آزمایش بارداری را چه موقع انجام دهیم

گزارش بازرگانی،   3981105055

آزمایش بارداری یکی از مهم ترین و حساس ترین تست های مورد نیاز در دوران بارداری یا قبل از آن می باشد که برای بررسی وضعیت مادر و همچنین شرایط بارداری فرد انجام می شود. در این آزمایش تست های مختلفی مورد بررسی قرار می گیرند تا این اطمینان حاصل شود که مادر و جنین در سلامت کامل هستند و همچنین بارداری فرد در چه وضعیتی می باشد.

آزمایش دیابت بارداری و آزمایش ادرار در دوران بارداری از جمله آزمایش هایی هستند که ممکن است پزشک مراقب شما برای بررسی شرایط بدنی شما آنها را درخواست نماید. شما می توانید با توجه به علائمی که دارید و در ادامه مطالب توضیح داده خواهد شد، نسبت به انجام آزمایش بارداری خود اقدام نمایید.

هزینه آزمایش بارداری خون در آزمایشگاه آنلاین آنی آزما مطابق با تعرفه تعیین شده توسط وزارت بهداشت انجام می گیرد و برای انجام این آزمایشات کافیست تا به سایت این آزمایشگاه مراجعه نمایید تا ضمن پذیرش آنلاین، نسبت به زماندهی برای انجام نمونه برداری در محل تعیین شده توسط شما اقدام نمایید.

نشانه های اولیه بارداری

علائم بارداری در همه افراد یکسان نیست. و حتی علائم حاملگی یک زن ممکن است برای همان زن در حاملگی بعدی یکسان نباشد. و این علائم ممکن است در بخش های مختلف دوران بارداری رخ دهد. بهترین و ساده ترین راه برای اطمینان از علائم بارداری، انجام تست بارداری در آزمایشگاه می باشد.

نشانه ها و علائم اولیه در شروع دوران بارداری

  • نداشتن دوران قاعدگی و توقف عادت ماهیانه :

  • استفراغ ،تهوع یا بیماری صبحگاهی از علائم بارداری

  • گرفتگی عظلات رحم :

  • تغییرات پستان ها

  • حساسیت به بعضی از بوها:

  • ضعف و سرگیجه

  • کمردرد یکی از شایع ترین علائم بارداری

  • تمایل یا تنفر از غذا ( اصطلاحا ویار):

  • بالا بودن دمای کلی بدن



آزمایش خون بارداری

برای اینکه دقت انجام تست های بارداری بالا باشد و شما به نتیجه صحیح و با دقت بالا دست پیدا کنید لازم است که دست کم یک هفته بعد از به تاخیر افتادن پریود خود آزمایش خون بارداری را انجام دهید.

آزمایش بتا یکی از آزمایشاتی است که برای تشخیص بارداری از آن استفاده می شود. بتا در واقع بخشی از هورمون HCG است که در دوران بارداری توسط جفت تولید میشود و پس از برقراری ارتباط خونی بین مادر و جنین در گردش خون مادر وارد می شود و قابل سنجش می گردد. وظیفه ی این هورمون (hcg) نگهداری از جسم زرد است که استرادیول و پروژسترون تولید می کند. (جسم زرد (Corpus luteum) توده ی سلولی موقتی در تخمدان خانم های بارور است که هورمون های پروژسترون، استرادیول و اینهیبین A را ترشح می کند.) فرایند تشکیل هورمون اچ سی جی بدین صورت است که پس از عمل لقاح و لانه گزینی تخمک بارور شده در رحم، بین 3 الی 10 روز بعد جفت تشکیل می شود. حال توسط سلول های جفت، هورمون HCG تولید شده و به مراقبت از جسم زرد می پردازد. نیمه عمر این هورمون 12 الی 36 ساعت می باشد.

اندازه گیری هورمون hCG در خون اولین بار در حدود 11 روز پس از لقاح و بین 12 تا 14 روز پس از لقاح در ادرار قابل محاسبه است. اندازه گیری سطح این هورمون از طریق ادرار که در منزل انجام می گیرد بیبی چک نامیده می شود. مقدار HCG به طور طبیعی هر 72 ساعت دو برابر می شود به گونه ای که سطح آن در هفته های 8 تا 11 بارداری به حداکثر خود رسیده و سپس در ادامه بارداری کاهش می یابد.

برای انجام این آزمایش نیازی به ناشتا بودن نیست. عدم مصرف آب ضرورتی ندارد و حتی قطع داروهایی که در حال مصرف آن هستید (با تشخیص پزشک) لازم نیست. هورمون hcg ابتدا در خون ظاهر می شود و بعد از آن شروع به متابولیزه شدن کرده و در ادرار دفع می شود. بنابراین سنجش این هورمون در آزمایش خون حساس تر است و زودتر مثبت می شود.

اگر در آزمایش بتا سطح هورمون اچ سی جی کمتر از 5 mIU/ml باشد، یعنی اینکه بارداری وجود ندارد و اگر سطح این هورمون بالاتر از 25 mIU/ml باشد، بارداری قطعی است. اگر میزان HCG بین 10 تا 25 باشد نمی توان در مورد بارداری یا عدم بارداری اظهار نظر قطعی نمود.

در 85% بارداری ها مقدار این هورمون طی 48 الی 72 ساعت دو برابر می شود و هرچه سن بارداری شما بیشتر شود، زمان دو برابر شدن این هورمون طولانی تر شده و حداکثر به 96 ساعت می رسد.

تست خانگی بارداری ، بیبی چک

توجه داشته باشید که بیبی چک و محصولات تست بارداری در منزل که معمولا از داروخانه ها تهیه می شوند تا گذشت 7 روز از عقب افتادن دوران قاعدگی قابل اعتماد و دقیق نیستند . پس بهتر است بعد از گذشت هفت روز از عقب افتادن تاریخ پریود این تست ها را انجام دهید.

همه ی تست های بارداری، مقدار گنادوتروپین جفتی انسانی یا همان hCG را که یکی از هورمون بارداری است در بدن تان اندازه می گیرند. تست های بارداری خانگی یا بیبی چک اغلب تست ادراری هستند و برای بیشتر زنان، بهترین زمان برای انجام تست های بارداری چند روز پس از موعد نرمال هر ماه برای شروع پریود است.

اگر این نوع تست را خیلی زود انجام دهید، ممکن است هنوز مقدار هورمون hCG در ادرار به اندازه ای بالا نرفته باشد که برای مثبت شدن تست کافی باشد. اگرچه در تبلیغات برخی تست ها گفته می شود که نتایج زودتری فراهم می کنند، اما بیشتر تست های ادراری بارداری اگر چند روز پس از موعد نرمال برای شروع پریود گرفته شوند پاسخ دقیقی به شما خواهند داد. اگر از تست بارداری نتیجه ی منفی گرفتید، اما هنوز پریود نشده اید دوباره بعد از چند روز امتحان کنید.

قیمت و هزینه آزمایش بارداری

قیمت و هزینه آزمایش بارداری در آزمایشگاه آنلاین آنی آزما مطبق با تعرفه ی اعلام شده و چیزی حدود 20 تا 30 هزار تومان می باشد که با انجام این آزمایش خیال شما از بابت بارداری یا عدم بارداری تا حد زیادی راحت می شود.

لازم به ذکر است که آزمایشگاه آنلاین آنی آزما با در نظر گرفتن شرایط و موارد مورد نیاز شما عزیزان اقدام به خون گیری در محل مورد نظر شما می کند و جوابدهی این آزمایشگاه نیز به صورت آنلاین بوده و شما نیازی نیست که برای پذیرش ، خون گیری و جواب آزمایش های خود به آزمایشگاه مراجعه نمایید. فقط کافیست به وبسایت آنی آزما مراجعه نمایید تا کلیه آزمایش های شما در راحت ترین شکل و در کوتاه ترین زمان انجام شوند.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین