عادل فردوسی پور و دوستی خاله ‌خرسه !

گروه ورزشی الف،   3970802073 ۶۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
عادل فردوسی پور و دوستی خاله ‌خرسه !

سال‌ها پیش و در فضای نسبتاً بسته و انحصاری ورزش تلویزیون، جوانی با لحنی خاص و اطلاعات ورزشی بالا پدیدار شد که به مرور توانست با تولید برنامه«نود» به شهرت زیادی دست پیدا کند.

آقای عادل فردوسی‌پور از جوانان با سواد و عشق فوتبالی بود که با استفاده از لحن خاص و همین‌طور اطلاعات قابل توجه‌اش، توانست در بین مخاطبان ایرانی شناخته شود؛ آن هم مخاطبانی که تا قبل از آن انتخاب‌های محدودی دراین حوزه داشتند. نود از معدود برنامه‌های سیمای جمهوری اسلامی است که سال‌ها پخش ثابتی داشته و درکنار تمام حواشی و مسائل، به آرشیو سپرده نشده است. دراین سال‌ها از علی پروین تا علی دایی و امیرقلعه‌نوعی تا علی کریمی با فردوسی‌پور و نود درگیر شدند اما همیشه مدیران سیما طرف عادل را گرفته‌اند و هیچ‌گاه پشتش را خالی نکردند.

اگر مجریان مشهور سنتی تلویزیون را در یک دایره پنج نفره جای دهیم، فردوسی‌پور تنها فردی است که درطول سالیان طولانی به طور مستمر برنامه داشته و به‌رغم حواشی‌اش، هیچ‌گاه ممنوع‌الفعالیت نشده است. این در شرایطی است که دیگر مجریان مثل آقایان رضارشیدپور، احسان علیخانی، فرزاد حسنی و علی ضیا بارها به دلایل مختلف به مرخصی اجباری رفته‌اند و تعلیق شده‌اند! همین شرایط اخباری غیررسمی را درباره فردوسی‌پور به وجود آورد. برخی معتقد بودند این استحکام آهنین عادل، به‌واسطه روابط خاصش با مدیران ارشد کشور است.

هرچه که بود باعث شد فردوسی‌پور در کنار گزارش مسابقات مهم فوتبال، شانس اجرای نود را به طور هفتگی و آن هم در طول چندین سال داشته باشد؛ برنامه‌سازان تلویزیون به خوبی می‌دانند این شرایط برای هرکسی پیش نمی‌آید. 

گذری‌برحواشی
وجود حواشی برای مهم‌ترین برنامه فوتبالی تلویزیون، آن هم در طول سالیان دراز چیز عجیبی نیست اما برخی حواشی اوضاع‌شان فرق می‌کند. فرض کنید برنامه‌ای مثل «هفت» که به‌طور تخصصی برای سینما پخش می‌شد، ناگهان درایام جام‌جهانی فوتبال از چند کارشناس ورزشی دعوت می‌کرد و درباره مسابقات گفت‌وگو می‌کردند؛ حتماً این اتفاق عجیب و غیرحرفه‌ای است.

اما شاید کسی نپرسد که وقتی فردوسی‌پور در برنامه فوتبالی‌اش به بهانه‌های مختلف با آدم‌های سیاسی و حتی بازیگرانی چون آقایان شهاب حسینی و پژمان بازغی و رامبد جوان گفت‌وگو می‌کند، رویه‌ای حرفه‌ای است یا صرفاً میل شخصی؟ بله این تنها یکی از حواشی عجیب نود است. فردوسی‌پور به همین قناعت نکرده بود و حتی در حادثه تلخ پلاسکو رسماً کارشناس به برنامه‌اش دعوت کرد و استعفای مدیران وقت (شما بخوانید شهرداری ) را خواستار شد.

او البته این رفتار غیرمربوط و اشتباه را درمواردی مثل حادثه تلخ نفتکش و... تکرار نکرد؛ حال به دلیل درک جدیدش از وظایفش بوده یا مدیران فعلی استعفا حق‌شان نبوده است! فردوسی‌پور بارها در برنامه‌اش حاشیه‌ساز شد و برخی از اهالی فوتبال او را فردی تفرقه‌افکن در فوتبال ایران معرفی کردند. اگر از متلک‌های سیاسی او درآنتن زنده بگذریم که بیشتر به جهت دیده شدن برنامه‌اش بوده، به دیگر رفتار فردوسی‌پور در ماه‌های اخیر می‌رسیم. او که تهیه‌کننده ویژه‌برنامه جام‌جهانی امسال بود، با وجود اطلاع از ممنوعیت حضور مهمانان خارجی، از کارلوس پویل دعوت کرد و حواشی‌اش را همه به یاد دارند.

تبریک‌عادل‌به‌علی!
از چندین ماه پیش آقای علی فروغی از مدیران جوان کشور، به شبکه سه آمد. در همان ابتدا و با توجه به عقبه این مدیر جوان، برخی مدعی شدند که فروغی در پی حذف فردوسی‌پور است. یعنی فروغی قبل از خشک شدن مهر حکمش آماج حملات و حاشیه‌سازی‌های برخی از اهالی رسانه قرار گرفت.

هرچند که این حاشیه‌سازان نگفتند یکی از نخستین کسانی که سمت فروغی را به صورت تلفنی به وی تبریک گفته بود، همین عادل فردوسی‌پور بود! با گذشت چند ماه از آغاز فعالیت مدیر جوان در شبکه جوان، خبری از حذف فردوسی‌پور نشد و حتی فروغی در نخستین و تنها گفت‌وگوی رسانه‌ای‌اش در مقام مدیریت شبکه سه، گفت که فردوسی‌پور از دوستانش است و نود در دوره کاری‌اش ادامه خواهد یافت.

شرایط نشانگر اوضاع نرمال شبکه بود تا جایی که چند روز پس از مصاحبه فروغی و حرف‌های مثبتش درباره عادل، خبری توسط برخی از رسانه‌های نزدیک به فردوسی‌پور منتشر شد. آن‌ها مدعی حذف عادل و نود از شبکه سه شدند! اما ماجرا چه بود؟ شبکه سه طبق معمول سیاست همیشگی‌اش، مسابقات تاپ فوتبال را به صورت زنده پخش می‌کند. در هفته گذشته به‌دلیل پخش مسابقات لیگ ملت‌های اروپا، کنداکتور این شبکه دچار تغییراتی شد.

به‌دلیل پخش مسابقه مهم اسپانیا-انگلستان در ساعت مرسوم «نود» از عادل خواسته می‌شود(برخلاف دیگر برنامه‌ها که کلاً پخش نمی‌شوند) با ساعتی تاخیر نود را به روی آنتن ببرد. دراتفاقی عجیب با آن‌که در سال‌های گذشته این اتفاق رخ داده بود و حتی گاهی شب پخش برنامه تغییر کرده بود، فردوسی‌پور با این کار مخالفت می‌کند. 

خاله‌خرس‌ها!


پس از این اتفاق فردوسی‌پور اظهارنظرهایی می‌کند و پیرو آن رسانه‌های نزدیک به وی شروع به شانتاژ خبری می‌کنند. مدام اخباری از حذف فردوسی‌پور منتشر می‌شود و حتی خبری دروغ از قول رییس شبکه سه در خصوص مسابقات فوتسال سازمان منتشر می‌شود که مشخص می‌شود «شیطنت» خبرگزاری نزدیک به فردوسی‌پور بوده است!

پس از این مسائل و هجمه‌های عجیب به شبکه سه، مدیران تلویزیون از فردوسی‌پور می‌خواهند که در گفت‌وگویی حقیقت مساله را تشریح کند تا شفاف‌سازی صورت بگیرد. ظاهراً مجری سیما این موضوع را قبول نمی‌کند و پیرو آن پخش این هفته نود تعلیق می‌شود. هرچند که نوع اطلاع‌رسانی شبکه سه دراین زمینه کامل، به موقع و صریح نبود و قابل نقد است اما رویه عجیب فردوسی‌پور در اتفاقات اخیر کاملاً عجیب و غیرمنطقی به نظر می‌رسد. 


چرا باید یک مجری برخلاف دیگر برنامه‌سازان از سیاست شبکه برای پخش با تاخیر به‌دلیل مسابقات لیگ اروپا(آن هم فقط برای یک هفته) مخالفت کرده و تا این حد جوسازی کند؟ رسانه‌هایی که از همان روز اول نسبت به انتشار این اخبار کذب و حاشیه‌ساز اقدام کردند از عادل خط می‌گرفته‌اند یا رفتاری خودجوش بوده است؟ اگر از طرف فردوسی‌پور بوده که هیچ اما اگر به قول خودش حرکتی کاملاً خودجوش بوده است(!) باید در دوستانش تجدید نظر کند؛ این دوستان، خاله‌ خرس‌هایی هستند که گویا قصد دارند هرطور شده فردوسی‌پور را از تلویزیون خارج کنند!

عادل عزیز پاسخ بدهد اگر خودش تشکیلاتی داشته باشد و یکی از کارمندانش برخلاف دیگر کارمندان و در مقابل سیاست‌های آن‌جا تصمیمی بگیرد و سپس شانتاژ هم کند، چه رفتاری خواهد کرد؟ آیا او را مواخذه نمی‌کند؟

فردوسی‌پور محبوب و کاربلد است و دراین حرفی نیست. اما آن‌چه مشخص است یکی از اصول حرفه‌ای بودن احترام به چارچوب‌های تشکیلاتی است. اگر کسی توان مطابقت با آن را ندارد می‌تواند در دیگر بسترها ادامه بدهد. آینده نود و فردوسی‌پور مشخص نیست اما قطعاً هم تلویزیون همچنان به حضور وی علاقه‌مند است و هم عادل نیازمند حضور در آن.

بهتر است مجری ورزشی سیما کمی از حواشی بی‌دلیل دور شود، به صورت منطقی و صمیمانه با مدیران گفت‌وگو کند و در بازی دوستی خاله‌خرس‌ها نیفتد.

 

منبع: صبح نو

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۰۶۳۱۵۱۰:۴۵:۲۶ ۱۳۹۷/۸/۲
رسانه های زنجیره ای و حامیان خارجی شون شایعه حذف فردوسی پور را دامن زدند ، بعد هم با ژست دفاع از فردوسی پور ، صدا و سیما را می کوبند‌‌.. جالبه خبرنگار خبرانلاین توییت کرده که شیطنت کردم و این شایعه رو نشر دادم ، فکر نمی کردم این قدر جدی شه!! فردوسی پور هم بدش نمیاد در لوای اهداف سیاسی این رسانه ها ، تصویر قهرمان مظلوم از او ساخته شه..
ناشناس۶۰۶۴۶۸۱۱:۴۶:۴۲ ۱۳۹۷/۸/۲
همه جا جبهه بندی مشخص است اگر مدیر شبکه سوم با سابقه نداشته اش مورد حمایت الف و خبرگزاریهای طیف اقلیت هست نه بخاطر سوابق حرفه ای و چند حرف در برنامه نود بلکه بخاطر رو در رو قرار گرفتن این دو شخص است باید بهر قیمت طرف نزدیک به خود بود اینست استراتژی جاری کشور
ناشناس۶۰۶۶۱۴۱۳:۱۲:۳۹ ۱۳۹۷/۸/۲
اقای محترم لطفا این مقاله الف را نیز مطالعه کنید که دیروز منتشر کرده https://www.alef.ir/news/3970801077.html
ناشناس۶۰۶۵۹۷۱۳:۰۳:۵۹ ۱۳۹۷/۸/۲
دولت روحانی حامی پرسپولیس است و عادل فردوسی پور و برنامه نود هم پرسپولیسی هستند. صدا و سیما حق همه ملت ایران از جمله طرفداران استقلال است و مدیر شبکه باید اصلاحاتی در این رویه ایجاد کند که خوشبختانه شروع کرده است.
ناشناس۶۰۶۸۷۹۱۵:۳۵:۳۸ ۱۳۹۷/۸/۲
لطفا جهت رسیدن به اهداف سیاسی از استقلال مایه نذار ما استقلالی ها فردوسی پور را دوست داریم
ناشناس۶۰۷۳۹۲۲۲:۴۴:۳۱ ۱۳۹۷/۸/۲
چه کنم که فردوسی پور شما را دوست نمی دارد!
ناشناس۶۰۶۶۷۷۱۳:۵۱:۱۰ ۱۳۹۷/۸/۲
هر کسی کمی انتقاد کند به حاشیه می رود فرقی ندارد او چه کسی بوده یا هست انتقاد ممنوع !
ناشناس۶۰۶۷۸۷۱۴:۴۰:۲۴ ۱۳۹۷/۸/۲
اگر قرار بر جوانگرایی است باید از برنامه سازان قوی استفاده کرد. حمایت شما هم از این مدیر بی تجربه حمایت جناحی است. می دانید درآمد صدا و سیما از محل برنامه نود چقدر است؟ همین مدیر جوانتان اگر بتونه یه دونه برنامه پرمخاطب بسازد هنر کرده. بستن دهان و فراری دادن مخاطبان کار هر کسی است.
ناشناس۶۰۷۴۱۱۲۲:۵۵:۰۵ ۱۳۹۷/۸/۲
صدا و سیما کوبیدن احتیاج داره به نظر شما؟؟؟؟ اصلا زدن داره؟؟؟
مجتبى۶۰۶۳۲۲۱۰:۴۸:۲۱ ۱۳۹۷/۸/۲
فقط جواب سوال اصلی و اساسی ندادی چطور جوان ۲۹ ساله بدون سابقه شد مدیر شبکه سه ایا انتخاب مدیریت شرایطی نداره
ناشناس۶۰۶۴۲۳۱۱:۲۹:۳۶ ۱۳۹۷/۸/۲
حالا که جوانگرایی در مدیران داره یواش یواش بوجود میاد شماها هم با بدبینی ها و تهمت زدن ها مسئولان را پشیمان کنید. مدیر شبکه سه به نظر میاد آدم لایقی باشه مثل آذری جهرمی.
ناشناس۶۰۶۵۵۵۱۲:۳۶:۵۰ ۱۳۹۷/۸/۲
آذری جهرمی فامیل هیچ سیاستمداری نبود
علايي۶۰۷۰۴۶۱۷:۱۵:۲۸ ۱۳۹۷/۸/۲
نبود؟!!!
علی۶۰۶۶۷۶۱۳:۵۱:۰۵ ۱۳۹۷/۸/۲
مدیریت در هر سیستم اداری حد اقل در ۴۵ سالگی و یک سابقه حرفه ای ۲۰ ساله شروع میشود و تازه منظور از مدیر جوان این است نه آنکه بعضی ها از ابتدای شروع به کار و سن بسیار پایین مدیر شوند.
ناشناس۶۰۷۳۱۵۲۱:۲۶:۵۵ ۱۳۹۷/۸/۲
یعنی بن سلمان هم که جوونه پشیمون میشه
محمد۶۰۹۱۴۳۲۲:۳۹:۲۴ ۱۳۹۷/۸/۴
سوابق مدیریتی ایشون رو نگفتید
ناشناس۶۰۷۲۸۷۲۱:۰۸:۳۶ ۱۳۹۷/۸/۲
خود فردوسی پور هم وقتی شروع کرد یک دانشجوی 20 ساله بود
ناشناس۶۰۶۳۲۷۱۰:۵۱:۵۰ ۱۳۹۷/۸/۲
شک نکنید به فردوسی پور قول گنجاندن تو لیست امید شورا یا مجلس رو دادن... حالا ببین کی گفتم..
احمد۶۰۶۸۸۵۱۵:۳۷:۵۳ ۱۳۹۷/۸/۲
حالت خوبه رفیق؟ به نظرت عادل نیاز به قرار گرفتن توی لیست داره؟
ناشناس۶۰۶۳۳۳۱۰:۵۳:۴۱ ۱۳۹۷/۸/۲
از اتاق فکر « تکرار» به رسانه های این جریان دستور داده شده ،فقط حاشیه سازی کنید ولو با اخبار دروغ و شایعات..
ناشناس۶۰۶۳۴۰۱۰:۵۶:۱۵ ۱۳۹۷/۸/۲
به هر حال برنامه ایشان علیرغم دیروقت بودن پر مخاطب ترین برنامه کل تلویزیون است و این بدان معناست که مردم شیوه کار ایشان را می پسندند و حتی حاضرند از خواب خود بزنند و برنامه ایشان را ببیند در مقابل هم سئوال اینست که چگونه یک آقایی یک شبه میشود مدیر یکی از مهمترین رسانه های کشور و دستش هم باز است که هر کاری دلش خواست انجام دهد و احترامی هم برای مخاطبین این برنامه قایل نباشد
ناشناس۶۰۶۴۲۴۱۱:۲۹:۵۶ ۱۳۹۷/۸/۲
چرا می گید پر مخاطب؟ چرا از زبان بقیه حرف می زنید؟ از خانواده 50 نفره ما یک نفر هم این برنامه رو نمی بینه
ناشناس۶۰۶۵۱۹۱۲:۱۷:۱۵ ۱۳۹۷/۸/۲
حالا شما که همه مملکت نیستید. پرمخاطب هستند یعنی نسبت به سایر برنامه‌ها بیننده بیشتری دارد هر چند شما جزو آن مخاطبان نباشد.
علی۶۰۶۵۳۲۱۲:۲۴:۱۹ ۱۳۹۷/۸/۲
من هم نمیبینم ولی شما بفرمایید خانواده پنجاه نفری شما کلا چند هزارم درصد بینندگان تلویزیون را تشکیل میدخند؟!
سورنا۶۰۶۵۴۳۱۲:۳۰:۲۵ ۱۳۹۷/۸/۲
برنامه ایی که چندین میلیون پیام دریافت میکنه پس پر مخاطب هستش ایران هم فقط خانواده ی 50 نفره شما نیست
ناشناس۶۰۶۵۴۹۱۲:۳۳:۳۳ ۱۳۹۷/۸/۲
منم نگاه نمیکنم و از فوتبال بدم میاد، اما فقط تعداد sms هایی که تو نظرسنجی های این برنامه ارسال میشه رو ببین بعد حرف بزن
teddy bear۶۰۶۵۸۷۱۲:۵۹:۰۵ ۱۳۹۷/۸/۲
از روی نظر سنجی هایی که مردم توی برنامه ی نود مشارکت می کنند معلومه که پر مخاطبه
فرهاد۶۰۶۳۴۶۱۰:۵۸:۰۴ ۱۳۹۷/۸/۲
اگه کار عادل فردوسی پور در عدم پخش برنامه اشتباه بود خوب مدیران شبکه 3 هم که همین کار رو کردن و دیروز مانع پخش برنامه شدن؟!!!
ناشناس۶۰۶۳۶۷۱۱:۰۵:۲۹ ۱۳۹۷/۸/۲
یکی از علتهای گرایش مردم به دیدن ماهواره اینه که تلویزیون لجشونو در میاره... مردم نود رو دوست دارن، ربنای شجریان رو دوست دارن، دوست دارن از تلویزیون کنسرت پخش بشه... ولی دریغ و افسوس که یک عده فقط خودشونو میبینن... بعد هم کلی باید هزینه داد و تبلیغ کرد که شبکه من و تو و ایران اینترنشنال و .... از کی پول میگیرن، آی مردم این شبکه ها رو نگاه نکنید... جایگزین برای این شبکه ها چی دارید که با سلیقه مردم جور دربیاد؟؟؟؟
ناشناس۶۰۶۴۸۴۱۱:۵۷:۲۸ ۱۳۹۷/۸/۲
سلام ببخشید از کدوم مردم حرف میزنید؟ بالا شهر تهران فقط؟ تا اونجایی که میبینیم به اینایی که شما میگی عموم مردم خیلی توجهی ندارن. بنظر می خوان تلویزیون پیگیر دردهاشون باشه. کنسرت دیگه چیه.
ناشناس۶۰۶۷۳۲۱۴:۱۵:۱۸ ۱۳۹۷/۸/۲
والا ما تو جوادیه هستیم و بام خونه ها پر دیشه
ناشناس۶۰۶۶۳۱۱۳:۲۴:۰۵ ۱۳۹۷/۸/۲
کدام مردم؟
حيدر۶۰۶۳۶۹۱۱:۰۶:۱۵ ۱۳۹۷/۸/۲
با سلام شما خیلی ظریف قصد آن را دارید تا ایشان را به یک جناح سیاسی وصل کنید و شاید اصلا به همین دلیل ایشان را آماج حملات مقالات پی در پی انتقادی میکنید حال آنکه خودتان به شکلی تابلو نمادی از جریان سیاسی مقابل هستید. موفق باشید
صمصام۶۰۶۳۸۴۱۱:۱۲:۲۳ ۱۳۹۷/۸/۲
فردوسی پور در کسری از ثانیه قادر است برنامه 90 را به کیفیتی 100 برابر بهتر از کانال 3 سیما از طریق شبکه پخش نمایش خانگی تقدیم طرفدارانش بکند او انقدر طرفدار دارد که اسپانسرها جلویش صف بکشند !
ناشناس۶۰۶۷۴۵۱۴:۲۰:۰۹ ۱۳۹۷/۸/۲
البته که همین طوره ولی یه نکته خاص وجود داره اونوقت دیگه به دوربین ها و سیستم تصویربرداری صداو سیما دسترسی نداره تا بخواد فوتبال ها رو تجزیه و تحلیل و . کنه مگر اینکه طرفدارهاش با دوربین موبایل!!! مسابقات رو ضبط کنند و در اختیارش قرار بدن!!!!!
ناشناس۶۰۶۳۹۴۱۱:۱۸:۱۵ ۱۳۹۷/۸/۲
آفرین به مدیر شجاع شبکه سوم رسانه ملی
مازندرانی۶۰۶۵۲۸۱۲:۲۲:۲۹ ۱۳۹۷/۸/۲
کمی از شجاعت این مدیر جوان بفرمائید تا کسب فیض کنیم.
س.علی۶۰۶۵۷۹۱۲:۵۴:۱۸ ۱۳۹۷/۸/۲
به امید روزی که شاهد شایسته سالاری باشیم در مدیریت کشور و نه فامیل سالاری و جناح سالاری و سلیقه سالاری.
ناشناس۶۰۶۴۰۱۱۱:۲۰:۳۸ ۱۳۹۷/۸/۲
در این مواقع کینه توزان از رسانه ملی به صف برای حمله می شن
علی۶۰۶۴۰۴۱۱:۲۱:۴۸ ۱۳۹۷/۸/۲
در کشوری که مدیران کم تجربه و بر اساس روابط انتخاب شوند افرادی مثل عادل باید زیر دست این افراد عذاب بکشند.
ناشناس۶۰۶۴۱۰۱۱:۲۴:۱۲ ۱۳۹۷/۸/۲
اگر امروز جلوی فردوسی پور گستاخ گرفته نشود فردا دیر خواهد شد
ناشناس۶۰۶۴۲۱۱۱:۲۹:۱۵ ۱۳۹۷/۸/۲
عقده گشایی جریان شما در مقابل افراد کاربلد و محبوبی مثل فردوسی پور چیزه جدیدی نیست ولی ای کاش حداقلی از انصاف رو داشتید. اولا وقتی میگید تداوم کار فردوسی پور به خاطر دوستی با مدیران ارشد کشور بوده کاش مدارکتون رو هم میگفتید. کدوم مدیر ارشد؟ بعدشم مگه صدا و سیما دست مدیران اصلاح طلب هست که بخوان به فردوسی پور فضا بدن. دوما شما که فردوسی پور به داشتن رانت ارتباط با افراد با نفوذ متهم میکنید که البته کارنامش نشون میده نیازی به رانت نداره، ای کاش در مورد رانت این جوان مدیر هم حرفی میزدید. اگر شائبه ای از وجود رانت برای فردوسی پور وجود داره ( البته بدون هیچ مدرکی) در مورد رانت آقای فروغی که کوچکترین شکی وجود نداره. سوما شما با چقدر با اصول برنامه سازی اینچنینی آشنا هستید؟؟ در تمام دنیا در یک چنین برنامه هایی گاهی اوقات با بازیگران سینما و سایر افراد مشهور هم مصاحبه میشه. نمونه اش برنامه گری لینکر در تلویزیون انگلیس. چهارما باز هم در تمام دنیا در برنامه هایی که قراره به موضوع خاصی مثل ورزش و یا حتی خودرو بپردازند وقتی میزان بینندگان برنامه از حدی بیشتر میشه این برنامه ها در مورد موضوعات روز اجتماعی ( البته به ندرت) اظهار نظر میکنند. برای مثال برنامه تخته گاز بی بی سی و یا باز هم برنامه مچ آو د دی . یعنی پرداختن به موضوعی مثل پلاسکو برای برنامه ای با چنین جایگاهی ماجرای عجیبی نیست. اگر بخوام در مورد جانبداری این مقاله بنویسم از خود مقاله بیشتر میشه ولی میدونم که همین رو هم به احتمال فراوان منتشر نمیکنید
شاهین۶۰۶۴۲۵۱۱:۳۰:۱۸ ۱۳۹۷/۸/۲
با سلام . سوال اینه تاکی ما باید یا از این ور بام بیفتیم یا از اون ور بام . یا باید بچسبیم به مدیران پیر و از کار افتاده و یا چوب مدیران بی تجربه و جوان را بخوریم. آقا هی میگن مگه اول انقلاب همین مدیران جوان مملکت و اداره نکردن ، یکی نیست به اینا بگه چهل سال تاوان همین بی تجربگی ها رادادیم تا یه عده با پول و سرمایه این مردم مدیریت یاد بگیرن ، حالا دوباره شده روز از نو روزی از نو. آقا گفت از جوانها استفاده بشه چون پر انرژیند و فعال ولی یکی نیست بپرسه کجا استفاده بشه مهمه . یعنی تو این مملکت 80 میلیونی یه آدم با تجربه و دانش نیست که یه جوان 29 ساله بشه مدیر ارشدش.آخه تا کی این مردم باید تاوان و خسارات کسب تجربه یه عده نور چشمی رو بدن.
ناشناس۶۰۶۴۳۸۱۱:۳۷:۵۵ ۱۳۹۷/۸/۲
مدیران سیما دلشون به حال کسی نسوخته. تنها دلیل حمایتشون از 90، بخاطر درآمد بالایی که براشون داره وگرنه سالها پیش تمامش میکردن.
مازندرانی۶۰۶۴۴۸۱۱:۴۱:۱۵ ۱۳۹۷/۸/۲
آقایان مدیران شبکه های سیما لطفا با روح وروان مردم بازی نکنید .مخاطبین برنامه نود در یک شب بیشتر از تعداد کل مخاطبین شبکه ها ی شما در یک سال است.در پی حذف یکدیگر نباشید درکنارهم وبا هم باشید.
ناشناس۶۰۶۵۴۶۱۲:۳۱:۴۶ ۱۳۹۷/۸/۲
یک جوان ۲۹ساله ، چرا، چطور،با چه تجربه ای مدیر یک شبکه میشود؟؟؟؟ آنهمه کارمند باسابقه و تحصیل کرده هست
ناشناس۶۰۶۶۳۰۱۳:۲۳:۴۲ ۱۳۹۷/۸/۲
پیر باشه میگید پیره جوان باشه میگید بی تجربه. ببخشید تجربه از کجا بدست میاد خریدنیه؟
ناشناس۶۰۷۱۳۳۱۸:۲۹:۰۳ ۱۳۹۷/۸/۲
تجربه با قدم به قدم حرکت کردن بدست می آید. صدا و سیما پر از مردان میان سال با تجربه است. این جوان به علت کدام توانایی ویژه چنین پستی گرفته است؟
ناشناس۶۰۶۶۲۳۱۳:۲۱:۰۲ ۱۳۹۷/۸/۲
باز هم حاشیه سازی رسانه های زنجیره ای دولت برای فرار از پاسخگویی جهت وضعیت بد اقتصادی
ناشناس۶۰۶۶۳۲۱۳:۲۵:۵۸ ۱۳۹۷/۸/۲
از صدا وسیما سوالی دارم. چرا برای برنامه نود مجری جانشین وجود ندارد؟ اگر مجری برنامه خدای نخواسته بیمار شد باید برنامه تعطیل بشود؟!
ناشناس۶۰۷۳۷۹۲۲:۳۳:۳۶ ۱۳۹۷/۸/۲
سوال خوبی است. بی تردید اگر مجری کار بلدی اداره این برنامه را عهده دار شود مخاطبان برنامه از این هم بیشتر می شوند آهنربای فوتبال مردم را به این برنامه جذب می کند نه چیز دیگر. اتفاقاَ مجریان جوان و کار بلدی در سیما حضور دارند. فقط باید آن ها را دید وباور کرد...
ناشناس۶۰۶۶۴۱۱۳:۳۳:۱۷ ۱۳۹۷/۸/۲
لطفا همه چیز را سیاه و سفید نبینید ، عادل خیلی وقته که از خط اعتدال خارج شده و هر کاری که دوست داشته باشه و میلش بکشه انجام میده دقیقا مثل شما و صدا و سیما ! من حدودا 10ساله که نود را نگاه نمیکنم چون فقط دنبال حاشیه است اما نوع برخورد شما هم کاملا سیاسی است .
ناشناس۶۰۶۶۵۷۱۳:۴۴:۳۹ ۱۳۹۷/۸/۲
حمایت بی چون و چرا از این آدمها بت می سازد بعد خودش هم باورش می شه کسی هستش بعد دیگه خدا رو هم بنده نیست فردوسی پور از حمایت مردم مغرور شده باید از چهار چوب قوانین تبعیت کنه
سید مهدی۶۰۶۶۶۱۱۳:۴۶:۱۰ ۱۳۹۷/۸/۲
بعضی از افراد در خانواده ای بزرگ شده اند که ازصبح سطل اشغال همسایه رو مبینند که همسایه چه خوراکی خورده است یا لب پنجره می ایستند که انها چه می گویند فقط کارشان سرک کشیدن در تمام امور است عادت کرده اند
ناشناس۶۰۶۷۶۰۱۴:۳۰:۵۵ ۱۳۹۷/۸/۲
من نمی دانم افرادی که کامنت میزارن برنامه 90 پر مخاطب است از کجا این اطلاعات را به دست آورده اند ؟ آیا این افراد به همه خونه ها سرک می کشند وبیننده برنامه ها را می بینند ؟ فقط اینو بگم اگر برنامه 90 مخاطبی هم داشته باشد از خوش شانسی فردوسی پور است که صدا وسیما از ایشان تا به حال حمایت کرده است وسریالهای پربییننده را در اون ساعت روی آنتن نبرده است. عادل هم که به رغم همه حمایت های صدا و سیما از ایشان، نمک نشناسی می کند وبا جریانی همراهی می کند که همیشه برای ملت دردسر ساز بوده است.
ناشناس۶۰۷۱۸۲۱۹:۱۷:۰۹ ۱۳۹۷/۸/۲
آی کیو! لازم نیست دوشنبه شب بری این خونه اون خونه ببینی کی نود میبینه. بنشین جلوی تی وی تعداد پیامکهای دریافتی برنانه نود رو ببین
ناشناس۶۰۷۲۸۰۲۱:۰۲:۳۹ ۱۳۹۷/۸/۲
واسه چندتا برنامه پیامک های میلیونی میاد؟ ساعت 10:30 یا 11 شب که وقت خوابه، کدوم سریال پخش کنن؟
ناشناس۶۰۶۸۲۴۱۵:۰۲:۰۵ ۱۳۹۷/۸/۲
باعرض سلام "از چندین ماه پیش آقای علی فروغی از مدیران جوان کشور" واقعا این جمله درست است.سابقه مدیریت ایشان درهنر وفرهنگ چیست.
ناشناس۶۰۷۲۳۰۱۹:۵۶:۲۷ ۱۳۹۷/۸/۲
در سیستم ما آقایان مدیر همه معصوم وگلند
ناشناس۶۰۶۸۵۹۱۵:۲۵:۵۱ ۱۳۹۷/۸/۲
نویسنده محترم زیاد خودتان را خسته نکنید تنها چیزی که شما قادر به اجرای دستوری آن نیستید علاقه مردم به افرادی است که قلبا مورد توجه آنهاست عادل و علی فقط دو نمونه اخیرا هستند
ناشناس۶۰۶۸۷۶۱۵:۳۴:۴۴ ۱۳۹۷/۸/۲
من کلا با رویه صدا و سیما مخالف هستم و رسانه بی طرفی نمی دانم ولی از برنامه نود بیشتر از خود سیما بدم می آید و چندین سال است که نگاه نمی کنم چون اولا ورزش را قربانی فقط فوتبال کرده ثانیا فقط در جهت حاشیه سازی برای فوتبال است البته ان موقع که نگاه میکردم اینطور بود هدف مهم برنامه صرفا کسب درامد و خالی کردن شارژ تلفن ملت است برنامه خیلی دیر پخش میشود و با برنامه زندگی سالم و ورزشکارانه اصلا متناسب نیست از یک تیم خاص حمایت می کند و سایر تیمها را می کوبد و طرفداران ان تیم خاص جذب برنامه میشن مجری با احترام و مبادی آداب رفتار نمیکند و انگار در ملک شخصی خودش هست
رضا۶۰۶۹۰۶۱۵:۴۶:۰۷ ۱۳۹۷/۸/۲
صداوسیماواصولا اصولگراهایک نقطه قوت دارندوآن اینکه انحصارطلب نیستندعلت نگه داشتن امثال فردوسی پورهم همین است.شایدبرخی نظرمن راقبول نکنندولی من چون باآنهاکارکرده ام این اعتقادرادارم. برخلاف اصلاح طلبان که خیلی طایفه ای وبسته عمل می کنند.اما اصلاح طلبان زیرک ترعلمی تروکم خطاترهستندچون واقع بین ترند.به هرحال بااصولگراهانمی شودکارکردچون غیرمنطقیندبااصلاح طلبان هم نمی شه کارکردچون کسی رابه دایره بسته راه نمی دهند.
ناشناس۶۰۶۹۲۵۱۵:۵۵:۵۲ ۱۳۹۷/۸/۲
الف مطمئن باش با حمایت کورکورانه شما از امثال این مدیری که با واسطه به این مقام رسیده، فردوسی پور پر طرفدارتر میشود.
میترا۶۰۶۹۸۷۱۶:۲۹:۳۹ ۱۳۹۷/۸/۲
پسرمن جهت تحصیلات خود تا 27سالگی مشغول بود و به جهت رسیدن به دروس و تحصیل درست فقط گاها میتوانست به مشاغل موقتی روی بیاورد . دو سال هم سربازی رفت. شده 29 ساله. تجربه مدیریت احتمالا درژن خوب بعضی ها است. والا ایشان بگویند کی درس خواندند، کی کار کردند، و کدام را درست انجام دادند.
ناشناس۶۰۷۰۴۱۱۷:۱۳:۱۴ ۱۳۹۷/۸/۲
صدا وسیما مجری صددر صدر مطیع اوامر میخواهد اگر مجری حتی یک درصد هم استقلال بخواهد برای صدا وسیما قابل تحمل نیست
ناشناس۶۰۷۱۹۱۱۹:۲۳:۵۶ ۱۳۹۷/۸/۲
نباید فرهنگ بت سازی را باب کرد. فردوسی پور یا هر کس دیگر تا ابد که نباید باشند و بالاخره باید جایگزین شوند.
ناشناس۶۰۷۱۹۴۱۹:۲۴:۵۳ ۱۳۹۷/۸/۲
حق با فردوسی پوره. چرا باید برنامه ای با بییننده میلیونی که سالهاست زمان مشخص داره به خاطر یه مسابقه زمانش رو عوض کنن؟ اون مسابقه میتونست از شبکه ورزش پخش بشه و مخاطب انتخاب کنه که نود رو ببینه یا مسابقه مذکور رو. کمی احترام بزارید برای مخاطبان
ناشناس۶۰۷۲۹۵۲۱:۱۶:۰۸ ۱۳۹۷/۸/۲
فکر کنم وزیر سابق صنعت یا واعظی یا نوبخت بشوند مدیر شبکه سه دیگه همه راضی بشوند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین