آقای جهانگیری یادتان هست؟

سعید نوروزی، گروه سیاسی الف،   3970707228 ۱۰۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
آقای جهانگیری یادتان هست؟

الف/ مشکلات و نابسامانی‌های اقتصادی کشور، امروز وضعیت معیشت مردم را در تنگا قرار داده است و در بین مردم، چه در بازار و چه در کوچه و خیابان سخن از وضعیت اقتصادی و عملکرد دولت مطرح است.

وضعیت این روزهای اقتصادی ایران حاکی از ناکارآمدی دولت است و همگان از حامیان تا منتقدان بر این موضوع اتفاق نظر دارند؛ دولت تدبیر و امید به نظر برنامه‌ای برای این وضعیت ندارد و هر روز شاهد جابه‌جایی قیمت‌‌ها هستیم و التهابات بازار ارز در کنار افزایش قیمت کالاهای خوراکی و مورد نیاز مردم باعث شده شاهد کاهش قدرت خرید آن‌ها باشیم.

اما بحث از مشکلات اقتصادی، معیشتی و آینده است. از افزایش گرانی گرفته تا رشد نرخ دلار، ارز و سکه. چرا قیمت‌ها بالا می‌رود؟ چرا وضعیت اقتصادی (بدون رو دربایستی) در شرایط بد و خطیری قرار گرفته است؟ چرا قدرت خرید مردم کاهش یافته است؟ و از همه مهم‌تر اینکه چرا مسئولین پاسخگوی وضعیت موجود نیستند و آقایانی که در راس کار هستند به جای پاسخگویی به عملکرد خود سکوت کرده‌اند؟!

این سوالات در چند وقت اخیر در همه جا مطرح است و مردم با خود می‌گویند که چه کسی و کدام مسئول باید پاسخ سوالشان را بدهد؟! چرا کسی در مورد گرانی‌ها حرفی نمی‌زند؟

بخشی از دغدغه مردم را با نگاهی به قیمت سکه و دلار می‌توان دید و متوجه نابسامانی و عدم کنترل بازار در موضوع سکه و ارز شد و حس کرد؛ افزایش لحظه‌ای قیمت طلا و ارز و تاثیر آن در گرانی‌ها و ملتهب کردن بازار، نشان از عدم توانایی مدیران اقتصادی در کنترل بازار دارد. حتی تغییر رئیس کل بانک مرکزی هم مشکلی را حل نکرد و برنامه‌ها و سخنان عبدالناصر همتی هم چند هفته بیشتر نتوانست جلوی افزایش قیمت‌ها و افت ارز و کاهش ارزش پول ملی را بگیرد.

در این شرایط که دشمن جنگ اقتصادی را آغاز کرده است، باید مسوولان و دولتمردان با تمام قوا در میدان باشند اما بی‌تحرکی و نداشتن عزم در دولت باعث شد در کنار افزایش قیمت‌ طلا و ارز، شاهد افزایش قیمت خوراکی‌ها و کالاهای مورد نیاز مردم هستیم،‌ از قیمت پوشک که تا مرز ۱۰۰ هزار تومان هم رفت، گرفته تا قیمت برنج، رب، دارو، مواد غذایی، بلیت‌های سفر، گوشت و... این آخری‌ها قیمت گوجه فرنگی که از ۷ هزار تومان هم عبور کرد.

وقتی تمام این موارد کنار هم چیده می‌شود می‌توان به راحتی فهمید که تیم اقتصادی دولت، قدرت مدیریت نداشته و نشانه‌های عدم کنترل به وفور دیده می‌شود.

البته اینجا پرسشی که در ذهن ایجاد شده، این است که مسئول وضعیت موجود چه کسی است؟ آیا دولت دکتر روحانی به عنوان دستگاه اجرائی و مسئول اول اداره کشور نباید پاسخگو باشد؟ و جز رئیس دولت و وزرا چه کسی باید جوابگوی ملت باشند و برای دغدغه‌های مردم و علی الخصوص جوانان فکری کنند و از وضعیت اقتصادی - اجتماعی حرف بزنند؟ اگر هستند که چرا از آن‌ها حرفی که تسکین و آرامش به مردم بدهد شنیده نمی‌شود؟ صد البته در مواردی که صحبت شده است نیز با دادن وعده و قول و اینکه در آینده چنین می‌کنیم و چنان، از مسئله به سادگی عبور می‌کنند.

آیا دولت نباید برای وضعیت سکه و ارز و شخص وزیر اقتصادی که وجود ندارد، برنامه داشته باشند؟ رئیس جمهوری وعده‌های خود را فراموش کرده است که با چه هیجان و شوری در زمان انتخابات بیان می‌کردند و قول می‌دادند که اگر ما نیاییم وضعیت بد می‌شود و شرایط زندگی سخت؟

شخص اسحاق جهانگیری که چند روز قبل در اظهاراتی می‌گوید «در دشواری‌ها و تگناهای کنونی باید بیش از هرکس به دانش آموز، دانشجو، معلم و استاد چشم امید داشت» آیا از درد جامعه خبر دارد؟‌ از قیمت‌های بازار، وضعیت زندگی مردم و شرایط همین دانشجو و معلمی که می‌گوید خبر دارد؟

جهانگیری می‌گوید: در آینده نه چندان دور این سختی‌ها تمام می‌شوند! سوال اینجاست که چرا باز هم وعده و از کلیدواژه «آینده» استفاده می‌کنند؟! و اصلا مگر ایشان نمی‌گفتند دولت ما که بیایید شرایط خوب پیش می‌رود و مشکلات را کم کردیم و بازهم کم می‌کنیم؟ حالا می گوید سختی‌ها تمام می‌شود و...!

آیا مردم یادشان رفته که معاون اول رئیس جمهور در زمان انتخابات و در مناظره‌ها با لحنی تند می‌گفت: ای ملت عزیز ما مشکلات اقتصادی زیادی را حل کرده‌ایم و ثبات را به اقتصاد کشور بازگردانده‌ایم. مگر یادتان نمی‌آید که نرخ ارز لحظه‌ای تغییر می‌کرد و در چند لحظه قیمت کالاها دچار تغییر می‌شد. مگر فردی می‌توانست برای تولید و سرمایه‌گذاری حتی فکر کند؟ ما موانع سرمایه‌گذاری را از بین برده‌ایم و فضایی را به وجود آورده‌ایم که با بین الملل می‌شود کار کرد. ماشین اقتصاد کشور را ما راه انداخته‌ایم و سرعتش را زیاد «خواهیم کرد».
 
معاون اول روحانی که در اردیبهشت ۹۶ به عنوان کاندید پوششی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده و همه را هیچ می‌پنداشت و تدبیر و امید را چاره کشور می‌دانست، مگر یادش نمی‌آید که در بخشی از صحبت‌هایش در نقد برنامه‌های دیگر  کاندیدا می‌گفت: با این کار و برنامه، افزایش تورم را به شیوه صعودی افزایش می‌دهیم! و بنابراین اقتصاد کشور رو به نابودی می‌رود! ولی ما در این چهار سال راه‌های عاقلانه و عالمانه‌ای پیش بینی کرده‌ایم تا به نتیجه برسیم.. حال چرا جوابگوی مردم و حتی جریان اصلاحاتی که حامی آنها در انتخابات بوده‌اند نیست و صدای آن‌ها را نیز نمی‌شنوند و در برابر انتقادات به نحوه اداره کشور و وضعیت سرسام‌آور اقتصادی سکوت کرده‌اند؟!

آقای جهانگیری! قرار نیست واکنشی به «قیمت لحظه‌ای دلار» نشان دهید؟ آیا شرایط امروز حاصل دست رنج دولت تدبیر و امید نیست!؟

شاید مسئولان، بیانات رهبر انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام که در ماه مبارک رمضان سال گذشته برگزار شد را فراموش کرده‌اند، آنجا که ایشان با بیان اینکه مسئله‌ٔ اقتصاد کشور یکی از چیزهایی است که خیلی مهم است فرمودند: آقای رئیس‌جمهور هم در صحبتشان مفصّل پرداختند به مسئله‌ٔ اقتصاد و کارهایی که باید انجام بگیرد. البتّه ایشان مواردی را ذکر کردند که «باید این کار بشود، باید این کار [دیگر] بشود». مخاطب این بایدها کیست؟ خود ایشان. یعنی [مخاطب] این بایدها غیر از خود آقای دکتر روحانی و تیم کاری‌شان در دولت دوازدهم، هیچ‌کس دیگر [نیست]؛ یعنی غالب این کارها، حالا بخشی‌ از آنها ممکن است به مجلس یا به قوّ‌ه‌ٔ قضائیّه یا به بعضی جاهای دیگر ارتباط پیدا کند، امّا عمده‌اش کارهای خود مسئولین دولتی است؛ این بایدها را خود اینها بایستی انجام بدهند؛ اینها واقعیّت است. مسئله‌ٔ اقتصاد خیلی مهم است.

آقای روحانی که در مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفتن عهد من با شما راستگویی و صداقت است و آمادگی دارم غیر از تحریم‌های هسته‌ای سایر تحریم‌ها را به خوبی و با قدرت بردارم و منفعت و عزت را به ایران بازگردانیم... ای کاش در مورد وضعیت اقتصادی که در دولت تحت امر ایشان ایجاد شده و مردمی که این شرایط سختی را تحمل می‌کنند، پاسخگو بود و به جای تلاش در حوزه سیاست خارجی که باید با غرب مذاکره و امتیاز دهیم تا شاید تحریمی لغو شود یا نه و یا اینکه به عهدشان مانند برجام پایبند نباشند، نگاهی به داخل و گوشهٔ چشمی هم به اقتصاد داشتند. (به گواه همه کلید کارشناسان مشکلات اقتصادی در داخل است).

شمایی که می‌گفتید کاری می‌کنم که اصلا مردم به یارانه ۴۵ هزار تومانی نیاز نداشته باشند از وضعیت مردم و دل جامعه خبر دارید؟ بعد از آن وعده‌ها که عنوان کردید دولت تدبیر و امید مردم را از درآمد سرشار می‌کند، اکنون دست مردم به سوی دولت دراز است یا دست دولت به سوی مردم؟!

ای کاش آقایان و وزرا، وضعیت امروز را حس کرده و افزایش گرانی‌ها که از سکه و ارز تا میوه و گوشت را در زندگی خود لمس می‌کردند و فکری به حال این روزهای جامعه و زندگی مردمی که به آن‌ها رای داده‌اند و از وضعیت موجود خسته شده‌اند را در نظر می‌گرفتند. کاش باور کنند مسئولان که مسئله‌ٔ اقتصاد خیلی مهم است.

آقایان دولت و مسئول و صد البته همینطور آقایان «ضامن روحانی» مردم یادشان نمی‌رود شما چه وعده‌هایی دادید و برای رای چه‌ها کردید و به خاطر می‌سپارند کدام را عمل کردید و کدام فقط شعار بود و شعار...

در پایان شاید این بخش از صحبت‌های رهبر انقلاب را بتوان به خیلی‌ها گوشزد کرد و یادآوری کرد، آنجا که فرمودند: «من به نامزدهای گوناگون عرض می‌کنم جوری حرف بزنید که اگر در خرداد سال آینده نوار امروز شما را جلوی خودتان گذاشتند یا پخش کردند، شرمنده نشوید؛ جوری وعده بدهید که اگر چنانچه آن وعده را بعداً به رخ شما کشیدند، مجبور نباشید تقصیر را گردن این و آن بگذارید که نگذاشتند، نشد. کاری را که میتوانید انجام دهید، وعده بدهید.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۷۱۶۱۳۱۲:۳۱:۱۵ ۱۳۹۷/۷/۸
وقتی برای کنسرت و چندتا آزادی دم دستی رای بدهید نتیجه اش میشود همین
ناشناس۵۷۱۶۹۴۱۲:۵۲:۵۰ ۱۳۹۷/۷/۸
با همین گفتمان « بزن و برقص» ۳۰ ساله که کارگزاران و مشارکتی ها حاکم اند... زنگنه از سال ۶۸ وزیره! فقط احمدی نژاد ۴ سال این حلقه رو شکست که پدرش رو در اوردند...
ناشناس۵۷۱۷۸۳۱۳:۱۸:۰۱ ۱۳۹۷/۷/۸
دقیقا
ناشناس۵۷۳۷۶۰۱۱:۲۷:۲۸ ۱۳۹۷/۷/۹
چقدر برای من افتخار آمیز است بگویم به جای توکل به وعده های روحانی به خدا تکیه کردم و به او رای ندادم و خدا شاهد است وضع زندگیم خیلی بهتر از قبل از دوران روحانی شده است فقط خدا
ناشناس۵۷۱۸۴۲۱۳:۳۶:۵۰ ۱۳۹۷/۷/۸
دقیقا، همونهایی که اول انقلاب بدترین تندرویها را میکردند و از دیوار سفارت بالا میرفتند، حالا دنبال برجام و تصویب FATF هستند
ناشناس۵۷۱۹۶۱۱۴:۱۷:۰۹ ۱۳۹۷/۷/۸
بله چون به اشتباه خود پی برده اند وسعی در جبران آن دارند این که بر اشتباه خود که هزینه های بسیار به دنبال دارد بمانی نهایت خودرای بودن است !
ناشناس۵۷۲۲۹۸۱۶:۱۷:۰۹ ۱۳۹۷/۷/۸
به اشتباه خود پی نبردند بلکه راه سواری بر مردم و فریب افکار عمومی رو اینطور می بینند
ناشناس۵۷۳۱۶۹۰۰:۰۲:۴۶ ۱۳۹۷/۷/۹
(دولت هیچ کاری نمیکنه دلار شده 19 توروم 200 درصد همش تقصیر دولت و امریکاس) ودلارهایش را شمرده و زیر بالشتش جاساز میکند از ماست که بر ماست هموطن نخر به والله اتفاقی نمی افتد
جواد۵۷۲۶۹۳۱۹:۱۷:۱۵ ۱۳۹۷/۷/۸
چون زندگی اشرافی، روحیه انقلابی را نابود میکنه
ناشناس۵۷۲۶۹۷۱۹:۱۸:۰۳ ۱۳۹۷/۷/۸
ان زمان از آن طرف بام افتادند الان اینور بام میوفتند
نورا۵۷۳۱۴۵۲۳:۴۰:۱۹ ۱۳۹۷/۷/۸
اگر مرد هستن بگن ما اشتباه کردیم
ناشناس۵۷۳۱۶۴۲۳:۵۸:۵۲ ۱۳۹۷/۷/۸
برای اینکه سر عقل امده اند.
ناشناس۵۷۳۴۵۵۰۸:۵۸:۰۳ ۱۳۹۷/۷/۹
حالا همونها شدن اصلاحطلب
توحید۵۷۱۸۸۶۱۳:۵۲:۳۸ ۱۳۹۷/۷/۸
مشکل کشور دولت سایه است دستهای پنهان قدرت سایه
ناشناس۵۷۲۱۲۲۱۵:۱۹:۵۰ ۱۳۹۷/۷/۸
در انگلستان هم دولت سایه داریم حتی این دولت کابینه ای هم برای خودش دارد اما دولت مستقر انگلیس هیچگاه برعرضگی خودش را تقصیر رقیب نمی اندازد
ناشناس۵۷۲۱۲۸۱۵:۲۱:۱۴ ۱۳۹۷/۷/۸
این حرفها دیگه خریدار نداره و فقط برای فرار از پاسخگویی هستش
ناشناس۵۷۳۳۵۴۰۸:۱۶:۰۳ ۱۳۹۷/۷/۹
کلا سایه بازی
ناشناس۵۷۳۶۷۰۱۰:۲۹:۱۲ ۱۳۹۷/۷/۹
هر کی معتقده دولت در سایه داریم بیخود می کنه کاندیدا می شه یا مسوولیت قبول می کنه
ناشناس۵۷۴۹۹۹۲۲:۵۱:۱۲ ۱۳۹۷/۷/۹
دایم در توهمید حتی از سایه خودتان
ناشناس۵۷۲۱۱۹۱۵:۱۸:۵۰ ۱۳۹۷/۷/۸
نه تنها زنگه بلکه آخوندی، جهانگیری، نوبخت، شریعتمداری و ....دائم مسئولیت داشته اند اما کو پیشرفتها؟
ناشناس۵۷۲۷۳۱۱۹:۴۶:۲۸ ۱۳۹۷/۷/۸
این صحبت ها برای این بود که خرش از پل بگذره که گذشت.
ناشناس۵۷۳۰۷۸۲۲:۵۶:۱۷ ۱۳۹۷/۷/۸
عالی بعضیها خوب تحلیل می کنند
ناشناس۵۷۲۱۲۴۱۵:۲۰:۴۲ ۱۳۹۷/۷/۸
هر حرف و تهمتی که در انتخابات سال 1392 و سال 1396 به رقیبان خود زدند همان بلاها را ده برابر خودشان سر این کشور آوردند
ناشناس۵۷۲۳۶۵۱۶:۴۲:۲۴ ۱۳۹۷/۷/۸
شما واسه چی رای میدی ؟
ناشناس۵۷۲۴۱۵۱۶:۵۸:۰۲ ۱۳۹۷/۷/۸
ایشون و برادرشون این همه ثروت چند هزار میلیاردی را از کجا اوردند
ناشناس۵۷۲۴۹۷۱۷:۳۲:۲۴ ۱۳۹۷/۷/۸
دولت به صورت عمدی قیمت دلار را بالا برده برای اهدافی خاص . دولت معیشت مردم را گروگان گرفته برای اهدافی خاص و ایجاد اشوب در کشور و موج سواری .باید روحانی استیضاح شود و اداره کشور را به یک تیم نخبه و اقتصاد دان واگذار کرد .
ناشناس۵۷۲۵۸۷۱۸:۱۹:۳۵ ۱۳۹۷/۷/۸
فقط جهانگیری باید یادش باشه؟؟؟
ناشناس۵۷۲۶۰۵۱۸:۳۲:۱۲ ۱۳۹۷/۷/۸
اتفاقا ریشه بسیاری از مشکلات ما همین کمبود آزادیهای به قول شما دم دستی است. مشکلاتی مثل فرار مغزها، مهاجرت گسترده، سفر زیاد به خارج از کشور، عدم بکارگیری نخبگان در کارها، رانت حاصل از خودی و غیرخودی شدن، خصوصی نشدن اقتصاد و ..!
ناشناس۵۷۲۶۸۴۱۹:۱۳:۴۷ ۱۳۹۷/۷/۸
آقای جهانگیری اگر یادتان نیست و اگر برخی خودشان را به یادمان نیستی می‌زنند ،مردم یادشان هست که برادر شما بدلیل اتهامات مالی با وثیقه چند سال است آزاد است چرا به اتهاماتش رسیدگی نمی‌شود مگر اتهام رانت پذیر است
ناشناس۵۷۲۷۴۷۱۹:۵۴:۱۰ ۱۳۹۷/۷/۸
قشنگ از اینکه جهانگیری محبوب هست دارین میسوزید
ناشناس۵۷۶۹۸۰۰۰:۴۲:۰۹ ۱۳۹۷/۷/۱۱
همون محبوب خودته وگرنه بقیه که سایه ش رو با تیر میزنن
ناشناس۵۷۳۳۵۲۰۸:۱۴:۲۸ ۱۳۹۷/۷/۹
همونم شعار بود
ناشناس۵۷۷۲۱۳۰۹:۰۳:۴۴ ۱۳۹۷/۷/۱۱
وقتی این نظریات را می خوانم فشار بسیاری را تحمل می کنم چرا کسی باید فکر کنه که برای کنسرت پای صندوق رای رفتیم ؟این چه نظری هست که دایما هم تکرار می کنند ؟من برای اینده برای معیشت برای ارتباط با دنیا رفتم رای دادم چرا انصاف ندارید ؟
جواد۵۷۱۶۱۵۱۲:۳۲:۰۴ ۱۳۹۷/۷/۸
ای کاش هرگز خود شیفته نشویم.
ناشناس۵۷۲۷۵۰۱۹:۵۵:۰۶ ۱۳۹۷/۷/۸
آقای اسحاق جهانگیری و اکثر وزرا خود شیفته نبوده و کارنامه موفق ایشان پاسخگوی جواب ها هست...
ناشناس۵۷۶۹۸۱۰۰:۴۲:۴۷ ۱۳۹۷/۷/۱۱
آخی . کی از خواب بیدار شدی ؟
ناشناس۵۷۱۶۳۶۱۲:۳۷:۲۷ ۱۳۹۷/۷/۸
آقای جهانگیری همه ی اینها به کنار در بین مردم شنیده شده که دولت از بعضی گرانیها سود میبرد. لطفا اقدام جهادی انجام دهید و از کسی ترس و واهمه نداشته باشید.
ناشناس۵۷۱۶۹۶۱۲:۵۲:۵۳ ۱۳۹۷/۷/۸
یعنی فکر می‌کنی اینا می‌فهمند جهادی کار کردن یعنی چه؟
ناشناس۵۷۳۶۰۲۱۰:۰۱:۱۴ ۱۳۹۷/۷/۹
اقدام جهادی ،جهانگیری،روحانی؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۵۷۴۵۲۴۱۶:۵۸:۴۹ ۱۳۹۷/۷/۹
بابا ایوالله به ابن همه امید .... از این جماعت ...
ناشناس۵۷۱۶۳۹۱۲:۳۷:۳۷ ۱۳۹۷/۷/۸
آقا جدی من فکر می کنم قضایا از دست دولت هم در رفته واقعا نمی تونه کنترلش کنه!!آخه مگه میشه
ناشناس۵۷۲۱۲۹۱۵:۲۱:۱۸ ۱۳۹۷/۷/۸
اگر خودتو بزنی به خواب آره میشه...
ناشناس۵۷۱۶۴۳۱۲:۳۸:۰۴ ۱۳۹۷/۷/۸
اگر کشور درست بود اولا جهانگیری نباید مسئولیت یک طبقه از یک وزارت را داشت و تا به حال باید ده بار خودش استعفا داده بود
ناشناس۵۷۱۶۴۶۱۲:۳۸:۳۸ ۱۳۹۷/۷/۸
عمرا اگه یادشون باشه و مهم باشه
ناشناس۵۷۲۵۴۴۱۷:۵۴:۲۴ ۱۳۹۷/۷/۸
سرعت تغییرات انقدر زیاده که کسی هیچی از روز قبلش یادش نیست چه برسه چند سال پیش
ناشناس۵۷۲۸۵۲۲۰:۳۷:۳۰ ۱۳۹۷/۷/۸
ولی به نظرم این حرفشون درسته که کاری کردن که مردم به 45 تومن دیگه نیازی ندارن. آخه 45تومن دیگه بود و نبودش فرقی نداره.
ناشناس۵۷۱۶۴۹۱۲:۳۹:۳۳ ۱۳۹۷/۷/۸
عزیزان کار از ریشه خرابه همتون باعث و بانی این مشکلات هستید از نویسنده نماینده مجلس و وزیر و دولت و......
ناشناس۵۷۱۶۵۳۱۲:۴۰:۰۸ ۱۳۹۷/۷/۸
متاسفانه آن جملات را چه کوبنده وتحقیر کننده بیان می کرد.
سعادتی۵۷۱۶۵۹۱۲:۴۱:۴۲ ۱۳۹۷/۷/۸
همین الان اینترنت جسنجو کنید برای مداخله و مدیریت بازار ارز و سکه در 6 ما گذشته کلی دلسوزان راه حل و پیشنهاد داده اند .....ولی دریغ ااز یک اقدام یا پاسخ کارشناسی مبنی بر رد آنها از بانک مرکزی و دولت نیست انگار دغدغه ای ندارند بقیه الکی جوش میزنن....
ناشناس۵۷۱۶۶۱۱۲:۴۱:۵۲ ۱۳۹۷/۷/۸
همه ان چه که با عملیات جنگ روانی و بستر کانال های ضد انقلاب تلگرام، به رییسی نسبت می دادند ، به سر خودشان امد!! دلار ۵ ۱هزارتومانی تورم ۲۰۰ درصدی سکه ۵ میلیونی قیمت های لحظه ای فقط خوش خوشان سلبریتی هاست که فستیوالشون به راهه!!
ناشناس۵۷۲۱۸۱۱۵:۳۳:۱۴ ۱۳۹۷/۷/۸
بانک مرکز رسما تورم شهریور امسال را نسبت به پارسال 13.5 درصد اعلام کرده ؟!!!!! انصافا جوک ساله
ناشناس۵۷۱۶۶۲۱۲:۴۲:۳۳ ۱۳۹۷/۷/۸
تا وقتی که به مشکلات مردم جناحی نگاه کنید قصه همین است. تا وقتی عدالت و قانون را سلیقه ای اجرا کنیم چیزی تغییر نمیکند که بدتر هم میشود
ناشناس۵۷۱۶۶۳۱۲:۴۳:۰۷ ۱۳۹۷/۷/۸
کنسرت و بزن و برقص و ورود زنان به ورزشگاه ، جای نون و اب و برق رو گرفت ..شد این وضعیت ..
ناشناس۵۷۱۶۷۳۱۲:۴۵:۴۴ ۱۳۹۷/۷/۸
ایافریب مردم جرم نیست
شاهرخ۵۷۱۶۷۸۱۲:۴۷:۰۰ ۱۳۹۷/۷/۸
سوای حرفهای تبلیغاتی زمان انتخابات که قطعا باید جوابگو باشن.....باید باور کرد دولت یکپارچه نیست...... مثلا همین داستان 20میلیاردی فروش ارز پتروشیمی ها که دولت موظف شون کرده بود بیارنش تو سامانه...... حالا باید قبول کرد یا دولت نمی خواد ویا زورش نمی رسه.....بزرگترین ایراد دولت سکوت هست و سکوت....مگه میشه تو این شرایط و اخبار همه ارگانها کر و کور و لال و خواب باشن که این حجم عظیم ارز بره و هیچ اتفاقی نیافته و کسی پاسخگو نباشه؟؟؟؟؟؟؟
علی۵۷۲۰۹۸۱۵:۱۰:۳۳ ۱۳۹۷/۷/۸
گیرم که حرف شما درست باشه اگه نمی تواند مدیریت کند استعفابده
هدایت۵۷۱۶۸۲۱۲:۴۸:۲۶ ۱۳۹۷/۷/۸
وقتی از ترس چیزی به (دروغگویی) پناه ببرید . او همان بلا یا بدترش را بر سرتان خواهد آورد
ناشناس۵۷۱۷۰۹۱۲:۵۷:۴۹ ۱۳۹۷/۷/۸
آقای جهانگیری شما فرمانده اقتصاد مقاومتی هستید؟
محسن۵۷۲۰۶۷۱۴:۵۷:۳۴ ۱۳۹۷/۷/۸
رهبری گفتن با دستمال کثیف نمیشه شیشه رو پاک کرد.حالا منظورشون رو می فهمم.
ناشناس۵۷۲۵۹۲۱۸:۲۴:۱۲ ۱۳۹۷/۷/۸
سرباز صفر هم نیست.
ناشناس۵۷۱۷۱۰۱۲:۵۸:۰۷ ۱۳۹۷/۷/۸
مردم دارن له میشن!و مجلس بی بخار ما هنوز در پی سوال کردن یا نکردنه!!!!!آقا باید محاکمه بشه دولت فعلی و شخص روحانی وجهانگیری!استیضاح بشن..
ناشناس۵۷۱۷۳۴۱۳:۰۴:۴۲ ۱۳۹۷/۷/۸
از قدیم گفتند: دروغگو فراموشکار است.
سید۵۷۱۷۴۱۱۳:۰۶:۰۷ ۱۳۹۷/۷/۸
حالا تو دوران انتخابات هر کسی یه چیزی میگه ، دلیل نداره بهش عمل کنه ، شما هم چه انتظاراتی دارید ها . مگه آدم سر حرف و قولش وای میسته ؟ ما که ندیدم !!!
ناشناس۵۷۱۷۴۹۱۳:۰۷:۳۵ ۱۳۹۷/۷/۸
علی برکت الله
ناشناس۵۷۱۷۵۶۱۳:۰۹:۱۲ ۱۳۹۷/۷/۸
چقدر گفتیم «نه به وضعیت موجود»
ناشناس۵۷۱۷۶۱۱۳:۰۹:۴۵ ۱۳۹۷/۷/۸
خدا ازتون نگذره که همه برنامه ها ، آرزوها و نقشه های مردم رو برای یه زندگی خوب به باد دادین. هر چقدر این بیست سال خدمت صادقانم تلاش کرده بوده که فردای پیری به دردم بخوره و آینده خودم و بچه هام رو دود کردین و فرستادین به هوا. ده ها میلیون نفر مثل من فقط دارن با تعجب از بین رفتن همه زندگیشون رو نگاه میکنن.
ناشناس۵۷۱۷۶۸۱۳:۱۲:۲۳ ۱۳۹۷/۷/۸
امام می فرمود: تزکیه قبل از مسولیت. کاش به نظریات امام عمل می شد
ناشناس۵۷۱۷۷۳۱۳:۱۵:۴۱ ۱۳۹۷/۷/۸
تمام این داستانها کار خود دولته -افزایش قیمت دلار-نابسامان کردن بازار طلا-خودروو ... امان از سیاست که پدرو مادر نمی شناسه
ناشناس۵۷۱۸۳۲۱۳:۳۴:۵۵ ۱۳۹۷/۷/۸
به عنوا کسی که طرفدار جریان اصلاحات هستم، میگم که ایشون همه رشته های اصلاح طلبی رو برای انتخابات و کشور خراب کردند با عملکردشون و حرفاشون
ناشناس۵۷۱۸۷۴۱۳:۴۸:۱۵ ۱۳۹۷/۷/۸
لعنت الله علی قوم الظالمین
رضا۵۷۱۹۱۴۱۴:۰۱:۴۸ ۱۳۹۷/۷/۸
در اینکه عملکرد اقتصادی دولت خوب نبوده تردیدی نیست ، ولی به یقین اگر همین الان انتخابات برگزار شود ، کسانی که به روحانی رای داده اند ، به رییسی رای نخواهند داد . آنها اصلا رای نخواهند داد !!
ناشناس۵۷۱۹۲۴۱۴:۰۵:۵۰ ۱۳۹۷/۷/۸
همه میدونند که این نابسامانیها کار خود دولته. درآمد و کسری بودجه رو جبران کرد . دوماهه دیگه دلار رو میارن رو ده تومن. هممون کل میکشیم که دلار ارزون شده . از جهل مردم همیشه دولتها بیشترین استفاده رو میکنند
هوشیار۵۷۲۰۲۹۱۴:۴۳:۰۸ ۱۳۹۷/۷/۸
فقط کسری بوجه نیست . این دولت از افزایش نرخ ارز هدفهای سیاسی رو دونبال میکنه .FATF
ناشناس۵۷۱۹۴۰۱۴:۱۰:۳۱ ۱۳۹۷/۷/۸
این گرگ سالهاست که با گله آشناست
محمد۵۷۲۰۳۴۱۴:۴۵:۳۶ ۱۳۹۷/۷/۸
چرا یه رییس جمهوری توان و قدرت نداره باید حتما چهارسال سر پست باشه مردم چه گناهی کردن اخه بابا نمیتونی مدیریت کنی برو کنار
ناشناس۵۷۲۰۴۳۱۴:۵۰:۰۲ ۱۳۹۷/۷/۸
شما جریان شناس نیستید اگر بودید دولت رفسنجانی را آنالیز می کردید و دوبار گزیده نمی شدید خود کرده را تدبیر نیست
ناشناس۵۷۲۰۴۶۱۴:۵۱:۵۶ ۱۳۹۷/۷/۸
عاقبت دزدیدن رای مردم این می شه
ناشناس۵۷۲۰۶۵۱۴:۵۷:۰۲ ۱۳۹۷/۷/۸
دعوای دوجناح را شاهد هستیم
ناشناس۵۷۲۰۷۵۱۴:۵۹:۴۳ ۱۳۹۷/۷/۸
در دولت قبل هم دلار 4 برابر شد دولت هم هیچکاری نکرد . مردم مثل شماها فراموش کار هستن
ناشناس۵۷۲۷۳۸۱۹:۵۱:۴۵ ۱۳۹۷/۷/۸
۱۳۰۰ شد ۳۶۰۰ این چهار برابره؟ اون وقت متوقف شد. الان بالای...چند تومنه
ناشناس۵۷۴۰۰۸۱۳:۰۲:۵۲ ۱۳۹۷/۷/۹
باز دولت قبل اشتغال زایی بود جبران میشد الان به اشتغال زدایی تبدیل شده.
محسن۵۷۲۰۷۶۱۵:۰۰:۵۹ ۱۳۹۷/۷/۸
از ماست که بر ماست. نتیجه رای دادن و اعتماد به سرمایه‌داران فریبکار و قدرت‌طلبان همین است
ناشناس۵۷۲۱۲۵۱۵:۲۰:۴۵ ۱۳۹۷/۷/۸
ماهیگیری سیاسی از تحریمها ممنوع .
ناشناس۵۷۲۱۷۳۱۵:۳۱:۳۴ ۱۳۹۷/۷/۸
کنترل قیمت دارو و غذا در این دولت بسیار بهتر از دولت قبل بوده در دولت قبل با افزایش قیمت دلار غذا و دارو چندین برابر شدن
ناشناس۵۷۲۴۵۰۱۷:۱۲:۵۵ ۱۳۹۷/۷/۸
شما در ایران زندگی نمی کنی.
ناشناس۵۷۲۴۶۰۱۷:۱۷:۰۱ ۱۳۹۷/۷/۸
معلومه چند سالی نه داروخانه رفتی نه سوپری!
ناشناس۵۷۲۹۶۶۲۱:۴۸:۲۳ ۱۳۹۷/۷/۸
زمان محمود خان اسپری اسم 10 برابر شد الان ثابت
11111۵۷۲۲۵۷۱۶:۰۴:۴۷ ۱۳۹۷/۷/۸
لعنت به اصلاح طلب
ناشناس۵۷۲۲۷۰۱۶:۰۷:۴۳ ۱۳۹۷/۷/۸
همون موقع مشخص بود دروغ میگه خو مردم باید عبرت بگیرند و لی نم گیرند فریب می خورند از وان گذشته مشکل در کشور ما بی عدالتی عست و همه چیز هم دست دولت نیست
علی۵۷۲۳۲۱۱۶:۲۹:۱۶ ۱۳۹۷/۷/۸
وقتی روحانی میگویدمن میتوانم قیمت ارز را پایین بیاورم یعنی خودش بالا بردهاست اقای تاجگردون همین حرف زد که تکفیرش کردند
ناشناس۵۷۲۳۳۳۱۶:۳۳:۴۱ ۱۳۹۷/۷/۸
جهانگیری:مردم یادتان هست که قیمت ارز لحظه ای بالا می رفت. هدف فقط جمع آوری رای برای روحانی بود والآن هیچ به فکر مردم نیستند.
ناشناس۵۷۲۳۴۵۱۶:۳۶:۲۱ ۱۳۹۷/۷/۸
اصلاح طلبان در عمل خیلی ضعیف کار می کنند ولی خوب حرف می زنند ومردم را سرکار می گذارند
ناشناس۵۷۲۳۷۹۱۶:۴۵:۴۴ ۱۳۹۷/۷/۸
چرا به این بنده خدا گیر داده اید از اول انقلاب هر وعده ای که دادند انجام نشده بگم بگم
ناشناس۵۷۲۴۴۶۱۷:۰۹:۵۷ ۱۳۹۷/۷/۸
برین رای بدین. اینها نمیتوانن مملکت رو اداره کنن. مگه یه دکتر میتونه خلبانی کنه؟ یا یه مهندس جراحی؟
ناشناس۵۷۲۵۰۸۱۷:۳۵:۲۹ ۱۳۹۷/۷/۸
وقتی برای حرف هایی که تابلو بود شعار هست رای بدی همین میشه دیگه
کلید ساز۵۷۲۵۴۰۱۷:۵۳:۵۰ ۱۳۹۷/۷/۸
کلید دولت در باز کردن قفل مشکلات زنگ زده و هندلیه بایستی کلید دیجیتال اونارو باز کنه.
حمید۵۷۲۶۷۵۱۹:۰۹:۴۳ ۱۳۹۷/۷/۸
کاش اینقدر سعه صدر داشتیم وفضا اینقدر خوب بود همه کاندیداهای ریاست جمهوری را در صدا و سیما آورده و نقدی مجددبر وعده ها و حرفهایشان داشتند
ناشناس۵۷۲۷۴۳۱۹:۵۳:۳۳ ۱۳۹۷/۷/۸
مشکل تون دقیقا با جهانگیری چیه و از چی می سوزید؟!
عدالت۵۷۲۷۶۵۲۰:۰۱:۰۹ ۱۳۹۷/۷/۸
شب به شب قوچی از این دهکده کم خواهد شد ماده گرگی دل اگر از سگ چوپان ببرد شیفتگان کدخدا به در بسته خوردند مکرشان به خودشان برگشت
ناشناس۵۷۲۸۰۸۲۰:۲۰:۱۹ ۱۳۹۷/۷/۸
دست از سر این دولت بردارید . این کارهای پوپولیستی ویژه گروهی خاص برای اهدافی خاص
ناشناس۵۷۳۰۱۱۲۲:۱۵:۱۵ ۱۳۹۷/۷/۸
تمام مشگلات مردم از حکومت و دولته همین آقای جهنگیری از فرصت استفاده کرد و دلار را از ۳۲۰۰ به ۲۰۰۰۰ تومان رساند و خودشان را با بیچاره کردن مردم نجات دادند . تمام بدهی های دولت را از جیب مردم پراخت نمودند و خودشان را از این فرصت بوجود آمده نجات دادند
ممد۵۷۳۲۴۸۰۳:۰۲:۵۴ ۱۳۹۷/۷/۹
دولت انقد دروغ های قشنگی میگه که ادم حیفش میاد باور نکنه
ناشناس۵۷۳۴۹۸۰۹:۱۸:۳۱ ۱۳۹۷/۷/۹
آقای جهان گیری یادتان هست چگونه برای جمع کردن رای عوام فریبی کردید. آقای جهانگیری یادمان نخواهد رفت که بی کفایتی مدیران دولت شما چه بلایی بر سر مردم فریب خورده اورد. در تاریخ ایران این بی بی کفایتی ها ماندگار خواهد بود. چیزی شبیه دوره قاجار
ناشناس۵۷۴۰۱۶۱۳:۰۶:۲۷ ۱۳۹۷/۷/۹
آقای جهانگیری تابستون گذشت زمستون فکر کنم حقوق یه ماه رو باید بدیم یک کیلو گوجه بخریم .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین