در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان؛ روحانی: FATF لازمه ارتباط مالی جهانی است/ چه کسی به آمریکا اعتماد کرده است؟/ چه کسانی موسسات اعتباری پدید آوردند و اجازه تاراج مال مردم را دادند؟/ آمریکا ۸ بار مستقیم درخواست مذاکره کرد

گروه سیاسی الف،   3970913167 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور با اشاره به اینکه سال گذشته آمریکا ۸ بار مستقیم و امسال ۳ بار غیر مستقیم درخواست مذاکره داشت اما بر مبنای عزت مردم نپذیرفتم، گفت: FATFخوب باشد یا بد، زیرساخت و لازمه ارتباط مالی با بانک‌های جهانی است.

روحانی: FATF لازمه ارتباط مالی جهانی است/ چه کسی به آمریکا اعتماد کرده است؟/ چه کسانی موسسات اعتباری پدید آوردند و اجازه تاراج مال مردم را دادند؟/ آمریکا ۸ بار مستقیم درخواست مذاکره کرد

به گزارش الف به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر سه شنبه در مراسم روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی سمنان، با اشاره به اینکه نقد و نظر آزادانه دانشجویان در این جلسه، نشانه توفیق جنبش دانشجویی است، اظهارداشت: نقد سازنده و دلسوزانه به نفع حال و آینده کشور است.

دکتر روحانی گفت: در سال‌های 32 و 42 و سال‌های بعد، دانشگاه مبارز در کنار حوزه مبارز با رهبری و هدایت امام(ره) هدف بسیار بلندی را به ثمر رساندند. افتخار دارم در دوره نهضت اسلامی طلبه حوزه علمیه و همچنین دانشجوی دانشگاه تهران بودم و فضای ایستادگی و مبارزه را در دو محیط، با همه وجودم درک کردم.

رئیس جمهور خطاب به دانشجویان خاطرنشان کرد: آنچه امروز در این جمع می‌بینم به معنای پیروزی دانشگاه و جنبش دانشجویی است که در سال 32 آغاز شد و در سال 57 به کمال رسید.

دکتر روحانی در واکنش به سخنان مطرح شده از سوی نمایندگان و قشرهای مختلف دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی، گفت: چه زمانی ما چنین فضایی داشتیم که دانشجوی عزیز ما با آزادی کامل و با لحن دلخواه خود دولت را نقد کند. نقد حتماً حق شماست و نقد دلسوزانه و درست به نفع آینده کشور خواهد بود.

بیشتر بخوانید؛

سوال فعال دانشجویی از روحانی؛ آیا تعداد فارغ التحصیلان بیکار را می دانید؟/عرب سرخی: آقای روحانی! گویا هنوز هم اراده‌ای برای رفع مشکلات کشور ندارید

رئیس جمهور با بیان اینکه اداره کشور و جامعه حتی زمانی که دشمن غدار و ستمگری چون آمریکا و صهیونیسم و هیچ دشمن و مشکلی نداشته باشیم، کار پیچیده و سختی است، گفت: به ثمر رساندن طرح تحول سلامت، کار آسانی نبود، اینکه در 5 سال گذشته حقوق کارکنان و کارمندان بیش از تورم بوده، کار آسانی نیست و اینکه دریافتی‌ها و مستمری‌ها نسبت به 5 سال گذشته 5 برابر شده، کار آسانی نبوده است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه روند تورمی از ۴۰ درصد سال ۹۲ به ۸ درصد در سال ۹۶ رسید، اظهارداشت: اگر قرار است جلوی آمریکا بایستیم؛ مشکلات و زخمی شدن و زخمی کردن هم جزو این رویارویی است و اینطور نیست که برای ما همیشه پیروزی بدون هزینه باشد. هم بدر داریم و هم احد.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه میدان جنگ فشار و سختی دارد، گفت: در سنگر ماندن مانند در خانه ماندن نیست در جنگ باید خود را آماده کنیم. میدان جنگ فشار و سختی دارد و باید سختی‌های فراوان را هم تحمل کنیم.

دکتر روحانی تاکید کرد: به اعتراف همه متخصصان اقتصاد ما در بین سال های 92 و 96 از تورم 40 درصد به 7 یا 8 درصد رسیدیم. حال سوال اینجاست که چه شد که در سال 96 با مشکل تورمی جدید مواجه شدیم. اولین عامل بیماری‌های مزمن گذشته در اقتصاد بود که در یک مقطع آثار آن روشن‌تر و آشکارتر شد.

رئیس جمهور با طرح این سوال که چه کسانی مجوز موسسات اعتباری و بانک‌های خصوصی و خصولتی را صادر کردند، گفت: در چه زمانی بود که مالباختگان این موسسات اعتباری به خیابان آمدند. چه کسی باعث شد که مردم آن همه زجر ببینند و چه کسانی مال مردم را تاراج کردند و ظلم کردند. وقتی دولت یازدهم خواست مقابل آنها بایستد، در مقابل دولت قرار گرفتند و نامه نود امضایی فرستادند که به اینها دست نزنید.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: یکسری بیماری‌های مزمن اقتصادی کنار هم جمع شد و متاسفانه مجبور شدیم ۳۰ هزار میلیارد تومان از خزانه به مالباختگان این موسسات پرداخت کنیم که این مبلغ به معنای 250 هزار میلیارد تومان نقدینگی است. همچنین چه کسانی و با چه مجوزی در سال 96 به خیابان آمدند و شعار دادند و ناآرامی‌های مضر برای منافع ملی ایجاد کردند که البته همه اینها آشکار است.

رئیس جمهور تصریح کرد: در کنار این عوامل، دشمن‌ترین افراد با ایران در آمریکا قدرت را به دست گرفتند. البته ما هیچ زمانی اعتماد صد در صد به آمریکا و دیگران نداشته و نداریم. اعتماد ما همیشه نسبی بوده است. پیغمبر اسلام(ص) هم در مکه با کفار قرارداد (صلح حدیبیه) امضاء کرد ولی اعتماد هم به آنها نداشت. فتح‌المبیین مربوط به همین قرارداد است. اما همان‌هایی که با پیغمبر(ص) قرار داد امضاء کردند نقض عهد کردند. ما هم اگر طرفمان نقض عهد کرده تکلیف و وظیفه دیگری داریم.

دکتر روحانی در پاسخ به انتقادات دانشجویان که بحث اعتماد به آمریکا را مطرح می‌کردند، گفت: شما می‌گویید چرا به آمریکا اعتماد کردید. چه کسی اعتماد کرده است؟ مگر ما در برابر کسی که مذاکره می‌کند حتماً باید اعتماد داشته باشیم؟ مگر به صدام اعتماد داشتیم که بعد جنگ با او مذاکره کردیم؟ در دوران امام راحل وزیر خارجه وقت دو سال تمام با عراق مذاکره کرد. مگر ما در آن دوره به صدام اعتماد داشتیم که مذاکره کردیم؟

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مذاکره ما درست بوده است، گفت: این مذاکرات به اتفاق همه مسئولین، اعم از دولت، ‌رهبری، مجلس و شورای نگهبان انجام شد و همه با هم این کار را کردیم و بسیار هم کار درستی بوده است.

دکتر روحانی با بیان اینکه" قبل از برجام دنیا ایران را محکوم می کرد و امروز آمریکا را"، گفت: برجام راه را برای نفت، تجار و بانکها باز کرد و سرمایه زیادی وارد کشور شد . آیا این پیروزی نیست و نباید به این پیروزی افتخار کنیم؟

رئیس جمهور در مورد انعقاد قراردادهای نفتی با شرکت توتال و خروج این شرکت از کشور بعد از خروج آمریکا از برجام، گفت: وزیر نفت بلد بود چگونه با توتال قرارداد ببندد. یک شرکت چینی هم در کنار توتال بود که امروز با خروج توتال کار را به دست گرفته است.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: همه ما اعضای یک جامعه و ملت هستیم و دلسوز انقلاب و کشوریم. ما امروز پیروزیم و اگر کسی فکر می‌کند آمریکا پیروز است، اشتباه می‌کند. امروز ایران در عرصه بین‌المللی، پیروز است و ترامپ شکست خورده و آمریکا در شورای امنیت تنها مانده است.

رئیس جمهور در ادامه در مورد تورم در سال جاری گفت: ما دو راه بیشتر نداریم، یا باید در برابر آمریکا تسلیم شویم و ادعای نادرست و صحیح آنها را قبول کنیم تا تحریم‌ها برداشته شود و یا باید بایستیم و مقاومت کنیم. سال گذشته آمریکا ۸ بار مستقیم و امسال ۳ بار غیر مستقیم درخواست مذاکره داشت، بر مبنای عزت مردم نپذیرفتم.

دکتر روحانی تاکید کرد: ایران به دنبال استقلال و آزادی است و از تحریم‌ها نهراسیده و در مقابل دشمن می‌ایستیم.

رئیس جمهور در پاسخ یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه دولت چه کار کرده است، گفت: شما هم باید بگویید دانشگاه برای کشور چه کار کرده است. چون همه ما در نفع و ضرر جامعه با هم هستیم. امروز روز آزمایش همه ماست.

دکتر روحانی تاکید کرد: همه باید دست به دست هم دهیم و در برابر تورم، مشکلات اقتصادی و توطئه‌های خارجی بایستیم. اینطور نیست که دولت، مردم و مجلس به تنهایی اقدام کنند. همه باید در کنار هم باشیم و دست به دست هم دهیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اف ای تی اف اشاره کرد و اظهارداشت: البته فعلاً در این مرحله بحث اف‌ای‌تی‌اف نداریم. آنچه امروز داریم 4 لایحه در مورد پولشویی و تروریسم مالی است. روسای قوا به اتفاق لوایح ۴ گانه مرتبط را تایید کرده اند؛ راه حل مشکلات شفافیت است نه جنجال و اف ای تی اف خوب باشد یا بد، زیرساخت و لازمه ارتباط مالی با بانکهای جهانی است.

دکتر روحانی افزود: نباید اجازه دهیم جنجال بیهوده در مورد این لوایح راه بیفتد ما به تصویب این لوایح 4 گانه نیاز داریم. باید با پولشویی مبارزه کنیم و راه آن شفافیت است.

رئیس جمهور با طرح این سوال که می‌خواهیم با بانک‌های دنیا همکاری کنیم یا نه؟ گفت: در حال حاضر که آمریکا این همه فشار آورده است،‌ده‌ها بانک دنیا از کشورهای دوست که با آنها تعامل داریم، به ما اعلام کردند که اگر در اف‌ای‌تی‌اف عضو نباشید، نمی‌توانیم همکاری کنیم.

دکتر روحانی در ادامه سخنان خود، یادآور شد: شرایط امروز کشور بحرانی نیست، اما بسیار سخت و مشکل است. معضلات و مشکلات فراوانی داریم. شما هم عنوان می‌کنید که در دانشگاه‌ها مشکلات وجود دارد و این درست است. من به دکتر غلامی وزیر علوم که اینجا حضور دارند، بارها گفته‌ام روبروی زندانی کردن دانشجو به بهانه های سیاسی بایستد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه من امروز اینجا هستم تا سخنان شما دانشجویان را بشنوم، گفت: این جمع برای این بود که شما آزادانه مطالب خود را بیان کنید و من هم خواسته‌های شما را بشنوم. نمی‌گوییم همه مشکلات حل شده و دولت در همه زمینه‌ها موفق بوده است.

دکتر روحانی خطاب به دانشجویان تاکید کرد: شما البته باید دولت و قدرت را در کشور نقد کنید زیرا قدرت اگر نقد نشود، فسادآفرین است. همه باید انتقاد و نقد را بپذیریم.

رئیس جمهور در عین حال تصریح کرد: بهتر است نقدتان بدون پیشنهاد نباشد. راه‌حل پیشنهاد بدهید. شما دانشجو هستید و اینجا مرکز تحقیقات و علم است. در انتقاد از مشکلات اقتصادی که مطرح می‌کنید راه‌حل هم ارایه دهید.

دکتر روحانی به دستاوردهای دولت در بخش های مختلف کشور از جمله در استان سمنان اشاره کرد و گفت: در همین استان سمنان در بخش کشاورزی از ابتدای انقلاب تا آغاز دولت یازدهم، 16 هزار و 200 هکتار زمین کشاورزی به صورت قطره‌ای آبیاری می‌شد اما فقط در 5 سال گذشته 16 هزار و 700 هزار هکتار زمین‌های کشاورزی زیر کشت با شیوه های نوین آبیاری رفتند.

رئیس جمهور با بیان اینکه آیا قبول دارید که در تولید گندم خودکفا شده‌ایم یا نه؟ گفت: هر جا دست به دست هم داده‌ایم موفق شده‌ایم. در سال 2017 در میان 25 کشور پیشرفته دنیا از نظر سرعت رشد علمی مقام اول را کسب کرده‌ایم و این موفقیت دانشگاه است.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه حمایت از شرکت دانش بنیان، یعنی حمایت از دانشگاه و نخبگان، افزود: مقالات شما امروز مورد استناد است. پزشکی و جراحی ما در دنیا عرض اندام می‌کند و این موفقیت دانشگاه است. آیا ما نباید افتخار کنیم. این افتخار برای دانشگاه و جوان‌های این کشور است.

رئیس جمهور در ادامه خاطر نشان کرد: در این دولت برای اولین بار در برداشت گاز از پارس جنوبی از قطری‌ها پیشی گرفته‌ایم و این افتخار دانشگاه، صنعت و مهندسین ایرانی است.

دکتر روحانی همچنین به مخازن مشترک نفتی ایران و عراق اشاره کرد و گفت: برداشت ما از این مخازن مشترک 70 هزار بشکه بود، اما امروز 300 هزار بشکه برداشت می‌کنیم و این افتخار برای همه ما است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما به دنبال شفافیت بوده‌ایم، اظهارداشت: فضای مجازی در اختیار مردم، نتیجه ایستادگی دولت بر شفافیت است.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: قانون اساسی دستاورد بزرگ انقلاب است، اگر به همه آن عمل شود مشکلات هم حل می شود و رئیس جمهور باید بتواند در برابر تخلف از قانون اساسی تذکر دهد.

رئیس جمهور با بیان اینکه شما پای صندوق‌های رای رفته‌اید و رای داده‌اید 40 میلیون نفر رای دادند که رئیس جمهور بتواند به تخلف قانون اساسی تذکر دهد، گفت: در مسایل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی و اجتماعی؛ قانون اساسی مسیر همه پرسی از مردم رابه عنوان یک ظرفیت پیش رو گذاشته است و اشاره دارد در اینگونه مسایل اختلافی موضوع را به رای عمومی بگذارید. البته باید مجلس تصویب و شورای نگهبان نیز آن را تایید کند.

دکتر روحانی تاکید کرد: برای ما هیچ بن بستی وجود ندارد، قانون اساسی برای ما راه را گشوده است. من نقد شما را دنبال خواهم کرد شما هم به تذکر خود ادامه دهید و مطمئناً با وحدت، اتحاد و یگانگی قطعاً آمریکا را شکست خواهیم داد.

پیش از سخنان رئیس جمهور ،شماری از دانشجویان به نمایندگی از تشکل‌های دانشجویی در سخنانی صمیمی و صریح ، به طرح مشکلات و موضوعاتی از جمله تورم، بیکاری، تحقق وعده‌های رئیس جمهور و مشکلات صنفی و دانشجویی پرداختند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۶۲۳۹۵۱۸:۱۲:۲۱ ۱۳۹۷/۹/۱۳
حرف حساب در مورد Fatf همین است. روحانی همان طور که سرعت اینترنت روستای ما از 5 کیلو بایت دلواپسان به 1500 کیلو بایت (یک ونیم مگابایت) رساندید به تمام وعده ها عمل خواهد کرد با روحانی تا 1408
ناشناس۶۶۲۳۹۶۱۸:۱۲:۳۳ ۱۳۹۷/۹/۱۳
در مورد برجام هم همین حرفها رو میزد ولی نتیجش این شد که نه تنها تحریم ها و ارتباط اقصادی با کشورها برقرار نشد بلکه محدودیت در برنامه دفاعی و موشکی هم رفت تو قطعنامه سازمان ملل و قانونی شد.
املی۶۶۲۸۴۶۰۰:۱۸:۲۲ ۱۳۹۷/۹/۱۴
ببین بطفا ساکت اصلا میدونی سازمان ملل کارش چیه؟ درضمن کی برنامه موشکی ما رفت سازمان ملل؟ کی قطعنامه صادر کرده اند؟
ناشناس۶۶۲۴۰۱۱۸:۱۴:۰۵ ۱۳۹۷/۹/۱۳
هنوز فراموش نکرده ایم که آقای روحانی حل مشکل آب خوردن مردم را هم در گرو برجام می دانستند. حاصل برجام شد... !!!! این دفعه FATF بهانه فرار از پاسخگویی در خصوص ناکارآمدی دولت و مشکلات مردم است.
ناشناس۶۶۳۰۰۰۰۸:۱۶:۲۳ ۱۳۹۷/۹/۱۴
غیر از این هم نیست، امروز 80 درصد کارخانجات و تاسیسات ما به خاطر ضعف تکنولوژی، مخرب محیط زیست هستند و باید تعطیل شوند کلانتری 18 مرداد 1397 ایرنا
ناشناس۶۶۲۴۱۳۱۸:۲۲:۱۹ ۱۳۹۷/۹/۱۳
باید به رفراندوم گذاشته شود
ناشناس۶۶۲۸۳۰۲۳:۵۴:۱۸ ۱۳۹۷/۹/۱۳
شما شب تصویب برجام یادت رفته ملت ریخته بودن تو خیابون قر میدادن و میگفتن دلار میشه 7 تومن؟! شما فکر میکنی رفراندوم برگزار کنن چی میشه؟ این اصلاح طلب ها دوباره چهار تا بازیگر و فوتبالیست و خواننده رو میفرستن جلو، تو خیابون ها هم چهار تا قر کمر رها میکنن، و رای مردم را میگیرن، اکثر جمعیت تو شهرهای بزرگ است، الان هم که قدرت دست خودشونه، تمام وزارت خانه و مجلس را در دست دارن.
ناشناس۶۶۲۴۵۸۱۸:۴۵:۲۵ ۱۳۹۷/۹/۱۳
از روحانی می خواهیم که به ملت اعلام کند که چند درصد عدم تحقق وعده ها، به خاطر مخالفان داخلی است؟ کمتر از 90 درصد که نیست سهم دلواپسان
ناشناس۶۶۲۴۸۴۱۹:۰۰:۴۹ ۱۳۹۷/۹/۱۳
با عرض معذرت این صحبتهای اقای روحانی مانند ان دخترانی است که در اوج جوانی خود چند ده خواستگار داشتند ولی از موقعیت استفاده نکردند ولی حالا بعد از مدتها می گویند و دلخوشند که ما چه اندازه خواستگار داشتیم!
ناشناس۶۶۲۴۹۲۱۹:۱۱:۱۹ ۱۳۹۷/۹/۱۳
آقای رئیس جمهور ! چرا با مردم صادق نیستید ؟!! شما سه سال است که FATF را اجرا کرده اید. چرا ناکارآمدی دولت را فرافکنی می کنید؟!
ناشناس۶۶۲۵۲۱۱۹:۲۶:۳۰ ۱۳۹۷/۹/۱۳
فقط با قسمتی از حرفاش که در مورد FATF است موافقم. بقیه اش حرفای تکراری و بدون پشتوانه است
ناشناس۶۶۲۵۳۵۱۹:۳۷:۰۳ ۱۳۹۷/۹/۱۳
برو برادر فقط برو
ناشناس۶۶۲۵۳۹۱۹:۳۹:۱۸ ۱۳۹۷/۹/۱۳
اعتماد به امضاء جان کری و بتن ریزی تاسیسات هسته ای قبل از لغو تحریمها اشتباه محض بود.
ناشناس۶۶۲۹۸۵۰۸:۰۴:۱۹ ۱۳۹۷/۹/۱۴
اشتباه محض، فعالیت هسته ای بدونِ تایید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود
ناشناس۶۶۳۶۱۹۱۴:۰۴:۳۶ ۱۳۹۷/۹/۱۴
فعالیت های هسته ای ما طبق معاهده NPT و زیر نظر آژانس و صلح آمیز بود.
ناشناس۶۶۲۵۴۲۱۹:۴۱:۰۶ ۱۳۹۷/۹/۱۳
آقای روحانی مذاکره کنید عزتی برای مردم نمونده این وضعیت مردم در داخل اونم در خارج خواهش میکنیم به درخواست مذاکره آمریکا پاسخ مثبت بدین اگر منتخب مردم هستین ما برای مذاکره با آمریکا به شما رای دادیم
ناشناس۶۶۳۰۱۴۰۸:۳۱:۳۷ ۱۳۹۷/۹/۱۴
الآن به هیچ وجه مذاکره با آمریکا درست نیست چرا که تمام جهان و سازمان ملل متحد و شورای امنیت و سازمان انرژی اتمی با ایران هستند و آمریکا متهم است به نقض قطع نامه شورای امنیت، بدون شک آمریکا، از این نظر محکوم به شکست سیاسی بزرگی است و ناچارا به این رسوایی جهانیش پایان خواهد داد
ناشناس۶۶۲۵۸۶۲۰:۰۴:۱۱ ۱۳۹۷/۹/۱۳
به نظر من با توجه به سابقه بدی که هر دوجناح ایجاد کرده اند بهتره دیگه در انتخابات حاضر نشوند بگذارند نیرو و جریان دیگری بیاد
ناشناس۶۶۲۶۳۱۲۰:۴۴:۴۹ ۱۳۹۷/۹/۱۳
آقای رئیس جمهور می پرسند که چه کسانی موسسه اعتباری راه انداختند و اموال مردم را تاراج کردند؟ ایشان بگونه ای سخن می گویند که گویا خبر ندارند.
ناشناس۶۶۲۶۸۱۲۱:۴۴:۵۰ ۱۳۹۷/۹/۱۳
کدوم مردم حاضره گشنگی بکشه ولی عزت داشته باشه؟ عزت در چی میبینی شرمندگی پدر خانواده جلو دختری که جهیزیه نداره عزت رو در پسری میبینه بیکاره جلو پدر شرمنده با 30سال سن پول تو جیبی بگیره سرشاخ نشو با امریکا مستقیم با خودش مذاکره کن رفراندوم بزارید جای اینکه از طرف مردم حرف بزنید عزت یعنی من دارو گیر نمیارم برای زنم
ناشناس۶۶۲۹۲۲۰۴:۳۲:۵۷ ۱۳۹۷/۹/۱۴
شما اگر واقعا به رفراندم اعتقادی داشتید، درمورد خودتون حرف میزدید، و نظر خودتان را نظر مردم عنوان نمیکردید.
ناشناس۶۶۲۹۷۱۰۷:۳۳:۳۴ ۱۳۹۷/۹/۱۴
مشکل اینجاست که این نوع عزت که شامل بیکاری و بی پولی و فقر می باشد برای مسئولین عزیز جایز نیست ولی برای مردم چنین عزتی خوب و جایز هست.
ناشناس۶۶۳۰۲۱۰۸:۴۱:۰۱ ۱۳۹۷/۹/۱۴
دیگه حرف نزن فقط برو مردم ایران نفس بکشند
ناشناس۶۶۳۶۰۱۱۳:۵۵:۴۳ ۱۳۹۷/۹/۱۴
بره کی بیاد دار و دسته شما ؟
ناشناس۶۶۳۱۶۷۱۰:۱۹:۱۰ ۱۳۹۷/۹/۱۴
مثلا همین پدیده شاندیز که صبح تا شب تبلیغات تلویزیونی داشت و این تبلیغات باعث اعتماد مردم شد الان پول مردم را خوردن یه آب هم روش صدا و سیما چرا جوابگو نیست ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین