بررسی آخرین نظرسنجی‌ها درباره دولت روحانی/ افت بی‌سابقه محبوبیت رئیس‌جمهور

گروه سیاسی الف،   3980821027 ۶۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

شیب افول محبوبیت روحانی بسیار تند است. هیچ رئیس جمهوری در طول ۳ دهه گذشته، در سال ششم ریاست جمهوری خود، وضعی چنین اسف‌بار از حیث محبوبیت نداشته است.

بررسی آخرین نظرسنجی‌ها درباره دولت روحانی/ افت بی‌سابقه محبوبیت رئیس‌جمهور

به گزارش الف، مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاسی با استناد به آخرین نظرسنجی های روز سیاسی نوشت:

1.نظرسنجی یک نهاد معتبر دانشگاهی -که از 1388 تاکنون دقت بالایی داشته و اعتبار آن ثابت شده- در مرداد 98 می گوید درصد کسانی که به روحانی بسیار علاقمند هستند حدود 10 درصد و درصد کسانی که به او بی علاقه یا بسیار بی علاقه هستند حدود 45 درصد است.

2.به این معنا اکنون در جامعه ایران یک دوقطبی جدید به نام ‘موافق روحانی-مخالف روحانی’ خلق شده که در آن مخالفان بیش از 4 برابر موافقان هستند. این یک دوقطبی جدید و محصول افول بسیار پرشتاب محبوبیت روحانی است.

3.داده ها نشان می دهد 4 عامل تورم، بیکاری، فساد و سوء مدیریت عوامل اصلی نارضایتی مردم از روحانی است. مردم روحانی را به عنوان مقصر مشکلات شناسایی کرده اند و او با همه تلاشی که کرده موفق نشده مشکلات را فرافکنی کند.

4.شیب افول محبوبیت روحانی بسیار تند است. هیچ رییس جمهوری در طول تاریخ 3 دهه گذشته، در سال ششم ریاست جمهوری خود، وضعی چنین اسف بار از حیث محبوبیت نداشته است.

5.شکل گیری این وضعیت برای روحانی و تیم او که سعی دارند از طریق دوقطبی های ساختگی مانند آزادی-محدودیت، یا مذاکره-عدم مذاکره یا جنگ- صلح، افکار عمومی را به نفع خود بسیج کنند، خبر بسیار بدی است. 

6.دوقطبی آزادی-محدودیت هنوز در جامعه ایران وجود دارد و متمرکز بر مسئله زنان است اما اکنون مسئله اصلی جامعه نیست. دوقطبی مذاکره-عدم مذاکره در نیویورک شکست خورد (البته برنامه امریکا احیای آن است) و دوقطبی جنگ- صلح پس از ماجرای پهپاد امریکایی شانس خود را از دست داده است.

7.طبیعی است که با وضع فعلی روحانی تلاش کند دوقطبی قدرتمند موافق روحانی-مخالف روحانی را با دوقطبی جدیدی جایگزین کند. تداوم روند فعلی کار را در هر انتخاباتی در آینده برای او و اصلاح طلبان سخت خواهد کرد. 

8.روحانی با سخنرانی یزد تلاش برای عوض کردن زمین بازی را آغاز کرد. اما نقطه تمرکز او کاملا اشتباه است چرا که مردم در زمینه مبارزه با فساد قوه قضاییه و آقای رییسی را جدی و صادق می دانند و روحانی اعتبار اجتماعی لازم برای مخدوش کردن این روند را ندارد. روحانی با سخنرانی یزد جایگاه خود را در سمت دفاع از فساد تثبیت کرد.

9.با این روند، هر جریانی که دو ویژگی داشته باشد شانس بالایی در انتخابات پیدا می کند: 1-به طور معتبر مخالف روحانی باشد و مردم باور کنند آمده تا بلایی را که در دوره روحانی سر زندگی مردم آمد پایان بدهد 2-سوژه هراس اجتماعی نباشد و نتوان از آن در ذهن مردم لولو ساخت.

10.انقلابیون برای پیروزی نیازمند اجماع به معنای تقسیم نکردن سبد رای خود، دوری از تندروی بی حاصل و تمرین فرهنگی رای دهی لیستی هستند.

11.آیا با این وضع پیروزی مخالفان روحانی قطعی است؟ به هیچ وجه. تنها چیزی که با قاطعیت می توان گفت این است که اگر روندهای فعلی جامعه حفظ شود آنها شانس بالایی دارند. پس دعوا بر سر حفظ یا به هم ردن روندها و تعادل افکار عمومی خواهد بود.

12.نظرسنجی پیشگویی نیست، انتخابات هم شعبده بازی نیست. روندهای اجتماعی تغییر می کند. نظرسنجی شدت و جهت تغییرات را در یک لحظه از زمان نشان می دهد. اینکه نتیجه چه می شود به عمل ما بستگی دارد. نظرسنجی نقطه شروع و جهت حرکت را روشن می کند نه نقطه پایان را.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۶۴۴۷۲۰۹:۱۲:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۲۱
واقعا هنوز افرادی هستند که به روحانی علاقه مندند ؟؟؟؟؟ باید یک تجدید نظر در علاقه مندیهاشون بکنند.
ناشناس۱۱۶۴۵۹۸۱۰:۳۷:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۲۱
عمده مشکلات کشور از تحریم هاست که ربطی به این دولت ندارد
ناشناس۱۱۶۴۶۷۸۱۱:۰۸:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۲۱
تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن نتیجه برجام است.
معلم۱۱۶۵۵۳۰۱۸:۲۸:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۲۱
این حرف مرا به باد داستان عکس مار معلم ، مرد شیاد و روستائیان انداخت.
ناشناس۱۱۶۴۸۵۵۱۲:۱۷:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۲۱
شعار دهندگان موشک پران ها باید پاسخ دهند
ناشناس۱۱۶۵۱۸۷۱۴:۳۳:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۲۱
بابا تورو خدا بی خیال، این حرف خیلی قدیمی و بی اعتبار شده
ناشناس۱۱۶۵۲۲۳۱۴:۴۵:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۲۱
آخه اگه یک تعهد با یک شعار روی موشک از دست بره چه ارزشی داره؟؟
محمد رضا۱۱۶۵۳۴۶۱۶:۰۸:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۲۱
خوبه که هنوز کسایی هستن این دولت روشون سوار بشه و هر چی می خواد به خوردشون بده
ناشناس۱۱۶۴۸۹۳۱۲:۳۱:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۲۱
نه بابا! عمده اش تحریمه؟ علامت تعجب برو کنار سطح جدیدی از علم داره وارد میشه
ناشناس۱۱۶۵۱۷۵۱۴:۲۴:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۲۱
خوب بگو ببینم کدام یک از مشکلات اصلی اقتصادی مربوط به تحریم ها است؟ ابن برای چندمین بار است که میپرسم و جوابی ندادین
ناشناس۱۱۶۵۳۰۳۱۵:۳۹:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۲۱
صد البته که همه این موضوع را می دانند! حرف این است که آقایان مسئول در سال 92 ادعاهای دیگری داشتند و اکنون حرفهای قبلی خود را نقض می کنند!
ناشناس۱۱۶۵۳۵۴۱۶:۱۳:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۲۱
اینا که زبان دنیا را بلد بودند چی شد پس خخخخخ
شهاب۱۱۶۵۳۹۵۱۶:۴۱:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۲۱
۸۰درصد مشکلات ربطی به تحریم ندارد.
ناشناس۱۱۶۵۴۲۱۱۶:۵۸:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۲۱
ر.ک.: اظهارات روحانی در دوره تبلیغات انتخابات سال 92 مبنی بر اینکه عمده مشکلات ناشی از بی تدبیری دولت است و نه تحریم و دولت من با تدبیر لازم و اختیارات کافی که دارد مسائل را حل خواهد نمود، حتی 100 روزه!
ناشناس۱۱۶۵۴۸۹۱۷:۵۱:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۲۱
پدر تحریمها تواین دولت تصویب شد و مادر تحریمها تو دولت خاتمی تصویب شد
ناشناس۱۱۶۵۵۶۰۱۸:۵۹:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۲۱
پس چرا تو دولت قبلی میگفتند از دولته؟ پس چراذقسم جلاله خورد؟
تاریخ۱۱۶۴۷۶۶۱۱:۴۱:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۲۱
تاریخ در اینمورد قضاوت خواهد کرد. اقتصاد وابسته به نفت تحریم ظالمانه و در امد محدود. روحانی نگذاشت ایران به سرنوشت ونزوئلا دچار شود. دنیا پرستان با عوام فریبی گناه ترامپ را پاک کرده و اتش توپخانه را به طرف دوستان نشانه گرفتند.
ناشناس۱۱۶۵۹۷۳۰۷:۴۸:۲۰ ۱۳۹۸/۸/۲۲
دنیا پرستان!!!!!عجب یادمون نرفته کیا برای تداخل زن و مرد و بی حجابی و هسته ای نباشه ولی کیف و حال باشه رأی دادن و تا شش ماه جشن پیروزی مختلط در کشور به راه انداختن
ناشناس۱۱۶۴۹۶۳۱۳:۰۱:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۲۱
زیباکلام : از 24 میلیون رای سال 96 الآن روحانی 240 هزار رای هم ندارد.
ناشناس۱۱۶۴۹۸۷۱۳:۰۷:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۲۱
دلار 4200 در دولت روحانی و توسط جهانگیری و سیف به اقوام و اطرافیان دولت پرداخت شده و بیت المال را به باد داده اید حالا باید قوه قضائیه پاسخ بده ..... خ
ناشناس۱۱۶۴۹۸۹۱۳:۰۸:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۲۱
روحاني ضعيف ترين رييس جمهور ايران در اين چهل ساله است. با اين حرفها مشكل اقتصادي مردم حل نميشه لطفا مردم رو نادان فرض نكن داداش من
ناشناس۱۱۶۴۹۹۱۱۳:۰۹:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۲۱
دولتي كه كاري براي مردم نكرده لست و دستش خاليست مجبور است فرافكني وحاشيه سازي كند
ناشناس۱۱۶۵۰۶۹۱۳:۳۷:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۲۱
فساد های چند هزار میلیاردی هم تقصیر تحریم هاست ؟ رانت های چند صد هزار میلیاردی هم تقصیر تحریم هاست ؟ فساد برادر روحانی و جهانگیری و شبنم نعمت زاده و دختر مظلوم وزیر هم تقصیر تحریم هاست ؟ فسادهای چند هزار میلیاردی در خودرو سازی هم تقصیر تحریم هاست ؟
ناشناس۱۱۶۵۵۷۹۱۹:۱۲:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۲۱
فکر کنم منظورت دولت احمدی نزاد است
ناشناس۱۱۶۵۰۹۴۱۳:۴۵:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۲۱
زیباکلام: اگر برادر روحانی به زندان نیفتاده بود، باز این حرف‌ها را می‌زد؟‌ از آن 24 میلیون رای الان 240 هزار رای هم نمانده.
ناشناس۱۱۶۵۱۰۰۱۳:۴۷:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۲۱
بطور کلی باید گفت: اهداف دیگری در این دعواهای زرگری نهفته است، شاید بتوان گفت انگار انتخاباتی در راه است! هر چه داغ تر بهتر!
ناشناس۱۱۶۵۲۰۴۱۴:۳۷:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۲۱
سعید لیلاز، کارشناس اقتصادی و عضو حزب کارگزاران به روزنامه ایران گفت: «از زمستان ۱۳۹۶ به بعد بالافاصله تحریم‌ها اتفاق افتاد که می‌توان از آن به‌عنوان بزرگترین موج سیاسی- اقتصادی تاریخ ایران نام برد که در جهت طوفان و برای تخریب اقتصاد ایران شکل گرفت که متأسفانه شخص آقای روحانی، آقای جهانگیری به‌عنوان معاون نخست، آقای سیف رئیس اسبق بانک مرکزی و کل اعضای دولت این طوفان را دست کم گرفتند و باوجود هشدارهای روشنی که همان موقع به آنها دادیم، اقدامات مؤثر، فوری و قاطعی برای مقابله با بحران نداشتند. به‌عنوان مثال اعلام دلار ۴۲۰۰ تومانی، یکسان کردن نرخ ارز و اعلام اینکه به هر فردی که متقاضی باشد ارز دولتی پرداخت می‌کنیم، سلسله اشتباهاتی بود که نشان می‌دهد بحران را دست کم گرفته بودند و در نهایت دیدیم که قیمت دلار به حدود ۱۸ الی ۱۹ هزار تومان در بازار رسید. این درحالی است که تحت هیچ شرایطی و با هیچ مقیاسی نباید نرخ ارز به بیش از ۸ هزار تومان می‌رسید.این اتفاق یکی از کم سابقه‌ترین میزان دزدی و فساد را در تاریخ اقتصاد ایران ایجاد کرد. من حدس می‌زنم که در اواخر سال ۱۳۹۶ تا پایان ۱۳۹۷ در مجموع ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار میلیارد تومان دزدی، حیف و میل و رانت در اقتصاد ایران ایجاد شده که اگر هر مرجعی توضیح بخواهد من حاضرم به‌صورت روشن اعلام کنم این رقم صرف چه اموری شده است. در مرحله بعد یکی از فشارهای بی‌سابقه در تاریخ ایران بر اقشار تهیدست جامعه ایران اتفاق افتاد. زمانی که نرخ تورم در فروردین ۱۳۹۷ به ۵۲ درصد و نرخ تورم مواد غذایی به حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد می‌رسد من حدس می‌زنم که نرخ تورم برای بخشی از اقشار فرودست ایران یعنی دهک‌های اول و دوم تورم سه رقمی بوده است که این یک فاجعه ملی محسوب می‌شود و نشان می‌دهد که چقدر ملت نجیب و صبوری داریم. چقدر پایه‌های انقلاب اسلامی نیرومند است که این اتفاقات منجر به افزایش بی‌ثباتی مطابق آنچه که دولت ترامپ می‌خواهد، نشده است.»
ناشناس۱۱۶۵۷۶۱۲۲:۱۶:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۲۱
بله من به روحانی علاقه مندم ونیازی به تجدید نظر نمی بینم چون از آنچه بر علیه او می گذرد به خوبی آگاهم .
ناشناس۱۱۶۴۴۷۳۰۹:۱۲:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۲۱
ولی هرچی باشه از خیلی ها محبوب تره!
ناشناس۱۱۶۴۹۳۷۱۲:۵۱:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۲۱
تعصبات سیاسی پایان ندارد.
ناشناس۱۱۶۵۰۸۱۱۳:۴۲:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۲۱
اره راست میگی واسه همین حسن آقا جوش آورده
ناشناس۱۱۶۵۷۳۴۲۱:۴۵:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۲۱
خیلی ها فقط تعصب سیاسی دارن و هیچ وقت عقلانه و منصفانه قضاوت نمیکنند و رایشان را هم فقط با تعصب میدهند
ناشناس۱۱۶۴۴۷۷۰۹:۱۵:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۲۱
دقت کردین وقت روحانی یه صحبتی میکنه بلافاصله بعدش این حرفا شروع میشه؟
ناشناس۱۱۶۴۵۱۴۰۹:۳۷:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۲۱
اونموقعه محبوبیت کی افزایش یافته ؟ خوب دل خجسته ای دارید
ناشناس۱۱۶۴۵۱۶۰۹:۴۰:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۲۱
خیلی بامزه است در کشوری زندگی می کنیم که یه نهاد معتبر دانشگاهی برای آمارگیری داره که نمیشه اسمش رو حتی در خبرگزاری ها آورد.
ناشناس۱۱۶۴۵۳۰۰۹:۴۷:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۲۱
ریشه اصلی مشکلات مربوط به دولت و مجلس و سیستمهای نظارتی است. سو مدیریت و بی کفایتی برخی مدیران و نمایندگان فساد مدیریتی و حمایت دولت از مفسدین که خیلی از انها از نزدیکان مدیران ارشد دولتی و مجلس هستند. سیاسی بازی و ترجیح دادن مصالح گروه و جناح بر مصالح کشور عدم صداقت در عمل و گفتار , عوام فریبی, فرافکنی و از زیر بار مسولیت فرار کردن با حاشیه سازی و دیگران را مقصر جلوه دادان و ... از همه مهمتر چشم امید داشتن دولت به غرب و شیطان بزرگ. یعنی عدم دشمن شناسی و یا حرکت در مسیر مورد دلخواه دشمنان کشور. یعنی بی بصیرتی یا خیانت
ناشناس۱۱۶۴۵۳۳۰۹:۵۰:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۲۱
چه فرقی میکنه . دورش دیگه تمومه
ناشناس۱۱۶۴۵۴۲۰۹:۵۸:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۲۱
سلام عدم محبوبیت روحانی به منزله مقبولیت رقبا نیست؟ مردم کلا از همه مسوولین ، چپ و راست و ... زده شده اند
نجیب۱۱۶۴۶۸۲۱۱:۱۰:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۲۱
فعلا که آیت الله رئیسی تا الان گل کاشته. جزء مسئولین هم هست.
ناشناس۱۱۶۵۲۶۰۱۵:۰۹:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۲۱
کاملا موافقم که : "عدم محبوبیت روحانی به منزله مقبولیت رقبا نیست " آقای رئیسی هم اگر با همین فرمون جلو بره و در کارش صداقت داشته باشه و به وظیفه اش عمل کند, ۱۰۰% از دید مردم دور نخواهد بود. مردم انسان های درستکار و با پشتکار و نترس را دوست دارند
علی کریمی۱۱۶۴۵۴۳۰۹:۵۸:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۲۱
مسئول محترم گروه سیاسی الف نتایج یک نظر سنجی علمی فقط موقعی برای افکار عمومی اعتبار دارد که سازمان و یا نهادی که نظر سنجی را انجام داده به طور کامل معرفی شود. وقتی شما نمی توانید و یا نمی خواهید شناسنامه این نهاد معتبر دانشگاهی را به مخاطبان خود معرفی کنید انتظار تاثیر نوشتار خود بر افکار مخاطبان خود رانیز نداشته باشید.
ناشناس۱۱۶۴۵۴۸۱۰:۰۴:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۲۱
بی زحمت درباره محبوبیت بقیه هم نظرسنجی کنید تا متوجه حقیقت بشید
نظرسنجی۱۱۶۴۵۵۵۱۰:۰۸:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۲۱
منبع نظرسنجی هم حتما کیهان -عباسی و .... هست مطمین باش همین الان هم انتخابات باشه باز مردم سه رئیسی رای نمیدن چون مخالف خط فکری ایشون هستن حالا هر چقدر دوست دارین بزنید
ناشناس۱۱۶۴۹۲۹۱۲:۴۷:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۲۱
مگه چیکار کرده؟ دروغ گفته به مردم؟ مردم رو فریب داده؟ دیوار کشیده تو پیاده روها؟ با فساد مقابله نکرده؟ اگه کسی همچین آدمی رو نخواد مشکل از خودش و طرز فکرشه نه رییسی
ناشناس۱۱۶۵۷۸۴۲۲:۲۷:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۲۱
نه جانم فقط مردم با هوشند!
ناشناس۱۱۶۵۰۴۷۱۳:۲۸:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۲۱
شما از طرف مردم نظر نده اون 17 میلیون که به رئیسی رای دادن که الان خیلی بیشترن مردم هستن عزیزم
ناشناس۱۱۶۴۵۶۴۱۰:۱۴:۴۳ ۱۳۹۸/۸/۲۱
میشه مردم هم این نهاد معتبر دانشگاهی را بشناسند؟
ناشناس۱۱۶۴۷۵۲۱۱:۳۶:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۲۱
نه،نمیشه.
ناشناس۱۱۶۴۶۲۰۱۰:۴۴:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۲۱
تنها رئیس جمهوری که محبوب اومد و‌محبوب رفت، خاتمی بود.
محمد قاسمی۱۱۶۵۱۸۶۱۴:۳۰:۴۳ ۱۳۹۸/۸/۲۱
عزیزم آقای خاتمی شخصا از آقای معین حمایت کرد ولی معین ۴ میلیون رای آورد بعدا مردم احمدی نژاد رو دیدن و پشیمون شدن که چرا مثلا هاشمی رای نیاورد. یا معین. حالام روحانی رو دیدن برگشتن به سمت احمدی نژاد
ناشناس۱۱۶۴۶۳۰۱۰:۴۹:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۲۱
روحانی در شان ریاست جمهوری نیست
ناشناس۱۱۶۴۶۴۶۱۰:۵۴:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۲۱
نظرسنجی که معلوم نیست منبعش کجاست این نظرسازیه !!
ناشناس۱۱۶۴۶۵۶۱۰:۵۹:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۲۱
عدم محبوبیت روحانی به منزله مقبولیت رقبا نیست؟
ف.خ۱۱۶۴۶۵۸۱۱:۰۱:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۲۱
بنده که شخصا از عملکرد 6 ساله آقای روحانی راضی هستم.
ناشناس۱۱۶۵۳۹۴۱۶:۳۹:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۲۱
ایشون احتمالا ح ف هستند همون حسین فریدون خودمون
ناشناس۱۱۶۴۶۸۷۱۱:۱۲:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۲۱
سلام اونای که به سنگ این دولت رو به سینه می زنند لطفاً پرچم ها پایین مردم دارند تاوان بی تدبیری های شما رو می دهند . خجالت هم خوب چیزیه تو دنیا والاّ
معلم امار۱۱۶۴۷۳۱۱۱:۲۸:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۲۱
به لطف تحریم ترامپ و نا کار امد جلوه دادن روحانی.
ناشناس۱۱۶۵۰۰۹۱۳:۱۳:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۲۱
دولت روحانی دولت میلیاردرها هستش وزیران ومشاوران اقتصادیش رو ببینید، معلومه نبایدبه فکر مردم عادی باشه تو رو خدا بسه دیگه خسته شدیم
ناشناس۱۱۶۵۰۶۴۱۳:۳۴:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۲۱
از کامنتها و افرادی که مثبت و منفی دادند اینطور میشه متوجه شد که محبوبیت روحانی خیلی کم نشده ،روی صحبتم با این افراده ابتدای سال ۹۷ ی آزمون جدی برای آقای روحانی بود که مردم متوجه عیار ایشون بشوند اما همانطور که دیدید با تصمیم گیری اشتباه باعث شدند ریال ایران نابود بشه همین ی مورد کافی و کافی که متوجه بشوید ایشان کفایت لازم را ندارند حالا ی عده میگم این بهترین گزینه بود وقتی میرید خرید سعی کنید اگر جنس مورد نظرتون نبود جایگزین نخرید چون ......
ناشناس۱۱۶۵۰۶۵۱۳:۳۵:۰۳ ۱۳۹۸/۸/۲۱
به سلامت عقل کسی که فک میکنه همه چیز تقصیر دیگرانه الا دولت وطرفدار دولته شدید باید شک کرد
ناشناس۱۱۶۵۰۷۳۱۳:۳۸:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۲۱
ضعیفترین دولت تاریخ ایران
علی۱۱۶۵۱۲۰۱۴:۰۰:۱۲ ۱۳۹۸/۸/۲۱
از کامنت ها مشخصه مشکل کجاست پس بیخودی حواس مردم پرت نکنید
ناشناس۱۱۶۵۱۳۷۱۴:۰۶:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۲۱
ایکاش ریس جمهور استیضاح بشه و انتخابات پیش از موعد برگزار بشه
ناشناس۱۱۶۵۱۴۰۱۴:۰۸:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۲۱
تازه این شیب ملایم هست
محمد۱۱۶۵۳۶۴۱۶:۲۱:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۲۱
بیچاره مردم
ناشناس۱۱۶۵۷۸۹۲۲:۳۰:۴۲ ۱۳۹۸/۸/۲۱
واقعا حاضرید انتخابات دوباره صورت بگیره ببینین مردم روحانی رو میخوان یا نه ؟!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

    15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    آخرین عناوین