الف بررسی می‌کند ممنوعیت حضور خانواده مسئولین در خارج با ۲ طرح مجزا در مجلس

یوسف اسدی، گروه سیاسی الف،   3980602095 ۵۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از 2 طرحی صحبت می کنند که در صورت تصویب و نهایی شدن در مجلس اعضای خانواده درجه یک مقامات و مسئولین از حضور در کشورهای متخاصم منع می شوند.

ممنوعیت حضور خانواده مسئولین در خارج با ۲ طرح مجزا در مجلس

« تحصیل فرزندان مسئولان در خارج از کشور ممنوع شود» مطالبه ای بود که حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق روز پنجشنبه دهم مرداد در گردهمایی ملی نقش حقوقدانان، وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری بیان کرد.

به گزارش خبرنگار الف، وی ضمن آنکه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا طرح ممنوعیت تحصیل فرزندان مسئولان در خارج از کشور را تهیه و تصویب کنند ، گفت که هم اینک چند درصد فرزندان مسئولان نظام در خارج از کشور تحصیل می کنند؟ برخی افراد می گویند بچه ها آزادند هر جا تحصیل کنند چرا این فرصت و آزادی برای دیگر اقشار جامعه مهیا نیست؟ آیا نظام اسلامی دنبال این اهداف بود؟.نماینده های انقلابی خانه ملت طرحی برای تصویب در صحن مجلس ارائه بدهند تا بر اساس آن فرزندان مسولان نظام مجاز به تحصیل در خارج از کشور نباشند.شاید عده ای بگویند تحصیل در خارج از کشور حق افراد است، ایرادی ندارد، پس پدرش نباید مسئولتی داشته باشد».

همزمان خبری منتشر شد که شش فرزند مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم در خارج از کشور هستند.

شهردار قم هم با تائید این خبر گفت: اگر فرزندانم برای تحصیل علم و دانش به خارج از کشور رفته‌اند، همگی به عنوان سفیران گویا برای نظام بوده‌اند. فرزندانم بعد از تحصیلات عالی در آمریکا، می‌خواهند در قم تحصیلات خود را دنبال کنند.

این اظهارات زمانی مطرح شد که مجلس تعطیل و نمایندگان در حوزه انتخابیه بودند. اما شنبه و یکشنبه گذشته مجلس جلسه داشت و  زمزمه تهیه 2 طرح در مجلس شنیده شد.

«طرح ممنوعیت پذیرش مسئولیت در سطوح مختلف در جمهوری اسلامی ایران برای کسانی که اعضای درجه یک خانواده آنها در کشورهای متخاصم حضور دارند».

این طرح از سوی حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده قم تهیه شده که بر اساس آن هر کسی که مسئول است و پست و مقامی در کشور دارد در هر سطح مدیریتی از جمله اداره کل، معاونت، وزارت، نمایندگی، ریاست جمهوری و … نباید بستگان درجه یک آنها از جمله برادر، خواهر، فرزند، همسر، پدر و مادر در کشورهای متخاصم با نظام جمهوری اسلامی ایران حضور یا اقامت داشته باشند.

بر اساس این طرح، کشورهای متخاصم شامل کشورهایی می شوند که علیه منافع جمهوری اسلامی ایران اقدام می کنند اما تشخیص کشورهای متخاصم بر عهده شورای عالی امنیت ملی خواهد بود و این شورا باید هر ساله لیست کشورهای متخاصم را اعلام کند.

این طرح 2 فوریتی قرار است تحویل هیئت رئیسه مجلس شود.

اما طرح دیگری تحت عنوان «الزام بازگشت اعضای خانواده مسئولان به کشور» هم در مجلس تهیه شد.

این طرح از سوی سید حسن نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست خارجی مجلس تدوین شده و دارای یک ماده واحده و یک تبصره است.

بر اساس این طرح کلیه اعضای درجه یک خانواده مسئولین کشور از جمله فرزند، همسر، پدر، مادر، برادر و خواهر، به هر دلیلی در خارج از کشور هستند، ظرف سه ماه باید به داخل کشور برگردند، در غیر این صورت، آن مسئول باید از سمت خود استعفا بدهد.

شمولیت این قانون هم شامل همه مدیران سیاسی، حرفه ای و دولتی است.در تبصره ماده واحده این طرح آمده مامورین دولتی و دانشجویانی که بورسیه تحصیلی وزارت علوم هستند و اساتیدی که فرصت مطالعاتی دارند از این قانون مستثنی می‌شوند.

این طرح که 2 فوریتی است، تا روز یکشنبه گذشته به امضای 40 نماینده هم رسید و تحویل هیئت رئیسه مجلس شد.

این 2 طرح هنوز مراحل ابتدایی قانونگذاری را طی می کنند و باید در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

احتمال دارد این 2 طرح ادغام شود و یک طرح جامع تدوین و تصویب شود تا تکلیف فرزندان مقامات در خارج از کشور یا تکلیف پست و مقام آنها در داخل مشخص شود.

دیدگاه کاربران

کارشناس و اوسای کار۱۰۶۲۹۸۶۰۰:۱۳:۴۴ ۱۳۹۸/۶/۳
احتمالا می خواهند قبل از انکه کشورهای اروپایی و امریکایی انها را دیپورت کنند پیش دستی کنند و الا هدفی جز این ندارند
ناشناس۱۰۶۳۲۸۸۰۹:۰۴:۱۸ ۱۳۹۸/۶/۳
باید بین زندگی فرزندان با والدین شان فرق قائل شد. هر شخص مختار زندگی خودش است. دلیلی ندارد که کارها و سرنوشت یک آقا زاده را به پای والدینش نوشت و البته عکس آن هم صادق است.
ناشناس۱۰۶۳۴۵۶۱۰:۱۹:۵۴ ۱۳۹۸/۶/۳
نه بابا ، این انتخاب خودشان بوده . خودشان انتخاب کردند که آقا زاده باشند. باید تاوانش را هم بدهند.
ناشناس۱۰۶۳۷۴۷۱۲:۱۷:۱۹ ۱۳۹۸/۶/۳
این استدلال درستی نیست. ممکن است آقازاده ای با پدرش هم رای نبوده و رو پای خودش ایستاده باشد. در مورد انگیزه و انگیخته در اینترنت سرچ نمایید.
ناشناس۱۰۶۳۴۹۶۱۰:۳۷:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۳
در علم منطق، به این نکته « تفکیک انگیزه از انگیخته » اطلاق می شود.
ناشناس۱۰۶۳۵۶۹۱۱:۰۵:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۳
مگه این والدین چقدر حقوق دریافت می کنند که بچه هایشان در خارج از کشور زندگی لاکچری دارن ؟؟ مثلا حقوق حجتی و زنگنه چقدره که بچه هاشون توی کانادا و آمریکا و آلمان هستند ؟؟؟ طرف شش تا بچه داره همه رفتن اروپا برای تحصیل ! شما بررسی کن حقوق یک کارمند عالی رتبه ی دولت چقدر باشه خوبه که شش نفر در اروپا را ساپورت کنه ؟؟؟ هر کس طاووس خواهد جور هندوستان کشد هر کس شغل دولتی سطح بالا می خواد باید قید فرستادن بچه هاش به خارج را بزنه
ناشناس۱۰۶۳۷۴۲۱۲:۱۴:۲۰ ۱۳۹۸/۶/۳
در آمریکا و کانادا به همه دانشجویان دوره های فوق لیسانس و دکترا حقوق ماهیانه (Stipend) داده می شود. بنابر این دانشجویان باری بر روی دوش والدین نمی گذارند. یک آقازاده شاغل در تحصیل در آمریکا یا کانادا نیازی به پول پدرش ندارد.
ناشناس۱۰۶۳۸۰۶۱۲:۴۳:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۳
عزیزم !شما به پاسخ مستدل و منطق کوبنده پدر آن شش فرزند توجه نکردی ،آنها زبان گویای انقلاب در خارج از کشور هستند آنوقت شما از هزینه اش سخن می‌گویی ؟ چشممان کور باید هزینه های آنها را بدهیم
ناشناس۱۰۶۳۳۰۴۰۹:۱۰:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۳
حق هر آدمی هست که بتواند به هر کجا سفر کرده ، در هر جایی کار و در هر دانشگاهی تحصیل کند. این اصل آقازاده و غیر آقازاده ندارد. اگر از آقا خطایی سر زده، نباید آن را به پای آقازاده نوشت.
محمد۱۰۶۳۳۷۰۰۹:۳۹:۰۳ ۱۳۹۸/۶/۳
این پول های کثیف فقط مختص آقازاده هاست، شما اگه پدرت تاجره نگران نباش، قانون برای شما نیست
ناشناس۱۰۶۳۷۵۴۱۲:۲۰:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۳
اگر شما با این ماجرا مشکلی دارید، باید با آقایان مطرح نمایید و آنها را محود کنید. این موضوع ربطی به آقازاده ها ندارد. چرا می خواهید آنها محدود شوند؟؟
سعید۱۰۶۳۶۴۸۱۱:۳۲:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۳
کشورهای هدف هیچوقت ژن های خوب را اخراج نمی کنند چون برایشان خیلی مفید هستند به های و هوی ایشان توجه نکنید.
ناشناس۱۰۶۳۸۲۲۱۲:۴۸:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۳
جناب کارشناس و اوسا کار عزیز اشتباه میکنی ،برای اروپا و آمریکا فرقی نمیکنه پول از کجا میاد ،به این شعار های توخالی و آبکی آمریکا و اروپا در مورد مبارزه با پولهای کثیف دل نبند چون اونا در مورد گردش پول تو کشور خودشون و مسئولین خودشون حساسن ولی پولهایی که از خارج میاد هرچه باشه رو چشمشون میذارن
ناشناس۱۰۶۳۰۰۵۰۰:۳۸:۴۳ ۱۳۹۸/۶/۳
از این مجلس همچین آبی گرم نمیشه قطعا این طرح رای نمیاره چرا که هم مجلسی ها و هم دولتی ها پاشون گیر این قضیه هست و فردا روز هم با چند تا رانت تعارفی و کیف انگلیسی این طرح برای همیشه مسکوت می مونه
ناشناس۱۰۶۳۰۱۱۰۰:۴۴:۲۰ ۱۳۹۸/۶/۳
بوی انتخابات میاد و یه طرح بی سرانجام دیگه
ناشناس۱۰۶۳۴۴۴۱۰:۱۲:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۳
دقیقاْ درسته. زدی به هدف
ناشناس۱۰۶۳۰۱۲۰۰:۴۴:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۳
اصلا قابل اجرا نیست.مثلا الان فرزند فلان مقام مهم مجلس درآمریکا هستند یا پسر خانم ابتکار (همونی که سال ۵۸ازدیوارسفارت بالارفت)در امریکا تشریف دارند!همینطور فرزندان خیلی ازوزرا وکلا مرگ بر امریکا برای مردم هست و تحصیل درآمریکا با دلار ۴۲۰۰,ورانت پدر مال ژنهای خوب.
ناشناس۱۰۶۳۰۱۹۰۰:۴۹:۳۲ ۱۳۹۸/۶/۳
با این قانون ها چیزی درست نمیشه /حقوق مسئولین باید 1/10 بشه تا تحریم ها رو بیشتر حس کنند دست از شعار وموشک نویسی بردارند
ناشناس۱۰۶۳۰۳۴۰۰:۵۸:۴۴ ۱۳۹۸/۶/۳
احتمالا بو برده اند که ترامپ و اروپا قصد دارد در اینده ایرانیان مقیم امریکا و بخصوص اقارب مسولان ایرانی را دیپورت کند از حالا به فکر افتادند چرا تا حالا به فکر چنین طرحی نبودند
ناشناس۱۰۶۳۰۴۵۰۱:۱۲:۵۵ ۱۳۹۸/۶/۳
طرح خوبی برای اجرای امنیت وعدالت در کشور هست! برای جلوگیری از اعمال فشار از خارج در تصمیماتشون و تحمل مشکلات جامعه تحت مدیریت آقایون برای خانوادهاشون به عدالت نزدیکتر هست!
احمد۱۰۶۳۰۴۸۰۱:۱۷:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۳
عالیه. پس همین الان جشن خداحافظی با مسیولین نابغه مردم بد بخت کن را بگیریم
ناشناس۱۰۶۳۰۶۰۰۱:۳۹:۰۳ ۱۳۹۸/۶/۳
بسیار ایده خوبی است. اشرافیت گریبان مدیران و مسئولین مملکت را گرفته است و از درد مردم خبر ندارند.
ناشناس۱۰۶۳۰۶۳۰۱:۵۸:۱۱ ۱۳۹۸/۶/۳
قید دولت متخاصم با هدف طرح در تضاد است. در حال حاضر وزارت امور خارجه اعلام کرده حتی امریکا دولت متخاصم نیست. برای اجرای طرح کلیه دولتهای خارجی را در نظر بگیرید. فرزندان مسوولین در کشورهای محل ماموریت جا می مانند.
پیمان۱۰۶۳۰۷۴۰۲:۳۵:۱۱ ۱۳۹۸/۶/۳
این یک طرح کاملا منطقی و بجاست کشور متخاصم میتواند به روشهای مختلف از بستگان مسولین کشور برای ضربه زدن به منافع ملی استفاده کند از طریق جاسوسی آگاهانه یا ناآگاهانه فشار سیاسی از طریق جاسوسی در زندگی خصوصی این افراد و حتی هتک آبروی کشور و بسیاری از روشهای دیگر فراموش نکردیم که مسئله تحت فشار گذاشتن ترامپ توسط دولت روسیه و به وسیله عکس یا فیلم های موجود در دست سازمان جاسوسی روسیه در جریان سفر ترامپ به روسیه در محافل مطرح شد و حتی در گذشته هم مواردی از بعضی افراد سرشناس ایرانی سبب فشار به دولت ایران شده بود
علي۱۰۶۳۰۷۵۰۲:۴۰:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۳
آقا جان أولا شما بگو خرج تحصيل شش بچه اونهم در آمريكا را از كجا مياري ميدي؟ هزينه تحصيل يك نَفَر در آمريكا ساليانه ٢٥٠٠٠ دلار است شما ١٥٠٠٠٠ دلار (١.٧ ميليارد تومن)ساليانه از كجا مياري؟ بعدش هر جمعه ميگين مرگ بر آمريكا ولي همتون بچه هاتون رو ميفرستين آمريكا آخه كدومش رو باور كنيم؟ بعدشم آقا جان من هم خيلي دوست دارم سفير نظام بشم لطفا بگين كجا برم فرم پر كنم ؟
ناشناس۱۰۶۳۰۹۷۰۳:۳۵:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۳
اینجوری آمریکا هر مسوولی رو بخواد عزل کنه به یک فامیل درجه یکش گرین کارت می ده!
ناشناس۱۰۶۳۵۱۵۱۰:۴۹:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۳
مسئولین جمهوری اسلامی نباید در امریکا پناهنده شوند.
ناشناس۱۰۶۳۵۷۴۱۱:۰۷:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۳
به زور به کسی گرین کارت نمی دن باید تقاضا بشه می تونن تقاضا نکنن که اونها هم گرین کارت ندن بهشون به همین راحتی !
ناشناس۱۰۶۳۱۰۸۰۶:۲۸:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۳
با این حجم وابستگان مسعولین در خارج ،بعید است این دو طرح به قانون تبدیل شود .‌‌قطعا بعید است ...
ناشناس۱۰۶۳۱۱۷۰۶:۵۸:۵۹ ۱۳۹۸/۶/۳
دیگه مگه فرزندی مونده که نفرستاده باشند خارج
عادل۱۰۶۳۱۱۹۰۷:۰۲:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۳
« سفیران گویای نظام» را به ایران بازگردانید. مطالبه جدی جمعی از امت حزب الله، مردم شهیدپرور، طبقه متوسط نحیف ایران و ...
ناشناس۱۰۶۳۱۲۱۰۷:۰۶:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۳
از این افراد جای هیچ تعجبی نیست چون از اساس به حقوق فردی اعتقادی ندارند مگر میشود فردی را از حقوق انتخاب محل سکونت محروم کرد چون پدرش فلان شغل را دارد چشمشان را روی پارتی بازی مقامات برای فرزندانشان بسته اند بدنبال محل تحصیل و سکونت آنها هستند . وقت مجلس را صرف چه اموری میکنند .
ناشناس۱۰۶۳۶۸۰۱۱:۴۸:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۳
بله در همه جای دنیا این جور قانون ها است مثلا فرزندان مسولین سازمان بورس نمی تونن در بورس سرمایه گذاری کنند و مثالهای فراوان.نمیشه شخص فرزندش رو به کشوری که بهش میگه دشمن بفرسته بعد خودش بیاد بر علیه اون کشور اقدام کنه. می تونه از دولت خارج بشه بعد هرکار می خواد بکنه
حرف حساب جواب نداره۱۰۶۳۱۵۰۰۷:۴۰:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۳
اکثر نمایتدگان و دیگر مسیولین اقازادهای انها سفیران گویای نظام در خارج خصوصا امریکا هستند بنابراین امیدی به این مجلس نیست
رضا۱۰۶۳۱۵۲۰۷:۴۲:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۳
حالا ببينيد اين دو طرح را طوري ادغام ميكنند كه اب از اب تكون نمي خوره با كلي تبصره . و بقيه خانواده را هم مي فرستند .
ناشناس۱۰۶۳۱۵۷۰۷:۴۶:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۳
ﺭاﻱ ﻧﻤﻴﺎﺭﻩ.ﭼﻮﻥ ﺩﺧﺘﺮ ﻻﺭﻳﺠﺎﻧﻲ ﺗﻮ اﻣﺮﻳﻜﺎﺳﺖ.ﻓﺎﻃﻤﻪ اﺭﺩﺷﻳﺮ ﻻﺭﻳﺠﺎﻧﻲ
ناشناس۱۰۶۳۵۱۹۱۰:۵۱:۵۱ ۱۳۹۸/۶/۳
پس به همین خاطر بود که 20 دقیقه ای ننگ نامه برجام را تصویب کرد.
ناشناس۱۰۶۳۱۵۹۰۷:۴۶:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۳
خدایش یعنی مسئول بودن تو این کشور چقدر درآمد و پول توشه که خودشون اینجا اینجوری زندگی میکنن و فرزندانشونم میفرستن اونور و تو ناز و نعمت و پول بسر میبرن!!!!؟؟؟؟ اونم با این گرونی دلار و... راستی چطور اینقد راحت بهشون اقامت دائم داده میشه اونور؟ هر چی فکر میکنم یک استاد اونم ادبیات مگه چقدر درآمد داره که دخترش رو میفرسته آمریکا ؟!
ناشناس۱۰۶۳۱۶۰۰۷:۴۷:۰۳ ۱۳۹۸/۶/۳
سلام نمایندگان وقت مجلس را نگیرند این طرح رای نمی اورد چون بچه همه مسولین و نمایندگان خارج از کشور هستند.
ناشناس۱۰۶۳۱۹۹۰۸:۱۵:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۳
بازهم نزديك انتخابات شد و طرحهاي غيركارشناسي و آبكي رونمايي شدند. خب ميگيد دولتهاي متخاصم هر ساله از طرف شوراي عالي امنيت ملي ليستشون منتشر شه اگه مثلا امسال فرزند مسوولي رفت اتريش و درس خوند و دو سال بعد وسط تحصيلات يهويي اتريش رفت تو ليست كشورهاي متخاصم اونوقت تكليف اون بنده ي خدا چيه؟؟؟؟ يا مثلا برادر مسوول چه ربطي به مسوول داره؟؟؟ بهتره شفافيت در هزينه ها و دريافت ويزا و اقامت و ... خيلي چيزهاي ديگه كه افراد عادي نميتونن انجام بدن رو الزام كنيد تا هر مسوولي كه فرزندش خارج از كشور درس ميخونه شفاف بياد و بگه از كجا آورده و چطور فرزندشو فرستاده
محمد مهدی۱۰۶۳۲۱۴۰۸:۲۶:۰۱ ۱۳۹۸/۶/۳
دیر شده خیلی دیر
ناشناس۱۰۶۳۲۱۸۰۸:۲۹:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۳
واقعا شرم آور است مسؤوليني كه بايد جلودار مبارزه با اشرافي گري و تحريم وفشار امريكا باشند وبراي مردم الگو باشند خودشان وخانواده شان را با پول ملت به خوشگذراني خارج از كشور مشغول باشند ودر همان حال از مردم بخواهند مرگ بر امريكا بگويندوبا تحمل فشار اقتصادي جلوي فشار دشمن بايستند
بابک۱۰۶۳۲۲۹۰۸:۳۳:۰۳ ۱۳۹۸/۶/۳
دمتون گرم
ناشناس۱۰۶۳۲۴۳۰۸:۴۱:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۳
ما رو مسخره کردن یا خودشونو؟اینجور که بالای ۵۰ درصد مسئولین خانه نشین میشن،اونوقت شما باور میکنی که این عزیزان از لذت خدمت به مردم پا پس بکشن؟؟ یا بچه ها رو برگردونن؟لطفا به شعور ملت احترام بذارید،احیانا ما شاخ نداریم که؟
ناشناس۱۰۶۳۲۵۶۰۸:۴۹:۱۱ ۱۳۹۸/۶/۳
بهترین ممنوعیت ممکن برای آقازاده های رانتخور.
ناشناس۱۰۶۳۲۶۵۰۸:۵۵:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۳
الآن خیلی دیر شده مگه اینکه در این قانون لزوم برگرداندن کسانی که سالهای قبل هم از کشور خارج شدن بخصوص کسانی که به ینگه دنیا دشمن شماره 1 نظام رفته اند نیز لحاظ شود
ناشناس۱۰۶۳۲۷۵۰۸:۵۹:۰۷ ۱۳۹۸/۶/۳
طرح کردین جانم به قربانت ولی حالا چرا.......................................................خیلی ..............................دیر شده
ناشناس۱۰۶۳۲۸۵۰۹:۰۴:۰۱ ۱۳۹۸/۶/۳
خدا به داد برسه! اگر آقازاده ها با رانت پدرانشان نتوانند بروند خارج در داخل کشور به عقده گشایی و رانتخواری بدتری مشغول میشوند. مطمئن باشید برای کشور بدتر خواهند بود. متاسفانه فرهنگ آقا و آقازادگی در کشور حکمفرما شده است. آقاها و آقازاده ها خودشان را ژن های برتری میدانند که از سفره بیت المال سهم ویژه دارند.
ناشناس۱۰۶۳۲۹۳۰۹:۰۶:۱۴ ۱۳۹۸/۶/۳
گیریم تصویب شد بعدش که چی؟
علی۱۰۶۳۳۱۱۰۹:۱۵:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۳
متاسفانه اینقدر این نمایندگان در سنوات گذشته سست کار کردند که اکنون برخی از مسوولین تمام اعضای خانواده خود رو به خارج فرستاده اتد . درس خواندن بهانه است . چنین قانونی اگر هم تصویب شود مورد رعایت و احترام قرار نمیگیرد . بسیار متاسفم از اینکه در حرف و عمل صادق نیستیم
ناشناس۱۰۶۳۴۹۲۱۰:۳۶:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۳
چرا فرزندان این بزرگواران زندگی در جهنم آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی (انگلیس، اتریش...) را انتخاب کرده اند؟
ناشناس۱۰۶۳۵۷۸۱۱:۰۷:۵۴ ۱۳۹۸/۶/۳
نه تصویب میشه، نه اگر تصویب بشه اجرا میشه.
ناشناس۱۰۶۳۶۱۳۱۱:۲۰:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۳
هرچهارسال یک بار نماینده ها برمیگردن میگن سلام مردم مااومدیم داالللللی ایندوره حنا تون رنگی نداره ع
ناشناس۱۰۶۳۶۸۲۱۱:۴۸:۳۹ ۱۳۹۸/۶/۳
لطفا یک طرح هم بدهند که فرزندان مسئولین نباید به استخدام هیچ اداره دولتی یا ارگان وسازمانی دربیایند .برای مشاغل آزادشان هم باید سقف درآمد مشخص شود.
ناشناس۱۰۶۳۷۷۷۱۲:۳۲:۱۷ ۱۳۹۸/۶/۳
یک طرح کاملاً پوپولیستی که هیچ گره ای از مشکلات کشور را حل نمیکند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. بازی با کلمات

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    آخرین عناوین