چرا قیمت دلار پایین آمد/ ۴ دلیل کاهش ۵ هزار تومانی قیمت دلار

گروه اقتصادی الف،   3970710035 ۱۳۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
چرا قیمت دلار پایین آمد/ ۴ دلیل کاهش ۵ هزار تومانی قیمت دلار

از نخستین ساعت‌های روز گذشته، بازار ارز و سکه شاهد اتفاقات قابل‌توجهی بود؛ قیمت سکه و ارز در اواخر هفته گذشته افزایش بی‌سابقه‌ای داشت، ارز در بازار غیررسمی به مرز 19 هزار و 200 تومان نزدیک و سکه با قیمت پنج‌میلیون و 400 هزار تومان عرضه شد. روند افزایشی قیمت سکه و ارز تا ابتدای هفته جاری ادامه داشت اما از روز شنبه، قیمت‌ها با شیب نسبتا ملایمی روند نزولی به خود گرفت تا جایی که نرخ ارز روز یکشنبه هفته جاری وارد کانال 16 هزار تومان و روز دوشنبه وارد کانال 14 هزار تومان شد. به‌دنبال کاهش قیمت سکه و ارز، بازار غیررسمی ارز به‌ناگهان با ازدحام دارندگان ارز مواجه شد و 20 میلیارد دلار خانگی که تا پیش از این در دست مردم و خانه‌ها ذخیره شده بود، در کمتر از چند ساعت وارد بازار شد. اتفاق جالب توجه دیگر اینکه در طول 48 ساعت از آغاز روند کاهش نرخ ارز، تعداد مراجعات مردمی به کارگزاری‌های بورس برای دریافت کد سهامداری نیز به‌شدت افزایش یافت. این در حالی است که شاخص بورس طی یک‌ماه اخیر رکود بی‌سابقه‌ای را ثبت کرده و با افزایش 61 هزار واحدی و رشد 46 درصدی به شاخص 195 هزار واحد رسیده است. همین امر جذابیت بورس را برای خرید سهام افزایش داده و حجم قابل‌توجهی از مردم را به سمت خود جذب کرده است.

روز گذشته صرافی‌ها و دلال‌های خیابان فردوسی تهران که با سیل جمعیت فروشندگان ارز روبه‌رو شده بودند، خرید ارز را متوقف کردند و تنها به فروش ارز روی آوردند. نرخ دلار در حالی به کانال ۱۵ هزار تومان رسید که دلال‌های ارزی حاضر به خرید ارز با این قیمت نبودند.

نکته جالب توجه اینکه دلالان دلار حتی حاضر به پرداخت بیش از ۱۳ هزارتومان نیز برای هر دلار نبودند. عده‌ای بر این باورند که اتفاقات روز گذشته بازار ارز می‌تواند ناشی از اعلام خبر اعدام سه تن از اخلالگران بازار سکه و ارز که یکی از آنها معروف به «سلطان سکه» بود، باشد.

فعالان بازار البته یکی از دلایل کاهش نرخ ارز را تزریق ارز به بازار و ورود افراد برای فروش می‌دانند و می‌گویند تعداد کسانی که از نگرانی ریزش برای فروش آمده‌اند و برخی هم که دلارهایی با نرخ پایین خریده‌ بودند و اکنون سود خوبی برده‌اند، به بازار می‌آیند تا با فروش، نوسان‌گیری کرده و مجدد منتظر رشد قیمت می‌مانند. بازاریان نیز معتقدند کاهش قیمت ارز پس از واگذاری اختیار تام به بانک مرکزی برای ورود به بازار ارز اتفاق افتاده است. براساس اعلام دولت، بانک مرکزی از سوی شورای عالی هماهنگی سران سه قوه اختیار یافت با دخالت در بازار ارز، این بازار را به ثبات برساند؛ لذا بانک مرکزی مکلف شده از طریق بانک‌ها و صرافی‌های مجاز، در بازار ارز مداخله کند و اقدامات لازم را برای کنترل نرخ ارز انجام دهد.

 دولت؛ نقش اول بازار ارز

براساس آمار موجود، بیش از 95 درصد از بازار ارز کشور در اختیار دولت است؛ درواقع دولت هم عرضه‌کننده ارز به بازار است و هم متقاضی ارز در بازار. از سوی دیگر کمتر از پنج درصد از بازار ارز نیز در اختیار شرکت‌های خصولتی ازجمله شرکت‌های پتروشیمی، مس و فولاد است که درواقع بخش عمده‌ای از فعالیت‌های آنها تحت مدیریت دولت انجام می‌شود؛ بنابراین دولت نقش اساسی‌ای در بازار ارز دارد. به‌عبارت دیگر، افسار بازار ارز به دست دولت است و التهابات ارزی بیش از هرچیز از سوی دولت ایجاد می‌شود.

 تصمیم جدید بانک مرکزی

بانک مرکزی که مجوز ورود به بازار ارز را از سوی دولت دریافت کرده، در روزهای اخیر و همزمان با اوج‌گیری قیمت انواع ارز در بازار آزاد، اعلام کرد از همین هفته ارز خدماتی را از طریق نظام بانکی در اختیار مردم قرار می‌دهد. لذا 11 بانک ملی، ملت، تجارت، سپه، صادرات، کشاورزی، توسعه صادرات، اقتصاد نوین، پارسیان، سامان و پاسارگاد مسئول توزیع ارز خدماتی شدند.

کارشناسان اقتصادی درمورد برنامه جدید همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی معتقدند برنامه جدید او همانند دیگر برنامه‌ها، حرف زیادی برای گفتن ندارد. درواقع اگر کنترل بازار ارز یکی از وظایف اصلی و ذاتی بانک مرکزی است، در نتیجه واگذاری اختیار به بانک مرکزی برای مداخله و کنترل بازار اتفاق تازه‌ای نیست.

ایسنا در این زمینه نوشت: «در ادامه آزمون و خطاهای بانک مرکزی و دولت در بازار ارز برای ایجاد راهکار کنترل و مدیریت جریان ارزی، در روزهای اخیر بار دیگر از مصوبات ارزی رونمایی شد. گرچه گفته می‌شود چندین برنامه در این سیاست گنجانده شده است، ‌اما حداقل مصوباتی که منتشر شد این گمانه‌زنی‌ها را تایید نکرد. در این سیاست‌های ارزی، سه نکته کلی وجود دارد؛ اول تاکید بر اینکه تمامی صادرکنندگان غیرنفتی موظفند ظرف سه‌ماه بعد از صادرات، ارز حاصل از صادرات خود را در سامانه نیما عرضه یا به‌ترتیبی که بانک مرکزی معین می‌کند به چرخه اقتصادی برگردانند. این موضوع بارها پیش از این نیز مورد تاکید قرار گرفته بود. موضوع دیگر اینکه اختیارات لازم به رئیس‌کل بانک مرکزی جهت مدیریت بازار ارز داده شد به‌طوری که این بانک از طریق بانک‌ها و صرافی‌های مجاز در بازار ارز مداخله و اقدامات لازم را برای کنترل نرخ ارز انجام خواهد داد و البته قرار شد قیمت مبادله در بازار ارز را نیز به‌نحو مقتضی اطلاع‌رسانی کند. از سوی دیگر طبق یکی دیگر از مصوبات این جلسه، هر شخص حقیقی و حقوقی با رعایت مقررات بانک مرکزی می‌تواند به هر میزان اسکناس ارز وارد کشور کند.
 
 چرایی ارزانی ارز

رئیس سابق شورای عالی کانون صرافان معتقد است چند دلیل برای کاهش نرخ ارز در روزهای اخیر وجود دارد که مهم‌ترین آن، اشباع خریداران ارز است. به گفته سعید مجتهدی، دوران رشد نرخ ارز طولانی شد و در این مدت بخش عمده افرادی که با هدف حفظ ارزش پول و دارایی خود وارد بازار ارز شده‌ و ارز خریداری کرده‌ بودند، ارز لازم را خریداری کرده و از بازار خارج شدند، بنابراین از سطح تقاضا در بازار کاسته شد. 

وی می‌افزاید: «در روزهای اخیر و به‌ویژه روز گذشته، تمام کسانی که تا چندی‌پیش خریدار ارز بودند، به‌دنبال روند کاهشی نرخ ارز وارد بازار شده و از ترس از بین رفتن ارزش پول خود، ارز خود را عرضه کردند. همین امر بر افت قیمت‌ها تاثیر بسزایی داشت.»

مجتهدی معتقد است دو عامل مهم دیگر نیز بر کاهش نرخ ارز تاثیر گذاشته است؛ نخست کاهش حجم سفرهای خارجی و دوم آغاز فصل پاییز.

 گرانی دلار بازی بود

یک تحلیلگر مسائل اقتصادی نیز در این زمینه می‌گوید: «افزایش نرخ ارز با هیچ‌یک از واقعیت‌های اقتصادی ایران هماهنگی نداشت؛ دولت خودش اجازه داد نرخ ارز بالا برود و حالا تلاش می‌کند نرخ ارز را پایین آورده تا مردم را از نظر اقتصادی راضی نگه دارد.» به گفته ابوالقاسم حکیمی‌پور، دولت تصمیم دارد توافق را روی ارز ۱۲ هزار تومانی با مردم ببندد تا مردم فکر کنند دولت توانسته موفق عمل کند، در حالی که عملا دولت از ابتدا قصدش همین بود تا نرخ ارز را به ۱۸ هزار تومان برساند و بعد پایین بیاورد تا رضایت اجتماعی مردم را کسب کند، اما این ترفند خوبی نخواهد بود.

حباب سکه در حال از بین رفتن است

عبادالله محمدولی، عضو هیات‌مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا گفت: «در سکه شاهد یک حباب ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومانی بودیم که امروز با از بین رفتن این حباب، سکه به قیمت اصلی خود که معادل طلای آن است، بازمی‌گردد.» بازار طلا نیز در چند روز گذشته کاملا در نوسان بوده و به‌صورت ثانیه‌ای قیمت‌ها تغییر پیدا می‌کرد به‌طوری که امروز ما شاهد قیمت یک‌میلیون و ۸۹۵ هزار تومان در هر مثقال بودیم و الان که در آخر ساعت کاری بازار هستیم قیمت یک‌میلیون و ۹۴۰ هزار تومان شده است. ️این نوسانات باعث شده که فعالان رسمی فعلا خرید و فروشی انجام ندهند تا بازار به ثبات برسد.»

منبع:فرهیختگان

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۷۵۳۳۵۰۸:۵۷:۱۰ ۱۳۹۷/۷/۱۰
بازی با مردم چرا ؟
ناشناس۵۷۵۳۷۲۰۹:۱۵:۴۵ ۱۳۹۷/۷/۱۰
فقط هدفشون نابودی اقتصاد به همراه مردمه دلیل اینکارهم جمع آوری دلارهای مردمه
مازندرانی۵۷۵۵۱۵۱۰:۱۸:۴۹ ۱۳۹۷/۷/۱۰
کسی که دلار رو فرضا 10 تومن خریده وبعد 18 تومن فروخته شاید بقول خودش سود کرده ولی اشتباهه .چون همین ها موقعی که دلار 10 تومن بوده یک کالا را با نرخ 10 تومنی میخریده وحالا که دلار شده 18 تومن شاید همون کالا رو بیشتر از دلار 18 تومنی بخره بنابراین سودی نکرده که هیچ بلکه ضرر هم کرده.
سردار اسعد۵۸۰۱۸۵۱۰:۳۲:۲۸ ۱۳۹۷/۷/۱۳
ارزش پولشو نگه داشته .
ناشناس۵۷۵۵۲۹۱۰:۲۷:۰۵ ۱۳۹۷/۷/۱۰
قیمت واقعی دلار در وضعیت فعلی زیر 4000 تومان هست با قیمتهای بالاتر ورشکستگی و رکود ادامه می یابد
ناشناس۵۷۵۸۹۲۱۳:۱۴:۵۷ ۱۳۹۷/۷/۱۰
دلار سه هزار و خرده ای بود . اون موقع اگر دولت میگفت میخواد دلار رو بکنه هشت هزار تومن ، مردم شلوغ میکردن . برای همین اومد اول بردش بالا تا بیست تومن ، قشنگ که سود کرد و ریال مردم رو جمع کرد ، حالا میاره رو هشت تومن و دلارهای مردم رو هم جمع میکنه . اما خنده دار اینه که دیگه مردم نه تنها به دلار هشت تومنی اعتراض نمیکنن بلکه از خوشحالی نمیدونن چیکار کنن و میگن : روحانی مچکریم
ناشناس۵۷۶۰۶۵۱۴:۱۹:۲۲ ۱۳۹۷/۷/۱۰
دولت به مرگ گرفت که مردم به تب راضی بشوند و حالا می خواهد در حول و حوش 9 ه ار تومان تثبیت کند تا مردم به به و چه چه هم بگویند
ناشناس۵۷۶۳۷۰۱۶:۲۹:۰۹ ۱۳۹۷/۷/۱۰
صرافی ها با دستور بانک مرکزی در حال گران کردن دوباره قیمت دلار هستند
ناشناس۵۷۵۵۹۰۱۰:۵۶:۵۸ ۱۳۹۷/۷/۱۰
هم سکه هم دلار باید به نرخ واقعی برسه وهم سکه،سکه یکمیلیون تومن و دلار 1500 تومن برسه ماباید ارزش پولی کشور خودمون رو حفظ کنیم ارزانترین پول در بین تمام همسایگان پول ماست لیر ترکیه نزدیک به سه برابر پول ما ارزش داره پول مانات آذربایجان گرانترین پوله و... ارزش و اعتبار هرکشور به پولشه و ماباید تلاش کنیم این کار بشه انشاا...
ناشناس۵۷۵۸۸۱۱۳:۱۰:۲۸ ۱۳۹۷/۷/۱۰
دولت دلار رو از سه هزار تومن رسوند به بیست و یک هزار تومن . یعنی هفت برابر !!! تمام اطرافیان و ژنهای خودشون و دلالها ، میلیاردر شدن . قیمت همه چی ده برابر شد . مردم بدبخت شدن . دولت و رفقاش خوشبخت شدن !! حالا دلار رو رسونده به هشت هزار تومن . مردم هم راه افتادن دلارهاشون رو بفروشن . اینجوری دوباره دلارها رو جمع میکنه و چند وقت بعد همین بازی رو تکرار میکنه ! # دولت دلالها
تهرانی۵۷۶۷۲۵۲۰:۳۸:۲۶ ۱۳۹۷/۷/۱۰
دلار دوباره به 15000 تومان برگشت اگر کسی با این قیمتهایی که میگید داره من خریدارم
ناشناس۵۷۵۹۲۳۱۳:۲۳:۴۷ ۱۳۹۷/۷/۱۰
آقازاده ها سودشون بردند حالا افتاده دست مردم عادی باید کاهش پیدا کنه
محمدی۵۷۵۴۳۲۰۹:۴۱:۴۴ ۱۳۹۷/۷/۱۰
بازی یا قمار برخی از مردم با زندگی خودشان و به قیمت نابود کردن زندگی دیگران؟؟؟!!! اگر تعدادی از اینها سکته کنند اقتصاد کشور از کما خارج می شه.
ناشناس۵۷۶۰۵۴۱۴:۱۶:۴۸ ۱۳۹۷/۷/۱۰
قیمت چرا بی دلیل بالا رفت که حالا سوال شود چرا داره مباد پایین
خالص قلوکانلو۵۷۶۰۵۷۱۴:۱۷:۵۳ ۱۳۹۷/۷/۱۰
برای کاهش دلاردیروز ۳۰نفردریزدسکته کردند
ناشناس۵۷۶۱۷۳۱۵:۰۲:۰۹ ۱۳۹۷/۷/۱۰
حرف شما تا جایی درسته ولی دلیل این بی سامانیهای اقتصادی مسئولین هستند که شرایطی نا متعادل اقتصادی در کشور بوجود آوردند،
ح.زنگنه۵۷۷۹۷۵۱۵:۰۲:۱۲ ۱۳۹۷/۷/۱۱
تامین بدهی بانکها وبدهی دولت از بانک مرکزی،دلار را حساب شده بالا بردن،پس از تامین موارد ذکر شده،قیمت را به سطح واقعی رساندند. عدم اعتماد مردم به آینده خودشان ونا امیدی از عدم مدیریت اقتصادی دولت.وعدم دخالت ونظارت دولت در جلوگیری از افزایش بقیه قیمتهای مایحتاج مردم در بازارداخلی. جو روانی ایجاد شده توسط آمریکا ورسانه های خارجی در بین مردم. بی اعتمادی مردم به سخنان دولت مردان بویژه رسانه میلی.
ناشناس۵۷۶۳۱۶۱۶:۰۶:۱۸ ۱۳۹۷/۷/۱۰
چرا مردم زندگی خود و کشور را در گرو دلالی و خرید دلار و سکه و امثالهم می گذارند؟ چرا وقتی وارد این معاملات می شوند و سود می کنند معترض نیستند وقتی قیمت پایین می آید یا شرکتی مانند ثامن ورشکست می شود معترض هستند؟ اگر زندگی خود را به قیمت دلار گره نزنیم سکته نمی کنیم.
حسام۵۷۵۴۶۳۰۹:۵۲:۱۸ ۱۳۹۷/۷/۱۰
پس هزینه های آقازاده ها چجوری تامین بشه ؟
ناشناس۵۷۵۸۸۲۱۳:۱۰:۵۳ ۱۳۹۷/۷/۱۰
همینجوری دیگه خخخ
ناشناس۵۷۵۴۸۲۰۹:۵۹:۰۰ ۱۳۹۷/۷/۱۰
دلیل ارزانی : انتقام با موشک‌های هوشمند - کنارگذاشتن FATF
ناشناس۵۷۵۸۱۲۱۲:۴۷:۰۲ ۱۳۹۷/۷/۱۰
ربط این سه موضوع را بفرمایید خوشحال می شوم
ناشناس۵۷۵۹۹۲۱۳:۵۵:۵۱ ۱۳۹۷/۷/۱۰
اگر دلیل این باشد یعنی اغلب مردم تو کار پول شویی هستند! ( کمتر گل به خودی بزنید لطفا! )
ناشناس۵۷۶۷۲۱۲۰:۳۵:۱۴ ۱۳۹۷/۷/۱۰
والا اکثر مردم دلال هستن و کارشون هجوم بردن به همه چیزه! اگه جز این بود وضع مملکت این نمیشد که امروز هست!
ناشناس۵۷۶۶۵۴۱۹:۴۴:۲۴ ۱۳۹۷/۷/۱۰
فتف اصلا اجرا نشد همش کار این دولت رانتیه
امیر۵۸۰۲۶۷۱۱:۳۸:۰۰ ۱۳۹۷/۷/۱۳
دوست عزیز fatf خیلی وقته که ۲۷ بندش در حال اجراست. این همه هیاهو تنها بابت ۳ بند از این فضاحتنامه توی مجلس بی کفایت اتفاق افتاد
سید رضا۵۷۵۶۳۲۱۱:۱۶:۱۵ ۱۳۹۷/۷/۱۰
یادم مییاد در اوائل انقلاب و زمان جنگ دولت تصمیم گرفت قیمت شیر شیشه ای پاستوریزه که قیمت 6 تومان هر شیشه و از مایحتاج مردم و کودکان شیرخوار بود را گران کند ( جنگ بود و شیر خشک هم وارد نمیشد ) اول اجازه داد قیمت را کارخانجات به قیمت 20 تومان افزایش دهند ( البته با هماهنگی کامل دولت و کارخانجات شیر پاستوریزه ) سپس با مداخله ظاهری آنرا به 16 تومان کاهش داد فکر میکنید چه شد؟ جا انداختند که شیر ارزان شد. نگفتد شیر از 6 تومان به 16 تومان افزایش یافت و گران شد! گفتند از 20 تومان به 16 تومان کاهش یافت و ارزان شد. حالا هم نرخ 12 هزار تومان را تثبیت و دولت هم مردمی خواهد شد و محبوب دلها!!!!
ناشناس۵۷۵۷۲۶۱۲:۰۰:۴۷ ۱۳۹۷/۷/۱۰
اگه یک ماهه دیگه همینجوری بود شرطه
ناشناس۵۷۵۷۲۹۱۲:۰۲:۲۹ ۱۳۹۷/۷/۱۰
15 ابان
ناشناس۵۷۶۱۷۱۱۵:۰۱:۴۴ ۱۳۹۷/۷/۱۰
دلار 8000 تومانی نسبت به دلار 3700 تومانی قبل ( پارسال ) 216.2 درصد افزایش دلار 9000 تومانی نسبت به دلار 3700 تومانی قبل ( پارسال ) 243.2 درصد افزایش دلار 11000 تومانی نسبت به دلار 3700 تومانی قبل ( پارسال ) 297.2 درصد افزایش دلار 12000 تومانی نسبت به دلار 3700 تومانی قبل (پارسال ) 324.3 درصد افزایش جالب هست که یادمان بیاید که دلار به قیمت 3700 تومانی که در پارسال فروخته می شد بدلیل گران بودن قیمت آن از قیمت واقعی و قدرت خرید کم مردم ، اقتصاد کشور در حالت رکود تورمی بود و تولیدکنندگان معروف و قدیمی بسیاری ورشکست شدند حال چه برسد با قیمت های بالاتر دلار که باید به وضع تولید و اقتصاد و قدرت خرید مردم کشور گریست
ناشناس۵۷۶۴۰۴۱۶:۴۴:۱۳ ۱۳۹۷/۷/۱۰
جالبه نوشته اولین دلیل ارزانیش دولته.. موقع گران شدنش اول میندازن گردن ملت.........معامله های دوسر سود میکنن.یه موقع توو گرون کردنش یه موقع تو ارزون خریدنش...حالا شما فکر کن قیمت بقیه چیزایی که رفته بالا میاد پایین؟؟؟؟؟ اونموقع میگفتن چون دلار رفته بالا قیمتش رفته بالا... حالا میان میگن چون قیمت جهانیش بالا مونده رفته بالا و برنمیگرده...خوب سره کاریم بخدا...
ناشناس۵۷۷۳۰۳۰۹:۴۶:۲۱ ۱۳۹۷/۷/۱۱
عزیزم وقتی دلار میخریدی میگفتی گرون میشه سود میکنم بعد یه کارگر میرفت یه آمپول واسه شیمی درمانی بچش بگیره میگفتن دلار گرون شده آمپول بچت دو میلیون گرونتر شده باید فکر میکردی آه اونا دامنت میگیره.
ناشناس۵۷۵۳۴۲۰۹:۰۱:۲۸ ۱۳۹۷/۷/۱۰
نهایت قیمت دلار حتی با این مشکلات 7000 تومان است.مشکلات الان بیشتر از تحریم های سال 90 نیست .دلالها بازار رو دست گرفتن که باید دولت و قوه قضاییه به اتکا خدا و مردم دستشون رو قطع کنن.
آریابان۵۷۵۵۲۸۱۰:۲۶:۰۷ ۱۳۹۷/۷/۱۰
"..... اختیارات لازم به رئیس‌کل بانک مرکزی جهت مدیریت بازار ارز داده شد ....." !!!!!!. این واقعا دیگه چه نمایش و تئاتریه که راه انداخته اند ؟!؟!؟!؟!؟ مثل اینه که اعلام بشه : اجازه درمان و بستری بیماران در بیمارستان های دولتی !!!!! داده شد.
ناشناس۵۷۵۶۹۲۱۱:۴۳:۰۲ ۱۳۹۷/۷/۱۰
خوب 90 4 برابر شد دیگه.
ناشناس۵۷۵۳۴۳۰۹:۰۲:۰۰ ۱۳۹۷/۷/۱۰
احتمال تصویب fatfهم که هیچی!!!!!
ناشناس۵۷۵۳۵۱۰۹:۰۴:۰۱ ۱۳۹۷/۷/۱۰
شاید حباب ارز ترکیده باشه ولی ثابت شد که سوزنش دست دولته!
ناشناس۵۷۵۵۰۳۱۰:۰۸:۳۹ ۱۳۹۷/۷/۱۰
زیر 5 تومان بیاد تازه حبابش ترکیده نه الان یکم کم باد شده فقط
ناشناس۵۷۵۵۷۶۱۰:۵۰:۴۰ ۱۳۹۷/۷/۱۰
نتیجه میگیریم که قیمت ارز دست دولت بود از روز اول و گرانی ان و ارزانی ان هم با دولت بود و این همه بگیر وببند هم برای سرگرمی مردم انجام گرفت و متهم اصلی که دولت بود فقط داشت سرمایه و نقدینگی در این مدت جمع میکرد
ناشناس۵۷۵۹۱۴۱۳:۲۱:۲۲ ۱۳۹۷/۷/۱۰
خوب مردم چرا باید ابزار دست اونها باشند آدمای حریص حقشونه هر چی سرشون بیاد.
ناشناس۵۷۵۳۵۴۰۹:۰۶:۱۳ ۱۳۹۷/۷/۱۰
قیمت واقعی دلار چیزی بین 1500 تا 1600 تومان است.
ناشناس۵۷۵۴۸۷۱۰:۰۱:۱۸ ۱۳۹۷/۷/۱۰
بر چه مبنایی محاسبه کردی
ناشناس۵۷۵۹۴۲۱۳:۳۲:۳۱ ۱۳۹۷/۷/۱۰
مبناش دلش بوده
ناشناس۵۷۶۴۶۲۱۷:۰۹:۳۷ ۱۳۹۷/۷/۱۰
حقیقتش این است که اگر با مبنای پولی و بانکی اصیل بخواهید قیمت دلار کمتر از 3 ریال !!! و خوشبینانه کمتر از 100 ریال ایران!!! است. محاسبات و منابع زیر را ملاحظه کنید: الف: زمان ریال گرم (طلای 24 عیار: طلای خالص) مرجع تعریف ریال براساس قانون بانکی تیرماه 51 1 0.0108055 http://rc.majlis.ir/fa/law/print_version/96842 ب: زمان اونس تروا دلار گرم از شروع تعریف دلار 1933 روزولت تا زمان کودتای ارزی نیکسون (1975 به بعد) 1 35 31.10347 970710 1 1,199.01 31.10347 مرجع برای دلار https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_dollar ج- نتیجه الف و ب گرم طلا برای 1 دلار ریال برای 1 دلار 0.888670571 82.2 0.02594096 2.4 دلایل تفاوت قیمت فعلی و مبنائی چیزی جز چاپ پول بی پشتوانه توسط دولتهای ایران و امریکا نیست!!!
ناشناس۵۷۵۹۷۰۱۳:۴۹:۲۹ ۱۳۹۷/۷/۱۰
بر مبنای پولهایی چاپ شده
ناشناس۵۷۶۱۰۷۱۴:۳۳:۴۵ ۱۳۹۷/۷/۱۰
قدرت خرید،
محمود۵۷۵۵۳۰۱۰:۲۷:۱۸ ۱۳۹۷/۷/۱۰
اگه به کشورهای همسایه و تو رنج خودمون سفر کنیم- قیمت دلار تقریبا باید کمتر از 3000 تومن باشه این قیمت با در نظر گرفتن خوراک و پوشاک و مسکن و حداقل حقوق و ... است.
ناشناس۵۷۵۷۸۹۱۲:۳۷:۰۲ ۱۳۹۷/۷/۱۰
چرت نگو. اصلا می دونی اقتصاد رو چطور مینویسن
ناشناس۵۷۷۱۱۵۰۸:۰۷:۵۷ ۱۳۹۷/۷/۱۱
قیمت دلار فرمول داره عزیز
ناشناس۵۸۰۰۴۲۰۲:۴۵:۳۲ ۱۳۹۷/۷/۱۳
دولت باید با پایین آوردن جدی دلار همه وسیله ها رو هم پایین بیاره مردم نون شبم ندارن بخورن که باز وسلیه ها رو بالا ببره باید به فکر مردم عزیز باشن باید همه چیز مثله قبل ارزون بشه
پیمان۵۷۶۱۴۳۱۴:۴۸:۵۲ ۱۳۹۷/۷/۱۰
در تمام کشورهای جهان حتی فقیر نشین ها دلار حدود 2000 تومان به پول خودشون ارزش داره. حالا ایران چون تحریم هست دلار باید 3000 تومان تا 3500 باشه نه بیشتر.
علی۵۷۶۶۱۷۱۹:۰۷:۵۱ ۱۳۹۷/۷/۱۰
تو کشورهای, دیگه بانکها هر روز و هر ساعت تولید نقدینگی نمیکنن و سود پول 2.5% درسال
من۵۷۶۶۳۶۱۹:۲۵:۵۳ ۱۳۹۷/۷/۱۰
دو تومن به پول خودشون رو تفسیر کن.
ناشناس۵۷۶۳۳۱۱۶:۱۳:۴۱ ۱۳۹۷/۷/۱۰
براساس قانون تعریف ریال (قران) ایران و تعریف دلار با پشتوانه طلا ( یعنی 35 دلار به ازائ یک اونس طلا) و نه به اعتبار کاغذ بدون پشتوانه و با زورگوئی دولتهای بعد از نیکسون) حداکثر دلار کمتر از 100 ریال و با قبول وتو نیکسون حداکثر 300 تومان به ازاء هر دلار امریکا است!!! لطفا خودتان با مدارک تاریخی و قیمت واقعی طلای امروز محاسبه کنید!!! نتیجه آنکه اگر حتی سلطه امریکا بر اقتصاد دنیا را هم بپذیریم قیمت واقعی(!!!؟) حداکثر 300 توامان به ازاء هر دلار است و بقیه اش بدلیل چاپ پول بدون پشتوانه توسط دولتهای ایران و امریکا بوده است!!!
علی۵۷۵۳۶۴۰۹:۱۲:۱۳ ۱۳۹۷/۷/۱۰
مرور تمام نوسانات بازار طلا و ارز نشان میدهد که اگر دولت واقعا تصمیم به کنترل بازار داشته باشد اهرم های لازم را جهت مداخله موثر در اختیار دارد اما متاسفانه دولت اراده ایی برای بهبود اوضاع مردم ندارد ...
ناشناس۵۷۵۸۹۴۱۳:۱۶:۳۳ ۱۳۹۷/۷/۱۰
برعکسه . دولت دقیقا با دلال بازی و کنترل بازار ارز و طلا و خودرو و مسکن ؛ سود خودش و اطرافیانش و بنگاههای اسپانسرش رو تامین میکنه و اصلا براش مهم نیست مردم به خاک سیاه بشینن
حسن۵۷۵۳۷۳۰۹:۱۵:۵۲ ۱۳۹۷/۷/۱۰
دولت همیشه بازی میکنه تا خودشو خوبه نشون بده با این کار دولت خیلیا ضرر کردن حالا کی جوابگو چون کسری بودجه باید مردم تامین کنند
ناشناس۵۷۵۷۰۸۱۱:۵۰:۲۵ ۱۳۹۷/۷/۱۰
همون خیلی ها حقشان است. که با دامن زدن به گرانی ارز به تورم و فشار بر قشر ضعیف جامعه کمک کردند. هر کس در این مدت با خرید و احتکار ارز و یا سکه و یا خودرو و هر جنس دیگری، برای کاسبی دلال گونه عمل کرد و بدنبال سود فردی بود، به اندازه سرمایه خود در ضرر زدن به اقتصاد کشور و ایجاد فشار به اقشار ضعیف جامعه سهیم بوده است. اگر کسی سرمایه دارد باید به کمک اقتصاد و تولید کشور بیاید و هم سود کند و هم خیر داشته باشد.. ولی ما برای سود چند برابری فردی حاضریم به دیگران ضرر زده شود... و نسبت به عواقب کارمان بی تفاوتیم
ناشناس۵۷۵۷۱۴۱۱:۵۳:۱۸ ۱۳۹۷/۷/۱۰
باید باهم متحد باشیم و همدیگه رو دوست داشته باشیم....
ناشناس۵۷۵۸۹۵۱۳:۱۷:۰۰ ۱۳۹۷/۷/۱۰
داری قصه شب میگی ؟
احسان۵۷۶۳۴۲۱۶:۱۸:۲۴ ۱۳۹۷/۷/۱۰
آره؛ وقتی هم همدیگه رو می بینیم باید به هم سلام کنیم و به بزرگترها احترام بذاریم؛ نه؟ شبا هم باید قبل از خواب مسواک بزنیم به نظرم
پری۵۷۶۲۴۹۱۵:۴۱:۳۳ ۱۳۹۷/۷/۱۰
میدونید تقصیر خوده مردمه که دوست داشتن ازشون سو استفاده بشه کسی که نخریده ضرر نکرده اونی که خریده ضرر کرده
ناشناس۵۷۵۳۷۶۰۹:۱۷:۳۳ ۱۳۹۷/۷/۱۰
ابوالقاسم حکیمی‌پور ، ......... در حالی که عملا دولت از ابتدا قصدش همین بود درود بر ابوالقاسم حکیمی‌پور ، 11400 = 3 * 3800 تومان ، به همین سادگی پالان را روی دوش ملت میزارن و سوار میشن یعنی این اقدام فقط و فقط و فقط از انگلیسی و عمال داخلی اش ساخته است و غیر از این نخواهد بود.
اعظم۵۷۵۵۳۹۱۰:۳۲:۳۴ ۱۳۹۷/۷/۱۰
هردولتی که میاد در دوسال آخر دور دوم دلار را ۳ برابر میکنه این دولت یوسال زودتر شروع کرد
ناشناس۵۷۵۳۹۴۰۹:۲۴:۴۳ ۱۳۹۷/۷/۱۰
بازی دلالهاست . میخواهند دلارها را با قیمت پایین جمع کنند تا چندروز دیگر مجددا قیمتها را بالا ببرند و ملت هم صف بکشند برای خرید
پرتو۵۷۵۵۳۷۱۰:۳۱:۰۵ ۱۳۹۷/۷/۱۰
این دلال ها به جایی وصل نیستن؟
ناشناس۵۷۵۸۹۸۱۳:۱۷:۴۸ ۱۳۹۷/۷/۱۰
اینها همون ژنها و اطرافیان مسئولین هستن به همراه نوچه هاشون
نادر۵۷۵۳۹۶۰۹:۲۵:۴۱ ۱۳۹۷/۷/۱۰
هر وقت دلار به قیمت 4200 برگشت آن وقت حرف از ارزانی بزنید.
ناشناس۵۷۵۹۰۰۱۳:۱۸:۱۴ ۱۳۹۷/۷/۱۰
قرار بود 3600 آخرش باشه !!!
ناشناس۵۷۵۴۱۱۰۹:۳۳:۰۲ ۱۳۹۷/۷/۱۰
صرافها و در راس آنها صراف بزرگ (یعنی دولت) نمیگذارند نرخ ارز پایین بیاید. لابد دلیل آن را هم حمایت از سرمایه های مردم (!!!) اعلام میکنند.
ناشناس۵۷۵۴۱۲۰۹:۳۳:۵۲ ۱۳۹۷/۷/۱۰
20 میلیارد دلار بطور ناگهانی از خانه های مردم به بازار امد؟!یعنی میخواهید بگویید مردم نمیدانند این مقدار دلار یعنی چه؟این یک گاف بزرگ اقتصادی است الف جان.
ناشناس۵۷۵۴۲۱۰۹:۳۸:۴۶ ۱۳۹۷/۷/۱۰
معنی پایین امدن قیمت ارز در ایران: 3500 تومن ---------> 20000تومن----->15000 تومن هورااااااااااااا
ناشناس۵۷۵۹۰۳۱۳:۱۸:۴۹ ۱۳۹۷/۷/۱۰
به این میگن دولت تدبیرررررررررر
ناشناس۵۷۵۴۴۴۰۹:۴۶:۲۳ ۱۳۹۷/۷/۱۰
دولت بازی کثیفی با مردم کرده ومیکنه. دلارروخودش بردبالا تا کمبود بودجه های ناشی از پولی که به سپرده گذران دادند جبران بشه حالا دلارروآورده پایین که بگه مشکلات اقتصادی رو داره حل میکنه وازطرفی دوباره مردم دلارها رو با فروختن برگردونندبه دولت تا درمرحله دوم تحریمهای نفتی دوباره قیمت رو ببره بالا واقعا که بازی کثیفی میکنند ومردم روخر فرض کردن
ناشناس۵۷۵۴۴۸۰۹:۴۸:۲۰ ۱۳۹۷/۷/۱۰
نکته زیبا آنجاست که کارشناسان طرف مشورت رسانه ها رفتار بسیار جالبی دارند یعنی وقتی قیمت یا عرضه یک محصول زیاد یا کم می شود این کارشناسان سعی میکنند دلایلی را بیابند و به عنوان مبنای آن کاهش و یا افزایش به جامعه تحمیل کنند . اما هیچوقت این کارشناسان امکان این را ندارند که با تحلیل وضعیت و شواهد بتوانند بگویند که فلان اتفاق حاصل از عملکرد ما در آینده ای نزدیک بوقوع می پیوندد . ...
ناشناس۵۷۵۴۶۱۰۹:۵۲:۰۶ ۱۳۹۷/۷/۱۰
ارزانی ؟کدوم ارزانی ؟دلار 12 هزار تومانی کجاش ارزونه.تورم 300 درصدی دو ماه اخیر نتیجه همان دلار 12تومنیه
سعيد۵۷۵۴۷۵۰۹:۵۶:۴۹ ۱۳۹۷/۷/۱۰
هیچ دلاری در بازار عرضه نمیشود چون متاسفانه تحریم های جدید در راه است اینها که در عکس ها میبینید یا فتوشاپ است که از شلوغی های کشورهای غربی است یا مربوط به زمستان است چون لباس گرم و کاپشن دارند و یا دلالان هستن که بوی کباب به دماغشما خورده
5755524۵۷۵۴۹۵۱۰:۰۵:۱۰ ۱۳۹۷/۷/۱۰
اینم یکی دیگه سیاست هاشونه تا جایی ک میدونم دلار دوباره به زودی به 20 تومن میرسه
هرفنگی بازنشسته۵۷۵۴۹۷۱۰:۰۵:۳۳ ۱۳۹۷/۷/۱۰
ارزخانگی!!!!!!!!! پول یک عده کارمندی که نتوانسته بودندخانه بخرند ارزراارزان کردیدمسکن راهم ارزان کنیدکه سه برابر بالارفته است .باملت بازی کردن عاقبت خوشی ندارد.
ناشناس۵۷۵۵۰۶۱۰:۱۰:۱۲ ۱۳۹۷/۷/۱۰
بامسخره کردن مردم رو اگه مردا به قیمت قبلی بر گردانند
ناشناس۵۷۵۵۰۹۱۰:۱۴:۵۳ ۱۳۹۷/۷/۱۰
اگر گزارش به روز از میزان بدهیهای دولت به بانکها و تامین اجتماعی و بیمه ها و... داده شود شاید خیلی از ترفندها که دود آن به چشم ملت بیچاره رفته معلوم شود.
محمد۵۷۵۵۱۰۱۰:۱۵:۰۶ ۱۳۹۷/۷/۱۰
همه می دانند. بزرگترین تامین کننده دلار و ارز دولت است که از محل فروش نفت مردم بدست می آورد. دولت برای تامین کسری بودجه خود قیمت دلار را با عدم تزریق ارز به بازار بالا برده و هر وقت دلش خواست پایین می اره مردم بیچاره هم که هم از بالا رفتن قیمت ارز ضرر می کنند هم از پائین آمدنش. مگر اجناسی که تا دیروز فروشندگان با ماشین حساب و دلار 19 تومنی محاسبه می کردند رو پائین آوردن؟ در این بین کسری بودجه دولت تامین شد کارمندان دولت که مثلا 3میلیون حقوق می گرفتن ارزشش شد 7صد 8صد تومن. فردا هم په پولی پرت می کنه جلوی تعداد اندکی مردم فقیر و طلبکار مردم هم می شه.
مهران۵۷۵۵۱۳۱۰:۱۷:۰۹ ۱۳۹۷/۷/۱۰
به نظر من هم بالا رفتن شدیدش و پایین اومدنش کار دولت هست اول دلار رو گرون کردن بعد میگن fatf داره تصویب میشه دلار رو میارن پایین بعد چون میدونند احتمالا شورای نگهبان رد میکنه دوباره گرون میکنن تا به مردم بگن دیدید fatf تصویب نشد دلار گرون شد به همین راحتی در ضمن دلار سه ونیم رو هم کردن ده تومن همه هم خوشحالند
ناشناس۵۷۵۵۱۹۱۰:۲۱:۳۲ ۱۳۹۷/۷/۱۰
شگرد دولت اینه دلار 3500 تومنی رو میکنه 19000 تومن که الان که شده 12000 تومن لیاقتشو به رخ بکشه !
میلاد۵۷۵۵۲۱۱۰:۲۱:۴۶ ۱۳۹۷/۷/۱۰
جایی که حریف باد طوفان نشود بید از نفس باد هراسان نشود در خانه ی کوچک خودش میماند گرگی که حریف گوسفندان نشود
مهدی۵۷۵۵۲۵۱۰:۲۲:۳۸ ۱۳۹۷/۷/۱۰
بنام خدا- چرا نباید فکر کنیم که فروشنده و خریدار دولت است؟
ناشناس۵۷۵۹۰۶۱۳:۱۹:۳۹ ۱۳۹۷/۷/۱۰
اتفاقا همه همین فکر رو میکنن
ناشناس۵۷۵۵۳۵۱۰:۲۸:۴۴ ۱۳۹۷/۷/۱۰
فریب شانتاژ های خبری را نخورید متاسفانه با پرداخت پول ب کانال های تلگرامی در حال تزریق اخبار دروغین هستند مراقب باشید
محمد۵۷۵۵۶۴۱۰:۴۷:۰۵ ۱۳۹۷/۷/۱۰
یعنی کاری که دلار با زندگی مردم کرد 8 سال جنگ که تاره تحمیلی هم بود نتونست بکنه
ناشناس۵۷۵۹۱۰۱۳:۲۰:۱۷ ۱۳۹۷/۷/۱۰
دلار نه ، مسئولین فاسد و اونهایی که به اینها وصل هستن
ناشناس۵۷۵۵۷۷۱۰:۵۱:۴۰ ۱۳۹۷/۷/۱۰
دولت اجازه گران کردن بنزین و لاغیر را نداشت و کسری بودجه اش را از جیب مردمان فرصت طلبی تامین کرد که فکر کردند خیلی زرنگند و از ترس حلیم افتادند تو دیگ حلیم. مگر نه اینکه همه هشدار داده بودند نخرید ولی مردم نشان دادند که متاسفانه چگونه فرهنگ چپاول و بیرحمی و بی اخلاقی در آنها نفوذ کرده است. آنهایی که به بهانه دلار همه چیز را بالا بردند حال چگونه می خواهند ضرر مردم را طی این مدت جبران مافات کنند واقعا از آدمیت و شرعیت چیزی در اینها مانده است از ماست که برماست پس بی خودی گله نکنید
ناشناس۵۷۵۵۹۱۱۰:۵۷:۰۶ ۱۳۹۷/۷/۱۰
ما باید راضی باشیم به دلار ۱۲ تومانی کشوری که نفت گاز داره نیروی کارداره واین همه درآمد ارزی چی میگی قیمت دلار اگر از تمام پتانسیل این مملکت به نفع مردم استفاده شود ۱۰۰۰ بیش‌تر نیست
عدالت۵۷۵۶۰۶۱۱:۰۳:۵۰ ۱۳۹۷/۷/۱۰
فکر می کنم قیمت دلار کار خود دولت باشد برای این که 1 - کسری بودجه خود را جبران کند 2- بدهی خود را به بانک مرکزی تسویه کند 3-جلوگیری کند از اعلام ورشکستی بانکها زیرا اگر معلوم شود که بانکها زیان ده هستند همان ماجرایی که بر سر موسسات مالی آمده بود برای بانکها پیش می آمد و دولت دچار مخمصه می شد شاید بگویی از کجا معلوم افزایش قیمت دلار کار دولت است؟ در جواب باید بگویم آقای روحانی اعلام می کند ما می توانیم قیمت ها به قبل برگردانیم و زمان سیف اگر یادتان باشد زمانی که زمزمه کاهش قیمت دلار وجود داشت گفت ما اجازه نمی دهیم قیمت دلار به زیر 3 هزارتومان برسد همین اینکار ها برای بود که قیمت دلار به 18000 تومان برساند بعد از مدتی آنرا کاهش دهند و مرز 12000 برساند تا مردم احساس کند قیمت دلار کاهش یافته است یعنی به مرگ گرفتند تا مردم به تب راضی شوند زیرا اگر دولت قیمت دلار اعلام می کرد مثلا قیمت 8000 تومان است ممکن بود اتفاقی رخ دهد مثل ماجرای افزایش بنزین از 1000 تومان به 1500
محمود۵۷۵۶۰۷۱۱:۰۳:۵۳ ۱۳۹۷/۷/۱۰
همه چی بازی بود.یک شب همه جنس ها بالا رفت با هماهنگی دولت .انگار پشت در بزرگی ازدحام بود و یکباره در گرانی باز شد. هیچ بگیر و ببندی از ابتدا در کار نبود تا این اواخر....دولت میدونست که نقدینگی دست مردم است ...برای همین قیمت انرژی ها از جمله سوخت رو بالا نبرد و مقابل مجلس در مقابل حذف دهک هاییاز یارانه ایستاد تا تظاهر کند که با مردم است...اما خوابی دیگر در سر داشت...توهم به کاربلدی دولت کار را به اینجا رساند . و فقط و فقط یک سناریو داشت . استرتژی تغییر سناریو یا جایگزینی نداشت...در کل تمام کارها هماهنگ شده بود .
ناشناس۵۷۵۶۱۷۱۱:۰۹:۳۱ ۱۳۹۷/۷/۱۰
به نظر من به جای بازی با اعصاب مردم بهتر است بلیطهای بخت ازمایی هر هفته به فروش برود وچند جایزه هم بگذارند مردم به طمع جایزه هر هفته بلیط می خرند وفروشنه بلیط کلی هر هفته پول بدستش میرسد این ارامشش بیشتر است
ناشناس۵۷۵۶۲۸۱۱:۱۳:۵۹ ۱۳۹۷/۷/۱۰
یه جا خوندم همتی نیامده موفق عمل کرد !!!! الان یکی بگه همتی چیکا کرد که نرخ ارز اومد پایین ؟ :|
علی۵۷۵۶۳۱۱۱:۱۵:۳۵ ۱۳۹۷/۷/۱۰
اقتصاد سردرگم, مردم سردرگم,
ناشناس۵۷۵۶۳۷۱۱:۱۹:۳۹ ۱۳۹۷/۷/۱۰
جالب اینجاست که سایتهایی که ساعت 2 نیمه شب قیمت دلار را بالا میبردند الان اصلا قیمت دلار را نمیزنند
ناشناس۵۷۵۶۴۳۱۱:۲۲:۵۳ ۱۳۹۷/۷/۱۰
لطفا گول نخورید اصلا ارزون نشده دلار همین الان هم 5 برابر گرون شده از پارسال .
ناشناس۵۷۵۶۵۷۱۱:۲۶:۰۶ ۱۳۹۷/۷/۱۰
چرا برای نرخ ارز تورم رو لحلظ میکنند؟ مگه کالا هست؟ خب برابری پول ملی هست یعنی هر سال ارز خلارجی قویتر میشه وپول ملی ما ضعیفتر؟
ناشناس۵۷۵۶۵۹۱۱:۲۷:۳۷ ۱۳۹۷/۷/۱۰
ادمهای کوچک ارزوهای کوچک دارند.از ما ادمهای کوچکی ساختند.دلاری که باید دو هزار تومان باشد را رساندند به بیست هزار تومان و حالا رسیده به دوازده هزار تومان و جشن قهرمانی گرفته ایم.
ناشناس۵۷۵۹۱۵۱۳:۲۱:۲۷ ۱۳۹۷/۷/۱۰
این کار همون دولتیه که با ترسوندن مردم از دیوار وسط پیاده رو رای آورد . بیشتر از این چه انتظاری داری ؟
تقی شفیعی زاده۵۷۵۶۶۰۱۱:۲۷:۴۵ ۱۳۹۷/۷/۱۰
سلام عزیزان تمام این گرفتاریها به گورده خودمونه....ما مردم باید کنار هم باشیم و همدیگه رو دوست داشته باشیم...و در زمان گرانی متحد عمل کنیم اگه محقق بشه هیچ دولتی نمیتونه با مردم خودش اینجوری بازی کنه....امیدوارم یک روزی به این فرهنگ برسیم...عشق واقعی و دوستی (صلح)
ناشناس۵۷۵۶۷۳۱۱:۳۳:۵۸ ۱۳۹۷/۷/۱۰
آقای روحانی انتظار مردم دلار قبل از احمدی نژاد است بازی با مردم خدمتگذار به دولت خیانت به کشور است
فرزانه۵۷۵۶۸۴۱۱:۳۹:۵۵ ۱۳۹۷/۷/۱۰
حضرت علی می فرماید هر که میانه روی پیشه سازد گرفتار فقر نشود.و هر کسی طمع کند خدا او را ذلیل میکند. اونایی که باعث افزایش قیمت ها شدن با انبار کردن هر بلایی سرشون بیاد حقشون چون توی فکر یه گارگر ساده نبودن که قراره با این گرونی چکار کنه.از دولت متشکرم بخاطر دو چیز امنیت که یک دنیا می ارزه و دوم اقدام اخیرش برای کاهش دلار و اعدام سودجویان تا درس عبرت بشه برای سایرین
ناشناس۵۷۵۶۹۰۱۱:۴۲:۲۹ ۱۳۹۷/۷/۱۰
عامل بدبختیا دولتها هستند ..دولت تدبیر هم برای تامین منابع مالی خودش دست به گرانی زد ..مردم خوب میفهمند دولت چکاره هست و چه نقشی بازی میکند..خدا ار تقصیراتشون نگذرد
تقی شفیعی زاده۵۷۵۷۰۹۱۱:۵۱:۱۸ ۱۳۹۷/۷/۱۰
اقای ناظر از ایجاد اتحاد در مردم ترس نداشته باش... لطفا..اگر از خود مردمی؟
ناشناس۵۷۵۹۱۸۱۳:۲۲:۱۵ ۱۳۹۷/۷/۱۰
اتحاد ؟ شوخی میکنی !
حسن۵۷۵۷۸۵۱۲:۳۵:۱۶ ۱۳۹۷/۷/۱۰
طبق گفت سیاسیون بانک مرکزی ۱۱۰۰ میلیارد دلار کسری بودجه + حقوق کارمندان و باز نشستگان+ سوپسید ماهانه + تحریم در نتیجه از کجا تامین بشه از جیب مردم برای این کار میاد دلار را ۱۸ به بالا نرخ و سکه بالای ۵ میلیون اعلام میکنن بعد کار که تمام شد فردا نرخ دلار میارن پایین میگم حباب ترکید در نتیجه مردم هجوم میارن برای فروش ارز و سکه مثه حکایت..
ناشناس۵۷۵۸۱۰۱۲:۴۶:۲۹ ۱۳۹۷/۷/۱۰
باز کثیف دولت با دلار آخ که چقدر ما ساده ایم بدبخت هایی که همه سرمایتون رودلار کردید خوب یکم صبر داشته باشید برای چی تن به بازی کثیف دولت میدهید دولت با این کارش ارز رو گرون فروخت بدهکاری هاشو رو جمع کرد حالا ارزون میخره
ناشناس۵۷۵۸۱۹۱۲:۵۰:۵۳ ۱۳۹۷/۷/۱۰
یه آقا زاده جا مونده بود، گفتن با کمک مردم جیب اینم پر کنیم تا بعد راهی کاناداش کنیم
ناشناس۵۷۵۹۰۲۱۳:۱۸:۴۲ ۱۳۹۷/۷/۱۰
از خارج تندتند دلار میفرستند ایران جمع می شود در صرافی ها کسی نمی خرد مثل خربزه که زیاد شد چه می شود من تو کانادا ده سال دلار امریکا دستم نگرفتم
ناشناس۵۷۵۹۲۴۱۳:۲۳:۵۳ ۱۳۹۷/۷/۱۰
این منطقی ست که دولت عرضه کننده ۹۵ درصد دلار در بازار ارز کشور است و دقیقا برخلاف تحلیل دیروز شما که کسانی در اربیل_ دوبی-هرات و... دلارهای بازار را جمع آوری می کنند این واقعیتی ست عینی اما خوب گروهی هم در کشور ما اعتیاد به تئوری توطئه و دخیل دانستن دشمن در هر چیزی حتی اختلاس های مالی دوستان دارند .
ناشناس۵۷۵۹۳۱۱۳:۲۷:۱۲ ۱۳۹۷/۷/۱۰
هر دلار رو هزار تومان می خرم نه بیشتر لطفا الکی مزاحم نشوید یک ساعت دیگه زنگ بزنید قیمت پایین تره
علیرضا۵۷۹۷۴۹۲۰:۱۷:۵۷ ۱۳۹۷/۷/۱۲
من ۹۰۰ تومان بیشتر نمی خرم ، دلار افت کرده!!
سکینه فرزینی۵۷۵۹۵۲۱۳:۴۰:۰۰ ۱۳۹۷/۷/۱۰
سلام آقای روحانی خیلی خوبه و اقتصاد جهانی میباشد
حسین خادمی۵۷۵۹۵۹۱۳:۴۵:۳۰ ۱۳۹۷/۷/۱۰
سلام روحانی دولت خوبی داره اینهمه رای اورد
ناشناس۵۷۵۹۷۸۱۳:۵۲:۰۲ ۱۳۹۷/۷/۱۰
قیمت میره بالا دوباره دولت داره کاری میکنه ارز دست مردم رو بگیره
ناشناس۵۷۵۹۷۹۱۳:۵۲:۳۲ ۱۳۹۷/۷/۱۰
سیاستهای دولت کاملا به ضرر مردم و کشور بوده است. این سرمایه ها باید وارد تولید شود. فاعتبروا یا اولی الابصار
ناشناس۵۷۶۰۴۴۱۴:۱۳:۲۹ ۱۳۹۷/۷/۱۰
جو روانی و رفتار هیجانی، همینه، مردم عادی هم همینطور ضرر می کنند
ناشناس۵۷۶۰۵۹۱۴:۱۸:۰۸ ۱۳۹۷/۷/۱۰
این دلالان دلار 19 هزار تومانی به مردم فروختند، حالا ده تومن میخرند دوباره همینو 20 تومن می فروشند
سلطان۵۷۶۱۴۰۱۴:۴۷:۳۱ ۱۳۹۷/۷/۱۰
مردم عزیز شما که میدونید دولت به عمد قیمت را بالا برده دیکه شماها دست به دست دولت ندید ارز نخرید که دولت به خواسته اش نرسه مطمین باشید اکه مردم هوشیار باشن نخوان کاسبی کنن همه جی میاد بایین
عماد۵۷۶۱۴۸۱۴:۵۱:۱۱ ۱۳۹۷/۷/۱۰
قیمت رفت بالا دوباره ، چی شد پس؟؟؟؟؟
ناشناس۵۷۶۱۵۰۱۴:۵۱:۲۹ ۱۳۹۷/۷/۱۰
دولت روی عوام فریبی و حماقت عده ای حساب باز کرده است. ترفند جدید برای ایجاد رضایت: به مرگ بگیر تا به تب راضی شود.
ناشناس۵۷۶۱۸۶۱۵:۰۹:۵۰ ۱۳۹۷/۷/۱۰
ترفند دولت هست با بازی کردن باقیمت ارز و بالا وپایین کردن آن نوسان گیری کرده ودرآمد کسب می کند به این روش: دولت عمدی دلار و سکه را گران می کند تا مردم از ترس گران شدن بیشتر وکم شدن ارزش پولشان هجوم برده ودلار وسکه طلا بخرند و وقتی دلار وسکه ها را به مردم فروخت آن را ارزان می کند تا مردم از ترس ضرر کردن وارزان شدن بیشتر هجوم برده وبفروشند و افرادی را که در بازار و دربین صراف ها دارد آن راجمع آوری می کند.
ناشناس۵۷۶۱۹۴۱۵:۱۶:۱۰ ۱۳۹۷/۷/۱۰
مقصر اصلی خود ماهستیم که با هرساز دولت ناامیدی میرقصیم تفکر وباز تفکر .خداوند مغز را بانسان داده برای اینکه راه را ازچاه تشخیص دهد
ناشناس۵۷۶۲۵۹۱۵:۴۷:۱۷ ۱۳۹۷/۷/۱۰
فکرکنم‌بخاطر‌فرارسیدن‌اربعین‌باشه‌که‌دلار‌ارزان‌میشه‌تا‌زائران‌زیادی‌به‌کربلا‌برند
ناشناس۵۷۶۵۲۹۱۷:۵۷:۳۵ ۱۳۹۷/۷/۱۰
اونهایی که اهل خرید و فروش و انبار کردن دلار و سکه و ... هستن ، اهل کربلا رفتن نیستن !!! کسی که با پای پیاده و وسط بمب و نارنجک داعش و ... میره زیارت ، نمیتونه دلار مدار باشه !! بالا و پایین رفتن دلار و سکه و خودرو و ... ، کار اون مسئولین و ژنها و دلالهاییه که تو ایران درمیارن و تو کانادا خرج میکنن !
سید۵۷۶۲۶۳۱۵:۴۸:۲۴ ۱۳۹۷/۷/۱۰
کاهش ارزش دلار و ارز فقط یک دلیل داره: دولت بعد از ماهها ارز به بازار تزریق کرده است...هیچ سرمایه دار کلانی ضرر نکرده فقط خرده پاها متضرر شدند چون سرمایه دارها رانت اطلاعات دارن و میدونن کی معامله کنن
ناشناس۵۷۶۳۹۳۱۶:۳۸:۴۹ ۱۳۹۷/۷/۱۰
درود بر نیروی انتظامی که یکی از سرهای اژدها را قطع کرد .
ناشناس۵۷۶۴۶۳۱۷:۰۹:۳۸ ۱۳۹۷/۷/۱۰
سلام.هر بلای سر ما میاد.مقصرش خودمونیم
تفکر۵۷۶۶۰۳۱۹:۰۰:۰۷ ۱۳۹۷/۷/۱۰
فکر کنید یه مسافرت به دبی برید. اونجا به بستنی معجون 50 دلاره! یعنی حتی با دلار 10 هزار تومانی 500 هزار تومان! خب مسخره نیست این الان؟ با دلار 17 تومنی 800 هزار تومان پول یه بستنی مسخره نیست؟ یا تو رستوران واست آب معدنی بیارن 5 دلار میشه به پول ایران 70-80 هزارتومان پول آب معدنی مسخره نیست؟
ناشناس۵۷۶۶۴۲۱۹:۳۰:۰۳ ۱۳۹۷/۷/۱۰
سلام خدا کنه دلار برسه به 4200 ! ولی چه چیزی ثابت شد . 1- تولید کالایی 100% ابرانی نداریم . 2- حرص و طمع مردم در احتکار اجناس . 3- بی خیال ترین دولت .... ..
محمد۵۷۶۶۶۷۱۹:۵۳:۱۵ ۱۳۹۷/۷/۱۰
خدا یا شکرت به امید پایان یافتن دلار در ایران وقتی ما با کشوری که دشمن درجه یک ما هست و مبادله ای نداریم چرا باید ارز خارجی ما دلار باشه انشالاه به زودی داشتن دلار جرم بشه
ناشناس۵۷۶۷۵۷۲۱:۰۴:۰۳ ۱۳۹۷/۷/۱۰
کسانی که منافعشان در پول و وام های ارزان قیمت هست با افزایش سود سپرده بانکی مخالفت می کنند تورم وگرانی بسیار بیشتر از سود بانکی است وبه سپرده گذار خسارت وارد شده است آیا دولت وبانک مرکزی حاضر به جبران خسارت به سپرده گذار هست؟ آن اقتصاد ندان ها وکارنشناسان پولی وبانکی که برای حمایت از تولید ...با افزایش نرخ سود بانکی مخالفت می کنند باعث خروج سپرده ها از بانک ها و هدایت نقدینقگی به بازار های ارز ،سکه،طلا،مسکن وخودرو وگرانی های سرسام آور شده اند واین شرایط و وضعیت را برای کشور و مردم به وجود آورده اند.هدفشان چه بوده است.آیا درآمد زایی و خروج از رکود!؟
ناشناس۵۷۶۹۶۸۰۰:۳۲:۵۷ ۱۳۹۷/۷/۱۱
اگه دلارو بالا نمیبردن اینهمه اختلاص و .........از هر طرف رو چطوری میخواستن جوابگو باشن همین چند سال اخیر چند تا موسسه پول مردمو برد و مثلا بانک مرکزی با سپرده گذارا تسویه کرد؟هر ماه هم از یه گوشه خبر یه اختلاص کلان شنیدیم و صدها موردی که ما خبر نداریم تازه دلار ۸ هزار تومنی هم خودش یه فاجعه هست ولی مثل بنزین که با اون ترفند خیلی راحت یکدفعه از۱۰۰ تومن به ۱۰۰۰ تومن تحمیل کردن دلار ۸_۹هزار تومنی هم تحمیل میکنن
ناشناس۵۷۸۸۹۲۱۰:۰۷:۲۶ ۱۳۹۷/۷/۱۲
قیمت دلار بیش از 4000 تومان نمی ارزه دولت قصد فشار اقتصادی به مردم .....
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  19. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  20. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  21. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  22. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  23. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  24. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

  25. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

آخرین عناوین