رایزنی محسن هاشمی با جهانگیری درباره افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی

گروه اجتماعی الف،   3980826058

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با جهانگیری و ستاد تنظیم بازار در خصوص نرخ کرایه های تاکسی رایزنی خواهم کرد و نتیجه را به شورا اعلام می کنم.

رایزنی محسن هاشمی با جهانگیری درباره افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی

به گزارش مهر، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه جلسه علنی امروز این شورا با بیان اینکه موضوع ترافیک و آلودگی هوا نشان می دهد نیاز داریم بیشترین حمایت را از حمل و نقل عمومی در کشور داشته باشیم، گفت: متأسفانه طی ۱۰ سال گذشته قوانین حمایتی از حمل و نقل عمومی اعمال نشده و باعث تضعیف حمل و نقل عمومی شده است.

وی افزود: در زمان هدفمندی یارانه ها نیز قرار بود سهمی برای حمل و نقل عمومی دیده شود اما این بخش برای توسعه حمل و نقل در نظر گرفته نشد و در افزایش قیمت بنزین نیز باز هم حمایت از حمل و نقل پیش بینی نشده است.

هاشمی خطاب به حاکمیت، دولت و تمام دستگاه های تصمیم گیر در این رابطه درخواست کرد: سهم حمل و نقل عمومی به فوریت تزریق شود.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص کرایه های تاکسی و احتمال افزایش غیررسمی آن گفت: سیاست دولت، عدم افزایش مواردی است که مربوط به افزایش مصرف سوخت می شود اما اگر این موضوع معطل بماند باز صاحب افزایش های پراکنده نرخ کرایه ها خواهیم بود. به نظر می آید قصد دارند این افزایش به افزایش کرایه های آخر سال اتفاق بیفتد. در این رابطه با آقای جهانگیری صحبت خواهند کرد تا افزایش نرخ کرایه های تاکسی کمتر بلاتکلیف بماند و در این رابطه تصمیم گیری شود.

رئیس شورای شهر گفت: نتیجه مذاکرات با ستاد تنظیم بازار و معاون اول رئیس جمهور در شورا مطرح می شود اما در حال حاضر قصد هیچ گونه افزایش نرخی نداریم.

وی در ادامه در خصوص سفر خود به آذربایجان تصریح کرد: این سفر چند منظوره بود. از یک شرکت مدعی ساخت اتوبوس های برقی نیز بازدید کردم.

هاشمی همچنین با اشاره به جزئیات جلسه هم اندیشی صبح امروز اعضای شورا اظهار داشت: در این جلسه شهردار تهران داوطلبانه حضور داشت تا مسائل روز گذشته را توضیح دهد. برخی مناطق از جمله منطقه ۲، ۵، ۱ و بخشی از منطقه ۲۲ مشکلاتی را داشتند که دلیل این مشکلات مطرح شد و قرار شد گزارش جامعی آماده شود. همچنین برای تنبیه مقصران تدبیری اندیشیده شود.

به گفته وی این اتفاقات مصادف بود با تغییر نرخ سوخت و برخی گرفتگی ها و پس زدگی های تهران ناشی از همین اتفاق بود.

وی با اشاره به سخنان شهردار تهران گفت: شروع برف روز گذشته همزمان با پیچ ترافیک بود و امکان حضور ماشین آلات به دلیل همزمانی امکان پذیر نبود. همچنین برخی مناطق به دلیل آنکه مطمئن نبودند برف می بارد یا نه، قصد داشتند صبح زود نمک و شن پاشی کنند که به دلیل ترافیک، این اتفاق دیرهنگام انجام شد و می ترسیدند که اگر شب گذشته این شن پاشی انجام شود مورد استهزاء قرار گیرند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری از بارش برف غافلگیر شد؟ گفت: خداوند با افزایش نرخ سوخت بیشتر هماهنگ بود تا شهرداری اما این اتفاق دیگر تا آخر زمستان تکرار نمی شود.

رئیس شورای شهر تهران همچنین تأکید کرد: آقای حناچی قصد داشتند روز گذشته با مردم صحبت کنند اما گفته شد صدا و سیما این فرصت را نداده است.

در جریان این گلایه برخی از خبرنگاران به هاشمی گفتند روابط عمومی شهرداری روز گذشته، خبرنگاران را گزینشی دعوت کرده و برخی از خبرنگاران از لیست دعوت حذف شدند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین