آخرین وضعیت آماده‌سازی استادیوم آزادی برای بازی پرسپولیس - کاشیما + تصاویر

گروه ورزشی الف،   3970809115 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

ورزشگاه آزادی برای برگزاری دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و کاشیمای ژاپن در حال آماده‌سازی است.

آخرین وضعیت آماده‌سازی استادیوم آزادی برای بازی پرسپولیس - کاشیما + تصاویر

به گزارش تسنیم، بازسازی ورزشگاه آزادی مدت‌ها بود که در دستور کار قرار داشت. با این حال گویا قرار بود این اتفاق با الزاماتی عملیاتی شود. الزامی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) تا مسئولان به فکر ترمیم و برطرف کردن ایرادهای این ورزشگاه باشند که آماده میزبانی از فینال لیگ قهرمانان آسیا شود. با صعود پرسپولیس به فینال بالاخره این ورزشگاه کهنسال مورد توجه قرار گرفت و مسئولان مجبور شدند مشکلاتی که سال‌ها روی هم سوار شده بود را برطرف کنند. رسیدگی به این ورزشگاه کهنسال که سال‌ها میزبان غم و شادی تیم پرسپولیس و هوادارانش بوده، شاید بهترین هدیه و تشکری بود که پرسپولیسی‌ها می‌توانستند از آزادی داشته باشند.

روند رسیدگی به مشکلات ورزشگاه آزادی پس از صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا، به سرعت در حال انجام است. ورزشگاهی که هر سال کهنه‌تر و نامانوس‌تر از قبل می‌شد، اما حالا انگار دوباره قرار است جان بگیرد. جان تازه‌ای که می‌تواند به عمر این ورزشگاه اضافه کند و سال‌ها بعد هم دوباره میزبان بازی‌های بزرگ تیم ملی، پرسپولیس و استقلال باشد. این روزها آزادی شکل دیگری دارد و از مقابل در ورودی این مجموعه ورزشی تا رسیدن به ورزشگاهی که به دلیل ظرفیت گذشته‌اش همچنان 100 هزار نفری نامیده می‌شود، انگار همه در تکاپو هستند. تکاپویی برای زنده کردن آزادی برای میزبانی از بازی بزرگ آسیا. دیداری که 19 آبان‌ماه بین پرسپولیس و کاشیما برگزار می‌شود تا با توجه به نتیجه بازی رفت در ژاپن که شنبه، 12 آبان‌ماه برگزار می‌شود، قهرمان لیگ قهرمانان در سال 2018 مشخص شود.

با ورود از تونل شرقی ورزشگاه آزادی، ابتدا با دیوارهای رنگ شده‌ای روبه‌رو می‌شویم که روی آنها تصاویر بزرگی از اسطوره‌های فوتبال ایران، تیم ملی، تصاویر خاطره‌انگیز ورزشگاه آزادی، روند ساخت این مجموعه بزرگ ورزشی و... دیده می‌شود. در انتهای این تونل بزرگ، مسیر ورودی بازیکنان به رختکن که دو سال پیش بازسازی شده بود، در حال گسترش یافتن است و این مسیر طولانی‌تر خواهد شد تا امنیت بازیکنان برای ورود به رختکن شرایط بهتری پیدا کند.

در تونل‌های زیرین ورزشگاه که رختکن تیم‌ها، رختکن داوران، اتاق‌های کار مختلف از جمله اتاق پزشکی، موتورخانه، اتاق کار رسانه‌ها و... وضعیت جالب توجه است. گروه‌های مختلف از معماران و کارگران هر کدام مشغول کار در قسمتی هستند تا سرعت کار بالاتر برود. الزامات AFC برای جلوگیری از اختلاط مسیر و محل حضور بازیکنان، داوران، رسانه‌ها و سایر نفراتی که در انجام بازی مسئولیتی دارند، شکل اتاق‌ها را به طور کلی تغییر داده است و تا 15 آبان‌ماه که قول تکمیل ورزشگاه داده شده است، باید منتظر تغییرات بسیار زیادی باشیم.

در بخش‌های دیگر ورزشگاه از جمله سکوها، تغییرات کمتر است، اما نظمی که در این بخش صورت می‌گیرد، قابل توجه است. صندلی‌های جایگاه VIP به طور کلی تغییر خواهد کرد. زیرسازی این جایگاه در حال تقویت و ترمیم شدن است تا صندلی‌های جدید و مدرن‌تری که با سکوهای عادی تفاوت داشته باشد، نصب شود. جایگاه VVIP نیز در حال افزایش گنجایش است تا میهمانان ویژه‌ای که به ورزشگاه می‌آیند، مشکلی برای حضور در این جایگاه نداشته باشند.

سقف طبقه اول ورزشگاه آزادی از مقابل جایگاه VVIP تا جایگاه خبرنگاران در حال زیباسازی است و همچنین سرویس‌های بهداشتی نیز که بازسازی آنها از مدت‌ها قبل آغاز شده بود، در حال حاضر با شرایط بهتری روبه‌رو شده است. مرکز رسانه‌ای ورزشگاه آزادی که سالیان سال مورد استفاده قرار نمی‌گرفت، اکنون علاوه بر بازگشایی با تغییراتی نیز مواجه شده است. از آنجایی که اتاق کنفرانس قبلی به اتاق کار AFC تبدیل خواهد شد، نشست خبری سرمربیان تیم‌ها به مرکز رسانه‌ای ورزشگاه آزادی که در طبقه دوم است منتقل می‌شود که با 150 صندلی برای خبرنگاران مجهز شده است. جایگاه خبرنگاران نیز گنجایش لازم برای حضور تمام خبرنگارانی که دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا را پوشش خواهند داد، ندارد که به همین دلیل فکر جدیدی هم برای افزایش گنجایش این جایگاه صورت گرفته است.

زمین چمن کمترین مشکل را داشت، اما یکی از ایرادهایی که AFC گرفته بود، فاصله کم نقطه کرنر تا پیست تارتان بود. اکنون افزایش چمن پشت نقطه کرنر این ایراد برطرف شده تا پای بازیکنان روی جدول کناری و پیست تارتان لیز نخورد و به همین دلیل چند سانتیمتری چمن مصنوعی به این بخش اضافه شده که این ایراد نیز به این شکل برطرف شود. از طرفی فاصله نیمکت‌های دو تیم باید حدود دو متری به هم نزدیک‌تر می‌شد که این اتفاق نیز صورت گرفت و برای پرکردن جای خالی کنار نیمکت‌ها چمن مصنوعی اضافه شده است. سیستم صوتی ورزشگاه نیز با تغییراتی مواجه خواهد شد که این تغییر در حال حاضر ملموس نیست و مسلماً این تغییرات در روز بازی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

گفته شده بود مشعل ورزشگاه آزادی که سال 1353 در بازی‌های آسیای تهران روشن شده بود، پس از 44 سال در روز فینال لیگ قهرمانان آسیا مجدداً روشن می‌شود. جایگاه این مشعل بین تصویر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است که برای روشن کردن این مشعل فاصله دو تصویر افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر گیت‌های ورودی تماشاگران هم در محوطه بیرونی ورزشگاه قرار گرفته، اما با توجه به اینکه بازی‌های لیگ برتر و جام حذفی در جریان است، گیت گذاری در مناطقی از ورزشگاه پس از برگزاری بازی استقلال و سایپا انجام می‌شود.

آنچه مسلم است، الزام AFC برای برطرف کردن ایرادهای ورزشگاه آزادی، باعث شد تا این ورزشگاه کهنسال نونوار شود. این نونواری می‌تواند اتفاقی مثبت برای ارج نهادن بیشتر به تمامی افرادی باشد که در یک بازی فوتبال وارد ورزشگاه بزرگ آزادی می‌شوند. از مسئولان حراستی که از مقابل ورودی ورزشگاه تا روی سکوها جایگاه مشخصی ندارند تا میهمانان ویژه، تماشاگران، تیم‌ها، داوران، اهالی رسانه، مسئولان برگزاری بازی‌ها و... که باید ارزش هرکدام از آنها حفظ شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۱۶۱۹۶۱۶:۳۲:۵۵ ۱۳۹۷/۸/۹
حتما باید خارجی ها بیان بگن تا این دولت به کار بیفته؟
ناشناس۶۱۶۳۶۰۱۸:۴۳:۳۰ ۱۳۹۷/۸/۹
کلا در حال بزک کردن هستند پایتخت کشورمون یک ورزشگاه جدید با استانداردهای جهانی نداره
ناشناس۶۱۶۶۷۸۲۳:۴۴:۳۷ ۱۳۹۷/۸/۹
حیف پول
آزاده۶۱۶۶۸۱۲۳:۴۶:۴۶ ۱۳۹۷/۸/۹
با ریخت و پاشها و حقوق های انچنانی و نجومی دیگه پولی برای عمران و بازسازی نمیشه
شمیرانی۶۱۶۷۳۱۰۱:۴۲:۴۲ ۱۳۹۷/۸/۱۰
دیگران کاشتند و ما خوردیم ما میکاریم و دیگران بخورند
ناشناس۶۲۱۴۶۱۱۳:۰۳:۵۵ ۱۳۹۷/۸/۱۳
این همه پول بیت المال در جاهایی که لازم نیست حیف و میل می شود اما نمی توانید برای آبروی کشور یک ورزشگاه مدرن در تهران بسازید. مگر تا کی استادیوم آزادی جواب میدهد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین