سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران؛ ازغدی: انتقاد را سرکوب نکنید/ نماز جمعه تریبون تکرار و کلی گویی بی فایده نیست/ رهبری هم باید پاسخگوی اختیارات خودش باشد/نهادهای حکومت در سه قوه و منصوب، باید شفاف و مسئولیت پذیر باشند

گروه سیاسی الف،   3970923098 ۳۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
ازغدی: انتقاد را سرکوب نکنید/ نماز جمعه تریبون تکرار و کلی گویی بی فایده نیست/ رهبری هم باید پاسخگوی اختیارات خودش باشد/نهادهای حکومت در سه قوه و منصوب، باید شفاف و مسئولیت پذیر باشند

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گفت: نماز جمعه تریبونی است که باید در آن خدمات حکومتی ها به مردم توضیح داده شود تا مردم سوء ظن پیدا نکنند.

به گزارش ایرنا، حسن رحیم پور ازغدی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران در مصلی تهران به مناسبت سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، به دو قرائت از نماز جمعه اشاره کرد و افزود: نماز جمعه محمدی، علوی و انقلاب اسلامی با بقیه نماز جمعه ها متفاوت است. نماز جمعه تریبونی است که باید خدمات حکومتی ها به مردم توضیح داده شود تا مردم، سوءظن پیدا نکنند و مسئولان به جای پاسخگویی به برخی مفاسد نباید کاری کنند که اینگونه مسائل به کل سیستم و مسئولان تعمیم داده شود.

وی ادامه داد: در نماز جمعه به جای پاسخگویی، ناهیان از منکر، صاحبان حق، مظلومان و مستضعفان را متهم به تشویش اذهان عمومی، تضعیف نظام و ضد انقلابی گرایی نکنند و رهبری را پاسخگوی کارکرد چند میلیون کارمند و کارگزار حکومت در سه قوه نکنیم. وی با اشاره به قرائت بی خطر از نماز جمعه، گفت: نماز جمعه ای که دهه به دهه مخاطبانش را نتواند کمی و کیفی تجدید کند و با جامعه نتواند جوان شود، نماز جمعه ای است که در متن مشکلات، مطالبات و بدهی های اجتماعی مانده است، نماز جمعه ها نباید تبدیل شوند به تریبون تکرار و مکررات و کلی گویی بی فایده یا کم فاید، برخی نماز جمعه های ما این طور هستند و برخی نیستند.

رحیم پور ازغدی افزود: بین دو قرائت از دو نماز جمعه مراقب باشیم سراغ کدام طرف می رویم، نماز جمعه محل طرح مشکلات اجتماعی آن هم با راه حل اسلامی و انقلابی است. نباید بگذاریم کارگر بی کاری که قربانی اقتصاد است، بی جواب بماند. بلکه باید پناهگاهش نماز جمعه باشد. وی ادامه داد: خدمات و اشکالات مدیریت های حکومتی، حوزه و دانشگاه، باید در نماز جمعه شفاف، منطقی و اخلاقی، مطرح شود. حوزه، دانشگاه و مدیریت ها باید شجاع و مسئولیت پذیر باشند و قصور خود را بپذیرند، باید حکومت شفاف باشد، رهبری در یکی از مباحث درسی اخیر خود اعلام کردند تابع منطق امیرالمونین هستیم. تمام نهادهای حکومت در سه قوه و تمام نهادهایی که به طور خاص منصوب رهبری هستند، باید به لحاظ اقتصادی و مدیریت کاملا شفاف و مسئولیت پذیر باشند.

رحیم پور ازغدی گفت: اینکه چقدر پول، قدرت و اختیارات در دست شما بوده و چه مسئولیت هایی برای شما تعریف شده و چه کرده اید، یکی از این نهادها هم شورای عالی انقلاب فرهنگی است و این شورا هم باید پاسخگو باشد که در راس آن رئیس شورا که همیشه رئیس جمهوری است، باید پاسخگو باشد. دبیرخانه و اعضای حقوقی شورا پاسخگوی مسئولیت و اختیاراتی که دارند و اعضای حقیقی نیز باید پاسخگوی مواضعی که گرفتند و مواضعی که باید می گرفتند و نگرفتند، باشند.

وی تاکید کرد: همه باید جواب دهند که آیا در دوره مسئولیت به خودتان رسیدند یا به مردم و محرومان، رهبری هم باید پاسخگوی اختیارات خودش باشد که هست، نباید رهبری پاسخگوی کوتاهی های ما در نهادها در رسانه ها، رسانه ملی، نماز جمعه و سایر نهاهای حکومتی باشد. از جمله کوتاهی ها و قصورهایی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی به خصوص از سوی سران سه قوه و کسانی که مسئولیت حقوقی دارند، صورت می گیرد. این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نماز جمعه انقلاب اسلامی، نماز جمعه امیرالمومنین است که خانمی به نام «سوده» از شهرستان خود می آید سر نماز جمعه، جلوی امیرالمومنین، زانو می زند و قبل از شروع نماز می گوید، یا امیرالمومنین اول به سوال من جواب بده و بعد نماز بخوان، مسئول شما در شهر ما آدم خشن و بی ادبی است و حق الناس را رعایت نکرده و پاسخگو نیست، امیرالمومنین قبل از خواندن نماز و گرفتن توضیح از مسئولان، وقتی از سخن این زن مطمئن می شود، نامه عزل آن مسئول را به آن زن می دهد و می گوید این نامه را به فلانی بده و بگو از پشت میزت بلند شو، این نماز و مدیریت علوی است.

رحیم پور ازغدی افزود: به روح مقدسی که در نسل جوان و سوم انقلاب و این جمهوری مظلوم جوانه می زند، احترام بگذارید، انتقاد را سرکوب نکنید، آزادی بیان و نهی از منکر و امر به معروف حکم شرعی، حکم الله، حق الناس و نیاز قطعی است، هزار سال غربت اسلام و مظلومیت شیعه را از یاد نبریم، با شتاب و بی فکر حرف نزنیم، بلکه باید یکدیگر را پیدا کنیم و با هم حرف بزنیم و حرف یکدیگر را بشنویم. نماز جمعه زنده جریان خون را در رگ های جامعه زنده نگه می دارد.

وی ادامه داد: بار سنگینی را از دهه 50 و 60 کشیدیم، استخوان های ما درد می کند، این رسالت باید به شانه فرزندان و نسل جدید منتقل شود، همه برای مردن به دنیا آمدیم؛ به جز اسلام و انقلاب، همه ما فرع هستیم و اسلام اصل است همه ما ذلیل و اسلام عزیز است و باید عزیز بماند ما می رویم اما اسلام می ماند باید فدا شویم و انقلاب بماند و نباید بگذاریم کسانی که به اسلام و مسئولیت ها آویزان شده اند، اسلام را فدای موقیعت خودشان کنند. رحیم پور ازغدی اضافه کرد: باید از نماز جمعه مراقبت کنیم تا عقیم، غیرمردمی و کلیشه ای نشود، نماز جمعه باید حلقه وصل دولت و مردم باشد، این جا تریبون است باید دوطرفه باشد. دادگاه اخلاقی، حق اللهی و حق الناسی است، نماز جمعه جای تکرار کلیات بی اثر نیست، محل پاسخ به ابهامات، شبهات و اشکلات جدید است نه تکرار مکررات.

وی ادامه داد: این جا تریبون پاسخگو کردن روسای سه قوه و معاونان، دولتی و غیردولتی ها است؛ محل شفاف سازی بیت المال است که از کجا می آید و کجا صرف می شود و اینکه هر کسی به اندازه اختیارات و مقدار پولی که دستش است، باید پاسخگو باشد. نماز جمعه سلاح روز را در دست می گیرد و امام جمعه برای امر به معروف و نهی از منکر، بازخوانی ارزش های توحیدی، عدالت اجتماعی و رصد کردن ساده زیستی ملازمان بیت المال که نشود بیت الحال است. نماز جمعه تریبونی است برای پاسخگو کردن دانشگاه ها که چقدر خرجتان شده و چه فایده ای به حال این ملت دارند و کدام یک از مشکلات جامعه را به روش علمی حل کرده اند.

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه گفت: نماز جمعه محلی برای پاسخگو کردن حوزه ها است، مدیریت حوزه های علمیه، مدرسان، تا مراجع تقلید همه باید پاسخگوی مسئولیت های معرفتی خود باشند. دوره کلیات و مکررات گذشته است. باید عبور کنیم از این عصر و باید در متن جامعه باشیم؛ جامعه رفت و شما جا مانده اید، دوران استثنایی تشیع است و شما در دنیا و آخرت مسئول هستید که چرا از دشمنان ملت عقب ماندید، بسیاری از سنگرهای فقهی و معرفتی خالی مانده است.

رحیم پور ازغدی تاکید کرد: فیضیه مظلوم باید پرچمدار آگاهی، عدالت و فقاهت زنده باشد، به گفته امام راحل (ره) باید مراقب خطر نفوذ در حوزه تا حد مرجع سازی باشیم. امام این صحبت را هم در وصیت نامه خود کرده اند و هم بارها قبل از آن از نجف تا قم و قم تا نجف گفته اند، مرجع پاپ نیست، مرجعیت نمایشی و ارثی نیست حوزه محافظه کار و روحانیت بی درد، روحانیت شیعه علوی نیست. وی ادامه داد: تمایل به اشراف گرایی خیانت به روحانیت شیعه است، عده ای معدود به جای کل حوزه و روحانیت پاسخ سئوالات و شبهات را می دهند. نماز جمعه باید قلب تپنده جامعه باشد که به مردم امید دهد و دشمنان مردم را مایوس کند، مغز بیدار جامعه باشد برای مشکلات مادی، معنوی، اخلاقی و عملی مردم مدام راه حل بدهد.

رحیم پور ازغدی گفت: امام جمعه باید در کنار کارگر محرومی که قربانی اقتصاد شده یا قربانی خصوصی سازی های بی حساب و کتاب و بی نظارت شده است، بایستد. هیچ امام جمعه ای نباید به کارگری که بیکار شده و خانواده اش گرسنه مانده، آن هم به دلیل نظارت غلط در مساله خصوصی سازی، بگوید اینها به نماز جمعه چه ربطی دارد، بروید حرف هایتان را در جای دیگر بزنید. وی افزود: تشریفات در نماز جمعه حرام است، در صف اول نماز جمعه جلوی دوربین نشستن فضیلت نیست. امنیت 99 درصد مسئولان در خطر نیست و احتیاج به محافظ و تشریفات ندارند، امنیت اسلام در خطر است. پاویون و وی آی پی نشین ها در سراسر کشور مضر به حال جمهوری اسلامی هستند.

رحیم پور ازغدی ادامه داد: مسئولان صالح و خدمتگزار در نماز جمعه بیایند و به انتقادات، شبهات و شایعات پاسخ دهند تا قربانی برخی مسئولان نشوند، مدیرانی که دروغ گفتند، وعده، امید و ترس های دروغ در دل ملت پروراندند و صداقت، شفافیت، شجاعت و مسئویت پذیری نداشتند، باید در این محفل مقدس به صراحت مورد خطاب و نهی از منکر قرار گیرند، نهضت نهی از منکر و امر به معروف را در فیضیه، قم، دانشگاه، جامعه و نماز جمعه سرکوب نکنید، عزل و نصب ها باید در نماز جمعه در سه قوه زیر ذره بین برود. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در توضیح وظایف و اختیارات این شورا گفت: تعداد جلسات شورا در این دوران به شدت کاهش یافته و رکورد پایین ترین مصوبات در این سه سال اخیر بوده است. این درحالی است بعد از تصویب مصوبه ای در شورای انقلاب فرهنگی، باید مراحل اجرا را طی کند و اگر کسی حرفی برای گفتن دارد، باید در جلسات شورا حرف های خود را مطرح کند.

رحیم پور ازغدی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی ابزار اجرایی ندارد. همچنین اشخاص بالادستی اهداف نورانی دارند اما حلقه وصل در اسناد پایین دستی وجود ندارد. وی با اشاره به تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1363، گفت: رهبری گفتند هم دولت و هم مسئولان موظفند به فرهنگ عمومی مردم توجه کنند. رهبر معظم انقلاب در سال 1390 فرمودند که وظایف شورا دایره وسیع تری از دانشگاه و آموزش و پرورش است و موظف است در حوزه فرهنگ کل جامعه پاسخگو باشد. رحیم پور ازغدی ادامه داد: ایشان فرمودند وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی تنها سیاست گذاری نیست، بلکه طراحی شیوه های اجرایی تصمیم ها در حوزه استراتژیک وظیفه دیگر اینها است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص وظایف این شورا گفت: این شورا وظیفه دارد که سیاست ها و برنامه ریزی های علمی و فرهنگی را تدوین و کارآمد کند و مدیریت کلان کل دستگاه های آموزشی، پژوهشی، هدایت و ساماندهی آن و برنامه ریزی برای مقابله مبتکرانه با تحریم است اما برای اجرای اینها باید اختیاراتی به این شورا داده شود. رحیم پور ازغدی ادامه داد: رصد مستمر تحولات در برنامه های توسعه علم و فرهنگ، ارزیابی برنامه های علمی و فرهنگی، مدیریت برنامه های توسعه علمی و فرهنگی و سیاستگذاری و برنامه ریزی کلان برای وحدت حوزه و دانشگاه از دیگر وظایف این شورا است.

دیدگاه کاربران

محمد قاسمی۶۷۵۶۵۰۱۶:۰۲:۴۷ ۱۳۹۷/۹/۲۳
مگر امثال رحیم پور بتونن صحبت کنن دو جناح و دور قاب چیناشون اجازه انتقاد رو نمیدن این راه برای رفورم ارام مناسبه
ناشناس۶۷۵۸۷۸۱۹:۵۳:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۲۳
جناب پور ازغدی لطفا یک سخنرانی متقن و محکم هم راجع به سخنان خانم سلحشوری که فرمودند چادر باعث ارتوروز گردنشون شده و حجاب چادر را زیر سوال بردند بفرمایید بنحوی که همه رسانه ها منتشر فرمایید
ناشناس۶۷۶۰۲۷۰۰:۰۱:۱۹ ۱۳۹۷/۹/۲۴
مگر ایشان ارتوپد و یا متخصص مفصل و استخوان هستند؟
حمیدرضا۶۷۶۱۸۳۰۹:۱۰:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۲۴
اگه صحبت کنن شما مشکلتون حل میشه؟ کاش همه مشکلاتمون اینجور مسائل بود.
ناشناس۶۷۵۹۰۲۲۰:۲۷:۵۲ ۱۳۹۷/۹/۲۳
استاد گرامی اقای پور ازغدی تز و دکترین و زیر بنای فکری مسولان در کشور این شده که اگر ما ندزدیم هستند زرنگتر از ما که بدزدند پس ما می دزدیم که اقایانی که فکز می کنند خیلی زرنگند ندزدند این دور و تسلسل باطل در کشور حکمفرما شده و اثار ان بر جامعه اثر کرده
ناشناس۶۷۵۹۶۸۲۲:۲۴:۰۸ ۱۳۹۷/۹/۲۳
خیلی فلسفی و زیبا واقعیت را بیان فرمودید
ناشناس۶۷۵۹۳۵۲۱:۲۳:۵۰ ۱۳۹۷/۹/۲۳
اسلام محمدی واقعی دین ساده زیستی و پاکی و سادگی است اسلام محمدی دین اجبار و دستور و ارعاب نبوده و نیست ، اسلام محمدی واقعی دین تفکر و واقع بینی و اعتدال و رحمت و مرحمت است اسلام محمدی دینی است که بموقع صبر میکند بموقع دفاع میکند و بموقع جهاد میکند و بموقع نیز صلح میکند ، اسلام محمدی موقعیت زمان و مکان و جهان را درک میکند و تصمیم گیری میکند اسلام محمدی دین جناحگرایی و باند بازی و گروه گرایی نبوده و نیست اسلام واقعی دین جمع اوری ثروت و تکاثر نیست و نخواهد بود اسلام واقعی دین تجمل و اشرافیت و کاخ و کاخ نشینی نیست که نیست که نیست اسلام محمدی یعنی مسئولش باید در میان مردم و با مردم باشد همین صف اول نماز جمعه تان را ببینید چه کسی میتواند بیاید دردش را به کسی بگوید
ناشناس۶۷۵۹۷۳۲۲:۳۰:۵۱ ۱۳۹۷/۹/۲۳
ببینید عدالت تا به کجا رعایت شده بانکی با زیان 11 هزار میلیارد تومانی تنها یک قلم پاداش مدیرانش در هر سال پا اشی برابر با 6 ماه حقوق هر مدیر پرداخت شده است در حالی که بسیاری از واحد های تولیدی تعطیل و یا کارگزان بسیاری از واحد های تولیدی هماندحقوق یک میلیون دویست هزار تومانی اداره کار را نگرفتند
ناشناس۶۷۵۶۶۶۱۶:۱۶:۱۷ ۱۳۹۷/۹/۲۳
شعار شعار و دوباره شعار اما دریغ از بک جو عمل
مجید۶۷۶۸۷۶۱۵:۰۴:۴۷ ۱۳۹۷/۹/۲۴
عمل نمی خواهیم . بهترین کار اینها این است که هیچ کاری نکنند .
ناشناس۶۷۵۶۶۹۱۶:۲۱:۱۷ ۱۳۹۷/۹/۲۳
خودش هم کلی‌گویی کرد باز.
ناشناس۶۷۵۶۸۳۱۶:۳۷:۵۳ ۱۳۹۷/۹/۲۳
ازغدی ، زبان گویای ملت....بدون هیچ شواف و ژست شبه روشنفکری
ناشناس۶۷۵۶۹۰۱۶:۵۰:۰۲ ۱۳۹۷/۹/۲۳
آقای رحیم پور، شما که طرفدار شفافیت هستی و میگی رهبری به نوبه خود پاسخگوی اختیارات خود بوده، لطفا یک گزارش عمومی از نحوه هزینه کرد و دخل و خرج بنیاد مستضعفان و آستان قدس و ... به مردم نشان بده!
ناشناس۶۷۵۹۰۸۲۰:۳۸:۰۳ ۱۳۹۷/۹/۲۳
جااب اینه که یکبار هم نرفتی ببینی استان قدس چند بار گزارش داده و....برو سایتش ببین. ولی دولت دو ساله مردم رو در حقوق نجومی و قراردادخارجی و ثبت و اعلام حقوق مسیولان و وزرا سرکار گذاشته
ناشناس۶۷۵۶۹۱۱۶:۵۱:۰۳ ۱۳۹۷/۹/۲۳
آقای ازغدی، اساس شورای انقلاب فرهنگی مورد قبول اصلاح طلبان نیست. دانشگاهها و آموزش و پرورش که توسط این عزیران در حال مدیریت است. در خصوص فرهنگ نیز که گفتند خودش هر جور می خواهد برود جلو. ما مسئول عاقبت مردم نیستیم. بنابراین جلسه برای چه چیز تشکیل تشکیل شود؟
پیر پالان دوز طرقبه و حومه۶۷۵۷۰۴۱۷:۰۳:۰۹ ۱۳۹۷/۹/۲۳
وقتی مولی علی با ان عظمت اتش را به خود نزدیک میکنند و به برادرشان که زیاده از بیت المال می خواستند می گویند از اتش جهنم ترس دارم لذا مسولان محترم کشور بدانید از شما راجع به عدم عدالت در جامعه خواهند پرسید
فیروزکلادشت سر۶۷۵۷۱۲۱۷:۱۰:۳۱ ۱۳۹۷/۹/۲۳
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نماز جمعه انقلاب اسلامی، نماز جمعه امیرالمومنین است که خانمی به نام «سوده» از شهرستان خود می آید سر نماز جمعه، جلوی امیرالمومنین، زانو می زند و قبل از شروع نماز می گوید، یا امیرالمومنین اول به سوال من جواب بده و بعد نماز بخوان، مسئول شما در شهر ما آدم خشن و بی ادبی است و حق الناس را رعایت نکرده و پاسخگو نیست، امیرالمومنین قبل از خواندن نماز و گرفتن توضیح از مسئولان، وقتی از سخن این زن مطمئن می شود، نامه عزل آن مسئول را به آن زن می دهد و می گوید این نامه را به فلانی بده و بگو از پشت میزت بلند شو، این نماز و مدیریت علوی است. اقای ازغدی امیرمومنان ع کجا اینها کجا ؟ من نمیگویم بروم جلوی رهبری انتقاد کنم همین خطیب جمعه اقای خاتمی بنظرت اول اینکه نمیشه 100متر مانده بطرفش رفت دوم اینکه با ماشین تا دم محراب جمعه میارند وباماشین میبرندش کی میتونه انتقاد کنه بعدشم کدام شخص مثل امیرمومنان ع نامه عزل فلان مسئول را میدهد دست منتقد؟ سوما خود شخص منتقد سر ازناکجاآباد درمیارد لطفا برای احساسی کردن نمازجمعه وخوشایند نمازگزاران حرفهای نقدفعلی بزنید ازائمه معصومین برای رنگ ولعاب سخنرانیهای خود قرض نگیرید
ناشناس۶۷۵۷۲۴۱۷:۲۲:۱۸ ۱۳۹۷/۹/۲۳
سه راهکار نجات هر کشور شفافیت، آزادی رسانه‌ها، پاسخگو بودن
پاکنژاد۶۷۵۷۵۸۱۷:۵۸:۴۶ ۱۳۹۷/۹/۲۳
کو گوش شنوا در لایه های حکومت همه در جایگاه اطلاع رسانی هستند ولی بر طرف شدن معضلات و مشکلات راه درازی دارد که قابل تامل است.
ناشناس۶۷۵۷۸۱۱۸:۳۳:۵۱ ۱۳۹۷/۹/۲۳
تریبون تکرار و کلی گویی از موقعی شروع شد که نماز جمعه تریبون یک جریان خاص شد
ناشناس۶۷۵۹۲۳۲۰:۵۵:۱۴ ۱۳۹۷/۹/۲۳
شما برید همون دولت و مجلس تونو جمع کنید تریبون نماز جمعه تون پیشکشتون
ناشناس۶۷۵۷۸۶۱۸:۳۵:۳۲ ۱۳۹۷/۹/۲۳
مطلب کلی که از این سخنان دستگیر آدم میشه، دعوت به دخالت هرچه بیشتر در زندگی مردم است
ناشناس۶۷۵۷۸۷۱۸:۳۵:۵۱ ۱۳۹۷/۹/۲۳
از حجاب اجباری هم میشه انتقاد کرد عایا؟
ناشناس۶۷۵۸۰۷۱۸:۴۵:۰۵ ۱۳۹۷/۹/۲۳
فقط داشتم فکر می‌کردم که اگر همین حرفها را عباس عبدی یا سعید حجاریان زده بود چی می شد؟!!
ناشناس۶۷۵۸۲۳۱۸:۵۳:۵۶ ۱۳۹۷/۹/۲۳
فکر کنم زمان حذف ازغدی فرا رسیده چون از خط قرمز عبور کرده و از اختیارات و مسئولیت رهبر حرف زده .
ناشناس۶۷۶۰۱۶۲۳:۴۴:۳۸ ۱۳۹۷/۹/۲۳
حرف جدیدی نزده، خود رهبری هم بارها همین حرفها را زده اند
ناشناس۶۷۹۸۱۸۱۲:۱۱:۰۹ ۱۳۹۷/۹/۲۶
در حرف اره اما میشه عمل کرد؟
ناشناس۶۸۰۴۸۸۱۵:۳۷:۰۹ ۱۳۹۷/۹/۲۶
به عمل کار برآید به سخن دانی نیست
ناشناس۶۷۵۸۲۹۱۸:۵۶:۳۵ ۱۳۹۷/۹/۲۳
جز به خردمند مفرما عمل گرچه عمل کار خردمند نیست
ناشناس۶۷۵۸۳۱۱۸:۵۸:۰۴ ۱۳۹۷/۹/۲۳
خسته شده ایم از شعار . یکبار هم عمل کنید .
رضا - املش گیلان۶۷۵۸۵۷۱۹:۲۲:۴۴ ۱۳۹۷/۹/۲۳
ای کاش گوش شنوائی بود و به توصیه های آقای ازغدی عمل می نمودند .........
ناشناس۶۷۵۸۶۶۱۹:۳۴:۲۹ ۱۳۹۷/۹/۲۳
الف جان چرا سخنان آیت الله علم الهدی را برای نماز جمعه امروز نشر ندادی؟!!!
ملت۶۷۵۸۸۷۲۰:۰۴:۵۳ ۱۳۹۷/۹/۲۳
پاسخگویی ؟ کلمه نااشنا یست
ناشناس۶۷۵۹۰۷۲۰:۳۴:۰۳ ۱۳۹۷/۹/۲۳
اشتباه بزرگ امثال ازغدی همین است که در قرون گذشته بسر میبرند و با مسائل جامعه مدرن مواجه اند . در نظامی که نهاد های قانونی اش بدرستی عمل میکنند محل طرح مشگلات مردم مسجد و کلیسا یا کنیسه نیست
ناشناس۶۷۵۹۴۵۲۱:۳۶:۰۳ ۱۳۹۷/۹/۲۳
اکثر فعالیت هایی که به شغل و معیشت جامعه سر و کار دارد دست قوه ی مجریه است، در هر استان استاندار در راس امور مردم ودر هر شهر فرماندار نیز عهده دار امور مردم است، به جز قوه ی قضاییه ونیروی انتظامی بقیه ادارات زیر نطر قوه ی مجریه است ، نظارت بر گرانی و کیفیت کالاها با قوه ی مجریه است، اما متاسفانه طرفداران دولت به جای اینکه انتقاد را پذیرا باشند همیشه منتقد را منکوب واو را ریاکار ، فریب کار و غیره معرفی می کنند، این گونه موضع گیری برای فرار از مسئولیت است مگر جناب ارغدی چی گفته که طرفداران دولت علیه وی موضع می گیرند؟ به جز سخن حق چیزی فراتر گفته است؟ طرفداران دولت سخن حق را بشنوید هرچند به ضررتان باشد!.
زارع۶۷۶۱۶۴۰۸:۴۹:۰۸ ۱۳۹۷/۹/۲۴
کار شورایعالی و اقمار آن شده است سند نویسی و انتشار زیبای آن. سندهایی که فقط برای نوشته شدن نوشته میشوند. خوب است یکبار این شورا و شورا های آقماری آن جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران و دانشجویان داشته باشند و نسبت به اثربخشی خود پاسخگو باشند
ناشناس۶۷۷۱۰۷۱۷:۱۷:۴۶ ۱۳۹۷/۹/۲۴
این حرفها خیلی قشنگه ولی عمل نمیشه!!!!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین