چه کار کنیم تا در اتوبوس حوصله‌مان سر نرود

گزارش بازرگانی،   3980713040

اگر اهل سفر با اتوبوس باشید مطمئناً بارها با غول کسالت و مسئله‌ی حوصله سررفتن در طول راه مواجه شده‌اید. شما ممکن است به هر دلیلی مجبور باشید که بلیط اتوبوس تهیه کنید و  به سفر بروید. پس ما می‌خواهیم چند راه حل برای این مشکل پیشنهاد کنیم تا سفرتان تجربه‌ای منحصر به فرد و به یادماندنی باشد. این مطلب را بخوانید تا ببینید چگونه می‌شود سفر جاده‌ای را به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل کرد.

اهل معاشرت باشید

فعالیت‌های فردی و گروهی زیادی وجود دارد که می‌توان برای گذر زمان در یک سفر طولانی انجام داد. اگر فردی برونگرا و اجتماعی‌ هستید، بهترین سرگرمی برای شما برقراری ارتباط با دیگران است. هیچ چیز نمی‌تواند آدم را به اندازه‌ی معاشرت و گپ و گفت سر حال بیاورد. فقط کافی است موضوعی جالب بیابید و با مسافری که کنارتان نشسته بحث دوستانه‌ای را شروع کنید. از آب و هوا و وضعیت جاده گرفته تا سختی‌های راه. سرگرم صحبت می‌شوید و لحظه‌ای بعد می‌بینید که به مقصد رسیده‌اید. از طرفی ممکن است این رفتار باعث دوستی‌های تازه‌ای بشود و به همین شکل هم‌سفرهای آینده‌تان را بشناسید!

بازی‌های ذهنی

قبل از سفر می‌توانید انواع جدول‌های حروف یا اعداد (مانند سودوکو) را در تلفن همراه خود نصب کنید، و یا کتاب‌هایی که شامل انواعی از این بازی‌ها هستند را همراه چند مداد تهیه کنید. این فعالیت در عین دور کردن شما از کسالت، خوراک خوبی هم برای ذهنتان است. همچنین از دیگر بازی‌های کامپیوتری غافل نشوید که به اندازه‌ دنیا از آن‌ها وجود دارد. فقط کافی است یک بازی‌ را پیدا کنید که برای شما باشد و بتواند در تمام راه شما را سرگرم کند.

مطالعه کنید

حتی اگر به طور تمام وقت اهل مطالعه نباشید باز هم «خواندن» می‌تواند سرگرمی جالب و بسیار رضایت‌بخشی باشد. اما نکته‌ مهم برای لذت بردن از این انتخاب، سبکی است که باید به طور کامل در لیست علاقه‌های شما قرار بگیرد. روزی که می‌خواهید بلیط اتوبوس تهیه کنید، به یک کتابفروشی بروید و چند مجله‌ی مطرح را از بین موضوعاتی که مجذوبشان هستید انتخاب کنید. یا اولین کتابی که به نظرتان جالب است را بخرید. شاید قبل از این تمرین از خواندن لذت نمی‌بردید، ولی مطمئناً بعد از سفر نتیجه‌ش را خواهید دید. اگر هم اهل مطالعه باشید که تجربه‌ی زیبای کتاب خواندن در کنار منظره‌های جاده را به دست می‌آورید.

تجربه شنیدن

در هنگام مسافرت‌های سخت با اتوبوس، یک پلی‌لیست طولانی می‌تواند نجات دهنده‌ی خوبی باشد. کافی‌ست هدفون‌ها را در گوش بگذرید تا هر چند دقیقه به دنیای دیگری منتقل شوید. اما از گوش دادن به پادکست‌ هم غافل نباشید. امروزه انواع پادکست‌ها با موضوعاتی بسیار متنوع به طور رایگان پخش می‌شوند. فقط با جست و جویی کوتاه به دسته‌بندی و موضوع مورد علاقه‌ی خود برسید و برای چند ساعت به صحبت‌هایی درباره علایقتان گوش دهید.

برنامه‌ریزی در وقت اضافه

شاید شما مجبور شده باشید که سریعاً بلیط اتوبوس تهیه کرده و به یک سفر فوری بروید. در این مواقع فرصتی کمی در اختیار داریم که آن هم باید صرف جمع کردن چمدان بشود. بنابراین بهترین فرصتی که برای برنامه‌ریزیِ این سفر به دست می‌آورید همین زمانی است که در اتوبوس به دست می‌آورید. می‌توانید کتاب راهنما تهیه کنید یا در سایت‌ها و مقالات درباره مقصدتان اطلاعاتی را بخوانید. حتی اگر فردی هستید که به سفرهای بدون برنامه‌ریزی علاقه‌مند است، باز هم فکر کردن و بررسی ایده‌های احتمالی کاری جذاب است.

دست به قلم شدن

شاید شما نویسنده نباشید اما احتمالا از فکر کردن لذت می‌برید. سفر طولانی با اتوبوس به این معنی است که شما زمان زیادی برای فکر کردن و تامل در مورد زندگی‌د که دارید و این‌که چه کسی هستید به دست آورده‌اید.  سعی کنید زنجیره‌ای از افکار خود را یادداشت کنید. این کار باعث می‌شود چیزهای بیشتری را درباره خودتان بدانید. اگر خودشناشی را دوست ندارید، در مورد تجربیات اخیر که تاثیر عمده‌ای در زندگی شما گذاشته است بنویسید. می‌توانید ژورنالی از آن‌چه که در سفر، آهنگ‌ها، اهداف، احساسات و به طور کلی «هر چیزی» که تجربه کرده‌اید تهیه کنید. و یا حتی برای دوست و آشایان نامه‌ی کوتاهی تهیه کنید. چیزهای زیادی برای نوشتن وجود دارد و می‌تواند ساعت‌ها سرگرم کننده باشد. این فعالیت نه تنها زمان شما را از بین نمی‌برد بلکه کیفیت‌ زندگی شما را تغییر می‌دهد. با این حال هروقت که از نوشتن خسته شدید شروع کنید به کشیدن طرح‌هایی روی کاغذ.

سخن آخر

امیدواریم که از این لیست لذت برده و خیالتان از سرگرمیِ سفر راحت شده باشد. مواردی که در بالا مطرح شدند فقط بخشی از انبوه کارهایی هستند که می‌توانید در طی سفر با اتوبوس انجام بدهید. اما مهم این است که شناختن آن‌ها می‌تواند انگیزه‌ای باشد برای یافتن سرگرمی‌های شخصی خودتان. اصلاً همین مورد که درباره سرگرمی‌های خود فکر کنید هم می‌تواند فعالیت جالبی باشد. پس قبل از اقدام برای خرید بلیط اتوبوس به موارد سرگرمی خود دقت کنید. سفر سراسر شادی و سلامت را برایتان آرزومندیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین