رونمایی از اولین عملیات برون مرزی پهپادهای ایرانی/ بررسی ویژه‌گیهای موشکهای شلیک شده / موشک قیام به جمع موشک‌های نقطه زن اضافه شد

گروه سیاسی الف،   3970710151

بارزترین ویژگی موشک قیام که بیشتر مورد توجه قرار گرفته است نداشتن بالک است که قابلیت پرتاب از سیلو های مخصوص، پرتاب از پرتابگر، پرتاب از زیر دریایی و ... را به این موشک می بخشد.برد قیام 800 کیلومتر بوده  و کلاهکی به جرم 746 کیلوگرم را حمل می کند. به نظر می‌رسد که متخصصان کشورمان با حذف بالک و طراحی بدنه ای سبک توانسته اند فضای بیشتری برای سوختگیری آن تامین کنند.

رونمایی از اولین عملیات برون مرزی پهپادهای ایرانی/ بررسی ویژه‌گیهای موشکهای شلیک شده / موشک قیام به جمع موشک‌های نقطه زن اضافه شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری؛در ساعات اولیه بامداد دیروز(دوشنبه ۹مهر ماه ۹۷)، یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران در پاسخ به حمله تروریستی اخیر در اهواز که توسط عناصر وابسته به گروهک های تکفیری صورت گرفت، با چند فروند موشک بالستیک زمین به زمین، مقر سرکردگان تروریستها در کشور سوریه (شرق فرات) را مورد اصابت و حمله قرار دادند.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از هدف قرار دادن مقر سرکردگان جنایت تروریستی اهواز در شرق فرات در کشور سوریه با 6 فروند موشک بالستیک زمین به زمین در نخستین ساعات بامداد امروز (دوشنبه) توسط یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه خبر داد و تاکید کرد: امنیت ملت ایران خط قرمز نیروهای مسلح بوده و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صیانت از میهن اسلامی و تامین امنیت و آرامش مردم عزیز از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و مشت آهنین خود را همچنان مهیای پاسخ قاطع و کوبنده به هر گونه شرارت و شیطنت دشمنان قرار خواهد داد.

متن اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در پی جنایت تروریستی 31 شهریور ماه 1397 اهواز که به شهادت 25 تن و مجروح شدن 69 تن از مردم مظلوم و بی‌دفاع و نیروهای مدافع میهن اسلامی منجر گردید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استعانت از ذات اقدس باری‌تعالی، به‌نیابت از ملت سرافراز ایران و خانواده‌های معظم شهیدان، در لبیک به ندای مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) برای انتقام خون این شهدا، به‌ویژه کودک 4ساله و جانباز 70 درصد دفاع مقدس از تروریست‌ها و گوشمالی عوامل بزدل این حادثه، ساعت 2 بامداد امروز (دوشنبه 9 مهرماه) محل استقرار و تجمع تروریست‌های تکفیری تحت حمایت آمریکا و قارون‌های منطقه در شرق فرات در کشور سوریه را مورد ضربه موشکی قرار داد.

طی این عملیات که با نام "ضربت محرم" و با رمز مقدس "یا حسین(ع)" انجام شد، تعداد 6 فروند موشک بالستیک میان‌برد از پایگاه‌های موشکی نیروی هوافضای سپاه در غرب کشور شلیک [شد] و تروریست‌های مزدور و جنایتکار از فاصله 570کیلومتری هدف ضربات مهلک و مرگبار قرار گرفتند.

متعاقباً 7 فروند پهپاد رزمی این نیرو مواضع و مقرهای تجمع و پشتیبانی تروریست‌های مزدور استکبار جهانی را بمباران کردند.

بر اساس اطلاعات و گزارشهای دقیق دریافتی، در این عملیات تعدادی از سرکردگان و عناصر موثر جنایت اخیر  تروریست‌ها به هلاکت رسیده و یا مجروح شده‌اند، همچنین زیرساخت‌های آمادی و انبار ذخیره مهمات آنان منهدم گردید.

در این رهگذر یادآور می‌شود؛ جمع‌بندی و رهگیری شواهد و قراین جنایت اخیر اهواز، فرزندان ملت ایران را به مقر تروریست‌ها در شرق سوریه که توسط آمریکا هدایت و پشتیبانی شده و در راستای اهداف شیطانی تروریسم دولتی کاخ سفید و منافع رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه عمل می‌کند، رسانید و سپس با طراحی و برنامه‌ریزی دقیق اطلاعاتی و میدانی، نقاط تعیین‌شده، آماج موشک‌های نقطه‌زن قرار گرفت.

در پایان به هموطنان عزیز اطمینان می‌دهیم، همان‌گونه که بارها اعلام شده است، امنیت ملت ایران خط قرمز نیروهای مسلح بوده و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همراهی و مشارکت سایر نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی کشور در صیانت از ایران اسلامی و تامین امنیت و آرامش جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و مشت آهنین خود را همچنان مهیای پاسخ قاطع و کوبنده به هر گونه شرارت و شیطنت دشمنان قرار خواهد داد.

------------------------------------------------------------------------------------------------

بیانیه ارتش در پی عملیات موشکی سپاه؛
عملیات موشکی سپاه ضرب شستی قاطع بود/هیچ تجاوزی بدون پاسخ نمی‌ماند

ارتش جمهوری اسلامی ایران در پی انتقام موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تروریست‌ها در پاسخ به حادثه تروریستی اهواز اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن این اطلاعیه بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحمن الرحیم

فَانْتَقَمْنا مِنَ الَّذینَ اَجْرَمُوا وَ کانَ حَقّاً عَلَیْنا نَصْرُ الْمُوْمِنینَ - آیه ۴۷ سوره مبارکه روم

اقدام موشکی و حملات پهپادی بامداد امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران علیه مواضع تروریست‌ها در سوریه در پی اقدام تروریستی ۳۱ شهریور اهواز ضرب شست قاطع و حرکتی به جا و ضروری بود تا دشمنان بدانند هیچ تجاوزی بدون پاسخ نخواهد ماند.

اقدام امروز طبق وعده فرماندهی معظم کل قوا یک گوشمالی بود و تروریست‌ها و ایادی آنان مطمئن باشند که هر حرکت مذبوحانه و زبون دیگری در خاک جمهوری اسلامی ایران با پاسخی به مراتب سنگین‌تر و کوبنده‌تر رو به رو خواهد شد.

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس از ملت و کشور خود دفاع کردند، امروز نیز با اقتدار بیشتر و آمادگی کامل اجازه نمی‌دهند که دشمنان نظام و ایادی مزدور آنان به کشور ما تعرض کرده و هرگونه اقدام کور علیه جمهوری اسلامی، مردم و امنیت کشور بزرگ و مقتدر ایران را به سختی پاسخ می‌دهند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تحسین اقدام مقتدرانه نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آمادگی خود را برای دفاع از کشور، نظام جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران و واکنش سریع و شدید به هرگونه تعدی دشمنان این مرز و بوم اعلام می‌دارد».

------------------------------------------------------------------------------------------------

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به عملیات موشکی و پهپادی سپاه علیه تروریست‌ها در سوریه اظهار داشت: در این عملیات هم از موشک و هم از پهپاد استفاده کردیم تا دشمنان درس عبرت بگیرند و از این گروه‌های تروریستی حمایت نکنند. آنها باید از این شرایط بترسند.

وی افزود: ما تا محو کامل تروریست‌ها این مبارزه را ادامه می‌دهیم و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند اگر آنها یکی بزنند، ۱۰ تا می‌خورند.حاجی‌زاده تاکید کرد: تروریست‌ها از فشنگ استفاده کردند و ما با موشک جوابشان را دادیم.فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: امنیت ملت ایران خط قرمز ماست و در برابر آن کوتاه نمی‌آییم.وی‌ ادامه داد: انتقام سختی را از گروه تروریستی مورد حمایت آمریکا و کشورهای عربی منطقه گرفتیم.

------------------------------------------------------------------------------------------------

بازتاب رسانه ها از حمله ی موشکی سپاه پاسداران

این حمله ضربتی سپاه پاسداران مورد توجه رسانه های عرب زبان قرار گرفت.

المنار با انتشار خبر و فایل ویدئویی این حمله گزارش داد که سپاه ایران این حمله را در واکنش به عملیات تروریستی اهواز انجام داد.

العهد نیز با پوشش این حمله، خبر حمله پهپادی نیروهای سپاه بعد از حمله موشکی را نیز منتشر کرد.

سومریه نیوز نیز خبر حمله موشکی نیروهای سپاه به مواضع تروریستها در سوریه را منتشر کرد و به جزئیات این حمله پرداخت.

اسپوتنیک عربی نیز گزارش داد که نیروهای ایرانی مواضع عوامل حمله تروریستی اهواز در شرق رود فرات در سوریه را هدف حمله موشکی خود قرار دادند.

روسیا الیوم نیز تیتر «ضربه محرم، سپاه داعش را در شرق سوریه هدف قرار داد» برای این خبر انتخاب کرد.

سایت خبری النشره نیز گزارش داد که سپاه با حمله به مواضع تروریستها در سوریه انتقام حمله اهواز را گرفت.

المیادین نیز با پوشش گسترده این خبر، جزئیات حمله موشکی سپاه علیه تروریستها را در سایت خود منتشر کرد.

سی ان ان عربی نیز با ادبیات جهت دار گزارش داد که سپاه این حمله را علیه کسانی انجام داد که آنها را تروریست می خواند!

العربیه و اسکای نیوز عربی نیز با همین ادبیات این خبر را پوشش دادند.

واما آنچه امروز اتفاق افتاد همان وعده ای بود که رهبر عزیز این انقلاب در فرمایشات خود از آن یاد کرده بود ایشان سالهای قبل تاکید داشتند که دوران بزن دررو تمام شده و در مقابل تهدیدات و هرگونه خطرآفرینی دشمنان ساکت نمانده و جواب کوبنده ای را خواهیم داد در دهه ی نود چندین حادثه توسط دشمنان قسم خورده و مزدوران آنها در نقاط مختلف ایران اسلامی رقم خورده که پاسخ تمامی این اقدامات بزدلانه و غیر انسانی داده شده است و این را نیز دشمنان باید بدانند از الان به بعد هرکدام از اقدامات خصمانه و کینه توزانه ی آنان بی پاسخ نخواهد ماند دراین گزارش سعی شده تا موشک قیام و ذوالفقار یعنی همان هایی که بر سر مقر تروریست های تکفیری در دوشنبه ۹مهرماه ۹۷فرود آمده معرفی شوند با ما همراه باشید...

موشکهای سپاه از کجا به سمت تروریست ها شلیک شد؟

این حمله موشکی که توسط سپاه علیه مقر سرکردگان تروریستهای تکفیری انجام گرفت ، در پاسخ به حمله تروریستی ۳۱ شهریور اهواز، ساعت ۲ بامداد از کرمانشاه انجام شده و در آن، تعدای از موشک های بالستیک میان برد ذوالفقار و قیام، به اهداف خود در منطقه البوکمال در شرق فرات (نزدیکی مرز عراق) اصابت کردند.

لحظه ی شلیک یکی از موشک های قیام از سکوی ثابت

بر اساس اطلاعات کسب شده ، این موشک ها از نوع ذوالفقار ۷۵۰ کیلومتر و قیام ۸۰۰ کیلومتر بودند.

------------------------------------------------------------------------------------------------

قیام ایرانی را بهتر بشناسیم

موشک "قیام" اولین موشک بالستیک بدون بالک ساخت ایران است که در سال 1390 با موفقیت کامل آزمایش و به هدف از پیش تعیین شده اصابت کرد.

این موشک ،موشکی با سوخت مایع است که از قابلیت جابجایی و متحرک بودن بهره مند است. این موشک در واقع یکی از منحصر به فرد ترین موشک‌های بالستیک ایرانی است که از سیستم جدیدی برای هدایت خود استفاده می‌کند.

موشک بالستیک "قیام"  قابلیت پرتاب از انواع لانچرهای خاص را دارا بوده و سرعت آماده سازی آن به حد اکثر رسیده است.قیام موشکی با برد متغیر است، که وجود این قابلیت در آن نکته‌ای حائز  اهمیت بشمار می رود.

علاوه بر ویژگی‌های متنوع رادارگریزی در "قیام" ، ویژگی‌های دیگری مثل جنس و مواد این موشک را با سایرموشک ها متفاوت کرده است.

این موشک همزمان با راه اندازی نیروگاه بوشهر آزمایش شد. در آن زمان به علت برخی حساسیت ها اطلاعات چندانی در مورد برد و کلاهک آن ارائه نشد، اما بعدها اطلاعات کلی و سازمان یافته آن در اختیار رسانه های داخلی قرار داده شد و حتی در نمایشگاهی دفاعی در تهران، بَنری که مختصات موشک روی آن نوشته شده بوده نصب شد.

از ویژگی‌های بارز  موشک"قیام"  این است که احتمال ردیابی، شناسایی و مورد اصابت قرار گرفتن آن توسط سیستم های ضد موشک(مانند پاتریوت، ارو و ...) به علت سرعت بالا  هنگام پرتاب، چرخشی شدن، استفاده از آلیاژ خاص و جذاب امواج رادار  و به احتمال زیاد استفاده از کلاهک 3 تکه MIRV  به  شدت کاهش یافته است.

  • یکی از مهمترین ویژگی‌های این موشک زمین به زمین، عدم وجود بالک است که از لحاظ فنی، نداشتن بالک برای یک موشک بلند برد بسیار قابل توجه و حائز اهمیت است به طوری که در دنیا کشوری که توانایی طراحی و ساخت  موشکی بدون بالک با برد بالای هزار کیلومتر  را دارا باشد، در زمره کشورهای دارای تکنولوژی بسیار بالا  قرار می گیرد. این ویژگی همچنین علاوه بر افزایش سرعت، قابلیت پرتاب موشک از انواع لانچرهای خاص (پرتابگر ها) را به آن می‌دهد.

در فناوری موشک، بالک به عنوان عامل اصلی تعادل در هدایت مسیر است و معمولا پرتاب موفقیت آمیز موشک بدون بالک به سختی صورت می گیرد بنابراین نداشتن بالک در موشک "قیام" ، پیشرفت شگرف جمهوری اسلامی ایران در زمینه سیستم های هدایتی  موشک را نوید می دهد.

از دیگر ویژگی های قابل توجه "قیام" ، سیستم نشانه روی هوشمند آن است که ساخت آن منحصر به صنایع دفاعی کشور بوده و زمان آماده سازی این موشک را نسبت به دیگر موشک ها به طور قابل توجه و چشمگیری کاهش می دهد، از فواید این سیستم پرتاب سریع و دور شدن از موقعیت پرتاب است که احتمال شناسایی و مورد هدف قرار گرفتن پرتابگر را به حداقل می رساند.

بارزترین ویژگی موشک قیام که بیشتر مورد توجه قرار گرفته است نداشتن بالک است که قابلیت پرتاب از سیلو های مخصوص، پرتاب از پرتابگر، پرتاب از زیر دریایی و ... را به این موشک می بخشد.

با توجه به شکل ظاهری موشک قیام-1 ممکن است تصور شود که این موشک بر اساس فناوری بکار رفته در موشک شهاب-2 ساخته شده باشد، اما نمی توان قیام را کپی شهاب-2 دانست زیرا ابعاد و طول بیشتری داشته و برد این موشک هم 300 کیلومتر بیشتر از شهاب-2 است، همچنین بالکهای معمول شهاب-2 نیز در ساختار قیام وجود ندارد.

معمولا 3 راه برای افزایش برد موشکها وجود دارد که عبارتند از: کاهش جرم کلاهک و افزایش میزان سوخت، کاهش جرم بدنه و ساختار موشک با حفظ جرم کلاهک و افزودن به جرم سوخت و همچنین افزایش توان موتور موشک.

برد 300 کیلومتری اضافه شده در موشک قیام در حالی تامین شده که وزن کلاهک آن تنها چند کیلوگرم نسبت به شهاب-2 کمتر است .

قیام را بایستی نمونه باز طراحی شده موشک شهاب-2 دانست که مزیتهای بیشتری نسبت به آن دارد.

 به نظر می‌رسد که متخصصان کشورمان با حذف بالک و طراحی بدنه ای سبک توانسته اند فضای بیشتری برای سوختگیری آن تامین کنند.

در این فناوری چند نکته حائز اهمیت به چشم می خورد:

- برد قیام 800 کیلومتر بوده  و کلاهکی به جرم 746 کیلوگرم را حمل می کند در حالیکه موشک شهاب-2 با کلاهک 750 کیلوگرمی 500 کیلومتر برد دارد نکته قابل توجه در این موشک این است که با توجه به فناوری در موشک برای تامین 300 کیلومتر برد اضافه نسبت به شهاب-2 لازم است که حدود 1500 کیلوگرم از جرم ساختار موشک کاسته شده و همین میزان سوخت به آن تزریق شود.

- بدنه شهاب-2 از فولاد ساخته شده است اما اطلاعاتی در مورد جنس بدنه قیام در دست نیست، البته به لحاظ ظاهری حذف بالکها کمک شایانی به کاهش وزن بدنه موشک کرده است.

- قیام از کلاهکی جداشونده استفاده میکند، تصاویر این موشک نشان می دهد که کلاهک قیام بسیار شبیه به کلاهکهایی است که در موشکهای قدر- سجیل و شهاب-3B هم وجود دارد.

 جدایی کلاهک در این فناوری باعث افزایش دقت اصابت به هدف در این موشک می شود، البته در صورت جدا نشدن  کلاهک از موشک نیز دقت آن از موشک‌های شهاب-2 به علت بدنه کوچکتر بیشتر است.

لازم بذکر است چنانچه بدنه موشک از مواد سبک ساخته شده باشد باید کلاهک آن پیش از رسیدن به ارتفاع پایین از موشک جدا شود.

طبق اطلاعات منتشره سرعت موشک  قیام با سرعت شهاب-2 برابر بوده و این در حالیست که که طول و برد آن بیشتر است، این نکته می تواند مبین این مسئله باشد که متخصصین کشورمان علاوه بر کاهش جرم بدنه توان موتور را هم افزایش داده اند که با توجه به توانایی بالای کشورمان در فناوری نظامی این کار چندان دور از ذهن نیست.

برد 800 کیلومتری "قیام" توانایی استراتژیک جمهوری اسلامی ایران را برای هدف قرار دادن منافع دشمن در این محدوده به شکل قابل توجهی افزایش داده است.

در راستای تبلیغات منفی غرب علیه کشورمان، رسانه های خارجی طول قیام را کوتاهتر از شهاب-2 معرفی کردند اما در بنر نصب شده در نمایشگاه دفاعی ایران طول آن 5 متر بزرگتر از طول شهاب-2 ذکر شده و وزن آن نیز تنها 100 کیلوگرم بیشتر از شهاب-2 است.

اطلاعات منتشر شده طول موشک "قیام" را 16 متر ذکر کرده، که 5 متر از شهاب-2 بزرگتر است، طبعا این افزایش طول ناشی از افزایش ظرفیت مخازن و حجم سوخت موشک برای پیمایش مسیر طولانی تر است.

تصور می شود حذف بالکها در جهت سبکتر شدن بدنه موشک صورت گرفته باشد که این کاهش وزن به کاربر اجازه سوخت گیری بیشتر داده و منجر به افزایش طول مخازن نسبت به موشکهای نسل قبل شده است. این کاهش وزن احتمالا باید حدود 1 تن یا بیشتر باشد  تا بتواند باعث افزایش 300 کیلومتری برد موشک شود.

"قیام" در قسمت های مختلفی همچون موتور،سیستم های هدایتی و کنترل پروازی و کلاهک دچار تغییرات بنیادین گشته است که این تغییرات با توجه به مصاحبه سردار وحیدی وزیر دفاع کشورمان مبنی بر اینکه "قیام-1" بخشی از نسل جدید موشک های سطح به سطح جمهوری اسلامی با سوخت مایع است که به طور کامل در داخل کشور طراحی و ساخته شده است همخوانی دارد.
 
 مزایای "قیام" نسبت به شهاب-2 عبارتست از: برد بیشتر، دقت بیشتر، سطح مقطع راداری کمتر و سکوهای شلیک متنوعتر.

همانطور که اشاره شد موشک "قیام" قابلیت شلیک از سکوهای سیار و ثابت زمینی را دارد اما مهمترین قابلیتی که در آینده میتوان برای آن در نظر گرفت این است که این موشک در دریا نیز قابلیت شلیک داشته باشد. بدنه کوچک "قیام" برای حمل کانتیری بر روی کشتی‌های تجاری و نظامی و سکوهای پرتاب زیردریایی بسیار مناسب است و می تواند مانند تجربه موشکهای آر-27 روسی یا موشک دانوش نیروی دریایی هند در دریا نیز مورد استفاده قرار گیرد.

البته این نکته تا حد زیادی از سوی مقامات نظامی کشورمان تایید شده و با توجه به عزم جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به فناوریهای پیشرفته دریایی، حضور موشکهایی در کلاس "قیام" و یا کلاسهای بالاتر در دریاهای آزاد و آبهای سرزمینی علاوه بر اینکه  کاهش نیاز به موشکهای کلاس سجیل و شهاب،  قدرت مانور موشکی ایران را هم به نحو موثری افزایش می دهد.

در پایان می توان گفت با توجه به پیشرفت روز افزون فناوری های نظامی در کشورمان به ویژه در فناوری ساخت موشک، به نظر میرسد که "قیام –1" آخرین موشک از این دست ابتکارات نیست و احتمالا در آینده ای نزدیک شاهد نسل جدید و متفاوت موشک های ایرانی با ویژگی هایی چون رادارگریزی، سرعت لود بسیار بالا، سیستم های هدایتی پیشرفته با بیشترین دقت، کلاهک هایی با سر انفجاری قوی و چند منظوره بود خواهیم بود.

------------------------------------------------------------------------------------------------

ذوالفقار؛موشکی نقطه زن و تاکتیکی

موشک سوخت جامد، تاکتیکی و نقطه‌زن «ذوالفقار»، موشکی مایل پرتاب با برد 750 کیلومتر است. این موشک ضدجمینگ بوده و تعداد انبوه آن تاکنون در اختیار سپاه پاسداران قرار گرفته است.

این موشک اولین بار در مراسم رژه نیروهای مسلح (شهریورماه سال قبل) در بندرعباس رونمایی شده بود.

برخورداری از سکوی پرتاب متحرک و خودکشی، رادار گریزی، قابلیت نقطه زنی، سبک و تاکتیکی بودن را از دیگر ویژگی های موشک ذوالفقار است.

موشک «ذوالفقار» در کلاس موشک «فاتح» قرار دارد که دقیق ترین موشک ایرانی است.

موشک فاتح در انواع مختلف با بردهای 300 تا 750 کیلومتر است.

از این مدل موشک، انواع دریایی نیز به نام های «خلیج فارس» و «هرمز» با برد 300 کیلومتر ساخته شده است.

و اما در پایان...

آنچه به وقوع پیوست یک حقیقت تلخ برای مزدوران و تروریست هایی است که با وجودشان منطقه را به مخاطره انداخته و موجب کشتار بی گناهان بسیاری شده اند و از طرفی دیگر افتخاری بود برای جمهوری اسلامی ایران.در سال های اخیر شاهد اقدامات تروریستی گوناگون در کشورمان بوده ایم که هربار به فاصله ی مدت کوتاهی پاسخ کوبنده و ضرب شصت بزرگی را دریافت کرده اند پس دشمنان کوردل و گمراه باید بدانند ایران اسلامی هرکز در برابر زیاده خواهی ها و اقدامات نادرست و غیر انسانی تروریست ها و قدرت های پشتیبان آنها یعنی رژیم صیهونیستی و آل سعود ساکت نخواهد ماند.

این اقدامات و حملات توسط نیروهای مسلح کشورمان در واقع دو منظور را در بر دارد یکی آنکه جوابی خواهد بود برای اقدامات اشرار و مخالفین و دشمنان این آب و خاک و دیگر آنکه قدرت تسلیحاتی و موشکی ایران اسلامی را به رخ جهانیان می کشاند.

دنیا در حال حاضر شاهد و گواه این حقیقت محض است که ایران در رده ی اول موشکی و تسلیحاتی منطقه قرار دارد.و ان شاالله به همت فرزندان این آب و خاک و توانایی بومی و داخلی روزبه روز به پیشرفت های بزرگ دست خواهیم یافت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین