸۴۱۱۰:۲۵:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۷
مثلا روسیه چیکار کرده که آمریکا ده برابرش رو انجام نداده!؟ شما چرا الانِ ژاپن رو با ما مقایسه میکنی!؟ باید ژاپن بعد از جنگ جهانی رو با الان ما مقایسه کنی! اونا با تلاش به اینجا رسیدن نه رابطه!
ناشناس۱۳۰۸۹۷۴۱۱:۳۶:۵۷ ۱۳۹۸/۱۱/۷
نه تاریخ می دونی نه قدرت تفکر داری که بفهمی نمی دونی، بخون! عزیزم بخوننن اون تاریخ لعنتی رو بخون بعد بیا بنویس
ناشناس۱۳۰۹۱۰۴۱۲:۳۹:۵۱ ۱۳۹۸/۱۱/۷
تاریخ را حداقل در 20 سال گذشته در مورد امریکا بخون و نه 200 سال پیش
ناشناس۱۳۰۹۰۲۴۱۲:۰۱:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۷
روسیه یک سوم خاک ما را جدا کرده و اکثر سلاحهای صدام حسین از نوع روسی بود مثل میگ ۲۹ و موشک اسکاد
ناشناس۱۳۰۹۵۰۹۱۵:۲۴:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۷
پس چطور است جنگ های دوران مختلف با ملت های دیگر که در تاریخ کردیم لیست کنیم وبه امروزشان ربط دهیم و با انها دشمنی کنیم!!!!!!!!!!
ناشناس۱۳۰۹۵۳۱۱۵:۳۰:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۷
آلمان سلاح شیمیایی و فرانسوی ها جنگنده میراژ به صدام دادند.
ناشناس۱۳۱۰۰۰۴۲۰:۰۵:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۷
اون موقعه میگ 29 نبود
ناشناس۱۳۰۸۸۸۸۱۰:۴۵:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۷
مثل اینکه سرنوشت لیبی برای یک عده محل عبرت نشده است به چه زبانی باید به بعضی ها گفت که مذاکره با امریکا در این مرحله یعنی تسلیم بدون قید و شرط بعدش همان بلایی را سر مملکت ما می آورند که سر لیبی آوردند الان مقاومت و عدم مذاکر تنها راه ممکن است
امين۱۳۰۸۹۸۲۱۱:۴۲:۵۶ ۱۳۹۸/۱۱/۷
آمريكا به دنبال مذاكره نيست اين را بفهميد. آمريكا فقط تسليم ميخواهد. ما نه موشك را مي دهيم و نه هسته اي را و نه منطقه را. به نظر شما ترامپ از مذاكره دنبال چيست؟؟ غير از تسليم؟؟
ناشناس۱۳۰۹۵۴۵۱۵:۳۵:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۷
منظورت از ما که ملت مظلوم ایران نیست
ناشناس۱۳۰۸۹۸۵۱۱:۴۳:۵۷ ۱۳۹۸/۱۱/۷
چه مقایسه مسخره ای با جنگ ایران و عراق کردی عزیز مذاکره برای پایان دادن به جنگ همیشه اتفاق افتاده و خواهد افتاد ولی مذاکره ای که برای رفع تحریم ها که فروش اجناس کشورت را محدود کردن یا واردات ان توسط یک کشوری مانند امریکا که برای دیگر کشورها خط و نشون می کشد و جلوی ان را می گیرد برای دیگر حق کشور که چه هسته ای و موشکی یا .... که خودشان بدتر از ان دارند مذاکره برابر نیست مذاکره به نفع طرف مقابل است چون میخواهد حق و حقوق کشورت را بگیرد
ناشناس۱۳۰۸۹۹۰۱۱:۴۸:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۷
ان ها شعار نمی دهند اگر رابطه با امریکا درست شود دلار به 1000 تومان می شود بلکه می روند اصلاح ساختار اقتصادی و مدیریتی می کنند که به این روز می رسند نمونه ان ژاپن و المان که قبل از جنگ جهانی از ما جلوتر بودن و با جنگی که کلا نابودن شدن ولی باز دوباره از ما جلوتر هستند میدونی چرا چون در مغز تک به تک افراد این کشورها نهادینه شده که باید کار کنند نه منتظر دیگران و سیاسی کاری
بنیامین۱۳۰۹۰۱۰۱۱:۵۶:۵۱ ۱۳۹۸/۱۱/۷
عراق عملا منهدم شده بود و توانی برای جنگ نداشت آیا وضیعت آمریکا اینگونه است ؟ عراق تمام شروط ایران را پذیرفت از جمله وضیعت مرزهای به قبل از زمان شروع جنگ آیا آمریکا تمام تحریم ها را بدون پیش شرط لغو خواهد کرد ؟ و در آخر مذاکره بر سر چه ؟ هسته ای از بین رفت یعنی الان تا ده سال دیگر ارزش مذاکره ندارد( اگه تازه شتاب قبل را داشته باشد) ، چه چیز دیگری قرار است از بین برود و در ازای آن چیزی گرفته نشود . این دولت در معاهدات بین المللی خیلی ولخرجی می کند (برخلاف داخل) و توان یا بهتر بگوئیم انگیزه ای برای دریافت " ما به ازا " ندارد . این دولت گزینه خوبی هم برای مذاکره نیست چون به جای معامله یا داد ستد و فقط داد را یاد دارد
ناشناس۱۳۱۰۲۹۹۰۰:۴۳:۲۹ ۱۳۹۸/۱۱/۸
پس دلیلی برلی مذاکره نبوده برنده ما بودیم، منطقت کلا ایراد داره
ناشناس۱۳۰۹۰۸۳۱۲:۲۶:۵۶ ۱۳۹۸/۱۱/۷
اگر امریکا تحریم ها را لغو کند و به میز مذاکره در قالب برجام یعنی اینکه اشتباه کردم
احمد۱۳۰۹۲۸۳۱۳:۵۵:۰۰ ۱۳۹۸/۱۱/۷
بحث دوست و دشمنی و یا مذاکره و یا عدم مذاکره نیست، بحث گرفتن و دادن پوئن است، بحث بازی با کارت است. ما در هر حالت باید به فکر منافع ملی خودمون باشیم. ما الان از لحاظ نظامی قویتر شدیم، در عراق و سوریه و لبنان هم نفوذ داریم... و خیلی چیزهای دیگه، وقتش هست که از این کارتها به نفع خودمان و منطقه استفاده کنیم.
ناشناس۱۳۰۸۶۹۰۰۹:۱۰:۵۰ ۱۳۹۸/۱۱/۷
آقای ظریف که سر خود صحبت نمیکنن چه بسا که در دایره سیاستهای کشور مصاحبه میکنن..مردم به مرور به خراب نمایی های تندروها پی میبرن... زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد
ناشناس۱۳۰۸۶۹۱۰۹:۱۲:۵۱ ۱۳۹۸/۱۱/۷
خیلی ناراحتم که آقای ظریف، وزیر امورخارجه کشورم است! هرچند با تبلیغات رسانه ای، ایشان قوی جلوه داده می شود، اما در واقع ضعیف عمل کرده و انفعال بسیار زیادی در برابر غرب از خودش نشان داده است.
ناشناس۱۳۰۸۸۴۷۱۰:۲۸:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۷
از اقای ولایتی چی ناراحت نیستی؟ وقتی داریم به مرور ازبین میریم باید فکری کنیم خسارت جبران ناپذیر این حرکات احساسی رو چند نسل باید بدن هان؟ این جنک فعلی فرسایشی فقط برای ایرانه دنیا داره زندگیشو می کنه!
ناشناس۱۳۰۸۶۹۴۰۹:۱۴:۵۷ ۱۳۹۸/۱۱/۷
میخای مذاکره کنی دوباره؟
ناشناس۱۳۰۸۷۶۲۰۹:۴۹:۰۰ ۱۳۹۸/۱۱/۷
نترس تا نیروهای ارزشی هستن جرات این کار را ندارن مطمئن باش نمیذاریم
ناشناس۱۳۰۸۸۱۹۱۰:۱۶:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۷
نیروی ارزشی؟!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۳۰۸۸۲۲۱۰:۱۹:۳۹ ۱۳۹۸/۱۱/۷
از نظر شما ارزش یعنی تقابل با دنیا؟
ناشناس۱۳۰۸۸۵۰۱۰:۲۹:۳۳ ۱۳۹۸/۱۱/۷
نیروهای ارزشی که منافعشون تو تحریمه منظورته؟ امام اجازه مذااکره با جنایتکاری مثل صدام رو داده بعد شما چی می گی منافع کی این وسطه؟
ناشناس۱۳۰۹۰۰۶۱۱:۵۴:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۷
خودت را کشتی از بالا تا پایین برای صدام ولی جوابت را در بالا نوشتم که اینقدر ادای روشنفکری در نیاوری
ناشناس۱۳۰۹۰۶۸۱۲:۱۹:۳۳ ۱۳۹۸/۱۱/۷
برجام خیلی بد بود خسارت ! فقط وقتی که بهم خورد همه چیز ده برابر شد !!!
ناشناس۱۳۰۹۲۴۸۱۳:۴۲:۵۶ ۱۳۹۸/۱۱/۷
عراقچی: نتیجه پایبندی به برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۱۳۰۹۰۴۳۱۲:۰۷:۴۰ ۱۳۹۸/۱۱/۷
نیروی ارزشی بیاد یه سر به اوضاع و فلاکت طبقات پایین بندازه، آدم سیر هیچ وقت حال آدم گرسنه را درک نمی‌کند، با این اوضاع هم این دنیا و هم آخرت مان به دلایل واضح سوخته می‌شود.
ناشناس۱۳۰۸۷۰۸۰۹:۲۰:۰۷ ۱۳۹۸/۱۱/۷
چطور است حضرات وزارت خارجه را کلاً تعطیل و به جای آن وزارت جنگ با فرماندهی برادر حاج حسین شریعت مداری تاسیس کنند تا خیالشان از باب عدم مذاکره راحت شود!!!!!
ناشناس۱۳۰۸۷۱۷۰۹:۲۶:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۷
باز هم از طرف مردم حرف زدید و گفتید سه نسل طرفدار مقاومت کردن هستند ؟
ناشناس۱۳۰۸۸۰۰۱۰:۰۳:۵۵ ۱۳۹۸/۱۱/۷
حتی آنها که موافق مقاومت هستند هم این شکل مقاومت را نمیپسندند مقاومت را میتوان از ژاپن و آلمان یاد گرفت
ناشناس۱۳۰۹۲۶۲۱۳:۴۷:۲۲ ۱۳۹۸/۱۱/۷
ژاپن و کره جنوبی مستعمره امریکا هستن
ناشناس۱۳۰۸۷۲۴۰۹:۳۰:۲۳ ۱۳۹۸/۱۱/۷
این حرکات عامدانه و در راستای دوقطبی در انتخابات طراحی شده
ناشناس۱۳۰۸۷۲۵۰۹:۳۱:۰۳ ۱۳۹۸/۱۱/۷
ما با امریکا مسئله ای نداریم اگه دست از بلندپروازی های منطقه ای بکشیم.امریکا مشکلی با ایران نداره میخواد اسرائیل رو امن کنه فقط
ناشناس۱۳۰۹۰۱۳۱۱:۵۷:۳۶ ۱۳۹۸/۱۱/۷
همه بلند پروازی کنند به غیر از ایران خخخخه ان وقت ادعای کوروش و هخامنشی هم دارید؟ شما اصلا چیزی به اسم خاورمیانه بزرگ شنیدی که طرح امریکا است؟ و برای 50 سال پیش؟ اول برو ببین چی هست و ایران دارد چی کار می کند
ناشناس۱۳۰۹۲۵۸۱۳:۴۵:۴۳ ۱۳۹۸/۱۱/۷
امریکا با موجودیت ایران مشکل داره و از سال 1332 با ایران دشمنی کرده است.
ناشناس۱۳۰۸۷۲۶۰۹:۳۱:۰۳ ۱۳۹۸/۱۱/۷
مذاکره امری پسندیده است. مذاکره نشان دهنده روحیه صلح طلبی و نه جنگ طلبی است. چرا باید از مذاکره هراس داشته باشیم؟ چه چیزی را با مذاکره از دست می دهیم؟ در عالم سیاست، قهر و عدم مذاکره امری بی معنی است.
ناشناس۱۳۰۸۷۷۳۰۹:۵۱:۴۷ ۱۳۹۸/۱۱/۷
یک بار دیگر بدرستی روشن نمایید که گوسفند باید چطوری برود با گرگ مذاکره نمایید؟ بیداری عزیز! هوشیاری!
ناشناس۱۳۰۸۸۰۹۱۰:۱۰:۱۹ ۱۳۹۸/۱۱/۷
چرا قیاس اشتباه می کنی؟؟؟؟؟؟ چرا نمی گویی که دو انسان دارای عقل، فهم و شعور با یکدیگر مذاکره می کنند.
ناشناس۱۳۰۸۸۲۴۱۰:۱۹:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۷
گرگ اصلی با منافع ایران روسیه است ...
ناشناس۱۳۰۹۱۷۷۱۳:۱۵:۱۷ ۱۳۹۸/۱۱/۷
منافع دلال های تحریم
ناشناس۱۳۰۹۲۵۳۱۳:۴۴:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۷
دشمن اصلی ما امریکاست که سردار سلیمانی را ناجوانمردانه و شبانه ترور کرد.
ناشناس۱۳۰۸۸۰۷۱۰:۰۹:۴۷ ۱۳۹۸/۱۱/۷
تو بر لالا کن ساعت خوابت گذشته
ناشناس۱۳۰۸۷۳۰۰۹:۳۳:۰۹ ۱۳۹۸/۱۱/۷
یادداشت خوبی بود. همین موضوع مذاکره رو مطرح کرده بود که بسیار مهمه ولی در این شرایط حساس نباید مذاکره کرد و ظرف نباید در حال حاضر چنین مقطعی چنین موضوعی را مطرح میکرد و هم اینکه ظریف را در جایگاه وزیر خارجه دیده بود نه وزیر جنگ
ناشناس۱۳۰۸۷۳۳۰۹:۳۴:۱۴ ۱۳۹۸/۱۱/۷
کمتر شعار بدهید. کشور در حال نابودی است و شما همچنان برای به قدرت رسیدن و نابودی رقبا کشور را با بحران خود ساخته مواجه می کنید. آنچه مشخص شده در ایران این است که مذاکره فقط برای همان حزب و جناح خوب است دیگری نباید مذاکره کند حتی به قیمت نابودی کشور!
ناشناس۱۳۰۸۷۳۴۰۹:۳۴:۵۷ ۱۳۹۸/۱۱/۷
جایگاه ظریف رو به عنوان وزیر خارجه خوب توضیح بودید و اینکه نباید در این شرایط موضوع بحث مذاکرات را مطرح میکرد
ناشناس۱۳۰۸۷۳۷۰۹:۳۷:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۷
يك گروه : مذاكره با امريكا با چه بهانه وبهايي ؟!! گروه ديگر : مذاكره نكردن با امريكا با چه بهانه و بهايي ؟!! گروهي ديگر : همه چيز بر اساس عقلانيت و سياست و منافع ملي !!!
ناشناس۱۳۰۸۷۴۰۰۹:۳۹:۳۹ ۱۳۹۸/۱۱/۷
بله ظریف جایگاه وزیر خارجه است، اما در این مقطع نباید چنین حرفی رو میزد، نکته خوبی بود، اما ترامپ رو هم دستکم نگیریم از این موضوع به نفع خود استفاده کرد باید وحدت ملی داشته باشیم
ناشناس۱۳۰۸۷۴۱۰۹:۳۹:۵۵ ۱۳۹۸/۱۱/۷
آقای ظریف لطفاً خجالت بکشید
ناشناس۱۳۰۸۷۷۶۰۹:۵۲:۵۹ ۱۳۹۸/۱۱/۷
نه مرسی
ناشناس۱۳۰۸۷۴۶۰۹:۴۳:۵۴ ۱۳۹۸/۱۱/۷
۸ سال هم در جنگ شعار دادیم در نهایت ۵۹۸ رو قبول کردیم. تا الان هم یک دلار از عراق هر خسارت نگرفتیم. ببینید شعار یه چیز واقعیت یه چیز
ناشناس۱۳۰۸۸۵۶۱۰:۳۲:۵۳ ۱۳۹۸/۱۱/۷
تازه با صدام هم مذاکره کردیم
ناشناس۱۳۰۹۲۸۰۱۳:۵۴:۲۰ ۱۳۹۸/۱۱/۷
اگر از بدعهدی امریکا و غرب در قراردادهای الجزایر و سعدآباد و ژنو درس عبرت میگرفتیم در چاه برجام نمی افتادیم امریکا حتی در زمان شاه هم به قرارداد مودت که با ایران منعقد کرده بود پایبند نبود و عمل نکرد.
ناشناس۱۳۰۸۷۴۹۰۹:۴۵:۰۱ ۱۳۹۸/۱۱/۷
واقعیت این است که مذاکره بر اساس عزت، برای رفع اختلاف در پایین ترین سطح روابط فردی تا روابط بین‌الملل امری عقلی و شرعی و قانونی و حقوقی و عرفی است منتها بعضی..
ناشناس۱۳۰۸۸۶۳۱۰:۳۴:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۷
منافع خیلی ها به این شرایط واردات می کنند فقط خودشون اشغال میارن بازار دست خودشون چند برابر به مردم می فروشن نفت و منابع مارو یواشکی باید بفروشن اینجوری کلی پول گم میشه نمی شه پیگیرش بود می بینین همه اینها دلیل خوبیه که ما تحریم بمونیم چون یه عده واقعا دارن نون می خورن با خون مردم
ناشناس۱۳۰۹۳۱۰۱۴:۱۲:۴۹ ۱۳۹۸/۱۱/۷
حالا زمانی که تحریم نبودین واردات نمی کردین و چنس بنجل و چند برابر قیمت اصلی نبود؟!!!!!!!!!
ناشناس۱۳۱۰۳۰۲۰۰:۴۷:۴۳ ۱۳۹۸/۱۱/۸
تا اوضاع درست میشد برخی افراد اوضاع و ملتحب می کردن مثال می خوای برات بزنم چون نونشون تو اینه وگرنه اینا نباشه چطوری پول نفتو به اسم دور زدن تحریم تو جیبشون بزارن؟ سفیر ایران تو ونزوئلا و حسابهای میلیاردی اقا زاده ها توی دبی و ترکیه و... پرچم اتیش میزنه ولی بچش اونجاست پرچم اتیش میزنه گرین کارت داره کدومشون تبعه روسیه و چین هستند هان؟
ناشناس۱۳۰۸۷۵۶۰۹:۴۷:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۷
آلبرت انيشتين : " پرسشي كه گاهي مرا گيج مي كند اين است كه آيا من ديوانه هستم يا ديگران " !!! --------------- پرسشي كه اين جانب ، بنده حقير و نا آگاه به سياست ، گاهي گيج مي كند اين است كه در رابطه داشتن و يا رابطه نداشتن با امريكا ما اشتباه مي كنيم يا ديگر ممالك !!!!
ناشناس۱۳۰۸۹۱۰۱۰:۵۴:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۷
با شیطان رابطه داشتن خوب است یا بد؟ انسان یک بار با شیطان مذاکره کرد و نتیجه اخراج از بهشت بود. در دهه های گذشته چند بار مذاکره و توافق شده است. نتیجه اش را بفرما بگو؟
ناشناس۱۳۰۹۵۱۱۱۵:۲۵:۰۶ ۱۳۹۸/۱۱/۷
،حرف واقعیتها و وضعیت نابه هنجار زندگی مردمه شماها چرا داستان میبافید؟
ناشناس۱۳۰۹۶۸۰۱۶:۲۲:۵۴ ۱۳۹۸/۱۱/۷
دقيقا احسنت! شبيه سازي هاي نادرست.
ناشناس۱۳۰۸۷۵۹۰۹:۴۷:۵۶ ۱۳۹۸/۱۱/۷
مشکل حامیان تفکر نه مذاکره و نه جنگ این است که نمیدانند در هیچ مقطعی از تاریخ چنین واژه ای و چنین عملی در مناسبات بین کشورها جایی از اعراب ندارد مثل این است که در بازی فوتبال جام حذفی بگیم نه میبریم نه میبازیم و فقط بازی میکنیم در چنین جامی میشود تا دقیقه 120 بازی کرد و نبر و یا نباخت ولی ضربات پنالتی در نهایت تکلیف بازی را مشخص میکند در بازی سیاست هم اگر مذاکره نکنی باید بجنگی و این دفع الوقتی که صاحبان این نظریه میکنند به خاطر این است که در طی این سال ها سیاست از این ستون به ان ستون فرج است را دنبال کردند درست است که امروز وقت مذاکره با ترامپ نیست ولی طی 2 سال پیش فرصتهای زیادی از دست رفت کشته شدن سرداد سلیمانی به نظرم تلخ ترین حادثه ای بود که نتیجه سیاستهای از این ستون به ان ستون بود
ناشناس۱۳۰۸۷۹۲۱۰:۰۰:۵۰ ۱۳۹۸/۱۱/۷
لایککککک، حرفای ظریف درست بوده اما در این مقطع باید مراقب حرفایش می بود.
ناشناس۱۳۰۸۷۹۳۱۰:۰۱:۵۹ ۱۳۹۸/۱۱/۷
کدام مذاکره عزیزم. خواب دیدی خیر باشه. ترامپ گفت نه ممنون. یعنی مذاکره بی مذاکره . فعلا تحریمها 5 سال دیگه خواهند بود.
ناشناس11۱۳۰۸۷۹۷۱۰:۰۳:۰۹ ۱۳۹۸/۱۱/۷
آیا دیدگاه و سخنان ظریف درمورد مذاکره نظر شخصی خودش هست؟ آیامسئله مذاکره با آمریکا موضوعی است که در اختیار وزیر خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور است؟ مسلما چنین نیست پس بی خود ظریف را آماج انتقاد ها قرار ندهید. مسئله مذاکره با آمریکا یک تابویی است به قدمت 40 سال بوده و هست البته با شدت و ضعفهایی...
ناشناس۱۳۰۸۸۰۱۱۰:۰۴:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۷
آیا همین توییت کردن ها نوعی مذاکره نیست؟ نوعی خفت پذیری و معاشرت مجازی در سطح بالا نیست؟
محمدرضا کیانفر۱۳۰۸۸۰۳۱۰:۰۷:۰۲ ۱۳۹۸/۱۱/۷
زهرا چخماقی خبرنگار صدا و سیما توئیتید: پیام سی میلیون داغدار که به مراسم تشییع آمدند انتقام سخت بود نه مذاکره با قاتل سردار دلها. سرور گرامی، تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی، 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی، با تشکر از توجه شما،
مجتبی۱۳۰۸۸۲۵۱۰:۲۰:۰۳ ۱۳۹۸/۱۱/۷
هزینه مذاکره چقدر هست هزینه تحریم چقدر هست سود وضرر خود را خسروان دانند
هاشمی۱۳۰۸۸۳۱۱۰:۲۱:۵۴ ۱۳۹۸/۱۱/۷
عده ای می گویند جنگ عده ای می گویند صلح سوال این است که چرا صفر و یک نگاه می کنیم آری درست است گره ای که به دست باز شود با دندان باز نمی کنند وقتی بتوانیم با مذاکره مشکل را حل کنیم چرا نباید این کار را انجام دهیم ولییک سوال آیا با آمریکایی که خود از برجام خارج شده یک بار دیگر مذاکره کنیم چه کسی برای مذاکره تضمین می دهد تضمین امضای کری که آقای ظریف گفته بود، این شد حال مردی عاقل، دانا، سیاستمدار، باهوش و با درایت بیاید و امضای ترامپ را تضمین کند آقای ظریف هم تضمین بدهد بعد اگر مذاکره را شروع نکنیم بی عقلی است.
ناشناس۱۳۰۸۸۳۸۱۰:۲۴:۴۰ ۱۳۹۸/۱۱/۷
باب مذاكره نبايد بسته شود بايد مذاكره شود چون مردم در تنگناهاي مختلف اقتصادي،پزشكي وصنعتي هستند،چرا از مذاكره بترسيم اگر از مواضع اصولي خودمان كوتاه نياييم وبر سه اصل عزت،حكمت ومصلحت باشد هيچ مشكلي پيش نمي ايد از نظر بين المللي الان توپ در زمين ايران است چون انها مرتب شعار مذاكره بدون پيش شرط با ايران ميدهند وما هم بايد مذاكره با شرط انجام تعهدات گذشته را ارائه دهيم دنيا بايدبداند ايران أهل مذاكره عادلانه هست وتحميل شرايط طرف مقابل را نمي پذيرد
عمران۱۳۰۸۸۴۲۱۰:۲۵:۵۰ ۱۳۹۸/۱۱/۷
سیاست خارجی و مدیریت روابط بین المللی امر پیچیده ای است و نمیتوان با تکیه بر تعصب و احساسات رفتار کرد. مصاحبه و نظر آقای ظریف حتما دلایلی داشته که لزوما ما جزئیاتش را نمیدانیم. مثلا دقت کنید که ایشان مذاکره با امریکا را منوط به رفع تحریم و بازگشت به برجام کرده و ترامپ سریع رد کرد. این مساله محتوای مذاکرات تیم ایران طی مکانیسم ماشه خواهد بود که یعنی ما حاضر به پذیرش تعهدات هستیم طرف مقابل حاضر به اجرای تعهداتش نیست، پس ارجاع به شورای امنیت از داخل برجام بی مورد است.
ناشناس۱۳۰۸۸۴۹۱۰:۲۹:۰۱ ۱۳۹۸/۱۱/۷
فكر ميكنيد مردم موافق نظر شما ومخالف مذاكره هستن يه رفراندوم برگزار كنيد اون موقع خواهيد ديد
ناشناس۱۳۰۸۸۶۸۱۰:۳۶:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۷
مشكل اينجاست كه صداي مخالفين مذاكره رساتر است تا صداي مخالف خود را بر سر موافقان مذاكره بكوبند اگر راست ميگوييد به موافقان مذاكره هم به همان اندازه مجال دهيد
ناشناس۱۳۰۸۸۶۹۱۰:۳۶:۴۵ ۱۳۹۸/۱۱/۷
ایا با کسی که رابطه نداریم باید دشمن باشیم ؟
ناشناس۱۳۰۸۹۴۰۱۱:۱۳:۵۷ ۱۳۹۸/۱۱/۷
اون با ما دهه ها دشمنی کرده است. انگار خوابی؟
ناشناس۱۳۰۹۲۰۸۱۳:۲۸:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۷
اون یا تو ؟ هنوز ازخواب صبح بیدار نشدی دست وصورتت را نشستی بجای سلام وعلیک وصبح بخیر به خانواده میگی مرگ برامریکا این دشمن تراشی شماها بود چرا امریکا با کشورهای دیگه دشمنی نمیکند؟
ناشناس۱۳۰۹۵۴۴۱۵:۳۵:۳۰ ۱۳۹۸/۱۱/۷
امریکا از سال 32 با کودتا بر علیه دولت قانونی مصدق و کاپیتولاسیون و حمایت همه جانبه از صدام در جنگ تحمیلی و تحریم های ظالمانه با ملت ایران دشمنی می کند.
ناشناس۱۳۰۸۸۸۶۱۰:۴۵:۱۹ ۱۳۹۸/۱۱/۷
آقای ظریف اگر شما و رییس جمهور به سخنان رهبر گوش می دادید الان ما توی این فلاکت نبودیم.خیانت دیگه چیه مگه؟؟؟؟
ناشناس۱۳۰۸۸۸۹۱۰:۴۵:۵۰ ۱۳۹۸/۱۱/۷
ما نه با آمریکا جنگ می کنیم و نه مذاکره
ناشناس۱۳۰۸۹۱۲۱۰:۵۵:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۷
انتقادات به ظریف سر این است که برخی فقط داخل را می بینند فکر و ذهنشان داخلی است درکی از خارج ندارند. وقتی خبرنگار می پرسد ایا شما مذاکره را محتمل می دانید؟ اگر ظریف جواب می داد ما مذاکره نمی کنیم ایران متهم می شد به اینکه نمی خواهد از طریق مذاکره مشکل را حل کند و امریکا خواهان گفتگو است. ظریف هم شروطی را گذاشته که عملا در حال حاضر وجود ندارد این یعنی یک پاسخ دیپلماتیک. این انتقادات باعث می شود وزیر نتواند به درستی از منافع ملی دفاع کند. البته تقصیر خود ظریف هم هست که قبلا استعفا نداد.
ناشناس۱۳۰۸۹۱۵۱۰:۵۷:۳۱ ۱۳۹۸/۱۱/۷
چرا اینقدر به موافقان خفت و حقارت دربرابر شیطان بزرگ میدان نشر می دهید. حال آنکه آنها در هیچ جا اجازه ابراز نظر نمی دهند؟
ناشناس۱۳۰۸۹۱۸۱۰:۵۸:۲۲ ۱۳۹۸/۱۱/۷
چرا با مردم رو راست نیستین؟؟
رامین۱۳۰۸۹۲۰۱۱:۰۱:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۷
بر فرض که جناب ظریف کار درستی کرد یا از طرف نظام این تصمیم گرفته شده که آمادگی برای مذاکره رو اعلام کنه، خب ترامپ جوابشو داد . نه مرسی. امیدواریم دیگه از این اشتباهات تکرار نشه
ناشناس۱۳۰۸۹۲۶۱۱:۰۴:۱۴ ۱۳۹۸/۱۱/۷
چین که حق وتو دارد و قدرت دوم اقتصادی جهان هست با آمریکا مذاکره می کند. یک عده که منافعشان تو تحریم هست مانع از این می شوند که اقتصاد کشور پیشرفت کند. این سیاست آخرش جنگ هست. آقایان حاضرند به قیمت نابودی نسل جوان به دنبال رویاهای شان باشند.
ناشناس۱۳۰۹۲۹۲۱۴:۰۱:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۷
بله اینها حاضرن کشور به خاک سیاه بشینه ولی یه عده اعتقاداتشون به کشور تحمیل بشه نتیجش و تا همین الان میبینیم سود و منافعشون تو تحریم و بدبختی ایرانه!
ناشناس۱۳۰۹۳۵۳۱۴:۲۹:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۷
عراقچی: نتیجه پایبندی به برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۱۳۱۱۰۰۴۱۳:۱۲:۳۱ ۱۳۹۸/۱۱/۸
قبل ازبرجام گل وبلبل بود؟
ناشناس۱۳۰۸۹۲۹۱۱:۰۵:۵۵ ۱۳۹۸/۱۱/۷
از طرف مردم حرف نزنید
ناشناس۱۳۰۸۹۳۹۱۱:۱۳:۲۵ ۱۳۹۸/۱۱/۷
هر مذاکره که به جنگ پایان بده باید انجام بشه چه با صدام چه با آمریکا
ناشناس۱۳۰۸۹۴۱۱۱:۱۴:۰۷ ۱۳۹۸/۱۱/۷
تا وقتی حق وتوو وجود دارد قانون جنگل در نظام بین الملل حاکم است.
ناشناس۱۳۰۸۹۹۳۱۱:۵۰:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۷
در کشور دارو نیست مخالفان مذاکره دنبال منافع خود هستن
ناشناس۱۳۰۹۰۰۴۱۱:۵۴:۳۲ ۱۳۹۸/۱۱/۷
همون بهایی !!!!!!
ناشناس۱۳۰۹۰۱۱۱۱:۵۷:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۷
آیا دیدگاه و سخنان ظریف درمورد مذاکره نظر شخصی خودش هست؟ آیامسئله مذاکره با آمریکا موضوعی است که در اختیار وزیر خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور است؟ مسلما چنین نیست پس بی خود ظریف را آماج انتقاد ها قرار ندهید.
ناشناس۱۳۰۹۰۱۶۱۱:۵۸:۳۵ ۱۳۹۸/۱۱/۷
جنگ جنگ است و از هر دوطرف تلفات دارد و نهایتا برای امنیت و اسایش باید صلح کرد.سالها با عراق و صدامیان جنگیدیم و نهایتا با انها صلح کردیم.
هادی نصیر۱۳۰۹۰۴۰۱۲:۰۶:۱۱ ۱۳۹۸/۱۱/۷
امام خامنه‌ای: کسانی که دم از مذاکره با آمریکا میزنند،یا الفبای سیاست را نمیدانند یا الفبای غیرت را بلد نیستند
ناشناس۱۳۰۹۰۵۸۱۲:۱۳:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۷
من اصلا دوست ندارم ایران با آمریکا مذاکره کنه ولی اوضاع خیلی خرابه و فکر می‌کنم گزینه دیگری برامون نیست دنیا داره زندگیش رو میکنه و فقط ما هستیم که زجر میکشیم. میخوان مذاکره بکنند و یا نکنند خودشون می‌دانند فقط وضعیت را خیلی سریع درست کنند که داریم آخرین نفسهامون را میکشیم.
ناشناس۱۳۰۹۰۶۱۱۲:۱۵:۳۷ ۱۳۹۸/۱۱/۷
مذاکره باید انجام شود
ناشناس۱۳۰۹۰۶۶۱۲:۱۸:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۷
نتیجه عدم مذاکره میشه = تحریم تورم بیکاری گرانی دلار !
ناشناس۱۳۰۹۳۸۱۱۴:۴۱:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۷
مذاکره = با تشدید تحریم ها و تضعیف قوای موشکی = جنگ نظامی
ناشناس۱۳۰۹۰۷۱۱۲:۲۱:۳۸ ۱۳۹۸/۱۱/۷
تندروهای داخلی به مسیر اشتباه خود با سرعت ادامه می دهند و اخرش هم مشخص است
ناشناس۱۳۰۹۳۴۸۱۴:۲۸:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۷
تندروهای داخلی همان فتنه گران اصلاح طلب سال 88 هستن که مملکت را 8 ماه به آشوب کشیدند و باعث ترغیب دشمن به تحریم های ظالمانه بانکی و نفتی شدند.
ناشناس۱۳۰۹۱۱۹۱۲:۵۰:۱۴ ۱۳۹۸/۱۱/۷
اجازه به نابودی کشیدن مملکت به دست تندروها را نخواهیم داد
ناشناس۱۳۰۹۳۵۵۱۴:۳۰:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۷
قطعنامه 1929 که بسترساز تحریم های بانکی و نفتی شد نتیجه فتنه تندروهای اصلاح طلب در سال 88 بود.
روح سلطان سکه۱۳۰۹۱۳۵۱۲:۵۸:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۷
سکه ۵ میلیون تومان شد حالا نوبت برجام و ظریف
ناشناس۱۳۰۹۱۳۹۱۳:۰۰:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۷
جنگ جز نابودی اقتصاد چیزی ندارد ما الان در جنگ اقتصادی هستیم و باید مذاکره کنیم
ناشناس۱۳۰۹۳۵۷۱۴:۳۱:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۷
مذاکره ترفند دشمن برای خلع سلاح موشکی ماست که باعث جنگ می شود.
ناشناس۱۳۰۹۱۴۵۱۳:۰۲:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۷
مخالفان مذاکره همون جماعت تحریم هستن که از فقر و بدبختی مردم استفاده میکنند پراید 60 میلیونی مبارک !!!
ناشناس۱۳۰۹۳۷۷۱۴:۴۰:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۷
افزایش قیمت سکه و دلار و خودرو و مسکن نتیجه 5 برابر شدن حجم نقدینگی در 7 سال گذشته و سوء مدیریت دولت و بانک مرکزی است.
ناشناس۱۳۰۹۴۳۶۱۵:۰۳:۱۹ ۱۳۹۸/۱۱/۷
میشه بفرمایید چرا دقیقا بعد تحریم ها قیمت ها افزایش پیدا کرد این حجم نقدینگی تا قبل تحریم کجا بود تو بانک ! این نقدینگی هم نتیجه یارانه ها و پول پخش کردن های شخص احمدی نژاد بود
ناشناس۱۳۰۹۵۵۶۱۵:۳۹:۲۰ ۱۳۹۸/۱۱/۷
احمدی نژاد نقدینگی را با رقم 400 هزار میلیارد تومان تحویل داد و حالا به رقم بی سابقه 2000 هزار میلیارد تومان رسیده است و البته ترامپ با خروج از برجام ماشه نقدینگی را کشید.
رضا۱۳۰۹۱۵۳۱۳:۰۵:۳۳ ۱۳۹۸/۱۱/۷
ظریف یک حرفی زد شما ادامه ندهید.
مجتبی خراسانی۱۳۰۹۱۶۱۱۳:۰۹:۲۹ ۱۳۹۸/۱۱/۷
صحبت از مذاکره، تابو نیست ولی در شرایط فعلی که عزیزترین چهره ایران توسط آمریکا به شهادت رسیده، مذاکره، در تعارض به منافع ملی کشور به حساب میاد. ممنون از یادداشت خوبتون
ناشناس۱۳۰۹۲۹۴۱۴:۰۳:۰۳ ۱۳۹۸/۱۱/۷
دفعه بعد خواستی این حرف رو بزنی به این توجه کن صدام جوونهای مارو کشت شیمیایی زد ولی آقای ولایتی برای صلاح کشور با صدام مذاکره کرد
ناشناس۱۳۰۹۵۶۶۱۵:۴۱:۳۶ ۱۳۹۸/۱۱/۷
صدام تمام شرایط ایران برای صلح را پذیرفت اما امریکایی ها حاضر به پذیرش هیچکدام از شروط ایران و لغو تحریم ها نیستن و در اصل بدنبال باج خواهی و تسلیم هستند نه مذاکره !
ناشناس۱۳۰۹۱۷۰۱۳:۱۲:۳۵ ۱۳۹۸/۱۱/۷
کاسبان تحریم باید پاسخگو دو ده تورم بیکاری گرانی در کشور باشن
ناشناس۱۳۰۹۳۷۱۱۴:۳۸:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۷
تورم و بیکاری بدلیل سوء مدیریت دولت است زیرا در دولت حجت الاسلام هاشمی هم که تحریم بانکی و نفتی وجود نداشت قیمت دلار و سکه و مسکن و بنزین چندین برابر شد و تورم رکورد زد.
ناشناس۱۳۰۹۱۷۶۱۳:۱۴:۳۰ ۱۳۹۸/۱۱/۷
مخالفان مذاکره باید پاسخگوی مرگ مردم در اثر نبود دارو باشن (کودکان پروانه ای)
ناشناس۱۳۰۹۳۴۵۱۴:۲۶:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۷
چرا با برجام تحریم غذا و دارو لغو نشد؟!
ناشناس۱۳۰۹۳۹۹۱۴:۴۶:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۷
در برجام لغو شد ولی بعد موشک پرانی و شعارهای شما امریکا از برجام شد
ناشناس۱۳۰۹۵۷۱۱۵:۴۲:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۷
هیچکدام از تحریم های بانکی و پولی و دارو با برجام لغو نشدند.
ناشناس۱۳۰۹۵۸۷۱۵:۴۶:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۷
ما در برجام تعهد نداده بودیم که موشک هوا نکنیم
ناشناس۱۳۰۹۱۸۹۱۳:۲۰:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۷
به بهانه نجات زندگی ملت به بهای عادی سازی روابط خارجی
احمدی۱۳۰۹۲۲۹۱۳:۳۴:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۷
با سلام آنچه که دکتر ظریف بیان کردند چه تفاوتی با صحبتهای رهبر انقلاب در شهریور ماه امسال دارد؟ رهبر معظم انقلاب در 26 شهریورماه در درس خارج فقه در رابطه با مذاکره با امریکا گفتند: «چنانچه امریکا حرف خود را پس گرفت و توبه کرد و به معاهده هسته‌ای که آن را نقض کرده است، بازگشت، آن‌وقت در جمع کشورهای عضو معاهده که شرکت و با ایران صحبت می‌کنند، امریکا هم می‌تواند شرکت کند، اما در غیر این‌صورت هیچ مذاکره‌ای در هیچ سطحی بین مسئولان جمهوری اسلامی و امریکایی‌ها اتفاق نخواهد افتاد نه در نیویورک و نه غیر آن».
ناشناس12۱۳۰۹۳۰۲۱۴:۰۸:۵۹ ۱۳۹۸/۱۱/۷
در سیاست هیچ غیر ممکنی وجود ندارد _اگر مصلحت و منفعت کشور و مردم ایجاب کند هر تصمیمی را باید گرفت . تاریخ این 40 سال را مرور کنید متوجه تغییر موضع ها خواهید شد.
ناشناس۱۳۰۹۳۱۹۱۴:۱۵:۳۶ ۱۳۹۸/۱۱/۷
در شرایط فعلی، تن دادن به مذاکره در حالی که طرف غربی خواهان اون نیست و یا حداقل خواهان مذاکره با تداوم تحریم‌ها است و رفتار عادی با ایران نداره،نتیجه ای نداره. هر ابزاری در برابر مذاکره به این شکل، قابل بررسی است. همکاری با همسایگان میتونه بخشی از بار تحریم و فشار رو کم کنه. توجه به آفریقا به عنوان یک بازار و محلی برای فعالیت های تجاری زیرزمینی حداقلش هست. ایران در شرایط فعلی فقط باید قوی بشه. داشتن بیش از 13 کشور همسایه، مزیت قابل توجهی هست. شرایط امروز ایران از سالهای جنگ بدتر نیست که بگیم در برابر آمریکا دست بسته هستیم. صادرات ما به عراق چند برابر کل اروپا است و همانطور که رهبری فرمودند باید به سمت قوی تر شدن پیش بریم
ناشناس۱۳۰۹۳۲۲۱۴:۱۷:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۷
برخی دوستان‌ و عزیزان انتظار داشتند برخلاف اصلی که به آن اشاره داشتید آقای ظریف بگه نخیر ما مذاکره نمی کنیم ما نفس کش طلب می طلبیم ما اله می کنیم بله می کنیم همه را می ترکونیم و الی آخر. خیال هم می کنند پیش کشاندن این صحبت ها، عقب نشینی از مواضع اصولی و فروختن وطن است و هرکس این کار رو کرد خائن و وطن فروش و اصلا کلا ملحد تشریف دارد.
ناشناس۱۳۰۹۳۳۱۱۴:۲۳:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۷
كسانيكه مخالف مذاكره و حفظ شرايط موجود هستند نفسشان از جاي گرم بلند ميشود ودر صورت عادي شدن شرايط جايگاه خود را از دست رفته ميدانند
ناشناس۱۳۰۹۳۶۵۱۴:۳۵:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۷
مذاکره ترفند دشمن برای تسلیم کردن ملت های استقلال طلب است با برجام نه تنها تحریم ها لغو نشدند بلکه تشدید هم شدند.
ناشناس۱۳۰۹۸۳۲۱۷:۴۲:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۷
در تفسیر استقلال همین بس که به چین نفت مجانی میدهیم!!!
نجیب۱۳۰۹۴۲۴۱۴:۵۷:۵۶ ۱۳۹۸/۱۱/۷
نه نفسمان از جای گرمی بلند می شود و نه پشتمان به چیزی گرمست. اما مسلمان شیعه هستیم و می گوییم تا وقتی شهادت هست زیر بار خفت و ذلت نخواهیم رفت. شش سال ما را و اسم و رسم شیعیان را در جهان خار و خفیف کردید فقط بخاطر اینکه دنبال زندگی پست دنیایی هستید. خفت تا کی؟ ذلت تا کی؟ هان.
ناشناس۱۳۱۰۰۱۰۲۰:۱۳:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۷
دوست عزیز شهادت طلب خودتی
ناشناس۱۳۰۹۴۴۲۱۵:۰۴:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۷
ترکیه با مذاکره بر سر کشیکش امریکایی تحریم ها رفع کرد
ناشناس۱۳۰۹۵۹۲۱۵:۴۸:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۷
چرا ظریف نتوانست با مبادله جیسون رضائیان تحریم ها رو لغو بکند ؟!
ناشناس۱۳۰۹۴۱۰۱۴:۵۱:۰۳ ۱۳۹۸/۱۱/۷
درسیاست هیچ چیز اتفاقی نیست. حتی سخنان ظریف!.
ناشناس۱۳۰۹۴۶۹۱۵:۱۲:۴۶ ۱۳۹۸/۱۱/۷
شما لطف کن چند نمونه از وابستگی داخلی و خارجی ایران به چین و روسیه ذکر کن ببینم هنوز درکت به ان حد نرسیده که اگر غرب این راهش را درست کند و اینقدر تو سر ایران نزند با غربی ها مانند شرقی ها رفتار می کند؟
ناشناس۱۳۰۹۴۷۲۱۵:۱۴:۱۱ ۱۳۹۸/۱۱/۷
تندورها باید پاسخگو تحریم ها و تورم کشور باشند
ناشناس۱۳۰۹۵۸۲۱۵:۴۴:۳۵ ۱۳۹۸/۱۱/۷
اصلاح طلبان باید پاسخگو باشند که چرا با برجام تحریم ها لغو نشدند ؟! و چرا منافع ایران با برجام تامین نشد ؟!
ناشناس۱۳۰۹۴۷۸۱۵:۱۵:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۷
دانشمند وقتی اقتصاد ایران درست نباشد منتظر یک حرکت در یک بخشی می باشد تا بخش های دیگر هم تغییر پیدا کند مانند همین ارز که هر چیزی که وابسته و غیر وابسته به ارز بوده گران کرده
ناشناس۱۳۰۹۴۸۸۱۵:۱۸:۳۶ ۱۳۹۸/۱۱/۷
یشون هم در مصاحبه اشون با اشپیگل حرف متفاوتی زده نسبت به اظهارنظرهای گذشته اشون در چارچوب مذاکره با ایالات متحده.
ناشناس۱۳۰۹۵۱۳۱۵:۲۵:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۷
برای ملت ایران مذاکره به هر بهایی باشد این بها بسیار بسیار بسیار..........کمتر از هزینه هایی اس که بابت عدم مذاکره بردوش ملت مظلوم ایران سنگینی میکند و بهانه آن رها شدن ملت از این تعطیلی مملکت و رونق کاسبی کاسبان تحریم است
ناشناس۱۳۰۹۵۴۱۱۵:۳۴:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۷
آنهایی که دم از مذاکره می زنید و هرکس بگوید مذاکره محکوم است بدانید مذاکره ترفند امریکاست دلتان برای مملکت نسوخته دلتان برای این سوخته که نمی توانید سفر خارج بروید
م س۱۳۰۹۵۴۲۱۵:۳۵:۱۹ ۱۳۹۸/۱۱/۷
من هم معتقدم مذاکره با شیطان بزرگ اشتباه است این کار آقای ظریف اشتباه بود بعد از آن همه اقتدار مارا کوچک و خار کرد،واقعا برای به اصطلاح روشن فکران عزیز متاسفم
اعتمادیان۱۳۰۹۶۰۱۱۵:۵۲:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۷
عقلانیت انسانی / روابط جهانی/ آسایش ایرانی
ناشناس۱۳۰۹۶۵۸۱۶:۱۲:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۷
خون حاج قاسم عزیز تاوان افتضاح برجام است.
بنی آدم۱۳۰۹۶۳۲۱۶:۰۵:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۷
طرح مذاکره یه سوال بود از طرف اشپیگل که آقای ظریف غیر مستقیم به آنها فهماند نه تنها ترامپ که هر کس از این قماش در جایگاهی نیستد که لیاقت مذاکره را داشته باشند.چطور متوجه نشدید. عذر خواهی: من شخصا از همه کسانی که به خاطر عدم درک صحیح ما مورد انتقاد قرار گرفته اند و چه بسا در معرض قضاوت و تهمت نا بجا قرار گرفته‌اند عذر خواهی میکنم. اما آقای ظریف میدانید که حرفهای شما را ممکن است بازیچه عوام فریبی قرار دهند،پس بهانه دست شون ندید.آمریکا اگر مذاکره کننده ای معقول بود که کار تا حالا تمام شده بود.
ناشناس۱۳۰۹۶۸۹۱۶:۲۷:۳۲ ۱۳۹۸/۱۱/۷
ترس از مذاکره یعنی عدم وجود اعتماد به نفس و شک داشتن به علم و خردورزی و منطق خود. تمدن باستانی ایران را با قدرت منطق و استدلال و فرهنگ نشان بدهیم. نه با رفتار و کردارهای احساسی و هیجانی و.
ناشناس۱۳۰۹۷۳۸۱۶:۵۲:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۷
وقتی نمیتوانید انتقام بگیرید بهتر است منطقی رفتار کنید و وزن خود را بپذیرید..
ناشناس۱۳۰۹۸۲۷۱۷:۳۹:۲۳ ۱۳۹۸/۱۱/۷
اونوقت مذاکره نکردن به چه بهانه و بهایی؟
ناشناس۱۳۰۹۹۱۷۱۹:۰۱:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۷
از این شرایط همه سود میبرند بغیر از مردم غیر خودی ایران وملت ایران نیز که باید در راه حضرات سختی بکشند وجان ومالشان را فدای از مر دم بهتران بکندد رعیت وچه به خوشی وزندگی شرافتمندانه
هدي۱۳۱۰۰۲۲۲۰:۲۲:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۷
سه راه بيشتر نداريم مذاكره جنگ مرگ تدريجي
ناشناس۱۳۱۰۹۹۰۱۳:۰۱:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۸
الان که درحال جنگیم پس فقط دو راه مانده پیروزی شکست
ناشناس۱۳۱۰۱۵۲۲۲:۲۲:۱۷ ۱۳۹۸/۱۱/۷
به امكانات وشرايط رفاهي واقتصادي كشورهاي همسايه يك نگاهي بيندازيم وبا خودمان مقايسه كنيم
ناشناس۱۳۱۰۲۴۳۲۳:۳۹:۱۷ ۱۳۹۸/۱۱/۷
مذاکره با آمریکا دقیقا مذاکره با شیطان است هر کس این کار را کرده نادم است روسیه زمان گورباچوف لیبی قذافی - عراق صدام - مصر مبارک و سادات و ... از تاریخ درس بگیرید در ضمن اشتباه نکنید ژاپن و آلمان مذاکره نکردن بلکه شکست خوردن و تسلیم شدن بعد هم با تلاش زیاد الان چیزی شبیه دو استان اقتصادی امریکا هستند.
عقاب313۱۳۱۱۲۱۸۱۴:۳۴:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۸
دورباطل تمامی ندارد.علی برکت ا.../.
ع.ق۱۳۱۱۵۷۰۱۸:۰۹:۱۸ ۱۳۹۸/۱۱/۸
خدا به همه مقامات این توفیق بده که عاقبت به خیر بشن..................
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

  25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

آخرین عناوین