برخی از اختراعات شگفت‌انگیز سال

گروه فناوری الف،   3980714135

اختراعات بشر، با هدف آسان‌تر کردن زندگی و کسب دانش بیشتر صورت می‌گیرد و انسان همواره به ماهیت جاودانه اختراع، اعتقاد دارد و هر ابزار جدید تولید شده را منبعی الهام‌بخش برای ساختن موارد بهتر می‌داند. در حال حاضر هوش مصنوعی، بخش عمده‌ای از اختراعات جدید محسوب می‌شود و تاثیر شگرفی در همه زمینه‌های زندگی داشته است.

برخی از اختراعات شگفت‌انگیز سال

به گزارش ایسنا، براساس گزارش سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO)، بیش از 243 هزار درخواست اختراع در سال 2018 ثبت شده و این میزان، افزایش 3.9 درصدی نسبت به ثبت اختراع، در سال 2017 داشته است.

در ذیل 6 مورد شگفت انگیز اختراعات جدید فناوری سال 2019 معرفی شده است.

ربات پاکسازی کننده

جاروبرقی در سال 1901 اختراع شد و موجب راحتی در نظافت در کف و برخی سطوح دیگر شد اما تاکنون فکر کردید، دستگاه دیگری مانند جاروبرقی بتوانند سطوح مختلف محل زندگی شما از جمله تختخواب و دیگر لوازم را عاری از باکتری کند.

به دلیل وزن کم آن شما می‌توانید از این ابزار در پاکسازی تختخواب خود در هتل در زمان سفر استفاده کنید. این اختراع طی چند دقیقه تمام باکتری‌ها را از بین می‌برد و بر خلاف سایر جاروبرقی‌ها، زباله‌ها را جذب نمی‌کند، بلکه با چراغ‌های UV با طول موج خاص وسایل را ضدعفونی می‌کند. 18 سنسور هوشمند و سیستم هوش مصنوعی به ربات کمک می کند تا از تخت به پایین پرتاب نشود.

قلاب هوشمند ساعت مچی

هنوز هم برخی از افراد به استفاده از ابزارهای قدیمی خود علاقه دارند و به‌راحتی تسلیم ابزارهای پیشرفته نمی‌شوند به همین دلیل محققان، قلاب هوشمند ساعت با نامSmart Buckle  را طراحی کردند تا این افراد بتوانند ساعت خود را به ساعت ردیاب تناسب اندام تبدیل کنند. این قلاب ساعت سازگار با بندهای مختلف ساعت طراحی شده است. با این ابزار کاربران، امکان تجزیه و تحلیل فعالیت‌های روزانه، اطلاعات خواب و شمارش گام‌ها را از طریق انتقال اطلاعات در سیستم عامل iOS و اندروید را دارند. Smart Buckle با فولاد ضد زنگ ساخته شده و الگوریتم اندازه گیری آن بسیار دقیق است. این قلاب ضد آب‌ و ضد گرد و غبار است تا در مقابل استفاده روزانه مقاوم باشد.

کوچک‌ترین دوربین نجومی جهان

بسیاری از افراد آرزو مشاهده آسمان را با ابزارهای راحت دارند، به همین دلیل دانشمندان دوربین NANO1  را برای دیدن شگفتی‌های آسمان طراحی کردند. این دوربین به شما امکان ضبط حوادث را می‌دهد تا هر زمان که دوست دارید آنها را مشاهده کنید. این دوربین کوچک‌ترین دوربین نجومی جهان است که امکان فشرده سازی ضبط یک ساعته در سه دقیقه و بسیاری ویژگی‌ دیگر دارد.این دوربین به کاربران اجازه ضبط فیلم از کهکشان راه شیری، ماه، شفق شمالی و دیگر موراد را می‌دهد. این دوربین با بسیاری از لنزهای دوربین از جمله تلسکوپ‌ها سازگار شده تا امکان اشتراک‌گذاری از طریق بلوتوث یا وای فای در رسانه‌های اجتماعی فراهم شود.

ماوس انگشتی

پدهای لپ تاپ سرعت و آزادی حرکتی که ما از آن لذت می‌بریم را کاهش می‌دهد و استفاده از ماوس نیز در مدت زمان طولانی موجب درد در مچ و انگشتان خواهد شد. محققان حلقه Padrone را برای راحتی کاربران طراحی کردند. این ابزار، یک حلقه انگشتی کوچک است که به عنوان ماوس رایانه استفاده  و از طریق بلوتوث به هر دستگاهی متصل می‌شود.در این ابزار، انگشتان دست، به عنوان نشانگر ماوس هستند و بدون نیاز به نصب نرم‌افزار قابلیت استفاده با هر دستگاهی را دارد.

این ماوس در 12 اندازه مختلف موجود است، ضد آب بوده و باتری آن برای مصرف روزانه شارژ می‌شود.

ربات پرنده با نام "پرنده بیونیک" دارای کنترل از راه دور بوده و حرکات یک پرنده واقعی را تقلید می‌کند. حداکثر برد بی سیم آن 320 فوت (100 متر) و حداکثر سرعت آن 11 مایل در ساعت (18 کیلومتر در ساعت) است. این پرنده مصنوعی ضد خش بوده و دارای کلاه ایمنی و بال‌های ساخته شده از پلیمر کریستال مایع ، پلی پروپیلن و فیبر کربن است. همچنین برای محافظت از بدنه دارای ضربه گیر در جلو و عقب است.

کاربران قادر به کنترل پرنده بیونیک حتی در فضاهای بسیار کوچک از طریق کنترل از راه دور هستند. جالب اینجاست که با استفاده از یک پاوربانک مخصوص که فقط 64 گرم وزن دارد می توان این پرنده را از راه دور شارژ کرد. این پرنده برای 8 دقیقه پرواز، به شارژ کامل 12 دقیقه‌ای نیاز دارد.

پرفروش‌ترین و مقرون به صرفه چاپگر سه‌بعدی تمام فلزی جهان

چاپ سه‌بعدی یک فناوری است که در بخش‌های مختلف همه را مجذوب خود کرده‌است. گذشته از استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی برای ساختن سازه‌های پیچیده ، از این فناوری برای چاپ ساختمان‌ها، غذاها، اندام‌های انسانی و هر چیزی که می‌توانید به آن فکر کنید، استفاده می‌شود. چاپگر  سه بعدی Paladin یک دستگاه چاپ سه‌بعدی جمع و جور برای کارهای ساده است. یک رابط کنترل بصری و یک دکمه شروع لمسی عملکرد و کاربری آن را راحت‌تر کرده است.

این چاپگر با ویژگی‌های پیشرفته همچون تراز خودکار، تصفیه هوا و پمپ رزین خودکار طراحی شده است. از دیگر ویژگی های آن ال سی دی صنعتی 1080p است و سرعت چاپ  آن نیز60 میلی متر در ساعت است.

محققان ربات پاکسازی کننده‌ای با نامCleanseBot  طراحی کردند که قابلیت ازبین بردن تمام عوامل بیماری‌زا، از جمله باکتری‌هایی مانند اشرشیاکلی (E.coli) را در تختخواب شما دارد. این ربات با چهار چراغ ماوراء بنفش و 18 حالت هوشمند با هوش مصنوعی طراحی شده  و وزن این ربات قابل حمل، کمتر از نیم پوند است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین