فرار به جلوی مافیای دارو به جای پاسخگویی درباره سرنوشت ارز دولتی

سامان محمدی،   3980519146 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
فرار به جلوی مافیای دارو به جای پاسخگویی درباره سرنوشت ارز دولتی

دو روز بعد از نشست خبری مسئولین «سازمان دیده بان شفافیت و عدالت» که فساد گسترده در بحث واردات دارو و نقش مافیا در آنرا بر ملاء کردند، مافیا دست بکار شده و برخی مباحث انحرافی را در رسانه ها مطرح کردند.

احمد توکلی رئیس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت روز یکشنبه 13 مرداد در جمع خبرنگاران برای چندمین بار از رانت و فساد در حوزه دارو و واردات سخن گفت.

رانت و فسادی که در نهایت وی و تشکل مردم نهادش را چهار سال پیش مجبور به شکایت از دکتر دیناروند رئیس اسبق سازمان غذا و دارو کرد که با این شکایت مدیر متخلف عزل شد.

علاوه بر توکلی محسن جلواتی قائم مقام مدیرعامل این سازمان نیز از نقش مافیای واردات پرده برداشت و سامانه تی تک را مهمترین زمینه‌ساز تخلفات در حوزه دارو دانست و در سخنان خود به صراحت اشاره کرد که چطور این سامانه باعث شد تا سرنوشت 160 میلیون یورو ارز دولتی تخصیص یافته از سوی بانک مرکزی به سازمان غذا دارو نامعلوم باشد.

وی از دستکاری در اطلاعات سامانه تی‌تک پرده برداشت و گفت که این سامانه باعث شده تا به کسی که طبق قانون نباید ارز دولتی اختصاص پیدا کند یا داروهایی که واردات آنها ممنوع است در این سامانه ثبت شده و ارز دریافت می‌کنند.

تعطیلی کارخانه های داخلی با واردات بیش از اندازه دارو به کشور، وارد کردن دارو از سوی یک شرکت لوازم خانگی، مافیایی عمل کردن مفسدین در حوزه دارو، ندادن حق ترخیص گمرگ از سوی واردکنندگان و دادن پنچ درصد حق گمرگ بجای 33 درصد، واردات داروی تاریخ مصرف گذشته با ارز دولتی، غیر واقعی اعلام کردن کشور تولید کننده دارو برای گرفتن ارز بیشتر، حذف و پاک کردن گزارشات فروش شرکت‌های دارویی با لابی از سایت خزانه‌داری آمریکا، وارد کردن دارو به کشور چند برابر نیاز ،واردات چمدانی داروی بی کیفیت اوستین از ترکیه و نابینا شدن 52 هموطن، ذینفع بودن برخی از افراد ومسؤولان سازمان غذا و دارو در واردات دارو، عدم تبعيت از ريكال بج هاي ريليز شده فراورده استيوانت از مهمترین نکاتی بود که این مقام مسئول سازمان مذکور بیان کرد.از جمله موارد مطرح شده بود.
بعنوان مثال تمام نیاز ماده اولیه دارویی کشور با ارز 4200 تومانی 700 میلیون دلار است که در سال 97 حدود 1.4 میلیارد دلار واردات مواد اولیه دارویی وارد کشور شده است.

انتظار بود بعد از این مطالب مهم، مافیای وارد كننده دارو یا سکوت کنند و یا پیرامون نکات مطرح شده توضیح دهد اما روز سه شنبه خبری تحت عنوان « از متهم 2 تابعیتی دارو چه خبر؟» در برخی رسانه ها منتشر شد.

در این خبر سعی شد تا ثقل بحث از تخلفات واردات دارویی و ارزهای دولتی گرفته شده به طرح مبحث 2 تابعیتی بودن یکی از تولید کنندگان دارو که یک شرکت خصوصی است، منحرف شود.

در این خبر به اظهارات غلامحسن اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه درباره بازداشت سه نفر در بدنه سازمان غذا و دارو و تعقیب کیفری گردانندگان یک شرکت معروف دارویی که یکی دو مدیر آن 2 تابعیتی هستند پرداخته شد.

هر چند پرونده این شرکت دارویی در قوه قضائیه در دست بررسی است، اما متأسفانه برخی با آسمان و ریسمان بافتن در این زمینه و پرداختن به یک موضوع حاشیه ای دو تابعیتی بودن مسئولین یک شرکت تولیدی خصوصی،خواسته و ناخواسته بر تخلفات مافیای وارد كنندگان داروهايي كه توليد مشابه داخلي دارد و ارزهای دولتی كلاني براي آنها گرفته شده ، سر پوش گذاشتند تا جریان اصلی ضمن پاسخ ندادن به موارد مطرح شده از سوی مسئولین سازمان دیده بان شفافیت و عدالت، فرار به جلو کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۴۳۲۱۱۱۶:۴۳:۵۳ ۱۳۹۸/۵/۱۹
جناب دادستان ..بد نیست به این موضوعات .. هم رسیدگی کنند!
ناشناس۱۰۴۳۲۱۴۱۶:۴۵:۲۶ ۱۳۹۸/۵/۱۹
عجب مملکتی داریم برخی در زمین خواری قهارند.دربانکداری چپاولگرند درواردات بی نظیرند در اختلاس کهکشانیند در حقوق ها نجومیند در سیب زمینی . در گوجه فرنگی . در پیاز ودارو مافیا هستند همه یقه سفید و.... هستند
ناشناس۱۰۴۳۲۶۵۱۷:۱۷:۵۷ ۱۳۹۸/۵/۱۹
مافیای دارو با حمایت بعضی .. ها کمبود های مصنوعی درست می کنند تا هم زهر چشم بگیرند و هم صدای بیماران در آورند و هم گران کنند ،لعنت ..
ناشناس۱۰۴۳۲۸۰۱۷:۳۲:۲۷ ۱۳۹۸/۵/۱۹
52 هموطن نابینا شدند؟ من بودم می دادم جلوی چشم وارد کننده ... چشم تک تک خانواده اش رو در بیارن بذارن کف دستش. در صورت اثبات ذینفع بودن مسئولان هم سر در محل کارشون دارشون می زدم.
ناشناس۱۰۴۳۳۳۸۱۸:۰۹:۰۶ ۱۳۹۸/۵/۱۹
دیگر از حد گذشته قرص جوشان ایرانی که روی جعبه ۸ هزار تومان قیمت زدند را دوباره با برچسب قیمت ۲۰ هزار تومانی میفروشند
ناشناس۱۰۴۳۳۵۰۱۸:۲۰:۱۰ ۱۳۹۸/۵/۱۹
مافیای پزشکی بزرگترین و با نفوذترین و خطرناکترین مافیای کشور است. انحصار در پزشکی نیز کار این مافیاست.
ناشناس۱۰۴۳۴۱۳۱۸:۵۴:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۱۹
کسی حریف مافیای پزشکی و وکالت نیست. ماهی ۲۰۰ میلیون درآمد دارن و مالیات هم نمیدن.
عجایب شهر۱۰۴۳۴۴۹۱۹:۲۱:۰۷ ۱۳۹۸/۵/۱۹
واقعا با کسانی که سلامت مردم را بازیچه مال اندوزی خودشون می کنند باید شدیدا برخورد کرد
ناشناس۱۰۴۳۵۴۹۲۰:۵۶:۱۱ ۱۳۹۸/۵/۱۹
ريشه فساد را در هدایت هیئت امنایی صندوق نوآوری و شركت هاب دانش بنیان جستجو کنید. رییس هیئت امنای ابن صندوق رییس دولت و سایر ارکان آن مدیران ارشد دولت می باشد. عوامل فساد شرکت های داروسازی از این صندوق ارتزاق میکنند.
بهرام۱۰۴۳۶۶۱۲۲:۱۲:۴۷ ۱۳۹۸/۵/۱۹
از اول اگر 10نفر این افراد را اعدام میکردند بقیه مفسدان حواسشان را جمع میکردند وقتی کسی بطور مثال 100میلیون دلار دزدی میکند انوقت ایشان را محکوم به پرداخت 100میلین ریال میکنند سپس ازاد میکنند معلوم است که مججدا 100 برابران می دزدد
ناشناس۱۰۴۳۷۲۱۲۲:۵۵:۳۶ ۱۳۹۸/۵/۱۹
مافیای دارو رو میخواهید بشناسید برید دنبال نماینده ای که روی تمام وزرا رو میبوسه و حتی بوسه بر عکس وزیر کشور زد و در بین نمایندگان و مردم معروفه به آقای دوربینی شنیده ها حاکی از آن است که برادر ایشان در کار واردات دارو هستن
ناشناس۱۰۴۴۰۲۱۰۸:۰۵:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۲۰
این نوع حرکتها را الگو برداری از نحوه پاسخگویی وزیران بدانید .
ناشناس۱۰۴۴۲۰۶۱۰:۲۰:۴۸ ۱۳۹۸/۵/۲۰
بی نظمی مالی در ایران و رانتهای گسترده در شرایط سخت اقتصادی نیاز به برخورد جدی و شفاف دارد تا کی مردم باید از این دست خبرهای مربوط به مفسدان بشنوند .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

    آخرین عناوین