مرگ سالانه 3 هزار و 670 نفر بر اثر سومصرف مواد مخدر در کشور

گروه اجتماعی الف،   3980326205

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی گفت: سالانه سه هزار و 670 نفر در کشور به دلیل سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می دهند!

به گزارش فارس، رضا استادرحیمی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بناب که با حضور اعضای این شورا، دهیاران، هنرمندان، رؤسای هیأت های ورزشی و بهورزان برگزار شد، با بیان اینکه بعد از حمله آمریکا به افغانستان شاهد افزایش کشف 50 برابری مواد مخدر در این کشور هستیم؛ اظهار داشت: باید کلاس‌های آگاه‌سازی معضلات اجتماعی از جمله مواد مخدر از دوران ابتدایی به کودکان آموزش داده شده و در مناسبت‌ها و اجتماعات مختلف معضلات اعتیاد برای مردم آگاه‌سازی شود.

وی اعتیاد را بلای خانمان سوز و معضل اساسی کشور عنوان کرد و گفت: معضل اعتیاد در همه زمینه‌ها و موضوعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تأثیرگذار بوده و مقابله با آن به عزم ملی و مبارزه فرابخشی نیازمند است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته در امر مبارزه با مواد مخدر و دستگیری قاچاقچیان توسط نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: 70 درصد تریاک دنیا و 17 درصد کل هروئین دنیا در ایران کشف می‌شود.

استادرحیمی در ادامه نسبت به افزایش آمار معتادان در محیط‌های کارگری و صنعتی هشدار داد.

هشدار نسبت به پایین آمدن سن مصرف کنندگان مواد مخدر در جامعه

فرماندار بناب نیز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با اشاره به ضرورت آگاه سازی و فرهنگ سازی در جامعه برای جلوگیری از افزایش آمار مصرف مواد مخدر گفت: در سال گذشته در قالب گروه‌های مختلف 282 جلسه و کارگاه در سطح شهرستان تشکیل شد که تعداد 9 هزار و 271 نفر در کلاس‌های شبکه بهداشت و درمان و 9 هزار و 570 نفر در کلاس‌های اداره بهزیستی شرکت کردند.

امین رفیعی تأکید کرد: همه باید تلاش کنیم که اهداف مدنظر دولت با توجه به سیاست ها و برنامه ریزی ها محقق شوند تا شاهد پیشگیری بیشتر و کاهش آمار اعتیاد در جامعه باشیم.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بناب ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه با قاچاقچیان و کشف مواد مخدر اذعان کرد: شاهد شیوع استفاده از مواد مخدر در حوزه های مختلف علی الخصوص واحدهای کارگری، صنعتی، دانشجویی و دانش آموزی هستیم که برای ریشه کن کردن این بلای خانمان سوز اهتمام ویژه لازم است.

کشف 222 کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان بناب 

فرمانده نیروی انتظامی بناب نیز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با تأکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر و دستگیری قاچاقچیان یکی از اولویت های اصلی و مأموریت های اصلی نیروی انتظامی است؛ گفت: در جریان سال 97 یکصد و سی و یک طرح پاکسازی در مناطق آلوده و محورهای مواصلاتی انجام شد که 416 توزیع کننده مواد مخدر و قاچاقچی دستگیر شدند.

سهراب شفقی اضافه کرد: در سال گذشته مقدار 222 کیلو و 312 گرم انواع مواد مخدر در این شهرستان کشف و 810 معتاد متجاهر نیز دستگیر شدند.

به گفته وی، در 3 ماه گذشته نیز 36 طرح پاکسازی در نقاط آلوده و محورهای مواصلاتی شهرستان اجرا که طی آن ها 50 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف، 129 نفر توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و 347 نفر معتاد متجاهر نیز دستگیر شده‌اند.

این افسر انتظامی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از همکاری‌های اداره اطلاعات و سپاه پاسداران شهرستان در انجام عملیات‌های متعدد و کشف مواد مخدر افزود: سه سال پیش در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان که با حضور دبیر وقت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تشکیل یافته بود، مصوب شد یک دستگاه خودرو از طریق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در اختیار نیروی انتظامی شهرستان قرار گیرد که تاکنون این موضوع محقق نشده است.

شفقی در ادامه یادآور شد: نیروی انتظامی شهرستان بناب تنها با یک دستگاه خودرو اقدام به انجام عملیات های متعدد در امر مبارزه با مواد مخدر و دستگیری قاچاقچیان می کند که تنها یک دستگاه خودرو کافی نیست.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین