روحانی: سال آینده به دلیل تحریم‌ها با مشکلاتی روبه رو خواهیم شد/ اشکال ما این است که فرصت‌ها را می‌سوزانیم

گروه سیاسی الف،   3970919057 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس‌جمهور با بیان اینکه من تفکیک وزارتخانه‌ها را ضرورت می‌دانستم و می‌دانم، گفت: نمایندگان به هر دلیلی در این زمینه با ما همراهی نکردند در حالی که تفکیک وزارتخانه‌ها به نفع کشور بود.

روحانی: سال آینده به دلیل تحریم‌ها با مشکلاتی روبه رو خواهیم شد/ اشکال ما این است که فرصت‌ها را می‌سوزانیم

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در نشست وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت راه وشهرسازی که صبح امروز(دوشنبه) در محل این وزارتخانه برگزار شد، اظهار کرد: ما از اواسط دولت یازدهم به این نتیجه رسیدیم که بعضی از وزارتخانه ها باید تفکیک شوند و در این راستا لایحه ای به مجلس داده شد. معتقد بودیم باید وزارت مسکن و شهرسازی و راه و حمل و نقل و همچنین وزارت بازرگانی و وزارت صنعت و معدن از یکدیگر تفکیک شوند.

روحانی تفکیک وزارتخانه ها را امری ضروری خواند و گفت: طبق قانون اساسی برای این موضوع باید به مجلس لایحه ارائه می‌کردیم اما به هر دلیلی نمایندگان همراهی نکردند و این لایحه به تصویب نرسید.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در شرایط حاضر نیاز به وزارتخانه فعال بازرگانی داریم، گفت: بدون این وزارتخانه کارها پیش نمی‌رود.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی نیز یک وزارتخانه سنگین است. در شرایط تحریم نیاز به کار ویژه در زمینه حمل و نقل داریم.

روحانی اظهارداشت: در شرایط موجود بار سنگینی بر دوش وزارت راه و شهرسازی و وزارت صنعت معدن و تجارت است. البته وزرای این دو وزارتخانه تازه نفس هستند.

رئیس جمهور از وزرا و تیم قوی این دو وزارتخانه تشکر کرد و گفت: تیم قبلی این دو وزارتخانه کارهای بزرگی انجام دادند. البته چهره هایی که امروز در این وزارتخانه می‌بینیم اکثرا افرادی از تیم قبلی هستند.

وی با بیان اینکه در طول سال های گذشته اقدامات مهمی در بحث حمل و نقل انجام شده است، گفت: حمل و نقل ریلی وسیله ای مطمئن و امن برای مسافران است.

۲۰ درصد راه‌آهن کل ایران طی پنج سال اخیر ساخته شده است

روحانی با بیان اینکه در گذشته کمتر در گسترش حمل و نقل ریلی سرمایه گذاری شده بود، گفت: ۲۰ درصد راه آهن کل کشور در طول تاریخ ایران، در پنج سال گذشته ساخته شده است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اولویت دولت همچنان گسترش حمل و نقل ریلی است، گفت: در راستای اتصال راه آهن کشور به مسیرهای ترانزیتی اقدامات مهمی انجام شده است. درصدد هستیم تا راه آهن سرخس به چابهار، قزوین به رشت و اینچه برون به گرمسار متصل شود.

وی از مدیران وزارت راه و شهرسازی خواست در راستای امن کردن جاده ها با وزارت ارتباطات همراهی کنند تا از طریق سیستم های هوشمند، جاده ها امن تر شود.

روحانی با بیان اینکه چه اشکالی دارد که ما سوخت را برای کسی که درست رانندگی می‌کند و برای کسی که احتیاط نمی کند، دو نرخی کنیم؟ گفت: در کشور ما سوخت همیشه نرخ ثابت دارد اما در دنیا این چنین نیست و نرخ سوخت روز به روز و به صورت ساعتی تغییر می کند. اما اینجا ما به یک قیمت فیکس و ثابت در سوخت عادت کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه ما باید کاری کنیم که از طریق سیستم های هوشمند، جاده هایمان امن شود، ادامه داد: باید افراد منظم و دقیق را تشویق کنیم و افرادی که احتیاط نمی کنند به نحوی به آنان بگوییم که کارشان درست نبوده و در عمل هم این اقدام را انجام دهیم.

روحانی با تاکید بر اینکه ما در جاده، راه آهن و لوکوموتیوها و واگن های آن نیاز به نوسازی داریم، یادآور شد: این نوسازی‌ها باعث رفاه مردم و منجر به حفظ محیط زیست می‌شود که در این زمینه‌ها باید قدم ها را سریعتر کرد.

اتصال راه آهن ایران به عراق برای ما بسیار مهم است

وی با تاکید بر اینکه اتصال راه آهن ایران به عراق برای ما بسیار مهم است و باید انجام گیرد، اظهار داشت: این مسئله شدنی است که تا پایان سال ۹۸ این کار را انجام دهیم و همچنین راه آهن خرمشهر را به بصره وصل کنیم که از جنبه های مختلفی به ویژه برای زائران اربعین اهمیت دارد.

روحانی با بیان اینکه اتصالات ما با کشورهای همجوار به ویژه در شرایط تحریم بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: بنادر ما به ویژه چابهار اهمیت بسیار زیادی دارند چراکه بندر آفریقا و آسیا را به آسیای مرکزی، قفقاز، روسیه و اروپا وصل می‌کند و این بندر می‌تواند بخش بزرگی از بار را حمل و نقل کند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در بخش هوایی هم اقدامات خوبی در ۵ سال گذشته صورت گرفته است، متذکر شد: البته سرمایه گذاری هایی که در بخش هوایی انجام داده ایم، از لحاظ فرودگاهی تاحدودی جنبه اجتماعی و سیاسی داشته است و آن طور که باید و شاید اقتصادی نبوده است و ما اگر نگاهی به فرودگاه های کشورمان بیندازیم، متوجه می شویم که ۸۰ درصد پروازهایمان صرفاً از ۱۰ فرودگاه بوده است و مابقی فرودگاه های ما یک باندی ساخته شده اما بعضاً در هفته یک تا دو پرواز دارند که معنایی ندارد.

وی تاکید کرد: ما نیازمند به فرودگاه های مجهز و بزرگ مخصوصا در تهران هستیم. فرودگاه بندر امام باید توسعه پیدا کند و می تواند این توسعه، حمل و نقل منطقه ای و جهانی داشته باشد.

روحانی یادآور شد: زمانی یک سرمایه گذار حاضر بود همه فازهای فرودگاه امام(ره) را در دو سال با سرمایه خود انجام دهد و می خواست حدود ۱۰-۱۵ سال از این فرودگاه استفاده کند اما یک وزیری در آن زمان اجازه این کار را نداد و گفت که در سالن های ترانزیتی که این سرمایه گذار می خواهد ایجاد کند، باید متعهد شود که اگر یک مسافر خارجی می خواهد وارد سالن شود، حتماً روسری داشته باشد. هرچه ما گفتیم که این مشکل روسری را حل می کنیم، اما آن وزیر زیر بار نرفت و قبول نکرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه آن وزیر بیان کرد که ما خودمان طی دو سال فرودگاه امام را می‌سازیم و چرا یک فرد خارجی این کار را انجام دهد، ادامه داد: هنوز هم چنین مشکلاتی داریم و می‌گوییم اگر سرمایه گذار خارجی به ایران بیاید اشکال دارد اما اگر مربی خارجی به فوتبال بیاید اشکالی ندارد؟ بنده نمی دانم چگونه این تفکر با هم جور می شود!؟

اشکال ما این است که فرصت ها را می سوزانیم و هدر می دهیم

وی خاطرنشان کرد: چرا آمدن یک دانشمند خارجی و سرمایه گذار بزرگ به کشورمان اشکال دارد!؟ اگر ما می گذاشتیم آن سرمایه گذار خارجی فرودگاه امام را بسازد، ۲۰ سال پیش این اتفاق می‌افتاد اما متاسفانه اندرخم یک کوچه هستیم. اشکال ما این است که فرصت‌ها را می‌سوزانیم و هدر می‌دهیم.

روحانی اظهار داشت: بدون کارکردن با بانک های خارجی، اقتصاد ما قطعا حل می شود اما ۲۰ درصد گران تر حل می شود. باید پس از آنکه جنس به کشور وارد می‌کنیم از این صرافی به آن صرافی برویم و هزینه ها ۲۰ درصد افزایش می یابد اما اگر با سیستم بانکی باشد، ۲۰ درصد هزینه ها ارزان‌تر خواهد شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: یک نفر نمی‌گوید که اگر FATF باشد یعنی هزینه ها ۲۰ درصد ارزان‌تر می‌شود و اگر FATF نباشد، هزینه‌ها ۲۰ درصد گران‌تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه آن کسی که شعار می‌دهد هزینه‌های اضافی را هم پرداخت کند، یادآور شد: نمی‌شود در این کشور فردی شعار دهد و آثار شعارش را برای مردم ترجمه نکند؛ باید ترجمه کنیم.

روحانی افزود: باید به مردم بگوییم که برجام باشد یا نباشد، چه نتایجی در پی خواهد داشت و سود و زیان آنها را برای مردم تشریح کنیم و از مردم بپرسیم که آیا زندگی گران می‌خواهند یا زندگی ارزان؟ و اگر گفتند که زندگی گران می خواهند، اهلا و سهلاً و همه شعارها را ما قبول داریم.

رئیس جمهور گفت: مگر می شود امروز با بانک های دنیا کار نکنیم!؟ در این شرایط کسی می‌آید و مردم را تحریک می کند که اگر این کنوانسیون امضا شود و اگر با گروه اقدام مالی کار کنیم، اسلام از دست می‌رود، سوال بنده این است که کدام اسلام از دست می رود؟ ای کاش شما اسلام را می فهمیدید و بعد می گفتید که اسلام از دست می رود.

وی ادامه داد: از مردم سوال کنید چرا که حکومت برای مردم است و اداره کشور برای آنان است و باید هزینه ها را به مردم بگوییم و برای آنان تشریح کنیم که اگر این کار را انجام ندهیم، آنان باید چقدر از جیب بدهند و اگر این کار را انجام دادیم، چه تسهیلاتی برای آنان فراهم می شود.

روحانی در ادامه با تاکید بر رعایت اصول مهندسی در ساخت ساختمان ها، گفت: در حوزه مسکن مهندسان ناظر باید پاسخگو باشند که چگونه ساختمان بیمارستان در اسلام آباد مدت کوتاهی بعد از افتتاح بر اثر زلزله کاملا خراب میشود.

وی با بیان اینکه در زلزله اخیر دیدیم که چگونه با رعایت اصول ابتدایی ساخت مسکن، ساختمان ها بر اثر زلزله ۶.۲ ریشتری آسیب چندانی ندیدند، اظهارداشت: رعایت اصول مهندسی در ساختمان سازی می تواند از سرمایه و جان مردم حفاظت کند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به تاریخچه کهن ساختمان سازی در ایران، خاطرنشان کرد: چگونه است ساختمان های قدیمی در نقش جهان و دیگر جاها با گذر سال ها همچنان مقاوم هستند و بیش از ۵۰۰ سال قدمت دارند، اما امروز ساختمان های ما ۱۵ سال عمر میکنند. شما به کشورهای دیگری مانند اروپا هم نگاه می کنید، میبینید ساختمان ها بیش از ۲۰۰ سال عمر دارند. مشکل کار از کجاست؟ چرا ساختمان ها سند ندارند؟

نیاز مند تحول عظیم در صنعت ساختمان سازی هستیم

روحانی با تاکید بر اینکه باید یک تحول عظیم در صنعت ساختمان سازی کشور ایجاد شود، افزود: در حوزه بازسازی بافت های فرسوده باید اقدامات درست و اصولی انجام شود تا امنیت، رفاه و سرمایه مردم حفظ شود. متاسفانه در بافت های فرسوده امکان امدادرسانی وجود ندارد که این نقیصه با احیای بافت های فرسوده می تواند از بین برود.

وی تصریح کرد: باید اصول مشخص در ساخت مسکن و استفاده از مصالح وجود داشته باشد و بر اساس اصول، ساخت و ساز صورت بگیرد تا انرژی کمتر تلف شود. البته تا زمانی که دولت متولی ساخت مسکن باشد، شرایط به همین شکل است. ما در کشور بساز و بفروش نمیخواهیم بلکه نیازمند به توسعه گر هستیم تا زندگی و رفاه مردم را گسترش دهند.

رئیس جمهور با اشاره به پروژه ساخت مسکن مهر در دولت قبل، یادآور شد: پروژه مسکن مهر هزینه بسیاری برای مردم ایجاد کرده و با ۴۵ هزار میلیارد تومانی که به خاطر ساخت این پروژه وارد بازار شد، تورم بیش از ۳۰ درصدی در جامعه به وجود آمد و نقدینگی را افزایش داد که به تبع آن آسیب های فراوانی داشت.

روحانی تصریح کرد: باید مسکن را از منبع درست تولید کنیم، یعنی که امکاناتی که دولت دارد را در اختیار مردم بگذارد. به عنوان مثال زمین را دولت در اختیار مردم بگذارد و خدمات را ارائه دهد، بانک ها هم وارد عمل شوند و به خانه اولی ها وام دهند تا با یک بهره کم، مردم بتوانند صاحب خانه شوند. اگر این خانه ها در بافت های فرسوده ساخته شود، بسیار بهتر است. با این اقدام می توانیم محله های فرسوده را بازآفرینی کنیم.

وی ادامه داد: اگر ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را شروع کنیم، یعنی دولت زمین را در اختیار مردم قرار دهد و توسعه گرها هم وارد شوند، می توانیم محله های فرسوده را بازآفرینی و زیرساخت های موجود در این محله ها را مانند مدرسه و بیمارستان استفاده کنیم.

روحانی با اشاره به اقدامات انجام شده در پنج سال گذشته در حوزه مسکن، گفت: اقدامات خوبی در این سال‌ها انجام شده اما من از آقای اسلامی می خواهم اقدامات بهتر و اصولی تری برای سر و سامان دادن به اوضاع مسکن داشته باشند تا زندگی آسان تری برای مردم ایجاد شود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به مقوله شهرسازی اشاره کرد و گفت: اگر ما شهر و شهرک بسازیم میتوانیم به سمت مقاوم سازی و ساخت مسکن امن حرکت کنیم اما اگر این حوزه را رها کنیم افراد خود می روند و مسکن های نا ایمن و بدون رعایت اصول ساختمان سازی درست میکنند.

وی مهمترین اصل در ساختمان سازی را رعایت اصول معماری و شهرسازی دانست و گفت: در گذشته و حتی امروز در کشورهای پیشرفته ساختمانها بر مبنای استفاده از انرژی و برای رفاه مردم تولید می شدند.

روحانی تصریح کرد: در ساخت شهرها یک رقابت میان بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی وجود دارد که باید این رقابت با تقسیم کار به یک رقابت سالم تبدیل شود تا یک تحول مثبت در زمینه مسکن به وجود آید.

سال آینده به دلیل تحریم‌ها با مشکلاتی روبه رو خواهیم شد

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: سال آینده در زمینه اشتغال و رونق اقتصادی به دلیل تحریم ها با مشکلاتی روبرو هستیم. یکی از حوزه هایی که میتواند موجب تحول در اشتغال شود، حوزه مسکن و شهرسازی است. البته رعایت استاندارد در همه حوزه ها به ویژه در استفاده مصالح بسیار مهم است. رعایت این اصول می تواند موجب صرفه جویی و کاهش مصرف انرژی و در نهایت آرامش و رفاه مردم شود.

روحانی با بیان اینکه باید نظارت خوبی بر ساخت و ساز مسکن انجام شود، گفت: بیش از یک میلیون واحد از مسکن مهر در دولت یازدهم و دوازدهم تکمیل شد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: ۴۵ هزار میلیارد تومان بانک مرکزی را هنوز از بانک مسکن نگرفته ایم و بانک مسکن با این اعتبارات در حال رونق به بخش مسکن است. اگر این پول بر می‌گشت شاید دولت بهتر می توانست تورم را مهار کند اما این کمک را به بانک مسکن برای رونق این بخش انجام دادیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۶۹۶۶۲۱۰:۲۳:۵۲ ۱۳۹۷/۹/۱۹
باز هم مثل برجام ، می خوان fatf رو به معیشت ملت گره بزنن تا هر کی مخالف بود ، ضد رفاه ملت شناخته بشه.. شما چرا قانون مبارزه با پولشویی مصوب سال ۸۶ رو اجرا نمی کنی ؟!
بیگی29۶۷۰۳۰۳۱۶:۰۲:۳۳ ۱۳۹۷/۹/۱۹
،. اشکال ما این است که فرصت‌ها را می‌سوزانیم و هدر می‌دهیم ، بالاخره یک حرف درست از مسئولی شنیده شد
ناشناس۶۷۰۳۷۴۱۶:۴۴:۴۸ ۱۳۹۷/۹/۱۹
برجام بی فرجام فرصت سوزی بزرگ بود که 5 سال فرصت طلایی ملت را هدر داد.
ناشناس۶۷۰۴۱۰۱۷:۰۸:۳۰ ۱۳۹۷/۹/۱۹
البته ای کاش می گفت چه فرصتهایی را هم دولت آقای روحانی سوزانده است
ناشناس۶۷۱۰۴۸۰۸:۳۸:۲۸ ۱۳۹۷/۹/۲۰
آخه فرصتها رو کی میسوزونه؟ قطعا رئیس جمهور اولین نفره.
ناشناس۶۷۰۶۱۸۱۹:۴۰:۰۷ ۱۳۹۷/۹/۱۹
این حرف روحانی مانند حرف‌های ترامپ، بوی تهدید می‌دهد.
ناشناس۶۶۹۶۶۸۱۰:۲۶:۰۴ ۱۳۹۷/۹/۱۹
روحانی: ۲۰ درصد کل راه‌آهن تاریخ ایران در این دولت ایجاد شده است چطوری ترامپ؟!
علی۶۶۹۸۷۵۱۲:۱۰:۰۷ ۱۳۹۷/۹/۱۹
پس همه پیش به سوی خرید دلار
ناشناس۶۷۰۰۵۱۱۳:۳۰:۴۰ ۱۳۹۷/۹/۱۹
طرحهای ریلی دولت محمود را به نام خود میزنید؟؟؟؟
ناشناس۶۷۰۷۶۳۲۲:۰۶:۲۷ ۱۳۹۷/۹/۱۹
فقط مال حاج محمود نبوده کیلو متراژ راه اهن شمال جنوب را هم جزو این بیست درصد حساب کرده
ناشناس۶۶۹۶۸۴۱۰:۳۳:۵۸ ۱۳۹۷/۹/۱۹
نگفتند ۸۰ درصدش را کی و ظرف چند سال با چه امکانات و تکنولوژی و بودجه ای ساختند؟!
علی۶۶۹۶۸۸۱۰:۳۵:۱۲ ۱۳۹۷/۹/۱۹
منظورش افتتاح دوباره خطوط راه آهن در این دولت . آخوندی که فاتحه خواند و رفت .در این دولت قراردادهای خرید خارجی و تعطیلی کارخانجات داخلی توسط وزارت راه فراوان .
ناشناس۶۶۹۷۲۰۱۰:۵۲:۵۰ ۱۳۹۷/۹/۱۹
افتخارتون ۲۰درصد کل راه آهنه شما باید الان ایران رو بهشت خاورمیانه وآسیا میکردین ما باید جای دبی بودیم از همه کشورها عقب تریم چون هیچ جا دزدی واختلاس به اندازه کشور ما نیست
بهنام۶۶۹۷۲۲۱۰:۵۳:۱۰ ۱۳۹۷/۹/۱۹
از اون 20 درصد سهم استان اردبیل چقده جناب.؟
ناشناس۶۶۹۷۶۰۱۱:۱۸:۵۹ ۱۳۹۷/۹/۱۹
این " ما " کیه ???
ناشناس۶۶۹۷۹۵۱۱:۳۵:۰۲ ۱۳۹۷/۹/۱۹
مردم را به مرگ میگیرید که به همین تب فعلی راضی باشند
مجتبی محمدی۶۶۹۸۱۵۱۱:۴۴:۰۷ ۱۳۹۷/۹/۱۹
لطفا اقای رییس جمهور بفرمایند دلار 19000هزاری از برکات برجام هست یا نه. با همین سیاه نمایی برجامو به ملت تحمیل کردید. الله برکت الله. قول بده اجناس ارزون میشن هر معاهدی خواستی امضاء کن
ناشناس۶۶۹۸۴۵۱۱:۵۶:۳۲ ۱۳۹۷/۹/۱۹
یکی به نعل یکی به میخ !! کدام فرصت ؟
ناشناس۶۶۹۸۶۵۱۲:۰۳:۵۰ ۱۳۹۷/۹/۱۹
یک میلیون مسکن مهر تولید کردی؟ وزیرت چیز دیگه ای می گفتا؟!؟!؟ چطوری ترامپ؟
ناشناس۶۶۹۹۲۰۱۲:۳۱:۰۰ ۱۳۹۷/۹/۱۹
آقای روحانی، ما از شما تحول عظیم نمی خواهیم. لطفا فقط دلار را به جای خودش( قبل از آمدن شما) برگردانید و بروید. ما را بخیر و شما را به سلامت.
ناشناس۶۷۰۱۷۳۱۴:۴۲:۲۵ ۱۳۹۷/۹/۱۹
چطوری تحریم ها رو برداره؟
پیمان۶۷۰۸۱۲۲۲:۵۳:۳۷ ۱۳۹۷/۹/۱۹
اون زمانی که دلار 3000 تومان بود تحریم ها بسیار بسیار بسیار شدیدتر از امروز بود!
ناشناس۶۶۹۹۳۶۱۲:۳۸:۰۱ ۱۳۹۷/۹/۱۹
سال آینده؟ یعنی تورم 300 درصدی امسال دستگرمی بود؟
ناشناس۶۷۰۰۰۶۱۳:۰۹:۴۵ ۱۳۹۷/۹/۱۹
واااااااااااای تازه داره ما را آماده میکنه برای مشکلات بیشتر سال آینده. .....بابا ما تا آخر امسال هم دیگه نفس نداریم یعنی سال آینده بدتره پس کو تدبیر. ؟
ناشناس۶۷۰۷۴۴۲۱:۵۱:۵۲ ۱۳۹۷/۹/۱۹
امید که که میده
ناشناس۶۷۰۰۴۹۱۳:۲۹:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۱۹
یعنی هنوز با مشکلات رو برو نشدیم ،عجب
ناشناس۶۷۰۲۵۵۱۵:۳۳:۳۲ ۱۳۹۷/۹/۱۹
این وضع تازه دمو مشکلات اصلیه! خدایا خودت بخیر کن
ناشناس۶۷۰۰۶۷۱۳:۳۷:۳۰ ۱۳۹۷/۹/۱۹
هورااااااا احمدی نژادی شدی برای خودت روحانی
جهرمی۶۷۰۱۳۶۱۴:۱۷:۵۹ ۱۳۹۷/۹/۱۹
روحانی را باید با چنگیز مغول مقایسه نمود
ناشناس۶۷۰۰۸۱۱۳:۴۵:۰۷ ۱۳۹۷/۹/۱۹
سلام مسکن مهر ایجاد تورم کرده ولی لااقل یه چیزی رو میشه نشون داد گفت ... آقای روحانی خروجی دولت شما در زمینه مسکن رو میشه به ملت نشون بدین البته غیر از تورمش
ف.خ۶۷۰۱۲۸۱۴:۱۴:۱۵ ۱۳۹۷/۹/۱۹
بالاخره آقای روحانی شفاف و روشن با مردم صحبت کرد.
ناشناس۶۷۰۱۸۷۱۴:۵۱:۰۲ ۱۳۹۷/۹/۱۹
آقای روحانی به چه کسی بگوییم میانگین قیمت مسکن درتهران به 10 میلیون رسیده وشما برای خانه دار شدن خانه اولی ها چه طرح و برنامه ای ارائه دادید؟ به خدا واگذارتون میکنم شما ودولتتان را. البته شاهکارشما دربقیه بخشها و قیمتها نیز گویا است.
ناشناس۶۷۰۱۸۸۱۴:۵۱:۰۷ ۱۳۹۷/۹/۱۹
مگر از این هم مشکلات بیشتر می شود ؟البته این هنوز اولشه باش تا صبح دولتت بدمد کاین هنوز ازنشانه های سحراست
ناشناس۶۷۰۲۷۶۱۵:۴۸:۱۶ ۱۳۹۷/۹/۱۹
اصلا ربطی به تحریم ندارد تا زمانی که شماها بر اریکه قدرت سوار هستید مردم توقع بهبود در اوضاع معیشتی ندارند
ناشناس۶۷۰۳۴۹۱۶:۳۲:۱۰ ۱۳۹۷/۹/۱۹
مردم که دیگه چزی برای باختن ندارند زندگی مسولین سخت می شود به خدا باید به ایمان شما شک کرد مردم را از اسلام بیزار کردید این چه بلایی بود سر مردم آوردید
ناشناس۶۷۰۴۹۰۱۸:۰۵:۴۲ ۱۳۹۷/۹/۱۹
به هیچ حرفی از طرف روحانی اعتمادی نیست.
جلال۶۷۰۵۷۴۱۹:۰۵:۵۸ ۱۳۹۷/۹/۱۹
اقای روحانی شما آرامش و آسایش ملت بیخیال شو شما اقتصاد برهم نزن قیمت ها را بالا پایین نکن بگذار این۳سال تمام شود شما درکتاب گینس رکورد دلار۲۰هزارتومنی پژوپارس۱۰۰میلیونی پوشک ۱۰۰هزارتومنی باسم خودتان ثبت کردی خواهشا قیمت بنزین را بی خیال شو
ناشناس۶۷۰۶۵۸۲۰:۰۸:۳۵ ۱۳۹۷/۹/۱۹
حالا که درحال خوردن هستید بخورین چون امکان داره سال بعد فرصت خوردن نداشته باشین مردم و ول کنید به خودتون برسید به آقاااااااااازاده ها برسید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۶۷۰۷۵۸۲۲:۰۳:۱۶ ۱۳۹۷/۹/۱۹
آقای روحانی پیشنهاد می کنم قیمت دلار را ببرید بالا کسری بودجه تان تامین می شه بی خیال مردم کور مبشنه می سازم با ساز شما
پیمان۶۷۰۸۱۶۲۲:۵۵:۲۰ ۱۳۹۷/۹/۱۹
فقط یه چیز! شما رو به قسم میدم فقط یک چیز رو نشون بدید که در دولت روحانی بهتر شده باشه؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  14. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  15. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  16. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  17. به تنهایی نمی توانست

  18. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  19. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  20. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  21. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  22. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  23. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  24. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  25. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

آخرین عناوین