احمدزاده: در بد شرایطی پرسپولیس را تنها گذاشتیم/ برمی‌گردم و همه چیز را جبران می‌کنم

گروه ورزشی الف،   3970918005 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

بازیکن اشلاسک وروسلاو لهستان گفت: درست است که در بد شرایطی پرسپولیس را تنها گذاشتیم اما بی‌معرفتی نکردم چون تا وقتی که بودیم همه تلاش‌مان را برای موفقیت تیم انجام دادیم.

احمدزاده: در بد شرایطی پرسپولیس را تنها گذاشتیم/ برمی‌گردم و همه چیز را جبران می‌کنم

فرشاد احمدزاده بازیکن تیم اشلاسک وروسلاو این روزها در کانون اخبار قرار گرفته و هر روز درباره این بازیکن صحبت جدیدی به گوش می‌رسد. یک روز صحبت از پیوستن احمدزاده به تراکتورسازی خبر می‌آید و روز دیگر بازگشت او به پرسپولیس مطرح می‌شود  اما این بازیکن فارغ از این شایعات در لهستان حضور فعالی در تمرینات تیمش دارد. گفت‌وگوی فارس را با این بازیکن می‌خوانید.

 به نظر می‌رسد وضعیت تیم‌تان خیلی مناسب نیست.

به هر حال شرایط تیم ما فعلاً خوب نیست و جایگاه ما در جدول لیگ لهستان این مسئله را نشان می‌دهد. همه از وضعیتی که داریم ناراضی هستند اما این امیدواری وجود دارد که وضعیت بعد از تعطیلات کریسمس بهتر شود. از لحاظ تمرینی در وضعیت خوبی به سر می‌بریم و امیدوارم که از نظر نتیجه‌گیری هم شرایط ما بهتر شود. به هر حال شرایط فوتبال در اروپا با همه جا فرق می‌کند و گاهی تیم‌ها دچار افت شدیدی می‌شوند. 

 وضعیت خودت چطور است؟

وضعیت خودم خیلی خوب نیست چرا که دوست داشتم بیشتر از این بازی کنم. اما به هر حال به عنوان یک بازیکن تابع نظرات مربی تیم هستم. البته مصاحبه‌ای دروغین از مربی تیم ما منتشر شد که وقتی با سرمربی تیم صحبت کردم عنوان کرد که این مصاحبه صحبت‌های او نبوده و متاسفانه نقل قول دروغین از طرف او نوشته بودند. سرمربی تیم به من گفت که حرف‌هایی که از قول او منتشر شده صحبت‌های او نبوده و نگفته که مشکل من تاکتیکی است بلکه مربی تیم گفته مشکل من فیزیکی بوده و به همین دلیل تمرینات اضافه بدنی برایم در نظر گرفتند تا به شرایط مدنظر مربیان برسم. بعد از این مسائل به مدیرعامل تیم گفتم که اجازه جدایی به من بدهند اما او گفت که اجازه جدایی به من نخواهد داد.

 اما شایعه شده بود که تو باید به تیم دوم اشلاسک وروسلاو بروی.

چه کسی این حرف را زده است؟ اگر قرار بود به تیم دوم بروم که در همه بازی‌ها جزو لیست ۱۸ نفره نبودم! من در بازی‌های تیمم ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بازی کردم اما اینها دلیل نمی‌شود که بگویند من به تیم دوم می‌روم. به هر حال فوتبال حرفه‌ای همین است و شاید یک روز مربی بخواهد ترکیب دفاعی بچیند یا اینکه از بازی یک بازیکن خوشش نیاید. هرچند که به هر حال این شرایط هم درست می‌شود.

 از حضور در لیگ لهستان راضی هستی؟ یا اینکه قصد برگشتن به فوتبال ایران را داری؟

از نظر بازی کردن خیلی از وضعیتی که دارم راضی نیستم چون انتظار داشتم بیشتر از اینها بازی کنم. من برای حضور در فوتبال اروپا سختی زیادی کشیدم و حرف‌های زیادی را تحمل کرده‌ام. از هوادار گرفته تا پیشکسوت صحبت‌های عجیبی علیه من مطرح کردند اما من از همین طریق می‌گویم که فقط هواداران حق دارند درباره من صحبت کنند چون پرسپولیس برای آنها است و بعضی از پیشکسوتان حق ندارند درباره من صحبت کنند چون تیم برای پیشکسوتان نیست! امیدوارم با تلاش بیشتر بتوانم به شرایط خوبی که داشتم برگردم.

این روزها در فضای رسانه‌ای و فضای مجازی ایران صحبت از بازگشت تو به پرسپولیس و حتی رفتنت به تراکتورسازی شنیده می‌شود. این شایعات را تایید می‌کنی؟

اصلاً چنین چیزی صحت ندارد. روزهایی که بازی نمی‌کردم به مدیر باشگاه گفتم که قراردادم را فسخ کنند و اجازه دهند بروم اما این اجازه به من داده نشد. من قرارداد ۲ ساله‌ای اینجا دارم و مدیر باشگاه به من گفته که اجازه جدایی به من نمی‌دهد. اما فوتبال حرفه‌ای اینطور است و شاید دیدید در نقل و انتقالات زمستانی من را در لیست فروش گذاشتند!

یعنی هیچ مذاکره‌ای با پرسپولیس و تراکتورسازی نداشته‌ای؟

صحبتی نشده اما اگر بنا به بازگشت هم باشد خانه اول و آخر من پرسپولیس است.

بازی‌های پرسپولیس را دنبال می‌کنی؟

بله، همه بازی‌ها و اخبار پرسپولیس را پیگیری می‌کنم. پرسپولیس شرایط سختی داشت اما این تیم همیشه هوادارانش را دارد و حتی اگر بازیکن نداشته باشد یا پنجره نقل و انتقالاتش بسته باشد هم هوادارانی دارد که مایه دلگرمی هستند و دیدید که پرسپولیس با همین کادر فنی و بازیکنان نتایج فوق‌العاده‌ای گرفت. پرسپولیس یک نام بزرگ در فوتبال ایران و آسیا است و امیدوارم این تیم در ادامه مسابقاتش موفق باشد.

در صحبت‌هایت گفتی که فقط هواداران حق دارند از تو انتقاد کنند و پیشکسوتان حق ندارند. فکر نمی‌کنی این صحبت‌ها با واکنش پیشکسوتان روبه‌رو شود؟

الان هم می‌گویم که هواداران حق دارند از ما انتقاد کنند چون تیم برای آنها است. من از انتقادهای هواداران ناراحت نمی‌شوم و حتی زمانی که بدترین حرف‌ها را به خود من زدند هیچ عکس‌العملی نشان ندادم چون آنها صاحب پرسپولیس هستند و اگر من فرشاد احمدزاده شدم به خاطر حمایت آنها بوده است. هواداران پرسپولیس قدر زحماتی که بازیکنان این تیم کشیدند را می‌دانند و شرایط بازیکنان را درک می‌کنند. اگر ما از پرسپولیس جدا شدیم به این دلیل بود که می‌خواستیم در اروپا فوتبال بازی کنیم چون شرایط سنی ما به گونه‌ای بود که شاید دیگر پیشنهادی از اروپا به دست ما نمی‌رسید. نمی‌گویم کار ما درست بوده و شاید کار ما در جدایی از پرسپولیس اشتباه بود اما واقعاً هیچکدام از ما چهار نفر قصد نداشتیم پرسپولیس را تنها بگذاریم. هر کدام از ما که از پرسپولیس جدا شد فکر می‌کرد آخرین نفر است و بقیه در تیم می‌مانند و اینطور شد که من، صادق محرمی، مهدی طارمی و وحید امیری از پرسپولیس جدا شدیم و این در حالی است که هیچکدام از ما فکر نمی‌کرد بقیه از تیم بروند. وقتی من از پرسپولیس جدا شدم فکر می‌کردم بقیه می‌مانند و آنها هم همین فکر را درباره من می‌کردند. هر چهار نفر پیشنهادهای خوبی داشتیم اما وقتی چهار نفری از پرسپولیس جدا شدیم شرایط سخت شد. ما اگر اسمی در فوتبال داریم به خاطر پرسپولیس و هوادارانش است و من دست  تک‌تک آنها را می‌بوسم حالا چه هواداران این مسئله را قبول بکنند و چه قبول نکنند.

پرسپولیس به دلیل کمبود نفرات در آسیا قهرمان نشد و هواداران این تیم معتقدند اگر شما چهار نفر در پرسپولیس می‌ماندید قهرمانی در آسیا دور از دسترس نبود.

فوتبال از این اما و اگرها زیاد دارد. شاید اگر ما چهار نفر هم بودیم در نیمه نهایی حذف می‌شدیم. شاید یکی از ما چهار نفر باعث باخت پرسپولیس می‌شدیم و نمی‌توان گفت اگر ما بودیم حتماً قهرمان آسیا می‌شدیم.  فوتبال هزار اتفاق دارد و شاید اگر ما بودیم قهرمان می‌شدیم، شاید هم قهرمان نمی‌شدیم.

 چرا می‌گویی پیشکسوتان حق انتقاد از تو را ندارند؟

من درباره همه پیشکسوتان این حرف را نمی‌زنم. یک پیشکسوت مثل مهرداد میناوند همیشه مرا راهنمایی می‌کند و اگر هم انتقادی دارد به خودم تلفن می‌زند و می‌گوید اما یک نفر دیگر به برنامه تلویزیونی می‌رود و علیه من حرف‌هایی می‌زند که این مسئله باعث می‌شود به خانواده من فحاشی کنند. خانواده من چه گناهی کرده که شش هزار فحش برایشان ارسال شود؟ حرف من به این آقای پیشکسوت این است اگر حرفی داری به خودم بگو نه اینکه در یک برنامه زنده تلویزیونی هجمه علیه من به راه بیندازی و باعث باشی که خانواده من فحش بخورند. من چه بدی به شما کردم که اینگونه من را در تلویزیون خراب می‌کنی. این تیم برای هواداران پرسپولیس است و برای پیشکسوتان نیست. آن زمان که این آقای پیشکسوت ما را برای اکران فیلمش دعوت می‌کرد و می‌رفتیم آدم خوبی بودیم اما حالا آدم بدی شدیم؟

اما به هر حال پیشکسوتان پرسپولیس هم صاحب نظر هستند و نظرات خود را می‌گویند.

شما به گواه آرشیو ببینید که از روزی که از پرسپولیس‌ رفتم به واکنش‌ها و انتقادها هیچ عکس‌العملی نشان ندادم اما چه دلیلی دارد که برخی‌ها اینگونه علیه من صحبت می‌کنند؟ قبول دارم که جدایی ما کار را سخت کرد. هواداران علناً برای ما نوشتند که بروی و دیگر برنگردی اما آنها من را فرشاد احمدزاده کردند و هر حرفی هم بزنند به روی چشم می‌گذارم اما این پیشکسوت چه تاثیری در فوتبال من داشته که الان بخواهد از من انتقاد کند؟ دلیلی ندارد که برخی‌ها اینگونه علیه من صحبت می‌کنند. شش هزار فحش و بی‌احترامی به خانواده من شده است آن هم به دلیل اینکه این پیشکسوت در تلویزیون علیه من صحبت کرده است. آن روزی که ما را برای اکران فیلمش دعوت می‌کرد ما آدم‌های خوبی بودیم اما حالا می‌آیند در تلویزیون علیه ما صحبت می‌کند این پیشکسوت می‌گوید که وحید امیری برای پرسپولیس زحمت کشیده و انگار نه انگار که ما هم تلاش کردیم. برخی‌ها به گونه‌ای حرف می‌زنند که انگار عامل نتیجه نگرفتن پرسپولیس ما هستیم.هر کسی در پرسپولیس بوده و هست به اندازه خودش زحمت کشیده و می‌کشد و دیگر این حرف‌ها معنی ندارد.

 به هر حال جدایی شما چهار نفر باعث شد تا پرسپولیس یک موقعیت خوب برای قهرمانی در آسیا را از دست بدهد و شاید اگر شما در این تیم می‌ماندید خیلی اتفاق‌های بهتری می‌افتاد.

فوتبال حرفه‌ای همین است. شاید یک بازیکن مثل گریژمان در تیمش بماند و شاید هم مثل برخی بازیکنان تیم‌شان را تنها بگذارند اما این تصمیمی بود که ما گرفتیم و نمی‌خواستیم اینطور شود. من سال گذشته هم پیشنهاد خیلی بهتری از اروپا داشتم و می‌توانستم همان موقع از پرسپولیس بروم. حتی قبل از عید بود که به باشگاه گفتم که قصد لژیونر شدن دارم و چند هفته قبل از پایان لیگ این موضوع را به آقای برانکو هم انتقال دادم. قبول دارم در شرایط بدی پرسپولیس را تنها گذاشتم اما بی‌معرفتی نکردم چرا که تا روزی در پرسپولیس بودیم با همه وجود تلاش کردیم و کم نگذاشتیم. هواداران پرسپولیس باید این مسائل را درک کنند. ما برای موفقیت پرسپولیس از جان مایه گذاشتیم و تا روزی که بودیم کم‌کاری نکردیم و انگ بی‌معرفتی به ما نمی‌چسبد. به هر حال در فوتبال همه یک روز می‌آیند و یک روز می‌روند و تنها این هواداران هستند که تحت هر شرایطی برای پرسپولیس می‌مانند. چه پرسپولیس پنجره‌اش باز باشد چه بسته و چه بازیکن داشته باشد و چه نداشته باشد هواداران از این تیم حمایت می‌کنند و ما هم مثل یک هوادار برای موفقیت پرسپولیس دعا می‌کنیم.

 به عنوان سوال آخر حالا که شایعات بازگشت تو به پرسپولیس به گوش می‌رسد آیا باید منتظر رخ دادن این موضوع باشیم؟

نمی‌دانم آینده چه می‌شود اما هر موقع که پرسپولیس من را بخواهد برمی‌گردم. دوست دارم به پرسپولیس برگردم تا خیلی چیزها را جبران کنم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۶۷۵۲۱۰۷:۰۹:۳۰ ۱۳۹۷/۹/۱۸
بیخود به امثال تو اصلا نیازی نیست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین