نشست شبانه وزیر ورزش با چند نماینده/ تلاش برای رهایی از استیضاح!

گروه ورزشی الف،   3970907137

طرح استیضاح وزیر ورزش و جوانان که یک هفته پیش تصویب شد هنوز در مجلس وارد مراحل اجرایی نشده اما رایزنی‌ها برای برگرداندن این رای آغاز شده و جلساتی نیز برگزار شده است.

نشست شبانه وزیر ورزش با چند نماینده/ تلاش برای رهایی از استیضاح!
 

مهر نوشت: ۱۵ ماه پس از آغاز دومین دوره فعالیت مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح وی را به هیات رئیسه ارائه کردند تا روند انجام و پیگیری آن در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار بگیرد. 

طرح استیضاح وزیر ورزش هفته پیش (چهارشنبه ۳۰ آبان ماه) به تصویب نمایندگان مجلس رسید و قرار است هفته آینده بررسی اولیه آن در حضور شخصِ مسعود سلطانی فر انجام شود. در این فاصله یک هفته ای اما رایزنی هایی انجام شده تا حتی الامکان متقاضیان استیضاح امضاهای خود را پس بگیرند و اینگونه استیضاح سلطانی فر از دستور کار هیات رئیسه خارج شود.

البته اولین واکنش نسبت به استیضاح وزیر ورزش توسط مدیر کل روابط عمومی وزارتخانه تحت مدیریت وی انجام شد. مازیار ناظمی با توئیت مطلبی مبنی بر اینکه «استیضاح! تاوان یک وزیر قانونمدار برای مقاومت و تمکین از بازنشستگان ورزشی از قوانین کشور، موفقیت تیم ملی در جام جهانی، موفقیت ایران در بازی های آسیایی و پاراآسیایی، مقام هفتمی المپیک جوانان همه وهمه در زیر سایه خودخواهی ها و بی اعتنایی به قانون قرار می گیرد؟» واکنش خود را به طرح استیضاح نشان داد در حالیکه محورهای استیضاح مواردی غیر از این موضوعات است. 

۱- تاخیر در واگذاری استقلال و پرسپولیس ۲- عدم توجه به رسالت وزارت ورزش در حوزه جوانان، ۳- عدم اجرای مصوبات مجلس در برنامه ششم، ۴- عدم تعادل پایدار توزیع امکانات ورزشی در مناطق کمتر توسعه یافته و ۵- ناعدالتی در تقسیم بودجه ورزشی به شهرستان‌ها  و استان‌ها محورهای مطرح برای استیضاح وزیر ورزش است. وی نیز در تلاش است با متقاعد کردن نمایندگان در خارج از صحن، طرح استیضاح خود را منتفی کند. 

رایزنی خارج از ساختمان وزارت ورزش و مجلس 

در همین رابطه خبرنگار ما کسب اطلاع کرده که مسعود سلطانی فر شامگاه سه شنبه نشستی با چند تن از نمایندگان مجلس که ظاهرا جزو متقاضیان استیضاح وی بوده اند، برگزار کرده است. امیررضا خادم معاون پارلمانی وزیر و حسن کریمی مشاور وی و مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی هم از جمله افراد حاضر دراین نشست بوده اند که دور از ساختمان وزارت ورزش و در محل این شرکت برگزار شده است. 

ظاهرا در این نشست و در راستای رایزنی هایی که پیش از آن انجام شده بود، وعده وعیدهایی برای توجه ویژه تر در برخی استان ها و انجام برخی انتصاب ها داده شده تا اینگونه امضای نمایندگان متقاضی استیضاح پس گرفته شود و در کل موضوع از دستور کار خارج شود. 

استیضاح مسعود سلطانی فر با امضای ۱۵ نفر از نمایندگان هفته گذشته تقدیم هیات رئیسه مجلس شد. در واقع حداقل امضای ۱۰ نفر از نمایندگان مجلس لازم است تا استیضاح یک وزیر در دستور کار قرار بگیرد با این حساب و اگر برخی از نمایندگان متقاضی استیضاح مسعود سلطانی فر، امضای خود را پس بگیرند و تعداد متقاضیان به کمتر از ۱۰ نفر برسد،  موضوع به صورت کلی منتفی خواهد شد. 

در هر صورت استیضاح وزیر ورزش هفته آینده در کمیسیون فرهنگی بررسی خواهد شد. نتیجه این بررسی و چگونگی موضع گیری نمایندگان متقاضی استیضاح ادامه این پرونده را به صورت قطعی مشخص خواهد کرد. 

عضو هیات رئیسه مجلس: تعداد متقاضیان کمتر از ۱۰ شود، استیضاح وزیر ورزش منتفی می شود

علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگویی در این مورد توضیح داد و گفت: موضوع استیضاح وزیر ورزش از طریق هیات رئیسه به کمیسیون فرهنگی ارجاع داده شده است. این کمیسیون هفته آینده و احتمالا یکشنبه یا سه شنبه، در حضور مسعود سلطانی فر و نماینده متقاضیان استیضاح یا همه آنها، تشکیل جلسه می دهد و موضوع را بررسی خواهد کرد. 

وی ادامه داد: بعد از این جلسه و اگر تعداد نمایندگانی که متقاضی استیضاح وزیر ورزش هستند، حداقل ۱۰ نفر باشد، موضوع به هیات رئیسه اعلام می شود و ما هم موظف هستیم آن را انجام دهیم یعنی مقدمات استیضاح مسعود سلطانی فر در صحن مجلس را فراهم کنیم. 

یوسف نژاد با یادآوری اینکه استیضاح وزیر ورزش با امضای ۱۵ نفر از نمایندگان به هیات رئیسه مجلس ارائه شد در پاسخ به این پرسش که «آیا تا به امروز تعداد امضاکنندگان این طرح کاهش داشته است؟»، گفت: گزارسی در این زمینه دریافت نکرده ایم. 

«ظاهرا از طرف وزارت ورزش و شخص سلطانی فر هم رایزنی هایی انجام شده تا متقاضیان استیضاح امضای خود را پس بگیرند. این موضوع منعی ندارد؟ اصلا واکنش مجلس به این مسئله چیست؟»، این عضو هیات رئیسه مجلس در پاسخ به این پرسشگفت: به هر حال انجام چنین اقداماتی طبیعی است. وزیری که استیضاح وی مطرح است با نمایندگان ارتباط می گیرد و اطلاعات در مورد محورهای استیضاح ارائه می کند. این امر غیرطبیعی دور از ذهن نیست. 

یوسف نژاد در پایان تاکید کرد: در هر شرایطی هفته آینده استیضاح وزیر ورزش باید در کمیسیون فرهنگی بررسی شود. اگر بعد از این بررسی، تعداد متقاضیان به کمتر از ۱۰ نفر نرسد، استیضاح صد در صد انجام می شود. در واقع امضای تنها ۱۰ نفر از نمایندگان هم برای این موضوع کفایت می کند. 

، استیضاح مسعود سلطانی فر در حالی مطرح شده که وی دومین دوره مدیریت خود در وزارت ورزش را سپری می کند و در واقع تنها وزیر دو دوره ای در ورزش به حساب می آید. بعد از استعفای محمود گودرزی از وزارت ورزش، مسعود سلطانی فر موفق شد ۱۱ آبان ماه سال ۱۳۹۵ رای اعتماد نمایندگان مجلس برای مدیریت وزارت ورزش در دولت یازدهم را بگیرد در حالیکه وی در آغاز به کار دولت تدبیر و امید نتوانسته بود رای اعتماد مجلسی ها را برای این وزارتخانه بگیرد. 

سلطانی فر  ۲۹ مردادماه سال ۱۳۹۶ هم برای سومین بار به مجلس رفت و موفق شد رای موافق نمایندگان مجلس را برای تصدی وزارت ورزش بگیرد. حالا وی بعد از ۱۵ ماه از دومین دوره مدیریت خود در ورزش، در آستانه استیضاح قرار گرفته است. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین