الف منتشر کرد: طرح مجلس برای بنزین؛ اختصاص سهمیه به هر ایرانی ۲۴ لیتر در ماه/ قیمت بنزین خارج از سهمیه برمبنای ۹۰ درصد فوب خلیج فارس

گروه اقتصادی الف،   3971102195 ۹۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ مجلس جزئیات طرح مجلس برای سهمیه بندی بنزین را اعلام کرد که براساس دولت موظف است به هر ایرانی دارای کد ملی ۲۴ لیتر بنزین به طور ماهانه به کارت سوخت سرپرست خانوار اختصاص داده ‌شود و مصرف خارج از سهمیه براساس ۹۰ درصد فوب خلیج فارس محاسبه شود.

الف منتشر کرد: طرح مجلس برای بنزین؛ اختصاص سهمیه به هر ایرانی ۲۴ لیتر در ماه/ قیمت بنزین خارج از سهمیه برمبنای ۹۰ درصد فوب خلیج فارس

به گزارش خبرنگار الف، احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه و عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ مجلس و در خصوص طرح مجلس برای سهمیه بندی بنزین اعلام کرد: براساس الحاقی به تبصره ۱۸ بودجه ۹۸ دولت موظف است به هر ایرانی دارای کد ملی بجز ساکنین خارج کشور معادل ۲۴ لیتر بنزین به قیمت سال 1397 برای استفاده از بنزین به طور ماهانه به کارت سوخت سرپرست خانوار اختصاص داده ‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت بنزین خارج از این سهمیه برمبنای ۹۰ درصد قیمت فوب خلیج فارس (با نرخ تسعیر سامانه نیما) محاسبه خواهد شد، افزود: در صورت عدم مصرف سهمیه سوخت، افراد می‌توانند اعتبار خود را از طریق سامانه و دستگاه‌های شتاب ATM به افراد دیگر واگذار کنند و در غیر این صورت در انتهای هر ماه اعتبار باقیمانده در کارت به شرکت ملی پالایش و پخش واگذار و معادل ریالی آن (مطابق نرخ متوسطه ماهانه بنزین آزاد - قیمت پایه بنزین) در کارت‌های بانکی واریز و قابل برداشت خواهد بود.

براساس گزارش الف، متن کامل طرح مجلس که براساس الحاقی به تبصره ۱۸ لایحه بودجه به شرح ذیل است:

۱- دولت موظف است به هر ایرانی دارای کد ملی بجز ساکنین خارج کشور معادل ... لیتر بنزین به قیمت سال ۱۳۹۷ برای استفاده از بنزین به طور ماهانه به کارت سوخت سرپرست خانوار اختصاص داده ‌شود.

۲- قیمت بنزین خارج از این سهمیه برمبنای ۹۰ درصد قیمت فوب خلیج فارس (با نرخ تسعیر سامانه نیما) محاسبه خواهد شد.

۳- در صورت عدم مصرف سهمیه سوخت، افراد می‌توانند اعتبار خود را از طریق سامانه و دستگاه‌های شتاب ATM به افراد دیگر واگذار نمایند و در غیر این صورت در انتهای هر ماه اعتبار باقیمانده در کارت به شرکت ملی پالایش و پخش واگذار و معادل ریالی آن (مطابق نرخ متوسطه ماهانه بنزین آزاد - قیمت پایه بنزین) در کارت‌های بانکی واریز و قابل برداشت خواهد بود.

۴- دولت موظف است برای حمایت از خودروهای خدمات عمومی بنزینی مانند، تاکسی‌ها (اعم سنتی و اینترنتی)، وانت‌ها و آمبولانس در سه ماه اول سال سهمیه مکفی متناسب با پیمایش آنها اختصاص دهد. در فاصله زمانی این سه ماه، خودروهای خدمات عمومی باید با استفاده از تسهیلات بند «۶» این تبصره نسبت به دوگانه سوز کردن خودروی خود اقدام نمایند. بعد از این تاریخ سهمیه خودروهای عمومی حذف خواهد شد.

۵- مابه‌التفاوت درآمد حاصل از فروش بنزین تولید شده در داخل و بنزین صادراتی به ردیف ..... واریز شده و صرفاً جهت کمک به حمل‌ونقل عمومی، دوگانه‌سوز کردن خودروها و اشتغال اختصاص می‌یابد. عملکرد این بند هر سه ماه به مجلس شورای اسلامی و مردم ارائه می‌شود.

۶- منابع حاصل صرفاً بابت امور زیر اختصاص می‌یابد:

* ۲۰درصد از منابع حاصل از این بخش به پرداخت تسهیلات با سود ۴درصد با اولویت وانت‌بارها و تاکسی‌ها (اعم از اینترنتی و سنتی) به مالکان خودروهایی که طی سال ۱۳۹۸، خودروی خود را دوگانه‌سوز نمایند، اختصاص می‌یابد. تسهیلات پرداختی بابت دوگانه‌سوز کردن خودروهای صرفاً با هر بار سوختگیری در جایگاه‌های سی‌ان‌جی مستهلک شده و در صورت عدم استفاده از سی‌ان‌جی، سود تسهیلات ارائه شده با حداکثر سود شبکه بانکی محاسبه خواهد شد.

* ۲۰ درصد از منابع حاصل از این بخش به پرداخت تسهیلات با سود ۴ درصد برای خریداران خودروهای پایه گاز‌سوز و دوگانه‌سوز با ظرفیت باک بنزین محدود (کمتر از ۱۵ لیتر) از خودروسازهای داخلی اختصاص می‌یابد.

* ۶۰ درصد از منابع حاصل از این بخش به پرداخت تسهیلات با سود ۴ درصد به شهرداری‌ها بابت؛ خرید اتوبوس‌های حمل‌ونقل عمومی کم‌مصرف (با اولویت برقی و گاز‌سوز) و توسعه ناوگان مترو و اشتغال اختصاص می‌یابد.

آیین‌نامه این تبصره توسط سازمان برنامه و بودجه تهیه و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد. سازمان برنامه و بودجه موظف است گزارش عملکرد این تبصره را هر سه ماه به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۳۵۵۸۱۱۸:۴۱:۰۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲
اول که 30لیتر بود به این زودی اب رفت
ناشناس۷۳۵۹۸۸۰۰:۵۷:۵۱ ۱۳۹۷/۱۱/۳
قیمت واقعی دلار 1200 تومان هست
کریم۷۳۶۱۰۵۰۷:۴۲:۱۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
میخوان مردم رو به ذلتی برسونن که دیگه مردم ایران رو بعنوان بنزین فروش به دنیا معرفی کنن. باباجان اگه ما نخواهیم با سیاست های شما موافقت کنیم چکار باید بکنیم؟ یک رفراندوم برگزار کنید ببینید چند درصد مردم موافق هستند. آخه این چه سیاستیه که تنها سود آن بدبختی وذلت مردم و پر شدن جیب تنها عده ای خاص
ناشناس۷۳۶۳۶۶۰۹:۵۶:۱۶ ۱۳۹۷/۱۱/۳
روزهای تعطیل رو ازش کم کردن یعنی روزهای تعطیل مردم تو خونه بمونن
سقوط راه چارس۷۳۶۷۲۹۱۱:۵۹:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۳
اینا به مرگ میگیرن به طب رازی بشیم اما کور خوندید
ناشناس۷۳۵۵۸۷۱۸:۴۴:۵۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲
چه طرح عجیبی ...ببینید کی گفتم این طرح اگه تصویب بشه یه معضلی میشه مثل یارانه ...اخه یعنی که چی به افرادی که ماشین ندارن سهمیه بنزین باید داده بشه و مهمتر اینکه اصلا چرا باید مقدار بنزین سهمیه بندی شده اینقدر کم باشه ....خلاصه همه جوره دارن به مردم فشار وارد میکنن تا...........
حسن۷۳۶۰۰۰۰۱:۱۶:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
افرادی که ماشین ندارن دلیل نمیشه از سرمایه ملی که برا همه هست سهمی نداشته باشند.
ناشناس۷۳۶۱۵۱۰۸:۱۷:۴۵ ۱۳۹۷/۱۱/۳
اجازه بدهید با طرح هایی از این دست جلوی اسراف منابع انرژی کشورمان را بگیریم. قبول کنیم مسرف ترین مردم دنیا در انرژی هستیم و حتما باید مانع به اتلاف منابع کشورمان گردیم. اگر خواستار رشد اقتصادی و کاهش بیکاری هستیم این چنین طرحهایی حتما باید به سرعت اجراشوند
فرزند وطن۷۳۶۲۰۸۰۸:۴۶:۲۵ ۱۳۹۷/۱۱/۳
من سه تا ماشین دارم و این کار و تخصیص بنزین این شکلی (فعلی) عدالت نیست
ناشناس۷۳۵۶۰۰۱۸:۵۹:۰۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲
والا ما یادمونه روحانی موقع انتخابات همش به طرح سهمیه بندی بنزین حمله میکرد میگفت کار اشتباهی بود، ولی الان خودش افتاده دنبال سهمیه بندی. درثانی، چرا مردم همیشه با توان اشتباه مدیریتی شما رو بدن؟ اون موقع که بنزین هزار تمن شد، اختلاف بالایی با قیمت بنزین تو بقیه کشورها نداشت، منتها مدیریت افتضاح بود که باعث شد ارزش هزار تمن بیاد پایین و دوباره بنزین ارزون به نظر برسه. بعدش، تو بقیه کشورها بخش زیادی از قیمت بنزین مالیاتی هست که بصورت شفاف صرف زیرساختهای حمل و نقل اون کشورها میشه. الان شما بنزین رو گرون کردید میشه بگید درآمد حاصل رو به چه صورتی میخواهید خرج کنید؟ آیا میخواهد جاده ها رو استاندار کنید؟ ماشین ها کم مصرف تولید کنید؟ فقط بلدید گران و گران کنید با طرحها من در آوردی. آخه تو کدوم کشور حاشیه خلیج فارس بنزین سهمین بندی هست؟
ناشناس۷۳۵۶۰۱۱۸:۵۹:۰۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲
۲۴ لیتر در ماه؟ دولت هنر مدیریت ندارد از جیب ملت می خواهد هنرمند شود
ناشناس۷۳۶۱۶۸۰۸:۲۵:۰۵ ۱۳۹۷/۱۱/۳
آقاجان طرح توسط نمایندگان مجلس ارائه میشه نه دولت. چیزی که از طرف دولت برای تصویب به مجلس ارائه بشه اسمش لایحه است
ناشناس۷۳۵۶۰۳۱۹:۰۱:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲
با کیا شدیم 80 میلیون؟
ناشناس۷۳۶۰۷۲۰۶:۴۰:۰۷ ۱۳۹۷/۱۱/۳
رای لیستی همینه دیگه میریم وو ساعت صف می ایستیم رای میدیم بعد میگیم اینا دیگه کی هستن رفتن تو مجلس
ناشناس۷۳۵۶۰۹۱۹:۰۴:۲۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲
جای اینکه در نهایت گرانی بنزین است وبقیه طرح هم کم کم غیرقابل اجرامیشه مثل یارانه ها دولت با قاچاق سوخت برخورد کنه
ناشناس۷۳۵۶۱۳۱۹:۰۶:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲
اونهایی که در یک خانواده زندگی میکنن ولی خودشون ماشین دارن چی؟ طرف چون پول اجاره نداره و با پدرش زندگی میکنه ماشین هم نباید داشته باشه یا اگه داره بنزینش باید به ۹۰% قیمت خلیج فارس حساب بشه؟ مگه حقوقش اینطوری حساب میشه؟
ناشناس۷۳۵۶۲۰۱۹:۱۱:۰۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲
هیچ ضمانت اجرایی وجود نداره که منابع ایجاد شده به خرید اتوبوس و توسعه مترو اختصاص پیدا کنه، مثل هدفمندی یارانه ها که قرار بود باعث توسعه بشه ولی در عمل باعث اختلاص و بدبختی مردم شد، مرکز پژوهش ها هیچ نگاهی به واقعیت جامعه نداره.
ناشناس۷۳۵۶۴۷۱۹:۲۸:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲
پس دوباره باید منتظر راه افتادن یک سامانه با هزینه هزاران میلیاردی و کلی رانت و دلال بازی و شرکتهای طراح و مجری و ناظر و فروش زورکی نرمافزار و تجهیزات به پمپ بنزینها با هزینه گزاف باشیم !! همین الان چند میلیون یارانه بگیر مازاد برجمعیت کشور داریم و کسی برای حذفشون نتونسته کاری انجام بده اونوقت ببین چه شود با سهمیه بنزین ؟!! روز از نو روزی از نو
ناشناس۷۳۵۶۵۳۱۹:۳۳:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲
به هر نفر چه کودک چه بزرگ 50 لیتر بدید. بقیش را آزاد کنید.
ناشناس۷۳۵۶۶۹۱۹:۵۲:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲
طرح خوبیه چون تا الان 70درصد یارانه بنزین به متمولان میرسید دولت که مردم را رها کرده بلکه این طرح مجلس کمی دغدغه را کم کند
ناشناس۷۳۶۰۱۴۰۱:۴۹:۰۷ ۱۳۹۷/۱۱/۳
شما هم با این دوقطبی کردن پولدار و فقیر تا تونستین جیب همون فقرا رو خالی کردن. این حناها ریگه رنگی نداره.
ناشناس۷۳۶۱۳۰۰۸:۰۲:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۳
دوست عزیز این طرح حداقل قیمت های بازار را دو برابر می کند.هزار تومان می دهند مردم ده برابرش می رود روی اجناس
ناشناس۷۳۵۶۷۵۱۹:۵۸:۱۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲
فقط اگر می شد به هر کد ملی بدهید بهتر است تا به کد سرپرست، بعضی سرپرست ها صرف... می کنند.
محمد۷۳۵۶۸۱۲۰:۰۳:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲
این جیب بری رسمی از مردم هست
ناشناس۷۳۵۶۸۵۲۰:۰۵:۴۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲
چرا 24 تا ملت که دوگانه سوز نیستند. حداقل 60 لیتر سهمیه بدید. 24 رو از کجا در اوردید. چرا 240 تا نه این عدد مسخره بازیه
ناشناس۷۳۵۶۹۶۲۰:۲۰:۲۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲
گرانی بزرگی در راه است با این عمل و به طبع همه چیز گران خواهد کرد و در امد ها ناچیز
محمدی۷۳۵۷۰۱۲۰:۲۳:۱۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲
طرح خوب و عاقلانه‌ای است. کاش در سال ۱۳۸۹ این طرح اجرا می‌شد. هر چند بدون ایراد هم نیست اما از بسیاری از طرح‌های مشابه، بهتر و هدفمندتر است.
ناشناس۷۳۵۷۰۸۲۰:۳۰:۵۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲
آیا این اعضائ کممیسیون تلفیق یک چشم وگوش دارند که فقط قیمت بنزین فوم خلیج فارس را میبینند چرا یک با انصاف پیدا نمیشود که بگوید حقوق کشورهای حوزه خلیج فارس چندین برابر ایران است حقوق را هم به آنها برسانیم فقط از خدا بترسید عذاب بزرگی در انتظار ما ایرانیان است منتظر باشیم چرا مسولین با مردم رو راست نیستن مردم باید بدانند دلیل اینهمه فشار وفقر وفلاکت چیه
ناشناس۷۳۵۷۴۸۲۰:۵۶:۵۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲
اگر هر لیتر یک دلار شود میشه 24 دلار که فقر مطلق و گرسنگی همین حدود است پس از این حیث که موجب می شود افراد به اندازه ی فقر مطلق بالا بیان چیز خوبی است
محسن۷۳۵۷۵۱۲۰:۵۹:۴۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲
درآمدها به ریال است هزینه ها به فوب خلیج فارس . خلیج فارسی ها اتومبیل های با مصرف سوخت 4 تا 5 لیتر در 100 کیلومتر دارند ما هم خودروهای با دو برابر مصرف سوخت آنها داریم ، کجای این عدالت است .
ناشناس۷۳۵۷۶۶۲۱:۰۹:۰۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲
چنان گرانی و بلبشویی میشود که اخرش ناپیدا ایران کره شمالی نخواهد شد مطمئن باشید
ناشناس۷۳۵۷۷۵۲۱:۱۱:۴۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲
حقوق را با فوب خلیج فارس بدهند نه اینکه درامد با ریال و هزینه با دلار
ناشناس۷۳۵۷۷۹۲۱:۱۶:۰۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲
این طرح‌ مجلس به عدالت اجتماعی نزدیک است
رسول۷۳۵۷۸۷۲۱:۲۴:۰۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲
چرا دست از سر مردم ور نمیداربد
ناشناس۷۳۵۷۸۹۲۱:۲۷:۰۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲
به نمایندگان مجلس و مدیران و سایر رجال و ماشین های دولتی که مشغول ارایه خدمت به خانواده مدیران میباشند چند لیتر بنزین میدهند؟؟
عباس۷۳۵۸۰۳۲۱:۳۸:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲
اگه طبق اینا باشه ما راضی هستیم فقط اینکه فردا نکن یکی پولا این طرح رو برد کانادا
ناشناس۷۳۵۸۲۰۲۱:۵۳:۴۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲
خدا خودش به حال این مردم رحم کنه!
ناشناس۷۳۵۸۴۴۲۲:۱۸:۲۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲
خدا بهمون رحم کنه.آخه ما چیمون با فوب خلیج فارسه که بنزین باشه
ناشناس۷۳۵۸۶۱۲۲:۳۷:۱۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲
طرح خوبی است ، اما دو تا سوال دارم ، اولا قراره چه میزان بنزین صرفه جویی بشه و با اون بنزین چه کاری قراره بکنند؟ دوما این سهمیه بندی باعث افزایش قیمتها خواهد شد ، آیا برای کاهش اثرات روانی آن راه حلی دارید؟
ناشناس۷۳۵۸۶۳۲۲:۳۸:۱۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲
دولت و مجلس مثل دو تیغه یک قیچی مردم را می برند. خدا ازتان نگذرد...خانه ما نزدیک نیایش است مسیر من به ولی عصر نه مترو دارد نه اتوبوس نه تاکسی....فقط ونهایی که وقتی به منطقه ما میرسند اکثرا پر هستند و خودروهای عبوری با هزاران مشکل...خدا انتقام ما را از شما مرفه هانی که اختیار ما را بدست گرفته اید خواهد گرفت.
ناشناس۷۳۵۸۹۵۲۳:۰۳:۵۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲
هرلیتر بنزین حداقل ۱۰۰۰۰۰ ریال خریدوفروش خواهد شد ولی در صورت حذف یارانه این بهترین طرح جایگزین خواهد بود
ناشناس۷۳۵۹۰۶۲۳:۱۸:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲
پس غلط کرد اونکه گفت بنزین گرون نمیشه اونی که 1 یا دو نفره با 48 لیتر بنزین چکار کنه ایشالا نسل هر چه ظالمه نابود شه
ناشناس۷۳۵۹۱۹۲۳:۲۸:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲
بدبخت شدیم رفت ... برای رهایی از اجاره های سر سام آور فرارکردیم اومدیم شهرک های حاشیه ، حالا با این طرح آقایون باید صد برابرشو بابت رفت و آمد به قیمت فوب خلیج فارس تقدیم کنیم !!
ناشناس۷۳۵۹۳۰۲۳:۳۷:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲
طرح بسیار خوبی است امیدوارم که در مجلس تصویب بشود.
ناشناس۷۳۵۹۳۸۲۳:۴۶:۴۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲
تنها کشوری در جهان که طرحهای شکست خورده و بایگانی شده را دوباره مطرح و اجرا میکند
ناشناس۷۳۵۹۴۵۲۳:۵۵:۰۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲
نمایندگان محترم مجلس چند لیتر بنزین میگیرند؟
عوام۷۳۶۰۱۹۰۱:۵۹:۰۵ ۱۳۹۷/۱۱/۳
قدیما که آقایون مجلس و مقامات دولت با وجود حقوقهای نجومیشون، برگه ‌های مخصوص داشتند و در قبال ارائه اون برگه‌ها بنزین مجانی میگرفتند، حالا هم حتما همون کارت رو میزنن تو دستگاه و میرن، این بازیهای ۲۴ لیتر و مثل اون، مال ما عوام هست که چندرغاز حقوق میگیریم ونمیدونیم کجا خرجش کنیم.
ناشناس۷۳۵۹۴۶۲۳:۵۷:۲۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲
حقوق ما رو هم نود درصد فوب خلیج فارس تصویب کنن قبوله. ۲۰ درصد حقوق اضافه بشه و اینهمه هزینه؟؟؟!!!
ناشناس۷۳۵۹۴۹۲۳:۵۹:۳۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲
پیش به سوی بدبختی
ناشناس۷۳۷۱۸۸۱۵:۱۴:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۳
یعنی تا الان خوشبخت بودیم
علی۷۳۵۹۵۱۰۰:۰۲:۱۸ ۱۳۹۷/۱۱/۳
کارکرد اکثر ماشینها حدود ۱۵ هزار کیلومتر در ساله. یعنی حدود ۱۳۰۰ کیلومتر در ماه . با ماشینهایی که بالای ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر مصرف دارند میشه بیشتر از ۱۰۰ لیتر مصرف ماهانه. این کارکرد در تهران و شهرهای بزرگ بالاتر از ۱۶۰۰ کیلومتر ماهیانه و ۱۵۰ لیتر مصرفه.
ناشناس۷۳۶۱۰۸۰۷:۴۳:۵۵ ۱۳۹۷/۱۱/۳
به همین خاطر این طرح خوبه. چه خبره از صبح تا شب چرخ میزنید تو خیابونا؟!!!
ملت بدبخت۷۳۵۹۵۹۰۰:۱۷:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۳
مردم که تو مجلس نیستن از حق خودشون دفاع کنن . هر کاری دلتون میخواد انجام بدید . هر 8 ساعت یک قاشق چایخوری . کی به کیه؟ بنزین عمومی ها رو در سه ماهه دوم حذف میکنید و کرایه ها میشه 5 برابر .ای ولله .ادامه بدید
احمدی۷۳۵۹۸۰۰۰:۴۷:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۳
خانواده ما که چهار نفر هستش میتواند در ماه ششصد هزار ت کاسب شود .طرح خوبی است .انکه اعتراض می کند .مصرفشان بالا است ..
ناشناس۷۳۶۳۲۷۰۹:۳۵:۳۷ ۱۳۹۷/۱۱/۳
دوست عزیز یه مبلغی باید بذاری روی همین 600.000 هزار که میگی بدی واسه افزایش قیمت کالاها میگی کاسب میشیم؟؟؟؟
ناشناس۷۳۶۴۴۹۱۰:۲۹:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۳
فکر میکنی به نفعته فردا روزی که قیمت همه چیز بالا رفت و دولت بعدی هم زد زیرش می فهمی چه اشتباهی کردی.
ناشناس۷۳۵۹۸۳۰۰:۵۳:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
چیمون شبیه خلیج فارسه ؟ ماشین های اشغال با مصرف ۱۵ لیتر و قیمتهای سه برابر؟ درامدمون؟
ناشناس۷۳۵۹۹۴۰۱:۰۳:۴۵ ۱۳۹۷/۱۱/۳
اینها قیمت رو آزادسازی کردن اون 24 لیتر هم سهم هر فرد،سرکاریه اصلا طرح اینه که آخرش بنزین میشه لیتری 5000 تومان
حسین۷۳۶۰۰۷۰۱:۳۰:۳۸ ۱۳۹۷/۱۱/۳
فردی که ماشین نداره سهمیه بنزین می گیره و در ضمن از حمل و نقل مثلاً تاکسی دربست با هزینه مفت بنزین دولتی استفاده می کنه و هزینه اتومبیل هم نمی دهد.
عوام۷۳۶۰۱۵۰۱:۵۱:۲۶ ۱۳۹۷/۱۱/۳
آقا چرا هی ریز ریز سیخ به جون مردم میزنین، یک دفعه کلا آزادش کنین بره خیال همه راحت بشه بعدش هم دهنتون رو ببندین و هی به ملت منت نگذارین و ادعای داشتن برنامه برایمدیریت اقتصادی نکنین
ناشناس۷۳۶۰۵۹۰۵:۰۵:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
یعنی همه ایرانی ها مجهز به باک ۲۴ لیتری میشوند؟
ناشناس۷۳۶۰۷۰۰۶:۳۳:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۳
هدف کارمندان و کارگران هستن. آقا از اول سال بعد همه با خانواده هامون کارتون خواب خواهیم شد. الی برکت الله
ناشناس۷۳۶۰۷۹۰۷:۱۲:۳۸ ۱۳۹۷/۱۱/۳
خوب با گران شدن بنزین نرخ کرایه هم افزایش پیدا می کنه و عملا هیچ منفتی نه دارا و نه ندار از این قضیه نمی برند چون افزایش قیمت بی حساب و کتاب را در پی دارد
ناشناس۷۳۶۰۸۱۰۷:۱۳:۱۷ ۱۳۹۷/۱۱/۳
اگر سرپرست خانوار خودرو نداشته باشد در نتیجه کارت سوختی هم نخواهد داشت. به این خانواده بنزین چطور تعلق میگیرد؟
مهرداد رجبي۷۳۶۰۹۰۰۷:۲۶:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۳
خدا را شکر که این طرح اینجانب در مهر ماه 1397 مورد قبول نمایندگان واقع شد. این طرح در مهر ماه ارائه و توسط سایت محترم الف منتشر شد. کاش مسئولین و مقام های کشوری گوش شنواتری داشتند. مهرداد رجبی - دکترای انرژی
ناشناس۷۳۶۴۲۲۱۰:۱۸:۰۶ ۱۳۹۷/۱۱/۳
اقای دکتر عزیز، طرح شما شاید طرح خوبی باشه ولی یه سوال اون زمان که یارانه ها هدفمند میشد یادته رییس جمعور وقت اومد گفت با درامد حاصل ازش مدرسه میسازیم بیمارستان میسازیم صنعت درست می کنیم، شما که دکترا داری و طرح دادی، ضمانت اجرای طرحت کجاست؟؟ اگه با این پول ناوگان حمل و نقل عمومی توسعه پیدا نکرد چی؟؟فکر کنم دکترای شما هم از نوع اون وزیر کشور بنده خداست.
مهرداد رجبي۷۳۷۴۵۹۱۸:۲۵:۳۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
برای من صرفه جویی در مصرف منابع ملی و جلوگیری از قاچاق سوخت و رعایت عدالت اجتماعی مهم است. ما نباید همه مسائل بی کاری و فقر و .... را با هم در نظر بگیریم. منابع امروز ما متعلق به آیندگان نیز هستند پس باید درست مصرف کنیم و از طرفی منابع فقط متعلق به ایران و ایرانیان است و باید جلوی قاچاق را بگیریم و از سوی دیگر منابع و انرژی ما ارزان هستند و حیف است که بدون کار و صرفا با فروش منابع ارزان زندگی کنیم پس باید کمی زحمت کشیدن را مانند مردم آلمان یاد بگیریم. دیگر این که حیف نیست که یک آقا زاده با خودروهای گران قیمت و پر مصرف حق یک شیر خواره را که به شیر خشک و دارو سخت نیازمند است( مادرش از تامین آنها درمانده است) با مصرف بیهوده بنزین بخورد؛ کمی وجدان بد نیست؛ یاد بگیریم درباره هم قضاوت نکنیم. یادمان باشد که ما باید اثرات مثبتی از خودمان به جا بگذاریم تا مورد نفرین آیندگان نباشیم. مهرداد رجبی
رجب۷۳۶۰۹۷۰۷:۳۳:۳۴ ۱۳۹۷/۱۱/۳
اینجا کجاست
/۷۳۶۰۹۸۰۷:۳۵:۱۰ ۱۳۹۷/۱۱/۳
سال 98 سال انتخابات است. و22 بهمن در پیش .نمایندگان نماینده خانواده خود ووزرا ونمایندگان با هم هستند .مردم سرشون بدون کلاه مانده است. چرا همه چیز مانند بنزین به قیمت فوب خلیج فارس نیست .ال شیخ نشینها اون پروژه های عظیم اجرا میشه
ناشناس۷۳۶۱۰۰۰۷:۳۶:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۳
خدایا، خداوندا! ما را از شر این دولت و مجلس خلاص کن! نمیشه آقایون تشریف ببرن منزل و هیچ کاری نکنن تا دوره شون به امید خدا تموم شه....قطعا وضع مملکت بهتر میشه.
ناشناس۷۳۶۱۰۴۰۷:۴۰:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۳
این ۲۶ لیتر مجانیه که اینقدر منت سر مردم می گذارید؟ فوب خلیج فارس با دلار ۱۲رتومنی می شه ۱۰ هزار تومن اونوقت سال دیگه دلار شد ۲۰ تومن بنزین چند می شه؟
ناشناس۷۳۶۶۷۱۱۱:۴۳:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۳
بله دوست عزیز، ظاهر طرح اینه که 24 لیتر رو مجانی می دن. یعنی اگر محاسبه شما درست باشه (هر لیتر 10 تومن)، هر فردی (در صورت عدم استفاده از بنزین) ماهی 240 تومن گیرش میاد. مثلاً یک خانواده 4 نفره روستایی که بنزین مصرف نمی کنند، ماهی حدود یک میلیون یارانه می گیرن.
ناشناس۷۳۶۱۱۵۰۷:۴۶:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
این چه طرحی است که از ذهن معیوب آقایان بیرون آمده است؟ رواج دلال بازی و سر کار گذاشتن ملت است. این طرح ناراضی تراشی است. در کجای دنیا چنین الگویی هست؟ اقتصاددانان کجا هستند؟ چرا آقایانی که برای کوچکترین مسئله اظهار نظر می کنند ساکتند؟
ناشناس۷۳۶۱۱۶۰۷:۴۷:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۳
. لعنت به من که به شما رای دادم ، هر روز با طرح های کمونیستی سرمایه داری عبری عربی اسلامی تون خوشی رو از مردم بگیرید . آقای زنگه لعنت بر شما .
ناشناس۷۳۶۱۳۱۰۸:۰۳:۵۷ ۱۳۹۷/۱۱/۳
قطعا اگر مبنای این طرح کارشناسی و دقیق باشد مبنای محاسبه 24 لیتر را باید اعلام کنند وگرنه مثل اکثر کارهای قبلی مشکلی بر مشکلات مردم اضافه خواهد شد . حکایت ملت ایران با این لوایح و طرح ها حکایت "دستش نزن بدتر می شه" است ، ما که به لطف و کرم و تدبیر شما امیدی نداریم لااقل جیب ملت رو نزنید !!!!
ناشناس۷۳۶۱۴۶۰۸:۱۶:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۳
پاتون رو از خرخره مردم بردارید که آینده خوشی براتون تصور نمیشه با این طرح های مزخرف
ناشناس۷۳۶۴۳۷۱۰:۲۵:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۳
این ضمینه سازی فتنه و نارضایتی عمومی این رو این مجلس ثابت کرده
ناشناس۷۳۶۶۴۴۱۱:۳۵:۱۹ ۱۳۹۷/۱۱/۳
هیچ فتنه ای در کار نیست این نارضایتی از وضع موجود و اعتراض به آن می باشد که مجلس آغازگر این وضع اسفناک می باشد.
ناشناس۷۳۶۱۵۷۰۸:۲۰:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
تانکرهای قاچاق، لوله های دزدی سواحل خلیج فارس و عمان، مرزهای عراق و افغانستان و آدم های فاسد .... نمی تونند کنترل کنند از مردم مایه می گذارند..... خدایا امام زمان برسون که از دست این مسئولین خدانشناس نجات پیدا کنیم.
ناشناس۷۳۶۱۷۷۰۸:۳۲:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۳
پیش به سوی فقر مطلق و بدبختی و فساد ، .....
ناشناس۷۳۶۱۹۱۰۸:۳۷:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۳
در مدیریت جهانی آقایان راهی جز گران کردن بنزین نمانده است فقط می خواهند مردم را شریک کنند تا صدایشان در نیاید و همه مشغول کاسبی و خرید و فروش بنزین شود!
ناشناس۷۳۶۳۴۰۰۹:۴۴:۳۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
در صورتی این طرح بدرستی اجرا می گردد که تعرفه بر اتوموبیلهای خارجی کاهش یابد ومردم در خرید خودرو ایرانی وخارجی با مصرف بنزین کم حق انتخاب داشته باشند با این شرایط حتی اگر قیمت بنزین از قیمت فوب خلیج فارس بیشتر گردد مردم رضایت بیشتری خواهند داشت
ناشناس۷۳۶۴۳۵۱۰:۲۴:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۳
بگو تو که این طرح رو می دیدی تعرفه ماشین هیبریدو صفر کن بعد بنزین رو بکن اهرم فشار خود به خود مصرف کم میشه
ناشناس۷۳۶۴۴۸۱۰:۲۹:۲۴ ۱۳۹۷/۱۱/۳
ازماست که برماست
ناشناس۷۳۶۴۵۱۱۰:۲۹:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
خدایا سایه این مدیران گل و بلبل را از سر ملت کم نکن و صد البته خلایق ....
ناشناس۷۳۶۵۰۶۱۰:۴۸:۵۰ ۱۳۹۷/۱۱/۳
اگر اسلام اینست که میبینیم من این دین را به مسئولین اجرا کننده این گرانی ها هدیه میدهم ومبارکشان باشد.
ناشناس۷۳۶۶۹۰۱۱:۴۸:۲۰ ۱۳۹۷/۱۱/۳
ننگ بر این مجلس
ناشناس۷۳۷۱۲۵۱۴:۴۱:۳۷ ۱۳۹۷/۱۱/۳
بسیار طرح خوبی است. بعد از مدتها یک طرح اقتصادی عاقلانه و مفید. دو مشکل را همزمان حل می کند. توزیع یارانه بین مردم و عدم توزیع یارانه بنزین بین ماشین دارها
ناشناس۷۳۷۱۴۵۱۴:۵۵:۳۹ ۱۳۹۷/۱۱/۳
طرح بسیار خوبی است البته اگر خوب اجرا شودبخشی از درامد هارا باید صرف مدرسه سازی وتجهیز مدارس کرد
خسته۷۳۷۲۵۰۱۵:۴۷:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۳
خداییش با ایده زیر که در همین الف منتشر شده است مقایسه کنید و ببینید که چرا کشور ما در جا می زند. از راه حل های ساده استقبال نکنید ریل توسعه را بیابید. توسعه حمل و نقل هوشمند مگر کم چیزی است ؟ https://www.alef.ir/news/3971012025.html
اکبرآقا۷۳۷۲۵۹۱۵:۵۳:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۳
داداش افت داره باک پراید 40میلیونی با30تومن پربشه .لااقل باس 250هزاربنزین بریری توش .کسرلاتینباشه!!!! راستی فوب بندرعباس بنزین چنده!
علی۷۳۷۳۳۴۱۶:۴۳:۲۸ ۱۳۹۷/۱۱/۳
طرح بسیار خوبی است مشروط بر اینکه ابتدا مصوب شود حداقل حقوق کارگران باید 90 درصد فوب خلیج فارس پرداخت شود و بعد کلیه هزینه ها رو به 90 درصد فوب خلیج فارس پرداخت نمایند!
پیمان۷۳۷۶۷۱۲۱:۲۲:۱۴ ۱۳۹۷/۱۱/۳
فکرشو بکنید میریم پمپ بنزین باید چک بکشیم! هر باک 1 میلیون تومان ...
ناشناس۷۳۷۶۹۶۲۱:۳۴:۱۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
اینها هدف اصلیشون گران کردن قیمت بنزینه منتهی با پنبه سر میبرند منتظر گرانی بینهایت باشید
فرامرز۷۳۷۷۶۴۲۲:۳۸:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۳
این چه استدلالی است؟پس باید به حساب کسانی که دانش آموز و دانشجو ندارند یارانه مربوط را پرداخت کرد!!! به کسانی که با مجموعه های دولت کار ندارند به ازای هر مجموعه ای حق عدم دریافت خدمات باید پرداخت کرد!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین