روحانی: فروش «اورانیوم غنی‌شده» و «آب سنگین» متوقف شد/ برجام راه حلی شخصی نبود، جمعی بود/ امروز آن روی سکه برجام را نشان میدهیم/ اروپا، آمریکا را کدخدا می‌داند

گروه سیاسی الف،   3980218048 ۱۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس جمهور با بیان اینکه یکسال حوصله و صبر کردیم و به تمام تعهدات خودمان پایبند بودیم، گفت: امروز نمی‌خواهیم از برجام خارج شویم و همه مردم ما و جهان بدانند که امروز، روز پایان برجام نیست، اما روز گام جدید در برجام و در چارچوب برجام است. از امروز فروش «اورانیوم غنی‌شده» و «آب سنگین» را متوقف می‌کنیم.

روحانی: فروش «اورانیوم غنی‌شده» و «آب سنگین» متوقف شد/ برجام راه حلی شخصی نبود، جمعی بود/ امروز آن روی سکه برجام را نشان میدهیم/ اروپا، آمریکا را کدخدا می‌داند

به گزارش الف، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت و در سخنان مهمی اظهارداشت: ملت ایران پس از توافق و اجرای برجام، بار دیگر پای صندوق آرا آمده و این بار نه با 18 میلیون بلکه با 24 میلیون رای خود، تداوم راه اعتدال، تدبیر و تعامل سازنده با جهان را اعلام کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان ملت ایران از آغاز توافق برجام با آن مخالف بودند، اظهار داشت: تندروهای آمریکا، صهیونیسم و ارتجاع منطقه و همه آنهایی که ضد برجام بودند، ضد ایران نیز بوده و هستند.

روحانی با اشاره به اینکه انتقاد با علیه برجام بودن تفاوت دارد، ادامه داد: هر کسی می تواند راجع به هر موضوعی نقد داشته باشد و این حق همه مردم است اما دشمنی با برجام مخصوص صهیونیست‌ها، ارتجاع منطقه و تندروهای آمریکا بود.

رئیس جمهور تاکید کرد: برجام به نفع منطقه و جهان و به ضرر دشمنان ایران بود و به همین خاطر آنها همه توان خود را از سال 1393 تا امروز به کار گرفتند تا این بنای شکوهمند را ویران کرده و فرو بریزند.

رئیس جمهور اظهار داشت: بعد از روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا که مجموعه شرایط انتخابات یک شرایط نامتعارف و غیرمعمول در این کشور بود، این دولت باوجودی که با شعار صلح و اینکه سربازان خود را از منطقه خارج و به نفع ملت آمریکا کار کرده و در مسیر حقوق و قانون حرکت خواهیم کرد، از مردم رأی گرفت اما متأسفانه به تعهدات خود عمل نکرد.

روحانی ادامه داد: امروز گروه تندرویی که در داخل کاخ سفید بسیاری از امور را در دست دارد، حتی اختیار کار را از شخص رئیس جمهور هم گرفته و از این شیوه نه تنها دولت فعلی آمریکا، بلکه مردم منطقه و حتی دوستان آمریکا در اروپا، کانادا و مکزیک هم در رنج‌ قرار دارند.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز همه آنهایی که متحد آمریکا بودند و همه صاحبان شرکت‌های تجاری و کارآفرینان دنیا در رنج هستند.در چنین شرایطی، صهیونیست و ارتجاع و گروه داخلی آمریکا بویژه ایپک، فشار آوردند تا دولت آمریکا از برجام خارج بشود.

رئیس جمهور ادامه داد: البته آمریکایی ها بیش از یکسال شعار می‌دادند و  بعد از دیماه سال 96 بود که برای زیر پا گذاشتن تعهدات برجامی خود، امیدوارتر شدند که این در جای خود باید مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

روحانی افزود: در پایان همان دی‌ماه 96 آمریکایی ها اعلام کردند که ما از برجام خارج می‌شویم و در 18 اردیبهشت 97 نیز از برجام خارج شدند به امید آنکه تابستانی آنچنانی به قول خودشان برای ایران رقم خواهد خورد  و بعد 13 آبانی به عنوان نقطه عطف، کریسمسی با حضورشان در تهران و بدون اینکه جشن چهلمین سال انقلابی در این کشور وجود داشته باشد که در تمام این مراحل دچار شکست شدند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آمریکا ابتدا می‌خواست با خروج از برجام ایران را وادار کند که روز بعد از برجام خارج شود تا پرونده را به شورای امنیت ببرد و بار از دوش آمریکا برداشته شود تا فشار بر ایران تشدید شود.

روحانی با بیان اینکه هنر ، تدبیر و هوشمندی نظام ایران این بود که در این دام نیفتاد و در زمین آمریکا بازی نکرد، گفت: وقتی دوستان ما و همچنین کشورهای اروپایی با تماس مستقیم حضوری، تلفنی یا ارسال پیام از ما درخواست کردند که به آنها مهلتی بدهیم ما هم به درخواست آنها پاسخ مثبت دادیم.

رئیس جمهور افزود: به دلیل اینکه اتمام حجت کنیم و مردم ما بدانند که در کارها عجله نمی‌کنیم و حساب شده عمل می‌کنیم و به دلیل اینکه می‌دانستیم و می‌دانیم برجام چقدر مهم است و ویرانی برجام چقدر برای منطقه و جهان خسارت‌بار است، به آنها پاسخ مثبت دادیم.

روحانی تصریح کرد: قرار بود که چند هفته صبر کنیم که چند ماه صبر کردیم. دومرتبه آنها تماس گرفتند و از ما خواستند کمی بیشتر به آنها مهلت دهیم و ما باز هم این مهلت را به آنها دادیم و براساس بندهای 26 و 36 برجام 4 نوبت با 5 کشور باقیمانده (2 مرتبه در سطح معاونین وزرا و دو بار در سطح وزرا ) در چارچوب برجام مذاکره کردیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما از ساز و کار برجام استفاده کردیم و از  لحاظ حقوقی قدم‌هایی که می‌بایست برداریم را برداشتیم، اظهارداشت: دوستان ما قدم‌های خوبی هرچند ناکافی در این مدت برداشتند و اروپایی‌ها از لحاظ زبان و تبلیغات، مواضع خوبی را در پیش گرفتند، اما در مقام عمل و بویژه در بخش اقتصادی متأسفانه ناتوان بودند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: یکبار دیگر در مصاحبه‌ای در سال 91 گفتم که وقتی ما در سال 82 و 83 با سه کشور اروپایی مذاکره می‌کردیم، اروپایی‌ها دچار یک مشکل بودند و آن مشکل باعث شد توفیق ما بسیار اندک باشد و آن مشکل این است که آمریکا را کدخدا می‌دانند و این تفکر اروپایی است که نمی‌گذارد آنها تصمیم قاطع برای منافع ملی خودشان اتخاذ کنند البته از آن زمان تاکنون آن تفکر مقداری بهتر شده و امروز دیگر کدخدایی آمریکا را در امور سیاسی و حقوقی قبول ندارند.

روحانی اضافه کرد: متأسفانه در بخش اقتصادی، شرکت‌ها و بانک‌های اروپایی همچنان آمریکا را کدخدا می‌دانند و این تفکر ناصحیح و نادرست باعث می شود نتوانند تصمیم درست برای منافع اروپا،  منطقه و جهان اتخاذ کنند و متاسفانه زیر بار فشار متاسفانه خم می شوند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بیش از 7 ماه پیش در سازمان ملل متحد اعلام کردم که استراتژی نظام، تعهد در برابر تعهد، نقض در برابر نقض، تهدید در برابر تهدید، اقدام در برابر اقدام است، گفت: امروز می‌خواهیم به آن سخنان عمل کنیم و بگوییم در چارچوب برجام ، اولین قدم قاطع خودمان را برمی‌داریم.

روحانی خاطرنشان کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سال 94 تا امروز ،14نوبت تأیید کرده که ایران به تمام تعهدات خود عمل کرده است و 5 کشور در تمام جلسات بعد از خروج آمریکا اعتراف کردند که ایران از همه منافع برجام نمی‌تواند استفاده کند. پس عدم توازن را همه قبول دارند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه «تکالیف در برابر حقوق» یک اصل بدیهی حقوقی است ، تصریح کرد: نمی‌شود یک کشوری به تکالیفی عمل کند ولی از حق خودش برخوردار نشود. این توازن حق و تکلیف همیشه باید محفوظ بماند و لذا طبق تصمیم شورای عالی امنیت ملی، صبح امروز از طرف من 5 نامه به سران 5 کشور باقیمانده در برجام ارسال شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در این نامه‌ها به طرف‌هایمان اعلام کردیم که یکسال به توصیه‌های شما صبر کردیم، تاکید کرد: این صبر ما یک قدرت بزرگ ملی و روحی ایران در تاریخ است و همانطور که مقاومت و دیپلماسی ما تاریخی است، صبر ما هم استراتژیک بود.

روحانی با بیان اینکه یکسال حوصله و صبر کردیم و به تمام تعهدات خودمان پایبند بودیم، تصریح کرد: امروز نمی‌خواهیم از برجام خارج شویم و همه مردم ما و جهان بدانند که امروز، روز پایان برجام نیست، اما روز گام جدید در برجام و در چارچوب برجام است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برجام در بندهای 26 و 36 به ما حق داده که اگر طرف ما تعهد خودش را نقض کند، ما آن را در کمیسیون مشترک مطرح کنیم و یک زمان‌بندی پیش‌بینی کرده که از آن زمان‌بندی عبور کردیم و در سطح معاونین و وزرا آن کمیسیون مشترک تشکیل شده، تاکید کرد: متأسفانه علیرغم اینکه اروپایی‌ها و دوستان‌مان بارها و بارها تأکید کردند که خروج آمریکا را به نحوی جبران و به تعهدات خود عمل می‌کنیم، در مقام عمل شاهد آن نبودیم.

روحانی با بیان اینکه امروز به سران 5 کشور اعلام کردیم که از دو اقدامی که تاکنون انجام می‌دادیم، صرفنظر خواهیم کرد و  این دو اقدام به یک بیان ساده شامل 2 فروش بوده است، تصریح کرد: هر زمان مواد غنی‌شده ما به 300 کیلوگرم می‌رسید، اضافه بر آن را به کشوری می‌فروختیم و در قبال آن کیک زرد می‌گرفتیم. از امروز این فروش متوقف می‌شود و فروش دوم، فروش آب سنگین بود که هر وقت آب سنگین ما از 130 تن تجاوز می‌کرد، آن مقدار اضافی را به کشوری می‌فروختیم، امروز این فروش را هم متوقف می‌کنیم.

رئیس جمهور افزود: کل اقدام امروز جمهوری اسلامی ایران توقف دو اقدام است و به یک معنا دو فروش را انجام نمی‌دهیم و اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین‌مان را از امروز نمی‌فروشیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: البته این اعلام  برای 60 روز است؛ به طرف مقابل یعنی 5 کشور اعلام کردیم اگر آنها ظرف 60 روز پای میز مذاکره آمدند و با آنها صحبت کردیم و به نتیجه رسیدیم و به منافع اصلی‌مان مخصوصاً نفت و بانک به عنوان دو مورد از منافع مهم دست یافتیم،  به نقطه اول و به شرایط 17 اردیبهشت 98 برمی‌گردیم.

روحانی تاکید کرد: ولی اگر در پایان 60 روز  به نتیجه نرسیدیم دو اقدام دیگر را آغاز خواهیم کرد و آن دو اقدام این است؛ توافق در برجام بر این مبنا بوده که غنی‌سازی خود را در سطح 3.67 نگه داریم و از این اقدام خودداری می‌کنیم؛ یعنی دیگر سطحی برای ما مطرح نیست.

رئیس جمهور افزود: رآکتور آب سنگین اراک بنا بود با مشارکت کشورهای 1+5 آن وقت در برجام، نوسازی شود و در مسیر راه بوده و هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است؛ دومین اقدام اینست که بعد از 60 روز نسبت به اراک هم تصمیم خواهیم گرفت که برنامه قبل از توافق برجام‌مان را ادامه دهیم و اراک را تکمیل کنیم و در مرحله دوم هم 60 روز فرصت داده می‌شود و اگر به نتیجه نرسیدیم، اقدام بعدی مورد نظر ماست.

روحانی یادآور شد: البته در پیامی که به 5 کشور دادیم به صراحت گفتیم که اگر بخواهند از این اقدام ما بهانه‌جویی بکنند و پرونده ایران را به شورای امنیت برگردانند با یک اقدام بسیار قاطعی روبرو خواهند شد و این اقدام قاطع را نیز در این نامه برای 5 کشور توضیح دادم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه راه ما کاملاً مشخص است و مردم ما بدانند ما از برجام خارج نشدیم و برجام پابرجاست، خاطرنشان کرد: ما امروز آن روی سکه برجام را نشان می‌دهیم همان برجامی که در بندهای 26 و 36 به ما می‌گوید که در صورت تخلف طرف مقابل، شما هم می‌توانید تعهدات خودتان را در هر سطحی بکاهید، ما امروز کاهش آن و نه خروج از برجام را اعلام کردیم.

روحانی تصریح کرد: به زبان ساده‌تر، ما احساس کردیم برجام نیاز به یک جراحی دارد و قرص‌های مسکن یکساله کافی نبوده، اقدام امروز ما جراحی برای نجات برجام است نه برای نابودی برجام و معتقدیم اگر ملت و نظام ما یکپارچه در این مسیر حرکت کند، دنیا پیام ملت ایران را به خوبی دریافت می‌کند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما همچنان مرد صلح و مرد اعتدال هستیم، گفت: ما آغازگر نقض تعهدات نبودیم و آغازگر هیچ جنگی نخواهیم بود اما هیچ‌گاه تسلیم قلدری نشدیم و نخواهیم شد و در برابر هر متجاوزی پاسخ قاطع خواهیم داد، این فرهنگ ما ایرانیان است ، این فرهنگ اسلام ماست و این راه پیامبر و ائمه ما و راه شهیدان ما است.

رییس جمهور در ادامه خطاب به کشورهای دوست‌ و به 5 کشور باقیمانده، با تاکید بر اینکه در چارچوب برجام آماده مذاکره هستیم، گفت: نه یک کلمه کم و نه یک کلمه اضافه. برجام، همان برجام است و تغییر نمی‌کند اما حاضریم برای اجرایی شدن بهتر آن و اجرای تعهدات شما و شکل اجرای تعهدات، پای میز مذاکره بنشینیم.

روحانی تصریح کرد: میز مذاکره را ترک نکردیم و شما هم مرتب به ما گفته‌اید که ما میز مذاکره را ترک نخواهیم کرد. آن قلدری که بنا بود میز مذاکره را بهم بزند، تا امروز ناموفق بوده است.

رییس جمهور با اشاره اینکه می‌خواهم به دوستان نکته دیگری را بگویم، اظهارداشت: قاعدتاً همه شما به نقش ایران در امنیت منطقه از خلیج فارس تا مدیترانه و از دریای خزر تا دریای سرخ مطلع هستید و می‌دانید. شما می‌دانید که نقش ایران در مبارزه با تروریسم در این منطقه تا چه حد بوده است و شما می‌دانید که اگر نقش ما نبود امروز تروریست‌ها در پایتخت‌های کشورهای اروپایی جولان می‌دادند.

روحانی اضافه کرد: شما  نقش ما را در اینکه سیل مهاجرین را نگذاشتیم از این منطقه به سمت اروپا حرکت کند ، می‌دانید. پذیرای میلیون‌ها مهاجر بودیم و هستیم. شما می‌دانید که ما بزرگترین سنگر مبارزه با مواد مخدر بودیم و این ما بودیم که با 4 هزار شهید از نیروهای عزیز و جان برکف مان در مرزهای شرقی نگذاشتیم این همه مواد مخدر عبور کند و به کشورهای شما برسد.

رئیس جمهور با بیان اینکه انجام این اقدامات، میلیاردها دلار مخارج دارد و با شرایطی که آمریکا به وجود آورده، قادر به پرداخت این مخارج نیستیم، گفت: نمی‌شود برجامی باشد و هزینه‌اش را ما پرداخت کنیم.

روحانی تاکید کرد: اگر برجام برای امنیت جهان ، منطقه و برای صلح و توسعه منطقه است همه باید بهایش را پرداخت کنند.

رئیس جمهور خطاب به طرف های دیگر برجام با بیان اینکه شما می‌خواهید سایه برجام همیشه بر سر شما بوده اما همه کار این درخت به عهده ما باشد، افزود: شما هم وظیفه دارید؛ شما امروز برای حفظ خودتان نه به خاطر ایران، برای امنیت خودتان، برای حفظ جوان‌های خودتان در برابر مواد مخدر و سیل مهاجرین و همکاری‌های دیگری که تاکنون ایران با شما داشته است،  وظیفه دارید و اگر این روند ادامه پیدا کند آن همکاری‌ها تعطیل خواهد شد.

روحانی اظهارداشت: از شما نمی‌خواهیم طبق مصلحت ایران اقدامی کنید، بلکه برای مصالح، آینده و برای کشورهای خودتان امروز وظیفه اقدام دارید.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز با زبان جدیدی مذاکره را شروع کردیم، گفت:  امروز میز مذاکره را ترک نکردیم بلکه با زبان حقوقی با شما سخن می‌گوییم که دیروز با زبان دوستانه و سیاسی بیشتر با شما حرف می‌زدیم؛ این حق ماست که از زبان سیاسی و از زبان حقوقی برای منافع ملت‌مان استفاده و بهره‌برداری کنیم.

روحانی تاکید کرد: دوستان عزیز ما در دنیا و منطقه بدانند ایران به خوبی قادر است کشور را اداره کند؛ نظام ما، نظام پایدار است؛ ملت ما، ملت منسجم است؛ اگر اختلاف سلیقه هم داشتیم، بخاطر فشار آمریکا این اختلاف سلیقه را کنار گذاشته و می‌گذاریم.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز باید مجلس، دولت، قوه قضائیه، نیروهای مسلح، ملت و دولت تحت هدایت‌های مقام معظم رهبری از هر روز دیگر، یکصداتر، متحدتر و منسجم تر باشند.

روحانی اظهار داشت: راهی که امروز انتخاب کردیم، راه جنگ نیست، راه دیپلماسی است؛ به عنوان کسی که در این مسأله آشنایی دارم و به عنوان نماینده ملت ایران، به ملت ایران عرض می‌کنم، راه امروز، راه درگیری و جنگ با دنیا نیست؛ باز هم راه دیپلماسی است؛"دیپلماسی با یک زبان جدید و با منطق جدید".

روحانی با بیان اینکه باز هم با قانون و منطق حرف می‌زنیم، گفت: از روز اول تأکید کردم و امروز هم تأکید می‌کنم که برجام یک توافق برد – برد بوده و اجازه نمی‌دهیم که آمریکا این توافق برد – برد را به برد – باخت تبدیل کند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دنیا باید بداند که برجام به یک توافق برد – باخت و چیزی که آمریکا می‌خواهد، تبدیل نمی شود، گفت: اگر هم بر فرض بشود، به یک توافق باخت – باخت تبدیل می شود. برجام یا  برد – برد است یا باخت – باخت است. شما اشتباه نکنید. آمریکا سر شما کلاه نگذارد، راه و مسیر ما مشخص است.

روحانی با اشاره به اینکه امروز در چارچوب برجام ضمن استفاده از حق قانونی خود برای بهره گیری از یک مرحله ،60 روز هم به دوستان مان مهلت دادیم، گفت: امیدوارم در این 60 روز بتوانیم با مذاکرات سازنده به نقطه مطلوب برسیم.

رئیس جمهور افزود: اصل برجام درست و راهبردی و صبر یکساله ما هم راهبردی بوده است. آغاز راه جدید هم راهبردی و ملی و به نفع ملت ما خواهد بود و این مسیر را  قاطعانه ادامه می دهیم.

روحانی در پایان با اشاره به اینکه  خداوند به ما نصرت و یاری خواهد کرد همانطور که وعده داده است،گفت: اتحاد، وحدت و یکپارچگی و تلاش همه جانبه و امید به آینده بی‌تردید ما را پیروز خواهد کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۹۴۲۱۹۰۹:۴۲:۰۰ ۱۳۹۸/۲/۱۸
. خیلی داره وضع خطرناک میشه. خیلی. تدبیری امیدی حرکتی
خرمی۸۹۴۲۹۹۱۰:۱۹:۴۱ ۱۳۹۸/۲/۱۸
روحانی: فروش کیک زرد و آب سنگین از امروز متوقف می‌شود!!؟ ببخشید این آمریکا بود که هفته قبل خرید کیک زرد و آب سنگین از ایران را ممنوع کرد! روغن ریخته را نذر امامزاده میکنید؟
ناشناس۸۹۴۳۷۳۱۰:۴۴:۵۵ ۱۳۹۸/۲/۱۸
همه با هم باید علیه آمریکا متحد شوند. امروز زمان تفرقه نیست.
ناشناس۸۹۴۴۳۹۱۱:۰۱:۱۸ ۱۳۹۸/۲/۱۸
صجت های امروز روحانی به جهان نشان داد که ایران اهل منطق و گفتگو است.
ناشناس۸۹۴۷۳۰۱۲:۵۴:۳۷ ۱۳۹۸/۲/۱۸
فکر کنم خود دولت یک نفر را اجیر کرده اینجا به صورت سریالی پیام در جهت حمایت از دولت فرستاده خوب تو که پولتو گرفتی لااقل اینقدر پشت هم پیام نفرست صبر کن چند دقیقه بینشون فاصله بشه این دولتی که داری ازش حمایت میکنی دیگه پیه مردم درآورده
ناشناس۸۹۴۸۳۷۱۳:۳۹:۵۲ ۱۳۹۸/۲/۱۸
اتفاقا" من هم فکر می کنم عده ای اجیر شده اند که علیه روحانی کامنتهای مشابه بزارند.
ناشناس۸۹۴۹۶۷۱۴:۲۷:۱۰ ۱۳۹۸/۲/۱۸
تو خیابون راه برو وضعیت مردم ببین تو قیمت پیاز موندن اینو میفهمی؟
ناشناس۸۹۵۱۰۴۱۵:۳۵:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۱۸
پیاز شده 3500
ناشناس۸۹۵۲۷۸۱۷:۰۰:۳۰ ۱۳۹۸/۲/۱۸
پاکستان میده 1500
ناشناس۸۹۴۹۵۰۱۴:۲۱:۴۸ ۱۳۹۸/۲/۱۸
خب حالا هم فهمیدند چه دردی دوامی کنه مگر از سال 92 نفهمیده بودند که ایران اهل منطق هست؟
ناشناس۸۹۴۴۴۶۱۱:۰۳:۳۶ ۱۳۹۸/۲/۱۸
از رایی که به روحانی دادم راضی و خشنود هستم. اعتدال در هر کاری کلید موفقیت است. به ویژه در امر سیاست خارجی.
ناشناس۸۹۴۶۰۹۱۲:۰۶:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۱۸
شبیه قفله تا کلید
ابوالفضل۸۹۵۱۳۵۱۵:۵۱:۳۵ ۱۳۹۸/۲/۱۸
شما معنی اعتدال رو می دونی ؟‌
ناشناس۸۹۴۴۶۸۱۱:۱۲:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۱۸
همه با هم متحد شوید تا روحانی هرکاری خواست بکند
ناشناس۸۹۴۵۲۲۱۱:۳۲:۳۳ ۱۳۹۸/۲/۱۸
باید بر علیه بی تدبیری و فقر و فساد و تورم و بیکاری و رانت و رشوه و اختلاس و حقوقای نجومی متحد شد
ناشناس۸۹۴۸۱۰۱۳:۲۸:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۱۸
مثل این میمونه که بخواهی آخرین امکانات بنز را رو ژیان نصب کنی.
ناشناس۸۹۴۳۷۶۱۰:۴۵:۳۹ ۱۳۹۸/۲/۱۸
برجام باید تحت هر شرایطی حفظ شود
ناشناس۸۹۴۷۳۹۱۲:۵۸:۲۵ ۱۳۹۸/۲/۱۸
حالا چرا اینقدر مثل شعارهای روی پلاکاردها شعار می‌دی؟! باشه فهمیدیم مثلا داری نشون میدی دولت هنوز طرفدار داره هر کسی به این تفکر رای داده را الان که میبینیم نه فقط از کارش پشیمونه بلکه داره توبه و استغفار میکنه از اینکه تو فلاکت کشور و مردمش شریک شده
ناشناس۸۹۴۳۸۴۱۰:۴۷:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۱۸
سخنزانی روحانی چون همیشه، منطقی و دقیق بود. برجام برگ برنده ما است.
ناشناس۸۹۴۵۱۱۱۱:۲۸:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۱۸
1- برجام کجا برگ برنده ما بود؟! آن برجامی که تکنولوژی به دست آمده را به همراه عزت و اقتدار ملی را داد و به ازای آن ریشخند دشمن را دریافت کرد؟ 2- تیمی که اثبات شد چندین جاسوس حرفه ای در آن فعالیت داشتند آیا میتوانست برگ برنده ای را رقم بزنند؟ 3- معلوم است برجامی که به رغم تاکیدات منتقدین، در آن هیچ تضمیمی برای گرفتن امتیاز از دشمن گرفته نشد و فرمان 9 ماده ای رهبری در نظرگرفته نشد نمی توانست احقاق حقی کند. 4- مذاکره کنندگان حتی از تجربیات قرارداد سعدآباد که خودشان درگیر آن بودند استفاده نکردند!
ناشناس۸۹۴۵۳۶۱۱:۳۶:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۱۸
سخنان ایشان کاملا بی منطق و از روی ناچاری بود
ناشناس۸۹۵۴۰۸۱۸:۳۸:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۱۸
میشه لطفا خودتو رو مسخره کنی؟
ناشناس۸۹۴۳۸۹۱۰:۴۸:۳۹ ۱۳۹۸/۲/۱۸
کسانی که از روحانی خرده می گیرند فقط نق زدن و دعوا کردن را بلد هستند.
ناشناس۸۹۴۴۳۷۱۱:۰۰:۵۶ ۱۳۹۸/۲/۱۸
چرا خوابین هنوز
ناشناس۸۹۴۶۲۲۱۲:۰۸:۵۶ ۱۳۹۸/۲/۱۸
شماها نق میزنید و دعوا راه میندازید خب حداقل برجام مثل توافق کره شمالی گام به گام اجرا میکرد اکه الان التماس اروپا و آمریکا نکنیم خداییش رهبر کره شمالی عقل داره
ناشناس۸۹۴۹۴۱۱۴:۱۸:۰۵ ۱۳۹۸/۲/۱۸
الان دقيقا كره شمالي چه امتيازي گرفته؟برجام گرفتن امتياز از آدم زورمند با صبر و حوصله بود
ناشناس۸۹۵۱۷۵۱۶:۱۱:۵۹ ۱۳۹۸/۲/۱۸
خوب ! لااقل همه امتیازها را هم یکجا خرج نکرده که الان دستش خالی باشه
ناشناس۸۹۴۳۹۱۱۰:۴۹:۲۴ ۱۳۹۸/۲/۱۸
روحانی نشان داد که سیاست مدار بزرگی است.
ناشناس۸۹۵۱۸۰۱۶:۱۳:۱۸ ۱۳۹۸/۲/۱۸
روحانی نشان داد که حرفمدار قهاری است
ناشناس۸۹۴۳۹۶۱۰:۵۱:۲۸ ۱۳۹۸/۲/۱۸
درسته اگر تو کشور دیگه ای بود به جرم فریبکاری عزل میشد
ناشناس۸۹۴۴۵۶۱۱:۰۷:۳۷ ۱۳۹۸/۲/۱۸
از خنده روده بر شدیم ؟!!! جکه جک
ناشناس۸۹۴۴۹۷۱۱:۲۳:۴۱ ۱۳۹۸/۲/۱۸
خنده داره میگه تصمیم شخصی نبود جمعی بود وقتی انها نمیخرند این حرف برای چیست
ناشناس۸۹۴۵۷۰۱۱:۴۹:۰۶ ۱۳۹۸/۲/۱۸
این حرف خیلی با حال بود: اروپا، آمریکا را کدخدا می داند. شما چی؟
ناشناس۸۹۴۶۱۲۱۲:۰۷:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۱۸
یادم نمیره وقتی همین آقا توی مناظرات انتخاباتی میگفت دَم کدخدا را باید دید... فکر کنم بکار بردن واژه ی کدخدا برای آمریکا اولین بار کار خود حاجیش بود...
ناشناس۸۹۴۸۱۷۱۳:۳۳:۱۹ ۱۳۹۸/۲/۱۸
ایشان گفت باید بجای اروپا با کدخداشون مذاکره کرد و الان با ذلت اروپا مقابل آمریکا درستی حرف ایشان ثابت شده است. حالا هی دروغ بگو و خودت از دروغت شاد باش!
العبد۸۹۴۶۵۲۱۲:۲۰:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۱۸
برادر فکر کردی این دولت تحقیر ملی کار مثبتی برای عزت کشور انجام میده؟ قبل از صحبتهای ایشون هم یقین داشتم که هیچ خیری از این دولت به مردم نمیرسه
ناشناس۸۹۴۳۰۰۱۰:۱۹:۵۸ ۱۳۹۸/۲/۱۸
بارک الله حسن تهدید کن شده
ناشناس۸۹۴۳۶۸۱۰:۴۳:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۱۸
مواضع جدید ایران عقلانی و درست است.
ناشناس۸۹۴۵۵۰۱۱:۴۰:۵۳ ۱۳۹۸/۲/۱۸
مواضع جدید ایران اقتصاد مملکت را به سمت دره ژرف هل میدهد
ناشناس۸۹۵۴۵۹۱۹:۲۵:۳۷ ۱۳۹۸/۲/۱۸
کدام اقتصاد؟!! مگه برجام افتصادی هم باقی گذاشته؟!
ناشناس۸۹۴۳۱۳۱۰:۲۳:۱۶ ۱۳۹۸/۲/۱۸
تمام کنید برجام رو.. یک پایان تلخ ، بهتر از این تلخی بی پایانه..
ناشناس۸۹۴۳۲۲۱۰:۲۶:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۱۸
درود بر روحانی . بسیار حرکت حساب شده و خوبی است.
ناشناس۸۹۴۳۳۵۱۰:۳۰:۲۷ ۱۳۹۸/۲/۱۸
از صحبت های روحانی لذت بردم. بسیار منطقی و حساب شده بود.
ناشناس۸۹۴۳۶۱۱۰:۴۱:۱۱ ۱۳۹۸/۲/۱۸
اینها را خود ترامپ منع کرده بود قبلش
1۸۹۴۳۴۷۱۰:۳۴:۴۶ ۱۳۹۸/۲/۱۸
روحانی راست می گه : مردم خودشان پای صندوق رای این وضعیت را انتخاب کردند . اون روزها و انگیزه های مردم فراموش نمی شود . این هم یک درس جدید شد برای ملت ایران . امیدوارم آینده ی متفاوت و خوبی داشته باشیم
ناشناس۸۹۵۶۰۴۲۱:۴۶:۱۹ ۱۳۹۸/۲/۱۸
فکر می کنی اگر رییسی انتخاب می شد فرقی می کرد ؟
نخود هر آش !!!۸۹۴۸۱۳۱۳:۲۹:۱۹ ۱۳۹۸/۲/۱۸
فروش اورانيوم غني شده و آب سنگين متوقف شد ! .... جناب رئيس جمهور خيلي داره وضع خطرناك ميشه ، خيلي ، تدبيري ، اميدي حركتي .... كامنت بالا يي !! حالا انشاءالله كه بعد از اورانيوم غني شده ، نوبت به ما مردم برسه و ما مردم هم بشويم ملت غني شده !! .... كارمند غني شده ، بازنشسته غني شده ، كارگران غني شده ، حقوق ثابتيان غني شده و نيز امثالهم غني شده !! ....آمين !!!
ناشناس۸۹۴۸۶۹۱۳:۵۳:۴۸ ۱۳۹۸/۲/۱۸
از اول تا آخر برجام خیانت بود
ناشناس۸۹۵۲۶۶۱۶:۵۶:۳۱ ۱۳۹۸/۲/۱۸
ظریف: کارهایی که نمی‌توانستیم بکنیم را متوقف کردیم! دولت روغن ریخته را نذر امامزاده کرد. آمریکا مانع فروش اورانیوم غنی شده و آب سنگین شد، دولت ژست گرفت. دوباره بازی دوباره فریب.
ناشناس۸۹۴۲۲۰۰۹:۴۲:۲۹ ۱۳۹۸/۲/۱۸
روز توافق ، برجام دستاورد بزرگ اصلاحات و تدبیر بود ، حالا که شکست خورده ، شده تصمیم نظام !!
ناشناس۸۹۴۳۰۷۱۰:۲۱:۵۶ ۱۳۹۸/۲/۱۸
دقیقا آقای روحانی برجام را فتح الفتوح دولت می نامید.
ناشناس۸۹۴۳۲۱۱۰:۲۶:۲۵ ۱۳۹۸/۲/۱۸
اوج فریبکاریه چون ترامپ قبلا دستور داد کشوری حق خرید آب سنگین از ایران را ندارد
ناشناس۸۹۴۳۳۱۱۰:۲۸:۵۱ ۱۳۹۸/۲/۱۸
دقیقا...حالا دارن شونه خالی میکنن
ناشناس۸۹۴۲۲۲۰۹:۴۲:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۱۸
نمایشی است تا عملی.
ناشناس۸۹۴۳۲۵۱۰:۲۷:۳۵ ۱۳۹۸/۲/۱۸
همه کارها و حرفهای این دولت نمایشی بود و هست
شیرازیان۸۹۴۳۴۹۱۰:۳۶:۰۱ ۱۳۹۸/۲/۱۸
آقای روحانی آیا فریب مردم جرم نیست؟ آمریکا خودش منع کرده دیگران از ما کیک زرد و آب سنگین نخرند شما الان میگی ما نمیفروشیم؟؟ این شد تصمیم قاطع یا فریبکاری؟ خدایا به فریاد مردم برس
ناشناس۸۹۴۶۹۵۱۲:۳۵:۲۳ ۱۳۹۸/۲/۱۸
ایران موظف بوده بفروشه تا میزان ذخایر اورانیوم غنی شده از حدی بالاتر نره حالا امریکا تحریم کرده ما اعلام کردیم نمیتوانیم بفروشیم نتیجه اش میشه افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده در داخل
ناشناس۸۹۴۲۲۵۰۹:۴۴:۵۳ ۱۳۹۸/۲/۱۸
روحانی : مردم در اردیبهشت ۹۶، برجام را تایید کردند.. رایی را که با مشوق های جنسیتی و رقیب هراسی ،جمع کرده اید، رو تایید سیاست خارجی خود جا نزنید..
ناشناس۸۹۴۳۱۱۱۰:۲۲:۴۵ ۱۳۹۸/۲/۱۸
دم اون 24 میلیون که وضع مملکت رو به اینجا کشوندن گرم واقعا
ناشناس۸۹۴۵۳۹۱۱:۳۷:۱۲ ۱۳۹۸/۲/۱۸
لابد شما به جاي بهتري ميكشوندي !!
ناشناس۸۹۴۶۸۳۱۲:۳۱:۰۹ ۱۳۹۸/۲/۱۸
الان رییسی بود چی میشد ؟ میشه توضیح بدی ؟
ناشناس۸۹۴۹۴۳۱۴:۱۸:۵۷ ۱۳۹۸/۲/۱۸
شما غربگراها می گفتید رییسی رای بیاره دلار میشه 5000 یا اون تحلیل تون غلط بود یا درست بود اگر تحلیل هاتون غلط بود که لطف کنید ديگه حرف نزنید چون به اندازه کافی ملت رو بدبخت کردید اگر حرف هاتون درست بود و قرار بود دلار برسه به 5000 که در این صورت ما از شر همفکراتون راحت بودیم و الان داشتیم یه زندگی راحتی میکردیم
ناشناس۸۹۵۲۸۸۱۷:۰۶:۰۹ ۱۳۹۸/۲/۱۸
طبق گفته ی خودتون قبل انتخابات دلار تهش میشد 5000 نه مثل الان که نزدیک 16000 هست یادتون نرفته که چیا میگفتید؟
محسن۸۹۵۴۱۰۱۸:۳۹:۵۴ ۱۳۹۸/۲/۱۸
حداقل اینقدر احساس ذلت و خواری نمی کردیم.
ناشناس۸۹۴۲۴۸۰۹:۵۳:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۱۸
همین ؟ فقط فروش مواد هسته ای متوقف شد !! بیشتر نمایشی برای راضی کردن افکار عمومی در ایران بود که از برجام دلزده شده اند..
ناشناس۸۹۴۸۱۶۱۳:۳۲:۴۱ ۱۳۹۸/۲/۱۸
فروش باقالی آزاده کما کان
ناشناس۸۹۴۲۴۹۰۹:۵۴:۲۵ ۱۳۹۸/۲/۱۸
۶۰ روز دیگر اقتصاد معلق شد و باز مذاکره با اروپا .. کلا سر کاری بود..
ناشناس۸۹۴۲۵۱۰۹:۵۵:۴۳ ۱۳۹۸/۲/۱۸
این اقدام اصلا با خروج امریکا و تعلل اروپا ، همخوانی ندارد..
تهرانی۸۹۴۲۵۴۰۹:۵۷:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۱۸
پارسال مهلت چهار هفته ای یک سال کش آمد و جز گرانی فزاینده ثمری نداشت! حالا این 60روز احتمالا 2سال کش میاید برای تقریبا هیچ و قطعا گرانی انتظاری بیشتر! لطفا این نمایشها را تمام کنید و بروید خانه برای استراحت بیشتر!
ناشناس۸۹۴۲۶۰۱۰:۰۰:۳۱ ۱۳۹۸/۲/۱۸
همزمان کانال های زنجیره ای حامی دولت ، به صورت خودجوش در حال درج قیمت دلار هستند تا فیتیله ان را بالا بکشند تا به جامعه القا کنند نقض برجام خطرناکه ..
ناشناس۸۹۴۲۶۱۱۰:۰۱:۱۰ ۱۳۹۸/۲/۱۸
همین؟؟؟ بعده یک سال فلانو بیسار تازه میخوان برن تو کمیسیون شکایت کنن؟؟حتما چند سالم طول میکشه جوابه اون شکایته بیاد
ناشناس۸۹۴۲۶۲۱۰:۰۲:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۱۸
۶۰ روز مهلت به اروپا و باز مذاکره.. فقط با صندوق رای می توان از شر برجام خلاص شد .. تا اینها هستند ، خسارت برجام هم هست.
ناشناس۸۹۴۲۶۴۱۰:۰۴:۴۲ ۱۳۹۸/۲/۱۸
آقای روحانی اگه برجام خوبه چرا مثل اوائل نمیگی کار منه و مسئولیتش با منه؟ ما که ازش خیری ندیدیم و له شدیم تو این گرونی
رضا۸۹۴۲۶۷۱۰:۰۵:۴۱ ۱۳۹۸/۲/۱۸
عجب تهدیدی ! عالی بود، اونها هم الان میگن غلط کردیم ! و تحریم ها رو بر میدارن.
ناشناس۸۹۴۲۶۹۱۰:۰۸:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۱۸
کاش این کاررا یک سال پیش می کردید
ناشناس۸۹۴۷۲۶۱۲:۵۳:۲۴ ۱۳۹۸/۲/۱۸
بعد زبان اروپا دراز بود که چرا به ما فرصت ندادید.
ناشناس۸۹۵۳۴۱۱۷:۴۹:۰۵ ۱۳۹۸/۲/۱۸
الان فرانسه که تهدید کرد یک قدم عقب نشینی کنی دشمن ده قدم جلو میاد
ناشناس۸۹۴۲۷۳۱۰:۱۰:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۱۸
ببینیم و تعریف کنیم!بامید بستن تنگه هرمز و پایان سریعتر این داستان خسته کننده
حسین۸۹۴۲۷۴۱۰:۱۰:۵۷ ۱۳۹۸/۲/۱۸
برجام تصمیم ملی بود ولی دولت شما و حامیانتان بر نظام تحمیل کردید
ناشناس۸۹۴۳۰۸۱۰:۲۲:۰۱ ۱۳۹۸/۲/۱۸
حالا که اخ شده میگن تصمیم نظام بوده
ناشناس۸۹۴۳۶۶۱۰:۴۲:۵۴ ۱۳۹۸/۲/۱۸
این حداقلی بود که مردم توانستند تحمیل کنند، وگرنه خواسته و انتظار و هدف مردم خیلی بیشتر از اینهاست.
سرباز۸۹۴۶۹۶۱۲:۳۶:۱۸ ۱۳۹۸/۲/۱۸
مردم آرامش می خوان چرا توجیه نمیشی که آمریکا آرامش ما رو نمی خواد واقعا توجیه نیستید این برجان صرفا برا این بود که ما رو بندازن وسط باتلاق...... حالا هی دست و پا بزن ......
ناشناس۸۹۴۲۷۵۱۰:۱۱:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۱۸
یکی که کارشناسه بگه ما دقیقا کار مفیدی کردیم یا نه؟لطفا
ناشناس۸۹۴۳۸۰۱۰:۴۶:۲۶ ۱۳۹۸/۲/۱۸
دو نوع اقدام میتونه مفید باشه: اول اقداماتی که از فشار وارده برمردم کم کنه، و دوم اقداماتی که که حداقل فشاری رو بر طرف مقابل وارد کنه. اقدامات امروز عملا تاثیر خاصی در هیچ یک از حالات بالا نخواهد داشت، فقط ژستی است سیاسی برای اقدامات بعدی. (مهلت 60 روزه) که آنهم چندان مهم نخواهد بود و تا وقتی که ایران هم از برجام خارج نشود راه برای مذاکره جدید باز نخواهد شد.
امید۸۹۴۷۲۴۱۲:۵۲:۵۹ ۱۳۹۸/۲/۱۸
روغن ریخته نذر امامزاده شد
omid۸۹۴۲۹۰۱۰:۱۶:۲۴ ۱۳۹۸/۲/۱۸
برجام تمام شد،6 سال مردم را سر کار گذاشتین ،همه زیرساختهایی که با خون شهدا بوجود آمده بود از بین بردید،باید جوابگو باشید،وضع امروز ما حاصل بی تدبیری شما است.
آزاده۸۹۴۲۹۳۱۰:۱۷:۵۳ ۱۳۹۸/۲/۱۸
واکنش دولت روحانی به عملکرد طرفهای مقابل ناچیز و ضعیف هست با این کار اونها هیچ تغییری در مواضع خود نحواهند داد
ناشناس۸۹۴۳۱۲۱۰:۲۲:۵۵ ۱۳۹۸/۲/۱۸
ايشان دم از مذاكره ميزنه يعني چند سال ديگه بايد صبر كنيم و ملت بيكاره تر
ناشناس۸۹۴۴۳۰۱۰:۵۹:۳۰ ۱۳۹۸/۲/۱۸
اعلام هم میکنه هر کسی نظرش خلاف نظر حسن فریدون باشه دشمن کشوره ؟ مثلا حسین فریدون و عراقچی و برادر جهانگیری و حسینی ( خصوصی سازی ) و برخی دیگران از دوستان کشورند ؟
omid۸۹۴۴۶۰۱۱:۰۸:۳۹ ۱۳۹۸/۲/۱۸
چند سال صبر نه ، چند سال دیگر سرکاریم لطفا تصحیح کنید....
ناشناس۸۹۴۳۲۸۱۰:۲۸:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۱۸
مردم با مکر تو و حرفهای دوروغین دولت تو در انتخابات به دولت یازدهم و دوازدهم رای دادند در صورتی که عملکرد شما تدبیر وامید نداشت و تمام دروغین بود جواب خدا را چگونه خواهید داد؟
ناشناس۸۹۴۳۳۳۱۰:۳۰:۰۶ ۱۳۹۸/۲/۱۸
اینهارو که خود ترامپ ممنوع کرده. خسته نباشین واقعا....
ناشناس۸۹۴۳۳۶۱۰:۳۰:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۱۸
چند روز قبل امریکا تحریم فروش محصولات غنی سازی اورانیم ایران رو تحریم کرد. در حقیقت کسی نمی تواند از ما خرید کند حالا ما اومدیم می گیم نمی فروشیم. عجب عکس العمل دندان شکنی
ناشناس۸۹۴۵۹۶۱۲:۰۱:۴۶ ۱۳۹۸/۲/۱۸
واقعا ملت رو چی فرض کردن اینا....
ناشناس۸۹۴۳۳۸۱۰:۳۰:۵۰ ۱۳۹۸/۲/۱۸
قابل انتظار بود تصمیمات آبکی مثل خود دولت روحانی
ناشناس۸۹۴۳۶۵۱۰:۴۲:۵۱ ۱۳۹۸/۲/۱۸
مثل همیشه فقط پر سروصدا
برادر مرگ۸۹۴۳۵۵۱۰:۳۷:۵۸ ۱۳۹۸/۲/۱۸
تا تکمیل خبر چند بار دیگه تاکید میکنه که ما از برجام خارج نشدیم و نمیشیم؟فقط میخواهیم به یک بندش عمل کنیم. امان از انتخابه از روی احساسات......
ناشناس۸۹۴۳۵۷۱۰:۳۹:۵۱ ۱۳۹۸/۲/۱۸
شورای امنیت ملی کیا هستند و توسط چی کسی منصوب شدن
ناشناس۸۹۴۴۲۶۱۰:۵۸:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۱۸
رییسش حسنه
ناشناس۸۹۴۴۱۵۱۰:۵۶:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۱۸
این جمع چه کسانی بودند ؟ آیا منظورتان همان تیم امید و تدبیر نیست؟
ناشناس۸۹۴۴۶۲۱۱:۰۹:۱۷ ۱۳۹۸/۲/۱۸
عملا خود را در موقعیت کیش و مات قرار دادیم
ناشناس۸۹۴۴۷۴۱۱:۱۶:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۱۸
برجام تصمیم کل نظام بود... باشه ولی مساله اصلی سر الزامات برجام بود که شما رعایت نکردید... دقیقا از همانجا هم چوب خوردیم مگر رهبری نگفتند اقتصاد کشور را به برجام گره نزنید؟ مگر رهبری نگفتند هر وقت عملا تحریمها رو برداشتند به تعهدات عمل کنید؟... الان اون بتونی که تو قلب راکتور اراک ریختین رو کی میتونه بکنه؟
داریوش۸۹۴۴۷۸۱۱:۱۹:۲۴ ۱۳۹۸/۲/۱۸
اگر جنگ بشه مسولان ونمایندگان مجلس وتمام وابستگانشون درصف اول باید باشن جوانان ومردم هم درپشت سر حمایت میکنند
ناشناس۸۹۵۲۷۱۱۶:۵۷:۴۲ ۱۳۹۸/۲/۱۸
در صف اول خواهند بود اما برای سوار شدن به هواپیما برای ............... !
ناشناس۸۹۴۴۹۳۱۱:۲۳:۰۳ ۱۳۹۸/۲/۱۸
مردم به خاطر اينكه فردي مثل احمدي نزاد راي نياورد و همچنين به خاطر وعده هايي كه به هيچ كدام عمل نكردي به شما راي داد ند!!
ناشناس۸۹۴۶۳۹۱۲:۱۳:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۱۸
مثل من پشمون
ناشناس۸۹۴۴۹۸۱۱:۲۳:۵۲ ۱۳۹۸/۲/۱۸
اقای روحانی برجام یک جسد است و جسد را نمیتوان با جراحی نجات داد
ناشناس۸۹۴۵۰۰۱۱:۲۴:۲۵ ۱۳۹۸/۲/۱۸
حسن جون بابا کسی جرات خرید آب سنگین و کیک زرد رو ازما نداره بی خودی جو گیر نشو
ناشناس۸۹۴۵۰۴۱۱:۲۵:۳۷ ۱۳۹۸/۲/۱۸
خنده اروپايي ها به اين تصميم از الان مشخصه، چون مي دونن پوشاليه
ناشناس۸۹۴۵۰۵۱۱:۲۶:۳۰ ۱۳۹۸/۲/۱۸
خواری و حقارت بیشتر از این امکان ندارد
علیرضا۸۹۴۵۵۳۱۱:۴۱:۲۴ ۱۳۹۸/۲/۱۸
جناب روحانی کلمه کدخدا رو ابتدا شما به آمریکا نسبت دادی و 5 الی 6 سال از عمر این ملت رو به وعده های دروغین کدخدات و اروپاییها تلف کردی و اقتصاد کشور رو به افتضاح کشاندی حالا میخواهی بگی هوشیار شدی .... چقدر رهبری تذکر داد و شما با کنایه جواب سربالا دادی .... یادته به منتقدات چیا گفتی و چه نسبتهایی دادی. یادته رهبری چقدر تذکر داد . حالا دم از همدلی در داخل میزنی در حالی که به نصحیتها گوش ندادی .
ناشناس۸۹۴۵۸۳۱۱:۵۸:۱۵ ۱۳۹۸/۲/۱۸
آقای روحانی این چیزی که میگی نمیفروشیم رو که آمریکا ده روز پیش به همه گفته بود نخرید.
ناشناس۸۹۴۶۷۷۱۲:۲۸:۴۵ ۱۳۹۸/۲/۱۸
ملت را گرفته اند
دکتر م.ج.۸۹۴۵۸۶۱۱:۵۹:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۱۸
این قدمو باید ده ماه پیش برمیداشتید نه حالا که دشمن تشجیع شده و ناو ابراهام جهنم رو داره میاره خلیج فارس. باید اقدامات قاطع تری بردارید، حالا هم باید کاملا قاطع باشین نه منفعل، اجازه ورود ناوهواپیمابر آمریکا به خلیج فارسو ندین که مصیبت میشه، ترامپو بولتون و پومپئو مثل سگ هستند عکسالعمل نشون بدین عقب نشینی میکنن
علی 671۸۹۴۵۹۹۱۲:۰۳:۳۰ ۱۳۹۸/۲/۱۸
.این فرمایشات را که قبلاً کدخدا کرده و آنها را تحریم کرده بود .دنیا هم از ترس خرید نمی کرد .حتماً حسن فکر می کند کار دنیا با اورانیم و آب سنگین ما می چرخد که تحریمش کرد .فکر نان کن .از این توپ هیچ آبی برای ایران گرم نمی شود .امشب تفاسیر خارجی ها الکی بودن را بر ملا می کنند .این هم مثل وعده سیب وگلابی و نیاز نبودن یارانه و وعده صد روزه می باشد .حلاصه دنیا ترسید .
ناشناس۸۹۴۷۷۳۱۳:۱۲:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۱۸
سیب و گلاب برجام همینه
ناشناس۸۹۴۷۹۱۱۳:۱۹:۰۰ ۱۳۹۸/۲/۱۸
بوی برجام ۲ می آید. کاری میکنن که ایران و آمریکا مستقیما مذاکره کنن. تنها راه کاهش تحریم ها رسوندن موشک ها به برد ۳۰۰ کیلومتر هست. نقش فرانسه در این جا پلیس خوبه هست. فشار گرونی بر مردم برای تن دادن به مذاکرات موشکی.
شاهرخ۸۹۴۸۲۸۱۳:۳۷:۰۲ ۱۳۹۸/۲/۱۸
روحانی با این سخنرانی و بیانیه ثابت کرد هیچ برگ برنده ای در چنته نداره.....اگه هم بخواد کاری کنه می رسیم به سر خطه زمان احمدی نژاد آش همون آش کاسه همون کاسه و چه بسا ضعیف تر از اون موقع....چون دیگه نه اوبامایی هست نه ترسی از حرکات انتحاری ایران ضمنا نه نفتی برای فروش هست نه پولی نه بانکی.....
ناشناس۸۹۵۹۴۹۰۷:۰۶:۵۶ ۱۳۹۸/۲/۱۹
و نه انرژی هسته‌ای برای چانه زنی
تحريم زده۸۹۴۸۹۸۱۴:۰۳:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۱۸
اين فرمايشات بيانيه بود يا تائيد حرف كدخدا اخه چند روز پيش دستور عدم خريد اين موارد را امريكا داده بود
ناشناس۸۹۵۰۴۴۱۴:۵۹:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۱۸
,وزیر خارجه ایران چهارشنبه 8 مه در توئیتی نوشت تهران اقداماتی را متقف کرده که آمریکا اجرای‌شان را ناممکن ساخته بود.
ناشناس۸۹۵۰۸۸۱۵:۲۲:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۱۸
اقای رییس جمهور ما فراموش نمی کنیم که اولین بار شما امریکا را کدخدای جهان نام نهادید اکنون انرا به گردن اروپا نیندازید
ناشناس۸۹۶۱۱۲۰۹:۳۹:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۱۹
برگردید متن های همان موقع را مطالعه کنید. از اول گفتند کدخدای اروپایی ها هست. ولی بعضی ها هر دروغی که زیاد تکرار میشه رو باور میکنند.
ناشناس۸۹۵۱۰۳۱۵:۳۴:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۱۸
امریکا که خودش اینهارو تحریم کرده بود جناب دکترر،یعنی الان ترامپ و اروپا چقدر به ریش ما میخندن بخداا،دولت تحقیر ملی
ناشناس۸۹۵۱۳۴۱۵:۵۰:۵۱ ۱۳۹۸/۲/۱۸
ای کاش از اول به جای کدخدا امیدمان به خدا بود..........
حمید۸۹۵۱۴۳۱۵:۵۴:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۱۸
روحانی وجودش خسارت محضه
محمد۸۹۵۷۲۲۲۳:۴۳:۵۶ ۱۳۹۸/۲/۱۸
رئیس جمهور حرف و وعده
ناشناس۸۹۵۸۲۹۰۱:۳۸:۵۹ ۱۳۹۸/۲/۱۹
روغن ریخته را نذر امامزاده میکنند!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    2. این صدای اقتدار ایران است ...

    3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    4. وحدت ملی با وعده صادق

    5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    14. اسراییل چه باید بکند؟ 

    15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین