چگونه مردم را از امام حسین دور کنیم !؟

گروه اجتماعی الف،   3980606103 ۸۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
چگونه مردم را از امام حسین دور کنیم !؟

یک جلسه فرضی و محرمانه را درون سازمان مرکزی ام آی سیکس انگلستان در لندن ، با حضور کارشناسان تراز اول غربی و رژیم صهیونیستی تصور کنید. 
دستور کار جلسه اینست :

چگونه مردم را از امام حسین دور کنیم !

به نظر شما این افراد متخصص و صاحب نظر برای رسیدن به این هدف ،  چه راهکارهایی ارائه می دهند   !!؟

شاید بلافاصله فکر کنید احتمالا چنین پیشنهاد هایی ارائه خواهند داد :

با استفاده از رسانه هایمان از اساس منکر واقعه کربلا و نهضت عاشورا شویم !!؟

مقدسات شیعه را به سخره بگیریم !!؟

علیه امام حسین کتاب چاپ کنیم !!؟

با خط دهی افکارعمومی کاری کنیم که فلان سلبریتی ، بازیگر سینما و یا فوتبالیست در صفحه شخصی اینستاگرامش علیه ماه محرم پست منتشرکند !!؟

یا در مجالس محرم و صفر شیعیان بمب منفجر کنیم !!؟

خیر دوست عزیز . روا نیست برنامه های افرادی با این میزان از تخصص و تجربه را اینقدر ساده فرض کنیم .

در واقع هیچ کدام از گزینه های بالا جزو پیشنهادات این افراد خبره  نیست .

نه اینکه موارد بالا اتفاق نمی افتد ؛ می افتد ، اما نه به سفارش مستقیم آنها ، بلکه این اتفاقات اثر ثانویه طرح ریزی اولیه آنهاست و ابتدا به ساکن هیچکدام ازین موارد نتیجه قابل توجهی برایشان به ارمغان نخواهد آورد .

شاید بپرسید پس خروجی جلسه چیست و این افراد از چه راهکارهایی برای دور شدن مردم از امام حسین و در نهایت ضربه زدن به شیعه بهره می برند !!

پس دعوت میکنم کمی صبور باشید و تا انتهای مطلب همراه  .

بعد از ساعتها گفتگوی همه جانبه ، نقد وبررسی و تبادل نظرات مختلف ، همه بر این اصل به توافق میرسند که هیچ راهی بهتر از وارونه نشان دادن آرمانها ، استحاله و نیز تبدیل کردن عزاداری از وسیله ای برای قرب خدا و تذکری برای رعایت بیش از پیش حق الله و حق الناس به عزاداری فقط برای عزاداری و دیگر هیچ نیست .

مامور ویژه اطلاعاتی انگلستان در امور ایران در جمع بندی پایانی می گوید :

باید ترتیبی داده شود که درجامعه ایران و سایر جوامع شیعه ، مراسم عزاداری با  بی نظمی ، مزاحمت ، آلودگی صوتی ، بی قانونی و در یک کلام با پایمال کردن حق الناس گره بخورد و نفس عزاداری برای امام حسین توجیه کننده هر تضییع حقی باشد .

 اطلاع حداقلی از دین ، هدف امام حسین  و پیام عاشورا از ارکان پیاده سازی این هدف می باشد که جز با استفاده از اِعمال مدیریت افراد نا آگاه  و خالی کردن هیات های مذهبی از سخنران های دین پژوه و آگاهی بخش که زمینه ساز تفکر و تعمق در دین و حرکت امام حسین هستند ، و میدان دادن به مداحانی که ترویج کننده نگاه ابزاری به عزاداری و محرک و قلیان دهنده احساسات بدون فکر نوجوانان و جوانان هستند قابلیت تحقق ندارد .

گره زدن کل قیام عاشورا و نهضت امام سوم شیعیان به مسائل عاطفی و پررنگ کردن ابعاد احساسی آن و زدودن این حوزه از هرگونه ابعاد عقلانی و منطقی .

نحوه اجرای دستورالعمل ها برای رسیدن به هدف نهایی

 باید کوشید تا مجالس عزاداری با این شیوه ها برگزار و کلیت آن به این سمت و سو سوق پیدا کند  :

-برگزاری هیات در خانه های آپارتمانی بدون کسب رضایت و هماهنگی با سایرطبقات و عزاداری تا پاسی از شب همراه با صدای زیاد بلندگو جوری که نه تنها ساکنان دیگر طبقات آپارتمان بلکه همسایه های چند خانه آنورتر هم تا صبح نتوانند لحظه ای  پلک روی هم بگذارند .

- پارک ماشین جلوی درب همسایه های هیات به طوریکه امکان ورود و خروج ماشین از پارکینگ وحتی رفت و آمد به هیچ وجه فراهم نباشد تا تمام کارهای ضروریشان مثل آوردن فرزندان از مدرسه ، رفتن به دکتر ، سرکار ، خرید خانه و ... مختل شود .

- نصب بیرق های عریض و طویل هیات در خیابانها به گونه ای که حداقل نصف خیابان و دو سوم راه مردم در پیاده روها را بگیرد و هرشب سر حداقل ۱۰ الی 15 نفر از عابرین پیاده براثر برخورد با چوب بیرق منجر به شکستگی شده و راهی بیمارستان جهت بخیه و پانسمان شوند .

- نصب پرچم بین دو تیر چراغ برق ، همانطور که در سالهای قبل در مشهد ، نصب این پرچم ها به سر ستون ها همراه با وزش باد شدید منجر به سقوط  نگهدارنده عظیم الجثه لامپ ستون چراغ برق گردید .

- استفاده از مداح بی سواد و عشق بلندگو که نوحه هایش را از سبک ترانه خواننده های شیش و هشت داخلی و یا لس آنجلسی استخراج می کند ، تا برای مدت های طولانی کلیپهایش باعث خنده و هرهر و کرکر افراد در کافه ها و جمعهای دوستانه ، و نیز نَقل شب نشینی های خانواده های ایرانی گردیده و هم سوژه و دستاویزی شود برای شبکه های اسلام ستیز و تکفیری 

- برپایی خیمه های صلواتی در محل های نامناسب با صدای زیاد بلندگو  ،  به همراه اشغال تمام پیاده رو بدون رعایت نکات ایمنی و با عدم مهار بیرون زدگی فلزات و پیچ های سرتیز به طوریکه  در هرشبانه روز شکم 18/17 نفر از عابرین با برخورد با این اجسام تیز پاره شود

- توزیع شربت در سطح شهر به گونه ای که ترافیکی  ۳ کیلومتری ایجاد کند تا هم حجم تصادفات افزایش پیدا کرده و هم مردم از معطل شدن در هوای گرم اعصابشان به هم ریخته و کلافه شوند .

- برپایی مراسم آتش زدن خیمه در روز عاشورا ، بدون در نظر گرفتن همه جوانب ضروری و رعایت حداکثری اصول ایمنی ، عدم حضور ماشین آتش نشانی ، نبود هرگونه امکانات حداقلی برای اتفاع حریق و حتی یک کپسول آتش نشانی . مانند مراسم خیمه سوزانی سال 95 در رشت که باعث سوختن یک پسر 7 ساله و یک زن 37 ساله شد و نیزچندین مراسم دیگر در سالهای گذشته و در چند نقطه ایران

عدم استقرار سطل زباله هنگام توزیع چای و شربت ، تا لیوان های یکبار مصرف ، کف خیابان ، در جوب آب و فضای سبز اطراف آن ریخته شود . با اینکار مهم هم چهره شهر نازیبا خواهد شد و هم پدرِ کمرِ پاکبانان در می آید .

- برپایی مجالس خنده و شوخی آخر شب اعضای هیات  ، بعد از اتمام جلسه ، به مدت نیم ساعت الی ۴۵ دقیقه جلوی درب هیات ، و بعد هم روشن کردن موتور و اقدام به 15 دقیقه گاز دادن جهت گرم شدن موتور و صاف شدن صدای اگزوز .

- بوق زدن های ممتد شبانه جهت چاق سلامتی و خداحافظی و زا به را کردن همسایه ها.

- بلند کردن صدای مداحی در ماشین ، آخر شبها ، به نحوی که با عبور از هر کوچه ای ، اهالی محل وحشت زده از خواب بیدار شوند

-  ذبح گاو ، گوسفند و شتر در خیابان های اصلی همراه با ازدحام جمعیت خصوصا جلوی چشم کودکان خردسال . مراسم نحر ((ذبح)) شتر در اصفهان، وسط انبوه جمعیت،با شیوه ای که گویی شتر فَلک زده جزو لشگر شمرابن ذی الجوشن است ،که در نهایت باعث رَم کردن حیوان شد و عده ای از مردم،آسیب دیده ، راهی بیمارستان شدند و نیز به تعدادی از ماشین هاخسارت وارد شد ، ایده ی بسیار جالب و تاثیرگزاری بود .

- استفاده از چوب و کُنده ی درخت برای پخت و پز بجای گاز شهری و سیلندری ، بگونه ای که حداقل ۳۰ الی ۴۰ نفر از ساکنین محل دچار مسمومیت با گاز دی اکسید کربن شده و زندگیشان را بوی دود بردارد .

- بیرون کردن بچه ها در پایان مراسم و هنگام نهار و شام از مجلس . اینکار تاثیر بسزایی در فاصله گرفتن این بچه ها از ماه محرم و هیات در بزرگسالی خواهد گذاشت .

- سنگین تر کردن علم ها و علامت ها برای عَلم کشی و علامت کشی در  ایام محرم و روز عاشورا ، با انواع و اقسام اشیای قدیمی مثل مجسمه شیر ، اژدها ، اسب ، فرش دستباف ، گُرز ، ترازو ، زنجیر ، عصا ، ظروف مسی و ... تا در هر هیات حداقل ۱۵ الی ۲۰ جوان و نوجوان علم کش ، دچار بیرون زدگی دیسک کمر ، پارگی رباط صلیبی ، مینیسک زانو و باد فتق شوند .

- برگزاری مراسم قمه زنی و زنجیر تیغی ، لطمه زنی ، سینه زنی با پای لخت روی خار ، روی زغال و درون آتش در ظهرعاشورا و فیلمبرداری ازآن و اشتراک بلافاصله در شبکه های اجتماعی و صفحه شخصی اینستاگرام ، خصوصا قمه زنی کودکان و نوجوانان .

- مجاز جلوه دادن رد شدن از چراغ قرمز ، سد معبر ، پارک غیر مجاز ، سوار کردن ۲۰۰۰ نفر بر روی یک وانت و ... هر کار خلاف قانون دیگر در ماه محرم

اما مهترین و نهایی ترین ضربه آنجاست که وقتی کسی بخاطر عدم رعایت حق الناس و سلب آسایش مردم اعتراض به حقی کرد ، سریع و بدون فوت وقت باید اورا از لشگریان یزید معرفی کرده و به او انگ دشمنی با امام حسین چسباند .

ختم جلسه فرضی و محرمانه برای اینکه چگونه مردم را از امام حسین دور کنیم !

حال به نظر شما ، این متخصصین جنگ نرم ، برای دور شدن و فاصله گرفتن مردم از امام حسین ع ، واقعا پیشنهادهایی غیر ازین موارد بالا مطرح می کنند !!؟

و سوال اینکه ما خودمان چقدر از رفتارهای توصیه شده این معاندین را به صورت تماما ناآگاهانه و کاملا داوطلبانه ، هر سال و هر محرم انجام می دهیم  !!؟

و یا بارها با آن مواجهه داشته اما بی تفاوت و حتی بدون یک تذکر کوچک از کنار آن گذشته ایم !!؟

رفتارهایی که با ارائه تصویر مخدوش و سراسر تناقض  از نهضت عاشورا ، رفته رفته ماه محرم را تبدیل به ماه آلودگی صوتی ، بی نظمی ، بی قانونی و تضییع حقوق سایرین تبدیل کرده و منجر به دلزدگی نسل جدید از این ماه خواهد شد .

پس اگر ادعای محبت اهل بیت را داریم و خود را شیعه میدانیم ، با پیروی از منش ایشان ، زمینه تحقق اهداف مورد نظر این کارشناسان را فراهم نکنیم .

چراکه پیروی حقیقی اهل بیت خود را ملزم به رعایت حق الله و حق الناس دانسته که خود مهترین معیار و مرزبندی بین شیعه حقیقی از شیعه تقلبی است .

جابرابن عبدالله انصاری در روایتی نقل مي‌کند که امام باقر«سلام‌الله‌علیه» به من فرمودند : اى جابر! آيا كسى كه ادعاي تشيّع دارد، دم زدن از محبّت ما خاندان برايش کافي است !!؟ سپس فرمودند : به خدا قسم شيعۀ ما نيست ، مگر آن كسي که تقوا داشته باشد و خدا را اطاعت نمايد .

 اى جابر !! شيعيان ما با فروتنى، تواضع، امانت‌داري، مداومت بر ياد خدا، روزه، نماز ، نيكى به پدر و مادر، مراعات حقوق همسايه، رسيدگي به فقرا، اداي قرض بدهکاران، کمک به يتيمان ، صداقت، تلاوت قرآن، خوش زباني و رفتار نيکو شناخته مي‌شوند .

بعد فرمودند: اى جابر! اگر کسي بگويد : من علي را و بالاتر از آن رسول خدا را دوست دارم، ولي از سيرۀ ايشان پيروي نکند ؛ اين محبّت ، به او هيچ سودى نخواهد بخشيد .

پس تقوا پيشه کنيد که خداوند با هيچكس خويشاوندی ندارد ، محبوب‌ترين و گرامي‌ترين بندگان نزد خداوند ، کسي است که بيشتر تقوا داشته باشد و بيشتر او را اطاعت کند.

به خدا قسم، جز با اطاعت خداى تبارك و تعالى، تقرّب به او امکان ندارد .

و در آخر نيز فرمودند : هر كه مطيع خدا باشد، دوست و شيعۀ ماست و هركه نافرمانى خدا كند، دشمن ما خواهد بود و

(( ولايت ما به جز با عمل كردن و پرهيزکاري به دست نمي‌آيد ))
الكافي، ج‏2، ص75

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۷۱۹۵۷۰۰:۱۶:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۸
شور حسيني به تنهايي كافي نيست ، بلكه شعور حسيني ، شجاعت حسيني و شهامت حسيني و فكر و انديشه حسيني هم لازم است !!! نكنه يك وقت مغز را رها كنيم و به پوست بچسبيم !!!!
ناشناس۱۰۷۲۰۹۶۰۸:۰۲:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۸
صدای بلندگوها بخصوص شب هنگام را کم کرده و باعث برهم خوردن آسایش مردم نشوند. مردم مریض دارند، ناراحتی اعصاب دارند و......
ناشناس۱۰۷۲۰۹۸۰۸:۰۴:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۸
سوال این است: این همه مراسم هر سال برگزار می شود، پس چرا وضع جامعه شده این؟ برگزاری این مراسم ها چه تاثیری دارد؟
ناشناس۱۰۷۲۳۳۸۱۲:۲۳:۱۱ ۱۳۹۸/۶/۸
امام خمینی(ره): این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگهداشته است.
ناشناس۱۰۷۳۳۶۳۱۱:۳۱:۳۶ ۱۳۹۸/۶/۹
قربان معرفت شما !!
ناشناس۱۰۷۲۱۳۶۰۹:۱۹:۱۱ ۱۳۹۸/۶/۸
...و مداحان محترم به نام شور حسینی شعورزدایی می کنند
ناشناس۱۰۷۲۲۲۸۱۱:۰۰:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۸
با مداحان بی سواد و و تبلیغ گسترده رسانه برای آنان هیچوقت به شعور حسینی نخواهیم رسید.
ناشناس۱۰۷۲۲۴۷۱۱:۱۱:۵۵ ۱۳۹۸/۶/۸
عرض مي كنم كه خدا از سر تقصيرات مرحوم ملا حسين كاشفي بگذره !! ... كتاب روضه الشهدا كه موضوع آن حادثه كربلا است كتابت كرد و چيز هايي در مورد عاشورا و كربلا نوشت كه ... حالا گر چه نيت ش خير بوده ، اما چيزهايي نوشته كه دست مايه خيلي از روضه خوانان قرار گرفته كه نتيجه آن ، اين است كه حادثه عاشورا از جايگاه يك حماسه تنزل داده به اين كه تمام دغدغده هاي هاي امام روز عاشورا آب بوده و جواني علي اكبر و بي برادري و تكيه به نيزه بي كسي و عروسي قاسم ... البته اين نظر شخصي بنده است و ممكن است الزاما نقطه نظرات سايت الف نباشه ، اما بازهم عرض مي كنم كه در اين موضوع و بعضي و يا خيلي از مطالب روضه الشهدا خدا از سر تقصيرات ملا حسين كاشفي بگذره كه حماسه عاشورا را در ذهن نسل ها ، زيبا جلوه نداد !!!!
ناشناس۱۰۷۲۳۴۱۱۲:۲۷:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۸
چون کتاب رو نخوندم نظری نمیدم
ناشناس۱۰۷۲۳۴۳۱۲:۳۱:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۸
من تو مشهد زندگی میکنم شب عید قربان چند تا خیابون اصلی مشهد رو گشتم یه پارچه نوشته که عید رو تبریک گفته باشه ندیدم ولی چند روز مونده به محرم تمام در و دیوار شهر از اسم مداحان و مراسم دهه اول پر شده. شعور حسینی در اینها صفر و فقط به پول و شهرت و جایگاه فکر میکنند.
ناشناس۱۰۷۲۴۱۲۱۳:۴۰:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۸
خیلی وقته به پوست چسبیدیم بطوریکه با این حرفها اوضاع درست نمی شود .
ناشناس۱۰۷۲۴۱۹۱۳:۵۱:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۸
به بهانه عزاداری پیاده رو هاوقسمتی از خیابان را به عنوان چایخانه مسدود کردن ،البته این خلاف در ایام جشنه هم انجام می شود و برای مردم مشکل درست می کنند.
ناشناس۱۰۷۲۴۲۷۱۳:۵۹:۱۸ ۱۳۹۸/۶/۸
به مغز چسبيدن بسيار سخت وطاقت فرساست وبه پوست چسبيدن آسان وسودآور است نقد مطالعه وزحمت مي طلبد وقبول وتمجيد فقط ريش وسر جنباندن
ناشناس۱۰۷۲۴۶۴۱۴:۳۲:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۸
این طرز غلط عزاداری من که معتقد به برپایی عزای اهل بیت هستم رو زده میکنه.وقتی من میدونم این کار غلطه نباید باهاشون همراهی کنم من فقط بعضی مجالس روضه توی مساجد رو شرکت میکنم.
ناشناس۱۰۷۲۸۳۳۲۳:۱۷:۱۰ ۱۳۹۸/۶/۸
کافیه هر سال بمحض رسیدن محرم سیب زمینی پیاز ، نان ، مرغ ، تخم مرغ و ... را 400 % گران کنید .
ناشناس۱۰۷۱۹۶۹۰۰:۲۵:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۸
عزاداری برای امام حسین (ع) جز بالاترین اعمال صالح است. اما به هیچ وجه نباید به خرافات آلوده شود و یا موجب آزار و اذیت مردم شد که پایمال کردن حق الناس گناهی است نابخشودنی.
ناشناس۱۰۷۲۱۰۱۰۸:۱۰:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۸
عده ای در طول سال انواع و اقسام فسادها چون رانت خواری، گرانفروشی، رشوه خواری، قاچاق و...... در حق مردم انجام می دهند و در ایام ماه محرم با پوشیدن لباس مشکی، دادن نذری و..... سعی در لاپوشانی و خوب جلوه دادن وجهه خود می کنند. اینها از شیطان هم پست تر هستند.
ناشناس۱۰۷۲۵۵۰۱۶:۱۰:۰۱ ۱۳۹۸/۶/۸
بیخود نیست که میگن منافقین از کفار بدترن
ناشناس۱۰۷۲۸۱۲۲۲:۲۹:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۸
دقیقا .. اینها اگر نذر دادن واقعا احتیاج به خودنمایی نیست برن کهریزک و محک
ناشناس۱۰۷۱۹۷۸۰۰:۳۴:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۸
درود بر نویسنده که حرف دل ما را زد
ناشناس۱۰۷۲۰۶۵۰۶:۴۱:۰۳ ۱۳۹۸/۶/۸
دوباره محرم شد و یه عده به اصطلاح روشنفکر شروع کردن به مزخرف گویی
ناشناس۱۰۷۱۹۷۹۰۰:۳۶:۱۹ ۱۳۹۸/۶/۸
می گن گریه بر امام حسین همه چیز پاک می کنه آیا این حرف درسته؟
ناشناس۱۰۷۲۰۳۲۰۲:۳۱:۰۱ ۱۳۹۸/۶/۸
به شرط توبه، و ایمان و تقوای بعد از توبه بله همه گناهان را پاک می کند.
ناشناس۱۰۷۲۰۳۳۰۲:۳۱:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۸
سلام، خودتون در این رابطه فکر کنید....خود سیدالشهدا(ع) در کربلا می فرمایند هر کسی حق الناس بر گردنش هست باید برگرده و نمیتونه اینجا باشه و بجنگه....یقینا حق الناس (به هر صورتش بعضی مواقع ما از برخی حق الناس ها آگاهیم ولی از بقیش بی خبر) رو هیچ کسی مگر صاحب حق نمیتونه ببخشه...حالا از بقیه موارد من خودم آگاه نیستم دقیقا....
ناشناس۱۰۷۲۰۴۸۰۴:۲۲:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۸
اگر گریه از روی اخلاص باشه بله وحتما برادر یا خواهر گرامی
ناشناس۱۰۷۲۸۴۰۲۳:۳۰:۳۸ ۱۳۹۸/۶/۸
حق الناس حتی از شهید هم بخشیده نمیشه
ناشناس۱۰۷۲۱۲۶۰۹:۰۳:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۸
احتمالا این اختلاس گرها با همین حربه فساد خود رو سعی میکنند پاک کنند.
ناشناس۱۰۷۲۱۹۵۱۰:۲۳:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۸
این دیدگاهها برای به فساد کشاندن جوامع اسلامی توسط استعمارگران ساخته و پرداخته شده و با کمک نفوذی هایشان در جامعه پراکنده شده به قر آن مراجعه بفرمایید چرا که مرجع تمام مسلمانان اول قرآن است
بانو۱۰۷۲۲۰۱۱۰:۳۳:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۸
شما خودت چی فکر می کنی؟
ناشناس۱۰۷۲۲۱۶۱۰:۵۰:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۸
اين حرف خيلي خطر ناكه ... طرف رفته نزول خورده ، گران فروشي كرده ، حق الناس بالا كشيده ،ً مال يتيم به راحتي آب خوردن تناول كرده ، حالا مي خواهد با چهار تا قطره اشك و دو كيسه برنج نذري اختصاصي روز عاشورا ، قلم عفو بر جريده اعمال خودش بكشه و خلاص ؟ و همه چي به همين راحتي تمام ؟؟؟؟؟؟ ... حاشا و كلا ... حاشا و كلا !
ناشناس۱۰۷۲۲۹۱۱۱:۳۸:۴۶ ۱۳۹۸/۶/۸
یک مقدار زیادی آب توشه
سید مهدی۱۰۷۲۶۹۵۱۸:۵۳:۴۳ ۱۳۹۸/۶/۸
خودت چی فکر می کنی دوست عزیز؟ عدل خداوند یعنی بخشش تمام گناهان ، بخاطر دو قطره اشک؟
ناشناس۱۰۷۲۰۱۸۰۱:۴۷:۵۹ ۱۳۹۸/۶/۸
احسنت به نویسنده
ناشناس۱۰۷۲۱۶۶۰۹:۵۱:۵۵ ۱۳۹۸/۶/۸
مقاله عالی ولی برای خورده گیری از فرهنگ های اشتباه خودمون لازم نیست ژست داییجان ناپلئونی هم چاشنی کار کنیم
ناشناس۱۰۷۲۰۴۶۰۳:۳۳:۱۹ ۱۳۹۸/۶/۸
بابا انگلستان چه کاری به امام حسین داره خودت باشعور باش ونه با شعار
الف ر۱۰۷۲۰۵۹۰۶:۰۶:۰۱ ۱۳۹۸/۶/۸
ادمی که یک رکت نماز برای خدا نمیخونه گریه هاش چه ارزشی برای امام حسین داره ؟؟ مسجد خالی از نماز گزار ولی محرم
ناشناس۱۰۷۲۳۴۰۱۲:۲۷:۲۰ ۱۳۹۸/۶/۸
انسان اگر پاک نباشد قساوت قلب پیدا می کند و توفیق گریه برای امام حسین(ع) را پیدا نمی کند.
ناشناس۱۰۷۲۰۶۸۰۶:۵۴:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۸
در کل مقاله خوبیست ولی یک ایراد اساسی دارد و آن هم پیوند دادن بسیاری از بی نظمی ها و بی فرهنگی ها و بدعتهایی که زاییده اندیشه خود ما ملت است به جلسه فرضی فلان دستگاه جاسوسی بیگانه ست. تا نپذیریم که خود ما هم با نادانی و بی فرهنگی میتوانیم منشا شر باشیم هیچگاه به حل کامل مشکلات نایل نخواهیم شد.
ناشناس۱۰۷۲۰۷۰۰۶:۵۵:۵۴ ۱۳۹۸/۶/۸
دقیقا توی اصفهان یه دسته عزادار.. ریختن وسط یک سه راه بدون هماهنگی با راهنمایی و رانندگی دقیقا همون لحظه ماشینی که جلوی من بود وسط سه راه از دور زدن پشیمون شد چون وقتش گرفته می‌شد پشت دسته عزادار و دنده عقب زد به ماشین من، من هم با راننده و دسته.. درگیرشدم. به پلیس اطلاع دادم البته راننده خلاف کار توی شلوغی فرار کرد و من هم که با خانواده بودم رفتم. من از این جور مراسم خوشم نمیاد، و الان واقعا مخالفشم.
ناشناس۱۰۷۲۰۷۷۰۷:۳۱:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۸
باید منتظر شنیدن نوحه بر اساس شعر ساسی مانکن تو مداحی های امسال باشیم
ناشناس۱۰۷۲۰۹۹۰۸:۰۵:۵۵ ۱۳۹۸/۶/۸
یه نکته دیگخ را فراموش کردی اینکه همه نواقص، بی فرهنگی و بی سوادی خودمون را گردن دشمن فرضی می اندازیم!
ناشناس۱۰۷۲۱۰۶۰۸:۲۲:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۸
یه چیزی یادت رفت : استفاده از ظروف یک بار مصرف نایلونی بطوریکه در هر دهه محرم، میلیونها ظرف پلاستیکی به محیط زیست اضافه و آن را آلوده کند
ناشناس۱۰۷۲۱۰۸۰۸:۳۰:۱۷ ۱۳۹۸/۶/۸
البته موارد دیگه ای هم . آدمهای زیادی سراغ دارم که خلافکار بودن یا هر شب مست ولی وقتی فوت می کنن می زن رو بنرش زدن خادم الحسین !!!!! چه خادم های خوبی بودن
ناشناس۱۰۷۲۱۱۳۰۸:۴۰:۰۰ ۱۳۹۸/۶/۸
نویسنده؟!؟! کلیت مطلب بد نبود اما اینکه انگلیس این را خواسته و اسرائیل آنرا کرده رو نمیشه بیخیال شید؟! ما خودمون از صدتا انگلیس خبیثتر شدیم کالا و پوشک بچه رو میگیرم تو انباری خونه قایم میکنیم که یکم گرونتر شه بعد به همسایمون بفروشیمش آره داداش ما همچین آدمها و ملتهایی شدیم ماهی خوردیم نهنگ شدیم انگلیس رو که سهل است روسیه رو هم یکجا قورتش میدیم
ناشناس۱۰۷۲۱۱۴۰۸:۴۳:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۸
جالب بود البته اینها از کم شعوری کسانی است که انجام میدهند. گردن غربیها نیندازید هر چیزی رو
ناشناس۱۰۷۲۱۱۷۰۸:۴۸:۰۹ ۱۳۹۸/۶/۸
فقط با سیستم ربوی بانکی میشه امام حسین از مردم گرفت
ناشناس۱۰۷۲۱۱۸۰۸:۵۶:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۸
چه مقاله ی خوب و رستی ولی باید حداقل از یک ماه پیش در رسانه های مختلف این موارد گوشزد می شد الان خیلی از هیات‌ها اصلا وقت خواندن این مقالات را ندارند و برخی مداحان بی سواد دعوت شده اند.
فرناز۱۰۷۲۱۲۷۰۹:۰۴:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۸
یک مورد هم که در سالهای اخیر مد شده، پشت شیشه ماشین ها فحش های ناموسی بر علیه یزید می نویسند، که آدم خجالت می کشه ذکر کنه.
ناشناس۱۰۷۲۱۴۴۰۹:۲۷:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۸
همین فرمون برین جلو خوبه
ناشناس۱۰۷۲۱۴۸۰۹:۳۲:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۸
متن فوق بسیار واقع بینانه و عالی بود درود بر شما
علی گرگانی۱۰۷۲۱۵۰۰۹:۳۳:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۸
خیلی جالب بود بویژه سروصدای زیاد بلندگو ها همجنین چای شربت دادنهایشان که با ریختن لیوانهای یکبارمصرف شهر را به یک زباله دانی بدل میکنه من یکبار درشهرمان گرگان به دست اندرکارهیتها که بیشترشان جوانهای کم سن سال بودند اعتراض کردم که بابرخورد زشتی پاسخ مرا دادند گفتم با آلودگی از جمله سروصدا همچنین ریختن زباله مردم را از مراسن عزاداری امام حسین بیزار میکتید شوربختانه کسی هم نیست جلوی این کارهای بچه گانه رابگیره نوحه خوانی با لهجه سین سین سین(حسین)با صدا خیلی بلند همچنین علم و کتلهای خیلی بزرگ که به شکل صلیب ساخته شده وچند جوان ... آنرا با بازوها ی ستبر ...شان میبرند از چهره ورفتارشان دیده میشه که باوری به نماز ودیگر واجبات ندارند فقط سروکله اشان دراین روزهای محرم برای همانطوریکه گفتین پیدامیشه درشهرما گرگان شبی داریم بتام پامنبری که دخترها وپسرها درکوچههای تنگ محلات قدیمی گرگان با سرووضع زننده وباحرکات زشت آبروی شیعه رامیبرند شمارا به خدا دراینباره روشنگری کنید فقط به همین یک نوشتارتان بسنده نکنید تاپایان محرم صفر بادیکر رسانه های همسو مردم وکسانیراکه شاید ازروی نا آگاهی در دام این خواسته انگلیسیها برای بدنام کردن مراسم محرم تلاش میکنند را بیدر کنید درکارتان پیروزباشید
ناشناس۱۰۷۲۱۶۰۰۹:۴۳:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۸
من امام حسین ع را دوست دارم و در کودکی و نوجوانی بیشتر وقتم را در همین فضای عزاداری محرم وبقیه ماهها می گذراندم .ولی بعد از گذر از نوجوانی به این نتیجه رسیدم که محرم و مراسم آن برای من ساخته نشده است . حالا چهل سال سن دارم وبیش از بیست سال است که به غیر از خانه نشینی در تعطیلی دوروزه و گاهی غذای نذری که همسایه مان به در خانه مان می آورد ارتباط دیگری با این فضا ندارم.
ناشناس۱۰۷۲۱۶۳۰۹:۵۰:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۸
همه مواردی که نویسنده به آن اشاره کردند کم و بیش وجود دارد اما گفته شده 2000 نفر سوار بر یک وانت اگر اشتباه تایپی نباشد قابل هضم نیست .
ناشناس۱۰۷۲۱۶۵۰۹:۵۱:۴۳ ۱۳۹۸/۶/۸
خوب سلبرستی ها هم همینو میگن .
ناشناس۱۰۷۲۱۷۲۱۰:۰۲:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۸
خداوند پدر و مادر نویسنده را بیامرزد.
ناشناس۱۰۷۲۱۸۵۱۰:۱۸:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۸
ممنون از دغدغه ای که دارید و حرف دل ما را می گویید. لطفا به مداحان که متاسفانه خیلی در مجالس رسمی هم جا باز کرده اند و خیلی هم مشهور کرده اند میدان ندهید.
ناشناس۱۰۷۲۱۸۷۱۰:۱۸:۴۶ ۱۳۹۸/۶/۸
خداروشکر یکی جرات کرد این حرفها روبه. امروز به جرم ضد ارزشی بودن نگیرنش خوبه.
ناشناس۱۰۷۲۱۹۰۱۰:۲۰:۴۴ ۱۳۹۸/۶/۸
حقیر عاشق اهل بیت بویژه اباعبدالله حسین علیه السلام هستم وقتی ماه محرم و صفر می رسد نگران جا پارک مردم می شوم چون تکایا و مراکز پخش نذورات دقیقا جای پارک خودرو را برای بیش از 2 ماه می گیرند اونوقت مردم سر جای پارک با هم دعوا می کنند بنظر شما امام حسین علیه السلام از این عمل ما خوشحال می شود چرا تکایا در پیاده رو قرار نمی دهند چرا مردم را اذیت می کنند
مجید۱۰۷۲۲۰۷۱۰:۳۸:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۸
،خدا خیرش بده این نویسنده گرامی را.بعنوان یک استاد دانشگاه عرض میکنم این یادداشت محتوی نکات ریز و تحلیل جامعی از روند تهی کردن عزاداری از محتوا می باشد.متاسفانه صدا وسیما شده پرچمدار این تفکر .وقتی روزنامه ها و شبکه های مجازی تصویر محمود کریمی و...با ان ماجراهای عجیب پخش میکنند انتظار دارید با خواندن این اقایان در شبکه های تلویزیون، ادم یاد عبا عبداله ع بیفتد یا تلویزیون را خاموش کند. متاسفانه کار از دست مراجع و اساتید حوزه و نخبگان دین هم در رفته و آدم های بی سواد سوار این محمل عزیز شده. خدا به دادمان برسد انشاالله شرمنده حضرت زهرا سلام الله علیها نشویم
ناشناس۱۰۷۲۲۲۲۱۰:۵۳:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۸
بعضی از طبلها وقتی زده میشن آدم فکر میکنه بمب ترکیده
علیرضا۱۰۷۲۴۲۵۱۳:۵۸:۲۰ ۱۳۹۸/۶/۸
به نظرم باید طبلها در هیات ها ممنوع شود
ناشناس۱۰۷۲۲۵۶۱۱:۱۶:۳۸ ۱۳۹۸/۶/۸
دیگه دیر شده تمامی این سوء رفتارها اثر خودش رو در جامعه گذاشته
ناشناس۱۰۷۲۲۶۴۱۱:۲۴:۵۳ ۱۳۹۸/۶/۸
بهترین مطلبی بود که تو این چند سال از الف دیده ام. جالبه که خودشون میگن صدای اذان فقط آنهم بدون پخش قرآن ولی وقتی به محرم میرسه واویلا!!! تا حق الناس به واقع مهم دانسته نشود هزار سال دیگر هم ایران به سر منزل مقصود نخواهد رسید.
ناشناس۱۰۷۲۲۷۱۱۱:۲۸:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۸
جناب نویسنده،بی فرهنگی عمیق برخی و عدم نظارت شهرداری و پلیس بر تصمیمات شخصی مردم را نباید به جنگ نرم مربوط دانست
مرتضی @۱۰۷۲۲۷۶۱۱:۳۱:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۸
آفرین چه متن به جا و مناسبی بود. آفرین آفرین
ناشناس۱۰۷۲۲۷۹۱۱:۳۲:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۸
همه مطالب تون درست بود اما امسال نیمه شعبان به دلیل تورم هیچ خبری از توزیع شربت و شیرینی در خیابان ها نبود و این کمبود در 40 سال اخیر بی سابقه بود.
ناشناس۱۰۷۳۳۴۹۱۱:۲۲:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۹
کاش به روح و فلسفه ی وجودی ائمه بپردازیم این ولع بی پایان ایرانی ها در گرفتن و خوردن نذری اصلا زیبا نیست
ناشناس۱۰۷۲۲۸۴۱۱:۳۶:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۸
اگر می خواهید مردم رو از امام حسین(ع) دور کنید درس کربلا را درس مذاکره تفسیر کنید !!! و هیهات مناالذله رو ذلت پذیری تفسیر کنید !
حسین۱۰۷۲۳۴۷۱۲:۳۷:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۸
مطلب جالبی بود. در مورد کلمه «قلیان» در متن شما، اگر نگوییم غلط به کار برده اید، دست کم املای غلیان صحیح تر و دلچسب تر است.
علی -نجف آباد۱۰۷۲۳۵۷۱۲:۴۴:۵۸ ۱۳۹۸/۶/۸
این مطلب رو تا آخر ماه صفر بذارید باشه.عالی بود . آقای توکلی این مسائل باید در ساعات پر بیننده تلوزیون مطرح بشه.مگه چند نفر توو ایران مطالعه میکنن؟
ناشناس۱۰۷۲۳۶۱۱۲:۵۴:۲۷ ۱۳۹۸/۶/۸
البته این نکته که زمین میگیرن تا حسینیه بسازند ولی برج چند ده طبقه از توش در میاد رو نگفتی
نقد عالی۱۰۷۲۴۵۹۱۴:۲۳:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۸
تشکر من را هم در کنار دیگران از نگارنده و عوامل الف بپذیرید امید که این مطالب در طی سال به شکل فراگیر در رسانه ها تکرار و گوشزد شده و اثرات خوبی در اینده شاهد باشیم
ناشناس۱۰۷۲۴۸۲۱۴:۵۱:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۸
نذری را به فقرا بدهید من خودم میبینم پولدارها با ماشین میان ده تا ده تا نذری میبرن
ناشناس۱۰۷۲۵۰۱۱۵:۱۸:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۸
بازاری که در شهر ما آشکارا گران فروشی بسیار می کند ، برچسب قیمت نمی زند و بر اساس شرایط و ظاهر خریدار قیمت را به او اعلام می کند در ایام محرم دیگ و بساط پهن کرده و آش می پزند و عزاداری می کنند ، قبول حق باشد ، انشاءالله خداوند بخاطر سید الشهدا این جماعت را اصلاح کند.
ناشناس۱۰۷۲۵۳۸۱۵:۵۱:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۸
چرا صدای طبل و سنج در بلندگو پخش میشود؟ افرادی مثل من که مشکل قلبی دارند چرا باید صداهای این چنینی را تحمل کنند. بدون بلند گو نمیشه عزاداری کرد؟!!!! البته منظور من بلندگوی داخل آن محل نیست، بلکه منظورم بلندگویی است که صدایش تا فاصله زیادی میرود است
ناشناس۱۰۷۲۷۱۲۱۹:۲۶:۳۲ ۱۳۹۸/۶/۸
وجود هزاران هیات وسط کوچه و خیابون و این همه آلودگی صوتی قطعا امام حسین را خشنود نمی کند
ناشناس۱۰۷۲۷۲۰۱۹:۴۶:۱۹ ۱۳۹۸/۶/۸
بعصی از این هیئتها دارند ما را دیوانه می کنند. راه سرویس یک بچه معلول را مثل آب خوردن 45 روز می بندند و حرف هم نمیشود زد. خدایا..
ناشناس۱۰۷۲۷۸۷۲۱:۵۷:۲۹ ۱۳۹۸/۶/۸
وای بر..ت با سوادت! اطفاء درسته
ناشناس۱۰۷۲۸۰۳۲۲:۱۸:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۸
وقتی این نکته ها رو تذکر بدید به یه هیئت به جرم کافر بودن دستگیر میشید..
ناشناس۱۰۷۲۸۳۴۲۳:۱۷:۱۱ ۱۳۹۸/۶/۸
بد ترین صحنه غذاهای نیم خورده ایست که در کنار سطلهای زباله رها شده
ناشناس۱۰۷۲۸۵۳۲۳:۴۰:۴۶ ۱۳۹۸/۶/۸
««« جهان چون زلف و خط و خال و ابروست که هر چیزی به جای خویش نیکوست »»»
قربانی۱۰۷۲۹۴۴۰۲:۰۶:۲۱ ۱۳۹۸/۶/۹
فلسفه قیام امام حسین در قلوب عاشقان آن حضرت است
ناشناس۱۰۷۳۶۷۳۱۴:۱۲:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۹
متاسفانه دسته ها بیشتر شبیه کارناوال شده اند تا هیئات مذهبی
عباس۱۰۷۳۸۰۱۱۵:۲۴:۰۰ ۱۳۹۸/۶/۹
نوشته جالبی بوه و ایکاش میشد یک نسخه آنرا به مداحان و هیئتها میدادید که بخوانند تا انشاالله دیگر شاهد این بی نظمی ها نباشیم.
ناشناس۱۰۷۳۹۵۸۱۷:۰۸:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۹
انسان با عشق به مولا امام حسین ع زنده خواهد بود این تدبیر و خواست الهی است
ناشناس۱۰۷۴۰۷۵۱۸:۵۳:۰۰ ۱۳۹۸/۶/۹
دشمنان امام حسین (ع)هیچ غلطی نمی توانند بکنند فقط دوستانش بد دفاع نکنند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین