گزارش اختصاصی الف / پشت پرده حملات آمریکایی ها به پایگاه های حشدالشعبی چیست؟ تلاش کاخ سفید برای فرار از شکست در غرب آسیا + نقشه میدانی و عکس

گروه سیاسی الف،   3981012038 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

به گزارش گروه بین الملل الف، واشنگتن و متحدانش به ویژه صهیونیست ها از ابتدای سال ۲۰۱۹ تلاش گسترده ای را برای انحلال حشدالشعبی آغاز کردند اما وقتی فشارهای سیاسی کارساز نشد، حملات هوایی را به پایگاه های نظامی این سازمان شروع کردند.

پشت پرده حملات آمریکایی ها به پایگاه های حشدالشعبی چیست؟ تلاش کاخ سفید برای فرار از شکست در غرب آسیا  + نقشه میدانی و عکس

زمانی که راهبرد حملات هوایی به انبارهای های سلاح حشدالشعبی که آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی مسئولیت آن را نمی پذیرفتند بدون نتیجه ماند، طرحی جدید علیه این سازمان در دستور کار محور غربی - عبری - عربی قرار گرفت.

از اوایل مهرماه امسال که اعتراضات در مناطق مرکزی و جنوبی عراق به وضعیت اقتصادی و سیاسی آغاز شد پیاده نظام رسانه ای و برخی جریان های سیاسی و شبه نظامی  وابسته به آمریکا تلاش کردند پروژه انحلال حشدالشعبی عراق که جزیی از نیروهای مسلح این کشور است را مطالبه اصلی معترضان اعلام و این گونه القا کنند که تمامی بی ثباتی های اقتصادی و سیاسی عراق به دلیل وجود این سازمان است.

جنگ سنگین رسانه ای در بستر اعترضات مردمی در حالی علیه حشدالشعبی حدود 3 ماه ادامه یافته که نیروهای این سازمان بودند پس از 3 سال جنگ و نبرد با گروه تروریستی داعش موفق شدند بخش وسیعی از خاک عراق را در آذرماه سال 96 آزاد و پاکسازی کنند.

در حالی که بخش وسیعی از معترضان عراقی مشکلات و فسادهای اقتصادی و سیاسی را نتیجه عملکرد احزاب حاکم در قدرت در 16 سال گذشته می دانستند، جریان های وابسته به آمریکایی ها وضعیت موجود عراق را به حشدالشعبی نسبت دادند.

مردم معترض عراقی خوب می دانند که حشدالشعبی نقش ویژه ای را در نابودی داعش ایفا کرده و در حال حاضر نیز به جزء دفاع از مرزهای کشور اولویت دیگری ندارد اما واقعیت ماجرا این است که آمریکایی ها این سازمان را یک مانع بزرگ می بینند که اجازه نداده آنان قدرت را در عراق قبضه کنند.

حشدالشعبی در سال های گذشته به امید مردم عراق تبدیل شده و این کشور را از بن بست نظامی خارج کرده و این مسئله ای است که واشنگتن را به شدت عصبانی کرده تا جایی که به هر شیوه تلاش می کند این سازمان مردمی را منحل کند.

محور غربی - عبری - عربی در جریان اعتراضات مردمی در عراق هم کوشش گسترده ای کرد تا به هر نحوه ممکن حشدالشعبی را وارد درگیری ها کند و یک جنگ شیعی - شیعی راه بیندازد تا راه برای انحلال این سازمان باز شود که ناکام ماند.

باید به این نکته توجه داشت که با انحلال سازمان حشدالشعبی، فضا برای آمریکایی ها مهیا می شود تا طرح بزرگ خود را برای تسلط و تسلیم کامل عراق به نتیجه برسانند و از حالت انفعال در غرب آسیا خارج شوند.

از سویی دیگر، واشنگتن در ماه های گذشته تلاش خود را برای احیای تروریسم در عراق چند برابر کرد و امید داشت با انحلال حشدالشعبی این کشور وارد دوره تازه ای از ناامنی ها شود اما زمانی که به نتیجه نرسید و نیروهای این سازمان تمامی تحرکات آنان را در مناطق مرزی رصد و از هماهنگی با عناصر تروریستی جلوگیری کردند به شدت خشمگین تر شد.

به گزارش گروه بین الملل الف، آمریکایی ها به شکل بی سابقه ای از حشدالشعبی کینه دارند چرا که معتقدند این سازمان تمامی برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری های آنان را برای به زانو درآوردن عراق با شکست روبه رو کرده است.

وقتی که واشنگتن دریافت نمی تواند پروژه انحلال سازمان حشدالشعبی را در کف خیابان ها و از طریق تحریک کردن معترضان به سرانجام برساند تصمیم نهایی خود را برای رویایی رو مستقیم با این سازمان مردمی گرفت.

کاخ سفید برای نبرد مسقیم با حشدالشعبی به یک بهانه نیاز داشت و حمله مشکوک به پایگاه K1 در استان کرکوک و کشته شدن یک پیمانکار غیرنظامی آمریکایی و زخمی شدن چند تن دیگر فرصت را برای جنگ مستقیم علیه حشدالشعبی فراهم کرد.

حمله به پایگاه نیروهای آمریکایی ( K1) از این نظر مشکوک و مبهم توصیف می شود که اگر نیروهای بسیج مردمی این حمله را انجام داده بودند بدون هیچ ترسی و نگرانی مسئولیت آنان را به طور رسمی می پذیرفتند و ابایی از واشنگتن نداشتند.

آمریکایی ها نبرد مستقیم با حشدالشعبی را با حمله هوایی به پایگاه های نظامی این سازمان در منطقه راهبردی « القائم» در غرب استان الانبار آغاز کردند که دهها تن از رزمندگان کتائب حزب الله شهید و زخمی شدند.

سران کاخ سفید امید داشتند که نبرد مستقیم می تواند پروژه انحلال حشدالشعبی را به سرانجام برساند چرا که آنان تحلیل کرده بودند این سازمان به صورت هیجانی و دور از تامل به این حملات پاسخ می دهد و همین مسئله به افزایش درگیری ها عیار منتهی می شود.

آمریکایی ها برنامه ریزی کرده بودند که با ایجاد یک درگیری گسترده به مردم عراق القا کنند که حشدالشعبی منشاء تمامی مشکلات است و حالا هم که عراق را وارد یک بجران جدید کرده باید منحل شود تا این کشور از یک جنگ تمام عیار در امان بماند.

اما سازمان حشدالشعبی به خوبی متوجه سناریوی آمریکایی ها شد که درصدد هستند با یک درگیری نظامی و جنگ رسانه ای به هدف خود دست یابند و به گونه ای عمل کرد که در تله کار گذاشته گرفتار و قربانی نشود.

بدون تردید سازمان حشدالشعبی انتقام خون شهدای خود را می گیرد و به آمریکایی ها یک پاسخ کوبنده می دهد اما نباید این مسئله فراموش شود که واکنش احتمالی دقیق و حساب شده خواهد بود به طوری که طرف مقابل هم غافلگیر می شود و هم توانایی پاسخ دادن نخواهد داشت و در مجموع معادلات در عراق 180 درجه تغییر می کند.

به گزارش گروه بین المل الف، پر واضح است که آمریکایی ها نمی خواهند نفوذ خود را در منطقه راهبردی غرب آسیا از دست دهند و باز هم برای انحلال سازمان حشدالشعبی و فرار از شکست ( قطع جاده راهبردی شرق آسیا - تهران - بغداد - دمشق - مدیترانه) تلاش خواهند کرد تا ناآرامی ها در عراق ادامه یابد و این کشور را به طور کامل به چنگ درآورند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۶۶۳۷۶۱۱:۱۳:۰۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
حشد الشعبی داعش را در عراق نابود کرد و شیطان بزرگ با حمله به نیروهای حشد الشعبی بدنبال احیای داعش در عراق و سوریه و ایجاد ناامنی در منطقه است.
ناشناس۱۲۶۶۳۷۸۱۱:۱۵:۰۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
نفع اسرائیل و آمریکا در درگیری کشورهای خاورمیانه با یکدیگر است.
ناشناس۱۲۶۶۳۷۹۱۱:۱۵:۳۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
یانکی ها ، داعش را برای تجزیه کشورهای منطقه از جمله سوریه و لبنان و عراق و ایران بوجود آورده بودند که با رشادت نیروهای مدافع حرم و بسیج مردمی عراق شکست خوردند و حالا همان هدف را دنبال می کنند و البته بازهم شکست خواهند خورد.
ناشناس۱۲۶۶۳۸۰۱۱:۱۶:۴۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
هرچی جنگ و خونریزی و ناامنی در خاورمیانه هست زیر سر شیطان بزرگ امریکا و رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی است.
ناشناس۱۲۶۶۳۸۴۱۱:۱۸:۲۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
امریکا بار دیگر ثابت کرد که حامی اصلی تروریسم و داعش در منطقه و جهان است.
ناشناس۱۲۶۶۳۹۹۱۱:۳۸:۳۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
امریکا و سه کشور خبیث اروپایی محور شرارت در منطقه هستن.
ناشناس۱۲۶۶۴۰۴۱۱:۴۱:۲۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
کسی که باد میکارد طوفان درو میکند
ناشناس۱۲۶۶۴۲۶۱۱:۵۷:۱۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
امریکا می خواهد از طریق عراق هم مرز ایران شود و تهدیدات خود را افزایش دهد
ناشناس۱۲۶۶۴۳۰۱۲:۰۰:۵۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
ما باید قوی باشیم و حتی بمب اتمی هم داشته باشیم اما نباید با آمریکا دشمن باشیم. باید بین رابطه مون با آمریکا و اروپا و روسیه و چین تعادل برقرار کنیم.
ناشناس۱۲۶۶۴۸۵۱۲:۴۱:۴۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
مگر حشدالشعبی یک نیروی شبه نظامی کشور عراق نیست؟ بنابر این اموراتش هم مربوط به خودشان است .ونیازی به تفسیر ما ندارند ما باید به مشکلات خودمان بپردازیم
ناشناس۱۲۶۶۵۰۲۱۳:۰۷:۳۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
همونطور که صدام رو نابود کردن همونطور هم حشدالشعبی رو نابود میکنن.۸سال با صدام جنگیدیم اخرشم مجبور به قبول قطعنامه شدیم بدون هیچ دستاوردی.امریکا در عرض دو روز حکومت صدام رو با او همه تجهیزات از سر راه برداشت.پس اینقدر نگین امریکا شکست خورده.
ناشناس۱۲۶۶۶۱۰۱۴:۳۰:۳۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
پشت پرده نداشت گفت راکت نندازید راکت انداختید یه امریکایی را کشتید اونم زد عزیزی من جنگ که محل پخش حلوا و شیرینی نیست پیش بینی شما این بود که جرات نمیکنه بزنه ولی زد دفعه بعد بیشتر دقت بفرمایید
عجایب شهر۱۲۶۶۷۳۹۱۶:۴۵:۲۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
مشکلات و فسادهای عراق سابقه چندین ساله دارد اما حشد الشعبی مگر چند سال است که تاسیس شده است؟
ناشناس۱۲۶۶۸۰۴۱۷:۵۲:۰۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
به نظر من در هر تنش و درگیری فقط ما حق داریم بزنیم طرف مقابل حقی نداره و فقط باید تلفات بدهد
ناشناس۱۲۶۶۸۷۹۱۸:۴۶:۲۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
تا الان من فکر میکردم نظر شما برعکس باشه! چون آمریکا تا حالا صدها هزار عراقی رو توی جنگهای گذشته مستقیم و غیر مستقیم به کشتن داده کسی هم نباید جوابش رو میداده! حالا یه پیمانکار آمریکایی کشته شده شما عزادار شدی!!؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین