معرفی سواحل زیبایی که در تور های تابستانی میتوانید سفر کنید

گزارش بازرگانی،   3980508124 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

با سواحل بدروم آشنا شوید

مناطق ساحلی و شهرهای بندری، همیشه یکی از جذابترین و پرطرفدارترین مناطق گردشگری در دنیا هستند. شهرهای ساحلی ترکیه با ویژگی ها و زیبایی منحصربه فرد گردشگران متعددی را به خود جذب کرده اند. شهر بدروم ترکیه یکی از شهرهای زیبا است که با شروع فصل تابستان و گرم شدن آب و هوا گردشگران را برای تفریحات به سواحل مدیترانه می کشاند. شهر بدروم بر روی یک شبه جزیره به وجود آمده و ترکیبی از بناهایی در شرق و غرب با قلعه بلند، خانه های سفید رنگ در کناره های دو بندر، گنبدها و کوچه های تنگ منتهی به دریا با کشتی های تفریحی می باشد. خانه های قدیمی بدروم که تحت حفاظت قرار دارند در مرکز، در اورتاکنت، گوموشلوک در روستای کوجا کایا دیده می شوند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به سواحل تور بدروم برویم و در آفتاب دلنشین این سواحل به آرامش برسیم.1.      ساحل ایلگین کاو Ilgın Cove

ساحل ایلگین کاو واقع در روستای مازی، یکی از زیباترین سواحل بدروم ترکیه بوده که بین گردشگران و مردم محلی محبوبیت داشته. اما به علت دور افتاده بودن این ساحل، شما نیاز به ماشین و همچنین نوشیدنی و خوراکی دارید، زیرا هیچ گونه خدماتی ارائه نمی شود. که البته نکته ی این ساحل نیز زیبایی دریا، طبیعت اطراف و آرامش خلوت آن است.

 

2.      ساحل گونشکیک Gümüşlük

منطقه ی ساحل گونشکیک منطقه ای کم ارتفاع است که اغلب مملو از مردم محلی گرم و صمیمی هستند. همچنین مهمان خانه های کوچک دوست داشتنی متعددی در این سال دیده می شوند. شما می توانید تعطیلات خود را کنار ساحل سپری کنید، در رستوران زیبای لیمون رفته و از طعم بی نظین غذاهای عالی ترکیه لذت ببرند.

 

3.      ساحل آکارلار Akyarlar

ساحل کارلار منطقه ای بکر و دست نخورده در شبه جزیره بدروم است که می توانید برای دوری از مراکز توریستی شلوغ به آنجا بروید. ساحل آکارلار یکی از زیباترین سواحل بدروم است زیرا خلیج دنج، چشم انداز از بازار شهر و نمایی از جزیره کوز یونان دارد.

 

4.      ساحل کیستبوکو Kisebükü

ساحل کیستبوکو ساحلی زیبا در سواحل مازی است. برای دوری از هیاهوی جمعیت محلی، بهتر است در فصول غیر تعطیل و در روزهای هفته به این ساحل بروید. وجود آثار تاریخی از جمله یک کلیسا و حمام های پراکنده در اطراف ساحل کیستبوکو شهرت خاصی برای آن ایجاد کرده است. مسیر دسترسی به این ساحل نیاز به یک ماشین و راننده ماهر دارد، اما زیبایی آن و قایق سواری در ساحل کیستبوکو ارزش سختی مسیر را دارد.

 

5.      ساحل کرجی Kargi Beach

بخش جنوبی بدروم برخی از بهترین سواحل را در خود جای داده است. ساحل کرجی آرامتر از دیگر سواحل بدروم است. ساحل شنی زیبای کرجی با ویلاهای سفید رستوران های ماهی زینت گرفته است.

 

راهنمای مختصر و مفید از سفر به کوش آداسی

کوش آداسی، جزیره کبوتر، شهری بندی با حدود 70 هزار نفر جمعیت در ترکیه است. شما می توانید بقایای یک قلعه ی قرن سیزدهمی را ببینید. زبان رسمی مردم کوش آداسی ترکی استانبولی و واحد پول آن لیر می باشد. به علت قرارگیری کوش آداسی در کنار دریای مدیترانه، آب و هوایی کاملا معتدل دارد. شهر کوش آداسی با سواحل زیبای منحصربه فرد، تفریحات آبی و دریایی، غذاهای خوشمزه و مراکز خرید خوب و ارزان، چند سالی است که توجه ایرانیان را به خود جلب کرده است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا راهنمایی مختصر و مفید از سفر به تورکوش آداسی در اختیارتان بگذاریم.

موقعیت جغرافیایی کوش آداسی

کوش آداسی به معنای جزیره کبوتر، غربی ترین شهر ترکیه است. 80 کیلومتر در جهت شمال کوش آداسی، شهر ازمیر قرارگرفته، جنوب این شهر شبه جزیره دیلک و در مرکزیت مراکز مهم گردشگری از قبیل ازمیر، افس، مریم آنا، ملیت، دیدیم پاموک کاله، مارماریس و بدروم واقع شده است. به دلیل نزدیکی بندر کوش آداسی با جزیره یونانی ساموس، گردشگران ترکیه به این شهر علاقه خاصی دارند.

 

آب و هوای کوش آداسی

کوش آداسی به علت قرارگیری در سواحل مدیترانه، آب و هوای مدیترانه ای دارد. آب و هوای مدیترانه ای زمستان های معتدل و تابستان های بسیارگرمی دارد. در تابستان ها میانگین دمای هوا تا بالای 30 درجه می رود. در زمستان احتمال بارش های مکرر وجود دارد.

 

هزینه های سفر به کوش آداسی

  1. هزینه ی غذا در کوش آداسی بالا نیست، برای مثال با 15 لیر می توانید فست فود میل کنید و با 20 لیر یک وعده غذای خوشمزه و با کیفیت را در رستوران میل فرمایید. هزینه یک فنجان قهوه در کوش آداسی 8 لیر است. توصیه می کنیم حتما کباب آدانا و اسکندرکباب که از غذاهای اصیل ترکیه هستند را در سفر به کوش آداسی امتحان کنید. پیده نیز یکی از خوراکی هایست که نباید از دست بدهید.

 

  1. در زمینه حمل و نقل عمومی، باید اشاره کنیم که شهر کوش آداسی شهر کوچکی است و می توانید با پای پیاده هم به مقصدتان برسید. با این وجود مینی بوس و تاکسی در این شهر به وفور یافت می شوند. اگر با تاکسی جابه جا می شوید حواستان باشد راننده تاکسی متر را روشن کند تا متقبل هزینه های زیادی نشوید. به ازای گرفتن باید تاکسی 4 لیر و به ازای هر کیلومتر 2.7 لیر پرداخت کنید.

 

  1. همچنین هتل های متنوعی از 1 تا 5 ستاره در این شهر وجود دارند که با توجه به میزان هزینه و سطح آرامش خیال می توانید از میان آن ها هتلی را برای اقامت انتخاب کنید. حدود قیمت اقامت در هتل 3 ستاره 30 الی 50 دلار، در هتل 4 ستاره 60 الی 120 دلار و هتل 5 ستاره 95 الی 250 دلار می باشد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که معیارهای رتبه دهی در کشور ترکیه پیرو قوانین جهانی نیست پس باید بیشتر حواستان باشد که هتلی درخور خودتان انتخاب کنید. شما می توانید با مقایسه امکانات و قیمت هتل های کوش آداسی در سایتcom از جزئیات آن ها مطلع شوید.

 

سواحل دیدنی بلغارستان را بشناسید

کشور بلغارستان با سواحل و جاذبه های توریستی متعدد، گردشگران را به خود جذب می کند. بلغارستان در شرق سواحل زیبایی در مجاورت دریای سیاه داشته، در شمال همسایه ی مقدونیه و صربستان می باشد. به علت مقرون به صرفه بودن سفر به کشور اروپایی بلغارستان برای ایرانیان، در سال های اخیر با استقبال آن ها روبه رو شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا با برخی از مراکز دیدنی تور ارزان بلغارستان آشنا شوید.

1.      سانی بیچ Sunny Beach

سانی بیچ، ریزورت ساحلی محبوب و یکی از معروف ترین جاذبه های بلغارستان است. هرسال هزاران گردشگر برای بازی های آبی و زندگی شبانه به این ساحل می آیند. همچنین در نزدیکی شهر باستانی نسبار Nessebar -یکی از معروف ترین مقاصد گردشگری بلغارستان - قرار گرفته است. با وجود زندگی شبانه ی سرزنده، اگر با فرزندانتان هم به این ساحل بروید مشکلی برای پیش نمی آید.

2.      گلدن سندز Golden Sands

ساحل گلدن سندز یکی دیگر از سواحل معروف بلغارستان در میان گردشگران اروپایی بوده که در آن با ماسه های طلایی رو در رو خواهید شد. این ساحل آفتابی دارای جوی خانوادگی است. همچنین هتل هایی با نرخ های متنوع در این منطقه وجود دارند. به علت قرارگیری در نزدیکی شهر تاریخی وارنا، دسترسی به ساحل گلدن سندز از هرکجای اروپا آسان می باشد.

3.      آتوپل Ahtopol

ساحل آتوپل در نزدیکی مرز ترکیه قرار گرفته و مقصد مناسب علاقه مندان به آرامش است. این ساحل ساکت، آرام، خلوت تر از شهرهای معروف بلغارستان است که جوی قدیمی دارد. همچنین از برخی از سواحل بلغارستان ارزان تر می باشد. برج فانوس دریایی این ساحل به برروی صخره ای کوچک در وسط دریا واقع شده مقصدی مناسب برای عکاسی است.

برگرفته از وب سایت آژانس مسافرتی گلفام سفر https://www.golfamsafar.com

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۲۸۰۸۳۲۲:۱۰:۰۷ ۱۳۹۸/۵/۸
فكركردم سواحل وشهرهاي بندري داخلي را مي خواهيد معرفي كنيد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین