عمر ویندوز ۷ به سر نخواهد آمد

گروه فناوری الف،   3980702085

گروهی از متخصصان علم رایانه به تازگی اعلام کرده‌اند که بعد از پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۷، قصد دارند به روزرسانی‌های امنیتی مربوط به آن را خود ارائه و منتشر کنند.

عمر ویندوز ۷ به سر نخواهد آمد

به گزارش ایسنا، گروهی از کارشناسان و متخصصان علم رایانه تحت عنوان 0patch پس از مدتها تلاش و کار مداوم بر روی آسیب‌پذیری‌های امنیتی که در نسخه ویندوز ۷ وجود داشت، به تازگی اعلام کرده‌اند که می‌خواهند پس از پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۷ در سال جاری میلادی، خود به ارائه و انتشار به روزرسانی‌های امنیتی این نسخه از ویندوز اقدام خواهند کرد تا کاربرانی که از آپدیت سیستم عامل رایانه خود به جدیدترین نسخه از ویندوز جای مانده‌اند، نیز بتوانند امنیت سایبری رایانه و اطلاعات خود را حفظ کنند و در صورت وجود و کشف آسیب پذیری و حفره‌های امنیتی، آنها را برطرف کنند.

مایکروسافت، شرکت توسعه‌دهنده سیستم عامل ویندوز، با انتشار بیانیه‌های مختلف در طول یک سال گذشته بارها از پایان پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی و قبلی ویندوز همچون ویندوز ۷ که از پرطرفدارترین نسخه‌های این سیستم عامل محسوب می‌شود، خبر داده و به کاربرانی که هنوز از آن برای رایانه‌های شخصی خود استفاده می‌کنند هشدار داده است که هرچه زودتر نسخه‌های جدیدتر همچون ویندوز ۱۰ را بر روی سیستم خود نصب و دانلود کنند چراکه نسخه‌های قبلی دیگر به‌روزرسانی‌های امنیتی و نرم‌افزاری را از ژانویه ۲۰۲۰ میلادی دریافت نخواهند کرد و در صورت بروز هرگونه مشکلی برای کاربران رایانه‌های مذکور، مایکروسافت پاسخگو نخواهد بود.

بر اساس گزارش وب سایت Windows Centra ، بر خلاف آنکه بارها شرکت مایکروسافت به کاربران ویندوز ۷ برای کوچ و ارتقا به ویندوز ۱۰ هشدار داده بود، همچنان گزارش‌ها تا چند ماه اخیر نشان می‌داد که تعداد زیادی از کاربران در سراسر جهان هیچ توجهی به ارتقای سیستم‌عامل رایانه خود نمی‌کنند و تمایلی برای ارتقا و دریافت به روزرسانی به ویندوز ۱۰ از خود نشان نمی‌دهند.

البته با اینکه تازه‌ترین آمار و گزارش های منتشر شده نشان می‌دهد که خیل عظیمی از کاربران از ویندوز ۷ به نسخه های جدیدتر کوچ کرده‌اند اما هنوز تعداد قابل توجهی از کاربران نیز همچنان تمایلی برای تغییر و به روزرسانی به ویندوز ۱۰ از خود نشان نداده‌اند. به همین خاطر انتظار می‌رود که خبر منتشر شده از سوی کارشناسان و متخصصان گروه ۰patch برای آن دسته از کاربرانی که همچنان به ویندوز ۷ وفادار مانده‌اند، خوشحال کننده و کاربردی باشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین