دیروز کاسبان تحریم، امروز کاسبان قاچاق، پولشویی و تروریسم!؟

حسین یزدی،   3970717028 ۷۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
 دیروز کاسبان تحریم، امروز کاسبان قاچاق، پولشویی و تروریسم!؟

۴ سال پیش به مخالفان اعتماد کردن به آمریکا و اروپا می گفتند: کاسبان تحریم! همان هایی که با سرک کشیدن به حساب های بانکی مردم و شفافیت گردش های حساب برای شناسایی دهک های پایین در تخصیص یارانه نقدی مخالف بودند و یا در برابر اصرارهای حامیان شفافیت بی تفاوت.

امروز اما طرفدار شفافیت مبادلات بانکی شده اند، البته نه فقط برای مردم خودمان، بلکه برای همه دولت های جهان! گویی اثربخشی توصیه دولت های غربی خیلی بیشتر از دلسوزان داخلی بوده است.

گویی شفافیت خودمان برای بیگانگان را خیلی بیشتر از شفافیت خودمان برای خودمان می پسندند!؟ در مجلسی که با شفافیت آرای نمایندگان مخالف است و طرح تشدید مبارزه با جرایم اقتصادی و بازگرداندن اموال نامشروع مسئولان را از دستور کار خارج می کند، گرفتن یکی از هزاران بهانه آمریکایی، آنقدر مهم است که چند نماینده، مخالفان خود را متهم کنند به کاسبی از قاچاق، پولشویی و تروریسم!

گویی نظریه کاسبان تحریم شان، آنقدر موثر افتاده که به دنبال خلق کاسبان جدیدی باشند. باورتان می شود!؟ چشم در چشم ملت، همان حرف آمریکا و اسراییل را تکرار می کنند: تروریسم!!

همین ها که همواره آزادی بیان نداشته غرب را به رخ مان می کشند، دروغی را به کشور خود نسبت می دهند که در غرب کسی جرات بیان حقیقتش را ندارد. حقیقت حمایت مستقیم و غیرمستقیم اروپا و آمریکا از داعش و القاعده و النصره و اسراییل و ...

براستی چه چیز مهم و باارزشی در پیوستن به معاهدات آمریکاساز وجود دارد که ما بخاطرش حاضریم به مخالفان مان، تهمت هایی چنین بزرگ بزنیم!؟ آیا بویی از اخلاق برده ایم که این چنین در برابر جنایتکاران سعودی و صهیونیستی و آمریکایی، هموطنان خود را متهم به فعالیت های خرابکارانه می کنیم!؟ از دمیدن بر تهمت کاسبان تحریم چه نصیبمان شد که امروز کاسبان جدیدی خلق کرده ایم!؟ معاهده قبلی چه شق القمری کرد که برای معاهده جدید به همان شیوه پیشین متوسلیم!؟

می گویند: آنها که با پیوستن به معاهدات FATF مخالف اند، حتما خودشان کاسه ای زیر نیم کاسه و منافعی پشت پرده دارند وگرنه هیچ انسان وطن دوستی با مبارزه با قاچاق، پولشویی و تروریسم مخالف نیست. به عبارتی باور کرده اند که FATF یعنی تبلور مبارزه با پول های کثیف! با محاسبات دقیق ایشان حکماً بجز کره شمالی و ایران، در بقیه کشورهای جهان نمی شود اثری از این نوع پول ها پیدا کرد.

در نتیجه، حتما آن هایی که برای داعش، میلیاردها دلار سلاح و 60 هزار خودروی تویوتا می خریدند، دستمزدهای نجومی شان را می پرداختند و معاملات نفتی شان را تسهیل می کردند از مریخ آمده اند. قاعدتاً همین مریخی ها، النصره و بوکو حرام و جیش الاسلام و ... را تغذیه مالی می کنند و حکما بواسطه همین هاست که قاتلین ملت ایران از منافقین و الاحوازیه و جیش الظلم گرفته تا کومله و دموکرات و بقیه، راحت تر از بقیه ایرانی ها در اروپا و آمریکا تردد و فعالیت می کنند.

آن هایی که اینقدر به دولت های غربی و معاهداتشان خوش بین هستند، آیا هرگز ار خود نمی پرسند که چگونه و چرا در طول 16 سال حضور آمریکا و متحدانش در افغانستان، کشت مواد مخدر بیش از 100 برابر شده!؟ درآمد حاصل از قاچاق این مواد به جیب چه کسانی می رود!؟ برای درآمدهای غیرقانونی ناشی از قاچاق انسان و سلاح چه اتفاقی می افتد!؟

نمی پرسند چرا جاهایی همانند سرزمین های اشغالی، سوییس، جزیره جرزی انگلستان و برخی مناطق در قاره آمریکا، بهشت پولشویان لقب گرفته اند!؟ و اینکه داستان رسوایی اخیر "اسناد پاناما" چه بود!؟

این نوشتار موضعی در خصوص برجام ها و FATF ها ندارد. اینها، مضر هم که باشند تجربه ای می شوند در مسیر پر فروغ ملت ایران. آنچه ضرر بیشتری می زند، این بی اخلاقی هاست.

اینکه به بهای پیوستن به یکسری معاهدات آمریکاساز، بخشی از هموطنانتان را که اکثریت از نیروهای انقلابی و دلسوز هستند و برخلاف خیلی ها تعطیلات خود را به جای ترکیه و تایلند و اروپا و آمریکا، در اردوهای جهادی و راهیان نور و پیاده روی اربعین می گذرانند متهم به کسب درآمدهای میلیاردی!! نامشروع کنید آنهم فقط به جرم بی اعتمادی به جنایتکارترین دولت های جهان.

دیدگاه کاربران

قاسم۵۸۶۰۲۶۰۷:۱۸:۰۶ ۱۳۹۷/۷/۱۷
متن بسیار درستی بود. مطمئن باشید آبی از این مجلس گرم نخواهد شد.
ناشناس۵۸۶۱۵۱۰۹:۱۳:۲۴ ۱۳۹۷/۷/۱۷
این دولت و مجلس در یک پروژه واحدند پروژه جلب رضایت غرب و‌ ناراضی سازی مردم با گرانی و بیعرضگی
ناشناس۵۸۶۶۱۳۱۴:۰۷:۴۷ ۱۳۹۷/۷/۱۷
وهردو منتخب اکثریت ملت !
ناشناس۵۸۶۹۴۳۱۷:۵۶:۱۶ ۱۳۹۷/۷/۱۷
ما هم حزء همان اکثریت هستیم ولی از انتخاب خود پشیمان
ناشناس۵۸۷۱۴۳۲۱:۲۴:۴۰ ۱۳۹۷/۷/۱۷
پر واضح است که اکثریت را با سیاه نمایی و شانتاژ رسانه ای اغوا کرده اند.
ناشناس۵۸۶۱۶۵۰۹:۲۱:۱۵ ۱۳۹۷/۷/۱۷
اصلاح طلبان سعی می کنند مخالفان خود را با کاسب تحریم و کاسب پولشویی نامیدن از میدان به در کنند و حرف خود را به کرسی بنشانند.
ناشناس۵۸۶۵۳۱۱۳:۲۲:۱۶ ۱۳۹۷/۷/۱۷
مینویسم اصلاح طلب! میخوانم فرصت طلبن . قطعا عنوان خائن ترین دولت ج ا رو از آن خودشون میکنن
ناشناس۵۸۷۰۰۳۱۸:۴۷:۵۱ ۱۳۹۷/۷/۱۷
جز این ندیدیم
ناشناس۵۸۶۲۲۰۰۹:۵۹:۱۹ ۱۳۹۷/۷/۱۷
وهابی ها زیادند حتی برای مجلس ما نظر منفی میدهند. کدام ایرانی دلسوز سراغ دارید که نظرش این است که مجلس واقعا در فکر مصالح مملکت است.
ناشناس۵۸۶۴۱۶۱۲:۱۰:۳۵ ۱۳۹۷/۷/۱۷
ان بسیجی که تو اردوی جهادی عرق میریزه ، کاسب تحریمه... ان شورای شهری امید که عکس بچش رو گذاشته تو اینستاگرام و نوشته ، شکر خدا ارمین مون تو کانادا بزرگ می شه! دلسوز معیشت مردمه!! قدرت رسانه رو ببینید..که چطور جعل حقیقت میکند..
ناشناس۵۸۶۲۳۳۱۰:۱۴:۲۹ ۱۳۹۷/۷/۱۷
نمایندگان مجلس مخصوصا لیست امید؛ همانهایی هستن که تو فرودگاه امام خمینی میگن مسافر عتبات عالیات هستیم بعد تو استانبول سوار هواپیمای برلین و پاریس و ... میشن!! اینو با چشم خودم دیدم یکی از نمایندهای لیست امید تو فرودگاه امام خمینی بود و داشت از اطرافیان طلب حلالیت میکرد که بره کربلا و همه هم ازش التماس دعا داشتن. عجیب اینکه سوار هواپیمای استانبول شد!!! همه گفتن این احتمالا میاد استانبول و از اونجا سوار پرواز عراق میشه اما استانبول سوار هواپیما برلین شد!! و آمد آلمان برای گذراندن تعطیلات! اینها نمایندگان مجلس ما هستن ! چه انتظاری داری ازشون !!!!!
ناشناس۵۸۶۵۸۰۱۳:۵۱:۴۶ ۱۳۹۷/۷/۱۷
الان اینها که منفی دادن دقیقا به چی منفی دادن
ناشناس۵۸۶۹۱۳۱۷:۲۸:۰۵ ۱۳۹۷/۷/۱۷
به دروغ
aydin۵۸۷۳۴۴۰۶:۱۱:۵۵ ۱۳۹۷/۷/۱۸
بماچه طرف گجا میره؟ فوضولیم؟ شاید از برلین میره کربلا
ناشناس۵۸۶۸۲۹۱۶:۲۳:۱۰ ۱۳۹۷/۷/۱۷
کاسبان تحریم خود دولتی ها و پتروشیمی ها و فولادی و... هستند که همه زیر نظر دولت کار می کنند ۲۰ میلیارد دلارِ پتروشیمی‎ها و فولادی‎ها از بازار سلیمانیه و هرات سردرآورد لینک زیر https://www.alef.ir/news/3970707028.html
ناشناس۵۸۶۸۶۶۱۶:۴۳:۱۲ ۱۳۹۷/۷/۱۷
نکته جالب اینجاست دولت حاضر نیست فیش حقوق و مزایا مدیران و وزرا را به اطلاع مردم برساند و مردم نامحرم هستند حاضر نیستند سامانه ای راه بیاندازند تا میزان حقوق و مزایا انها توسط مردم رصد شود حاضر نیستند فیش های نجومی خود را به مردم اطلاع دهند بعضی از نمایندگان مجلس حاضر نیستند رایشان شفاف شود و مردم نامحرم هستند دولتی ها و وزرا حاضر نیستند میزان ثروت خود را شفاف سازی کنند و مردم نامحرم هستند ولی همین ها حاضر هستند تمام اطلاعات بانکی کشور را در اختیار بیگانگان بگذارند !!! با تصویب fatf جالبه دم از شفافیت می زنند ولی مردم ایران نامحرم هستند و بیگانگان محرم هستند اگر شفافیت خوب است چرا میزان ثروت و حقوق و ... خود را از مردم مخفی می کنید ؟ چرا حاضر هستید اطلاعات بانکی ایران را در اختیار بیکانگان قرار بدید ولی حاضر نیستید میزان ثروت و حقوق و... خود را به مردم ایران اطلاع دهید؟ ایا چنین کسانی خیرخواه ایران هستند؟ ایا چنین کسانی صادق هستند ؟
ناشناس۵۸۷۰۱۶۱۸:۵۶:۰۹ ۱۳۹۷/۷/۱۷
قراره که برجام و fatf کارهای اقتصادی رو انجام بدن پس دیگه نیاز به رئیس جمهور و مجلس نداریم برن دنبال کارشون.
ناشناس۵۸۷۰۲۵۱۹:۰۲:۵۱ ۱۳۹۷/۷/۱۷
کواکبیان: FATF نه برجام را حل می‌کند نه تحریم‌ها را
ناشناس۵۸۶۰۳۰۰۷:۲۰:۲۹ ۱۳۹۷/۷/۱۷
اینا همون کسایی هستن که بخاطر یه خس و خاشاک مملکت رو به اشوب بردن و زمان احمدی نژاد دم از احترام به مخالف میزدن و امروز اینطور تههمت میزنن... البته اگر منم طرفدار هایی داشتم که توی هر شرایطی کارام رو توجیح میکردن خیالم راحت بود
یک دوست۵۸۶۵۷۴۱۳:۴۹:۳۵ ۱۳۹۷/۷/۱۷
توجیه
ناشناس۵۸۶۰۳۱۰۷:۲۱:۵۶ ۱۳۹۷/۷/۱۷
احسنت جانا سخن از زبان ما میگویی
ناشناس۵۸۶۰۳۲۰۷:۲۲:۰۳ ۱۳۹۷/۷/۱۷
جناب حسین یزدی خودشما در جمله جمله همین نوشته ات صدها توهین وتهمت به موافقان برجام وfatf زده ای آنوقت گله می کنی : *براستی چه چیز مهم و باارزشی در پیوستن به معاهدات آمریکاساز وجود دارد که ما بخاطرش حاضریم به مخالفان مان، تهمت هایی چنین بزرگ بزنیم!؟
ناشناس۵۸۶۰۳۴۰۷:۲۴:۳۱ ۱۳۹۷/۷/۱۷
دقیقا در قضیه برجام هم همینطور بود ، به مخالفان دلسوز تهمت و برچسب سودجویی میزدند تا به اهداف سیاسی خودشان برسند و برای طرف مقابل خوش رقصی کنند آخر سر هم دستاوردشان شد هیچ و خسارت محض
علي۵۸۶۰۳۵۰۷:۲۶:۴۱ ۱۳۹۷/۷/۱۷
کجایش را دیدی، تازه اولش است، تاریخ مختار ثقفی تکرار می شود. بمهض اینکه پای اربابانشان در این کشور باز شود، اول کسی که خط می خورد ، خود اینها خواهند بود. در ضمن، امادی ترور سردار قاسم سلیمانی و از بین بردن چیزی به نام رهبری و ولایت فقیه باشید ، این اتفاق توسط خود همینها اجرا خواهد شد، چون قول داده اند. تمام خواستهای امریکا اجرا خواهد شد.
ناشناس۵۸۶۰۳۹۰۷:۳۰:۱۷ ۱۳۹۷/۷/۱۷
برخی ساده باورانه فکر میکنند با تصویب این چنین معاهداتی قیمت دلار پایین و وضعیت معیشت بهبود میابد.در حالی که اگر چنین بود باید الان کشور مصر و پاکستان در شرایط رفاهی فوق العاده ای باشند که همه میدانیم نیستند.
جواد۵۸۶۲۲۷۱۰:۰۵:۰۰ ۱۳۹۷/۷/۱۷
مصر و پاکستان با یک درصد جمعیت جهان هشت درصد ذخایر کانی و آلی جهان را دارا نمیباشند مدیریت جناحی و برخوردهای صرفا جناحی کشور و ملت را به چنین شرایط دشوار مبتلا نموده
dayani۵۸۶۰۴۶۰۷:۳۷:۰۷ ۱۳۹۷/۷/۱۷
شما معتقدید که دیگرامضا کنندگان این پیمان به حمایتها و اقدامات به نفع تروریستها ادامه میدهند. خوب شما هم به پیوندید و همان کنید که آنها. بهانه رااز آنها بگیرید.
ناشناس۵۸۶۲۵۴۱۰:۳۱:۱۱ ۱۳۹۷/۷/۱۷
به چه قیمتی ، می دونی از لحاظ یک دیپلمات عاقل این امتیاز رو باید در ازای یک امتیاز نقد و سطح بالا داد نه این که تازه هیچ چیز را تضمین نکنی!!! پی نوشت : برنامه اقدام ایران با کشور های دیگر یکسان نیست و مخصوص ایران است (که بگوییم این همه کشور که همین یک چیز را اجرا می کنند)و بسیار سخت گیرانه نوشته شده.
سید۵۸۶۲۷۴۱۰:۴۸:۱۵ ۱۳۹۷/۷/۱۷
ساده انگاری است اگر فکر کنیم با پیوستن به این معاهده بهانه از دست آنها گرفته خواهد شد.
ناشناس۵۸۶۳۲۶۱۱:۲۳:۴۷ ۱۳۹۷/۷/۱۷
دوست عزیز بهانه را شما چطور از کسی که دائم بهانه تولید می کند می گیرید؟؟ استدلال مضحکی که آقای ظریف کردند همین است نمی گویند این الحاق به خاطر رفع مشکلات کشور است جون رسما فرمودند مشکلات با این الحاق رفع نمی شود ولی بهانه از دست امریکا گرفته می شود پس شما هم به حرف وزیر خارجه اتان ایمان بیاورید این مکنوانسیون مشکلی را رفع نمی کند فقط بهانه را از دست امریکا می گیرد حالا ما از شما می پرسیم اگر هدفمان فقط رفع بهانه امریکا باشد و این را داد بزنیم آن وقت امریکا دست از بهانه جوئی های مستمرش برخواهد داشت؟؟ ذره ای از قالب تعصبات قبیلگی و جناحی و تلگرام ولایک بیرون بیایید واقعا این روش مدبرانه است که ببینیم امریکا کدام مسئله را بهانه کرده و آن را حذف کنیم؟؟
ناشناس۵۸۷۰۲۳۱۸:۵۹:۵۷ ۱۳۹۷/۷/۱۷
لابد نمایندگانی که حتی حاضر به شفاغ سازی رای خودشان هم نیستند نگران عدم شفافیت مالی کشورند! آنهم برای خارجیها! وزیران و مدیران نجومی بگیر چرا میزان ثروت خود را به مردم اطلاع نمی دهند ؟ چرا حاضر هستید برای بیگانگان شفافیت ایجاد کنید ولی مردم ایران را نامحرم می دانید ؟
الف ر۵۸۶۰۴۹۰۷:۳۷:۵۴ ۱۳۹۷/۷/۱۷
دلسوزان داخلی !! واقعا داخلی هاه آنقدر دلسوز هستند گریه طفل را میبینند از سر دلسوزی غش میکنند مرد حسابی تا کی با واژه ها بازی ،،همین حقیر برای تظلم خواهی برای چند مورد متعدد به تمام مسولان نامه زدم کسی گوشش بدهکار نیست
ناشناس۵۸۶۰۶۶۰۷:۵۴:۴۰ ۱۳۹۷/۷/۱۷
یک زمانی یادم میاد با یک خودکار تو اداره مینوشتن میگفتن بیت الماله
ناشناس۵۸۶۰۸۸۰۸:۱۲:۰۸ ۱۳۹۷/۷/۱۷
معاهده قبل یعنی برجام باعث شد که ایران 5 سال نفس راحت بکشد و امروز هم کل دنیا به جز آمریکا از ایران و حقانیت آن دفاع می کند و همچنین معاهده FATF نیز باعث می شود اموال مردم شریف ایران برای سایر کشورها هزینه نشود و مشخص و شفاف باشد.
ناشناس۵۸۶۱۴۶۰۹:۱۱:۵۱ ۱۳۹۷/۷/۱۷
درود و هزاران درود بر تو
ناشناس۵۸۶۱۵۸۰۹:۱۸:۳۸ ۱۳۹۷/۷/۱۷
5 سال اقتصاد کشور معطل امضاء و اجرای برجام شد و رکود مطلق اقتصادی و تعطیلی بسیاری از کارخانجات نتیجه اش بود.
ناشناس۵۸۶۱۶۱۰۹:۱۹:۳۶ ۱۳۹۷/۷/۱۷
کل دنیا به جز آمریکا از ایران و حقانیت آن دفاع می کند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! دنبالت عقلت بگرد و ببین کجاست ایران و مسئولانش بعد از کودتای امریکایی بر علیه مصدق دربست نوکر و سرسپرده و حلقه بگوش امریکا و اسراییل و انگلیس بوده و هست و ...............
ناشناس۵۸۶۲۴۸۱۰:۲۲:۲۰ ۱۳۹۷/۷/۱۷
شما به رکود شدید که خیلی از کارخانه های تولیدی رو بست میگین نفس راحت؟
valor۵۸۶۲۵۹۱۰:۳۶:۴۹ ۱۳۹۷/۷/۱۷
شما برو حرفای سه سال پیشت را با الان مقایسه کن. برجام برای رفع تحریم بود نه برای منزوی کردن آمریکا. دلیل انزوا آمریکا هم سیاست های ترامپه نه برجام . ملت جهان سوم کلا فراموش کارن!!!!
ناشناس۵۸۶۳۳۴۱۱:۲۶:۳۲ ۱۳۹۷/۷/۱۷
فقط یک سئوال داریم کدام نفس راحت در این دوسال را شاهد بودید؟؟ دو سال زمان اجرای برجام بود نفس راحتی که کشیدید کدام بود بفرمائید تا ما هم متوجه شویم خوب خود رئیس جمهور گفتند ما در این دو سال هم با گونی پول نقل و اتقال می کردیم خوب است دیدید و دیدیم که یک سنت سرمایه گذاری در کشور نشد و هیچ مسیری نیز برای حذف مخاطرات مالی و اقتصادی برداشته نشد. راستی از دید شما نفس راحت چیست؟؟ و اگر امتیاز دادن به بیگانگان موجب راحتی نفس شما می شود می خواهید اصلا همه ایران را بدهیم به دیگران تا کلا نفستان حال بیاید ؟؟
ناشناس۵۸۶۳۷۴۱۱:۴۹:۲۸ ۱۳۹۷/۷/۱۷
با این توصیف جنابعالی، الآن امریکا باید بیچاره و منزوی شده باشد. لطفا اعلام کنید تا جشن بگیریم.
هادی۵۸۶۸۱۰۱۶:۱۱:۳۹ ۱۳۹۷/۷/۱۷
تمام بودجه نهادهای نظامی 12 میلیارد دلار است (ظاهرا از حدود 300 میلیارد دلار بودجه کل کشور) در صورتی که ژاپن و آلمان حدود 46 میلیارد دلار بودجه نظامی دارند. از این 12 میلیارد دلار بخش قابل ملاحظه ای صرف تامین امنیت داخلی و مرزها (تجهیزات و هزینه های جاری و حقوق پرسنل و ...) توسط نیروهای مسلح می شود. تنها بخش کوچکی در کشورهای دیگر هزینه می شود. هزینه ای که ایران در کشورهای دیگر می کند به هیچ وجه قابل مقایسه با کشورهایی مثل سعودی و امارات و ترکیه و آمریکا و اسراییل و انگلستان و ... نیست. هیچ عقل سالمی بر هزینه کردن مثلا سالی 200 میلیون دلار در کشورهای دیگر برای تامین امنیت پایدار کشور خود خرده نمیگیرد. آمریکا با بدهی بیست و چند تریلیون دلاری میگوید من در خاور میانه 7500 میلیارد دلار خرج کرده ام. واقعا فکر نمیکردم در کشور ما کسی موافق تصویب FATF باشد به این خاطر که دیگر نتوانیم در مناطقی که باید هزینه کنیم. ایرانی کلاهت را بالاتر بینداز
محمد۵۸۶۰۹۲۰۸:۱۴:۱۵ ۱۳۹۷/۷/۱۷
اگر برجام نبود همون موقع دلار میشد 20000 هزار تومان اگر برجام بی ارزش بود ترامپ اینقدر دنبال خارج شدنش نبود. فهم این مطلب زیاد سخت نیست که یکی از دلایل مهم افزایش ارزش دلار، خروج امریکا از برجام بود البته دلایل دیگه ای هم داره که یکم آدم تعقل کنه میفهمه ضمنا یک سری آدم سود جو در بدنه دولت هم هست که از این شرایط برای منافع خودشون استفاده کردند و باعث افزایش چند برابری دلار شدند.
ناشناس۵۸۶۸۹۴۱۷:۱۰:۵۷ ۱۳۹۷/۷/۱۷
اخه دلار چه ربطی به برجام داره مثل اینه که طرف سرما خورده بهش دوای دیگری بدن این دولت برجام برای بچه های خودشن که خارجن خواسته بود
ناشناس۵۸۶۱۰۴۰۸:۲۲:۱۱ ۱۳۹۷/۷/۱۷
زمانی میشه در مورد برجام و تحریم و سی اف تی و .... درست تصمیم گرفت و قضاوت کرد ک مسولان تصمیم گیرنده چه اونایی که ادعای انقلابی دارن و چه اونایی که ادعای روشنفکری دارن حقوقشون درامدشون امکاناتشون و... مثل مردم عادی باشه
ناشناس۵۸۶۱۰۷۰۸:۲۶:۳۷ ۱۳۹۷/۷/۱۷
اصلاح طلبان و حامیان رسانه ای خارجی شون ، فقط کارشون شده تهمت و تمسخر و جنگ روانی..
ناشناس۵۸۶۱۰۹۰۸:۲۷:۲۳ ۱۳۹۷/۷/۱۷
لیست ۲ میلیاردی امید ،مصداق عینی پولشویی بود..
امیر۵۸۶۲۱۹۰۹:۵۹:۰۶ ۱۳۹۷/۷/۱۷
احتمالا نمایندگانی که شما ازشون حمایت میکنید، بدون هیچ هزینه ای و فقط برای انجام خدمت به مردم اومدن نماینده شدن.
ناشناس۵۸۶۱۱۲۰۸:۲۸:۵۱ ۱۳۹۷/۷/۱۷
لشکر مجازی ها لطفا سر ریز شوید و توپخانه کامنت را در مخالفت این نوشته به کار اندازید
ناشناس۵۸۶۱۴۲۰۹:۰۹:۴۹ ۱۳۹۷/۷/۱۷
متن متینی بود. شفافیت برای خارجی ها پنهان کاری برای داخلی ها.تو گویی جای دوست و دشمن عوض شده است.
ناشناس۵۸۶۳۱۸۱۱:۱۸:۴۹ ۱۳۹۷/۷/۱۷
شما فکر می کنی با نا دیده گرفتن واقعیت وخود فریبی به موفقیت می رسید ؟ ! چرا وجودم را کتمان می کنی ؟ چرا تهمت بیگانه بودن می زنی ؟! حداقل به نظر نویسنده ای که در موافقت با او نظر داده ای وفادار باش وبه مخالف تهمت نزن !
محمد۵۸۶۱۱۸۰۸:۳۸:۵۲ ۱۳۹۷/۷/۱۷
نگارنده محترم ، آقای یزدی ، مردم دیگه از اختلاس خسته شدند ، اگر به ایران حمله نظامی شده بود مردم انقدر تضعیف روحیه نمی شدند که از اخبار مربوط به اختلاس می شوند
ناشناس۵۸۶۱۷۸۰۹:۳۵:۳۴ ۱۳۹۷/۷/۱۷
چه ساده لوحید که فکر میکنید از این به بعد خبری از اختلاس نیست
ناشناس۵۸۶۱۸۸۰۹:۴۱:۲۰ ۱۳۹۷/۷/۱۷
همه این اختلاسگرها اسلاحتلب های مدعی شفافیت هستن
ناشناس۵۸۶۲۲۸۱۰:۰۶:۱۱ ۱۳۹۷/۷/۱۷
نه جانم سوسولگراها هم توشون هست .
ناشناس۵۸۶۱۴۷۰۹:۱۲:۱۱ ۱۳۹۷/۷/۱۷
خدا ازشون نگذره ،هم دل آقامون رو شکستن هم دل خیلی‌ از بچه‌های حزب الله رو و دل مراجع رو .آخه این مملکت صاحب نداره؟تا کی باید خفت تحمل کنیم؟به خدا قسم الان دل بچه‌های انقلاب فقط به شورای نگهبان خوشه .
ناشناس۵۸۶۵۵۶۱۳:۴۱:۱۹ ۱۳۹۷/۷/۱۷
صاحب مملکت هم حتما شمایید؟
بینام۵۸۶۱۶۴۰۹:۲۱:۰۹ ۱۳۹۷/۷/۱۷
متوجه نشدم طرف شما کیه!؟
اردمه۵۸۶۱۶۷۰۹:۲۵:۰۶ ۱۳۹۷/۷/۱۷
درودبرنویسنده محترم تاریخ پراست ازانحرافات تصمیم گیرنده گان مزدوراجانب و آگاه بی جیره ومواجب وگاه درغفلت اعتماد به اطلاعات ناقص ودوستان جاهل پرمدعا دیری نپایدرسوایی این پروژه نیزبرملا شودپذیرش مردمسالاری وانتخابات این تبعات راداررد ان شا الله درانتخابات بعد
مسعود۵۸۶۱۸۳۰۹:۳۸:۳۷ ۱۳۹۷/۷/۱۷
نگارنده عزیز شما نفستان از جای گرم بلند می شود . طوری از معاهدات بین المللی صحبت می کنید که انگار هیچ تاثیری بر معیشت مردم ندارند !!!!!!!!!!!!!!!!!! من از شما می پرسم و عاجزانه تقاضای پاسخ دارم . آیا خروج از برجام و اثرات منفی آن باعث نگردید که قیمت ارز چند برابر نشود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آیا عدم تصویب fatf یکی از عوامل گرانی نرخ ارز نبود ؟؟؟؟
نگارنده مطلب (حسین یزدی)۵۸۶۳۶۵۱۱:۴۳:۰۱ ۱۳۹۷/۷/۱۷
با سلام و احترام خدمت شما اگر به نظر بیشتر کارشناسان اقتصادی کشور حتی از جناح اصلاح طلب مراجعه فرمایید، میبینید که توافق زیادی در خصوص اینکه عامل افزایش ارز خیلی بیشتر داخلی است تا خارجی وجود دارد. روی اینکه دولت عامدا یا از روی سهل انگاری باعث افزایش قیمت ارز شده است، اتفاق نظر زیادی وجود دارد. به این اضافه کنید رفتار اقتصادی مردم و سودجویی دلالان و سوداگران و ... را البته ابطال این گزاره شما را به روش دیگری هم میتوان نشان داد. کافیست توجه کنید در دوره آقای احمدی نژاد که اینقدر علیه آن تبلیغ میشود با وجود اجماع جهانی علیه ما (همراهی روسیه و چین و اروپا با آمریکا) قیمت ارز فقط 3 برابر شد، چگونه در دوره تدبیر و امید!!! با شکستن دیوارهای تحریم و با وجود 5 قدرت باقی مانده در برجام و صنعت هسته ای تعطیل شده، قیمت ارز تا کنون 5 برابر شده!!!؟
ناشناس۵۸۷۱۶۱۲۱:۳۸:۰۹ ۱۳۹۷/۷/۱۷
اگر همان موقع هم تحریمها کاملا اجرایی میشد و ادامه میافت همانوقت دلار ۱۰ برابر میشد ضمنا در زمان احمدی نژاد ۸۰۰ میلیارد دلار درامد فقط نفتی بدست امد که زمان رفتنش چیزی باقی نماند . بهرحال مدیریت صحیح اقتصادی و مدیریت صحیح سیاسی و تفکر مقدم بودن منافع ملی باشد ، مردم باید حس کنند مدیریت کشور در راستای منافع ملت در حرکت است و قدم اول ان مبارزه شدید و شفاف با مفسدین اقتصادی در همه جا میباشد و رسیدگی به اموال
ناشناس۵۸۷۱۶۹۲۱:۴۴:۳۷ ۱۳۹۷/۷/۱۷
انتهای دوره احمدی نژاد تازه اول تحریمها بود بیشتر طول می کشید می دیدی که دلار بالاتر از الان می رفت سکه یک شبه از 800 هزار تومن شد 2 ملیون یادت نیست ؟!
هادی۵۸۶۸۳۰۱۶:۲۳:۲۰ ۱۳۹۷/۷/۱۷
خود آقایانی که رفتند برجام کردند گفتند که تمام تحریم ها از روز اجرا لغو میشود. آیا لغو شد؟ باز هم به اذعان همان آقایان لغو نشد. اساسا هدف از همان ابتدا لغو تحریم ها بود که نشد. این مشخص نیست این دستاوردهای تخیلی چگونه به برجام اضافه شده است؟! در مورد قیمت دلار شما بر اساس چه فکر و منطقی میگویید در نبود برجام قیمت ارز چند برابر می شد. فعلا که در بود آن قیمت به حدود 4 برابر رسیده. دعوت میکنم که با یک جستجوی ساده تغییرات قیمت ارز بین سال های 90 تا 92 (شدیدترین تحریم ها) را بررسی کنید. قبلا مردم را برای رای گرفتن از بالا رفتن قیمت ارز در صورت رای آوردن آقایان قالیباف و رییسی می ترساندند حالا که در دوره آقایان ارز 4 برابر شده، بالاتر نرفتنش را دستاورد برجام میخوانند.
ناشناس۵۸۶۱۹۱۰۹:۴۲:۳۴ ۱۳۹۷/۷/۱۷
بقای جریان غربطلب در وابستگی به غربه بنابراین این جربان بدنام هرکاری خواهد کرد تا به غرب نزدیک شود هرچند که نفس های آخرو دارن می کشن
ناشناس۵۸۶۲۰۰۰۹:۴۶:۴۳ ۱۳۹۷/۷/۱۷
منطق از نظر اینا یعنی کوبیدن طرف مقابل عمر و وقت ملت رو سر قضیه ی برجام به هدر دادند و حاضر نشدند حرف های منطقی منتقدان رو بشنوند و حالا دوباره خیلی راحت به جای پاسخگویی در مورد برجام طلبکارانه می خواهند با منطق و درایت خودشون یک بار دیگر از سوراخ آمریکا و اروپا و صهیونیسم گزیده شوند و البته متاسفانه باز هم با در دست داشتن رسانه های معاند عده ای سهل اندیش را با خود همراه کرده اند
ناشناس۵۸۶۴۹۷۱۳:۰۰:۲۳ ۱۳۹۷/۷/۱۷
اگر قرار بود منطق و منافع ملی حرف اول را بزند که کلا ایران هم مثل 95 درصد سایر کشور ها اصلا نیازی به برجام نداشت! مراحلی طی شده است، تصمیماتی اخذ شده است، کارهایی انجام شده است که در نهایت ما و کره شمالی و افغانستان و چند کشور دیگر به اینجا رسیده ایم! همه شما ها دائم می گویید برجام بد بود، یکی نمی گوید اصلا چرا ما نیاز به برجام پیدا کردیم!
ناشناس۵۸۶۲۱۴۰۹:۵۷:۱۶ ۱۳۹۷/۷/۱۷
این FATF یک تیغ دو لبه است. فقط ۳۵ کشور عضو آن هستند. حالا چه الزامی دارد که حتما ایران عضو شود.
ناشناس۵۸۶۲۱۵۰۹:۵۷:۱۹ ۱۳۹۷/۷/۱۷
دولت و مجلس پر از افراد منفعت طلب بی کفایت است.
ناشناس۵۸۶۲۲۳۱۰:۰۳:۱۵ ۱۳۹۷/۷/۱۷
شما معتقدید که دیگرامضا کنندگان .....دوست عزیز به همان دلیل که اونا دهها هزار بمب اتم دارن، استفاده هم کردن(علیه ژاپن) ولی ما از انرژی هسته ای صلح آمیز هم نمی توانیم استفاده کنیم.
ناشناس۵۸۶۲۲۴۱۰:۰۳:۲۶ ۱۳۹۷/۷/۱۷
الف جان قضیه رو جناحی نکن. دو جناح بی عرضه هستن و آبی برای مردم گرم نمیشه .
ناشناس۵۸۶۲۳۷۱۰:۱۸:۱۴ ۱۳۹۷/۷/۱۷
وقتی تقریبا کل دنیا به این پیمان می پیوندند مخالفت و نپیوستن به آن جز ضرر چیز دیگری ندارد. وضعیت موجود را بهبود نخواد بخشید ولی از بدتر شدن اوضاع جلو گیری خواهد کرد.
ناشناس۵۸۶۶۵۰۱۴:۲۷:۵۱ ۱۳۹۷/۷/۱۷
کجا همه کشورها عضوش هستند؟ کمتر از 40تا کشور تو دنیا عضو داره
ناشناس۵۸۶۷۹۳۱۶:۰۰:۴۹ ۱۳۹۷/۷/۱۷
کمی مطالعه هیچ چی ازت کم نمی کنه مثل کبک نظر نده برو تحقیق و مطالعه کن بعد بیا نظر بده
ناشناس۵۸۶۲۴۷۱۰:۲۱:۴۱ ۱۳۹۷/۷/۱۷
متن عالی بود، دیگر حنای اصلاح طلبها و لیست امیدیها رنگی ندارد و همه آنها را شناخته اند
ناشناس۵۸۶۳۲۲۱۱:۲۲:۱۳ ۱۳۹۷/۷/۱۷
اسلاحات رو به پایانه و این تنفس های مصنوعی هم دردی برایشان دوا نخواهد کرد
ناشناس۵۸۶۶۲۳۱۴:۱۲:۰۷ ۱۳۹۷/۷/۱۷
برجام که وزیر خارجه ورئیس جمهور تضمین کردند که با به فرجام رسیدنش همه تحریمها ور داشته میشه و همه چیز گل بلبل میشه و حتی مشکل آب خوردنمون هم حل میشه شد این ،حالا وای به حال این یکی که دیگه تضمینش هم نمیکنن
ناشناس۵۸۶۶۷۶۱۴:۴۷:۴۴ ۱۳۹۷/۷/۱۷
یک مشت ادا اطوار در بیار مدرک دار
بهنام۵۸۷۳۷۸۰۸:۰۳:۴۳ ۱۳۹۷/۷/۱۸
جناب جهانگیری عرض کردند هر کس خیانت کرد مهر خیانت بر پیشانیش بزنیم خوب چرا شما که فقط حرف می زنید و دولت حرفید و نه عمل تاکنون چرا بر پیشانی مهدی جهانگیری ، حسین فریدون ، سیف اله سیف ، فرشاد حیدری و ............ مهر خیانت نزدید مگر دیوان محاسبات جهت سیف رئیس اسبق بانک مرکزی و عامل غارت سپرده های مردم در موسسات اعتباری خصوصا موسسه کاسپین (فرشتگان سابق ) مجاز در بهمن 96 حکم انفصال از خدمات دولتی صادر نکرد چرا همان موقع اجرا نکردید چرا 7 ماه حکم را بایگانی کردید شما که گفتید شفافید این نشانه چیست؟فردی که در تمام اختلاس های بانکی حضور داشته را مدت 5 سال رئیس بانک مرکزی گذاشتید خودش با اعتبار بانک مرکزی به موسسه کاسپین مجوز داد و 9 ماه بعد از صدور مجوز همه سپرده های مردم را غارت کرد و بعد گفت مجوز شرطی بوده اینها نشانه چیست؟چرا بعد از دو سال از غارت سپرده های مردم هنوز اصل و سود سپرده ها را طبق قرارداد موسسه مجاز پرداخت نکرده اید و چرا مردم را از این بلاتکلیفی رها نمی کنید جناب اسحاق جهانگیری خیانت شاخ و دم ندارد و ما هم مردم ساده گذشته نیستیم شما فقط دولت حرف و دلالی هستید مانند وزیر بهداشتتان که برای حسن فریدون ضمانت 50 میلیارد تومانی می گذارد و به مردم می گوید بمیرید سودی در زندگیتان نیست اسم واقعی شما تزویر و ریاست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین