ماجرای نماینده سراوان و رفتار عجیب فراکسیون امید و اصلاح طلبان

گروه سیاسی الف،   3971002189 ۵۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

ماجرای توهین نماینده سراوان به کارمند گمرک موجب واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی شد؛ اما متاسفانه جریانات و گروه‌های سیاسی آن چنان که انتظار می‌رفت نسبت به این ماجرا موضع گیری نداشتند.

ماجرای نماینده سراوان و رفتار عجیب فراکسیون امید و اصلاح طلبان

به گزارش الف، به رسم و قاعده دموکراسی و مردم سالاری هر جریان سیاسی باید پاسخگوی عملکرد نمایندگان یا روسای جمهوری باشند که از آن‌ها در جریان رقابت های انتخاباتی حمایت کرده‌اند. اگر چه این اصل در بیشتر مواقع توسط جریانات سیاسی مختلف نادیده گرفته شده، اما در ماجرای درگیری نماینده سراوان در گمرک و حواشی بعد از آن، برای اولین بار اتفاق عجیبی توسط برخی اعضای فراکسیون امید رقم زده شد که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

از آن جا که نماینده سراوان با لیست اصلاح طلبان به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد و در سه سال فعالیت در مجلس دهم تا کنون نیز در فراکسیون امید عضویت داشته انتظار می‌رفت اصلاح طلبان و این فراکسیون نسبت به موضوع پاسخی معقول و منطقی ارائه دهد؛ اما نه اصلاح طلبان و نه فراکسیون امید تاکنون موضع گیری رسمی در این باره نداشته و فاطمه سعیدی، یکی از اعضای این فراکسیون اعلام کرده قرار است در این باره تشکیل جلسه دهند.

سعیدی در این باره می نویسد: «پیرو اتفاقات پیش آمده در خصوص نماینده سراوان کمیته‌ای در فراکسیون امید مجلس تشکیل شده است. آقای درازهی و مسئولان وزارت اقتصاد برای تشریح موضوع به این کمیته دعوت می‌شوند. نتیجه بررسی موضوع به اطلاع مردم که ولی‌نعمتان حقیقی مسئولان هستند می‌رسد.»

اما هنوز خبری از برگزاری این جلسه و خروجی آن منتشر نشده است. البته موضع گیری برخی اعضای فراکسیون امید نسبت به توهین نماینده سراوان در نوع خود جالب به نظر می رسد. تقریباً اکثریت قریب به اتفاق این نمایندگان که موضع گیری داشته اند در واکنش به این موضوع در مرحله اول از نماینده سروان حمایت کرده‌اند.

چنان چه محمود صادقی در اولین توییتی که نسبت به این موضوع منتشر کرد، نوشت: «در جلسه امروز مجلس نماینده سراوان ضمن عذرخواهی به خاطر تعابیر نامناسبش توضیح داد رفتار او در واکنش به توهین آن کارمند به او و بلوچ بودن و سنی بودنش بوده و اینکه باوجود تعیین وقت قبلی برای دیدار با رییس گمرک او را ۴۵ دقیقه معطل کرده اند. برای قضاوت منصفانه باید فیلم کامل دیده شود.»

سهیلا جلودارزاده نماینده تهران هم به اعتماد آنلاین گفت: «برخی از نهادها که اگر لازم باشد بعدا نام آنها را خواهم گفت، احساس خصومت با نماینده را در میان کارکنانشان ایجاد کرده‌اند. این رفتار درست نیست چون نمایندگان مجلس از هر شهر و هر جایی که باشند منتخب مردم هستند و بی‌احترامی به یک نماینده، بی‌احترامی به مردم است. علیرغم وقت قبلی نماینده سراوان ۴۰ دقیقه پشت در قرار گرفته بود و زمانی‌که اعتراض می‌کند برخورد این‌چنینی با او می‌شود.»

پروانه مافی نماینده تهران هم گفت: «در مجموع، رفتار مراجعه کننده‌ای که به نماینده توهین می‌کند، و حتی او را بیرون می‌کند، از این منظر بسیار بسیار ‏زشت و نادرست است. آن هم نماینده‌ای که بالاخره از مردم رای گرفته و به دنبال کار مردم در آنجا حضور یافته.‏ از طرف دیگر، عصبانیت نماینده و کلماتی که نباید به زبان جاری شود، از این جهت، به آن نماینده نقد وارد است.‏»

مسعود پزشکیان، عضو فراکسیون امید در این باره به اعتماد می‌گوید: بد است که در یک مملکتی یک نماینده‌ای به جایی وارد شود و او را تحویل نگیرند و به او بی‌احترامی و سپس تحریکش کنند. بعد هم که او حرفی بزند بگویند نماینده توهین کرد؛ این کار بسیار زشت است.

علی مطهری هم در گفت‌وگویی با رادیو تلویحا از نماینده سراوان حمایت کرد، از تقطیع فیلم گفت و انتشار این کلیپ را مصداق اشاعه فحشا دانست!

اما در مرحله بعد، وقتی نمایندگان فراکسیون امید با انتقادات فراوان در فضای مجازی و رسانه‌ای مواجه می‌شوند موضع گیری‌های اولیه خود را تغییر می‌دهند. این تغییر موضع در توییت‌های صادقی مشهود است. صادقی در واکنش به توییت علی علیزاده، فعال رسانه‌ای خارج از کشور نیز که خواهان موضع گیری علنی فراکسیون امید در این باره است می‌نویسد، عضو عادی این فراکسیون است.

 

الیاس حضرتی، دیگر نماینده تهران نیز دو روز قبل در توییتر در این باره نوشت: با پیگیری مساله‌‌ای که هفته‌ی گذشته در گمرک رخ داد، از آقای محمدباسط درازهی، نماینده سراوان خواستم تا فردا با هماهنگی مسوولان مربوطه، در محل گمرک حاضر شده و از کارمندان شریف گمرک عذرخواهی کند. نماینده تهران در مجلس تاکید کرد: وظیفه نماینده مجلس، خادمی ملت است، نه بیشتر.

واضح و مسلم است این نماینده به توصیه این عضو فراکسیون امید عمل نکرده، البته عمل به این توصیه نیز نمی‌توانست این پرونده را مختومه اعلام نماید؛ اما با این وجود تاکنون فراکسیون امید و اصلاح طلبان موضعی واحد و به عنوان یک جریان سیاسی در این باره اتخاذ نکرده‌اند. فراکسیون امید چه بخواهد و چه نخواهد در این باره مسئولیت اجتماعی و سیاسی دارد و قاعده دموکراسی حکم می کند درباره حواشی حضور نماینده سراوان در گمرک اعلام موضع کند.

دیدگاه کاربران

مهندس جنت شهری۶۸۹۷۰۷۰۷:۳۶:۰۶ ۱۳۹۷/۱۰/۳
نمایندگان امید حرف بدی نزدند که اینقدر صغری .و کبری میچینید.
ناشناس۶۸۹۷۸۸۰۸:۴۵:۲۹ ۱۳۹۷/۱۰/۳
نمایندگان لیست امید، یکی از مسئولان اصلی وضع وحشتناک اقتصادی و فرهنگی و سیاسی کشور هستند و نتیجه رای دادن دیمی به لیستها میشود ورود امثال همینها به مجلس.
ناشناس۶۹۰۲۶۶۱۲:۵۴:۵۲ ۱۳۹۷/۱۰/۳
اصولگراها را هم دیدیم با احمدی نژاد جونشون !
ناشناس۶۹۰۵۱۸۱۵:۱۱:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۳
از این به بعد یک رای به اصلاحات بده یکی به اصولگرا تا مجلس نصف نصف بشه
ناشناس۶۹۰۵۱۹۱۵:۱۲:۴۲ ۱۳۹۷/۱۰/۳
هرچی بود بهتر از تکراری های پیرمرد بود....از بعد از 29 اردیبهشت 1396 همه چی گران شد این مشخص است که دولت همه چی را فدای انتخابات 96 کرده است
ناشناس۶۹۰۶۱۹۱۶:۲۱:۴۵ ۱۳۹۷/۱۰/۳
احمدی نژاد خراب کرد یه نفر بود شما که لیست هستین چی می گین ، یعنی لیست امیدتون گند زد به مجلس ، دولت و شهرداری و .... البته وقتی با پول نماینده بشی عجیب نیست.
ناشناس۶۹۰۶۳۳۱۶:۳۵:۰۳ ۱۳۹۷/۱۰/۳
واقعا شرف داشت به شماها
ناشناس۶۹۰۷۳۳۱۷:۲۸:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۳
ولی بعد از چپ کردن احمدی نژاد اصول گراها به صورت علنی در مقابلش صف آرایی کردند.
ناشناس۶۸۹۷۹۰۰۸:۴۶:۱۴ ۱۳۹۷/۱۰/۳
مجلس داریم باب قهوه قجری
ناشناس۶۸۹۸۲۵۰۹:۰۷:۳۷ ۱۳۹۷/۱۰/۳
اول یه سوال، الان در محل اسم به نظر شما لازم هست نوشته بشه مهندس....؟ طرف معطل شده که شده، اگر برای کار مردم بوده و نه ویژه ها! برای کارش داد و بیداد میکرده و نه توهین به کارمند و کشور و رای مردم. از خود راضی تشریف داشته. لکسوس سوار عزیز! ممنون میشیم دلیل ملاقات نماینده مردم با رییس گمرکو بفرمایند و آیا این جزو وظایف نمایندگی هست؟ قانون گذاری و نظارت بر اجرا؟!؟؟!
شمس۶۸۹۸۳۷۰۹:۱۹:۱۵ ۱۳۹۷/۱۰/۳
شما یا از نمایندگان امیدی یا ژن خوب که رفتار این قماش را توجیه میکنی
ناشناس۶۸۹۹۸۱۱۰:۳۳:۰۳ ۱۳۹۷/۱۰/۳
بله عجیب نیست متناسب با شعور خودشون و طرفداراشون حرف می زنن و عمل می کنن
ناشناس۶۹۰۶۱۷۱۶:۲۱:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۳
اونوقت تو با این ادبیاتت لابد داری به لیست امید واصلاحات درس اخلاق می دی ! نه جانم خراب کردی !
ناشناس۶۹۰۰۲۸۱۰:۵۴:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۳
آقای صادقی! این نکته هیچ ارتباطی با قومیت ندارد. ایشان طبق شواهد از زمان ورود و خروج تنها دوازده دقیقه آنجا بوده اند و آنهم برای مصالح یک وارد کننده ی خوردرو بعنوان یک نماینده ی استان محروم که این نکته نیز مایه شرم است علاوه بر توهین هایششان به ملت. نکته بعدی سوی استفاده از عندان "استاد" دانشگاه بجای "مربی"(مدرک کارشناسی ارشد) است و بدتر از همه سرقت علمی. اگر شما فراکسیون امید دغدغه ای برای برخورد با فساد در درونتان ندارید انتخاب بعدی ملت قطعآ نخواهید بود.
ناشناس۶۹۰۳۳۸۱۳:۳۳:۳۳ ۱۳۹۷/۱۰/۳
عجیبه با این همه خرابکاری بی سابقه لیست امید، باز هم افرادی هستند که هنوز برایشان لایک میفرستند، البته به احتمال قوی یا خودشانند یا فامیلشان یا ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
ناشناس۶۸۹۷۲۱۰۷:۵۸:۳۳ ۱۳۹۷/۱۰/۳
ما اینگونه خدمت نمایندگان محترم را نخواهیم باید چه کنیم؟!!!
رجایی۶۸۹۸۸۱۰۹:۵۱:۴۹ ۱۳۹۷/۱۰/۳
فحش و ناسزا به ملت ندن اسناد علمی رو جعل نکنن دلالی نکنن ما خدمت ازشون نخواستیم !
ناشناس۶۸۹۹۱۷۱۰:۰۹:۳۹ ۱۳۹۷/۱۰/۳
ما حاضریم بهشون خدمات هم بدیم فقط فحش ندهند بمون
ناشناس۶۸۹۷۲۲۰۷:۵۹:۱۵ ۱۳۹۷/۱۰/۳
نوبت به حزب امید که میرسه اشاعه بدی ها محسوب میشه و نباید انجام بشه اما در مورد دیگران و حزبهای دیگر شعار دانستن حق مردم است سر میدهند
کارمند بدبخت دولت تدبیر !!!۶۸۹۷۲۶۰۸:۰۳:۳۳ ۱۳۹۷/۱۰/۳
بدبختی حال حاضر این ملت و اوضاع نابسامان اقتصادی کشور محصول تفکرات اصلاح طلبان و دوستان این آقا در فراکسیون امید است . مگه قرار نبود به عقب برنگردیم !؟ در شان ملت ایران است که با کارت ملی ساعت ها توی صف گوشت یخی وایسن ؟!!!!!!
ناشناس۶۸۹۸۷۰۰۹:۴۵:۲۹ ۱۳۹۷/۱۰/۳
یادمه روحانی گفت ما دیگه به عقب برنمیگردیم . الان دقیقا برگشتیم به سال 61 و 62 زمان جنگ روحانی ! متاسف ام
ناشناس۶۸۹۷۳۰۰۸:۰۴:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۳
ما احمدی نژادو میخواهیم روحانی و رفقاش مملکت رو 150 سال به عقب راندند
ناشناس۶۸۹۸۴۳۰۹:۲۳:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۳
احمدی نژاد حتی اگر نیاید هم الان برای مردم یک قهرمان ساده زیست و پرتلاش است
ناشناس۶۸۹۸۷۵۰۹:۴۸:۵۰ ۱۳۹۷/۱۰/۳
احمدی نژاد 50 سال و روحانی 180 سال مملکت رو عقب بردند ولی در مجموع احمدی نژاد خیلی خیلی از این بهتر بود
ناشناس۶۸۹۷۳۲۰۸:۰۷:۰۲ ۱۳۹۷/۱۰/۳
لیست امید با دردهای این مردم بیگانه اند
ناشناس۶۸۹۷۴۷۰۸:۱۶:۵۰ ۱۳۹۷/۱۰/۳
همه دربرابر قانون یکسانند و مجلس که خودش محل قانونگذاری است حتما باید به قانون احترام بگذارد و فردخاطی رو به اشد مجازات برساند در غیر اینصورت عمل به قوانین برای مردم هم بی معنا خواهد بود لاپوشانی و ماست مالی هم فایده نداره
ناشناس۶۸۹۷۴۸۰۸:۱۷:۵۰ ۱۳۹۷/۱۰/۳
کدام امید ؟! گوشت 75000 مرغ 14000 پوشک 85000 پراید 35000000 پسته 170000 دولت برای کسی امید باقی گذاشته ؟
ناشناس۶۸۹۹۲۲۱۰:۱۲:۲۵ ۱۳۹۷/۱۰/۳
امید به انتقال به قبرستان در ما افزایش یافته
ناشناس۶۹۰۲۷۴۱۲:۵۸:۲۹ ۱۳۹۷/۱۰/۳
نه تو رو خدا قبر خیلی گرونه یه صاعقه بزنه ییهویی پودر بشیم خوبه
حسنی۶۸۹۷۵۰۰۸:۱۸:۴۴ ۱۳۹۷/۱۰/۳
روحانی به نفع احمدی نژاد کنار برود
چالاکی۶۸۹۸۴۱۰۹:۲۱:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۳
عملا اینگونه است و حسن فضای جامعه را به نفع کاملا محمود آماده کرد
ناشناس۶۸۹۹۲۸۱۰:۱۵:۲۱ ۱۳۹۷/۱۰/۳
روحانی به نفع خیر و صلاح و ابادانی این مملکت کنار برود حسن و محمود تفاوت چندانی با هم ندارند
ناشناس۶۸۹۷۵۲۰۸:۱۹:۲۹ ۱۳۹۷/۱۰/۳
خبری از روحانی نیست !!!!!
ناشناس۶۸۹۷۹۱۰۸:۴۷:۰۴ ۱۳۹۷/۱۰/۳
حتما کیش هستند،‌ امیدواریم مات نشوند !!
کارمند ایستگاه 5 تله کابین توچال۶۸۹۹۵۵۱۰:۲۵:۲۸ ۱۳۹۷/۱۰/۳
اینجا نیستند
ناشناس۶۹۰۳۱۳۱۳:۲۵:۲۵ ۱۳۹۷/۱۰/۳
دمت گرم داداش یا آبجی با این کامنت خیلی خیلی بامزه ات خیلی خندیدم. خدا امواتت را رحمت کنه شیری که خوردی نوش جونت تلخی خاصی داشت پیامت که از اونهم خیلی خوشم اومد. موفق باشی
ناشناس۶۸۹۷۵۶۰۸:۲۳:۴۵ ۱۳۹۷/۱۰/۳
این طیف فقط به فکر جیب خودشون و داماداشون هستند
ناشناس۶۸۹۷۵۹۰۸:۲۶:۲۷ ۱۳۹۷/۱۰/۳
واقعیت اصلاح طلبان برای همه مشخص شد
ناشناس۶۸۹۷۶۰۰۸:۲۷:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۳
با طیف امید باید همان کاری را کرد که آن شهروند کاپشن چرم مشکی کرد
ناشناس۶۸۹۷۹۲۰۸:۴۷:۱۹ ۱۳۹۷/۱۰/۳
طبق لیست خود الف در مجلس فقط ۱۵ نفر به رفتار نماینده مذکور اعتراض کردن الباقی که یا اعتراض نکردن و یا حمایت کردن آیا همه اصلاح طلبند ؟
محمد۶۸۹۷۹۶۰۸:۴۹:۳۶ ۱۳۹۷/۱۰/۳
ببخشید توهینهای رئیس جمهور منتخبتون چی میشه میدونید که منظورم چیه :خس و خاشاک
ناشناس۶۹۰۴۰۱۱۳:۵۷:۴۹ ۱۳۹۷/۱۰/۳
اولا وسط دعوا نرخ تعیین نکن لطفا دوما شماها چرا به خودتون گرفتین؟ مگه جزدسته خس و خاشاک هستین و یا بودین؟ سوما لطفا یکبار برای همیشه برید و فیلم اون مصاحبه را با دقت ببینید مطمئنم خیلی چیزا دستگیرتون میشه.
ناشناس۶۸۹۸۱۰۰۸:۵۸:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۳
ای کاش نمایندگان مثلا ملت درمورد پرپر شدن چهار دسته گل زاهدانی و سوختنشان در مدرسه هم واکنش نشون میدادند یا وزیر رو استیضاح میکردند
علی یانگ۶۸۹۸۵۵۰۹:۳۲:۱۶ ۱۳۹۷/۱۰/۳
یه سفره پهن شده همشون با هم می خورن.اصلاح طلب و اصول گرا هم نداره
قنبر۶۸۹۹۱۹۱۰:۱۱:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۳
واقعیت همشون برای مردم روشن شده فقط بفکر ثروت اندوزی هستند نه خدمت به مردم
ناشناس۶۸۹۹۶۸۱۰:۲۸:۴۰ ۱۳۹۷/۱۰/۳
ماهیت اصلاحطلبی دیکتاتوریست
ناشناس۶۹۰۳۳۴۱۳:۳۳:۰۵ ۱۳۹۷/۱۰/۳
نکنه پورشه ها رو همه با هم تقسیم می کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۶۹۰۴۵۰۱۴:۳۰:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۳
اصولگرایان که حامی احمدی نژاد بودند چه؟ آنها نباید پاسخگوی کارها و رفتارهای او می بودند؟
ناشناس۶۹۰۴۶۳۱۴:۴۳:۱۴ ۱۳۹۷/۱۰/۳
۹دی نزدیکه اما هنوز یه عده توی توهم به سر می برند وحاضر نیستند برای یکبار هم شده نوار سخنرانی احمدی نژاد را میدان ولیعصر گوش کنند که به چه کسانی خس وخاشاک گفت این شامل مسئولین هم میشود که نمیخواهند مردم واقعیت رابشنوند
حامد۶۹۰۶۴۲۱۶:۳۸:۰۷ ۱۳۹۷/۱۰/۳
جالبه نماینده سراوان ادعا می کنه کارمند گمرک توهین مذهبی کرده.این حرف اون که یک ادعا بیشتر نیست.ثانیا کارمند گمرک خودش سنی مذهب حنفی است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  3. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  4. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  5. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  20. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  21. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  22. یک سیلی برای تنبیه

  23. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  24. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

  25. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

آخرین عناوین