نامه زاکانی به وزیر اطلاعات: فساد در کشور ماحصل بی توجهی مسئولان مرتبط است/ منتظرم در دادگاه روابط ناسالم و حقوق ضایع شده مردم را بیان کنم

گروه سیاسی الف،   3980530079 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

علیرضا زاکانی در نامه‌ای به وزیر اطلاعات تاکید کرد: فسادهای چند هزار یا چند 10 هزار میلیاردی و وجود مفسدان دانه‌درشت در ایران عزیز ماحصل بی‌توجهی مسئولان مرتبط است.

نامه زاکانی به وزیر اطلاعات: فساد در کشور ماحصل بی توجهی مسئولان مرتبط است/ منتظرم در دادگاه روابط ناسالم و حقوق ضایع شده مردم را بیان کنم

به گزارش الف، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس نهم در نامه‌ای به حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات تاکید کرد: حجم بالای فسادهای چند هزار یا چند ده هزار میلیاردی و وجود مفسدان دانه درشت در ایران عزیز ماحصل بی توجهی مسئولان مرتبط یا تلاش شبانه روزی کسانی است که یا سرشته ای در امور اقتصادی نداشته و فریب دزدان قانون دان قانون شکن را خورده اند یا اگر زحمتی هم توسط نیروهای خدوم آن وزارتخانه ـ که در کمال سختی دوران را سپری می نمایند ـ کشیده شده با آن معامله یا مصالحه یا ... شده است تا جایی که مفسدان در کشور جولان می دادند.

متن این نامه به شرح زیر است:

هوالحکیم

وزیر محترم اطلاعات

جناب حجت‌الاسلام و المسلمین علوی

با سلام و تحیات

احتراماً پیرو برنامه تهران بیست سیمای جمهوری اسلامی در روز عرفه و اظهارات بنده بر گزینشی برخورد کردن برخی مسئولان وزارت اطلاعات با موضوع فساد اقتصادی، به نقل از یک مقام آگاه در آن وزارتخانه مصاحبه‌ای در رسانه ها پخش شد که حاوی مطالب خلاف واقع و تهدید بود.

در خصوص تهدید به شکایت از اینجانب که به مزاح شبیه بود و قبلا یکی دو بار بواسطه اعتراضات بنده به عیوب مسئولان وزارت اطلاعات – که صدمات جبران ناپذیری را در جامعه زده  –  این اقدام صورت گرفته بود ولی نمی دانم چرا در روز رسیدگی موضوع در دادگاه و ارایه اسناد متقن بنده از شاکیان حتی یک نفر نبود که بخواهد لااقل آبروی آن وزراتخانه را حفظ نماید. این بار هم بی صبرانه منتظرم در صورت شکایت آقایان در دادگاه، روابط ناسالم و حقوق ضایع شده مردم را با اسناد متقن تقدیم نمایم تا روسیاه شود هر که در او غش باشد.

اما در ارتباط با ادعای نادرست و بسیار تلخ رسیدگی آن وزارتخانه در برخورد غیرگزینشی و سخت با مفاسد اقتصادی نیز نیاز به ارایه استدلال و توضیح ندارد، چون حجم بالای فسادهای چند هزار یا چند ده هزار میلیاردی و وجود مفسدان دانه درشت در ایران عزیز ماحصل بی توجهی مسئولان مرتبط یا تلاش شبانه روزی کسانی است که یا سرشته ای در امور اقتصادی نداشته و فریب دزدان قانون دان قانون شکن را خورده اند یا اگر زحمتی هم توسط نیروهای خدوم آن وزارتخانه ـ که در کمال سختی دوران را سپری می نمایند ـ کشیده شده با آن معامله یا مصالحه یا ... شده است تا جایی که مفسدان در کشور جولان می دادند که بحمدلله با اقدامات امید بخش دستگاه قضایی اندکی ترس به جانشان نشسته است.

اسباب تعجب است چرا آقایان دردهای موجود و زخم عمیق بر پیکره جامعه را مشاهده می­کنند اما توجیه­ ­کرده یا سکوت می­کنند، در حالی که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هم درد و هم درمان آن را بیان کرده ­اند ولی به هزار و یک دلیل عده ­ای خود را به خواب زده و اساساً چشم خود را بر واقعیت­های تلخ جامعه اسلامی بسته­ اند. موضوع تلخ و شیرین مفاسد اقتصادی در کشور عزیز ما هم از این دست مقولات است که شیرینی آن کام مفسدان و راهزنان حاضر و فعال در جامعه را شیرین نموده است و تلخی آن همه وجود و پیکره جامعه اسلامی را سوزانده و می­سوزاند تا جایی که فریاد رسای رهبری انقلاب، مردم عزیز و دلسوزان را مکرراً می شنویم ولی کمتر توجهی از سوی مسوولان می بینیم.به هر حال ما هنوز اَن در خم یک کوچه ایم!!! لذا بهترین گزینه این است که همگی دست در دست هم دهیم و ریشه فساد را از ایران عزیز بکنیم و بیش از این با آن مماشات ننمائیم.

در خصوص ادعای شخص مصاحبه کننده آن وزارتخانه نیز توجه به نکات زیر ضروریست:

الف) اگر این وزارت اطلاعات و سایرین به وظیفه اشان عمل می کردند وضع فساد در کشور اینگونه نبود، به راستی نتیجه فرمان هشت ماده­ای رهبر معظم­ انقلاب اسلامی به مسوولان سه قوه در اردیبهشت ۱۳۸۰ چه شد؟ یا خلاف گویی و توجیه و یا ارایه گزارشات مطول از اعمالی بی خاصیت و یا کم خاصیت!!! از این رو  توجه مجدد به پیام اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۰ رهبر عزیز و حکیم انقلاب اسلامی ضروریت آنجا که به سران سه قوه فرمود:

” لازم است نکاتی را به حضرات آقایان و دیگر دست اندرکاران کشور که می توانند در مبارزه با فساد نقش ایفا کنند تذکر دهم.

با آغاز مبارزه جدی با فساد اقتصادی و مالی یقینا زمزمه ها و به تدریج فریادها و نعره های مخالفت با آن بلند خواهد شد. این مخالفت ها عمدتا از سوی کسانی خواهد بود که از این اقدام بزرگ متضرر می شوند و طبیعی است بددلانی که با سعادت ملت و کشور مخالفند یا ساده دلانی که از القائات آنان تاثیر پذیرفته اند با آنان همصدا شوند. این مخالفت ها نباید در عزم راسخ شما تردید بیفکند! به مسئولان خیرخواه در قوای سه گانهبیاموزید که تسامح در مبارزه با فساد به نوعی همدستی با فاسدان و مفسدان است. اعتماد عمومی به دستگاه ها در برخورد با مجرم و متخلف قاطعیت و عدم تزلزل خود را نشان دهند.

ممکن است کسانی به خطا تصور کنند که مبارزه با مفسدان و سوء استفاده کنندگان از ثروت های ملی موجب ناامنی اقتصادی و فرار سرمایه ها است. به این اشخاص تفهیم کنند که به عکس این مبارزه موجب امنیت فضای اقتصادی و اطمینان کسانی که می خواهند فعالیت سالم اقتصادی داشته باشند، است و تولید کنندگان این کشور خود نخستین قربانیان فساد مالی و اقتصاد ناسالمند.

کار مبارزه با فساد را چه در دولت و چه در قوه قضائیه به افراد مطمئن و برخوردار از سلامت و امانت بسپارید. دستی که می خواهد با ناپاکی در بیفتد، باید خود پاک باشد و کسانی که می خواهند در راه اصلاح عمل کنند باید خود برخوردار از صلاح باشند.

ضربه عدالت باید قاطع ولی در عین حال دقیق و ظریف باشد. متهم کردن بی گناهان یا معامله یکسان میان خیانت و اشتباه یا یکسان گرفتن گناهان کوچک با گناهان بزرگ جایز نیست. مدیران درستکار و صالح و خدمتگزار که بی گمان اکثریت کارگزاران در قوای سه گانه کشور را تشکیل می دهند، نباید مورد سوء ظن و در معرض اهانت قرار گیرند و یا احساس نا امنی کنند، چه نیکو است که تشویق صالحان و خدمتگزاران نیز در کنار مقابله با فساد و مفسد وظیفه ای مهم شناخته شود.

بخش های مختلف نظارتی در سه قوه از قبیل سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و وزارت اطلاعات باید با همکاری صمیمانه نقاط دچار آسیب در گردش مالی و اقتصادی کشور را به درستی شناسایی کنند و محاکم قضایی و نیز مسئولان آسیب زدایی در هر مورد را یاری رسانند.

وزارت اطلاعات موظف است در چارچوب وظایف قانونی خود نقاط آسیب پذیر در فعالیت های اقتصادی دولتی کلان مانند معاملات و قراردادهای خارجی و سرمایه گذاری های بزرگ طرح های ملی و نیز مراکز مهم تصمیم گیری اقتصادی و پولی کشور را پوشش اطلاعاتی دهد و به دولت و دستگاه قضایی در تحقق سلامت اقتصادی یاری رساند و به طور منظم به رئیس جمهور گزارش دهد.

در امر مبارزه با فساد نباید هیچ تبعیضی دیده شود. هیچ کس و هیچ نهاد و دستگاهی نباید استثنا شود. هیچ شخص یا نهاد نمی تواند با عذر انتساب به این جانب یا دیگر مسئولان کشور خود را از حساب کشی معاف بشمارد با فساد در هر جا و هر مسند باید برخورد یکسان صورت گیرد.

با این امر مهم و حیاتی نباید به گونه شعاری، تبلیغاتی و تظاهرگونه رفتار شود. به جای تبلیغات باید آثار و برکات عمل مشهود گردد. به دست اندرکاران این مهم تاکید کنید که به جای پرداختن به ریشه ها و ام الفسادها به سراغ ضعف ها و خطاهای کوچک نروند و نقاط اصلی را رها نکنند. هرگونه اطلاع رسانی به افکار عمومی که البته در جای خود لازم است باید به دور از اظهارات نسنجیده و تبلیغات گونه بوده و حفظ آرامش و اطمینان افکار عمومی را در نظر داشته باشد. “

 

در نامه بسیار مهم رهبر فرزانه انقلاب به سران قوا مسئولیت های خطیری برای وزارت اطلاعات مستقیم و غیر مستقیم بیان شده است که امروز مسئولان آن وزارتخانه کلیدی و حیاتی باید پاسخگو باشند که چرا در پیشگیری از وقوع جرایم اقتصادی و مفسدان در کشور درست عمل نکرده اند و امروز اسلام و مردم باید هزینه آن را پرداخت کنند. امروز نباید مسئولان مسامحه گر محاکمه شوند. تصور وضع موجود و نقش و اهمیت وزارت اطلاعات در پیشگیری و صیانت از گلوگاه های اقتصادی حکایتگر تجدیدی سنگین و رفوزگی مسئولان مرتبط با مفاسد اقتصادی در آن وزارتخانه دارد. لطفا چشم ها را بشوریم و بار دیگر پیام حیاتبخش رهبری فرزانه انقلاب را بخوانیم و سرلوحه اعمال، رفتار و سپس گفتارمان قرار دهیم.

ب) در مورد شرکت بازرگانی پتروشیمی هم اعمال نفوذ قطعی و محرز است. موضوع آنقدر آشکار است که نیاز به استدلال و پاسخ ندارد، بنده به قائم مقام قبلی و مسئول حفاظت وزارت اطلاعات که در پاکی و سلامت بحمدلله سرآمد است گفتم که آقایان در بخش انرژی و پتروشیمی اعمال نفوذ می کنند و مانع احقاق حق بیت المال هستند و در ضمن در این مسیر رفتارهای نادرستی هم دارند که از جمله برخورد با مسئول حراست وقت هلدینگ خلیج فارس بود.

مدیر کل بخش انرژی و رئیس اداره پتروشیمی بنا به صلاحدید قایم مقام جنابعالی دفتر بنده آمدند، سئوال بنده از عدم وصول حقوق ملت و مفسده جویی های رخ داده در شرکت بازرگانی پتروشیمی بود و آقایان اصرار داشتند که اسناد را بنده از این مسئول حراست گرفته ام و ایشان هم متهم و .. است. بنده گفتم من راجع به بدهی و صورتجلسه شرکت بازرگانی پتروشیمی به هلدینگ خلیج فارس صحبت می کنم و شما از اتهامات یک نفر صحبت می کنید. به ایشان گفتم شما با متخلف قانونی برخورد کنید و حتماً ما نیز حمایت خواهیم نمود  ولی اصل ماجرا را که بدهی شرکت بازرگانی به خلیج فارس است را با صحبت های حاشیه ای به فراموشی نسپارید. صحبت از صورتجلسه سال ۱۳۹۴ می کردم که در آن شرکت بازرگانی پتروشیمی قبول کرده بود در یک فقره ۷۲۰ میلیون یورو بدهکار است و متاسفانه آن را پرداخت نمی کرد، که البته اینجا مسئولان هلدینگ خلیج فارس هم باید پاسخگو باشند که چرا پیگیری جدی برای دریافت حقوق مردم نکردند ...

اساساً برخلاف اظهارات فردی که بی اطلاع، اما با نام مطلع از طرف آن وزارتخانه حیاتی صحبت نموده است اصل موضوع فرد نبود بلکه تخلف اساسی شرکت بازرگانی و تخلف بخش های مربوطه در وزارت اطلاعات بود لذا آقای ”م» حمایت های آشکارش را از آقایان جلیل سبحانی – که اینک در بازداشت بسر می برد – و مهدی شریفی نیک نفس مدیر عامل شرکت  نمود تا بنده را قانع کند که اینها آدم های بدی نیستند!!! اگر بنده می خواستم از فردی خاطی حمایت کنم ضرورت داشت که ایشان اینگونه بی پروار از متخلفین دفاع نماید.

جناب آقای علوی برای جنابعالی سئوال برانگیز نیست در پرونده شرکت بازرگانی پتروشیمی مطرح در شعبه سوم دادگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی نامی از آقایان علی نقی خاموشی بعنوان سهامدار و رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گزاری ایران بعنوان خریدار شرکت بازرگانی پتروشیمی، جلیل سبحانی بعنوان مدیرعامل شرکت اسپیک از شرکت های اقمار آن که بیشترین تبانی و فساد را مرتکب شده است و آقای مهدی شریفی نیک نفس که معاونت  مالی و اقتصادی این شرکت را در زمان وقوع جرایم متعدد برعهده داشته و از شش سال پیش تا کنون مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی شده وجود ندارد!!!

به هر حال در این قسمت هم آقایان بی تقوایی کردند تا صورت مسئله را پاک کنند ولی به لطف الهی ناکام مانده و در آینده بیشتر سرافکنده خواهند شد.

در خاتمه اینجانب جهت رفع عیوب آن وزارتخانه حیاتی، موارد بالا را به اجمال گفتم و ان شاءالله مفصل آن را در صورت نیاز در دادگاه با اسناد ارایه خواهم نمود که لااقل زحمات بدنه فداکار و خدوم وزارت اطلاعات مخدوش نگردد و مفسدین هم با زد و بند با برخی افراد آرامش نداشته باشند. امیدوارم در جنگ تمام عیار اقتصادی آمریکا برعلیه ملت رشید ایران، ریشه ستون پنجم و پیاده نظام شیطان بزرگ در داخل کشور خشکانده شده و مفسدان اقتصادی به سزای عملشان برسند که این تلاش و مجاهدت همگان بویژه عزیزان وزارت اطلاعات را نیازمند است.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

علیرضا زاکانی

30 مرداد 1398

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۵۸۶۳۷۱۳:۱۴:۳۹ ۱۳۹۸/۵/۳۰
دمت گرم جناب زاکانی.
ناشناس۱۰۵۸۶۶۱۱۳:۲۶:۱۸ ۱۳۹۸/۵/۳۰
بیان کن اما برا اثبات عدم جناح گرایی مال همه دولتها رو بیان کن و به جز فسادهای دولتی هر فسادی در هر رده وجایگاه دیگر هست را بیان کن!
ناشناس۱۰۵۸۶۹۰۱۳:۴۳:۱۱ ۱۳۹۸/۵/۳۰
انشاا... که آقای رئیسی دماغ همه رو به خاک میمالد ومردم عدالت را میبینند
ناشناس۱۰۵۸۶۹۶۱۳:۴۵:۴۷ ۱۳۹۸/۵/۳۰
فکر کنم زاکانی قراره کاندید ریاست جمهوری بشه .به صورت ناگهانی نگران و پیگیر فساد شده ه ه ه
ناشناس۱۰۵۸۹۱۲۱۵:۴۵:۳۸ ۱۳۹۸/۵/۳۰
قبل از آمدن ابراهیم بت شکن، میدونست که فایده ندارد. زاکانی قهرمان رسواگر مفسدان
ناشناس۱۰۵۸۹۲۸۱۵:۵۱:۳۴ ۱۳۹۸/۵/۳۰
ای خدا....مثل ابنکه امروز بدنیا اومدی...چند سال است زاکانی فریاد می‌زند....نمیبینی؟!!!
ناشناس۱۰۵۸۹۹۰۱۶:۳۴:۲۹ ۱۳۹۸/۵/۳۰
به کارنامه‌ی ایشون اگه نگاه کنی میبینی سراسر شعور و عدالت و پاک‌دستی و مبارزه‌ با اوباش اقتصادیست _________________ انصاف نشانه‌ی عقلانیت و بلوغ است هموطن
ناشناس۱۰۵۸۷۰۱۱۳:۴۶:۵۹ ۱۳۹۸/۵/۳۰
ان شاالله
سیروس مهدوی۱۰۵۸۷۱۹۱۳:۵۳:۴۱ ۱۳۹۸/۵/۳۰
ای کاش به جای یک وزارت خانه اطلاعات ، به جای یک بازرسی کل کشور به جای یک مجلس نمایندگان و به جای ........، هزاران زاکانی داشتیم و داشته باشیم .
ناشناس۱۰۵۸۷۵۷۱۴:۱۲:۲۵ ۱۳۹۸/۵/۳۰
با فساد معاون آقای قالیباف برخورد کنید تا صداقت شما ثابت شود
ناشناس۱۰۵۸۷۵۹۱۴:۱۲:۴۷ ۱۳۹۸/۵/۳۰
حداقل یک نفر پیدا شد که شجاعت گفتن اسرار مگو را داشته باشد...
س.علی۱۰۵۹۰۷۰۱۷:۰۹:۳۴ ۱۳۹۸/۵/۳۰
حالا بذار بگن بعدش ذوق کن برادر،بگم بگم و میگم میگم وسینه صندوقچه اسراره توی این کشور مدتهاست که میشنویم.
ناشناس۱۰۵۸۹۰۶۱۵:۳۹:۵۸ ۱۳۹۸/۵/۳۰
این همه فساد هست و اینها کاری نمیکنند بهتره برکنارشان کنند
ناشناس۱۰۵۸۹۲۷۱۵:۵۱:۲۷ ۱۳۹۸/۵/۳۰
يعنی شما اسناد متقن خود را برای گروکشی در دادگاه نگه داشته ای؟ اگر حقی ضايع شده و شما هم اسنادش را داری بجای گروکشی ، به قوه قضائيه ارائه کن.
ناشناس۱۰۵۸۹۲۹۱۵:۵۲:۲۹ ۱۳۹۸/۵/۳۰
دمت گرم، هزاران درود بر این شجاعت، فرارشان روز دادگاه خیلی جالب بود. اگر کاندید مجلس بشه از جنوب کشور میام تهران بهش رای بدهند
علي۱۰۵۸۹۴۶۱۶:۰۳:۱۱ ۱۳۹۸/۵/۳۰
فساد گسترده نشانه ضعف قانون است و با بگير ببند درست نمي شود
ناشناس۱۰۵۸۹۹۲۱۶:۳۵:۳۷ ۱۳۹۸/۵/۳۰
بیزحمت سرنوشت 800 میلیارد دلار درآمد نفت زمان آقای احمدی نژاد را هم پیگیری بفرمایید.
ناشناس۱۰۵۹۰۱۴۱۶:۴۳:۲۸ ۱۳۹۸/۵/۳۰
اگر ایشون اینقدر زیاد میدونن پس لطفا جاشون رو با وزیر اطلاعات عوض کنید..
ناشناس۱۰۵۹۰۵۹۱۷:۰۱:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۳۰
جناب اقاي ذاكاني شما از دل مردم گفتيد ونوشتيدولي أيا دست پاكي در مسوولان مانده كه بتواند با مافياي فساد سيستمي در هرسه قوه مبارزه كند وپيروز شود؟
ناشناس۱۰۵۹۰۸۲۱۷:۲۲:۰۳ ۱۳۹۸/۵/۳۰
جناب آقای دکتر زاکانی از تلاش و شجاعت شما سپاسگزارم ، اما متاسفانه باید قبول بفرمائید که کلمه (( عدالت )) در دایره واژگان مورد استفاده برخی《 رجل سیاسی 》 مملکت اصلاً وجود خارجی نداشته ، ندارد ، نخواهد داشت .
ناشناس۱۰۵۹۰۸۶۱۷:۲۳:۳۲ ۱۳۹۸/۵/۳۰
ما امروز متاسفانه علاوه بر فساد گسترده در کشور با مسئله اشرافی گری مسئولین هم روبرو هستیم. شما یک وزیر یا مدیرکل را نشان بده که بین مردم زندگی می کند و به خرید می رود و اتوبوس و مترو سوار می شود. اینهمه برای مدیر شدن عجله دارند بخاطر رسیدن به همین زندگی اشرافی است. رئیس فلان دانشگاه شهرستان وقتی در گرانترین محله تهران خانه دارد و وقتی به فرودگاه می رسد با ماشین دانشگاه دنبالش می آیند این می شود اشرافیت.
ناشناس۱۰۵۹۰۹۰۱۷:۲۶:۰۲ ۱۳۹۸/۵/۳۰
بی توجهی مسوولان نتیجهء چیست؟
ناشناس۱۰۵۹۱۴۴۱۸:۰۳:۳۴ ۱۳۹۸/۵/۳۰
این افشاگری ها به مصلحت نیست!!!
ناشناس۱۰۵۹۱۶۰۱۸:۱۷:۱۸ ۱۳۹۸/۵/۳۰
این موضوع مستقیم مربوط به قوه قضاییه است! وظیفه این قوه است رسیدگی و جلوگیری از فساد
ناشناس۱۰۵۹۲۲۱۱۹:۰۶:۰۳ ۱۳۹۸/۵/۳۰
اين اقا يك موقع از ياران صميمى احمدى نژاد بود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین