سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: کامیون‌داران نمی‌توانند هزینه سفره زندگی‌شان را تامین کنند/ اعتراضات کامیون‌داران شنیده شود

گروه اقتصادی الف،   3970718081 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئول مستقیم رسیدگی به امور کامیون‌داران در دولت کیست؟ اعتراضات کامیون‌داران به هیچ وجه سیاسی نبوده و صرفا صنفی است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: کامیون‌داران نمی‌توانند هزینه سفره زندگی‌شان را تامین کنند/ اعتراضات کامیون‌داران شنیده شود

به گزارش ایسنا، زهرا سعیدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین مساله‌ی کشور ما که می‌توانست پایه اقتصادی باشد، بحث کامیون‌داران است. نزدیک ۲۰ روز است که اعتراضات صنفی خود را مطرح می‌کنند و به هیچ وجه اعتراضات‌شان سیاسی نبوده است، اعتراضات صنفی خود را بارها به زبان‌های مختلف با نامه و مکاتبه و مراوده بیان کردند. بنده در ۵۰ جلسه برای حل مشکلات کامیون‌داران حضور یافتم اما سر راه این افراد بسته می‌شود و کسی به فکر حل مشکلات آنان نیست.

وی افزود: مسئول مستقیم رسیدگی به امور کامیون‌داران در دولت کیست؟ وزارت خانه های مختلف مثل صنعت، معدن، تجارت، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و وزارت کشور مسئولیت ها را به هم سوق می‌دهند و از پاسخگویی سر باز می‌زنند.

این عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پوپولیستی حرف نمی‌زند، تصریح کرد: کامیون‌داران نمی‌توانند هزینه سفره زندگی‌اشان را تامین کنند و  چیزی که برایشان قابل قبول نیست هزینه سبد کامیون‌هایشان است که نمی‌توانند تامین کنند. خواهش من این است که دردشان شنیده شود، چرا که کامیون‌داران نقش خود را برای انقلاب ایفا کرده‌اند و اعتراض آنها به هیچ وجه سیاسی نیست و به ترامپ و ترامپ‌ها رو نمی‌دهند. درخواست من از دولت این است که یک نفر مسئول مستقیم برای کامیون‌داران بگذارد که همین یک نفر پاسخگو باشد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به مساله‌ی آب استان اصفهان، اظهار کرد: از رییس جمهور خواهش دارم به داد محیط زیست در استان اصفهان برسد.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: از مدیران متخصص باید در حوزه‌های اقتصادی استفاده شود. مدرک تحصیلی بعضی از مدیرعامل‌های بانک‌ها را که نگاه می‌کنم متعجب می‌شوم. چرا بانک ملی به عنوان یک منبع درآمدزا باید زیان‌آور باشد؟ چرا ۲۵ درصد از بودجه عمرانی کشور باید مطابق با خسارت‌هایی باشد که این بانک وارد می‌کند؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۸۷۶۲۸۱۱:۳۶:۴۶ ۱۳۹۷/۷/۱۸
آیا باقی مردم می توانند هزینه سفره خود را تامین کنند ؟ کارگران و کارمندان و بیکاران و ...میتوانند؟ آیا همه ما باید اعتصاب کنیم تا صدای ما را بشنوید ؟
ناشناس۵۸۷۷۵۲۱۲:۳۷:۰۶ ۱۳۹۷/۷/۱۸
بله
ناشناس۵۸۷۹۸۱۱۴:۲۱:۰۹ ۱۳۹۷/۷/۱۸
وضعیت کامیون داران خیلی بحرانی تر هست
ناشناس۵۸۷۸۱۷۱۳:۰۷:۵۱ ۱۳۹۷/۷/۱۸
پس میفرمایید راه اعتراض چی ؟؟؟بریزیم تو خودمان؟چقدر چند سال؟؟؟راه بیافتیم تو خیابون خوبه؟همه جای دنیا وقتی صنفی دچار تنگنا میشه اعتصاب میکنه تا به گوش مسئولان برسونه که نگاه ویژه ای به اون صنف داشته باشند اگر مملکت ما این همه منابع خدا دادی نداشت ،، به اون شکل اعتراضی هم نمیشد اما با این همه دارایی وضع مردم نباید این باشه باید هم نسبت به این وضع معترض بود و ... صحنه مدیریت کشور جای بی کفایتها و بی انگیزه ها نیست .
بیگی29۵۸۷۸۷۸۱۳:۳۲:۳۹ ۱۳۹۷/۷/۱۸
شما وقتی درجاده حرکت میکنید یا از کنار ماشین سنگین یا سبک دیگری در حال حرکت هستید،بعلت گرانی لاستیک هر آن هراسان باشید که لاستیک شما یا دیگری بترکد و با انحراف خودرو،آنچه نباید اتفاق بیفتد.
ناشناس۵۸۷۹۱۷۱۳:۵۱:۳۵ ۱۳۹۷/۷/۱۸
سلام یکی از بستگان ما کامیون دا می باشد. بدلیل مشکلات و بدهی قصد فروش کامیون را داشت. باتوجه به اینکه بعد از فروش کامیون ایشان بیکار می شد قرار شد کامیون را من بخرم و ایشان راننده من باشد. الان 5 ماه از آن روز می گذرد متوسط روزی 60 هزار تومان برای جفت ما می ماند. البته اگر فرض کنیم سالانه سه جفت لاستیک بخریم جفتی 12 میلیون یعنی ماهی 3 میلیون یعنی روزی 300 هزار تومان فقط لاستیک. البته اگر کار باشه . هزینه های دیگر نداشته باشه. که غیر ممکن است! شما قضاوت کنید آن بیچاره ها چه می کشند. حتی اگر کار نکنند ماهانه حدود 700 هزار تومان هزینه ثابت دارند (بیمه ، مالیات ، معاینه فنی و ... )
ناشناس۵۸۸۲۲۰۱۶:۵۰:۱۲ ۱۳۹۷/۷/۱۸
لاستیک جفتی 12ملیون ؟؟؟ شاید چهار جفت خریدی
ناشناس۵۸۸۰۱۳۱۴:۳۶:۵۲ ۱۳۹۷/۷/۱۸
والا ما اساتید حق التدریس فلک زده هم در مخارج زندگی مانده ایم! فقط کامیوندارها نیستند
ناشناس۵۸۸۰۷۰۱۵:۱۲:۰۴ ۱۳۹۷/۷/۱۸
صلوات.....
ناشناس۵۸۸۰۷۴۱۵:۱۳:۱۸ ۱۳۹۷/۷/۱۸
برای یک مسیر تهران اهواز دو ملیون میگرفتند الان می گویند پنج ملیون بازهم سفره شان تامین نمی شود ؟؟؟؟؟ از یکی از همکارانم هفت ملیون برای کرایه یک تریلی تا شهری ایرانشهر کرایه گرفتند
ناشناس۵۸۸۰۷۷۱۵:۱۵:۰۲ ۱۳۹۷/۷/۱۸
یکبار اعتصاب کردند بیست درصد کرایه را بردند بالا بهشان مزه کرده
حمید۵۸۸۱۵۸۱۵:۵۹:۵۰ ۱۳۹۷/۷/۱۸
خانم محترم، سرکارچه تجربه ای داری که رفتی نماینده شدی، کدام جناح ویارانتی کمکت کرد، تاافرادبی تجربه چون شمادرمجلس هستید، همین است
ناشناس۵۸۸۱۶۰۱۶:۰۱:۵۵ ۱۳۹۷/۷/۱۸
بقیه مشاغل تولیدی چی؟ . یه فردی تمام الومینیوم ایران را دپو کرده ‌... شب میخوابد صبح بلند میشود ۱۰ هزار تومان روی قیمت هر کیلو میگذارد....و هیچکس جلودارش نیست...آیا انصاف است
علی۵۸۸۲۰۳۱۶:۳۲:۵۶ ۱۳۹۷/۷/۱۸
سلام.1- اعتراض یک چیز است و ایجاد مزاحمت برای مخالفان اعتصاب و خسارت زدن به دیگران چیز دیگری است.در آن گیر و دار و جار وجنجال در یکی از موارد آقایان معترض با باز کردن شیر یک تریلی حامل مواد اولیه یکی از کارخانه ها تمام آن مواد به ارزش بیش از دویست میلیون تومان را به زمین ریختند. 2- پریروز باری که همیشه از پتروشیمی بندر امام با کرایه دو و نیم میلیون تومان حمل میشد را بارگیری کرده سپس تماس گرفتند که مبلغ کرایه شش و نیم میلیون تومان(بیش از سه برابر)است.وقتی اعتراض کردیم جنجالی به پا کردند و با گردن کلفتی گفتند نه بار را حمل می کنیم و نه آن را تخلیه میکنیم بعد از ساعتها کشمکش و خواهش و تمنای مسئولان پترو شیمی قرار شد با مبلغ پنج میلیون تومان حمل کنند.(همه مستندات موجود است)بنگاه باربری میگوید تعرفه ما سه و نیم میلیون تومان شده ولی راننده ها زور می گویند و خیلی بیشتر می خواهند.فعلاَ ...حسینقلی خانی شده است.
ناشناس۵۸۸۶۳۴۲۲:۱۶:۰۵ ۱۳۹۷/۷/۱۸
لطفا اشک ...ی هم برای بازنشسته ها بریزید. بازنشسته های فرهنگی هنوز با خودشان هم هماهنگی حقوقی ندارند. من لیسانسیه فارغ التحصیل سال 55 حداقل 1.5 میلیون از دانش آموزم که لیسانسیه و بازنشسته است کمتر دریافت میکنم. علتشه اینه که ایشون 10 سال دیرتر اژ بنده بازنشسته شده لست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  21. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  22. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  23. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین