حجاب قانونی یا اختیاری؟

محمود فرشیدی، وزير اسبق آموزش و پرورش،   3980502136 ۳۰۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
حجاب قانونی یا اختیاری؟

یکی از شگردهای زیر سئوال بردن ارزش‌های انسانی در یک جامعه آن است که آن ارزش، متضاد با یک جاذبه یا ارزش انسانی دیگر جلوه داده شود. به عنوان مثال، ارزش‌های اخلاقی و دینی در مقابل نوآوری و تنوع قرار گیرد و چنین جلوه داده شود که هر پدیده جدیدی حق و هر سنت کهنی، باطل است.

شعار حجاب اختیاری و نه به حجاب اجباری را نیز می‌بایست از همین منظر مورد تأمل و کنکاش قرار داد؛ زیرا «اختیار» یکی از بزرگترین و گرانقدرترین کرامت‌های تفویض شده از طرف خداوند متعال به انسان است و «اجبار» در نخستین نگاه، واژه‌ای ناپسند است چون تحمیل و تحکم و محدود ساختن اختیار انسان‌ها را تداعی می‌کند. هر چند آنگاه که پای اجتماع و زندگانی انسان‌ها با یکدیگر به میان می‌آید، آزادی محدودیت می‌یابد و انسان‌ها داوطلبانه می‌پذیرند که با اجبارهای قانونی تن در دهند تا مانع پیدایش هرج و مرج در جامعه شوند. در غیر این‌صورت هر فردی می‌تواند بر اساس منافع و سلیقه خود زیر چتر اینگونه شعارهای تضادنما پناه بگیرد و مثلاً شعار مالیات اختیاری یا اجباری و یا بطور کلی اطاعت از قانون، اختیاری یا اجباری را سر دهد که همگی را می‌توان مولفه‌های همان سیاست نافرمانی مدنی دشمن دانست.

بنابراین مساله اصلی اینجاست که آیا حجاب، مسأله‌ای شخصی است یا یک موضوع اجتماعی؟ و اگر موضوعی اجتماعی است که هست، زیرا در ارتباط با عدم رعایت حجاب در منزل کسی مورد بازخواست قرار نمی‌گیرد.

در این‌صورت آیا در موضوعاتی که مربوط به عموم جامعه است، باید بر اساس سازوکارهای رسمی، ضوابط و قوانینی وضع شود یا هر کس می‌تواند به اختیار خود و به هر طریق که صلاح می‌داند رفتار نماید. مثلاً درباره رفت و آمد وسایل نقیله در شهرها، آیا می‌توان تصور کرد که هر کس بر اساس سلیقه و تشخیص خود رانندگی کند و نیازی به قانون نیست یا افراد الزامی به اجرای آن ندارند؟

آیا این نوع تفکر درباره مسئلی که به اجتماع مربوط است منجر به آنارشیسم نمی‌شود؟ چرا درباره برخی موضوعات اجتماعی ضرورت وجود قانون را پذیرفته‌ایم اما درباره برخی ضروریات و موضوعات اجتماعی، که اتفاقاً دین هم بر آن تأکید دارد، تحت تأثیر غوغاسالاری فرهنگ بیگانه، منکر ضرورت قانونمندی می‌شویم؟

البته عفاف مساله‌ای درونی و اعتقادی است که نمی‌توان با اعمال قانون افراد را درباره پایبندی قلبی یا عدم پایبندی درونی به آن مورد بازخواست قرار داد و اما درباره مظاهر بیرونی عفاف از جمله حجاب، قطعاً هیچ انسان خردمندی قایل به آن نیست که ضابطه و حریمی برای رعایت حجاب وجود نداشته است کمااینکه در هیچ کجای جهان هم بی‌بندوباری و عریانی مطلق در پوشش، مجاز نیست و با آن برخورد می شود، بلکه سخن بر سر حدود قانونی حجاب است آن هم در محافل عمومی و اجتماعی. با توجه به آن که برخی کشورهای غربی حتی برای پوشش مردان در محافل رسمی و محیط های دانشگاهی قانون و ضابطه وضع کرده‌اند و نیز می‌کوشند الگوی پوشش خود را به دیگر کشورها تحمیل نمایند و از آن به عنوان اهرمی در راستای هویت زدائی از آنان بهره بگیرند؛ چرا ما نباید از داشته‌های ارزشمند خویش که علاوه بر پیشینه دیرین باستانی و ریشه در باورهای عمیق اعتقادی‌مان دارد به عنوان سرمایه‌ای در جهت تعمیق هویت اسلامی – ایرانی خود و احیای الگوی انقلابی در جهان استفاده کنیم؟

چرا تهاجم دشمنان ایران اسلامی علیه حجاب، ما را به این تفکر وا نمی‌دارد که هدف این همه تحریکات فراتر از مساله حجاب است؟

چرا درباره حجاب به آیاتی استناد می‌کنیم که در ارتباط با واژه‌های کلی و اعتقادی و ایمانی است، چرا از آیه ۳۱ سوره نور که خداوند بر ضرورت رعایت حجاب تأکید می‌فرماید، غافل می‌شویم؟

دبیر محترم شوایعالی انقلاب فرهنگی اخیراً طی مصاحبه‌هایی با رسانه‌ها، خبر از بازنگری در سند ملی عفاف و حجاب در جلسه گذشته و جلسات آینده این شورا داده و این پرسش را مطرح کرده است که آیا در این زمینه، ما راه هدایت را به مردم نشان داده‌ایم؟ این سؤال اگرچه همواره باید ذهن تمامی افراد مسئول را به خود مشغول کند و وظیفه‌شان را در این زمینه متذکر شود اما به معنای عدم اجرای قانون حجاب نیست.

ضمن آنکه دبیر محترم هم خود در ارتباط با آگاهی بخشی مسئولیت سنگینی بر عهده دارد زیرا شورایعالی انقلاب فرهنگی در ۱۳۸۴/۱۰/۱۳ قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب را به تصویب رسانید و وظیفه دستگاه ها و نهادها و مؤسسات مختلف را در این زمینه شفاف ساخت که طبعا پیگیری اجرای این راهکارها توسط دستگاهای فوق‌الذکر از مسئولیت های دبیر محترم شورایعالی انقلاب فرهنگی می‌باشد.

همچنین دبیر محترم شورا، خبر از بازنگری‌هایی در سند عفاف و حجاب داده است و برخی تعابیرشان در مصاحبه‌های اخیر و نیز شعارهای مطرح شده در انتخابات یازدهم و دوازدهم ریاست جمهوری و برخی موضعگیری‌ها، موجب پیدایش این نگرانی است که مبادا این بازنگری با رویکردی انفعالی و تحت الشعاع هجوم فرهنگی دشمن اعمال گردد.

پی‌نوشت‌ها
۱- استناد دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی به آیه ۳ سوره انسان
۲- آیه ۳۱ سوره نور

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۱۸۱۲۷۱۸:۱۶:۱۰ ۱۳۹۸/۵/۲
حجاب واجب خداست مثل نماز... اگر حجاب ناقض آزادی هست پس نماز ودیگر واجبات هم آزادی رو نقض میکنن
ناشناس۱۰۱۸۲۸۵۲۰:۳۱:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۲
از کجای قران می گی حجاب هم ردیف نماز خواندنه ؟؟؟؟ یکبار باید برای همیشه این نوع استدلالهای بی اساس شما خاتمه پیدا کنه از کجای قران این حرف را می زنی ؟؟ با ذکر سوره و آیه ی مربوطه لطفا جواب بده
ناشناس۱۰۱۸۵۴۳۲۳:۰۲:۴۶ ۱۳۹۸/۵/۲
در قران چیزی به نام اختیاری نداریم با شما بودم که در مورد نماز و بقیه چیزها تشکیک می کنید
ناشناس۱۰۱۸۶۲۴۲۳:۵۵:۲۹ ۱۳۹۸/۵/۲
کسی در مورد نماز تشکیک نکرد تهمت نزن موضوع در مورد اجبار در حجابه که در هیچ جای قران نیست
ناشناس۱۰۱۹۱۱۹۱۰:۵۵:۵۲ ۱۳۹۸/۵/۳
شاید تو قران بعضی باشه و ما خبر نداریم
ناشناس۱۰۱۹۱۴۴۱۱:۰۸:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۳
جدی میفرمائید ؟ الان نماز خوبه چون میتونی با اون به یک حکم دیگه حمله کنی ؟
ناشناس۱۰۱۹۷۴۴۲۰:۲۳:۰۴ ۱۳۹۸/۵/۳
حجاب در قرآن کاملا مشخص نکرده باید بچه صورت باشد ! بلکه هر کسی می تواند از حجاب نوعی تفسیر کند ! ..
ناشناس۱۰۱۸۶۵۵۰۰:۱۲:۴۸ ۱۳۹۸/۵/۳
کل قبول دین اختیاری است و هيچ اجباری در قبول آن نیست.
ناشناس۱۰۱۹۱۴۱۱۱:۰۸:۱۱ ۱۳۹۸/۵/۳
خداوند در قران فرموده دین و دینداری مختص صاحبان خرد و اهالی دله !!!
ناشناس۱۰۱۹۳۳۰۱۲:۵۸:۴۳ ۱۳۹۸/۵/۳
شما یکبار در اینترنت سرچ کن اینقدر به خودت فشار نیار . اصلا قران نگفته .تو و امثالهم باید لخت بیایید خیابان ؟ در ضمن شماها اول دینتون رو انتخاب کنید بعد صحبت کنید . اون موقعی که از بدبختی شب تا صبح قرآن میگیرید بالای سرتون و فردا خدا را یادتون میره . فراموش کردید ؟ یا اسلام را انتخاب کردید پس باید همه چیزش را هم قبول کنید و یا مسلمان نیستید پس چرا فرمها و رزومه را پر می کنید می نویسید دین اسلام ؟ نمیشه که..
ناشناس۱۰۱۹۷۲۵۱۹:۵۶:۰۱ ۱۳۹۸/۵/۳
اعتقادات شخصی اختیاری است به این معنا که انسان مختار آفریده شده که ببیند و انتخاب کند اگر حق را دید و تبعیت نکرد جایگاهش در دنیا و آخرت در آتش است(آتش لزوما آتش چوب درخت منظور نیست) خداوند یک گروه را نمیبخشد و آن هم لجبازان با «حق» است اما در مسائل اجتماعی اختیار معنا ندارد و هرچه هست اجبار است هرچه که حاکم شرع(بر اساس دین خدا) وضع کند چه شخصا بپذیریم چه نپذیریم باید رعایت کنیم و حاکم شرع حق دارد که متخلف را مجازات کند حالا اصلا یک نفر مسلمان نیست باید قوانین حکومت اسلامی را در جامعه رعایت کند در خفا (زندگی خصوصیش) هر چه خواست بکند. به محض اینکه کارش جنبه ی عمومی گرفت دیگر مختار نیست! مثل مسیحیان که میتوانند در خانه یشان شراب بخورند ولی حق ندارند در کوچه و خیابان اینکار را بکنند. *اینهایی که الان درمیاند میگن فقط بیحجابی جرم است و اختلاس و فساد و... جرم نیست! خودتان را گول نزنید آنها هم جرم هستند و حدودشان تا اشد مجازات(اعدام) هم جا دارند! مسائل را با هم خلط نکنید که از حقیقت در بروید
جواد۱۰۱۹۴۴۴۱۴:۲۸:۴۸ ۱۳۹۸/۵/۳
بنده خدا فلسفه خلقت بشر بر مختار بودن انسان است که اورا اشرف مخلوقات قرار داده اختیار است که رستاخیز را معنا میدهد
راجی۱۰۲۰۷۸۷۰۱:۱۳:۳۹ ۱۳۹۸/۵/۵
درسته ولی یادتون باشه تو همین رستاخیز به خاطر همین قدرت اختیار خیلی از افراد در قالب حیوانات محشور خواهند شد چرا که زندگی حیوانی رو انتخاب کردند اگر برهنگی نشانه ی تمدن هست حیوانات متمدن ترین موجودات روی زمین اند
ناشناس۱۰۱۸۷۴۰۰۱:۲۸:۵۵ ۱۳۹۸/۵/۳
حالا تو مگه نماز رو قبول داری که داری بحث میکنی ؟ یا خدا و دین رو قبول داری یا نداری . دو دوزه بازی نکن !
ناشناس۱۰۱۸۷۷۳۰۱:۴۸:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۳
ببینم حکم روزه چیه در قران ؟ واجبه یا نه ؟ حالا حکم روزه خواری چیه ؟ مجازاتش و حدش ؟ شماها مشکلتون با حجاب نیست ، با مفهوم دینه . این رو راحت بگین و پشت نماز و روزه قایم نشین چون اونها رو هم قبول ندارین !!!
ناشناس۱۰۲۰۱۴۷۱۱:۱۶:۴۳ ۱۳۹۸/۵/۴
در مورد حجاب صحبت کن ! از کجای قران داری می گی حجاب اجباریه مجازات تعیین شده برای بی حجابی در قران چیه ؟؟
موسوی۱۰۱۸۸۳۳۰۵:۱۱:۰۳ ۱۳۹۸/۵/۳
واقعا دنبال جوابی یا فقط میخوای جدل کنی؟ اولا این بنده خدا نگفت حجاب هم ردیف نمازه ، ثانیا حجاب طبق آیه سوره ۳۱ نور (همچنین ۳۳ و ۵۹ سوره احزاب) و روایات متعدد واجب شرعی است و تخلف از آن حرام است وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا ۖ وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُيُوبِهِنَّ ۖ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُولِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَىٰ عَوْرَاتِ النِّسَاءِ ۖ وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ ۚ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ﴾(سورهٔ نور-آیهٔ ۳۱) و به زنان با ایمان بگو دیدگان خود را (از هر نامحرمی) فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زیورهای خود را آشکار نگردانند مگر آنچه که طبعاً از آن پیداست و باید روسری خود را بر سینه خویش (فرو) اندازند و زیورهایشان را جز برای شوهرانشان یا پدرانشان یا پدران شوهرانشان یا پسرانشان یا پسران شوهرانشان یا برادرانشان یا پسران برادرانشان یا پسران خواهرانشان یا زنان (همکیش) خود یا کنیزانشان یا خدمتکاران مرد که (از زن) بی‌نیازند یا کودکانی که بر عورتهای زنان وقوف حاصل نکرده‌اند آشکار نکنند و پاهای خود را (به گونه‌ای به زمین) نکوبند تا آنچه از زینتشان نهفته می‌دارند معلوم گردد ای مؤمنان همگی (از مرد و زن) به درگاه خدا توبه کنید امید که رستگار شوید. تیرانا نشینان لطفا رای ندن!!!
ناشناس۱۰۱۹۲۵۶۱۲:۱۵:۳۵ ۱۳۹۸/۵/۳
تیرانا کجاست؟!
ناشناس۱۰۲۲۶۸۹۲۳:۲۱:۰۶ ۱۳۹۸/۵/۵
کمپ منافقین
ناشناس۱۰۱۹۲۸۴۱۲:۲۵:۵۹ ۱۳۹۸/۵/۳
اتفاقن این آیه اصلن اون شکل حجاب رو مطرح نکرده. گفته زیور آلاتتونو بپوشونین و سینه ها. در ضمن ..
ناشناس۱۰۱۹۵۵۴۱۶:۰۹:۴۱ ۱۳۹۸/۵/۳
خودتون هم دارید میگید واجبه نه اجبار. واجب بودن با اجبار کردن فرق داره. مثل اینکه به هر فرد جامعه کارت حضور غیاب نماز داده بشه و اگر کسی نماز نخوند مجبورش کنن بخونه!
اقبال۱۰۲۱۱۷۵۱۰:۱۳:۵۸ ۱۳۹۸/۵/۵
اینم استدلالیه!!!
ناشناس۱۰۲۱۲۴۱۱۰:۳۱:۰۱ ۱۳۹۸/۵/۵
پاسخ خیلی واضحه ، نماز یه واجب فردیه منظور اینکه نماز خواندن یا نخواندن شما تاثیری به محیط اطرافتون نداره، اما حجاب اینطور نیست، بی حجابی یا بد حجابی شما روی دیگران تاثیر روحی روانی داره، حداقلش اینکه افراد مقید به احکام شرع مرتب باید مراقب چشمانشان باشند تا آلوده به حرام نشه و این نوعی ایجاد محدودیت برای آنهاست، این کف موضوعه، شما فرض کن یه فرد مجرد که امکان ازدواج هم نداره با دیدن این وضعیت حجاب چه حالی میشه آیا راهی جز مسیر گناه پیش رو داره، یا اینکه عین طلبکارا میگیدمشکل خودشه تقوا پیشه کنه یا نگاه نکنه؟؟؟؟
ناشناس۱۰۲۱۹۹۹۱۵:۳۳:۰۶ ۱۳۹۸/۵/۵
کار سوفسطاییان را می کنی و مغلطه و سفسطه میکنی و دو موضوعی را بهم ربط میدهی که هرکدام جداگانه جای بحث و گفتگو دارد حجاب هم حکم خداست و هم حکم قانونی جامعه که مصوب شده هر کس عناد دارد و نمی تواند بپذیرد میتواند برود در خارجه و انجا به .. بپردازد تا ببینیم عاقبتش چه میشود والسلام در قیل و قال را گذاشتیم
ناشناس۱۰۱۹۶۰۰۱۷:۱۴:۳۹ ۱۳۹۸/۵/۳
خدا اجدادت را بیامرزه به زنان مومن بگو از کجای این آیه اجبار استنباط شده ؟؟ اجبار یعنی حکم خدا برای دزدی و ربا و .... که هم دستور صریح داره هم مجازات معین تعداد زیادی از علما قائل به حجاب اجباری نیستند و یا اصلا اعتنایی به حجاب ندارند..
ناشناس۱۰۱۹۶۱۱۱۷:۲۷:۰۳ ۱۳۹۸/۵/۳
لطفا به اختیاری بودن پذیرش دین هم اشاره بفرمایید. آیا مقتضیات زمان و مکان بر دستورات دینی تاثیرگذارند؟ چرا حجاب با این سطح از اهمیت در فروع دین نیامده؟ لطفا در مورد شان نزول این آیه و داستان آن هم توضیح دهید. چرا برخی از علما حجاب را اجباری نمیدانند؟ دلیلشان چیست؟
ناشناس۱۰۱۹۹۵۵۰۴:۳۰:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۴
احسنت
ناشناس۱۰۲۰۴۲۶۱۵:۳۰:۴۷ ۱۳۹۸/۵/۴
مرسی
رها۱۰۱۹۵۹۶۱۷:۰۷:۰۲ ۱۳۹۸/۵/۳
برو سوره حجاب ونسا رو بخون حجاب عین نمازواجبه متاسفانه ما فقط میخوایم اسم مسلمان داشته باشیم مثل بعضی ازاین اعراب خدا ما رو به راه راست هدایت کنه
علی۱۰۲۰۶۴۰۲۰:۵۶:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۴
بحث رو قاطی کردی برادر. - الزام قانونی رو با واجب شرعی قاطی نکن. بحث سر حجاب قانونی هستش که حتی افراد غیرمسلمان در ایران که نه تنها به قرآن بلکه به دین اسلام هم اعتقادی ندارند باید به اون ملتزم باشند. - واجب شرعی رو با الزام حکومتی قاطی نکن. ممکنه یه عملی واجب شرعی باشه ولی الزام حکومتی نداشته باشه مثل نماز خواندن. - واجب شرعی رو صرفا توی قرآن نباید بگردی. استنباط احکام شرعی به عهده مجتهدین هستش که اگه اطلاع داشته باشید حداقل پانزده، بیست سال عمرشون رو صرف یادگیری نحوه استنباط احکام می‌کنند تا کم کم روش استنباط رو یاد بگیرند پس به خودتون اجازه ندید که به راحتی در مورد احکام شرعی نظر بدید. بذارید به عهده متخصصین این کار که اتفاقا همه مراجع نه تنها معتقدند که حجاب واجب شرعی هستش بلکه اون رو از شعائر دینی می‌دونند. پس بحث اصلا سر این نیست که آیا حجاب واجب شرعی هستش یا نه؟ بلکه بحث سر اینه که این واجب شرعی آیا لازمه که حکم حکومتی هم داشته باشه؟ نویسنده این مساله رو به عنوان یک مساله «اجتماعی» بررسی کرده. یعنی اگه حتی در هیچ جای متون و مستندات دینی دلیلی بر الزام حکومتی حجاب وجود نباشه اما صلاح جامعه اسلامی حجاب اجباری رو اقتضا کنه قانون‌گذار موظف هستش که این قانون رو تصویب کنه.
ناشناس۱۰۱۸۲۹۱۲۰:۳۵:۳۰ ۱۳۹۸/۵/۲
اصلا حجاب که قانون یا اختیار یا اجبار نیست ! حجاب حکم خداونده برای هر خانومی که به خدا اعتقاد داره و میخواد قوانین دین رو رعایت کنه !! حالا اگر کسی از خدا نمیترسه و نمیخواد حجاب یا هر واجب شرعی دیگه ای رو رعایت کنه ، اونوقت خنده داره اگر بخواد به زور دولت یا هر نهاد دیگه ای باحجاب باشه !!!
ناشناس۱۰۱۸۴۹۴۲۲:۲۲:۵۲ ۱۳۹۸/۵/۲
الان در جامعه ما حجاب به طور کامل رعایت میشه؟! یک حجاب حداقلی هستش که اگر رها بشه فردا با عرض معذرت بعضی ها با مینی ژوپ بیرون میان و هزار تا اتفاق اجتماعی دیگه.
آریابان۱۰۱۹۵۸۹۱۶:۵۷:۲۷ ۱۳۹۸/۵/۳
ایران در پیش از انقلاب، کلا یک کشور غربی بود باهمۀ ویژگیهای خرد و کلان آن؛ اما نسیم انقلاب که وزید امیدها را در قشر متوسط و پائین ایجاد کرد،ماشینهای آخرین مدل بنز تا سه چهارسال توی گاراژ خونه ها کپک زد، ازپارتی-بازی و دوز و کلک گرفته تا مصرفگرائی و تبلیغات برای کالا ها زشت و قبیح و حرام و ممنوع اعلام شد و و و .... و همه چیز نوید دهندۀ حرکت بسوی آینده ای انسانی و بر اساس فطرت انسان وانسانیت !!!! و بدون تلف کردن مال و زمان بود و در این میان طبیعتا پدیده هائی همچون ساده-زیستی و ساده-پوشی و طبیعتا حجاب هم لازمه و بایستۀ اون وضع و حال و دگردیسی اجتماعی بود؛ اما در جامعۀ امروزما که انباشته شده از خیل میلیونها جوان بیکار، دردانشگاه !!!! تلویزیونش، جای مجریان زن بدون ذره ای آرایش اون دوران را، مردانی گرفته اند که بینی خود را به تیغ جراحان زیبائی سپرده اند و ضخامت ابروان مردانۀ خود را به قیچی آرایشگران (زنان و هنرپیشگان زن که دیگه هــــــــــچ !!!!)، صد هاساعت تبلیغ رادیو-تلویزیونی روزانه و در ودیوار شهر ها را عملیات بانکی بدون ربا!!!!! تسخیر کرده، تداوم پرخوری های زیانبار و مصرفگرائی افسارگسیخته، با ارائۀ جایزه های رنگارنگ هوس-انگیز تضمین شده، کاشت و داشت و عرض اندام !!!! صد ها هزار آنتن ماهواره بر فراز همۀ بامها، پارتی-بازی، زیرمیزی جراحان، دایر شدن دانشگاه های پولی!!! و فروش انواع مدارک تحصیلات عالی درحوالی میدان انقلاب، رسوخ و نفوذ فوتبال صد ها میلیارد تومانی و دهها میلیون دلاری، فریبکاری ها درقرارداد های چندگانه با فوتبالیست ها و فروش کارتهای پایان خدمت بآنان، تخریب باغات و ساخت برج های سر بفلک کشیده، صف ماشینهای صفر کیلومتر مقابل تعمیرگاههای مجاز و رکورد تلفات جاده ای، اوجگیری مصرف مواد مخدر، کیف قاپی و قمه کشی و زورگیری، تولد و رشد ناخوشایند انواع تبعیض های فاحش اجتماعی و بروز شکافهای عمیق در بافت جامعه ما که در کنار پورشه های چند میلیاردی اش موتورسیکلت های زهوار-دررفتۀ چند کاره !!! در حرکتند و و و و و... ، همه و همه رنگ رخسار جامعۀ امروزین را نازیبا، زشت و حتی کریه نموده ولی در این میان انتظار حکومتی از میان دهها و صدها قطعۀ جور نشدۀ پازل و جورچین حامعه، فقط و فقط اینه که وضعیت حجاب زنان و دختران ایرانی یادآور!!!!! نسیم روحبخش انقلاب باشد ؛
لاله۱۰۱۸۵۱۰۲۲:۳۸:۵۶ ۱۳۹۸/۵/۲
حجاب قانونی باید مثل بقیه قوانین مورد احترام قرارگیرد
ناشناس۱۰۱۸۶۲۳۲۳:۵۴:۴۳ ۱۳۹۸/۵/۲
برده داری و کنیز داری هم قانون بود یه روزی؟ آیا محترم بود؟
سوسن۱۰۱۹۰۰۸۰۹:۴۰:۰۱ ۱۳۹۸/۵/۳
چرا برای قانون بی حجابی اجباری در برخی کشورها هیاهو نمیکنیم؟ تناقض تا کجا؟
ناشناس۱۰۱۹۰۸۵۱۰:۲۹:۲۱ ۱۳۹۸/۵/۳
چونکه کشور های دیگه به ما ربطی نداره. ما مثل شما نیستیم تو کار بقیه کشورها دخالت کنیم
ناشناس۱۰۱۹۱۴۶۱۱:۱۰:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۳
جدی ؟ اینجور مواقع رابطه خودتون با اربابهای خودتون رو نفی میکنین ؟
ناشناس۱۰۱۹۲۸۹۱۲:۲۷:۲۰ ۱۳۹۸/۵/۳
میشه این داستانو تعطیل کنید هرکی مخالفتون حرف زدو مزدور غرب بکنید
ناشناس۱۰۱۹۳۶۲۱۳:۲۵:۱۵ ۱۳۹۸/۵/۳
چه جوابی؟؟؟؟
ناشناس۱۰۲۰۷۷۶۰۰:۴۴:۴۹ ۱۳۹۸/۵/۵
مغلطه نکن .. !!
ناشناس۱۰۱۹۴۳۷۱۴:۲۳:۵۶ ۱۳۹۸/۵/۳
شما درکت در حدیه که حکم حجاب رو که مانع بهره کشی جنسی از زن میشه رو هم ردیف برده داری میدونی. اتفاقا الان در غرب برده داری جنسی مدرن در حال رخ دادنه ، که برای تبلیغ هر چیز با ربط و بی ربطی از زنان نیمه عریان برای جذب مخاطب استفاده میکنند. در طول تاریخ و اکثر تمدن ها زن همواره نوعی از پوشش را داشته، و در صده اخیر اتفاقا زنان را به سمت هر چه بیشتر برهنه شدن سوق دادند، کافیه یه نگاهی به عکس ها و فیلم های صد سال پیش زنان اروپایی بندازی
ناشناس۱۰۱۹۷۳۳۲۰:۰۸:۲۲ ۱۳۹۸/۵/۳
برده داری را سرمایه‌دارها قانونی کردند بی‌حجابی و فمینیست را هم همان‌ها دارند قانونی میکنند در صورتی که حجاب یک قانون مردم‌نوشت نیست! قانون خداست حجاب قانونی نیست که مردان نشسته باشند دور هم و بر علیه زنان نوشته باشند شما اگر از مردان دنیا نظرسنجی کنید که دوست دارند زنها عریان بیرون بیایند یا پوشیده، به نظرتان نظرشان چیست؟ حجاب اولین نفعش به خود زن میرسد و آن این است که مورد آزار مزاحمین قرار نگیرند. «ای پیامبر، به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو: «پوشش‌های خود را بر خود فروتر گیرند. این برای آنكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند [به احتیاط] نزدیكتر است، و خدا آمرزنده مهربان است. احزاب59» ******خانم ها لطفا به خاطر خودتان هم که شده کمی فکر کنید به این موضوعات****** مگر ممکن است که خداوند حکیم چیزی را برخلاف مصلحت بندگانش وضع کرده باشد؟؟؟
ناشناس۱۰۱۸۶۳۰۲۳:۵۸:۱۰ ۱۳۹۸/۵/۲
قانونی که مردم به اون احترام نمی ذارن باید عوض بشه
ناشناس۱۰۱۸۸۹۸۰۸:۰۰:۲۲ ۱۳۹۸/۵/۳
فکر کنم نظر ایشون در تایید حجابه ، اما نه به عنوان اجبار قانونی بلکه به عنوان عقیده قلبی
ناشناس۱۰۱۸۹۳۰۰۸:۳۶:۴۱ ۱۳۹۸/۵/۳
به اسم دین داری به خدا دروغ می بندید. ببینید چند بار توی قرآن گفته کیست ستمکار تر از کسی که به خدا دروغ ببندد.
ناشناس۱۰۱۸۳۱۱۲۰:۴۳:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۲
اصول دین جزو واجبات است که حجاب در آن نیست سلیقه خود را به دین تعمیم ندهید دلیل اینکه حجاب همه مسلمانان یکسان نیست
ناشناس۱۰۱۸۶۴۴۰۰:۰۴:۲۹ ۱۳۹۸/۵/۳
شما که هنوز فرق اصول دین و فروع دین رو نمیدونی خیلی جالبه که اظهار نظر میکنی!!!!!! جهت اطلاع اصول دین رو توی مهد کودکها اینطوری یاد میدادن: اصول دین پنج بود دانستنش گنج بود ..... ضمنا اصول دین رو هر کس باید با تحقیق به درست بودنش پی ببره. اما فروع دین (نماز اولین فروع دین است) رو باید از روی بندگی پذیرفت یعنی هرکس با تحقیق در مورد اصول به درستی یگانگی خدا و فرستاده اش پی برد بنابراین هرآنچه که خدا از طریق پیامبرش ابلاغ کند لازم الاجراست. حجاب هم یکی از چیزهاییست که در قرآن بصورت صریح به آن امر شده است.
ناشناس۱۰۱۸۶۴۸۰۰:۰۶:۰۲ ۱۳۹۸/۵/۳
الان با استدلال شما نماز هم واجب نیست چون نماز مسلمانان متفاوت است.
ناشناس۱۰۱۸۹۶۵۰۹:۰۹:۴۶ ۱۳۹۸/۵/۳
نماز توسط پیامبر شخصا آموزش داده شده و با تلاش و پیگیری در بین مسلمانان نهادیه شده بوده ولی حجاب نه این دو با هم فرق دارن داداش !
ناشناس۱۰۱۹۱۵۲۱۱:۱۲:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۳
چرا دروغ میگی ؟ اینهمه بحث راجع به حجاب زنان در زمان پیامبر و امامان وجود داره ، همه رو انکار میکنی ؟ اگر کل دین رو قبول نداری یک چیزه ولی اینجوری دروغ گفتن تو روز روشن واقعا زننده ست !
ناشناس۱۰۱۹۲۴۲۱۲:۰۷:۲۸ ۱۳۹۸/۵/۳
خودت از حرفت خنده نمی گیره با استدلال های ابکی پیامبر نماز رااموزش داده تا نهادینه شده ولی حجاب اموزش داده نشده!!!!! عزیزم حجاب تا ۱۰۰ سال پیش نهادینه شده بود نکند الان تو نماز هم می خوانی یا واحبات دیگر؟؟ خخخخه
ناشناس۱۰۱۹۶۰۱۱۷:۱۶:۲۴ ۱۳۹۸/۵/۳
اون به خاطر افراط بی حد در دوران صفویه بوده دانشمند ! در زمان پیامبر اصلا حجاب موضوعیت نداشته
ناشناس۱۰۱۸۶۴۹۰۰:۰۷:۳۲ ۱۳۹۸/۵/۳
میشه چند تا از اصول که واجب هست رو نام ببری ما هم یاد بگیریم!
ناشناس۱۰۱۸۹۶۹۰۹:۱۵:۳۹ ۱۳۹۸/۵/۳
واقعیت اینه که خداوند دین اسلام را سخت و اجباری نکرده بعضی ها از پاپ هم کاتولیک تر شده اند و باعث فراری شدن مردم از دین شده اند
ناشناس۱۰۱۹۱۵۵۱۱:۱۴:۰۲ ۱۳۹۸/۵/۳
واقعیت اینه که شما به اسم خدا ، قانون خدا رو زیر سوال میبرین ! گیرم امروز خودتون رو گول بزنین ، فردای قیامت و در برابر خود خدا چه استدلالی میارین ؟
ناشناس۱۰۱۸۸۳۵۰۵:۱۷:۵۳ ۱۳۹۸/۵/۳
حضرت ایت الله اونوقت فروع دین و سایر واجبات اختیاریه؟؟؟ مثلا نماز و حج و جهاد و .... که جزء فروع دین هستند مستحبه؟؟؟ شما یه رساله بیرون بده تا ازت تقلید کنیم
ناشناس۱۰۱۸۹۶۷۰۹:۱۳:۱۱ ۱۳۹۸/۵/۳
مهم اینه که حجاب نه اصول دینه نه فروع دینه نه تاکیدی بر اجباری بودنش هست نه مجازاتی برای عدم رعایتش هست
ناشناس۱۰۱۹۳۵۷۱۳:۲۱:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۳
بر اساس چه مستنداتی این فتاوا را می دهید؟ علمای دین که متخصص دین هستند نظراتی کاملا خلاف نظرات مشعشع شما دارند. آیا می دانید تاوان افترا و نسبت دروغ به دین و حرامی را حلال جلوه دادن چیست؟ افلا یتدبرون.
ناشناس۱۰۱۹۷۳۷۲۰:۱۴:۱۹ ۱۳۹۸/۵/۳
کجای قرآن چیزی به اسم اصول دین و فروع دین آمده؟ بیحجابی و مقابلش هیزی چشم، هر دو گناه است و قهر خداوند را در پیش دارد این همه روایت در مورد این گناهان داریم و مهمتر از آن تجربیات خودمان هم در این مدت در کشور داریم این همه طلاق و خیانت و نارضایتی از زندگی زناشویی که در این دو دهه رشد یافته دلیلش چه بوده؟
ناشناس۱۰۲۲۶۹۳۲۳:۲۲:۳۷ ۱۳۹۸/۵/۵
از قرآن بگویم روایات به کنار بگذار
ناشناس۱۰۱۹۶۸۰۱۹:۰۷:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۳
فروع دین ده تاست نماز- روزه- خمس- زکات- حج- جهاد- امربه معرف - نهی از منکر- تولی- تبری و حجاب در بین فروع دین نیست بی خودی با نماز و روزه مقایسه نکنید
سید روح الله۱۰۱۹۲۵۲۱۲:۱۱:۴۳ ۱۳۹۸/۵/۳
بسمه تعالی استاد حوزه و دانشگاه ببخشید این جمله شما یعنی چی :اصول دین جزو واجبات است؟!
ناشناس۱۰۱۸۳۸۹۲۱:۳۰:۰۳ ۱۳۹۸/۵/۲
با این قوانین من درآوردی مردم را بدبخت کرده اند.
علی۱۰۲۰۶۴۳۲۱:۰۳:۱۰ ۱۳۹۸/۵/۴
الان شما کارشناس حقوقی هستید یا متخصص دینی؟ که تعبیر «من در آوردی» رو به کار بردید؟ راحت بگید که آقا این قانون با تمایلات نفسانی من نمی‌سازه نمی‌تونم به‌ش عمل کنم. البته نکته جالب اینجاست که معمولا آقایون بیشتر از خانم‌ها مخالف قانون حجاب هستند. و به احتمال زیاد هم شما آقا باشید.
ناشناس۱۰۱۸۳۹۲۲۱:۳۲:۰۲ ۱۳۹۸/۵/۲
حجاب مانع رشد و ترقی خانم ها در ایران شده است.
ناشناس۱۰۱۸۸۳۴۰۵:۱۴:۴۰ ۱۳۹۸/۵/۳
آهان، الان یعنی هر کی بی حجاب تره بیشتر پیشرفت کرده تو ایران، این همه بانوی ورزشکار داریم که در سطح جهانی رتبه میارن پس چی هستن، عقب موندن اینا؟؟؟؟
ناشناس۱۰۱۹۵۶۱۱۶:۱۷:۳۱ ۱۳۹۸/۵/۳
این بانوانی که می فرمائید بارها در صحنه ی بین الملل با مشکل مواجه شدند.. بگذارند خودشان انتخاب کنند تا ببینید چند نفرشان با حجاب در میادین حاضر خواهند شد
ناشناس۱۰۱۸۸۶۰۰۷:۲۷:۱۳ ۱۳۹۸/۵/۳
این حرف انقدر بی منطق و خنده داره که ارزش جواب دادن نداره. من یک استاد دانشکاه در رشته ریاضی هستم تقریبا تمام دانشجویان ارشد و دکترای من خانم هستند. در کشوری که بیش از ۶۰ درصد دانشحویان ان خانم هستند و بخش قابل توجهی از این خانمها در مقاطع ارشد و دکترا تحصیل میکنند و البته همه با رعایت حجاب این سخن بیشتر به یک دروغ شاخدار میماند معلوم است نویسنده این کامنت یا ایران زندگی نمیکند و یا با عرض معذرت از گوشه خونه اش تکون نخورده.
ناشناس۱۰۱۸۸۷۷۰۷:۴۸:۰۴ ۱۳۹۸/۵/۳
حتما خودت را هم روشنفکر می دانی
ناشناس۱۰۱۹۱۵۹۱۱:۱۶:۳۸ ۱۳۹۸/۵/۳
این از اون حرفای خاله زنکیه . بیشترین درصد دانشجوی دختر در ایران وجود داره که حجاب اجباریه . در حالیکه در امریکا درصد بسیار کمتری از دانشجوهای بومی ، دختر هستن . چون بخش زیادی از اونها یا مشغول رقصیدن در کلوبها هستن یا بچه داری در خونه ها .
ناشناس۱۰۲۲۰۲۸۱۵:۴۷:۴۷ ۱۳۹۸/۵/۵
علت اینکه دانشجو شدن اینه که هیچ تفریح دیگه ای ندارن و اینجوری خودشون رو تو اجتماع وارد میکنن.وقتی همه در های رشد و شکوفایی رو به غیر از دانشگاه به روی زنها بستین چه توقعی دارین؟ تفریح که ندارن. حق طلاق ندارن. مجردی که نمیتونن برن مسافرت و هتل.تا باباشون موافقت نکنه که نمیتونن با مرد مورد علاقه شون ازدواج کنن. قوانین هم که .. وگرنه یه مملکت مگه چقدر دانشجوی زن میخواد؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۰۱۹۷۳۹۲۰:۱۷:۱۱ ۱۳۹۸/۵/۳
اگر ترقی در نگاه شما دنبال کردن راه خانمها گ.ف و ص.ط است بله با شما موافقم جمهوری اسلامی نمیگذارد که زنان در ایران مثل این خانم ها شوند! *راهنمایی:‌خانم ها بازیگرند
ناشناس۱۰۲۸۴۱۳۰۸:۵۰:۵۶ ۱۳۹۸/۵/۹
رشد در چی ؟
ناشناس۱۰۱۸۳۹۸۲۱:۳۴:۰۴ ۱۳۹۸/۵/۲
اجبار یعنی عدم منطق
ناشناس۱۰۱۹۱۶۷۱۱:۱۹:۵۸ ۱۳۹۸/۵/۳
حجاب اجباری نیست اما بحث کردن از منطق در این مورد واقعا بی معنیه ! کدوم منطق ؟ عقل ناقص بشر در برابر حکم مستدل خداوند ؟ تو صلاح مخلوق خدا رو بهتر از خدا میدونی نعوذ بالله ؟
ناشناس۱۰۱۹۶۱۷۱۷:۳۲:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۳
پس اجبار به اختیاری بودن حجاب هم از بی منطقیه یا اجبار به رعایت قوانین حقوق بشری و بین المللی
ناشناس۱۰۱۸۴۲۱۲۱:۴۴:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۲
استدلال خنده دار.......
ناشناس۱۰۱۸۴۹۱۲۲:۲۰:۳۴ ۱۳۹۸/۵/۲
قبول کنید مساله حجاب در جامعه ما یک امر سیاسی شده
جناب۱۰۱۹۰۶۵۱۰:۱۸:۴۷ ۱۳۹۸/۵/۳
نه کشف حجاب اجباری در سال ۱۳۱۷ درست و منطقی بود و نه حجای اجباری که از سال ۱۳۵۸شروع شد و ادامه دارد مثل تمام کشورهای اسلامی به غیر از تنها دو شهر در عربستان ، حجاب باید اختیاری باشد . ..
ناشناس۱۰۱۹۴۷۵۱۴:۵۷:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۳
من واقعاً یک سوال دارم در قرآن کریم آمده که به زنان مومن بگو که حجابشان را رعایت کنند اما سوال من این است در زمان ظهور قرآن در آن‌زمان چند زن مسلمان ومومن وجود داشته بجز حضرت خدیجه ممنون می شوم اگر کسی وارد جواب بده چون همه‌اش می گوییم روایات در صورتیکه اصل قرآن کریم است
ناشناس۱۰۲۲۷۰۰۲۳:۲۴:۳۹ ۱۳۹۸/۵/۵
این سوره در سال ششم بعثت نازل شده و اون موقع زن مسلمان وجود داشته پس داری اشتباه می کنی
ناشناس۱۰۲۰۰۸۴۱۰:۰۸:۲۷ ۱۳۹۸/۵/۴
حرف شما درست هم باشد ما مفهومی به نام نماز اجباری نداریم و کسی به جرم نماز نخوندن مجازات نمیشه
ناشناس۱۰۱۸۱۳۳۱۸:۲۱:۵۶ ۱۳۹۸/۵/۲
چند روز قبل کلیپی دیدم از تبلیغ حجاب توسط چند خانم محجبه که یک حالت دکه کنار خیابانی با پنل و تلویزیون درست کرده بودند و نکته جالب که بسیار مودبانه و مهربان و با وسایل پیشرفته مثل تبلت و کلیپ و نمایش چشمی بود. خانم محجبه بقدری خوب و موثر اینکار را انجام داد که آن خانم غیر محجبه به گریه شوق افتاد. وقتی کار فرهنگی درستی انجام دهیم و بدون توهین باشد گاهی زندگی یک انسان را از درون متحول می کند اما زور و کتک فقط انسانها را بیزار می کند.
علی۱۰۲۰۶۴۶۲۱:۰۷:۵۸ ۱۳۹۸/۵/۴
متن داره به جای اجبار، تشویق به کار فرهنگی در مورد حجاب می‌کنه پس اون‌هایی که به این نظر منفی دادند دارن می‌گن که: مشکل ما حجاب اجباری نیست! حجاب اجباری چیه؟ ما اصلا با اصل حجاب و دین و ... مخالفیم و اتفاقا دوست داریم بی‌حجابی اجباری وجود داشته باشه!
ناشناس۱۰۱۸۱۳۸۱۸:۲۸:۱۴ ۱۳۹۸/۵/۲
باید اختیاری باشه شورش و در اوردید!!!
ناشناس۱۰۱۸۳۰۷۲۰:۴۲:۱۹ ۱۳۹۸/۵/۲
هر وقت باحجاب بودن در غرب اختیاری شد و ازش ممانعت نکردن اونوقت دوباره این حرف رو بزن
ناشناس۱۰۱۸۴۶۵۲۲:۰۳:۵۵ ۱۳۹۸/۵/۲
با حجاب بودن در غرب اختیاریه شما از کجای غرب صحبت می کنی ؟؟ فقط برقع پوشیدن به خاطر مسائل امنیتی ممنوعه
ناشناس۱۰۱۸۵۵۴۲۳:۰۹:۲۴ ۱۳۹۸/۵/۲
افراد محجبه در خیلی از کشورهای اروپایی مثل فرانسه حق تحصیل و بعضی از شغل ها را ندارند.
ناشناس۱۰۱۸۷۴۳۰۱:۳۰:۵۳ ۱۳۹۸/۵/۳
حجاب داشتن در محیط کار و موسسات اموزشی و .... در دانمارک و بخشی از هلند و سوئیس و ... ممنوعه . تو کجا زندگی میکنی که نمیدونی ؟
ناشناس۱۰۱۸۴۶۹۲۲:۰۵:۴۳ ۱۳۹۸/۵/۲
مگر همه چیز کشور ازغرب تبعیت میکند؟ غرب ازادی بیان هست درغرب تورم نیست درغرب معیشت مردم دررفاه نسبی هست درغرب اسلام نیست شما که اسلام دارید لطفا اسلام راخشن نشان ندهید
ناشناس۱۰۱۸۶۹۲۰۰:۴۷:۰۰ ۱۳۹۸/۵/۳
در غرب چپاول و غارت و دست توی جیب مستضعفین و مردم کردن خیلی خیلی کمتر است.
ناشناس۱۰۱۹۱۷۳۱۱:۲۱:۵۴ ۱۳۹۸/۵/۳
اخه غربیها عادت دارن به جای جیب مردم خودشون ، دستشون رو تو جیب مردم ممالک دیگه میکنن . مردمی که بعضیاشون مثل شما حتی اونقدر هوش و حواس ندارن که چیز به این سادگی رو متوجه بشن
ناشناس۱۰۱۹۶۱۳۱۷:۲۹:۵۹ ۱۳۹۸/۵/۳
اونها فقط به منافع ملی خودشون فکر می کنند دیگر کشورها هم اگه اینطور فکر کنند و تعصب و .. جنگ های مذهبی را .. طعمه نمی شن
ناشناس۱۰۱۸۱۴۱۱۸:۳۰:۳۸ ۱۳۹۸/۵/۲
اقا خرج جمع کردن این دعوا یه رفراندومه، هرچی نظره مردم بود همون کار رو بکنید
ناشناس۱۰۱۸۳۰۹۲۰:۴۳:۱۱ ۱۳۹۸/۵/۲
مگه حجاب ، قانون بشره که رفراندوم بذاری ؟ قانون خداست ! اگر قبول نداری نداشته باش ولی قصه رفراندوم خیلی مسخره ست
ناشناس۱۰۱۸۶۲۶۲۳:۵۷:۰۴ ۱۳۹۸/۵/۲
کجای اسلام خدا گفته همه جامعه رو بزور با حجاب کنید؟ فقط یک مثال بزنید
ناشناس۱۰۱۹۱۷۹۱۱:۲۳:۳۳ ۱۳۹۸/۵/۳
اینکه دین رو قبول داری یا نداری دست خودته و به شعور خودت بستگی داره نه اجبار دیگران . اما اینکه مدعی بشی حجاب ، حکم خدا نیست ناشی از بی اطلاعی یا غرض ورزی شماهاست .
ناشناس۱۰۱۸۱۴۲۱۸:۳۱:۱۸ ۱۳۹۸/۵/۲
اقتصاد رو درست کن عمو
ناشناس۱۰۱۸۳۳۷۲۰:۵۹:۵۲ ۱۳۹۸/۵/۲
باید همه چی درست باشه . نه اینکه به بهانه اقتصاد ، بقیه چیزها رو کوبید
ناشناس۱۰۱۸۹۸۰۰۹:۲۱:۱۹ ۱۳۹۸/۵/۳
بقیه چیزها یعنی حجاب ؟؟ مثلا دروغگویی و تهمت زدن و ریاکاری را که جامعه را به لجن کشیده شامل نمی شه
ناشناس۱۰۱۹۱۸۵۱۱:۲۶:۵۱ ۱۳۹۸/۵/۳
واقعا الان تو همه اینها رو رعایت میکنی و تنها مشکلت اینه که چرا حجاب اجباریه ؟ اگر بهت بگن دروغ نگو دوباره میزنی زیرش و میگی به دروغ من چیکتر داری ، اقتصاد رو درست کن ! جالب اینجاست که معمولا هم به هیچکدوم اینها اعتقاد ندارین و هیچی رو رعایت نمیکنین اما خوب شعار میدین
ناشناس۱۰۱۸۶۵۷۰۰:۱۴:۲۳ ۱۳۹۸/۵/۳
الان شما با حجاب مشکل داری میگی اقتصاد رو درست کن, اگر بریم سراغ اقتصاد, مفسدان اقتصادی که از اقتصاد شفاف خوششون نمیاد میگن چرا جلوی اعتیاد رو نمیگیرین؟ اگر بریم سراغ اعتیاد, معتادها میگن چرا با این وضع تخلفات رانندگی و کشته ها قوانین رانندگی رو درست نمیکنین؟ اگر بریم سراغ ..... اگر بریم ... اگر ..... آخر سر هم یه عده میگن چرا حجاب رو درست نمیکنین و با این چرخه هیچ چیز درست نخواهد شد!!
ناشناس۱۰۱۹۵۸۷۱۶:۵۱:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۳
چه ربطی داشت
ناشناس۱۰۱۸۱۴۳۱۸:۳۳:۱۰ ۱۳۹۸/۵/۲
همه دنیا اشتباه می کنند الا ما ؟!!!! چرا همیشه غربی ها به اسلام حمله می کنند ولی اسلام مسلمانان که آخرین دین الهی است نمی توانند به غربی ها حمله کنندمگر رضا خان توانست روسری از سر مردم بردارد؟ با زور هیچ کاری پیش نمی رود. فرهنگ سازی بهترین راه برای جذب مردم به دین است. تصور کنید حجاب اجباری نباشد و نصف جمعیت معتقد باشند. این بهتر است یا 80 ، 90 درصد جمعیت تظاهر به حجاب کنند
ناشناس۱۰۱۸۱۴۷۱۸:۳۵:۴۳ ۱۳۹۸/۵/۲
مسئله گیر سه پیچ به حجاب یک رویکرد حساب شده است برای انحراف از فساد و دزدی و رانت خواری
ناشناس۱۰۱۸۶۹۳۰۰:۴۸:۲۰ ۱۳۹۸/۵/۳
هزار احسنت
علی۱۰۲۰۶۵۰۲۱:۱۴:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۴
یه بخشش رو درست گفتی. اون‌هایی که می‌خوان مردم رو با وضع اقتصادی موجود راضی نگه دارند از این حرف‌ها می‌زنند. دلار می‌ره بالا فرداش مسئولین به جای این‌که حرفشون مساله اقتصادی باشه میان سخنرانی می‌کنند که: «چی کار دارید به حجاب مردم؟ آدم رو که نمی‌شه به زور به بهشت برد!» همین یه جمله رو می‌گند و مردم رو به جون هم میندازند و می‌رند دنبال دلاربازی‌های خودشون.
ناشناس۱۰۱۸۱۴۸۱۸:۳۵:۵۷ ۱۳۹۸/۵/۲
حجاب اجباری محکوم به شکست است
ناشناس۱۰۱۸۳۲۳۲۰:۵۱:۱۵ ۱۳۹۸/۵/۲
از کجا فهمیدی؟ شاید در مدینه فاضله شما رعایت نمی کنند باید مانند ان بشوی؟ یک کمی فکر کن!!!!
ناشناس۱۰۱۸۳۳۹۲۱:۰۰:۴۷ ۱۳۹۸/۵/۲
حجاب اصولا اجباری نیست . مثل اعتقاد به خدا یا دین . اگه اینها رو قبول نداری دیگه حجاب چیه ؟
علی۱۰۲۰۶۵۲۲۱:۱۹:۵۲ ۱۳۹۸/۵/۴
منظور شما از «اجباری» در اینجا با «اجباری» در نوشته فرق می‌کنه. اجباری در این جا یعنی به زور به یک شخص یک عقیده رو بباورانی! که معلومه نه تنها حجاب بلکه هیچ امری که از جنس اعتقاد باشه رو نمی‌تونه اجباری باشه. حتی یه اعتقاد ساده مثل اینکه «پشت چراغ قرمز ایستادن کار درستی است» هم با اجبار تبدیل به عقیده یک شخص نمی‌شه. اما اجبار در اینجا به معنای الزام قانونی و حکومتی هستش. مثلا حتی اگه کسی معتقد نباشه که پشت چراغ قرمز ایستادن کار درستی است. مجبوره که پشت چراغ قرمز توقف کنه وگرنه جریمه می‌شه.
الف پریم۱۰۱۸۱۵۱۱۸:۳۶:۱۴ ۱۳۹۸/۵/۲
از قیاسش خنده آمد خلق را!!! استدلال بسیار ضعیف
ناشناس۱۰۱۸۱۵۶۱۸:۳۸:۴۳ ۱۳۹۸/۵/۲
به سیاست شکست خورده اجبار ادامه دهید ببینیم به کجا میرسید
ناشناس۱۰۱۸۶۹۷۰۰:۵۰:۴۶ ۱۳۹۸/۵/۳
به همون جایی خواهیم رسید که الان مبینید وضعیت مشعشع فعلی!!!!!!!!!!
عجایب شهر۱۰۱۹۰۱۱۰۹:۴۱:۳۹ ۱۳۹۸/۵/۳
کدام سیاست اجبار الان پیاده شده؟ آیا شما در خیابان ها راه نمی روید؟
ناشناس۱۰۱۸۱۶۶۱۸:۴۲:۵۸ ۱۳۹۸/۵/۲
بنابراین مساله اصلی اینجاست که آیا حجاب، مسأله‌ای شخصی است یا یک موضوع اجتماعی؟ و اگر موضوعی اجتماعی است که هست، زیرا در ارتباط با عدم رعایت حجاب در منزل کسی مورد بازخواست قرار نمی‌گیرد.!!!!! یورش پلیس به ملک شخصی مردم و دستگیری افراد در پارتی و جشن خصوصی شان هم شامل حریم شخصی میشود؟ اصولا حریم خصوصی از نظر شما معنی دارد؟
سید روح الله۱۰۱۹۲۷۹۱۲:۲۴:۲۸ ۱۳۹۸/۵/۳
بسمه تعالی دایر کردن مرکز غیر رسمی فساد یا فحشا با مرکز رسمی فساد یا فحشا فرقی نمی کنه
ناشناس۱۰۱۸۱۶۹۱۸:۴۷:۴۷ ۱۳۹۸/۵/۲
در این گرمای سوزان تابستان ، همه خانمهایی که مجبورند در گرمای کوچه و خیابان باشند به نوعی به بیماری های پوستی دچار شده اند.
ناشناس۱۰۱۸۳۴۲۲۱:۰۱:۳۳ ۱۳۹۸/۵/۲
بحث حجاب یک چیزه ، چرت و پرت های مسخره هم یک چیز . عقلانی حرف بزن
علی۱۰۲۰۶۶۱۲۱:۳۸:۴۷ ۱۳۹۸/۵/۴
از اون حرف‌ها بود‌ها! الان مشکلات پوستی حجاب بیشتره یا اون کرم پودر و سایه و ... آشغال‌های سرطان‌زایی که بعضی‌ها به صورتشون می‌مالن؟! بله توی فصل گرما مخصوصا توی بعضی از شهرها حجاب باعث گرمی می‌شه و تحملش سخته که باید همه (از مسئولین گرفته تا خودمون) به روش‌های مختلف این اذیت شدن رو حداقل کم کنیم. مثل تجهیز ایستگاه‌های اتوبوس به کولر، گسترده‌تر کردن دولت الکترونیک و فروشگاه‌های اینترنتی که خانم‌ها مجبور نباشند برای یه کار کوچک بزنند بیرون و گرمای تابستون رو تحمل کنند و از این قبیل کارها... .
ناشناس۱۰۱۸۱۷۲۱۸:۵۰:۰۸ ۱۳۹۸/۵/۲
من خودم به شخصه حجاب را میپسندم اما این رو برتری نمیبینم که بخوابم بکوبم تو سر هموطنان عزیزم که اعتقاد شخصی به حجاب ندارند. از حجاب تا جایی که جا داشته بد دفاع کردیم و هر چه کم و کاستی که تو مملکت اتفاق افتاده رو به عدم رعایت حجاب بانوان ربط دادیم آخه این چه منطق و حرفیست که بگیم چون خانمها حجاب رو رعایت نکردن دچار خشکسالی و کم آبی شدیم؟! یعنی خدایی که میخواهیم صداش بزنیم و از طریق قران باهاش حرف بزنیم میگه اول بگید بسم الله الرحمن الرحیم یعنی بنام خدای بخشنده و مهربان بعد ما میایم خدا رو آنقد شان و منزلتش رو پائین میاریم و جبار نشونش میدیم که بگیم چون خانمها بی حجاب هستن خدا تنبیهمون کرده و بارون نمیاد؟! یعنی غیر از ما انسانها موجودات دیگه شامل میلیون ها نوع پرنده و چرنده و حیوان و حشره و... تو این کشور وجود نداره و اونها به بارون و آب نیاز ندارن؟! یعنی خدا بخاطر ما انسانها به سایر موجودات خودشم رحم نمیکنه؟ بد دفاع کردید طوری که ملت رو وادار به ایستادن در برابر حجاب کردید
ناشناس۱۰۱۸۳۴۶۲۱:۰۳:۵۸ ۱۳۹۸/۵/۲
بد دفاع کردن درسته ولی اینکه برکات خداوند ممکنه به دلیل انواع گناه ، از دزدی و تهمت و فساد گرفته تا بی اخلاقی ، از خلقت دریغ بشه هم نص قرآنه . کلا حجاب حکم خداونده و کشوندن این بحث به عقل ناقص بشر ، بی معنیه . هرکس خدا رو قبول داره می بایست قوانینش رو هم بپذیره . هرکس هم که قبول نداره دیگه بحثی نداره .
ناشناس۱۰۱۸۴۷۳۲۲:۰۷:۱۷ ۱۳۹۸/۵/۲
چرا این حکم خدا در کشورهای مسلمان دیگه اجرا نمی شه ؟؟ چرا کل دنیا که بی حجاب هستند به خاطرش درگیر عذاب نیستند ؟؟
ناشناس۱۰۱۸۷۴۷۰۱:۳۳:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۳
عذاب خداوند که به اختیار من و تو نیست . حکم خود خداست . به هرکس بخواد مهلت میده تا هرقدر میخواد گناه کنه . اما بحث راجع به کشورهای مسلمون واقعا بچگانه ست چون هر کم سوادی هم میتونه بفهمه کشوری مسلمون روی کره زمین وجود نداره
ناشناس۱۰۱۹۱۹۱۱۱:۲۹:۵۷ ۱۳۹۸/۵/۳
اولا شما چیکاره ای که برای نزول عذاب الهی تعیین تکلیف کنی ؟؟؟ ثانیا تو اون ممالک که حجاب ندارن یا فاسد هستن ممکنه یک چیزهای دیگه ای رو رعایت کنن که بابت اونها پیشرفت ظاهری هم بکنن . مثلا کم فروشی نکنن یا کار رو درست انجام بدن و ... !!!
ناشناس۱۰۱۸۱۷۳۱۸:۵۰:۴۶ ۱۳۹۸/۵/۲
حجاب نه از غریزه می کاهد، نه از فساد و نه از ارتباط بین زن و مرد.
ناشناس۱۰۱۸۳۴۹۲۱:۰۵:۴۳ ۱۳۹۸/۵/۲
حجاب اتفاقا اگر واقعی و به شکل حیای فردی و پوشش اجتماعی باشه قطعا در همه این موارد موثره . ولی اگر به شکل خنده دار امروز دربیاد و بیشتر لجبازی باشه تا وقار و متانت ، دیگه دلیلی نداره که اثرش رو حفظ کنه
ناشناس۱۰۱۸۱۷۴۱۸:۵۱:۲۶ ۱۳۹۸/۵/۲
در قرن 21 حجاب بی معنی است.
ناشناس۱۰۱۸۳۲۷۲۰:۵۳:۲۶ ۱۳۹۸/۵/۲
ساعت خواب در عصر غار نشینی حجاب نبوده!!!! دوست داری غار نشینی خوب برو تو غار زندگی کن ولی ما شهر نشینی رادوست داریم و همین طور در قرن ۲۱!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۰۱۸۳۵۲۲۱:۰۷:۳۲ ۱۳۹۸/۵/۲
بستگی داره که فکر کنی ادیان و قوانین اونها در چهارچوب قرون گذشته قرار دارن یا همیشگی هستن . مسیحیها و یهودیها که میگن همچنان ادیان اونها پابرجاست . پس دلیلی نداره دین اسلام هم منقضی شده باشه . هرچند دیگه مسلمونی باقی نمونده که واقعا به اسلام عمل کنه یا تعداد بسیار کمی باقی موندن .
ناشناس۱۰۱۸۶۶۰۰۰:۱۹:۵۱ ۱۳۹۸/۵/۳
در قرن 21 چه اتفاقی افتاده که حجاب بی معنی شده!!؟؟ غرایض تغییر کرده یا زن و مرد به موجودات دیگری تبدیل شده اند!؟
ناشناس۱۰۱۹۱۹۵۱۱:۳۱:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۳
احتمالا اینها فکر میکنن هرقدر جلوتر بریم تمایل مردها به زنها کمتر میشه ، بنابراین دیگه نیاز به رعایت چیزی مثل حجاب نیست ؟!
ناشناس۱۰۱۸۱۷۷۱۸:۵۴:۳۰ ۱۳۹۸/۵/۲
از تمام قوانین اسلامی، فقط حجاب است که مسئولان سخت پیگیرش هستند.
ناشناس۱۰۱۸۵۹۲۲۳:۳۴:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۲
اگر سخت پیگیر بودن که وضع اینطور نبود بلکه الان بیشتر حرف میزنند
ناشناس۱۰۱۸۱۷۹۱۸:۵۶:۰۱ ۱۳۹۸/۵/۲
حجاب اسلامی چه دست آوردهایی داشته است؟ وضعیت عفاف در مقایسه با 40 سال قبل بهتر شده است؟
ناشناس۱۰۱۸۳۲۹۲۰:۵۴:۳۱ ۱۳۹۸/۵/۲
گفتند زن ها بیایید مانند مردها شوید به همین راحتی
ناشناس۱۰۱۸۳۵۴۲۱:۰۸:۰۷ ۱۳۹۸/۵/۲
اینکه بیشتر حجاب دولتی و قانونیه نه اسلامی . وگرنه اثر داشت
ناشناس۱۰۱۸۱۸۰۱۸:۵۶:۳۳ ۱۳۹۸/۵/۲
حجاب ظاهر است و شاید وسیله ای برای ریا
ناشناس۱۰۱۸۳۳۱۲۰:۵۵:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۲
کل زندگی خودت را زیر رو کنی می بینی خیلی کارهای دیگرت هم ریا و دورویی است ولی به ان تا الان فکر نکردی
علی۱۰۲۰۶۶۴۲۱:۴۳:۵۵ ۱۳۹۸/۵/۴
شما رعایت کن! ریا بودنش به گردن من. حاضرم ریاکاری حجاب همه خانم‌ها رو به گردن بگیرم.
ناشناس۱۰۱۸۱۸۴۱۹:۰۴:۳۲ ۱۳۹۸/۵/۲
ارزش خواندن ندارد.
ناشناس۱۰۱۸۱۸۷۱۹:۰۹:۰۷ ۱۳۹۸/۵/۲
زورکی
ناشناس۱۰۱۸۱۹۰۱۹:۰۹:۳۶ ۱۳۹۸/۵/۲
فعلا که اجباری است
ناشناس۱۰۱۹۷۵۴۲۰:۲۶:۱۸ ۱۳۹۸/۵/۳
اگر اجباری بود که الان در خیابان موی هیچ زنی پیدا نبود و چشم هیزی هم اجازه هیزی کردن نداشت! یارو لباس پوشیده نافش پیداست شلوارش 10 سانت کوتاهه خوب شما میخواهید آقایون فقط به جنبه ی انسانی ایشون نگاه بکنند و جنبه ی جنسیشان را کسی نبیند؟! البته مدیونید فکر کنید که خود اون خانمه هم برای جلب توجه این لباس را نپوشیده
حسن۱۰۱۸۱۹۲۱۹:۱۰:۴۹ ۱۳۹۸/۵/۲
بحث بر سر اجبار پوشش یا قانون پوشش همگانی نیست. بلکه منظور عامه مردم اجبار قانون حجاب اسلامی برای همه مردم است که با منطق فراگیر بودن و امکان اجرایی شدن قانون جور نیست و در تناقض میباشد. مثل دوران نوجوانی ما که در برخی مدارس خواندن نماز ظهر و عصر جزو قوانین اجباری بود و دانش آموزانی که نماز نمی خواندند یا بد می خواندند جریمه و کسر نمره از انضباط داشتند. (مدرسه رشد در تهران میدان چیذر). در این مثال نمره انضباط می بایست نشان دهنده میزان منظم بودن دانش آموز باشد و نه میزان مسلمان خوب بودن. و در کل اجرای هر قانونی نیاز به منطق دارد و بازدارندگی از آن قانون نیز شامل جریمه و محرومیت و زندان میباشد که با توجه به این که موضوع حجاب بیشتر متوجه جوانان جامعه میشود پس بهتر است از راه های فرهنگی و منطقی برای این قضیه راه حل پیدا کرد و نه جریمه و زندان و دادگاه و کلانتری و پلیس!
ناشناس۱۰۱۸۱۹۵۱۹:۱۴:۲۱ ۱۳۹۸/۵/۲
هیچکدام
میلاد۱۰۱۸۲۰۵۱۹:۲۹:۱۵ ۱۳۹۸/۵/۲
اگر مردم و به خصوص نسل جدید حجاب رو قبول نداشته باشن هیچ کاری نمیشه کرد و اونا به خواستشون می رسن.هزار تا گشت ارشاد و جلسه فرهنگی و...هم کارساز نیست.
ناشناس۱۰۱۸۳۳۲۲۰:۵۶:۴۷ ۱۳۹۸/۵/۲
وقتی جریمه از انها گرفته شد و برخی خدمات از انها سلب شد ان وقت می بینی چطور جواب می دهد در جامعه
ناشناس۱۰۱۸۴۷۴۲۲:۰۸:۵۱ ۱۳۹۸/۵/۲
کجای قران گفته بی حجاب را مجازات کنند ؟؟
ناشناس۱۰۱۸۵۵۱۲۳:۰۷:۱۹ ۱۳۹۸/۵/۲
در قران هم خیلی مجازات ذکر نشده ولی در اسلام وجود دارد شما می تونی بگویی در کجای قران ذکر شده چند رکعت نماز واجب است؟ جوابی نداری و فقط حرفهای پرت می گویی برای توجیه کردن
ناشناس۱۰۱۹۰۷۶۱۰:۲۴:۲۳ ۱۳۹۸/۵/۳
شما دوست داری حجاب کن برو رون دنیا خدا عوضشو بهت بده به دیگران کاری نداشته باش
ناشناس۱۰۱۸۵۷۴۲۳:۱۹:۴۷ ۱۳۹۸/۵/۲
اگر در غرب به حجاب گیر می دادن البته لختی کسی نمی تواند بیاید بیرون ، می بود همین خود شما می گفتی چرا جلوی انها گرفته نمی شد فکرت را درست کن
میلاد۱۰۱۸۵۶۷۲۳:۱۷:۲۴ ۱۳۹۸/۵/۲
این کارها هم جواب نمیده.
ناشناس۱۰۱۸۵۸۰۲۳:۲۷:۰۲ ۱۳۹۸/۵/۲
فقط بدتر میشه
ناشناس۱۰۱۸۶۶۲۰۰:۲۴:۰۲ ۱۳۹۸/۵/۳
بهتره بگی من هیچ کاری از دستم بر نمیاد ولی توی همین دوره هم خیلی از همین نسل جدید که میگی وقتی مسئله درست براشون طرح شده نظرشون عوض شده!
ناشناس۱۰۱۸۲۱۱۱۹:۳۶:۱۴ ۱۳۹۸/۵/۲
حجاب در تمام کشورهای اسلامی اختیاری است و اتفاقا با حجابهای آن کشورها زیباترین و مناسبترین حجاب را دارند مثل عراق و لبنان و تونس و یعنی اونجا بطور دائم کشورهای غربی سراسر کافر ملحد دشمن دین ، نقشه می کشند تا حجاب خانمهای محجبه را بردارند ؟
ناشناس۱۰۱۸۲۱۳۱۹:۳۷:۵۲ ۱۳۹۸/۵/۲
اگه حجاب اختیاری بود که گشت ارشاد نداشتیم :-)
آرش از روستا۱۰۱۸۲۱۶۱۹:۳۹:۴۹ ۱۳۹۸/۵/۲
خداوکیلی یکی به من بگه توی این مملکت چه خبره؟ من سه ماه قبل آزمون آیلتس ثبت نام کردم، امروز بهم زنگ زدن ۲۵۰ هزار تومن پول نقد با خودت بیار چون دو هفته قبل قیمت افزایش پیدا کرده!!!! یک روز خوش تو این مملکت ندیدیم
ناشناس۱۰۱۸۳۵۷۲۱:۰۹:۰۱ ۱۳۹۸/۵/۲
ارش از روستا ، تو کدوم روستایی آزمون میگیرن و برای کدوم روستای کانادا ؟؟؟
ناشناس۱۰۱۸۶۳۲۲۳:۵۹:۳۵ ۱۳۹۸/۵/۲
آدم فهمیده، کسی که توروستاس سواد نداره یا توانایی دادن امتحان نداره نمی تونه بره به شهر دیگه امتحان بده
آرش از روستا۱۰۱۸۷۵۰۰۱:۳۵:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۳
توی روستا زندگی میکنم که ۱۰۰ کیلومتر از یه شهر کوچک فاصله داره ولی محل آزمونم شیرازه... اگه خدا بخاد برای ادامه تحصیل دارم میرم ایتالیا. کانادا جای یقه سفیداست و در ضمن بدون تافل و ایلتس میرن!!!
ناشناس۱۰۱۹۲۰۳۱۱:۳۶:۵۴ ۱۳۹۸/۵/۳
جدی میفرمائید ارش از روستا ؟ تو هنوز نمیدونی توی فارسی مینویسن " نمیخواد " نه " نمیخاد " ، بعد میخوای بری ایتالیا و از مقررات امریکا و کانادا هم خبر داری ؟ ضمنا بیشتر از یقه سفیدها برای سینه چاکها راه گذاشتن . بدو که عقب نیفتی !
آرش از روستا۱۰۱۹۳۳۹۱۳:۰۵:۲۰ ۱۳۹۸/۵/۳
این فارسی عامیانه اس، میخای ایمیلتو بده تا پروژه ها و مقالاتی که بنده در زمینه هوش مصنوعی کار کردم رو برات ایمیل کنم تا یاد بگیری زود قضاوت نکنی... بعدشم دوس دارم با هم انگلیسی صحبت کنیم تا ببینم چن مرده حلاجی... ۷ ربات هوشمند و صنعتی اینجانب هنوز توی ویترین دانشگاه موجوده عزیزم
ناشناس۱۰۲۱۹۸۵۱۵:۲۸:۳۸ ۱۳۹۸/۵/۵
حیف که الف زبان لاتین رو چاپ نمیکنه وگرنه الان جوری بهت یاد میدادم که نیای اینجا و دروغ سر هم کنی که برای همه اهلی اونجا کافی باشه بهتره به جای هوش مصنوعی سعی کنی ادبیات فارسی یاد بگیری
ناشناس۱۰۱۹۲۰۵۱۱:۳۸:۰۸ ۱۳۹۸/۵/۳
کانادا بدون ازمون زبان ؟ بدون تافل و ایلتس ؟ مواظب باش نبرنت لهستان یا البانی ارش جون !
ناشناس۱۰۱۹۲۳۸۱۲:۰۳:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۳
ارش فکر کنم سرت کلاه گذاشتن چون اگه بدون زبان بری کانادا احتمالا میفرستنت .......
ناشناس۱۰۱۹۹۷۸۰۶:۴۰:۱۷ ۱۳۹۸/۵/۴
فرض رو دوستان عزیز تهرانی بر این گذاشتن که پول نفت رو برداشتن ومهاجرت کردن فقط حق خودشون هست و بچه روستا حق چنین کاری رو نداره! اینم در نوع خودش جالبه
ناشناس۱۰۱۸۲۱۷۱۹:۴۰:۰۰ ۱۳۹۸/۵/۲
حجاب در هیچ کجای دنیا اختیاری نیست
ناشناس۱۰۱۸۲۲۱۱۹:۴۵:۰۳ ۱۳۹۸/۵/۲
من یک مرد هستم . خدا شاهده توی تابستون فقط به فکر خانم ها هستم توی این گرمای داغ تابستون روسری و مانتو و چادر و ... چی میکشن ؟!!!! ما مردها با یه تیشرت میائیم ببرون ؛ آب پز میشیم من موندم خانم ها چی جوری تحمل میکنن گرما رو !!!!!
ناشناس۱۰۱۸۳۵۸۲۱:۰۹:۴۷ ۱۳۹۸/۵/۲
مطمئنی مردی ؟ و مطمئنی فقط دلت برای خانومها سوخته و این قصه ها که گفتی دلیل دیگه ای نداره ؟
ناشناس۱۰۱۸۶۹۹۰۰:۵۳:۱۹ ۱۳۹۸/۵/۳
شما خودت مطمئنی نامرد نیستی که به یک نفر دیگه برچسب میزنی ؟!
علی۱۰۲۰۶۶۹۲۲:۰۰:۱۱ ۱۳۹۸/۵/۴
حرف درستیه و من هم دلم می‌سوزه. ولی راهش این نیست که پوشش خانم‌ها رو ازشون بگیریم. حکومت اسلامی باید یه فرقی با سایر حکومت‌ها داشته باشه دیگه. زن با حجاب توی یه کشور غیراسلامی اذیت بشه و توی کشور اسلامی هم اذیت بشه؟ وقتی قانون‌گذار داره حکم اجبار حجاب رو امضاء می‌کنه باید توی قوانین دیگه‌ش هم این رو در نظر داشته باشه. مثلا کارهای اداری مربوط به خانم‌ها طوری باشه که نیاز نباشه به خاطر یه کار کوچک توی گرمای تابستون بزنه بیرون از خونه، یا اینکه توی اماکن عمومی استراحتگاه‌های اختصاصی برای خانم‌ها درست بشه برای شیر دادن به بچه و ... . این از دولت و حکومت، خود ما هم می‌تونیم کمک کنیم. حداقلش اینه که با نیش و کنایه زدن به خانم‌های باحجاب تحمل گرما رو براشون سخت‌تر نکنیم.
ناشناس۱۰۱۸۲۲۴۱۹:۴۶:۳۹ ۱۳۹۸/۵/۲
بزور خانوادم چادر سر می کنم درحالیکه هیچ اعتقادی ندارم
ناشناس۱۰۱۸۲۹۵۲۰:۳۶:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۲
مطمئنی زن هستی ؟!
ناشناس۱۰۱۸۳۵۹۲۱:۱۰:۱۹ ۱۳۹۸/۵/۲
احتمالا دروغ میگی . یک کم باهوش باش
ناشناس۱۰۱۸۲۲۹۱۹:۵۵:۰۳ ۱۳۹۸/۵/۲
آیه ای که بهش استناد شده اینگونه شروع میشه"و زنان مؤمن را بگو .." آیا غیر مومنان هم شامل این دستور میشوند؟!
ناشناس۱۰۱۸۳۳۴۲۰:۵۸:۲۰ ۱۳۹۸/۵/۲
مومن یعنی کسی که اعتقاد به اسلام دارد
ناشناس۱۰۲۱۷۱۴۱۳:۳۶:۵۶ ۱۳۹۸/۵/۵
مومن (پارسا) کسی است که عمیقا خدا را شناخته و ایمان آورده است که هدیه خداوند است. به عبارت دیگر مومن یا پارسا یقین به خدایی که قادر است به عهد خود وفا کند دارد که ایمان است. یکی از راه های رسیدن به پارسایی، شریعت میتواند باشد زیرا به حضرت ابراهیم نه از راه شریعت بلکه از راه پارسایی که بر پایه ایمان است وعده داده شد.
ناشناس۱۰۱۸۳۶۰۲۱:۱۰:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۲
نه . صرفا در مورد زنان مومنه هست
ناشناس۱۰۱۸۵۷۶۲۳:۲۱:۴۹ ۱۳۹۸/۵/۲
مومن یعنی معتقد به اسلام و غیر مومن یعنی غیر معتقد به اسلام
ناشناس۱۰۱۸۹۵۰۰۸:۵۶:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۳
ما این دین را انتخاب نکردیم راهی هست خودمون را از دست شماها نجات بدیم ؟؟
ناشناس۱۰۱۹۲۰۸۱۱:۴۰:۳۹ ۱۳۹۸/۵/۳
حیف از این دین که فردی با سطح فکر تو حتی بخواد اسمش رو به زبون بیاره ، وای به حال انتخاب کردن یا نکردنش .
ناشناس۱۰۱۹۲۶۲۱۲:۱۸:۱۴ ۱۳۹۸/۵/۳
تا همین دیشب می گفتی در قران نیست و الان می گویید اصلا دین نمی خواهیم؟ بدجور کم اوردی بدجور
ناشناس۱۰۱۸۲۳۱۱۹:۵۷:۲۲ ۱۳۹۸/۵/۲
موضوع حجاب امروز تناقض بین واژه ی جمهوری و اسلامی را اشکار کرده به طوری که وقتی میپرسی چرا حجاب میگویند چون قانون است و وقتی میپرسی چطور میشود با این قانون مبارزه ی دموکراتیک کرد و در صورت پیروزی و کسب اکثریت آن را تغییر داد میگویند اسلام است
ناشناس۱۰۱۸۳۲۱۲۰:۴۷:۵۶ ۱۳۹۸/۵/۲
لپ کلام
ناشناس۱۰۱۸۳۶۵۲۱:۱۲:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۲
حجاب قطعا قانون نیست و مطلقا حکم خداست . بنابراین نه کسی میتووه اونو اجباری کنه و نه کسی میتونه اختیاری قلمداد کنه . هرکس به خدا اعتقاد داره حجاب براش اجباریه ولو خلاف قانون کشوری مثل خیلی از کشورهای غربی باشه . و هرکس به خدا اعتقاد نداره حجاب براش دلبخواهیه ولو قانون کشوری از کشورهای مثلا اسلامی باشه .
ناشناس۱۰۱۸۴۷۶۲۲:۱۰:۲۱ ۱۳۹۸/۵/۲
شما اون آیه که حکم خدا در مرد حجاب را نشون می ده همین جا بیار تا ما هم بدونیم !
ناشناس۱۰۱۸۷۴۹۰۱:۳۵:۳۹ ۱۳۹۸/۵/۳
تو مگه قران میخونی یا اصلا بهش اعتقاد داری که ایه قران میخوای ؟؟؟ میشه کسی حتی یک بار قران رو خونده باشه و ایه حجاب رو ندیده باشه ؟؟؟
ناشناس۱۰۱۸۴۹۰۲۲:۲۰:۰۸ ۱۳۹۸/۵/۲
قرآن رو بخون. حجاب حکم خداست فقط برای زنان پیامبر و زنان مومنه نه همه زنها و نه حتی همه زنهان مسلمان. از خودشون تفسیر درآوردن و بر اساس همون تفسیر من درآوردی قانون درست کردن
ناشناس۱۰۱۸۵۵۶۲۳:۱۰:۰۹ ۱۳۹۸/۵/۲
شما قران را خوندی؟ افرین پس برو بقیه چیزهای ان را رفتار کن مطمئنم بقیه دستوراتش را هم اجرا نمی کنی ولی به خاطر تبلیغات مسموم دچار پارادوکس هستی
ناشناس۱۰۱۸۷۵۲۰۱:۳۶:۴۸ ۱۳۹۸/۵/۳
تو کدوم قران رو خوندی که توش بین زنان مومنه و زنان مسلمون از لحاظ ظاهری فرق گذاشته بود ؟ برای خودت قران مینویسی و میخونی و تفسیر میکنی ؟
ناشناس۱۰۱۸۳۶۶۲۱:۱۳:۲۶ ۱۳۹۸/۵/۲
اخه مگه هیچ حکومت یا رژیمی میتونه حکم خدا رو تغییر بده که حالا جمهوری باشه یا نباشه ؟!
ناشناس۱۰۱۸۵۱۶۲۲:۴۲:۰۳ ۱۳۹۸/۵/۲
این حکم خدا فقط به زنان ایران ابلاغ شده ؟؟؟!!!!!!!!
ناشناس۱۰۱۸۷۵۴۰۱:۳۸:۰۳ ۱۳۹۸/۵/۳
نه . به بندگان خدا ابلاغ شده . و اگر بگی مگه بنده ای هم باقی مونده باید گفت نمیدونم ، شاید . ولی قطعا اون خانومهایی که منظور شماست هیچ حجابی براشون لازم نیست ، خیالت تخت .
ناشناس۱۰۱۹۰۳۹۰۹:۵۹:۲۳ ۱۳۹۸/۵/۳
شما داری به چندین میلیارد زن در کل عالم توهین می کنی اگه منطق داری و استدلال بلدی دیگرا را قانع کن دوران حمله کردن و تهمت زدن برای ساکت کردن دیگران گذشته
ناشناس۱۰۱۹۲۱۶۱۱:۴۴:۰۰ ۱۳۹۸/۵/۳
تهمتی نیست . یک عده بندگی خدا رو انتخاب میکنن و حکم خدا رو میپذیرن و یک عده نه . اونها که بنده خدا نیستن ممکنه تو این دنیا چند میلیارد باشن و برای شما هم خیلی محترم ، اما نزد خداوند قطعا حرمتی ندارن . به همین سادگی . برای همین لازم نیست حجاب اجباری باشه چون هرکس همون رفتاری رو میکنه که در شان خلقت خودشه
ناشناس۱۰۱۸۶۷۹۰۰:۳۲:۵۸ ۱۳۹۸/۵/۳
اتفاقا تناقض در استدلال شماست! خط اول نوشتی جمهوری اسلامی و چطوری توقع داری توی یه نظام اسلامی قانونی بر خلاف اسلام وضع کرد!؟ درسته که در اجرا خیلی از قوانین رعایت نمیشن و شاید برخلاف اسلام هم اجرا میشن ولی امکان وضع قانون برخلاف اسلام نیست. مثل اینکه بگی چای شیرین و سوال کنی چطور میشود چای شیرین را تلخ کرد!؟ خب دیگه اون موقع چای شیرین نیست!
علی۱۰۲۰۶۷۷۲۲:۱۰:۳۳ ۱۳۹۸/۵/۴
اطلاع دارید که ما نظام دموکراتیک مطلق در هیچ جای دنیا نداریم و اصلا نمی‌تونیم داشته باشیم. مردم مثلا می‌تونند بگند که ما نظام لیبرالیستی نمی‌خوایم اما اگه نظام لیبرال دموکراسی رو پذیرفتند فقط حق دارند در چارچوب نظام لیبرالیستی نظر بدهند و نمی‌تونند برخلاف اساس این نوع نظام سیاسی نظری داشته باشند. ..
ناشناس۱۰۱۸۲۳۳۲۰:۰۰:۳۶ ۱۳۹۸/۵/۲
پیش فرض ذهن نویسنده این است که مردم بی سواد هستند اتفاقا در آیه 31 سوره نور حجاب فقط به زنان مومن توصیه شده این سوره در سال ششم بعثت نازل شده که اصلا حجاب و بخصوص حجاب سر موضوعیت نداشته
ناشناس۱۰۱۹۴۹۰۱۵:۱۰:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۳
و پیش فرض من اینه که شما قران رو نخوندی و از توی اینترنت این چند جمله رو سر هم کردی . چون هنوز معنی لغات عربی اون ایه رو نمیدونی و میگی حجاب سر موضوعیت نداشته . یعنی جلباب رو زنان روی پاهاشون مینداختن ؟؟؟ یک عده بی سواد اینجا حکم صادر میکنن و بعد هم میگن چرا به ما میگن بی سواد !!! فکر نمیکنی به این خاطره که در موردی نظر میدی که اطلاعی ازش نداری ؟!
ناشناس۱۰۱۸۲۳۶۲۰:۰۲:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۲
حق با حجاب است
ناشناس۱۰۱۸۲۳۹۲۰:۰۴:۵۹ ۱۳۹۸/۵/۲
باید از بیحجاب ها تست گرفت
ناشناس۱۰۱۸۴۱۹۲۱:۴۴:۱۴ ۱۳۹۸/۵/۲
منظور شما کل زنان عالمه ؟؟؟
ناشناس۱۰۱۸۴۲۲۲۱:۴۴:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۲
دقیقا که فازشون از خودنمایی چیست؟
ناشناس۱۰۱۸۹۵۴۰۹:۰۰:۰۲ ۱۳۹۸/۵/۳
یعنی گل زنان عالم خودنما هستند؟؟؟
ناشناس۱۰۱۸۲۵۰۲۰:۰۹:۵۸ ۱۳۹۸/۵/۲
نگاه بدی به بی حجاب ها دارم
ناشناس۱۰۱۸۲۹۷۲۰:۳۷:۵۹ ۱۳۹۸/۵/۲
امروز نگاه ات رو درست کن فردا هم مراجعه کن به یه روانپزشک
ناشناس۱۰۱۸۲۵۳۲۰:۱۱:۲۸ ۱۳۹۸/۵/۲
مسئله مهم این است که قانون موقعی اعتبار دارد که اکثریت جامعه آن قانون را قبول داشته باشند. اگر قانونی برخلاف رای جامعه باشد قابلیت اجرا نخواهد داشت در مورد حجاب هم اگر که اکثریت جامعه موافق حجاب است و حتی زنان محجبه بیشتر از زنان بد حجاب است ولی مشکلات اقتصادی و دیگر مشکلات باعث شده که حتی موافقین حجاب هم در مورد حجاب اجباری با کشور همراهی نکنند و به نوعی بی تفاوت شده اند.
ناشناس۱۰۱۸۲۵۴۲۰:۱۲:۳۷ ۱۳۹۸/۵/۲
بنده کاری با بحث قانونی و شرعی مسئله ندارم ولی همینو می دونم که روش فعلی کارایی خودشو از دست داده است. اصرار بر همین روش اشتباه مسئله را بدتر خواهد کرد
ناشناس۱۰۱۸۳۴۵۲۱:۰۳:۳۹ ۱۳۹۸/۵/۲
اوه بعله پس با فساد و اختلاس برخورد نشود چون از نظر جنابعالی رشد کرده و خوره کرده!!!!!! خخخخه خیلی با حالی در ضمن در هیچ کدام از این ها چون درست برخورد نشده رشد کرده
ناشناس۱۰۱۸۷۱۱۰۱:۰۹:۲۸ ۱۳۹۸/۵/۳
برای سرگرم کردن مردم که کارایی دارد!
ناشناس۱۰۱۸۲۵۵۲۰:۱۲:۴۰ ۱۳۹۸/۵/۲
نویسنده تلاش کرده حجاب را با دیگر قوانین اجتماعی و مدنی که در کل دنیا متداوله مقایسه کنه در حالی مثلا قوانین رانندگی در کل دنیا اجباریه و حجاب اختیاریه کلا این موضوع که در کل دنیا از جمله اکثر کشورهای مسلمان حجاب اختیاریه به عمد توسط نویسنده نادیده گرفته شده
ناشناس۱۰۱۸۳۶۹۲۱:۱۴:۴۶ ۱۳۹۸/۵/۲
اما حجاب در خیلی از کشورهای غربی غدغنه که روی دیگه سکه حجاب اجباریه . یعنی بی حجابی اجباری !!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۰۱۸۴۷۸۲۲:۱۱:۴۸ ۱۳۹۸/۵/۲
مطلقا اینطور نیست داری اشتباه می کنی
ناشناس۱۰۱۸۷۵۷۰۱:۳۹:۰۴ ۱۳۹۸/۵/۳
اونوقت شما چطور درست میگی ؟
ناشناس۱۰۱۸۶۶۳۰۰:۲۴:۱۱ ۱۳۹۸/۵/۳
خلاف به عرض تون رسوندن.
ناشناس۱۰۱۹۲۱۷۱۱:۴۴:۴۸ ۱۳۹۸/۵/۳
به همچنین
ناشناس۱۰۱۸۲۵۶۲۰:۱۳:۳۹ ۱۳۹۸/۵/۲
حجاب حداکثری که در ایران به زنان تحمیل شده با پوششی که در بعضی کشورها برای ورود به بعضی اماکن در نظر گرفته شده قابل مقایسه نیست
ناشناس۱۰۱۸۲۶۱۲۰:۱۶:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۲
یه سر به خیابان بزنید حجاب اجباری دیگه جواب نمی ده
جامعه شنلس۱۰۱۸۲۶۳۲۰:۱۷:۲۶ ۱۳۹۸/۵/۲
همین سولات شبه ناک باعث گستاخی عده ای شده که کور کورانه و از روی چشم و هم چشمی پرده های عفاف و حجاب را کنار بزنند و ولنگ و باز و به قول امروزی ها اپن خودشان را جلوی چشم حریصان که در ذهنشان انها را در اغوش گرفته و هر کاری دلشان بخواهد در ذهن و به مرور در عمل با انها میکنند
ناشناس۱۰۱۸۳۰۱۲۰:۳۹:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۲
اکثریت مردان ایران از سلامت روان برخوردارند و از اینکه بیمار روانی خوانده شوند به شدت بیزار هستند
ناشناس۱۰۱۹۴۹۱۱۵:۱۱:۴۳ ۱۳۹۸/۵/۳
فکر کنم خودت هم بدونی چقدر حرفت اشتباهه . یک نگاه به رفتار برخی پسرها تو خیابون بنداز تا بفهمی دقیقا برعکس گفته شماست
ناشناس۱۰۱۹۸۳۳۲۲:۴۲:۲۵ ۱۳۹۸/۵/۳
اگر سلامت روان داشتن یعنی تحریک شدن در مقابل محرک، بله. حق با شماست مرد سالم باید در مقابل محرک تحریک شود اما اگر منظورتان این است که مردان ایرانی اکثرا چشم پاکند و محرک حرام را نگاه نمیکنند بنده که خلافش را میبینم البته به نسبت کشورهای دیگر به دلیل اعتقادات کم و بیش مذهبی ایرانیان، مردان ایرانی این مشکل را کمتر دارند. ولی به هرحال دارند
ناشناس۱۰۱۸۲۶۵۲۰:۱۸:۱۷ ۱۳۹۸/۵/۲
ایران کشوری اسلامی است که متاسفانه در سالهای اخیر باتوجه به شکست های پیاپی دشمنان این مرز و بوم روی به تهاجم نرم فرهنگی آورده اند و بعضا عوامل نفوذی بی اصل و نسب با دریافت مقدایری پول پیاده نظام دشمن هستند و عده ای کثری افراد ساده لوح بدون اطلاع از پشت پرده دنباله رو شده اند لذا لازم است حکومت باشدت با بی حجابی برخورد کند که ملت هزینه های بالای در آینده ندهند.
ناشناس۱۰۱۸۳۰۸۲۰:۴۲:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۲
تعداد افرادی که با حجاب اجباری مخالف هستند بسیار زیاده و نمی شه همه را بی اصل و نسب نامید کاش یاد بگیریم که توهین کردن نشانه ی ضعف و شکسته و انسان منطقی با استدلال صحیح و قانع کننده حرف می زند و توهین یعنی نقص در منطق
ناشناس۱۰۱۸۳۹۴۲۱:۳۲:۳۹ ۱۳۹۸/۵/۲
فرد بی حجاب و بد حجاب اویزان ذهن مردان میشود چه بخواهد و چه نخواهد
ناشناس۱۰۱۸۴۸۱۲۲:۱۴:۲۳ ۱۳۹۸/۵/۲
پس در کل دنیا مردان نشسته اند کنار جدول خیابان و از شدت مشغولیت ذهن به افق خیره شده اند یا در حال حمله به زنان هستند ! هیچ پشرفت و کار و فعالیتی هم نیست ! یا شاید مردان ایران با کل مردان عالم فرق دارند !
ناشناس۱۰۱۸۴۵۴۲۱:۵۹:۵۷ ۱۳۹۸/۵/۲
می شه اون شکست هایی که می فرمایید را بیشتر توضیح بدین ؟؟ الان با این تحریم و تورم و بیکاری و فقر کمر شکن شعار دادن بس نیست ؟؟ اگه این پیروزیه شکست چیه ؟؟
ناشناس۱۰۱۸۲۶۷۲۰:۱۸:۵۸ ۱۳۹۸/۵/۲
حجاب بر اساس چه حکمی قانون شده ؟ اگر میفرمایید قرآن پاسخ بفرمایید حکم های صریح قرآن در مورد آزادی عقیده و برابری و قسط و عدل چرا مانند حجاب دغدغه شما نیست ؟
ناشناس۱۰۱۸۳۰۵۲۰:۴۱:۲۱ ۱۳۹۸/۵/۲
اینکه دلیل نیست . شما اگر یک جای کارت میلنگه بقیه کارهات رو هم تعطیل میکنی ؟ یا سعی میکنی بقیه رو هم درست کنی ؟
ناشناس۱۰۱۸۳۴۳۲۱:۰۱:۳۵ ۱۳۹۸/۵/۲
گناه اشکار با گناه پنهان می دونی فرقش در چی هست؟ نه نمی فهمی وگرنه این را نمی نوشتی
ناشناس۱۰۱۸۸۵۵۰۷:۱۷:۱۴ ۱۳۹۸/۵/۳
پس گناه پنهان یعنی اختلاس و دزدی و فساد اشکال نداره
ناشناس۱۰۱۹۲۱۹۱۱:۴۶:۰۱ ۱۳۹۸/۵/۳
جالبه که عموم اختلاسها کار افرادیه که خود شماها و با دلایلی مثل ترویج بی حجابی و .... انتخابشون کردین بعد الان خودتون رو پاک به به اون راه میزنین
ناشناس۱۰۱۸۴۵۹۲۲:۰۱:۴۳ ۱۳۹۸/۵/۲
و بفرمایید حجاب اجباری از کدام آیه قران استخراج شده ؟؟ مجازات بی حجابی در قران چیه ؟؟
ناشناس۱۰۱۸۲۶۸۲۰:۱۹:۲۷ ۱۳۹۸/۵/۲
این همه اسمان و ریسمان نبافید فقط به این سوال جواب بدین : مگه ما تنها کشور مسلمان جهانیم ؟؟ چرا حتی در عربستان که مهد اسلامه جز در شهرهای زیارتی حجاب اجباری نیست ؟
ناشناس۱۰۱۸۳۰۰۲۰:۳۹:۰۱ ۱۳۹۸/۵/۲
عربستان فعلی که مهد توحش و حماقت یک قبیله بربر وحشی و بیابونگرده به نام سعودی . نسبت دادن اسلام به سعودی واقعا بی معنی و ظلم در حق همه ادیانه . مثل نسبت دادن آیین حضرت موسی ع به وحشیهای اسرائیل یا دین حضرت عیسی ع به جنایتکاران غربی .
ناشناس۱۰۱۹۰۰۵۰۹:۳۵:۲۷ ۱۳۹۸/۵/۳
غیر عربستان در سوریه و لبنان و عمات و امارات و ترکیه و مالزی و .... هم حجاب اختیاری است نکنه فکر می کنی اسلام شما فرق داره
ناشناس۱۰۱۹۲۲۱۱۱:۴۷:۰۴ ۱۳۹۸/۵/۳
قطعا فرق داره . مال شما چی ؟
علی۱۰۲۰۶۹۰۲۲:۲۱:۳۷ ۱۳۹۸/۵/۴
شما بین «کشور اسلامی» و «حکومت اسلامی» یه فرق بذار. ممکنه یه کشوری اسلامی باشه (اکثر مردم اون مسلمان باشند) ولی حکومتش لائیک باشه. در مورد عربستان هم ای کاش یه کشور دیگه رو مثال می‌زدی. اون جا که نوع حکومتش حکومت یک خاندان(سعودی) بر مردم هستش.
ناشناس۱۰۱۸۲۷۱۲۰:۲۲:۴۳ ۱۳۹۸/۵/۲
سوالی که مطرح میشود این است که ایا کشور حق دارد قانونی را که اکثریت جامعه با ان مخالفند با عناوین مختلف بر مردم تحمیل کند؟
ناشناس۱۰۱۸۳۰۲۲۰:۴۰:۱۸ ۱۳۹۸/۵/۲
اصلا حجاب ، قانون بشری نیست بلکه حکم خداست . نمیشه اون رو در حد قوانین مسخره این دولت و اون حکومت تنزل داد . شما اگر خدا رو قبول داری باحجاب باش . نداری هم دیگه کاری به قانون نداشته باش چون تو این مساله موضوعیت نداره
ناشناس۱۰۱۸۴۶۰۲۲:۰۱:۵۷ ۱۳۹۸/۵/۲
اکثریت؟ عزیزم کلا زیر ۱۵درصد خواهان بی حجاب هستند و بقیه یا کلا شل هستند یا معتقد
ناشناس۱۰۱۸۶۹۴۰۰:۴۸:۳۰ ۱۳۹۸/۵/۳
بی حجابی مد نظر شما یعنی لختی مادر زاد که99در صد جامعه از آن متنفر ند
ناشناس۱۰۱۸۹۵۸۰۹:۰۳:۳۵ ۱۳۹۸/۵/۳
دقیقا این افراد تلاش می کنند که القا کنند بی حجابی یعنی لخت مادر زاد ! مردم ما حتی در منزل هم در مقابل خانواده حیا را رعایت می کنند اینها مردم ایران را چی فرض کرده اند ؟؟!!
ناشناس۱۰۱۸۲۷۲۲۰:۲۳:۵۵ ۱۳۹۸/۵/۲
مگه خدا با مردم تعارف داشته ؟؟ خدا می تونست رعایت حجاب را هم ردیف دزدی و رباخواری قرار بده و برای عدم رعایتش مجازات تعیین کنه خدا می تونست ترویج رعایت حجاب را مثل نماز خواندن جزو شرح وظایف موکد پیامبر قرار بده که با اهتمام زیاد آنرا در جامعه نهادینه کنه اصلا حجاب جزو اصول دینه یا فروع دین ؟؟ خدا در قران صراحتا گفته لااکراه فی الدین پس چطور شده موضوعی مثل حجاب شده پایه و اساس حکومت اسلامی ایران ؟؟؟
ناشناس۱۰۱۸۷۶۲۰۱:۴۱:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۳
ببینم الان شما در اون موارد دیگه که حکم موکد داره مثل نماز و روزه ، همه رو قبول کردی و فقط مشکلت حجابه ؟ مثلا اگر بگن روزه خواری جرمه که واقعا هست و مجازات داره ، قبول میکنی یا باز میگی کجای قران گفته ؟
ناشناس۱۰۱۸۲۷۵۲۰:۲۶:۱۵ ۱۳۹۸/۵/۲
اون آیه از قران که گفته حجاب باید و الزاما اجباری است و مجازات بی حجابی در قران را همین جا بیارین که ما ببینیم ! قوی ترین آیه در مورد حجاب آیه 31 سوره نوره که اصلا و مطلقا صحبتی از اجبار نداره و فقط حجاب را به زنان مومن توصیه کرده
ناشناس۱۰۱۸۷۶۳۰۱:۴۳:۴۰ ۱۳۹۸/۵/۳
اون ایه از قران رو بیار که بگه نماز صبح دو رکعته ! یا نماز ظهر و عصر هرکدوم چهار رکعته ! ایات قران در کنار ابلاغ پیامبر ص از اون ایات و احکام معنی میشه و حجاب بین زنهای مسلمون بعد این ایه رعایت میشده !
ناشناس۱۰۱۸۸۳۶۰۵:۲۷:۰۳ ۱۳۹۸/۵/۳
شما مگه مفسر قرآنی که میگی هیچ اجباری در آیه ۳۱ سوره نور نیست، اینکه چه حکمی از یک آیه قرآن استخراج میشه کار امثال من و شما نیست بلکه کار مجتهد هستش که با تطبیق با آیات دیگر، روایت ، و ... حکم اسلام رو در یک موضوع خاص استخراج میکنه، به گفته تمامی علمای شیعه از صدر اسلام تاکنون حجاب سر و بدن به جز قرص صورت و دو کف دست برای تمام بانوان عاقل و بالغ واجب است، حالا شما خوشت نمیاد از حکم خدا یه بحث دیگه است لطفا برداشتهای شخصی خودتون رو به احکام خدا نسبت ندید
فاطمه۱۰۱۸۸۵۲۰۷:۱۱:۲۵ ۱۳۹۸/۵/۳
سوره ی احزاب ، آیه ی 59 دلیل حجاب برای زنان رو توضیح داده ، چون علاقه دارید بدونیدمیتونید به تفسیر المیزان رجوع کنید و تفسیر آیه رو هم بخونید که منظور خدا در کل آیه از زنان و پوشاندن و عفت پاکدامنی چیه ؟
mostafa.kamali95@@yahoo.com۱۰۱۸۲۷۹۲۰:۲۷:۰۳ ۱۳۹۸/۵/۲
حجاب و عفاف کاملا قانونی و عرفی بوده و تاکید دین اسلام و بسیاری از ادیان هم هست و اینکار را بطور ضابطه مند برای کنترل ان باید به سازمان بسیج سپرد متاسفانه نیروی انتظامی با تعلل و کوتاهی خود باعث شده که هنجار شکنی در این مورد گستاخانه باشد
حمید۱۰۱۸۲۸۱۲۰:۲۸:۱۷ ۱۳۹۸/۵/۲
نوع برخورد ماههای اخیر به شدت مخرب می باشد
ناشناس۱۰۱۸۲۸۸۲۰:۳۴:۳۹ ۱۳۹۸/۵/۲
در هیچ دوره ای در صدر اسلام، از زمان پیامبر تا 4 خلیفه بحث مجازات اسلامی برای نوع پوشش مطرح نبوده است و پوشش صرفا از مد جامعه می آمده، تمام کشور گشایی صدر اسلام نیز حتی یک مورد دخالت در پوشش کشور های به تصرف درآمده وجود ندارد، این از صدر اسلام، امروز را هم اگر بنگری جز ایران و مکه هیچ کشور یا شهر مسلمانی قانون پوشش اجباری ندارد، بله اگر بخواهید به داخل معبد بودایی هم بروید باید پوشش خاصی را رعایت کنید ولی به عنوان شهروند اگر بخواهید در شهر قدم بزنید چیزی به اسم پوشش اجباری پس از فاکتور گرفتن ایران و مهد آزادی و حقوق بشر عربستان(!!!)، در جهان نداریم!
ناشناس۱۰۱۸۷۶۷۰۱:۴۴:۵۲ ۱۳۹۸/۵/۳
چهار خلیفه ! چه اطلاعات کاملی ! سه خلیفه ، جدای از حضرت امیر ع !
ناشناس۱۰۱۹۰۳۸۰۹:۵۹:۲۰ ۱۳۹۸/۵/۳
ببخشید شما خلافت حضرت علی برایتان جای سئوال است؟!!!! خلافت جدای از امامت است، تاریخ را برای شما گونه ای دگر نوشته اند؟!!!
ناشناس۱۰۱۹۲۹۱۱۲:۲۹:۱۵ ۱۳۹۸/۵/۳
وقتی پوشش را همه رعایت می کنند مجازاتی هم از طرف حکومت وجود ندارد
علی۱۰۲۰۶۹۶۲۲:۳۱:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۴
چند تا اشتباه داشتید: - حجاب اجباری در زمان پیامبر نبود و اگر قانونی در زمان پیامبر نبود امروز نمی‌تونه وجود داشته باشه. این حرف از دو جهت نادرسته. یکی اینکه معلوم نیست که اجبار وجود داشته یا نه. از اون جایی که مردم خودشون رعایت می‌کردند گزارشی از برخورد با بی‌حجابی عنوان نشده. و دوم اینکه حتی اگه چیزی در زمان پیامبر به عنوان قانون وجود نداشته اگه امروز مصلحت جامعه اسلامی اقتضا کنه می‌تونه قانون بشه. همان طوری که در زمان حضرت علی علیه‌السلام به اسب هم زکات بستند در حالی که در زمان پیامبر چنین قانونی وجود نداشت. - در هیچ کشوری پوشش اجباری نیست! این حرف اصلا درست نیست. در همه کشورهای پیشرفته پوشش قانون داره منتها بحث در حد و نحوه پوشش هستش. مثلا شما آیا اجازه دارید توی لندن به صورت عریان کامل توی پیاده‌رو راه برید؟ توی این کشورها آدم که هیچی شما اجازه نداری پوشش بیرونی خونه خودت رو هم خودت انتخاب کنی!
ناشناس۱۰۱۸۳۳۵۲۰:۵۹:۳۳ ۱۳۹۸/۵/۲
فقط یک روز این قانون را برای اقایان هم بگذارید
ناشناس۱۰۱۸۷۶۹۰۱:۴۶:۳۱ ۱۳۹۸/۵/۳
باحجاب بودن برای زنها بسیار ساده تر از چشم بستن مردها بر روی زیبایی زنان هست . اگر خداوند برای زن حجاب رو قرار داده برای مرد هم کنترل چشم و هوسش رو واجب کرده . حالا اگر نه این اعتقاد داره به حجابش نه اون شرافت داره که به ناموس مردم نگاه نکنه دیگه بحثی جداست .
ناشناس۱۰۱۹۶۱۹۱۷:۴۱:۲۰ ۱۳۹۸/۵/۳
کی گفت برای زنها راحتتره ؟؟
ناشناس۱۰۱۸۳۵۶۲۱:۰۸:۲۸ ۱۳۹۸/۵/۲
اجبار در مسائل فرهنگی معمولا نتیجه عکس میده.
ناشناس۱۰۱۹۱۰۰۱۰:۳۹:۰۸ ۱۳۹۸/۵/۳
حجاب ربطی به فرهنگ ندارد یک مسئله ایدئولوژیکی و شخصی است .
ناشناس۱۰۱۸۳۸۴۲۱:۲۷:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۲
حجاب، مسأله‌ای شخصی است و فرد نمی تواند نظر شخصی خود را به افراد دیگر تحمیل کند.
ناشناس۱۰۱۸۴۷۲۲۲:۰۷:۱۷ ۱۳۹۸/۵/۲
شخصی تا جایی است که دیگران را ازار روحی و تفکری و جسمانی نکند
ناشناس۱۰۱۸۵۷۲۲۳:۱۹:۰۵ ۱۳۹۸/۵/۲
کل مردان عالم دارن شکنجه می شن ؟؟ خوبی شما ؟؟
ناشناس۱۰۱۹۸۳۶۲۲:۵۲:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۳
اگر یک مرد بخواهد بیشرفی و هیزی کند، نه اتفاقا بیحجابی زنان بهشت این (نا)مردان است چه لذتی برای این (نا)مردان از این همه لختی و عوری رایگان بالاتر است!؟ اما اگر یک مرد بخواهد حیا کند و چشم به روی زن دیگری ببندد، افکارش را کنترل کند بی حجابی بزرگترین شکنجه برای چنین مردی است و این چیزی نیست که بگویید خوب بیرون نرود تا اذیت نشود چون مرد برای درآوردن روزیش مجبور است در کوچه و خیابان رفت و آمد کند و نمیتوانید بگویید که نگاه نکند قبلا فقط سر را نمیپویشاندند، آدم سرش را پایین میانداخت ..
ناشناس۱۰۱۸۴۵۰۲۱:۵۷:۳۰ ۱۳۹۸/۵/۲
امروز یک خبر دردناک خوندم که نوشته بود مسئولین هندی متوجه شده اند که در 132 روستای هند طی چند ماه اخیر مطلقا نوزاد دختر متولد نشده بررسی که کردند متوجه شدند که نوزادان دختر قبل یا بعد تولد توسط والدین کشته می شن چون اینقدر فشار فرهنگی و سنتی و قانونی به زنان زیاد شده که خانواده ها دوست ندارند به هیچ قیمتی عمر خود را برای پرورش موجودی که خانواده را دچار هزینه و دردسر می کنه و طعم آرامش و خوشبختی را نمی چشه صرف کنند کاش قبل از تحقیر کردن و محدود کردن بی منطق زنان به تبعات آن فکر کنیم من الان زوج های بسیاری را می شناسم که به هر دری می زنند که نوزاد پسر داشته باشند تا در آینده کمتر عذاب بکشه با یک سرچ ساده هم تبلیغات برای انتخاب جنسیت نوزاد را خواهید دید
ناشناس۱۰۱۹۲۲۸۱۱:۵۳:۴۹ ۱۳۹۸/۵/۳
ببین چرت و پرت نگو . اینها کار عرب جاهلیت بود یعنی امثال همین سعودیها که شماها برای یک مشت دلار جلوشون خم میشین . اسلام اومد تا بساط این توحش رو جمع کنه . حالا متهم کردن دین به اون چیزی که خلافش بوده واقعا بی شرمی و وقاحت زیادی میطلبه .
ناشناس۱۰۱۹۵۴۱۱۵:۵۱:۰۸ ۱۳۹۸/۵/۳
خبر هنوز هست برو سرچ کن می بینی به جای بد و بیراه گفتن تابناک دیروز زده بود
ناشناس۱۰۱۹۶۲۰۱۷:۴۴:۰۱ ۱۳۹۸/۵/۳
شما که ادعای مسلمانی داری چرا تهمت می زنی ؟؟ وقتی سوادت کمه لازمه نظر بدی ؟؟ در بسیاری از کشورهای عقب مانده مردم طوری با زنها رفتار کرده اند که خودشان هم دلشون نمی خواد دختر داشته باشند اینو همه می دونن جز شما ! در ضمن خیلی بی ادبی
پیمان۱۰۲۰۸۱۸۰۲:۴۳:۴۱ ۱۳۹۸/۵/۵
ببین دخترها چه بلایی سر خانواده هاشون میارن که خانواده ها از دختر بدشون میاد!
لصفهانی۱۰۱۸۴۸۴۲۲:۱۵:۲۸ ۱۳۹۸/۵/۲
دوستان میفرمایند حجاب قانون خداست گیرم حرفشون درست باشد مگر سنگسار قانون خدانیست پس چرا نظام این قانون را بخاطر نقص حقوق بشر از قوانین دادگاه حذف کرد؟ مگر باخواری خدانمیگه محارب باخداست پس چرا جلوی بانکها گرفته نمیشود دوستان نمیشود که یک قانون را بگوییک قانون خدا باید اجرا شود وچند قانون خدارا بخاطر مصلحت اندیشی جهانی حذف کنیم پس حجاب اجباری هست واجبار جواب میدهد ولی جواب معکوس
ناشناس۱۰۱۹۲۳۲۱۱:۵۷:۱۹ ۱۳۹۸/۵/۳
اگر حرفی میزنی با اطلاع و دقیق بزن . نحوه اثبات گناهی که حکمش سنگساره بسیار بسیار بسیار دشواره و تقریبا به ندرت میشه به صورت شرعی اثباتش کرد تا حدش لازم بشه . اون چیزی که شما از سنگسار فهمیدی در اصل تعصبات قومی و قبیله ایه که به محض متهم کردن یک نفر و بدون اثبات شرعی اقدام به این کار میکنن . بیشتر هم بین قبایل و اینها مرسوم بوده . این چیز دیگه ایه . وگرنه حکم خداوند قابل تغییر یا تعطیل نیست
ناشناس۱۰۱۸۵۲۵۲۲:۴۷:۲۸ ۱۳۹۸/۵/۲
متأسفانه متن، بسیار ضعیف، احساسی، .. است. برادرِ من رعایت نکردنِ هر ارزش اخلاقی یا دینی که نباید جرم شمرده شود و مجازات در پی داشته باشد. در قرآن به حجاب بیشتر توصیه شده یا نماز، ولی آیا باید شخصی را که نماز نمی‌خواند، مجازات کرد. ممکن است بر سر خوب یا بد بودن حجاب کسی شک داشته باشد ولی حتی یک انسان روی زمین نمی‌توان پیدا کرد که معتقد باشد راستگویی بد است یا دروغگویی کار زشتی نیست، با این وجود هیچ کجای دنیا از جمله ایران دروغگویی (جز در موارد استثنایی مانند دروغ گفتن در دادگاه) جرم نیست و زمانی که پلیس، شخصی را به صرف دروغ گفتن مورد ضرب و شتم قرار دهد، وجدان عمومی جامعه جریحه‌دار می‌شود. هر چند همه‌ی انسان‌ها دروغ گفتن را زشت می‌دانند اما شخص دروغگو را مستحق مجازات آن هم به این شکلِ تحقیرآمیز نمی‌دانند.
ناشناس۱۰۱۸۵۴۲۲۳:۰۲:۱۶ ۱۳۹۸/۵/۲
اگرحجاب اجباریست پس چراسیماتمام سریالهای خارجیش بی حجابن.
ناشناس۱۰۱۸۵۴۹۲۳:۰۵:۵۷ ۱۳۹۸/۵/۲
هر چیزی که اجبار داشته باشه نتیجه معکوس میده والسلام
ناشناس۱۰۱۹۸۳۹۲۲:۵۶:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۳
الان ایستادن پشت چراغ قرمز و دزدی نکردن اجباری است پس جریمه را برداریم تا نتیجه بهتری بگیریم؟!
ناشناس۱۰۱۸۶۰۵۲۳:۴۲:۰۴ ۱۳۹۸/۵/۲
8 میلیارد جمعیت زمین همه اشتباه میکنن؟
ناشناس۱۰۱۹۸۴۱۲۳:۰۶:۰۷ ۱۳۹۸/۵/۳
چرا 8 میلیارد؟ شما بگو 1000 میلیارد روزی هیچکس باور نمیکرد که کشتن یک کودک قانونی شود! ولی الان میبینید که در بعضی کشورها سقط جنین را با همان نظر اکثریت قانونی کرده اند! حرفی که ناحق است را اگر 1000 میلیارد نفر هم بهش معتقد باشند باز هم ناحق است مسئله سر این است که معیار این حق چیست؟ چیست(کیست) که میگوید کاری خوب است و کاری بد؟ نظر اکثریت؟ کسی در این چند هزار سال در تاریخ بوده که ادعا داشته باشه که نظر اکثریت بدون خطاست؟ کسی هست ادعا کند که نظر اکثریت عوض نمیشود؟ جواب روشن است مشکل این است که قبول نداریم که یک چیزی هست به نام «حق» و «حقیقت» که ثابت و ازلی است با تغییر حکومت ها و گذشت دوران ها عوض نمیشود و آن علم خداوند است که در دین نازل شده است نظر اکثریت الان میگوید بی حجابی خوب است 100 سال پیش چه میگفت؟ 100 دیگر هم همین را میگوید؟ علم آدمی بر روی تجربه و سعی و خطاست انقدر اشتباه کن تا شاید به جوابی برسی که باز هم نمیدانی درست است یا خطا ظلمات که میگویند همین است
ناشناس۱۰۱۸۶۴۵۰۰:۰۵:۰۶ ۱۳۹۸/۵/۳
خود خدا گفته از من جلو نزنید همانطور که می شود از معنی آیه قرآن برداشت کرد که فلسفه حجاب برای جلوگیری از آزار اذیت نشدن دختران است(و به زنان با ایمان بگو: «دیدگان خود را [از هر نامحرمی‌] فرو بندند و پاكدامنی ورزند و زیورهای خود را آشكار نگردانند مگر آنچه كه طبعاً از آن پیداست.) به راحتی می توان فهمید حجاب نه برای افراد مسن نه افراد که به خدا ایمان ندارند واجب نیست. و فقط برای کسانی که زیبایی دارند یا زیور آلات همراه خود دارند واجب است. حرف خدا در قرآن کاملا واضح است شما بگویید چرا حرف خدا را برای رسیدن به خواسته خود تغییر میدهید‌
ناشناس۱۰۱۸۷۰۰۰۰:۵۴:۲۷ ۱۳۹۸/۵/۳
۱. حجاب اجتماعی است؟ این همه اجتماع توی دنیا هست که حجاب توش قانون نیست!! پس چطوری بهتر از ما زندگی شون میگذره و به قول شما «هرج و مرج» هم نمیشه؟؟؟؟؟؟ چراا؟؟؟؟
unknown۱۰۱۸۷۶۰۰۱:۴۰:۳۷ ۱۳۹۸/۵/۳
گیرم که حجاب در اسلام و قرآن اجباریه. منکه به اسلام و دین اصلا اعتقادی ندارم چرا باید حجاب داشته باشم؟
ناشناس۱۰۲۰۷۲۳۲۳:۳۳:۱۳ ۱۳۹۸/۵/۴
حجاب اجباری وقتی وارد قانون بشود دیگه قانون هست مثل هر قانون دیگری، وقتی تو قانون یک کشور دزدی جرم است، شما اجازه ندارید دزدی کنید چه مسلمان باشید چه مسیحی باشید چه یه دینی باشید که توش دزدی مستحب باشه!
ناشناس۱۰۱۸۸۲۸۰۴:۳۴:۲۸ ۱۳۹۸/۵/۳
من با حجاب موافقم . ولی بنظرم باید اجازه داد کارشناسان فن یعنی علمای دین آزادنه نظرشون رو راجع به حجاب بگویند . دو الی 3 نفر از علما دو سال پیش نظرات دیگه ای رو بر خلاف عده ای از حجاب مطرح کردن که متاسفانه شدیدا مقابلشون صف کشیده شد بطوریکه شان آنها رو شکستند. "نظر این آقایان این بود حجاب در اسلام واجب است ولی حکومت نباید حجاب رو به مردم تحمیل کند"
ناشناس۱۰۱۸۸۵۹۰۷:۲۶:۳۳ ۱۳۹۸/۵/۳
آیه ۲۵۶ سوره بقره / لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ در قبول دین ، اکراهی نیست. ( زیرا ) راه درست از راه انحرافی ، روشن شده است.
ناشناس۱۰۱۸۸۷۳۰۷:۴۶:۱۳ ۱۳۹۸/۵/۳
چرا هروقت می خواهید در باره حجاب صحبت کنید عکس یک خانم چادری را نشان می دهید. شاید افراط گری یکی از دلایل انزجار از چادر باشد. حجاب انواع گوناگونی دارد.مثلا مانتو و پوشاندن کامل مو. بهتر است که عکس خانم های محجبه بون چادر را نیز نشان دهید. بدین طریق بهتر می توانید جاذبه برای رعایت حجاب ایجاد کنید
ناشناس۱۰۱۸۹۲۲۰۸:۲۸:۳۱ ۱۳۹۸/۵/۳
در همان روزهای اول امدن ماهواره بر بام خانه ها خیلی دغدغه سیاسی فرهنگی وجود داشت و انرا بصورت قانون ممنوع کردند. اما الان پس از چندین سال معلوم شد که با ازاد شدن مردمی اش آب از آب تکان نخورد در باره ازادی حجاب هم این چنین است.
ناشناس۱۰۱۸۹۳۵۰۸:۴۳:۳۸ ۱۳۹۸/۵/۳
نویسنده محترم باید بدانند مقایسه مالیات اجباری با حجاب اجباری مع الفارقه یکسری قوانین مثل رانندگی و مالیات و قوانین قضایی برای بهتر زندگی کردن در اجتماع صادر میشه که همه انها هم ثابت نیست و در گذز زمان تکمیل میشود و رو به بهبودی و مترقی شدن میرود اما بحث حجاب و نوع پوشش بر میگردد به تصمیم در باره نیمی از جامعه که انسانند ونوع پوشش را نمیتوان برای یک انسان ازاد قانونی کرد بحث سر انسانیت و ازادگی است البته که بی بند و باری پسندیده نیست ولی حجاب اجباری نه نتیجه میدهد نه انسانیست
ناشناس۱۰۱۸۹۴۵۰۸:۵۲:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۳
خود دین اجباری نیست
ناشناس۱۰۱۹۰۲۲۰۹:۴۷:۰۴ ۱۳۹۸/۵/۳
این ربا است که خشم خداوند را به دنبال دارد . ربا گناه کبیره است و همه مردم ایران ، یا از بانک وام ربوی میگیرند و یا سود پول را ( که رباست ) دریافت میکنند . چرا بجای پرداختن به مسائل اصلی ، به فرعیات میپردازید ؟ چرا همه مسائل را سیاسی میکنید ؟ حجاب در کشور ما ، صرفا یک مسئله سیاسی است و برای همین است که سفت و سخت به دنبال برخورد با مردم هستید . وگرنه کیست که نداند اصول دین زیر پا گذاشته میشود و هیچ رگ غیرتی باد نمیکند !!!
ناشناس۱۰۱۹۰۶۴۱۰:۱۸:۱۷ ۱۳۹۸/۵/۳
اگر نملز خواندن و حج رفتن و روزه گرفتن اجباری است حجاب هم اجباری است ایا خدا در قران گفته کسانی که نماز نخوانند باید زندان کردی یا به عذاب اخرت تهدید کرد ایا کسی که به زور نماز بخواند نمازش مورد قبول است یا انسان مخیر است دستورات خدا اطاعت کنه یا نکنه وظیفه مومنین نشان دادن راه راست نه بیشتر
ناشناس۱۰۱۹۸۵۴۲۳:۲۵:۳۸ ۱۳۹۸/۵/۳
کسی که نماز نخواند به خودش ضربه میزند کسی که حجاب را رعایت نکند هم به خودش ضربه میزند، هم به دیگران! به خودش آسیب میزند زیرا هیچ جامعه ای نیست که مریض ذهنی و روانی نداشته باشد، هرچند سخت ترین قوانین حمایتی را هم داشته باشد. پس بالاخره روزی این مریض دلان به او آسیب خواهند زد.(مثل طلافروشی که طلاهایش را در مکان امن دور از دسترس دزد نگذارد. بالاخره دزدی از در مغازه اش رد میشود و طلایش را میدزدد) به خودش آسیب میزند زیرا اگر زیبایی زنانه علنی شود حتما رقابت هم پیش خواهد آمدو رقابت زیبایی انتها ندارد و تمام وقت و سرمایه وجودی او را این رقابت بی انتها میگیرد و در این رقابت همه بازنده هستند. به دیگران آسیب میزند زیرا اگر جوانی که موقعیت ازدواج نداشته باشد زیبایی های زنان را به طور مداوم ببیند، مسلما به گناه خواهد افتاد نوجوانی که تازه به بلوغ رسیده و یا نرسیده، توسط این محرک ها که دائما به ذهنش ارسال میشوند منحرف میشود و یا دچار بلوغ زودهنگام میشود آقای متاهلی که دائما زنان زیباتر از زن خودش را میبیند، نسبت به همسرش سرد میشود و زندگیش به مشکل میخورد خانم متاهل هم وقتی میبیند که دائما زنان زیباتر از خودش در دید شوهرش هستند، حس بدی نسبت به خود پیدا میکند و دائما ترس از برهم خوردن رابطه شان را دارد. پس یا مجبور است که تن به این رقابت بی انتهای هرکه زیباتر جذابتر بدهد یا در آن ترس منتظر روز جداییش باشد. خانم جوان مجرد خود را دائما در یک رقابت هرکه زیباتر، جذابتر میبیند و دائما فکر و کارش رسیدن به ظاهرش میشود و از کسب فضائل و علوم باز میماند *همه ی موارد بالا به این معنا نیست که طرف مقابل شخص بیحجاب وظیفه ای ندارد چشم فروبستن و کنترل افکار از وظایف هر کسی است و خطای طرف مقابل حجتی برای خطای او نیست. **اینستاگرام به نظرم شاهدی بر تمام ادعاهای حقیر است
ناشناس۱۰۱۹۰۹۲۱۰:۳۳:۳۸ ۱۳۹۸/۵/۳
الان مرداها که روسری سرشون نمیکنن مگه ایرادی پیش اومده!
ناشناس۱۰۱۹۲۳۴۱۱:۵۹:۱۳ ۱۳۹۸/۵/۳
به جاش جوری ارایش میکنن و ابرو برمیدارن و .... که شک میکنی اصلا پسر هستن یا دختر !!!
ناشناس۱۰۱۹۱۲۴۱۰:۵۷:۳۹ ۱۳۹۸/۵/۳
نه تنها حجاب باید باشه از دید اینجانب باید چادر نیز اجباری بشود
ناشناس۱۰۱۹۲۳۷۱۲:۰۰:۲۹ ۱۳۹۸/۵/۳
اینکه جوری حرف بزنی که مخصوصا همه رو از چیزی که میگی متنفر کنی !
ناشناس۱۰۱۹۲۶۴۱۲:۱۸:۵۹ ۱۳۹۸/۵/۳
قانون در جامعه بر اساس عرف تنظیم و اجرا می شود. امور دین مربوط به خود انسان است و باید انتخاب و رعایت موازین دینی آزاد باشد برای همه. وقتی عرف جامعه قانونی را نمی پذیرد معمولا قانون گریزی بوجود می آید مثل ماهواره. حجاب هم که یک امر دینی است در عرف جامعه با چیزی که قوانین می گویند تفاوت دارد. البته هیچ انسان سالم وعاقلی برهنگی در جامعه را نمی پذیرد. اما اینکه فکر کنیم اگر موی سر زنان باعث اشاعه فساد می شود غلط است کما اینکه در تقزیبا همه کشورهای دنیا همچین قانونی نیست حتی کشورهای مسلمان.
ناشناس۱۰۱۹۲۸۰۱۲:۲۴:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۳
خوب شما می فرمایید که برای مجازات شراب خواری و فساد اخلاقی حد مجازات تعیین شده در قران آن وقت چرا شمایی که همیشه از این کشورها می نویسی این موارد حرام که گفتم آزاد است؟ می دونی چیه شما هنوز فرق حکومت اسلامی با جامعه اسلامی را نمی دونی!!!!!!!!
عمران۱۰۱۹۲۹۸۱۲:۳۳:۴۳ ۱۳۹۸/۵/۳
خدا حکمش را به انسانها گفته، اگر انتخاب کنند و انجام دهند خوشا به حالشان، اگر نکنند و انجام ندهند بدا به حالشان، همین!... قانون خدا عوض نشده، ولی اجباری هم به اجرا آن از طرف آدم‌ها یی که مراعات می‌کنند بر دیگر آدم‌ها یی که رعایت نمیکنند نیست. امر به معروف و نهی از منکر هم تا جایی که اراده انسان‌ها را نقض نکند پا برجاست. اراده انسان‌ها و اختیار انسان‌ها بر تدوین و تصویب قوانین جامعه به معنی تغییر قانون الهی نیست، به معنی اختیار در اجرای قانونهای تشریعیست. بین احکام فردی و اجتماعی تفاوت در محل تصمیم گیریست، (در یکی ذهن فرد و دیگری اذهان عمومی)، ولی در هر دو اختیار عامل انجام حکم است. در یکی اختیار فردی و دیگری اختیار جمعی.
ناشناس۱۰۱۹۳۰۲۱۲:۳۶:۲۱ ۱۳۹۸/۵/۳
عزیزم نماز خواندن قضا دارد و می توان بعدا تا چند سال اینده هم نخواند ولی اخرش باید خواند مقایسه می خواهی بکنی درست مقایسه کن
ناشناس۱۰۱۹۳۳۶۱۳:۰۳:۱۷ ۱۳۹۸/۵/۳
به خدای لاشریک قسم اگر نعوذو بالله خداهم ظهور کند این افراد بازهم بهانه تراشی می کنند . و این مسله بهانه آوردن و توبه کردن و توبه شکستن و ریا کار و منافق و همه وهمه در قرآن بروشنی آمده و اشاره به شمایی دارد که دین را ملعبه قرار داده اید . قطعا در زندگی خود بارها صدمه این افکارتان را خورده اید و به خدا ببخش افتاده اید اما چون ایمان ندارید باز هم معاندت می کنید . وای بر شما از آتش دوزج و عذاب الهی .
ناشناس۱۰۱۹۳۶۴۱۳:۲۷:۰۷ ۱۳۹۸/۵/۳
اختلاس و دزدی قانونیه یا اختیاری؟ در مورد اون بنویس ..؟
ف.خ۱۰۱۹۴۰۷۱۳:۵۷:۰۸ ۱۳۹۸/۵/۳
از نظر من حجاب نه تنها مانعی برای پیشرفت اجتماعی ، اقتصادی و علمی خانم ها نیست بلکه باعث شده طیف وسیع تری از خانم ها امکان حضور در همه عرصه ها را داشته باشند.
ناشناس۱۰۱۹۴۶۰۱۴:۴۲:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۳
اجبارهیچ وقت جواب نداده
پیمان۱۰۲۰۸۱۹۰۲:۴۵:۲۶ ۱۳۹۸/۵/۵
پس زندانها و پلیس و همه تعطیل بشه چون اجبار جواب نمیده پس دزدها رو نمیشه مجبور کرد دزدی نکنن!! یا قاتل رو نمیشه مجبور کرد قتل نکنه بهتره همه دستگاه ها تعطیل بشه چون اجبار جواب نمیده!!!!
ناشناس۱۰۱۹۴۶۲۱۴:۴۴:۰۴ ۱۳۹۸/۵/۳
در میان اعراب عصر پیش از اسلام هم مردان مانند الان روسری داشتند یا همان چفیه و عقال زنان هم روسری داشته اند با نام عربی شیلد . پس از اسلام هم چنین بوده است. در واقع پوشش اعراب مبنای قومی داشته تا اسلامی.
ناشناس۱۰۲۰۹۳۳۰۸:۰۶:۰۸ ۱۳۹۸/۵/۵
اصلا فرض کنید حجاب بدترین پدیده اجتماعی است . وقتی شما را با بی حجابی سرگرم مینند و باعث هتک حرمت و سوئ استفاده های جنسی و اخلاقی و تبلیغاتی و ... قرار میگیرد و زمینه ساز فساد است . چرا اجازه میدهید ؟ یعنی اینقدر پوشیده بودن برایتان سخت است که حاضر هستید آنرا بدست آورید و خیلی چیزها را از دست بدهید ؟ برای بدست آوردن هر چیزی باید بهای آنها پرداخت . برای حفظ پوشش باید هوای گرم و سختی نگهداشتن آنرا هم پرداخت . برای بی حجابی هم باید بهای آنرا پرداخت . بهای این دو را قیاس کنید ببینید که یک آدم عاقل کدام هزینه را می پردازد . در ضمن بانوان حاضر به همه متنها با دقت نظر کنند بیشتر جوانان متاسفانه خواستار عریانی آنها هستند چرا که مبانی سوئ استفاده جنسی لاابالب گری و عریانی و هرزگی است . و قطعا بانوان با حجاب نسبت به بی حجابان بیشتر در معرض سود جویی هستند .
ناشناس۱۰۲۸۴۳۰۰۹:۰۷:۲۵ ۱۳۹۸/۵/۹
در علم روانشناسی ثابت شده که ذات انسان اینگونه است که انسان نیاز به دیده شدن دارد و کسانی که برای دیده شدن هنر و یا علم و یا فن و ... ندارند ناچار هستند به این خواسته خود پردازند و بنابراین عریانی و برهنگی راحت ترین راه و پر مخاطب ترین است . شما متخصصین علوم و یا هنر مندان واقعی و یا صاحبان کسب کار موفق را رصد کنید چقدر ساده زیست هستند . البته اغلب ایشان . فرقی هم بین زن و مرد ندارد . از طرفی دیدگاه خانمها نسبت به آقایان متفاوت است و خیلی از رفتارهای زنان به هیج عنوان دلیلش انحراف عملی و یا فکری نیست . میل به زیبایی اساس آن است . شما حتی زشت ترین زن را سراغ دارید که مدعی زیبایی نباشد ؟ اما برخی زنان و مردان عمدی شهوترانی می کنند و دنبال تحریک جنس مخالف هستند و یا بدنبال اغفال دیگران برای سود جویی و خوشگذرانی هستند . و این باید برخورد شود . از طرفی زن پاکدامنی که بداند باعث تحریک دیگران میشود و یا بر اثر زیبا نمایی خودش دچار مشکلات و مزاحمت می شود هرگز بهانه نمی آفریند . کسی هنگام بیرون آمدن از منزل درب منزل را باز می گذارد و بگوید که دیگران نباید وارد شوند ؟ دزد نباید وارد شود ؟ برخی آغوش خود را باز می کنند و می گویند به دیگران ارتباط ندارد . خودت دعوت میکنی پس انتظار ورود دیگران را داشته باش .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین