اظهارات ابتکار درباره حضور پسرش در آمریکا و تسخیر لانه جاسوسی

گروه سیاسی الف،   3970907069 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

روز ۱۳ آبان که می‌شود، بسیاری از عکس‌ها و فیلم‌های مربوط به تسخیر سفارت آمریکا در سال ۵۸ از آرشیوها بیرون می‌آید و در فضای مجازی بین کاربران دست به دست می‌چرخد. در روز ۱۳ آبان امسال یک عکس و یک فیلم چند دقیقه‌ای بسیار بحث‌برانگیز شدند؛ موضوع آنها معصومه ابتکار بود.

اظهارات ابتکار درباره حضور پسرش در آمریکا و تسخیر لانه جاسوسی

«خبرآنلاین» در ادامه نوشت: ابتکار، فیلم و عکس یادشده را جعلی و مصداق بارز جنگ روانی جریان سلطنت‌طلب خارج‌نشین می‌داند و می‌گوید «متاسفانه برخی در داخل این اسب‌های زین‌کرده را سوار شدند».

مشروح این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

برخی می‌گویند خانم ابتکار که خیلی از تسخیر سفارت آمریکا دفاع می‌کند، چه طور فرزند خودش در آمریکا تحصیل می‌کند؟

مردم ایران در سال ۵۸ از تسخیر سفارت آمریکا دفاع کردند، یعنی تعبیر نشود به اینکه چند دانشجو این کار را انجام دادند و چند دانشجو دفاع کردند. این خطی است که عامدا دارد از آن طرف القا می‌شود که یک اتفاقی بود که چند دانشجو این اقدام را کردند. می‌خواهم بگویم ما درباره واقعه ۱۳ آبان واقعیت‌ها را بدانیم. واقعیتی بود که اگر مورد حمایت عظیم و گسترده مردم و امام قرار نمی‌گرفت، اصلا تبدیل به یک انقلاب دوم نمی‌شد. ۴۰۰ دانشجوی طراز اول دانشگاه‌های کشور در این واقعه شرکت داشتند که همه آگاهانه مشارکت کردند و از هیچ جایی خط نگرفتند. علت تسخیر سفارت هم بی‌اعتمادی مکرری بود که بعد از انقلاب درباره آمریکایی‌ها پیش آمد. مصادیقی از آمریکایی‌ها به دست آمد که مداخله در امور داخلی ایران بود؛ از همه مهم‌تر ورود شاه به آمریکا اتفاق افتاد. اینکه بعد از ۳۹ سال هنوز ما متهم می‌شویم، باید بگویم در این ۳۹ سال تحولات زیادی رخ داده است. همه آنچه ما درباره روابط با آمریکا داریم، صرفا ناشی از آن واقعه نیست. خیلی اتفاقات بعد از آن افتاد. در همین دولت در قالب برجام با آمریکا مذاکره شد که موفق بود و تفاهمی بین‌المللی هم حاصل شد. برجام در قالب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مورد اجماع جهانی قرار گرفت. بنابراین اگر ما بخواهیم تقصیر همه مشکلات {در روابط ایران و آمریکا} را به گردن جریان تسخیرکننده لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۵۸ بیندازیم، نادیده‌گرفتن یکسری اصول و واقعیت‌های تاریخی است.

یک عکسی هم اخیرا در فضای مجازی دست به دست می شد که آن را به شما منتسب کردند.

بله، یک عکسی هم جعل کردند، حالا از کجا پیدا کردند، نمی‌دانم. این عکس نشان می‌دهد یک آقایی برای خانمی {کنار سفارت آمریکا} قلاب گرفته و آن را به من نسبت می‌دهند که دروغ است. آن آقا معلوم نیست از نیروهای کدام گروه سیاسی اول انقلاب بود. در ضمن آن خانم هم دارد پوستر می‌چسباند. خاطرات من سال‌ها پیش منتشر شد. من روز سوم بعد از تسخیر وارد سفارت آمریکا شدم. بنابراین چنین عکس‌هایی همه جعلیات است تا ما را از اصل مسئله منحرف و افکار عمومی را به آن اتفاق بی‌اعتماد کند. معتقدم یک جنگ روانی با هدف نفرت‌پراکنی در جریان است تا افرادی که در کشور مورد علاقه و اعتماد مردم هستند، تخریب شوند، سرمایه اجتماعی کشور از بین برود و پیوند بین دولت و مردم گسسته شود. اینها همه سیاست‌هایی است که تحت عنوان جنگ روانی و نفرت‌پراکنی انجام می‌شود.

این جنگ روانی را خارجی‌ها دارند انجام می‌دهند یا مخالفان دولت؟

خارجی‌ها دارند انجام می‌دهند. کلیپ از آن طرف آب علیه من ساخته می‌شود. اولین اتهام من این است که «اسمم از اول نیلوفر بوده، برای اینکه خودم را انقلابی جلوه دهم اسمم را به معصومه تغییر داده‌ام». در حالیکه واقعیت چیز دیگری است. در برنامه دست‌خط، مادرم گفت «از اول اسم فرزندم در شناسنامه معصومه بود، پدرش دوست داشت اسم معصومه را روی او بگذارد اما من نام نیلوفر را دوست داشتم بنابراین او هم معصومه و هم نیلوفر است». خیلی از دختران ایرانی این طور هستند که یک نام ایرانی و یک نام مذهبی دارند اما این درباره من یک مسئله غریبی شده است.

به فرزندتان توصیه داشتید که از آمریکا به ایران برگردد؟

فرزندم سی و خرده‌ای سالش بود، اینجا درس خواند و کارشناسی ارشد گرفت. دنبال این بود که بتواند ادامه تحصیل بدهد، در رشته‌ای که دلش می‌خواست پذیرش گرفت. انتخاب خودش و خانواده‌اش بود که برای ادامه تحصیل به آنجا برود. خیلی‌ها می‌روند. فکر می‌کنم قبل از ترامپ سالی سه چهار هزار نفر، حتی جایی نوشته بود، یکی دو سال ده پانزده هزار نفر برای ادامه تحصیل به خارج کشور می‌روند.

به آمریکا می‌روند؟

بله، آمریکا و جاهای دیگر برای ادامه تحصیل می‌روند. تحصیل در آمریکا تایید خوی سلطه‌گری آمریکا نیست. در آمریکا تحصیل کردن از قدیم بود. خیلی‌ها رفتند آمریکا تحصیل کردند اما لزوما تحصیل در آنجا به معنای تایید سیاست‌های دولت آمریکا نیست. در واقع استفاده از یک فرصت برای تحصیل است. یک جوانی حق انتخاب دارد و می‌تواند انتخاب کند. نفاقی هم در آن نمی‌بینم. ضمن آنکه ممکن است دیدگاه‌های جوانان صد در صد در راستای والدینشان نباشد. ممکن است اقدامی که انجام می‌دهند مفهومش نقض یا رودرویی هم نباشد. او حق دارد که برای زندگی خودش تصمیم بگیرد. افرادی که این انتقادها را می‌کنند، اگر خودشان در موقعیت‌هایی باشند که بخواهند آزادانه تصمیم بگیرند، حتما از والدینشان می‌خواهند دخالت نکنند و اجازه دهند حق تصمیم‌گیری با خودشان باشد. آن هم کسی که در سن سی و چند سالگی است. فکر می‌کنم استقلال رای و استقلال نظر را باید محترم بشماریم.

فیلمی از شما مربوط به سال ۵۸ منتشر شده که از اعدام انقلابی گروگان‌های آمریکایی حمایت می‌کنید. صحت دارد؟

خیر، اعدام انقلابی نبود. این هم باز کار آن‌ور آبی‌هاست، ساخته و پرداخته جریان سلطنت‌طلب بود ولی در داخل یک عده خیلی خوب این اسب‌های زین‌کرده را سوار شدند. این مصاحبه برای ۳۹ سال پیش بود. من ۱۷ سال داشتم. در مصاحبه، خبرنگار خیلی سعی دارد موضوعی را القا کند. مصاحبه خیلی مفصل است اما حدود یک دقیقه و نیم آن را بریدند. خبرنگار آن روز با اصرار یک سوالی را از من پرسید: «اگر اینها واقعا آمریکایی‌ها حمله نظامی کنند دانشجویان چه کار می‌کنند؟» اما پاسخ من را براساس استراتژی جنگ روانی و نفرت‌پراکنی با تقطیع تحریف کردند که اصلا دروغ است. مردم باید هوشیار باشند ببینند این فیلم چگونه تقطیع شده و از کجا درآمده است. چه کسی به آن پرداخته است؟

این نکته را یادآور می‌شوم که شگفتی دیپلمات‌ها این بود که دانشجویان بدون اسلحه و خشونت وارد سفارت آمریکا شدند و هیچ‌گونه خشونتی هم به خرج ندادند. حتی نوار صحبت بعضی از کارکنان سفارت است که گفتند هیچ خشونت و درگیری وجود نداشت. حداکثر یکی دو گاز اشک‌آور حالا آن هم معلوم نیست از کدام طرف زده شد چون خود تفنگداران دریایی هم گاز اشک‌آور داشتند. بعدها نیز هیچ وقت دانشجویان دنبال این نبودند که بخواهند خشونت به خرج دهند. پزشکان درباره یکی از گروگان‌ها تشخیص ام‌اس دادند که فورا امام دستور آزادی او را صادر کردند. ضمن آنکه همان روزهای اول امام فرمودند «سیاه‌پوستان و زنانی که جاسوس نیستند آزاد شوند» که هشت ۹ نفر آزاد شدند. این مسئله انعکاس زیادی بین مردم آمریکا پیدا کرد که دو قشر آسیب‌پذیر، محروم از حقوق انسانی و مورد تبعیض آن جامعه یعنی زنان و سیاه‌پوستان آزاد شدند. هرگز دانشجویان رفتار تندی با گروگان‌ها نداشتند.

علت این اقدام دانشجویان چه بود؟

دانشجویان در اعتراض به ورود شاه به خاک آمریکا این کار را انجام دادند. دانشجویان تحلیلشان این بود که آمریکا در ایران کودتا کرده و احتمال اینکه دوباره کودتا کند خیلی بالاست. چهار پنج سال پیش در شیلی و همان موقع در پامانا داشت کودتا می‌کرد. از آن روز تاکنون هم چهل پنجاه کودتا در کشورهای مختلف انجام داد و در امور آنها دخالت کرد بنابراین اتفاق عجیبی نبود. این واقعیت‌ها را اگر جوانان بدانند، آن وقت می‌توانند قضاوت درستی کنند. البته دانشجویان هم شاید موافق بودند یک جاهایی زودتر می‌شد هزینه‌ها را کم کرد. بعد از ۴۴۴ روز تمام این افراد به سلامت آزاد شدند و سالم به خانه‌شان برگشتند. یعنی ذره‌ای آسیب به یک نفر از گروگان‌ها در طول این مدت وارد نشد. اینکه دوره‌اش طول کشید تصمیم مجلس و امام بود. بعد از شکل‌گیری مجلس، دانشجویان دیگر کاره‌ای نبودند.

یادمان نرود آمریکا و جریان همسو با آن ظرف چهار دهه گذشته در جنگ‌های مختلف عامل کشته شدن پنج میلیون کودک بوده‌اند. حالا بماند که چقدر خانواده‌ها آواره شدند و چقدر خانه‌ها و زندگی‌ها نابود شد. اینها واقعیت‌هاست. اینها واقعا اتفاق افتاد ولی در سفارت آمریکا هیچ اتفاقی نیفتاد. ما امروز روی پای خودمان ایستاده‌ایم و سرفرازیم اما خیلی از کشورهای منطقه زیر چکمه‌های ترامپ هستند و متاسفانه امنیت و زندگی‌های‌شان نابود شد. مشکل داریم و نمی‌توانیم انکار کنیم. حتما اتفاق ۱۳ آبان ۵۸ هزینه داشت ولی هزینه‌اش کمتر از فایده‌اش بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۵۳۳۶۱۱۰:۳۹:۲۵ ۱۳۹۷/۹/۷
هزینه تحصیل بچه تورو ما باید بدیم؟؟؟
ناشناس۶۵۳۷۱۲۱۳:۰۲:۳۵ ۱۳۹۷/۹/۷
کسی که فرزندش در امریکا است، زیر تیغ دشمن قرار دارد و به هیچ وجه نمی تواند در مقابل زیاده خواهی های امریکا مقاومت کند.
ناشناس۶۵۳۸۴۲۱۳:۴۳:۲۵ ۱۳۹۷/۹/۷
پدر ایشون در امریکا زندگی میکرده . پسرش هم در امریکا زندگی میکنه . اما خودش همه عمر توی ایران مسئول بوده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۶۵۳۴۶۳۱۱:۱۴:۰۰ ۱۳۹۷/۹/۷
مسئله را قاطی نفرمائید امپریالیسم امریکا و پناه دادن به شاه را با عملی برخلاف تعهدات بین المللی که پای امضای ایران را هم دارد مخلوط میکنید .
ناشناس۶۵۴۱۴۱۱۵:۴۷:۵۷ ۱۳۹۷/۹/۷
یکی به این خواهر مری بگه؛ خب اگه شما از در و دیوار سفارتا بالا نمیرفتین، هم این معضل رو مد نمیکردید، هم ما نیز مثل فرزند مظلوم شما حق انتخاب داشتیم و برای یه مصاحبه تا ترکیه نمیرفتیم و همینجا تو تهران با برادران امریکایی مصاحبه میکردیم.
ناشناس۶۵۳۴۶۴۱۱:۱۴:۱۲ ۱۳۹۷/۹/۷
بله تحصیل در امریکا انتخاب خیلی ها میتونه باشه ولی انتخاب فرزند شما نمیتونه بچه ای که در یک خانواده ضد سیاستهای امریکا بزرگ میشه ومادرش از تسخیرکنندگان سفارته این حق رو نداره وکار پسر شما نشان دهنده نبودن چنین اعتقادی است لطفا توجیه نکنید پسر شما با استفاده از موقعیت وبیت المال در امریکا تحصیل میکند فرزند هیچ مسئولی حق چنین کاری رو ندارد وقتی این کار رو میکنین دیگه شعار ندین وقتی میگیم از انقلاب فقط اسمش مونده باور کنید
ناشناس۶۵۳۴۶۷۱۱:۱۴:۵۱ ۱۳۹۷/۹/۷
اخرش اسمش نیلوفر بود یا معصومه... خانم ابتکار منم کارشناسی خوندم ولی بخاطر خیلی از اتفاقات نتونستم وارد خاک‌ کانادا بشم ...
ناشناس۶۵۳۶۷۱۱۲:۴۷:۳۲ ۱۳۹۷/۹/۷
نیلی صداش میکردن قدیما
ناشناس۶۵۳۴۹۷۱۱:۲۴:۵۳ ۱۳۹۷/۹/۷
یک کلام بگو اشتباه کردم و اینقدر حرف را نپیچان
ناشناس۶۵۳۵۰۱۱۱:۲۷:۱۰ ۱۳۹۷/۹/۷
خانم ابتکار از حق تعیین سرنوشت فرزندش دفاع کرده...خوب این درست...پس حق تعیین سرنوشت ما جوانان چی میشه
ناشناس۶۵۳۸۵۳۱۳:۴۶:۴۸ ۱۳۹۷/۹/۷
دهه شصت که بچه های مردم توی جبهه ها شهید میشدن ، پسر ر داشت توی کانادا مثلا درس میخوند . الان که مردم زیر بار تحریمها له شدن ایشون رئیس شورای شهره . موقع جنگ ، خارج هستن . موقع صلح هم یا خارج تشریف دارن یا مقام مسئول هستن .
حرف حق۶۵۳۵۳۱۱۱:۳۸:۱۰ ۱۳۹۷/۹/۷
فرزند ایشان انقلابی دو اتشه است رفته امریکا از نزدیک مرگ بر امریکا بگه که اثر و تاثیرش خیلی بیشتر از این است که اینجا ما مرگ میگیم
تبریزی۶۵۳۸۷۳۱۳:۵۲:۲۸ ۱۳۹۷/۹/۷
من می خوام برم تو نیویورک زندگی کنم و هر روز تا آخر عمر مرگ بر آمریکا تازه من می تونم به پنج شش زبان مرگ بر آمریکا بگم.
ایرانی۶۵۳۵۴۰۱۱:۴۳:۱۷ ۱۳۹۷/۹/۷
بلا نسبت ملت فهیم و شریف ایران حتما مارو گوش دراز فرض کردی خانم ابتکار از این طرف مرگ بر امریکا برای مردم از اون طرف به قول شما ادامه تحصیل که انتهاش اقامت امریکاست برای فرزندان شما ژن خوب ها
ناشناس۶۵۳۵۴۳۱۱:۴۴:۰۳ ۱۳۹۷/۹/۷
باشه همه شماها خوبین ماها بد!! بچرخ تا بچرخیم
ناشناس۶۵۳۵۷۴۱۱:۵۹:۳۶ ۱۳۹۷/۹/۷
انتخاب خودش و خانواده ش بود، چرا ایران رو انتخاب نکرد مگه آمریکا شیطان بزرگ نیست ایشان که فرد عادی نیستن فرزندشون رو نتونستن طوری بار بیارن که رفتار انقلابی داشته و بخاطر پاستورت آمریکا به این ننگ که به پرچم آمریکا و حکومت آمریکا اظهار فداکاری کنن ،نیفته
ناشناس۶۵۳۵۸۶۱۲:۰۴:۴۷ ۱۳۹۷/۹/۷
زندگی پدر من و من و امثال ما تباه شده و در فقر غوطه وریم. شماها که بار خود را بسته اید و فرزندانتان در امریکا تحصیل می کنند.
ناشناس۶۵۳۵۹۶۱۲:۰۹:۲۱ ۱۳۹۷/۹/۷
امریکا فقط برای ما بده شما و فرزندتون و نوه ها و نتیجه ها برن زندگی کنن اونوقت مردم ایران باسختی وتحریم بسازن مقاومت کنن ولی جوان شما حق داره بره و نمونه وسختی نکشه
ناشناس۶۵۳۷۲۴۱۳:۰۵:۳۹ ۱۳۹۷/۹/۷
افرین! مرگ بر امریکا فقط برای مردم عامی است واکثر خانواده های ایشان و امثال ایشان در انجا اقامت دارند!
ناشناس۶۵۳۵۹۹۱۲:۱۰:۱۷ ۱۳۹۷/۹/۷
زندگی مردم ایران با این جور اقدامات نابود شد
نیلوفر پژمرده۶۵۳۶۰۱۱۲:۱۱:۳۵ ۱۳۹۷/۹/۷
حیف اسم معصومه که رو شما گذاشتن، چون تنها چیزی که ندارید معصومیت است
ناشناس۶۵۳۶۲۸۱۲:۲۶:۰۱ ۱۳۹۷/۹/۷
خوبه که سفارت رو میگیرید و تعطیل می کنید بعد بچه هاتون رو هم میفرستید امریکا
ناشناس۶۵۳۶۳۰۱۲:۲۶:۴۶ ۱۳۹۷/۹/۷
بله اشغال سفارت، هم هزینه داشت هم فایده. ولی هزینه اش برای مردم و فایده اش برای شما بود.
ناشناس۶۵۳۶۴۶۱۲:۳۵:۲۰ ۱۳۹۷/۹/۷
قبول کنید که اشتباه کردید. حضرت پیامبر اکرم ص هنگام فتح مکه به خانه ابوسفیان که لانه جاسوسی زمان بود، تعدی نکرد.
مهدی۶۵۳۸۷۸۱۳:۵۴:۴۴ ۱۳۹۷/۹/۷
ابو سفیان که دشمن خونی بود. تعدی به سفیر که از زمان قدیم‌ مذموم بوده...اگر سفیر غلطی کرده، اخراج میشه...
ناشناس۶۵۳۶۵۱۱۲:۳۷:۱۱ ۱۳۹۷/۹/۷
سوال این است که خانم ابتکار که نمی تواند فرزند خودش را به سمت آراء خود هدایت کند چطور انتظار دارد ملت دنباله رو ایشان باشد.
علی۶۵۳۶۵۳۱۲:۳۸:۲۹ ۱۳۹۷/۹/۷
فرزندتان پولشو از کجا آوردند رفتند؟
ناشناس۶۵۳۶۶۸۱۲:۴۵:۴۶ ۱۳۹۷/۹/۷
من فقط خدارو شاکرم که روحانی رئیس جمهور شد تا حنای اصلاح طلبان دیگه واسه ملت رنگی نداشته باشه اگر رئیسی انتخاب میشد بازم اصلاح طلبان کلی حرف میزدند که اگر ملت در انتخابات شرکت میکردند و ما پیروز میشدیم اوضاع مملکت اینطور فاجعه بار نبود حالا دیگه هیچ حرفی واسه گفتن ندارند
هموطن۶۵۳۷۰۷۱۲:۵۹:۱۵ ۱۳۹۷/۹/۷
خانم ابتکار شما و همه مسئولان که به مردم زور می گویید و حق انتخاب نمی دهید، اصلا حق نداشتید بین فرزندخود با فرزندان ایران تبعیض قایل شوید . و باید با زور در ایران نگه می داشتید تا طبق شرع اسلام به بهشت برود !!!!
ناشناس۶۵۳۷۱۷۱۳:۰۳:۵۶ ۱۳۹۷/۹/۷
واقعا بدبختمون کردین رفت حالا باحقوقهای نجومی شماوهمسرتون که ازکارکنان عالی رتبه وزارت نفت هست فرزنداتون دارن آمریکا لاکچری زندگی میکنن ولی من بازنشسته نمیتونم شکم خانواده روسیرکنم وشرمنده هستم
ناشناس۶۵۳۸۰۶۱۳:۳۰:۲۹ ۱۳۹۷/۹/۷
یک سئوال از خانوم ابتکار خواهشمندم بعرض ایشان بر سانید شما فکر میکنید در آینده تاریخ ایران از شما و یارانیکه هنوز به اقدامشان افتخار میکنند چگونه نام خواهد برد ؟
املی۶۵۳۸۲۰۱۳:۳۶:۴۲ ۱۳۹۷/۹/۷
شعار اینگونه شعار میدهد سمت راست بگویند مرگ برامریکا اینطرف فرزندان اقازاده بگویند امریکا امریکا ماداریم میاییم
املی۶۵۴۰۳۸۱۵:۰۷:۱۴ ۱۳۹۷/۹/۷
عزیزان ناراحتید درانتخابات شرکت نکنید ناراحتید اعتراض کنید وگرنه حرف اضافی نزنید جرات اعتراض داری برو خیابون اعتراض کن توخونه نشین کامنت نذار
پیما۶۵۴۲۰۳۱۶:۰۹:۳۹ ۱۳۹۷/۹/۷
خداروشکر هر عکسی از مسئولین می بینیم ثانیه ای لبخند از روی لب هاشون نمیره! کلا خیلی داره بهشون خوش میگذره.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  17. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  18. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  19. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  20. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  23. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  24. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  25. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

آخرین عناوین