افزایش قیمت بنزین؛‌ چرا حالا،‌ چرا به این شکل؟

محمدعلی حبیبی،   3980825033 ۱۹۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
افزایش قیمت بنزین؛‌ چرا حالا،‌ چرا به این شکل؟

با اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از نخستین ساعات روز جمعه، با مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران محترم سه قوه، بنزین دونرخی شد و بنزین سهمیه‌ای با افزایش پنجاه درصدی به قیمت ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین آزاد سه‌برابر شد و با قیمت ۳۰۰۰ تومان عرضه می‌شود. در عوض مبلغی تحت عنوان سبد معیشتی به اقشار مختلف تعلق خواهد گرفت.

فارغ از دلایل معقولی که از لحاظ اقتصادی برای اصلاح قیمت بنزین وجود دارد تصمیم اخیر دولت در این زمینه چند اشکال اساسی دارد:

۱- نحوه اطلاع‌رسانی این اتفاق، توهین به عموم مردم بود. دولت به‌جای اینکه به یکباره قیمت بنزین را افزایش دهد باید در یک بازه زمانی طولانی مثلا یک ماه، درباره ضرورت افزایش قیمت بنزین در رسانه‌ها توضیحات اقناعی می‌داد. فرض کنیم دولت عقیده داشت اگر زودتر اطلاع‌رسانی شود پمپ بنزین‌ها شلوغ خواهد شد و به یکباره در یک روز مصرف بنزین افزایش عجیبی خواهد داشت. با این فرض هم می‌شد اطلاع‌رسانی بهتری داشت. مثلا دولت در همین دوره اقناع مردم، می‌گفت در آینده نزدیک این اتفاق رخ می‌دهد.

دولت نه‌تنها این کار را نکرد بلکه برعکس با جستجوی گفت‌وگوهای مسئولین ذیربط دولتی می‌بینیم که ایشان همگی افزایش قیمت بنزین را تکذیب کرده‌اند. لحظه‌ای خودمان را جای مردم بگذاریم. مسئولین در هفته‌های اخیر افزایش قیمت بنزین را تکذیب کرده‌اند اما به‌یکباره اطلاعیه‌ای صادر و قیمت بنزین افزایش می‌یابد. در این وضعیت چه بر سر اعتماد مردم می‌آید؟

۲- شورای هماهنگی سران قوا چه شأنی برای قانونگذاری دارد؟ افزایش قیمت بنزین، از آن جهت که در درآمد دولت تاثیر دارد قاعدتا در بودجه سالانه در مجلس تصویب شود. شورای سه قوه آیا حق دارند مجلس را دور بزنند و برای خود چنین مسئله مهمی را تصویب کنند و اجرایی کنند؟

در اینجا سران هر سه قوه باید پاسخگوی نقض قانون اساسی باشند. آیا قانون اساسی اهمیتی برای سران قوا ندارد؟ رئیس‌جمهور که مدعی اصل ۱۱۳ و تذکر برای عدم اجرای قانون اساسی است چرا خود پیشگام نقض قانون اساسی شده است؟

از سویی دیگر حتما مجلس باید نسبت به این اتفاق واکنش جدی نشان دهد. سکوت لاریجانی در این باب هم جای تعجب دارد. فراموش نمی‌کنیم علی لاریجانی بازداشت دو نماینده متخلف را توهین به کیان مجلس دانسته بود؛ آیا او درباره دور زدن مجلس توسط سران سه قوه نظری ندارد؟ آیا این اتفاق توهین به مجلس نیست؟

۳- از زمان اجرایی شدن افزایش قیمت بنزین، مسئولین در مصاحبه‌ها و اطلاعیه‌های مختلف تاکید کرده‌اند تاکسی‌ها حق ندارند کرایه خود را افزایش دهند. در اطلاعیه‌های بعدی تاکید کرده‌اند هیچ صنفی حق ندارد قیمت کالای خود را به بهانه گران‌شدن بنزین، افزایش دهند.

در اینجا این سوال مطرح می‌شود که رانندگان تاکسی و تولیدکنندگان چه گناهی کرده‌اند که باید پاسوز این تصمیم شوند؟ طبیعتا با افزایش قیمت بنزین هزینه رانندگان تاکسی با افزایش جدی روبه‌رو خواهد شد و این باعث می‌شود درآمد آنها کاهش محسوسی داشته باشد.

درباره قیمت تمام‌شده کالاهای مختلف هم این مسئله صادق است. طبیعتا با افزایش قیمت بنزین، قیمت تمام‌شده کالاها دستخوش تغییر می‌شود. چرا تولیدکننده‌ای که در این شرایط سخت چراغ کارخانه‌اش را روشن نگه داشته است باید هزینه این تصمیم را بپردازد؟

۴- در ازای اصلاح مصرف بنزین و استفاده کمتر مردم از خودروهای شخصی چه راه کارهایی برای گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی و نوسازی آن اندیشیده شده؟ بدون شک در صورت امکان استفاده راحت و ارزان‌تر  مردم از حمل و نقل عمومی مردم دلیلی برای استفاده از خودروهای شخصی خود در سطح شهر نمی بینند.

۵- آیا این تصمیم، پیوست امنیتی دارد؟ آیا به‌تبعات امنیتی افزایش قیمت بنزین توجه شده است؟ در زمانی که تورم ۴۰ درصدی وجود دارد افزایش قیمت بنزین حداقل باعث نارضایتی شدید در جامعه‌ می‌شود. در زمانی که در کشورهای همسایه مردم ناراضی از وضعیت اقتصادی و فساد و ناکارآمدی حدود یک ماه است دست به اعتراض خیابانی می‌زنند آیا از نظر امنیتی صلاح بود اینچنین در تنور نارضایتی مردم دمیده شود؟

دیدگاه کاربران

مجید۱۱۷۱۵۷۰۰۹:۵۷:۲۰ ۱۳۹۸/۸/۲۵
از دولت و مجلس نتظار دیگه ای نمیشه داشت
ناشناس۱۱۷۱۶۶۱۱۰:۲۲:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۲۵
دولت و مجلس کار درستی کردند که بنزین را گران کردند. این کار بای زودتر از این ها می شد.
ناشناس۱۱۷۱۶۹۰۱۰:۳۴:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۲۵
شما پشتتون به جایی گرمه یا خارج از این کشور هستید
ناشناس۱۱۷۱۷۶۱۱۰:۵۱:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۲۵
من در ایران هستم، ماشین ندارم و از تصمیم افزایش قیمت بنزین حمایت می کنم. چرا باید از بیت المال به بنزین ارزان یارانه داده شود تا امثال تو بروید با ماشینتان دور دور کنید و هر هفته برید شمال تا جاییکه جاده ها بند آیند؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۱۷۱۸۲۹۱۱:۱۵:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۲۵
بسیار نظر منطقی است.
ناشناس۱۱۷۱۸۳۳۱۱:۱۶:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۲۵
باید گازییل هم گران شود تا از قاچاق آن جلوگیری شود.
ناشناس۱۱۷۱۸۳۶۱۱:۱۸:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۲۵
مردم سوار توو بشن برن سركار؟ با كدوم وسيله نقليه عمومي جابجا شن؟ فكر كن بعدا حرف بزن.
حامد۱۱۷۱۸۶۵۱۱:۲۷:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۲۵
برادر ، من هم ماشین ندارم ولی این دلیل نیست که . شما بخوای مسافرت بری با قاطر میری ؟ شمال رفتن یک عده به شما و به من چه . افزایش قیمت بنزین در همه زمینه ها گرانی به بار خواهد آورد . باش تا ببینیم.
ناشناس۱۱۷۱۸۹۲۱۱:۳۷:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۲۵
مسئله این است که با گران شدن بنزین، سایر کالا وخدمات هم گران میشود و شما چند برابر اون مبلغی که دریافت خواهید کرد (سبد معیشتی) را باید در آینده هزینه کنید. و در کل خیلی هزینه بیشتر خواهد بود دقبقا مثل قضیه یارانه ها !
ناشناس۱۱۷۱۸۹۳۱۱:۳۸:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۲۵
حالا وقتی همه چیز دو برابر شد معنی گرانی بنزین رو بیشتر درک میکنی !!!
ناشناس۱۱۷۱۸۹۶۱۱:۳۸:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۲۵
فرق ژاپنی ها با ایرانی ها همینجا معلوم می شود. مردم ژاپنی به منافع ملی فکر می کنند. اکثر مردم ایران به منافع فردی فکر می کنند. تا موقعی که وضع به این منوال باشد، پیشرفت نخواهیم کرد.
حسین۱۱۷۱۹۰۳۱۱:۳۹:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۲۵
انشالاه بزودی تاثیرش رو درهمه هزینه ها در یافت میکنید و یکم درکتون واقعی ترمیشه
ناشناس۱۱۷۱۹۶۰۱۱:۵۷:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۲۵
افزایش قیمت بنزین عین عدالت است.
ناشناس۱۱۷۲۰۹۷۱۲:۴۵:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۲۵
بردار من که احتمالا سنتان قد نمی دهد بدانید دولت ها در ایران چندین بار با همین بهانه ها بنزین را گران کردند و نتیجه ادامه سیاست غلط فقط فشار مضاعف بر مردم بوده و است
ناشناس۱۱۷۲۱۲۵۱۲:۵۷:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۲۵
تو هم كه ماشين نداري هزينه حمل و نقل بالا مي رود . تفكر تو اين گونه است كه ديگي كه براي من نجوشد سر ... در آن بجوشد.
ناشناس۱۱۷۲۱۴۹۱۳:۰۵:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۲۵
فکر کردید پولشو به تو میدن؟ بلای یارانه ها که سرمون آوردن یادتون رفته الان یارانه کفاف یک قبض را هم نمیده .
ناشناس۱۱۷۲۴۱۳۱۴:۱۷:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۲۵
شما حتی پول این به اصطلاح به جیبتان برود یکم دیگه باید روش بزاری دوباره دستی بدی به دولت و دلالها و سرمایه دارها .
ناشناس۱۱۷۲۴۱۹۱۴:۱۹:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۲۵
الان کرایه های آزانس و بقیه بالا رفته ببخشید این تاکسی ها همه جا میرن بعد هم اینکه سیستم حمل و نقل فقط تو تهران یکمقدار خوبه و لی استانهای دیگه اصلا همچین چیزای وجود نداره
علي۱۱۷۲۵۲۴۱۴:۵۱:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۲۵
دوست محترم شما بجاي پول بنزين داري يارانه اش رو دريافت ميكني
ناشناس۱۱۷۲۵۵۵۱۵:۰۱:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۲۵
عقده نداشتن ماشین رو روی دیگران خالی نکن . بنزین چه ربطی به بیت المالی که دستتم بهش نمیرسه داره؟/
ناشناس۱۱۷۳۰۲۹۱۸:۵۴:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۲۵
نه مطمئنا ایران نیستی ببین اگر پول افزایش بنزین صرف درآمد اقشار کم درآمد بشه اشکالی نداره اما متاسفانه دولت میخواد کسری بودجه ای که به خاطر ندانم کاری و .. بوجود آورده رو با این کار جبران کنه
خیر خواه۱۱۷۳۳۵۸۲۱:۱۴:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۲۵
دوست عزیز گران شدن بنزین تاثیر بسزایی در افزایش قیمت ها خواهد داشت امروز گریه کردن یک جوان که با یک پراید کا ر میکند به سادگی درک خودش را بیان کرد ایشان باید گران شدن بنزین را از مردم بگیرد در صورتیکه نباید کرایه اش را زیاد کند همه برای دور دور کردن از ماشین استفاده نمی کنند.متاسفانه ابعاد قضیه درست بررسی نشده شاید در سال های قبل بتدریج با 10 در صد افزایش این موضوع حل میشد ولی انتظار میرود مدیران در حالیکه در مقام مقایسه قیمت بنزین با دیگر کشور ها هستند قیت کالا ها و دستمزد ها هم مقایسه شود
حسینی کلشتری۱۱۷۴۶۲۸۱۱:۲۵:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۲۶
عزیز برادر: اولا افزایش قیمت بنزین بایستی طبق قانون هر سال پلکانی باشه نه اینکه چند سال ثابت بمونه یهو چند برابر بشه اون هم بدون اطلاع رسانی ثانیا تورمی که توی این چند سال با وجود ثابت بودن بنزین بر مردم تحمیل شده معادل افزایش چند برابری قیمت بنزین بوده اگه دولت کمی .. و انصاف میداشت نالایقی خودش رو برای تامین دخل و خرج کشور با گرون کردن بنزین جبران نمیکرد . از این مدیران نجومی بگیر بیسواد راهکاری جز گرون کردن بنزین بیرون نمیاد . اگه مّردن یارانه ها پنهان توی پتروشیمی و.. جلوش رو بگیرن اما خودشون توی اونا سهیمن
ناشناس۱۱۸۷۷۵۶۱۶:۱۴:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۲۹
اصلاح قیمت انرژی یک مقدمه بزرگ نیاز دارد و گرنه کم اثر خواهد شد: مهار نقدینگی، وقتی دولت نتوانسته نقدینگی را مهار کند که با این اقدام می توانست به میزان زیادی حتی با وجود تحریم ها تورم را کاهش دهد بنابراین خیلی نمیتوان انتظار داشت که اصلاح قیمت بنزین خیلی اثر مثبتی در طول زمان داشته باشد چرا که با این شرایط طبق تجربه گذشته نقدینگی در آینده نه چندان دور می تواند باعث جهش مجدد نرخ ارز شده و محاسبات را بهم ریزد.
ناشناس۱۱۷۱۸۰۵۱۱:۰۵:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۲۵
احتمالا نجومی بگیر هستن هنوز تورم گرانی بنزین نیامده وقتی بیاید از دفاع پشیمان میشه
ناشناس۱۱۷۱۸۴۴۱۱:۲۲:۲۰ ۱۳۹۸/۸/۲۵
هر بار که میرن سراغ یکی از بستگان ایشون بلافاصله یک الم شنگه ای راه میندازه . اون دفعه بحث جاسوسی خواهرزاده مطرح شد ، اونهمه درگیری و چند برابر شدن قیمت سکه و ارز و اینها رو راه انداخت . این دفعه برادرش رو گرفتن ، یهو بنزین رو چند برابر کرد . همه اینها گروکشی این شیخ کلید به دسته
ناشناس۱۱۷۱۸۴۶۱۱:۲۳:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۲۵
منی که نه ماشین دارم و نه شغلی، نجومی بگیر نیستم. بلکه می گویم نباید از حق من و امثال من به تو داده شود تا باماشینت ارزان تفریح کنی
ناشناس۱۱۷۲۱۱۲۱۲:۵۲:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۲۵
یعنی روحانی داره میلیمتر به میلیمتر کارهای احمدی نزاد رو تکرار می کنه ولی باز منتقد دولت ماقبل خودش هست.
ناشناس۱۱۷۲۹۸۸۱۸:۳۳:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۲۵
یا بدنبال از هم پاشاندن ایرانند .
ناشناس۱۱۷۳۴۱۷۲۱:۵۳:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۲۵
اینا پشتشون به بالا کشیدن اموال مردم گرمه
ناشناس۱۱۷۱۷۰۱۱۰:۳۶:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۲۵
باید بنزین آزاد 5000 تومان شود تا کارایی بیشتری در جهت جلو گیری از قاچاق داشته باشد.
ناشناس۱۱۷۱۷۸۲۱۰:۵۸:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۲۵
قاچاقچی خودشونن. بیشتر هم بشه اگر بخوان قاچاق بکنن می کنن.
ناشناس۱۱۷۱۸۲۸۱۱:۱۴:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۲۵
منظورت از خودشون چیست؟ چرا حرف های شبکه من و تو اکو می دهی؟
سیرابی خور حرفه ای۱۱۷۱۸۳۴۱۱:۱۸:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۲۵
3 شنبه هفته پیش یه دست سیرابی خام خریدم 32000 تومن / امروز ( شنبه ) رفتم بخرم ، گفت : 40000 تومن گفتم چرا ؟ گفت : بنزین گرون شده روحانی و 124 به قضیه ورود کنند . آقای روحانی ! گرونی بنزین کجا به نفع ملت است ؟!!!!!
ناشناس۱۱۷۱۹۴۳۱۱:۵۲:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۲۵
دروغگو دشمن خدا است.
ناشناس۱۱۷۱۹۵۰۱۱:۵۴:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۲۵
پای مرغ هم گرون شد امروز علی برکت الله
هم عقیده با شیخ حسن علی برکت الله۱۱۷۱۹۹۵۱۲:۱۱:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۲۵
برای تولید یک دست سیرابی ؛ 450 متر مکعب گازهای گلخانه ای تولید شده که باعث گسترش سوراخ در لایه اوزون میشود . برای همین اگر بنزین گرون شود به نفع مردم است چون سیرابی هم گرون میشه و مردم نمیتونن سیرابی بخرن در نتیجه لایه اوزون دیرتر سوراخش بزرگ میشود
ناشناس۱۱۷۲۰۲۶۱۲:۱۹:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۲۵
نفع ملت ؟؟؟ خبر نداری ، دانیال زاده رو دستگیر کردن که ظاهرا رفیق فریدون بوده ، و برای همینه که یهو دولت هوس کرده بنزین رو گرون کنه !!!
هوشیار۱۱۷۱۹۲۳۱۱:۴۵:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۲۵
دوست عزیز گران کردن بنزین راه حل داره نه اینکه شب بخوابی صبح بیداربشی ببینی بنزین شده سه برابر .تا حالا از خودت پرسید چرا بنزین تا حالا گران نشد ؟ آیا افزایش عجیب و نا بهنگام بنزین ربطی به بازداشتهای اقتصادی و امنیتی اخیر داره ؟؟؟
ناشناس۱۱۷۳۰۷۳۱۹:۰۹:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۲۵
وقتی که دشمنان در کشورهای اسلامی نظیر عراق ولبنان تظاهرات و شورش راه انداختند واز آب گل آلود ماهی میگیرند باید در این موقعیت مسئولین ایران خیلی هوشیار باشند. که دشمنان تظاهرات وشورش را به ایران نکشانند ودر این مورد اردوغان مسئول کشور همسایه هم به ایران هشدار داده بود. چگونه در این برهه از زمان مسئولین بنزین را گران کردند آیا .. ؟ این عمل هم یکی از آن کارهای است که شدیدا مردم را ناراضی وعصبانی کرده است
آرش۱۱۷۳۱۶۰۱۹:۴۳:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۲۵
بنزین باید گران میشد اما شیوه اش و زمانش بسیار بد بود: - اعتماد به نظام و دولت که وضع وخیمی داشت با این روش نابود شد - کاری که باید طی 5 سال میکردند (یعنی افزایشی در حدود 10 درصد در هر سال) با مردم روی دروایسی کردند و رضایت الکی مردم و رأی انتخابات را گرفتند و بعد یکهو تمام این 5-6 سال را به یکباره بر مردم تحمیل کردند - قبلا برای افزایش بهای بنزین، قیمت سهمیه ای را تغییر نمیدادند و با بهای بنزین آزاد تأمین هزینه های دولت و نیز سازگاری مردم با تغییر قیمت را به حالت تدریجی تأمین می کردند اما این بار دولت به یکباره قیمت سهمیه ای را هم 50% افزایش داد و آزاد را هم 200%
ناشناس۱۱۷۱۶۷۴۱۰:۲۹:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۲۵
مردم باید در مصرف سوخت صرفه جویی کنند تا هم آلودگی هوا کمتر شود و هم ترافیک. چرا باید در این کشور یک لیتر نوشابه 4 هزار تومان قیمت داشته با شد و یک لیتر بنزین هزار تومان؟ چرا باید به علت ارزانی بیش از حد، هر روز میلونها لیتر بنزین از کشور قاچاق شود؟ چرا باید با بنزین به قیمت مفت، هر هفته شمال رفته و در خیا بانها دور دور کرد؟
ناشناس۱۱۷۱۷۸۷۱۰:۵۹:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۲۵
نوشابه گرونه نه بنزین ارزون. از این طرف به ماجرا نگاه کن. چرا نمی گی حقوق باید یک و نیم باشه پس زیادش کنیم.
ناشناس۱۱۷۱۸۲۳۱۱:۱۲:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۲۵
با این استدلالت نشان می دهی که آدم منصف و حقیقت جویی نیستی. بلکه لجبازی
محسن۱۱۷۳۵۸۳۰۰:۲۰:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۲۶
دوست عزیز گرونی نوشابه و اب معدنی بیشتر بخاطر ظرف (مواد پلاستیکی بطری) است
ناشناس۱۱۷۲۵۳۱۱۴:۵۳:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۲۵
عزیز دلم اینکه نوشابه 4000 تومان هست پس قیمت پراید هم منطقی هست. از طرفی قیمت بنزین بره بالا قاچاق کم میشه؟ نه خداییش این منطق و استدلال شما درسته؟
ناشناس۱۱۷۶۶۹۴۲۰:۰۴:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۲۶
نوشابه با ارزشتر ار بنزین هست. کلی مواد مختلف توش میریزن اما زیر ایران همه نفت خوابیده.
ناشناس۱۱۷۱۶۸۳۱۰:۳۲:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۲۵
افزایش قیمت بنزین عین عدالت است. 60 درصد مردم ماشین ندارند و از یارانه مخفی بنزین بی بهره بودند. حالا با افزایش قیمت بنزین، آن 60 درصد هم از فروش بنزین بهره مند می شوند.
ناشناس۱۱۷۱۷۴۹۱۰:۴۹:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۲۵
اره بهره مند میشوند با افزایش قیمت همه چیز !
ناشناس۱۱۷۱۸۶۸۱۱:۲۸:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۲۵
افزایش قیمت همه چیز ربطی به قیمت بنزین ندارد. افزایش قیمت همه چیز به عدم انصاف و عدم اعتقاد به خدای عده ای مال پرست و دنیا پرست دارد که قبل از مرگ تقاس گناهانشان را در همین دنیا خواهند داد.
ناشناس۱۱۷۱۸۲۴۱۱:۱۳:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۲۵
لابد این پولو می دن به اون 50 درصد بی ماشین! خوب اون آدمها هم از گرانی ناشی از افزایش متضرر می شوند!
ناشناس۱۱۷۱۸۳۵۱۱:۱۸:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۲۵
اره قبلا هم چند بار بهره مند شدن
ناشناس۱۱۷۱۹۲۴۱۱:۴۶:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۲۵
اون 60 درصدی که ماشین ندارن سوار تاکسی هم نمیشن؟
ناشناس۱۱۷۲۹۹۹۱۸:۳۹:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۲۵
در ایران ۱۷میلیون خودروی بنزین سوز و بیش از ۱۱ میلیون موتورسیکلت و بیش از ۵۰۰هزار خودروی گازوئل سوز تردد میکنند ، یعنی همه این ها مال کمتر از ۱۰ میلیون خانوار است . چرت و‌پرت گفتی .
ناشناس۱۱۷۱۹۵۲۱۱:۵۵:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۲۵
چقد ساده ایی فک میکنی یارانه بنزین میره به جیبت.
ناشناس۱۱۷۲۱۶۰۱۳:۰۹:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۲۵
احتمالا اون ۶۰ درصد با الاغ رفت و آمد میکنن
مانی۱۱۷۲۱۸۹۱۳:۱۳:۴۳ ۱۳۹۸/۸/۲۵
"افزایش قیمت بنزین عین عدالت است." ولی توجه داشته باشید کسانی هم که خودرو شخصی ندارند با استفاده از اتوبوس شهری و بین شهری و مترو و تاکسی و.. از سوخت ارزان استفاده می کنند. گران کردن بنزین و سایر سوخت ها و رساندن قیمت کالاهای ایرانی به متوسط منطقه،برای جلوگیری از قاچاق ضروری است.البته این کار بی مشکل نیست.
ناشناس۱۱۷۱۶۹۶۱۰:۳۵:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۲۵
دولت با اینکارش به ترامپ چراغ سبزی پر نور نشان داد که تحریم هایش دولت ایران را فلج کرده است بطوری که دولت در دو مرحله دست در جیب مردم کرده یکبار با دستکاری نرخ ارز و ایجاد تورم افسار گسیخته یکبار هم با گران شدن بنزین که تبعات سنگین تورمی دارد
ناشناس۱۱۷۱۷۴۵۱۰:۴۷:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۲۵
اين تصميم سران نظام بودلطفا عليه دولت جو سازي نكنيد و فكر مردم را براي بازي هاي سياسي و انتخاباتي و تبليغاتي خود منحرف نكنيد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۱۷۱۸۴۲۱۱:۲۱:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۲۵
این تصمیم دولت و مجلس اصلاح طلب است.
ناشناس۱۱۷۱۹۶۶۱۱:۵۸:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۲۵
این تصمیم رییسی، لاریجانی و روحانی است.
ناشناس۱۱۷۱۸۶۶۱۱:۲۷:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۲۵
مردم بین سران نظام و دولت ، چپ و راست تفکیکی قائل نیستند. شما که خودت وابسته و حقوق بگیر جناح خاص هستی از طرف مردم صحبت نکن لطفا.
ناشناس۱۱۷۱۸۹۷۱۱:۳۸:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۲۵
بنده بعید میدونم که اینا بخوان درآمد حاصله ..را بین 60 میلیون نفر باز توزیع کند . به نظر بنده فوقش به 1 میلیون نفر بخوان بدن در نقاط مختلف کشور . من و تو از کجا میخواهیم بفهمیم که دارند به 60 میلیون نفر پول میدن ؟!!!!! باید اسم و مشخصات و آدرس 60 میلیون نفر در قالب PDF منتشر و به اطلاع ملت رسانده شود
ناشناس۱۱۷۲۰۴۰۱۲:۲۵:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۲۵
بهترين كار و بهترين شكل انجام شد حتي بد نبود قيمت بنزين يك نرخي و به قيمت ٤٠٠٠ تومان ميشد . اما سران قوا به فكر دزديها از بيت المال و مفسدين اقتصاد و دقت در ثروت اطرافيانشان و پاسپورتهاي دومشان نشان دهند كه اينكار را براي منافع ملي انجام دادند
ناشناس۱۱۸۵۷۲۲۰۹:۰۸:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۲۹
صدات از جای گرم در میاد. من مادر و پدر بازنشسته و یه خواهر دانشجو دارم. ۲ ماهه یارانه ما قطع شده، چون پدرم وکالت تقسیم ارث خواهر و برادرانش رو داشته و گردش حسابش زیاد شده، هیچکسی به داد و اعتراض ما نمیرسد ما چه خاکی باید توی سرمون کنیم؟
ناشناس۱۱۷۲۰۴۸۱۲:۲۹:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۲۵
از دولت و مجلس انتظاری نداریم . ولی از قوه قضاییه جدید انتظار داریم . چرا رئیسی با افزایش قیمت بنزین موافقت کرده ؟!!! باید رای مخالف میداد
شهاب۱۱۷۲۱۷۶۱۳:۱۱:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۲۵
حرکت عمدی دولت برای دامن زدن به اعتراضات و باج خواهی در قبال رسیدگی به مفاسد اقتصادی نزدیکان دولت.
ناشناس۱۱۷۲۴۸۸۱۴:۴۰:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۲۵
البته بفرمایید دولت تکراری بنفش و مجلس لاریجانی
ناشناس۱۱۷۲۶۵۱۱۵:۳۷:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۲۵
شرکت ملی نفت میتونه قیمت محصولش را تعیین کنه نقض قانون اساسی کدومه ؟ مگه به قیمت فروختن بنزین قانونه ؟ یه بخشنامه است من وزیر نفت بودم با سود معقول بنزین را می فروختم یعنی چی که منافع ملی را فدای عادت بی رویه مصرف بنزین مفت بکنیم ؟ سود شرکت از فروش بنزین را صرف تولیدو ساخت راه آهن و ریل میکردم
ناشناس۱۱۷۲۷۴۲۱۶:۱۱:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۲۵
خانواده وقتی عیالوار باشد ونفت فروش نرود و درآمد نداشته باشیم و درآمدهای قبلی رو هم بین خودی ها تقسیم کرده باشند کفگیر به ته دیگ خورده .سر کشتی نفتی که باز داشت شد وچه بحران جهانی بوجود آمد فقط ..
ناشناس۱۱۷۲۷۹۲۱۶:۳۵:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۲۵
فساد زنجانی را بچسبید این را ول کنید... خسارت حذف کارت سوخت؛ 66 هزار میلیارد تومان!
ناشناس۱۱۷۳۱۹۲۲۰:۰۱:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۲۵
این اقدام در وضعیت ملتهب فعلی و وضعیت کشورهای اطراف تهدید امنیت ملی است .و قوه قضاییه حافظ امنیت ملی است نیروهای امنیتی ورود کنند و عاملان این اقدام را دستگیر کنند .همزمان با فشار های خارجی در جهت تحمیل برجام های جدید مهره های داخلی هم فعال شدند .قوه قضاییه و نیروهای امنیتی در جهت جبران بودجه نظیر برخی کشورهای عربی رانت خوران موجود تریلیاردر شده با رانت خوری فساد را و مدیران .. را مطابق اصول ۴۹ و ۱۴۲ قانون اساسی مورد مشروعیت سنجی اموال قرارداده و اموال نامشروع را مصادره کنند بودجه چندین سال کشور فراهم می‌شود این افزایش قیمت بنزین خطرناک است و..
ناشناس۱۱۷۳۲۲۱۲۰:۱۰:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۲۵
زنگنه باید برکنار و محاکمه شود
ناشناس۱۱۷۳۶۵۶۰۱:۳۹:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۲۶
مگه از مجلس لیستی انتظار دیگه ای داشتی؟ این مشکلات فقط بخاطر انتخاب ناآگاهانه مردم است.
ناشناس۱۱۷۱۵۷۸۱۰:۰۱:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۲۵
روحانی با این کار توهین بی حد و حصری به شعور مردم کرد چند روز پیش وزیر دولت اعلام کرد سهمیه بندی بنزین شایعه س
ناشناس۱۱۷۱۶۶۴۱۰:۲۴:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۲۵
بر روی موج افزایش بنزین که مورد تصویب سران سه قوه بوده ،سوار شده ای تا علیه روحانی نق نق کنی!!!!!!!
علی۱۱۷۱۷۳۱۱۰:۴۲:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۲۵
برادر مگر سران سه قوه بالاتر از قانون اساسی ایران هستند . مگر سه نفر می‌توانند برای ۸۵ میلیون انسان با دور زدن روند قانونی و خارج از ردیف‌های تعریف شده بودجه کالای استراتژیک سوخت را گران کنند . این بدعت جدید است برای دست اندازی به جیب مردم . چه تضمینی دارید که فردا برق . آب . گاز وووو را با جلسه بین خود گران نکنند ؟
ناشناس۱۱۷۲۱۳۵۱۳:۰۱:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۲۵
خدا یک عقلی به تو بده یک راه نجاتی از هم از این دولت ... ، به مردم بیچاره
ناشناس۱۱۷۳۱۶۹۱۹:۴۸:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۲۵
شما واقعا یا نمیفهمید یا خودتون رو زدین به نفهمی؛ مجری وپیشنهاد دهنده اصلی این طرح دولت مورد حمایت خاتمی ومیر وپس از اون تایید دیگر قوا، مجلس اصلاحطلب ..
ناشناس۱۱۷۱۷۱۶۱۰:۳۸:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۲۵
امام خمینی در وصیت نامه خویش فرمودند نگذارید انقلاب به دست مرفع های بی درد و نا اهلان بیفتد
ناشناس۱۱۷۱۵۷۹۱۰:۰۱:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۲۵
نوعی راهزنی شبانه از جیب ملت بود
ناشناس۱۱۷۱۶۶۶۱۰:۲۵:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۲۵
ملت می داند که افزایش قیمت بنزین کار درستی بوده است.
ناشناس۱۱۷۱۷۷۳۱۰:۵۴:۴۲ ۱۳۹۸/۸/۲۵
چرا گازییل گران نشد؟ باید گازییل هم گران شود تا از قاچاق آن جلوگیری شود.
ناشناس۱۱۷۲۸۷۲۱۷:۱۴:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۲۵
از طرف خودت حرف بزن
له شده زیر بار فقر و نداری۱۱۷۱۸۷۸۱۱:۳۲:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۲۵
بابت افزایش نرخ بنزین که اجماع نظر 3 قوه بوده از روحانی و رئیسی و لاریجانی مچکریم
معتقد به محرم بودن ملت۱۱۷۲۱۶۱۱۳:۰۹:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۲۵
سران 3 قوه در اقدام هماهنگ دوم خود ؛ همزمان نسبت به انتشار فیش حقوقی خود اقدام نمایند .
ناشناس۱۱۷۱۵۸۵۱۰:۰۲:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۲۵
به دروغ روحانی اعلام میکنه هدف از افزایش کمک به مردم ه تنها و تنها دلیل این‌کار جبران کسری بودجه است
ناشناس۱۱۷۱۶۰۰۱۰:۰۵:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۲۵
مسوولین ما مدام مینالند که چرا سطح اعتماد عمومی مردم به سیاستمداران این کشور کم شده؟ دلیلش همین کارها و تصمیمات و دروغگویی مسوولین مملکت است. من دیده ام هر وقت اتفاق یا تصمیمی توسط مقامات این مملکت تکذیب شد اتفاقا دقیقا همان اتفاق افتاده.
ناشناس۱۱۷۲۷۳۹۱۶:۱۱:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۲۵
وقتی دو روز جلوتر اعلام میکنن میرین پمپ بنزین صف میکشید،چاره ای جز تکذیب نداشتن
mostaf.jamali95@yahoo.com۱۱۷۱۶۱۲۱۰:۰۹:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۲۵
مجلسی که به گفته امام خمینی راس امور است خود را نشان بدهد که چرا دولت مصوبه مجلس مبنی بر عدم گران کردن سوخت در سال 98 را نقض کرده
ناشناس۱۱۷۱۶۱۷۱۰:۰۹:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۲۵
«در زمانی که در کشورهای همسایه مردم ناراضی از وضعیت اقتصادی و فساد و ناکارآمدی حدود یک ماه است دست به اعتراض خیابانی می‌زنند آیا از نظر امنیتی صلاح بود اینچنین در تنور نارضایتی مردم دمیده شود؟» شما به هدف اصلی این طرح اشاره کردی.
علی 671۱۱۷۱۶۲۰۱۰:۱۰:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۲۵
در دولت روحانی کی حساب و کتاب مطرح بوده همیشه خودشان تصمیم گیرنده بوده اند و مجری خودشان .نظر مردم در این شش سال کی به حساب آمد که این دفعه لحاظ شود .لاریجانی نیز از اول با دولت بود و دلش با مردم نبود .وقتی احتیاج به حمایت پیدا می کنند مردم ولی نعمت هستند وقتی خرشان از پل گذشت مردم را به حساب نمی آورند .خیال می کنند با دادن چندر قاض پول در آینده که اعتباری بهش نیست و ماه بعد منت سر مردم می گذارند که باید به مردم سوبسید بدهیم و این عزای عظمی است و بعد قطع می شود نشان ازنداشتن ثبات و ارده دولت می باشد و بزرگترین توهین به مردم که هیچ فرض می کنند .و دیگر کاری هم نمی شود کرد در مقابل کار انجام شده قرار گرفته ایم وکاری از دست کسی بر نمی آید مگر شیر مردان مجلسی با طرحی آنرا خنثی کنند که بعید است .
حسنعلی سبد سبد گل یاس۱۱۷۱۶۲۶۱۰:۱۲:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۲۵
دولت اگر هنرمند است قانون از کجا اورده ای به این ثروت کلان و افسانه ای و گنج قارونی و کهکشانی رسیده ای را اجرایی کند و کسری های خود را از محل ان تامین کند
ناشناس۱۱۷۱۶۲۸۱۰:۱۲:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۲۵
آتش جهنم روز قیامتی هم هست مقامات به دنیا چسبیده اند و آن دنیا را فراموش کرده اند
ناشناس۱۱۷۳۵۳۵۲۳:۲۸:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۲۵
دوست عزیز قیامت و آتش حرف همین مسئولان برای امثال من و شما بوده! بعد می‌خواهی مسئولان رو از حرف‌های خودشون بترسونی؟!
ناشناس۱۱۷۱۶۳۷۱۰:۱۶:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۲۵
وقتی که مجلس حضیض و کوچک میشود حتی نمی تواند طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را که در صحن محلس تصویب شده اجرایی کند و یا با وجود تصویب. ر محلس که دولت اجازه ندارد سوخت در سال 98 گران شود دولت براحتی مصوبه محلس را نقض کرده و یا شیوه پرداخت افزایش حقوق کارمتدان برخلاف مصوبه مجلس اجرا شد و موارد زیاد دیگر
ناشناس۱۱۷۱۶۵۰۱۰:۱۹:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۲۵
به به عجب حسن و اسحاق هنرمندی دست در حیب مردم کردن و خوردن از مایه که انهم چندی دیگر ته میکشد دستکاری تعمدی نرخ ارز هم لو رفت
ناشناس۱۱۷۱۶۵۶۱۰:۲۱:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۲۵
این دولت کلا از هر راهی برای ایجاد نارضایتی در مردم استفاده کرده و می کند
ناشناس۱۱۷۱۶۵۷۱۰:۲۱:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۲۵
به خدا این ظلمها جواب داره.دیر یا زود
ناشناس۱۱۷۱۶۶۷۱۰:۲۶:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۲۵
امیدوارم تمام افراد و باعث و بانی این کار به تیر غیب گرفتار شوند
ناشناس۱۱۷۲۶۷۷۱۵:۴۸:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۲۵
چرا ؟قاچاقچی بنزینی ؟ یا ماهی 600 کیلومتر بیشتر رانندگی می کنی ؟ به مسافرکش ها هم که سهمیه اضافی میدن شهر ها و آلودگی مرگبار هوا و ترفیک را دوست دارید ؟ دود شدن بیت المال رو می خواهید ؟ بنزین زیر قیمت تمام شده کج راهه است باید بنزین قیمتش واقعی بشه بعد مشکلات دیگه را حل کرد با کژی نتوان کژی را راست کرد
رضا۱۱۷۳۰۰۱۱۸:۴۰:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۲۵
ما هم امیدواریم مفت خورهایی که همه چیز را مفت می خواهند نیست و نابود شوند تا به جای این زالوها یک نسل کاری در کشور رشد کند که بداند برای نمردن از گشنگی باید روزی ۱۸ ساعت کار کند
سوسن۱۱۷۱۶۶۸۱۰:۲۷:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۲۵
خطاب به مسئولین: دروغ دروغ دروغه؛ حرفات همه دروغه! این همه کلک ارثیه از کی داری؟ یه ذره روراستی چرا نداری؟! دروغ دروغ دروغه؛ حرفات همه دروغه ...
ناشناس۱۱۷۱۶۷۸۱۰:۳۰:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۲۵
جناب حبيبی افزايش قيمت بنزين آزاد 200 درصد است نه 300 درصد! به 1000 تومان 2000 تومان اضافه شده که 2000 تومان هم 200 درصد 1000 تومان ميشود.
ناشناس۱۱۷۱۸۰۱۱۱:۰۴:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۲۵
دوست عزیز 1000 وقتی میشود 3000 یعنی 300 درصد افزایش قیمت...
مهدی۱۱۷۲۲۸۸۱۳:۳۸:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۲۵
نخیر دوست عزیز 3000 تومان میشه 200 درصد 2000 تومان هم میشه 100 درصد 1500 تومان هم میشه 50 درصد
ناشناس۱۱۷۲۶۹۷۱۵:۵۴:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۲۵
یعنی واقعا بلد نیستی تناسب بنویسی؟ x/100 = 3000/1000 در این فرمول مقدار ایکس برابر با 300 است دوست عزیز!
ناشناس۱۱۷۳۴۵۵۲۲:۳۵:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۲۵
قشنگم درصد گرفتن با تناسب فرق دار. کلاس چندمی عمو؟
ناشناس۱۱۷۱۸۰۸۱۱:۰۶:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۲۵
دوست عزیز. همینجوری حساب و کتاب کنی توی مرکز آمار ایران استخدام میشی!
ناشناس۱۱۷۲۷۸۳۱۶:۲۹:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۲۵
استخدام در سازمان برنامه و بودجه رو ترجیح میدم!
ناشناس۱۱۷۲۲۷۵۱۳:۳۴:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۲۵
ریاضی از که آموختی تناسب ساده 1000 3000 100 x x=100*3000/100=300
ناشناس۱۱۷۳۳۳۷۲۱:۰۴:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۲۵
2000=3000-1000 و 2=2000/1000 200=2*10. قدر مطلقش مهمتر است دعوا سر درصد نکنید . قیمت بنزین آزاد یک شبه 3 برابر شده
محمد۱۱۷۱۶۸۲۱۰:۳۲:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۲۵
ما باید تقاص چی رو بدیم که هر روز تو این کشور بدتر از دیروز میشه
ناشناس۱۱۷۲۱۵۸۱۳:۰۸:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۲۵
مگه یادت نیست که ظریف گفت شما خودتون انتخاب کردید؟
ناشناس۱۱۷۱۶۹۸۱۰:۳۶:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۲۵
عده یی معتقدند دولت باید جراحی اقتصادی را آغاز کند ولی سوال مهم اینجاست که چرا زور دولت فقط به مردم میرسد و چرا جراحی اقتصادی را از بانکها که به قول خود دولتیها بزرگترین عامل ایجاد نقدینگی در کشور هستند را استارت نمیزنند
رسول۱۱۷۱۷۰۸۱۰:۳۷:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۲۵
جایگاه مجلس کجاست!!
ناشناس۱۱۷۱۸۱۷۱۱:۱۰:۰۳ ۱۳۹۸/۸/۲۵
در قعر امور
ناشناس۱۱۷۱۹۱۱۱۱:۴۲:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۲۵
از مجلسی که نماینده هاش درازهی و مطهری و سلمان خداداد و .... باشن انتظاری نیست
ناشناس۱۱۷۲۳۴۹۱۳:۵۵:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۲۵
1000 فرسنگ زیر دریا
ناشناس۱۱۷۱۷۴۶۱۰:۴۸:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۲۵
نحوه اطلاع‌رسانی این اتفاق، توهین به عموم مردم بود. خصوصا گذاشتن پلیس در پمپ بنزین ها !
ناشناس۱۱۷۱۷۵۵۱۰:۵۰:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۲۵
اینگونه اعمال دروغگو بودن دولت و عدم اعتماد مردم به دولت را افشا و گسترش می دهد. مگر می شود قیمت بنزین را سه برابر کنیم و روی اجناس و خدمات دیگر افزایشی نباشد. کی افزایش قیمت به جیب مردم رفته که ایندفعه دومینش باشه. بهتر بود قیمت بنزین را 1500 تومان اعلام می کردند بدون محدودیت و فقط با کارت سوخت. بدون کارت سوخت هم قیمت 3000 تومان آنوقت مصرف بنزین هم کنترل می شد و هم قاچاق محدود می شد. نه که 300 درصد یه روزه اضافه کنند
ناشناس۱۱۷۱۷۵۸۱۰:۵۱:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۲۵
افزایش قیمت بنزین؛‌ چرا حالا،‌ چرا به این شکل؟ چون تا آخرسال دولت پولی جهت پرداخت حقوق و چپاول آن را ندارد.
علی۱۱۷۱۷۶۳۱۰:۵۲:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۲۵
این روند مصداق بارز بدعت گذاری در روند اداره کشور است . حالا که از لحاظ مالی کم آورده‌اید کار خلاف قانون خود را با جلسه سران سه قوه توجیه میکنید . . مگر چقدر طاقت داریم تحت فشار باشیم . فردا همه چیز دیگر را هم با جلسات خود گران میکنید . مگر شما حق دارید ما را از حقوق قانونی خود محروم کنید
ناشناس۱۱۷۱۸۱۸۱۱:۱۰:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۲۵
نماينده مجلس آقاي حاج بابايي درمجلس هر روز نق مي زد كه چرا بنزين گران مي شه بنيزن يارانه پنهان به دهك بالا است الان همان نماينده مي گويد با چه مجوزي بنزين را گران كرده ايد بابا چرا اينقدر شانتاژ بازي مي كنيد ؟!!!!!
پورامینی۱۱۷۱۸۲۵۱۱:۱۳:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۲۵
به عقیده اقتصاد دانان توسعه وپیشرفت و نهاد گرابیش از اصلاح قیمت ها می بایست اصلاح اساسی از برنامه مالیه دولتها بطور کلی اغاز شود که جنبه مبنایی دارد فرصت 4 ماهه ای که رهبری در ابتدای سال برای اصلاح نظام هزینه ای و بودجه ریزی تعیین نمودند اگر در جلسات به سر انجام برسد می تواند نتایج مثبت وجامع الاطرافی داشته باشد
ناشناس۱۱۷۱۸۵۲۱۱:۲۴:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۲۵
این جماعتی که میگن اره باید گرون میشه هنوز تورم افزایش قیمت ها نیامده در اجناس داخلی حداقل 100% افزایش قیمت داریم
ناشناس۱۱۷۱۸۶۱۱۱:۲۶:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۲۵
مرگ بر امریکا مرگ بر قاتل شهید خاشقچی
ناشناس۱۱۷۳۵۲۷۲۳:۲۱:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۲۵
من موندم این واژه شهید برای یک واهابی از کجا آوردی.
ناشناس۱۱۷۱۸۸۸۱۱:۳۶:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۲۵
بودجه میلیاردی صدا و سیما رو قطع میکردید جای افزایش قیمت بنزین
علی۱۱۸۴۳۹۲۱۹:۱۲:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۲۸
علت اصلی التهابات این روزها اینه که دولت به صدا و سیما بها نمی‌ده. اگه رئیس جمهور شب گرون کردن بنزین میومد صدا و سیما و با مردم به صورت زنده و صادقانه صحبت می‌کرد خیلی از این اتفاقات نمیفتاد. اگه بودجه‌ای در اختیار صدا و سیما میگذاشت تا در مورد مصرف سوخت، فرهنگ‌سازی بشه این اتفاقات نمی‌افتاد و شاید اصلا نیازی به گرون کردن بنزین نبود.
ناشناس۱۱۷۱۹۰۲۱۱:۳۹:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۲۵
این جماعتی که میگه ما ماشین نداریم خبر نداره که گرانی بنزین روی همه چیز اثر میزاری از قیمت میوه گرفته تا اجاره خانه . حالا خواهید دید !
ناشناس۱۱۷۱۹۰۷۱۱:۴۰:۴۲ ۱۳۹۸/۸/۲۵
چرا رئیسی مخالف نکرد ؟!
ناشناس۱۱۷۲۱۷۱۱۳:۱۰:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۲۵
رئیسی چیکارست؟
ناشناس۱۱۷۲۴۴۹۱۴:۲۸:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۲۵
رئیس جمهور و رئیس مجلس باید پاسخگو باشند.
حسین۱۱۷۱۹۱۹۱۱:۴۵:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۲۵
دوستان در این کار یه مطلب از همه چی مهم تر بود از نظر بزرگان مغفول ماند هیچ کسی حق افزایش قیمت نداره البته غیر دولت متدبر با اندیشه یکی بگه مسخره تو این مملکت کیه؟؟؟؟؟؟ دولت نه نه نه نه نه البته مردم
ناشناس۱۱۷۱۹۵۹۱۱:۵۷:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۲۵
*بخوانید محلس در راس امور است؟ محلس بی خبر از همه حا.
ناشناس۱۱۷۱۹۶۴۱۱:۵۸:۲۰ ۱۳۹۸/۸/۲۵
به نظر میرسه که با توجه به عدم فروش نفت چاره ای جز این نبوده است . در خصوص توهین به شعور جامعه هم اینگونه نیست ، برای جلوگیری از تجمع دوستان در پمپ بنزین و جلو افتادن یک باک اتفاقا حیله خوبی بوده است .
ناشناس۱۱۷۲۰۲۵۱۲:۱۹:۴۳ ۱۳۹۸/۸/۲۵
اگر براي جلوگيري از قاچاق،بنزين گران شده بايد فقط قيمت گازوييل افزايش مي يافت چون عمده قاچاق سوخت مربوط به گازوييل است حرفهاي مسوولين بيشتر فريبكاري است تا گفتن حقيقت به مردم ،اين روش بدترين نوع است كه دولت هميشه براي رفع كسري بودجه دستش را در جيب ملت ميكند
منشور حقوق شهروندی۱۱۷۲۰۴۱۱۲:۲۵:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۲۵
ماده ۶۹- حق شهروندان است که از فرایند وضع، تغییر و اجرای سیاست‌ها، قوانین و مقررات اقتصادی اطلاع داشته باشند و نظرات خود را به اطلاع مرجع تصویب‌کننده برسانند و با فاصله زمانی مناسب از اتخاذ تصمیمات متفاوت با سیاست‌ها و رویه‌های پیشین مطلع شوند تا بتوانند خود را برای وقوع تغییرات آماده کنند و پس از اتخاذ تصمیم و برای رعایت اصل شفافیت، شهروندان حق دارند با اطلاع‌رسانی عمومی از تصمیمات آگاهی یابند. این از حقوق شهروندی که ریاست محترم جمهوری زحمت ابلاغش رو کشیدن ؟؟!! الان تو این موضوع کاملا رعایت شد؟؟؟
حسن۱۱۷۲۰۵۵۱۲:۳۱:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۲۵
تا مردم یاد بگیرن به هرکسی که دوتا حرف قشنگ زد رای ندن!
ناشناس۱۱۷۲۲۱۸۱۳:۱۸:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۲۵
مثلا به مجلس هفتمی ها!!!
000۱۱۷۲۱۵۹۱۳:۰۹:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۲۵
روحانی در این تصمیم بزدلانه پشت سایر قوا خود را مخفی کرد تا اگر هم تقصیری بود بین سه قوا تقسیم شود
ناشناس۱۱۷۲۱۶۲۱۳:۰۹:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۲۵
کسانی که گفتند چرا رییسی مخالف نکرده بسیار ناآگاه هستند . اول حیطه اختیارات قوا را مطالعه بفرمایید بعد نظر بدهید.
ناشناس۱۱۷۲۵۵۰۱۴:۵۹:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۲۵
اقای آگاه ! اگه اختیاری نداره پس توی اون جمع سه نفره چیکار میکنه ؟ دبیر جلسه تشریف دارند ؟
ناشناس۱۱۷۲۵۶۸۱۵:۰۵:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۲۵
افزایش قیمت بنزین در جلسه سران قوا به تصویب رسیده جناب متفکر !
نوشین۱۱۷۲۶۵۷۱۵:۳۹:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۲۵
رئیسی گفته من مخالفت کردم اما چون 2 رای دیگر (روحانی و لاریجانی) موافق بوده لذا رای من تاثیر نداشت
ناشناس۱۱۷۲۱۶۴۱۳:۰۹:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۲۵
به نظرتون گینه بیسائو به ما پناهندگی میده ؟
ناشناس۱۱۷۲۳۷۶۱۴:۰۴:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۲۵
آره باید وکیل بگیری هزینه اش هم فقط 10 هزار دلار هست تضمینی میری گینه حالا گینه هم نشد درست بشه افغانستان رو حتما درست میکنه
ناشناس۱۱۷۲۱۶۷۱۳:۱۰:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۲۵
شما به اسم دین خدا از این مردم سواری گرفتین. لعنت بهتون
علی۱۱۸۴۴۱۳۱۹:۲۲:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۲۸
موقع رای دادن یاد دین بودید؟ حالا که منتخبین شما گند زدند یاد دین افتادید؟ روحانی که اصلا از دین حرفی نمیزد. از آزادی و چرخیدن چرخ زندگی و اشتغال و .. حرف میزد.
ناشناس۱۱۷۲۱۷۳۱۳:۱۰:۴۲ ۱۳۹۸/۸/۲۵
بابا گران کردن بنزین هم راه داشت! اینهاهیچ ارزشی برای مردم قایل نیستند!
ناشناس۱۱۷۲۶۷۶۱۵:۴۷:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۲۵
لاید راهش این بود که یک هفته زودتر می گفتند تا بعضی بنزین انبار کنند و مانند گذشته جان خود و خانواده را بر اثر بی احتیاطی به خطر بیانزند
زنده رود۱۱۷۲۱۹۳۱۳:۱۴:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۲۵
" "شورای هماهنگی سران قوا چه شأنی برای قانونگذاری دارد؟ "" نویسنده بی خبر است .. این شورا با درخواست دولت و تائید رهبری تشکیل شد تا در شرایط جنگ اقتصادی بتوانند برخی تصمیمات را سریعتر و بدون تشریفات اداری بگیرند و مشکلات کشور را حل کنند. البته بنظر میرسد به لطف همراهی ... با دولت کلیدی فقط قرار است کار برای دولت آسان شود
عبدالله۱۱۷۲۲۲۶۱۳:۲۱:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۲۵
...کجای عالم یک لیتر آب ۱۵۰۰تومنه ،یک لیتر بنزین ۱۰۰۰تومن !؟ بخدا در افغانستان هم نرخ بنزین ۵۰۰۰تومن به پول ماست ! مسایل را قاطی نکنیم تا کی ترکهای ترکیه و عراقیا بیان تومملکتمون با دلارشون مفت بخورن و بگردن .. و بریش مون بخندن ...چون دولت به طور دستوری قیمت ارز و بنزین وو را پایین نگه داشته ولله بنزین ارزان و چند نرخی به ضررمملکت و مردمه اگر بساط چند نرخی و سوبسید و برداشته شود یکبار به مردم فشار میآد ولی بعدش بساط رانتخواری و دزدی و قاچاق و واسطه گری جمع میشود الانش هم اونهایی که پولدارترند از بنزین ارزان بیشتر سود می برند تا اون مسافر کشی که با پراید داره نون در میاره !
هادی۱۱۷۲۲۹۹۱۳:۴۰:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۲۵
ای کاش همون اوایل اجرای هدفمندی یارانه ها قیمت بنزین آزاد میشد تا حداقل مردم تکلیف براشون روشن بود نه اینکه هر بار به دلایل واهی دست تو جیب بردن بسه و از اون طرف تهدید کنند که نباید چیزی گرون بشه من میوه فروشم قیمتهای امروز میوه و صیفی جات نسبت به پنجشنبه حداقل ۳۰ درصد گرون شده کی میخواد جلو این گرونی رو بگیره؟
ناشناس۱۱۷۲۳۳۴۱۳:۵۰:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۲۵
پس به چه شکل ؟ گرانی شب و روز نداره حاصل بی لیاقتی کل منصب داران است که خود را عقل کل میدانند
ناشناس۱۱۷۲۳۸۲۱۴:۰۷:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۲۵
ملت باید بمیرند گوشت وبرنج و.......کم گرون بود که دوباره گرون بشه دفعه های قبل هم گفتید قیمت ها را کنترل می کنیم ولی نتونستید حالا هم نمی تونید شما به نام کمک به اقشار کم درامد کار می کنید ولی دود تمام کارهاتون به چشم اونا میره
شاهرخ۱۱۷۲۴۰۷۱۴:۱۵:۴۲ ۱۳۹۸/۸/۲۵
مشکل افزایش و یا کاهش قیمت بنزین نیست. تجربه افزایش قیمت بنزین در ادوار گذشته این امر رو مشتبه کرده در غالب یک دولت ناکارآمد همه این فشار بر مردم ناراضی وارد میشه. دولتی که یه شبه در غالب ارباب رعیتی با مردم برخورد می کنه واقعا چه انتظاری از حمایت مردم داره؟؟؟؟ ای کاش دولت که تا این حد دم از رفراندوم میزد واسه افزایش قیمت سوخت رفراندوم میذاشت با دو گزینه اول افزایش قیمت بنزین ودریافت مابه التفاوت دوم ثبات قیمت بزنین .آدم نمی دونه دلیل این همه توهین به مردم چیه!!!!!؟؟؟؟؟؟80 میلیون نفر داریم تو این کشور زندگی می کنیم یعنی اصلا نظر مردم به هیچ وجهی و دلیلی اهمیت نداره!!!!!؟؟؟؟؟؟
نقی۱۱۷۲۴۱۱۱۴:۱۶:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۲۵
دولت با گران کردن بنزین همه را جریمه کرد. هم پر مصرف ها و هم کم مصرف ها را. دولت می توانست بنزین سهمیه ای را لیتری 1000 تومان نگه دارد و فقط بنزین آزاد را گران کند. .
ناشناس۱۱۷۲۴۳۶۱۴:۲۴:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۲۵
اگر دلسوز مردم هستید از خودروهای دولتی استفاده شخصی نکنید . همه هزینه ها را اداره میدهد و مدیران مانند خودروی شخصی خرید میروند و تعطیلات می روند . عروس یو عزا میروند . بچه هایشان را سرویس میدهند و .....
ناشناس۱۱۷۲۴۷۱۱۴:۳۵:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۲۵
خیلی جالب بود همه نگران مردم فقیر جامعه بودن و گفتن باید بنزین گرون باشه خوب دست شما درد نکنه گفتن اجرای عدالت؛؛ کجاش عدالته بنزین معمولی 3000تومن و بنزین سوپر 3500 یعنی تفاوت فقیر و سرمایه دار 500تومنه شما که نگران بودین بنزین همون قیمت نگه میداشتین و بنزین سوپر و میکردین 20000تومن
ناشناس۱۱۷۲۵۵۴۱۵:۰۱:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۲۵
کار های این ها که حساب کتاب نداره. روش: اینه که هست!
ناشناس۱۱۷۲۵۷۴۱۵:۰۷:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۲۵
هدف این دولت تولید نارضایتی است مثل روز روشنه
ناشناس۱۱۷۲۶۵۰۱۵:۳۶:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۲۵
همان افرادی که با اعتماد به اولیا امور برای پیروزی انقلاب از جان مایه گذاشتند همانها مسئولین فعلی را خائن به انقلاب و آرمانهای آن می دانند .این مجلس بی عرضه و سیاست زده هم در راس نیست
نوشین۱۱۷۲۶۵۳۱۵:۳۷:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۲۵
اون از برجام بی فرجام که 20 دقیقه ای تصویب شد و اینم از بنزین که علی رغم مصوبه مجلس مبنی بر عدم افزایش قیمت سوخت در سالجاری متاسفانه رئیس مجلس با دور زدن نمایندگان چراغ سبز نشان می دهد
ناشناس۱۱۷۲۶۷۱۱۵:۴۵:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۲۵
من پراید دارم و ماهانه سی لیتر بنزین مصرف میکنم از گران شدن بنزین هم راضیم حتی اگر یارانه هم ندهم لا اقل هزینه بیماری الودگی هوا را پرداخت نمیکنم
ناشناس۱۱۷۲۸۱۵۱۶:۴۶:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۲۵
مردمی که مسافر کشی می کنند چه کنند ؟چه عدالتی ؟
ناشناس۱۱۷۲۸۵۹۱۷:۰۸:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۲۵
سهمیه میدن بهشون
ناشناس۱۱۷۳۰۱۱۱۸:۴۶:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۲۵
از گرسنگی و فلاکت مردن بنظر شما بهتر است یا از احتمال اینکه آیا هوا آلوده است و سرطان بگیریم و این حرفها ؟؟؟!!!
ناشناس۱۱۷۳۸۸۲۰۸:۲۵:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۲۶
شمامثل اینکه حالیت نیست وقتی هزینه میره بالا درامد هم باید بره بالا
ناشناس۱۱۷۲۷۲۳۱۶:۰۵:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۲۵
بابا دولت پول نداره امورات بگذراند همیشه نفت می فروختند و می خوردند این نتیجه عدم اجرای برجام است که می توانست زودتر رخ دهد و اقایون مخالف می گفتند مگر برجام چی کار کرده برای مردم ؟ حالا که برجام اجرا نشد فهمیدند نتیجه ان چیست ؟
ناشناس۱۱۷۲۷۵۷۱۶:۱۹:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۲۵
از اقای روحانی بابت خلوت کردن جاده های شمال متشکرم
ناشناس۱۱۷۳۳۷۰۲۱:۲۰:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۲۵
کجا خلوت شده؟ اونها پولدارن لیتری 10 هزار تومان هم باشه اون جاده ها شلوغه.
ناشناس۱۱۷۲۷۹۸۱۶:۳۷:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۲۵
بله .چرا باید کسانی که ماشین 200یا 300ملیونی سوار میشوند بنزین 1500تومانی بگیرند باید به اونها بنزین 3000تومانی بدهند کسانی هم که ماشین معمولی دارند 60لیتر 1000تومانی .البته به خانواده های انهای که ماشین گرون قیمت دارند هم بنزین ندهد برنوند ازاد 3000توملنی بزنند
ناشناس۱۱۷۳۵۷۹۰۰:۱۶:۱۲ ۱۳۹۸/۸/۲۶
به عنوان کسی که ماشین ۲۵۰ میلیونی سوار میشه با شما موافقم.
ناشناس۱۱۷۳۹۵۵۰۸:۵۴:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۲۶
کسی که خودروی گرانقیمت دارد روی جنسش می کشد و باز شما که خودرو ندارید ان را می پرداید. ایراد اقتصاد ایران ساختاری است
ناشناس۱۱۷۳۹۷۶۰۹:۰۲:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۲۶
خوبه مملکت دست تو نیست
ناشناس۱۱۷۲۸۰۵۱۶:۴۲:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۲۵
بروید خدا را شکر کنید روحانی نگذاشت دلار 5000 تومان بشود و رییسی پیاده روها را دیوار کشی نکرد و... هم خدا را می خواهید هم خرما؟ بدبخت روحانی به کدام ساز شما برقصد کفران نعمت نکنید
ناشناس۱۱۷۲۹۷۶۱۸:۲۱:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۲۵
من یارانه نمیگیرم و همین کمک معیشتی را هم نخواهم گرفت ولی صد در صد با افزایش قیمت بنزین و محدودیت سهمیه هم موافقم طبقه متوسط هستم ما در ماه سی لیتر هم مصرف نمی کنیم و بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنم اگر دولت درست نظارت کند که این گرانی باعث گرانی سایر کالاها نشود و یارانه معیشتی را هم به همان 18 میلیون خانوار بدهد و بخشی از این افزایش را هم سهم توسعه حمل و نقل عمومی بکند یا اشتغال کار انجام شده بسیار هم درسته من حاضرم کمتر بخورم ولی عزیزانم هوای سمی تنفس نکنند ما با این همه مصرف نود میلیون لیتر نهایتا به کجا میرسیم
ناشناس۱۱۷۲۹۹۱۱۸:۳۵:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۲۵
دولت بودجه میلیاردی صدا و سیما رو قطع کنه بودجه بنزین مردم فراهم میشه کسی هم اعتراضی به قطع سیمای میلی نداره
ناشناس۱۱۷۳۱۹۶۲۰:۰۲:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۲۵
بهمن آرمان، کارشناس مسائل اقتصادی : باتوجه به سهمیه بندی بنزین، در کوتاه مدت شاهد فشار تورمی خواهیم بود / طرح دولت برای ارائه یارانه در دوره احمدی نژاد هم اجرا شد؛ این کار نتیجه ندارد؛ سخنان نوبخت غیرعلمی بود
ناشناس۱۱۷۳۵۳۶۲۳:۲۸:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۲۵
اصل سهمیه بندی کار درستی بود که ژنرال زنگنه بهمش زد و چند وقت پیش کارتها رو می خواست باطل کنه که مجلس نگذاشت ولی بهتر بود سهمیه بندی با افزایش قیمت پلکانی بود مثلا : تا 60 لیتر 1200 تا 100 لیتر 1500 تا 150 لیتر 2000 تومن و بعد از آن 3000 تومن
جوان خام۱۱۷۳۵۹۸۰۰:۴۱:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۲۶
بسیار بسیار از دولت ممنونیم ما جوونا آرزومون اینه کوشش کنیم تا دولت به هدفهای والاش برسه .خیلی ممنون که زنده ایم و نفس میکشیم.فقط اگه میشه یارانه ی هوا رو هم بردارین تا اونایی که زیاد هوا مصرف میکنن پولشو تقدیم دولت عزیز کنن . ما هم در این راستا کمک میکنیم و یک در میان نفس میکشیم.با تشکر از دولت کار آمد،،مردمی و مهربان
ناشناس۱۱۷۳۶۵۱۰۱:۲۷:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۲۶
این کار به عمد و خیانت بود و هدف ایجاد نارضایتی در مردم و به خیابان کشاندن انها بود و ان ساده لوح دیگر گول روحانی دغل باز را خوردند
Valor۱۱۷۳۸۰۷۰۷:۲۹:۱۲ ۱۳۹۸/۸/۲۶
این روش سهمیه بندی و افزایش قیمت اشتباهه. باید سوخت گیری به صورت آزاد و با قیمت پایه هزار و پانصد انجام بشه و آخر هر فصل بر اساس پلاک ماشین های دریافت کننده سوخت میزان مصرف هر پلاک مشخص شود. سپس بر اساس میزان مصرف به صورت پلکانی عوارض مصرف و آلودگی دریافت شود. خودروهای حمل و نقل عمومی و باربرها هم از پرداخت عوارض بر اساس پیمایش معاف می شوند. می توان بر اساس قیمت خودرو هم ضریبی تعریف کرد تا پول بیشتری پرداخت کنند. فقط باید دوربین پلاک خوان در پمپ بنزین نصب شود که هزینه آن با اولین دریافت عوارض جبران می شود. از طرف دیگر هزینه کارت سوخت هم حذف میشه. مشکل اینه که نمیخواهیم از سیستم های هوشمند استفاده کنیم. می شود میزان سوخت دریافتی هر پلاک را هم برای صاحب ماشین پیامک کرد.
ناشناس۱۱۷۳۹۵۰۰۸:۵۴:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۲۶
نه تنها بنزین بلکه نام باید بشود دانه ای صد هزارتومان، دلار یک میلیون...مرگ یکبار شیون یکبار. ذره ذره ما را نکشید
ناشناس۱۱۷۳۹۸۰۰۹:۰۲:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۲۶
فصل الخطاب کلام رهبر عزیز است .
dfs۱۱۷۴۹۳۰۱۲:۳۳:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۲۶
امروز فلافل هم 80 درصد گران شد
ناشناس۱۱۷۷۴۶۸۰۱:۴۳:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۲۷
این دولت همه کارهاش از رو تدبیره و باعث ایجاد امید میشه !!
امیر۱۱۷۷۴۸۵۰۲:۱۷:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۲۷
نرخ هر لیتر بنزین در افغانستان هفت هزار تومان، پاکستان هشت هزار تومان، ترکیه یکصدوسی و دو هزار تومان؛ اما در ایران فقط هزار و پانصد تا سه هزار تومان است! هر ساله میلیونها لیتر بنزین ارزان از ایران به خارج قاچاق میشود. افزایش نرخ بنزین به کاهش قاچاق سوخت می‌انجامد
ناشناس۱۱۸۱۶۳۵۰۰:۴۰:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۲۸
چون آقای روحانی دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد دست به این عمل قهرمانانه زد!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین