آقای رییس‌جمهوری! چرا نباید...

بیژن مقدم،   3970725056 ۵۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
 آقای رییس‌جمهوری! چرا نباید...

سخنان آقای روحانی در مراسم بازگشایی دانشگاه‌ها نتوانست رضایت عمومی و حتی خواص را جلب کند.

شرایط ملتهب اقتصادی و بازار طی ماه‌های گذشته تصویری از بی‌دولتی را به نمایش گذاشته است. نه به معنای نداشتن دولت که دولت داشتیم اما نه اقتداری بروز می‌یافت و نه برنامه‌ای ارائه می‌شد. ناکارآمدی، ضعف سیستمی در تصمیم‌گیری صحیح و اجرای درست آن در این چند‌ماهه به خوبی عیان شد.

اگر قرار باشد در موضوعاتی مانند رانت و فساد در ثبت سفارش خودرو که به رسوایی انجامید به عقب بازگردیم، احتمالاً پرونده‌های بیشتری گشوده خواهد شد؛ مهم این است که دولت خلاهای سیستمی و نظارتی خود را شناسایی کند و در صدد اصلاح آن برآید.

وضعیت فعلی پتروشیمی‌ها در کشور به هیچ وجه قابل تداوم نیست، ثروت ملی کشور و مردم در اختیار کسانی قرار گرفته است که در این جنگ نابرابر اقتصادی به فکر منافع مادی خوداند.

ارز حاصل از فروش محصولات پتروشیمی در سبد ارزی دولت قرار نمی‌گیرد و دولت ناتوان از برخورد ، تلاش می‌کند قیمت خوراک پتروشیمی‌ها را به تلافی افزایش دهد.آیا حتی در این صورت دولت توانسته اقتدار خود را نشان دهد؟

طبیعی است در چنین شرایطی دولت از هر سو مورد انتقاد قرار گیرد. اما کمتر گوش شنوایی برای شنیدن و به کار بستن پیشنهادات و دغدغه‌های کارشناسان به‌ویژه اقتصادی وجود دارد.

چرا نباید به دیگران حق بدهیم که ما را به‌دلیل سستی و بی‌عملی مورد نقد قرار دهند؟ چرا نباید به دلسوزان حق بدهیم که ما را به خاطر عدم سرعت در معرفی وزیر برای برخی وزارتخانه‌ها مورد انتقاد قرار دهند؟

چرا نباید به منتقدانی که از ما انتظار دارند لباس رزمی بپوشیم و آرایش جنگی در حوزه اقتصاد بگیریم احترام گذاشت؟ و چراهایی دیگر.

رییس‌جمهوری  با سخنانی که در دانشگاه بیان کرد عملاً آب پاکی را روی دستان اساتید و صاحب‌نظران اقتصادی کشور ریخت و نامه آنان را بی‌فایده برای خود دانست. محدود شدن دولت به چند نفر (رو و پشت صحنه سیاست‌گذاری‌های اقتصادی) می‌تواند توان کشور در مقابله با تهدیدات را کاهش دهد.

دستگاه اجرایی کشور باید به‌دنبال بهترین راهکارها، نظرات و تدابیر باشد و این جز با مشورت نخبگان انجام نمی‌شود.

با این حال نشست دیر هنگام دوشنبه رییس‌جمهوری با جمعی از اقتصاددانان را باید به فال نیک گرفت.

تنها در چنین گفت‌و‌گو‌های رودررو و مکرری است که دیدگاه‌های طرفین به هم نزدیک شده و می‌تواند نویدبخش تحولاتی راهگشا باشد. دولتی که با شعارهای زیبا بر سر کار آمده نباید برای انتقادات روی ترش کند و حدی تعریف کند. حد انتقاد جز انصاف و خیرخواهی نیست و فراتر از آن محروم کردن  خود و جامعه از اندیشه‌ دیگران است.

 

منبع: صبح نو

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۹۷۱۸۰۱۱:۱۵:۴۷ ۱۳۹۷/۷/۲۵
دولت دروغ بودن همه ادعای اصلاح طلبان مبنی بر« نقد »و «شفافیت »و « مشورت پذیری » و....را ثابت کرد...
حیف نون پُر ادعا۵۹۷۲۵۲۱۲:۲۹:۰۰ ۱۳۹۷/۷/۲۵
در عوض قیمت رُب را به 18000 تومان رساندیم علی برکت الله !
ناشناس۵۹۷۴۶۰۱۴:۰۶:۱۲ ۱۳۹۷/۷/۲۵
حال که دشمن مصمم است از راه اقتصادی به نظام و ملت ضربه بزند و دولت فعلی هم در پی مدیریت جهادی نیست لازم است نیروهای انقلابی و نهادهای در خط مقدم مقاومت وارد عرصه اقتصادی شده و کشور و ملت را نجات دهند.
ناشناس۵۹۸۰۷۰۲۰:۱۵:۵۸ ۱۳۹۷/۷/۲۵
حسن گفتار درمان
ناشناس۵۹۷۴۶۲۱۴:۰۶:۵۸ ۱۳۹۷/۷/۲۵
رئیس‌جمهور محترم! کسانی که درآمدشان مثل اعضای دولت و نمایندگان باشد شاید بتوانند به راحتی از 4-5 برابر شدن برخی از قیمت‌ها عبور کنند و خم به ابرو نیاورند ولی امثال ما قشر کارگر و مستضعف با این قیمت‌هایی که بر روی اجناس نقش بسته، قادر به تامین زندگی و مایحتاج ضروری خود نیستیم یعنی فقط بخور و نمیر! اوقات فراغت، تفکر، امید و شادابی را چگونه می‌توان در زیر خط فقر تجربه کرد؟
ناشناس۵۹۷۴۶۴۱۴:۰۷:۲۸ ۱۳۹۷/۷/۲۵
وقتی دلار 4000 تومان شد آقای رئیس‌جمهور مکدر شده و اظهار ناراحتی کردند. حال که نرخ دلار به 14 هزار تومان رسیده واقعا نگران حال و سلامتی ایشان هستیم. نکند برای ایشان مشکلی به وجود بیاید. مهم نیست بر سر ملت چه می‌آید!
ناشناس۵۹۷۵۷۲۱۴:۵۲:۳۴ ۱۳۹۷/۷/۲۵
باید بیش از آنکه روحانی را ملامت کرد ، رای دهندگان به این جماعت را باید تقبیح نمود. __________ نمیشود از کسیکه خرزل کاشته گل رُز طلب کرد.
ناشناس۵۹۷۳۴۵۱۳:۱۹:۲۹ ۱۳۹۷/۷/۲۵
اصلاح طلبان به برکت شما عزیزان اصولگرا همشون قلع و قمع شدن اونچه مونده اصلاح طلبان بی خطرند
ناشناس۵۹۷۴۶۸۱۴:۰۸:۳۶ ۱۳۹۷/۷/۲۵
محکومیت دکتر حسن عباسی به 7 ماه حبس به جرم بی‌احترامی به آقای رئیس‌جمهور در کشوری که توهین به مقدسات دینی و ارزش‌ها تحت پیگرد قرار نمی‌گیرد ناراحت‌کننده است.
ناشناس۵۹۸۰۰۷۱۹:۲۹:۲۳ ۱۳۹۷/۷/۲۵
روحانی : به خدا پناه میبرم از بستن دهان منتقدان !!!!!!!!!
ناشناس۵۹۷۴۷۰۱۴:۰۹:۱۷ ۱۳۹۷/۷/۲۵
یک رئیس‌جمهور نباید وعده خود به مردم را فراموش کند واگر این چنین شد وظیفه مجلس است که وعده‌ها را از رئیس‌جمهور پیگیری کند.
بی غم۵۹۷۸۶۵۱۷:۵۱:۱۸ ۱۳۹۷/۷/۲۵
کمر بندها را ببندید از مشکلات عبور میکنیم علی برکت الله
ناشناس۵۹۸۴۰۰۰۸:۰۳:۵۳ ۱۳۹۷/۷/۲۶
چرا نباید نزدیکان متهم مالی مسعولان کشوری محاکمه شوند مگر خون اینان از مردم رنگین‌تر است ،مسعولان حقوقشان را از اموال کشور و امانت مردم میگیرند و قانون برای همه باید مساوی باشد ،خواستار محاکمه علنی مجلس.ج و ح.ف و ا.عراقچی و ش نعمت زاده هستیم
تبریزی۵۹۷۱۹۱۱۱:۲۳:۴۸ ۱۳۹۷/۷/۲۵
اگه به اندازه گریمورهایی که ریش و ابروی مسئولینمون رو برای حضور در مقابل دوربین ها درست می کنن و به اندازه مشاورانی که براشون انشاهای قشنگ قشنگ برای قرائت پشت تریبون ها می نویسن و به اندازه محافظان شخصیشون، تو حوزه های دیگه هم متخصص تو دولت داشتیم الان وضع کشور این نبود.
ناشناس۵۹۷۲۰۰۱۱:۲۸:۴۸ ۱۳۹۷/۷/۲۵
اینهمه سوء مدیریت و بی تدبیری واقعاجای شگفتی است .
ناشناس۵۹۷۲۵۳۱۲:۳۰:۲۴ ۱۳۹۷/۷/۲۵
ناموفق ترین و بی خیال ترین دولت در تاریخ ایران
ناشناس۵۹۷۲۶۴۱۲:۳۶:۳۱ ۱۳۹۷/۷/۲۵
80 سال به عقب برگشتیم به زمان جنگ جهانی دوم و قحطی
ناشناس۵۹۷۲۱۳۱۱:۵۲:۲۱ ۱۳۹۷/۷/۲۵
آقای مقدم ترا به خدا این قدر رییس جمهور و دولتش را مسئول بی سامانی های کشور معرفی نکنید. مرد مومن آخر چند درصد مدیریت و اقتصاد کشور دست دولت است. این همه بنیاد، این همه شرکت های شبه دولتی، حتی آستان قدس، سپاه و .... اقتصاد کشور را در دست دارند. شما چسبیده اید به دولت. اگر انتقاد حق شماست که حق شماست و ما هم قبول داریم از بقیه هم انتقاد کنید. مثلا نقش قوه قضاییه، نقش شورای نگهبان که مجلس را با نظارت استصوابی ناصواب به کودکستان تبدیل کرده و از نخبه ها تهی کرده در کجای این نابسامانی هاست؟ لطفا قدری انصاف
ناشناس۵۹۷۳۲۴۱۳:۱۱:۵۸ ۱۳۹۷/۷/۲۵
اگر رئیس جمهور و دولتش سهم زیادی در اقتصاد ندارند بهتر از هر کسی خود رئیس جمهور باید از این مسئله مطلع باشه و در اینصورت رئیس جمهور که میدونه چیزی تو دستش نیست چرا موقع انتخابات اینهمه و عده و وعیدهای رنگارنگ میداد؟اصلا این دولت تا حالا کدوم برنامه اقتصادی داده که نذاشته باشن اجرا کنه؟ شما یک برنامه درست و درمون در طول این نزدیک به شش سال از این دولت نام ببرید؟داری از چی دفاع میکنی!؟
ناشناس۵۹۷۳۷۹۱۳:۳۰:۰۱ ۱۳۹۷/۷/۲۵
فقط یک وزارت خانه ی راه و شهرسازی به همراه ادارات زیرمجموعه آن(مانند هواپیمایی ملی ایران و راه آهن ایران) از تمامی نهادها و بنیادها بزرگتر است. لطفا بی عرضگی دولت را فرافکنی نکنید.
ناشناس۵۹۷۵۹۶۱۵:۱۰:۰۵ ۱۳۹۷/۷/۲۵
اگه نظارت استصوابی شورای نگهبان نبود که اوضاع از این هم بدتر بود.وضعیت اعضای شورای شهر بعضی از شهرها رو که در تایید صلاحیت آنها شورای نگهبان دخالتی ندارد ببینید!! که شورا رو به لجن کشیده اند
سید۵۹۷۷۵۱۱۶:۳۵:۲۵ ۱۳۹۷/۷/۲۵
خوب است این ویدیو را که لینکش را دادم همه ببینند آقای جهانگیری پاسخ شما و آقای زیبا کلام را داده است . زیبا کلام اصرار دارد القا کند که اقتصاد کشور دست دولت نیست و سپاه و آستان قدس و دیگرانند که کار دستشان است . اما اقای جهانگیری محکم این حرف را رد میکند و میگوید اگر سپاه هم کار میکنداین دولت است که به او کار داده http://roshangari.ir/video/49001
ناشناس۵۹۷۲۵۰۱۲:۲۶:۳۰ ۱۳۹۷/۷/۲۵
قیمت ارز در ایران ماجرای جالبی داره. در حالی که در بسیاری از کشورهای جهان تراز تجاری منفیه و چه بسا درگیر جنگ و بحران هستند قیمت ارز تغییری نداره (شاید اگه بخواهیم بشماریم تعدادشون سه رقمی بشه ؛ افغانستان و پاکستان و سوریه و جمهوریهای شمالی و و و ... ). آن وقت در این مملکت(که به لطف پول نفت، تراز تجاریش مثبته و ذخیره ارزی هم داره) یک عده دلال (با همکاری کسانی که بر طبل اقتصاد آزاد می کوبند و با همکاری ذینفعان) هر روز به هر بهانه ای قیمت دلار را بالا می کشند بدون اینکه کمی وجدانشون قلقلکشون بده که وقتی دلار بالا میره و همه چیز قیمتش چند برابر میشه اونی که کارمند و کارگر و بیکاره و تا قبل از گرانی دلار ، از پس زندگی ش بر نمی اومده ، حالا باید چه کنه؟ من که شغلم آزاده و قیمت کارم رو بالا می برم و گرانیها رو جبران میکنم اما ده ها میلیون هم وطنی که در زیر بار این گرانیها استخوانهاشون داره خرد میشه باید چه کنند؟ برای این مشکل هیچ راه حلی ندارم جز اینکه ما ملت بیاییم تعارف رو کنار بذاریم و دیگه از کلمات محترمانه"دلال" و "دلالان" استفاده نکنیم. اسم اینها رو بذاریم "زالو" و "زالوان" ؛ چون اینها دارند از خون مردم ارتزاق می کنن...
کارمند له شده زیر بار گرونی۵۹۷۲۵۵۱۲:۳۱:۳۳ ۱۳۹۷/۷/۲۵
روحانی با یک خداحافظی ؛ دل میلیون ها ایرانی را شاد نماید
ناشناس۵۹۷۸۶۱۱۷:۴۸:۴۸ ۱۳۹۷/۷/۲۵
صبر کنید ! دولت با افزایش حقوق کارمندان موافقت کرد علی برکت الله ! لابد میخواد 100 تومن اونم آخر سال بندازه روی حقوقا پول 1 بسته پوشک
ناشناس۵۹۷۲۵۶۱۲:۳۲:۱۵ ۱۳۹۷/۷/۲۵
روحانی کجایی دقیقا کجایی ؟
ناشناس۵۹۷۳۷۰۱۳:۲۸:۳۵ ۱۳۹۷/۷/۲۵
داره ربنا گوش میده . کاریش نداشته باش
ناشناس۵۹۷۵۰۹۱۴:۲۸:۴۲ ۱۳۹۷/۷/۲۵
تو فضا
ناشناس۵۹۷۸۷۶۱۷:۵۷:۲۰ ۱۳۹۷/۷/۲۵
تله کابین توچال
ساکن تورقوز آباد۵۹۷۲۵۹۱۲:۳۴:۳۵ ۱۳۹۷/۷/۲۵
کسانی ی که ویلای صدها میلیارد تومنی توی ولنجک دارند که گرونی و بدبختی مردم رو درک نمیکنند
ناشناس۵۹۷۵۴۶۱۴:۴۰:۲۶ ۱۳۹۷/۷/۲۵
سلام، خانه شما هم تو قورقوز آباد بعد از معرفی جناب نتانیاهو الان خیلی باید گران شده باشه بفروش بیا ولنجک خانه بخر!
ناشناس۵۹۷۵۵۱۱۴:۴۳:۴۵ ۱۳۹۷/۷/۲۵
چرا باید در نظام اسلامی مسئولین کاخ نشین باشند اصلا چرا نمیپرسید اینقدر ثروت از کجا امده مگر بیش از حقوق و پاداش دولتی از این کشور سهم میبرن ؟؟؟؟
خداوکیلی به روحانی رای دادم۵۹۷۲۶۲۱۲:۳۵:۱۹ ۱۳۹۷/۷/۲۵
روحانی ! سخت پشیمانیم
کرمی۵۹۷۲۶۵۱۲:۳۷:۳۵ ۱۳۹۷/۷/۲۵
من جای این بابا بودم 3 سال باقی مونده رو اصلا حرف نمیزدم . سکوت مطلق
ناشناس۵۹۷۴۶۳۱۴:۰۶:۵۸ ۱۳۹۷/۷/۲۵
فعلا بهتره خودت سکوت کنی
ناشناس۵۹۷۵۷۳۱۴:۵۲:۴۳ ۱۳۹۷/۷/۲۵
یعنی یه کابوس وحشتناکه واسه من که بخوام سه سال دیگه این وصع رو تحمل کنم..
ناشناس۵۹۷۲۶۶۱۲:۴۰:۱۲ ۱۳۹۷/۷/۲۵
فقط مذاکره
ناشناس۵۹۷۴۰۴۱۳:۳۷:۲۳ ۱۳۹۷/۷/۲۵
عمده مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریته و به تحریم مربوط نیست لذا با مذاکره هیچ مشکلی حل نمی شود همانطور که با برجام حل نشد.
صای۵۹۸۰۵۰۱۹:۵۳:۲۹ ۱۳۹۷/۷/۲۵
فعلا اون نتایج درخشانی که از مذاکره برجام بدست اومد رو ازش خوب استفاده کنید تا برسه به بقیه مذاکره ها....!!!!!
ناشناس۵۹۷۲۷۱۱۲:۴۲:۳۱ ۱۳۹۷/۷/۲۵
جناب امید و تدبیر !!!! کره شمالی ؛ خلع سلاح و گفتگو ترکیه ؛ آزادی کشیش اندرسون و گفتگو همین
ناشناس۵۹۷۳۹۴۱۳:۳۵:۰۷ ۱۳۹۷/۷/۲۵
بر سر چه چیزی می خواهید گفتگو و مذاکره کنید صنعت هسته ای که با برجام نابود شد بحث موشکی هم که بحث امنیت ملی است و قابل مذاکره و معامله نیست .
معلم۵۹۸۲۹۹۰۰:۳۳:۳۰ ۱۳۹۷/۷/۲۶
باید تا انتخاب بعدی امریکا سیاست حفظ ذخایر ارزی را ادامه دهیم شاید در اینده وضع عوض شود.
روز رخ۵۹۷۲۷۲۱۲:۴۳:۱۰ ۱۳۹۷/۷/۲۵
24 میلیون ایرانی پشیمان
ناشناس۵۹۷۲۷۶۱۲:۴۵:۰۵ ۱۳۹۷/۷/۲۵
صِفر متعلق به توست
ناشناس۵۹۷۲۷۹۱۲:۴۶:۴۸ ۱۳۹۷/۷/۲۵
دولت، یعنی وزرای سابق و فعلی مولتی میلیاردر که فقط به فکر منافع خویش اندو از قدرت سیاست گذاری جهت غارت بیشتر منابع کشور استفاده میکنن، اینها 4 درصد هم نیستن 4000 خانواده ان که مقدرات 80 میلیون ایرانی رو به گروگان گرفتن...اتفاقا اینها از رانت هایی مثل پتروشیمی استقبال میکنن چون منافع خودشون تامین میشه...در یک کلام، این دولت گربه ای هست که گوشت بهش سپرده شده...الف منتشر کن وگرنه مدیون این ملت مستضعفی
جلال۵۹۷۲۸۴۱۲:۴۹:۲۰ ۱۳۹۷/۷/۲۵
روحانی برای ریاست جمهوری حرفی برای گفتن ندارد
ناشناس۵۹۷۵۷۹۱۴:۵۶:۱۱ ۱۳۹۷/۷/۲۵
ولی تا دلت بخواد ادعا داره این دولت!
کارگر ایستاه 5 تله کابین توچال با حقوق 1/700 هزار تومنی۵۹۷۲۸۷۱۲:۵۱:۴۴ ۱۳۹۷/۷/۲۵
یا داره حرف میزنه یا هم رفته تله کابین توچال تفریح ! رب 17000 پوشک 95000
با تدبیر !۵۹۷۲۹۲۱۲:۵۴:۴۹ ۱۳۹۷/۷/۲۵
از مشکلات ( رب 18000 تومنی و دلار 15000 تومنی و پراید 35 میلیونی و برنج 17000 تومنی و سکه 4/5 میلیونی و پوشک 82000 تومنی ) عبور میکنیم علی برکت الله ! کِی عبور میکنیم ؟ معلوم نیست !!!!
ناشناس۵۹۷۳۸۳۱۳:۳۰:۴۰ ۱۳۹۷/۷/۲۵
مسئولین ، بار خودشون رو بستن و ژنهاشون ، اقامت کانادا و استرالیا رو گرفتن ، و مطمئن شدن پاداش خوش خدمتیهاشون به غربیها رو میگیرن ؛ اونوقت ممکنه عبور کنین !!!
علی۵۹۷۵۷۴۱۴:۵۳:۲۶ ۱۳۹۷/۷/۲۵
از گوشت چرا نمیگید که کیلویی ۷۵هزار تومن هست! کجای ایران برنج کیلویی ۱۷هزار تومن هست؟
ناشناس۵۹۷۵۶۸۱۴:۵۱:۰۹ ۱۳۹۷/۷/۲۵
وضعیت کنونی جواب نمیده چناب همه چیز در حال چند برابر شدن هست اونم در شرایط بیکاری و باید قانون اساسی تغییر کنه هیچ راهی نداره وضع بسیار خرابه جنسها از 2 تا 4 برابر شده اند
ناشناس۵۹۷۵۸۲۱۵:۰۰:۲۵ ۱۳۹۷/۷/۲۵
مشکل ما اینه که هیچ وقت از تاریخ درس نمی گیریم هیچ وقت.... میگین نه انتخابات بعدی ریاست جمهوری رو ببینید
پیمان۵۹۷۶۲۵۱۵:۲۵:۵۲ ۱۳۹۷/۷/۲۵
پلیس اعلام کرده از 500 دزدی که به تازگی بازداشت کردن 400 نفرشون جدید بودن و برای اولین بار دزدی رو شروع کردن!!!! روحانی به زودی جنایات رو در کشور 400% افزایش میده.
ناشناس۵۹۷۷۲۳۱۶:۱۶:۳۹ ۱۳۹۷/۷/۲۵
ایشان بعد از خواندن چند نقد روزنامه ای و کلیپهای تلگرامی و دیدن افزایش روزافزون قیمت کالاها مکدر می شوند. اُف بر شما منتقدان!
ناشناس۵۹۷۸۸۸۱۸:۰۴:۰۳ ۱۳۹۷/۷/۲۵
بحث اصلی اینه که یک عده در داخل از تحریمها استقبال میکنند چون اینجور میتونن رقیبان رو کنار بزنند و مردم مخالفشون هم ضعیف میشن.
ناشناس۵۹۷۸۹۷۱۸:۰۷:۵۳ ۱۳۹۷/۷/۲۵
دولت حرففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففف فقط حرف
ملت۵۹۸۲۱۰۲۲:۳۶:۱۱ ۱۳۹۷/۷/۲۵
من هم هر روز قیمت ها را رصد میکنم و کلی با خانوم و بچه ها به دولت میخندیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  5. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  6. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  7. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  8. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  9. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. دبی؛ چند روز پس از سیل

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  16. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  17. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

  18. فریب نخوریم! 

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  3. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  4. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  5. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  17. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

  20. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  21. یک سیلی برای تنبیه

  22. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  23. بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است

  24. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  25. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

آخرین عناوین