بازتاب گسترده تشییع میلیونی پیکر سردار شهید سلیمانی در رسانه های عربی

گروه جهان الف،   3981016087
بازتاب گسترده تشییع میلیونی پیکر سردار شهید سلیمانی در رسانه های عربی

به گزارش الف، تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمان شهید ایشان با حضور میلیونی مردم تهران برگزار شد.  این مراسم که با توجه به کثرت شرکت‌کنندگان و شخصیت‌های خارجی که در آن شرکت کرده بودند و بویژه با توجه به تحولات و التهاب موجود در فضای منطقه طی روزهای گذشته از اهمیت قابل توجهی برخوردار بود، بلافاصله به سر تیتر اخبار پایگاه های خبری عرب زبان  تبدیل شد و آنها در قالب گزارش‌های خبری، گزارش های تصویری، فیلم و عکس به انتشار تحولات امروز تهران پرداختند.

روسیا الیوم
پایگاه خبری روسیا الیوم در مطلبی نوشت که مردم تهران بزرگترین تشییع جنازه را بعد از رحلت امام خمینی در وداع با سردار سلیمانی برگزار کردند. در این مطلب آمده است که میلیونها ایرانی به خیابان‌های تهران ریختند تا در مراسم تشییع پیکر فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر همرزمانش شرکت کنند. آنها هم صدا شعار هایی در محکومیت حمله تروریستی آمریکا سر دادند. 

روسیا الیوم تشییع پیکر شهید سلیمانی را بزرگترین تشییع جنازه برگزار شده در ایران از زمان رحلت امام خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران توصیف کرده و نوشت که شرکت کنندگان در این تشییع جنازه بالغ بر ۵ میلیون نفر ارزیابی می‌شوند.

المیادین
پایگاه شبکه خبری المیادین شرکت مردم تهران در تشییع پیکر سردار سلیمانی را میلیونی و تاریخی توصیف کرده و نوشت که شرکت کنندگان در این تظاهرات پارچه نوشته هایی در انتقام جویی از شهید سلیمانی در دست داشتند. المیادین در گزارش خود به برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی درمشهد و اهواز اشاره کرده و نوشت که بخش های مختلف جامعه ایران نسبت به واکنش سخت در اقدام تروریستی آمریکا توافق نظر دارند. 

الجزیره
پایگاه شبکه خبری الجزیره نیز به تشییع پیکر شهید سلیمانی در تهران اشاره کرد و نوشت که جانشین سردار سلیمانی آمریکا را تهدید کرد که انتقام خون این شهید را می گیرد. الجزیره در این مطلب تاکید کرد که آیت الله خامنه ای بر پیکر شهید سلیمانی و همراهانش نماز خواند، در حالی که حضور گسترده مردم در اطراف دانشگاه در مسافت چند کیلومتری مشاهده می‌شد که با پرچم های قرمز رنگ شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می دادند.  

الجزیره در بخش دیگری از گزارش خود از مراسم تشییع به سخنرانی اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و زینب سلیمانی دختر شهید سلیمانی در این مراسم اشاره کرد و  نوشت که شخصیت های ارشد جمهوری اسلامی ایران نظیر رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور و رئیس مجلس و فرمانده سپاه پاسداران در این مراسم حضور داشتند. 

القدس العربی 
پایگاه خبری روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی اما تیتر اخبار خود را به تظاهرات میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در تهران اختصاص داده و تصاویر و ویدیو هایی از این مراسم بزرگ را منتشر کرد. 

شبکه خبری عربی ۲۱ نیز به برگزاری این مراسم اشاره کرده و شرکت‌کنندگان در این  مراسم را ده‌ها هزار نفر توصیف کرد. 

رای الیوم
پایگاه خبری روزنامه الکترونیکی رای الیوم نیز گزارش‌های متعددی از برگزاری مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی و مراسم متعدد برگزار شده در تشییع پیکر این شهید منتشر کرد که همراه با  تصاویر و ویدیوهایی از این مراسم منتشر شد. 

المنار
شبکه خبری المنار اما به پوشش گسترده این مراسم پرداخت و نوشت که میلیون ها نفر از مردم ایران در کنار تعداد قابل توجهی از شخصیت‌های سیاسی و امنیتی در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی حضور پیدا کردند.  این گزارش به برگزاری پرشکوه  مراسم تشییع در شهرهای کاظمین، بغداد، نجف اشرف و کربلای معلا و همچنین اهواز و مشهد اشاره کرد و نوشت که اسماعیل هنیه و زینب سلیمانی نیز در  مراسمی که به همین مناسبت در تهران برگزار شده بود سخنرانی کردند.

العهد
پایگاه شبکه خبری العهد نیز به صورت مستمر اخبار مربوط به حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی را گزارش داده و گزارش های مفصلی از سخنرانی های صورت گرفته در این مراسم منتشر کرد.

المدن
پایگاه خبری المدن  نوشت که ایران در حالی پیکر شهید سلیمانی را تشییع کرد که دستش بر روی ماشه قرار دارد. این گزارش تاکید کرد که صدها هزار نفر از شرکت کنندگان در مراسم تشییع شهید سلیمانی شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را سر دادند.

 الیوم السابع
پایگاه خبری مصری الیوم السابع نیز نوشت که  تلویزیون رسمی ایران تصاویر حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی را نشان می‌داد که در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در عراق به شهادت رسیده است. این پایگاه خبری گزارشی تصویری از حضور گسترده مردم در این مراسم را نیز منتشر کرد که نشان می‌داد چند کیلومتر از خیابان های پایتخت مملو از جمعیت میلیونی شرکت‌کنندگان در این  مراسم بود.

المسیره
پایگاه خبری المسیره از یمن نیز شرکت مردم ایران در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی و همرزمانش را میلیونی خوانده و تاکید کرد که شرکت‌کنندگان در این مراسم تصاویری از سردار سلیمانی و پرچم ایران را در دست داشتند و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می دادند. 

خبرگزاری سوریه 
خبرگزاری رسمی سوریه نیز گزارشی از حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت منتشر کرده و نوشت که شرکت کنندگان در این تظاهرات جنایت آمریکا در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمان آنها را محکوم کردند.

پایگاه خبری جریان المردة در  لبنان شرکت مردم ایران در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی را میلیونی توصیف کرده و تصاویر متعددی از این مراسم را منتشر کرده و نوشت که در تهران  به مناسبت این مراسم تعطیل رسمی اعلام شده بود.

رسانه های خبری وابسته به عربستان سعودی اما اخبار مربوط به تشییع میلیونی پیکر سردار سلیمانی در تهران و دیگر شهرهای ایران را در بایکوت کامل خبری قرار دادند. در همین رابطه اسکای نیوز هیچ  خبری از این حادثه در خروجی خود قرار نداد و العربیه نیز  بازتاب بسیار ضعیف از این حضور میلیونی را منتشر کرده و در اخباری که از سخنرانی هنیه و نماز گزاردن بر پیکر شهید سلیمانی و یارانش مخابره کرد، حضور مردم در این  مراسم را «هزاران نفر» توصیف کرد.  این پایگاه‌های خبری سعی کردند تا زوایایی را از تصاویر و فیلم‌های این مراسم را انتخاب کنند که بخش اعظمی از مردم شرکت کننده در این مراسم را نادیده گرفته است. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین