اگر این بار به مراسمی دعوت شوم مادرم را با خودم می برم جهانبخش:موفقیت های آلکمار را در برایتون تکرار می کنم/قهرمانی در جام ملت ها راحت نیست

گروه ورزشی الف،   3970804015

هافبک تیم فوتبال برایتون انگلستان گفت: دوست دارم افتخاراتم با آلکمار را در باشگاه جدیدم هم تجربه کنم و مطمئن هستم این مهم با تلاش به دست می آید.

جهانبخش:موفقیت های آلکمار را در برایتون تکرار می کنم/قهرمانی در جام ملت ها راحت نیست

 علیرضا جهانبخش که در فصل نقل و انتقالات از لیگ هلند به برایتون رفت تاکنون در 8 بازی برای تیم جدیدش به میدان رفته که در مجموع 258 دقیقه بازی در لیگ برتر انگلستان را تجربه کرده است. جهانبخش سبک لیگ برتر انگلستان را کاملا متفاوت با لیگ هلند می‌داند و معتقد است بازی در لیگ انگلیس کاری دشوار است.

هافبک تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌و‌گو با فارس، در خصوص آخرین شرایط خودش در لیگ برتر انگلیس، بازی در این کشور و همچنین دیدارهای تیم ملی صحبت‌هایی را انجام داده که در زیر می‌خوانید:

 ابتدا از شرایط خودت در انگلستان و برایتون توضیح بده...

شرایطم خوب است، مدتی طول کشید تا با شرایط تیم و فرهنگ جدید آشنایی پیدا کنم، اینجا کاملا نسبت به هلند متفاوت است.به همین خاطر رفته رفته شرایطم بهتر می‌شود. در بازی‌های آخر کامل بازی کردم و حسم به باشگاه خیلی بهتر شده است.

 شرایط انگلستان خیلی با هلند فرق می‌کند؟

تفاوت این دو کشور، از نظر فنی، لیگ، ورزشگاه ها متفاوت است. هلند در شرایط مثبتی در فوتبال اروپا قرار دارد ولی در انگلیس همه چیز به فوتبال ختم می‌شود و اهمیت به فوتبال خیلی زیاد است.

مثل اینکه در انگلیس صبح تا شب در خدمت باشگاه هستید مثل یک کارمند...

به، ما در هلند هم این شرایط را داشتیم و این چیز عجیبی نیست.در انگلستان این موضوع خیلی جدی تر است چون فوتبال یک بیزینس بزرگ است و آنها با نظم و هدفی جدی به فوتبال اهمیت می‌دهند.در همین بازی گذشته که مقابل نیوکاسل به میدان رفتیم با وجود اینکه حریف امسال خوب کار نکرده ولی تماشاگران استادیوم را مملو از جمعیت کرده بودند.

ظاهرا پاس گل هم در این بازی دادی...

بله خدا را شکر می‌کنم. تیم ما روی کاشته‌ها و ضربات ایستگاهی خیلی خوب کار کرد.  ما دقیقا روی چیزی که تمرین کرده‌ بودیم به گل رسیدم. خیلی خوشحالم که در برد تیم سهم کوچکی داشتم. اهمیت برد ما زمانی مشخص می‌شود که مقابل نزدیک به 70 هزار نفر در خانه حریف آن هم مقابل تیمی مثل نیوکاسل برنده شوید.

ادامه فصل را برای خودت چطور می بینی؟

من در دو بازی قبل به صورت ثابت به میدان رفتم  و شرایط بدی ندارم. همانطور که در ابتدای صحبت‌هایم اشاره کردم من زمان می‌خواهم تا در اینجا با شرایط به صورت کامل مچ شوم.جای برای پیشرفت بیشتر هست و امیدوارم که بتوانم در شرایط بهتری برای برایتون به میدان بروم.

بگذریم. حالا که در لیگ انگلیس بازی می‌کنی دلت برای آلکمار تنگ نشده؟

زمانی که از باشگاه کوچکتری مثل نایمخن به آلکمار رفتم یک سری ذهنیت‌های مثبت نسبت به تیم قبلم داشتم و توانستم در باشگاه جدید آنها را تکرار کنم.آلکمار به باشگاهی تبدیل شد که حس قبلی بهتری داشتم. به خاطر اینکه در آلکمار موفقیت های بزرگی به دست آوردم و از نظر شخصی و تیمی همه چیز برایم مثبت بود همیشه حس خوبی نسبت به این باشگاه دارم. در این ۲-۳ سال آنها خیلی به من کمک کردند ولی حالا قدمی جدید برداشته‌ام و برای تیم قبلی‌ام آروزی موفقیت می‌کنم. دوست دارم افتخاراتم با آلکمار را در باشگاه جدیدم هم تجربه کنم.

وقتی برای دریافت جایزه بهترین بازیکن هلند رفتی پدرت را با خود به این مراسم بردی... دلیل این کارت چه بود؟

من همیشه با افتخار گفته‌ام در این مسیری که جلو رفتم پدر و مادرم خیلی به من کمک کردند، سختی‌ها، دوری ها و ... خیلی از مسائل را تحمل کردند. این کمترین و کوچکترین کاری بود که می‌توانستم انجام بدهم. اگر این اجازه را داشتم که از طرف مسئولان می‌توانستم یک نفر دیگر را با خود ببرم حتما مادرم را هم می‌بردم. قطعا دفعه بعد مادرم را با خودم به مراسم می‌برم که برای او جبران شود.

 به تیم ملی برسیم. بازی با بولیوی به نظر محک خوبی برای تیم بود...

بله.هر چه بیشتر بازی دوستانه داشته باشیم شرایط بهتر خواهد شد. خوشبختانه بازی در زمین خودمان بود و موفق شدیم به برتری برسیم.در مسیر جام ملت‌ها فرصت تمرین زیادی نداریم و باید به نحو احسن از این شرایط استفاده کنیم.

با شرایطی که الان در پیش داریم باید در جام ملت‌ها به عنوان تیمی مدعی باشیم. شما با همین شرایط هم به جام جهانی رفتید که بازی های کمی از نظر تدارکاتی انجام دادید...

بازی‌های جام جهانی با جام ملت‌ها خیلی فرق دارد. جام ملت‌ها برای مردم ایران ممکن است حتی جذاب‌تر از جام جهانی باشد چون تیم ملی همیشه شانس قهرمانی داشته.در این دوره هم چون بازی ها در امارات برگزار می‌شود و این کشور در نزدیکی ایران است قطعا برای فوتبالدوستان جذاب‌تر خواهد بود.بازی های جام جهانی برای همه مردم دنیا مهم است چون رسانه‌ها روی این بازی ها زوم هستند.

 کی‌روش معتقد است حتی دومی هم در جام ملت‌ها برای ایران کم است، نظر خودت چیست؟

با توجه به اینکه در این چند سال مقام اولی آسیا را به صورت پی در پی حفظ کردیم و حتما می‌دانید که حفظ این رتبه کار سختی است اما در مجموع همیشه در راس قاره آسیا بودیم.چون این کیفیت را داریم قطعا انتظارات از ما بالا است و امیدوارم خواسته ای که مردم از ما دارند را به اجابت کنیم. تیم ما تیم خوبی است که پتانسیل خوبی در این چند سال از خودش نشان داده و بدون شک ما از مدعیان کسب قهرمانی هستیم.

رقبایمان چه تیم‌هایی هستند؟

نمی‌شود فقط یک یا دو اسم برد. رقبای سنتی ما همیشه استرالیا، کره، ژاپن و ... هستند و آنها هم برای قهرمانی پا به این مسابقات می‌گذارند.تمام تیم‌ها در آسیا در حال پیشرفت هستند و واقعیت این است که هیچ حریفی نباید دستکم گرفته شود.

و صحبت پایانی با هواداران فوتبال....

ما هر زمان در ایران حضور داشتیم یا خارج از ایران رفتیم مردم برای ما دلگرمی ایجاد کردند. چون ما در جام جهانی عملکرد خوبی داشتیم مردم از ما انتظار دارند. همه تیم‌هایی که در بالا اسم بردم تیم‌های مدعی هستند و برای قهرمانی پا به مسابقات می‌گذارند. ما کار خیلی سختی در جام ملت‌ها داریم و اینگونه نیست که چون بهترین تیم آسیا طی سال‌های اخیر بودیم راحت بتوانیم در این مسابقات قهرمان شویم ولی تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم که بهترین عملکرد را داشته باشیم.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین