جوان گرایی مدیران درکار نبود؛ اشتباه اطلاع رسانی "دولت"، حداکثر سن مدیران ارشد را ۵۰ سال کرد

گروه اقتصادی الف،   3980529004

در حالی که با اطلاع رسانی ناقص، از مصوبه اخیر شورای عالی اداری، به عنوان تکلیف کاهش سقف سنی مدیران ارشد و به تبع آن جوانگرایی در ساختار مدیریتی کشور برداشت شده بود، رئیس سازمان اداری و استخدامی توضیحات جالبی درباره مصوبه مورد بحث ارائه کرده است.

به گزارش تسنیم، چندی قبل و در اوایل مرداد ماه خبری بر اساس یکی از مصوبات شورای عالی اداری، از سوی پایگاه اطلاع رسانی دولت (پاد) و به تبع کانال نزدیک به سازمان برنامه و بودجه و ... منتشر شد که حکایت از کاهش سن مدیران داشت.

در این مصوبه آمده بود، شورای‌عالی اداری در یکصد و هشتاد و سومین جلسه مورخ 17 تیر 1398 به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و به منظور ایجاد زمینه مناسب برای استقرار دانش‌گرایی و شایسته‌سالاری مبتنی بر اخلاق اسلامی در نصب و ارتقاء مدیران، به استناد بند (11) ماده (115) قانون مدیریت خدمات کشوری، ضمن اصلاح مصوبه «برنامه آموزش و تربیت مدیران آینده دستگاه‌های اجرایی»، با کاهش میزان سن لازم برای تصدی سطوح مدیریتی موافقت کرد.

در نشست اخیر این شورا، داشتن حداکثر 45 سال برای تصدی سطوح «مدیریت عملیاتی و مدیریت پایه»، حداکثر 47 سال سن برای سطوح «مدیریت میانی» و حداکثر 50 سال سن برای سطوح «مدیریت ارشد» به تصویب رسید.

در نشست خبری که در خصوص برگزاری پانزدهمین جشنواره شهید رجایی در سازمان اداری استخدامی برگزار شد، برای پیگیری انتصاب سرپرست در صندوق بازنشستگی، با توجه به ابلاغیه اخیر رئیس جمهور ابهاماتی را درباره حداکثر سن مدیریت در کشور مطرح شد که جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی تاکید کرد، این مصوبه فقط برای تعیین حداکثر سن، جهت معرفی کارکنان به کانون‌های ارزیابی بوده و ارتباطی به انتصاب افراد در پست‌های مدیریتی یا حداکثر سن مدیریت در سطوح مختلف ندارد.

 

همچنین نوش ابادی معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی  در این باره معتقد است، بر اساس مصوبه شورای‌عالی اداری پنجم آذر 1393 تمام دستگاه‌های اجرایی موظف شدند کارکنان واجد شرایط احراز مشاغل مدیریت پایه، میانی و ارشد خود را به کانون‌های ارزیابی معرفی و از ابتدای سال 1397، در انتخاب و انتصاب مدیران خود از افرادی استفاده کنند که علاوه بر شرایط احراز پیش‌بینی‌شده در مقررات مربوطه، گواهینامه شایستگی عمومی احراز سمت‌های مدیریتی که از سوی کانون‌های ارزیابی صادر می‌شود نیز باشند.

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی ادامه داد، در ماده سه این مصوبه، داشتن حداکثر 45 سال سن به عنوان یکی از شرایط معرفی کارکنان به کانون‌های ارزیابی برای «تمام سطوح مدیریتی» پیش‌بینی شده بود که این موضوع برخی مشکلات را در معرفی افراد واجد شرایط به کانون‌های ارزیابی ایجاد کرد و دستگاه‌های اجرایی تقاضا داشتند حداکثر سن برای سطوح مختلف مدیریتی متفاوت باشد.

وی بیان کرد: بنابراین به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور، شورای‌عالی اداری در جلسه هفدهم تیر امسال ضمن اصلاح مصوبه قبلی خود، شرایط سنی ورود افراد به کانون‌های ارزیابی را برای مدیران پایه و عملیاتی 45 سال، مدیران میانی 47 سال و مدیران ارشد 50 سال تعیین کرد.

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی همچنین متذکر شد: «برنامه آموزش و تربیت مدیران آینده» فقط سطوح مدیریت پایه، میانی و ارشد را شامل شده و مقامات موضوع ماده (71) قانون مدیریت خدمات کشوری و همطرازان آنها مشمول این مصوبه نمی‌شوند.

موضوع ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری شامل مدیریت‌های سیاسی همچون روسای سه قوه، معاون اول رئیس جمهوری، نواب رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونان رئیس جمهوری، استانداران، سفرا و معاونان وزرا را شامل می‌شود.

 گفتنی است، در بند 3 مصوبه سال 93 شورای عالی اداری آمده است، شرایط ورود و انتخاب داوطلبان: ماده 3- کارمندان دستگاه‌های اجرایی با احراز شرایط ذیل می‌توانند داوطلب شرکت در برنامه باشند:الف)ـ تصدی پست‌های مدیریت حرفه‌ای و پست‌های کارشناسی ب) ـ داشتن حداقل 3 سال تجربه مرتبط برای دارندگان مدرک تحصیلی دکتری و فوق‌لیسانس و 7 سال تجربه مرتبط برای دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس ج) ـ داشتن حداکثر 45 سال سن.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین