دهقان: در مواجهه با جنگ اقتصادی آمریکا از گذشته قوی تر هستیم

گروه اقتصادی الف،   3970703106 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بر لزوم تشکیل جبهه اقتصادی متشکل از کشورهای ایران، چین، ترکیه و روسیه برای بی اثر کردن تحریم ها تاکید کرد.

دهقان: در مواجهه با جنگ اقتصادی آمریکا از گذشته قوی تر هستیم

به گزارش خانه ملت، محمد دهقان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 3 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تسلیت ایام اسارت اهل بیت ( ع ) و شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی اخیر به ملت ایران به ویژه مردم اهواز، گفت: به آل سعود و حکام امارات اعلام می کنیم دوران بزن و درو تمام شده و به زودی نتیجه جنایات آنها دامن خودتان را خواهد گرفت.

در مواجهه با جنگ اقتصادی آمریکا از گذشته قوی تر هستیم

نماینده چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم ما در مواجهه با جنگ اقتصادی آمریکا نه تنها از گذشته ضعیف تر نیستیم بلکه همه آمارها و نظرات کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که از گذشته قوی تر هستیم.

آمریکا بیش از تمامی زمان ها در انزوا قرار گرفته است

وی با بیان اینکه آمریکا اکنون بیش از تمامی زمان ها در انزوا قرار گرفته است، ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت های دیپلماسی، جبهه اقتصادی متشکل از کشورهای ایران، چین، ترکیه و روسیه تشکیل دهیم و از طریق مکانیزم‌های پالس بانکی و ارزی مشکل مربوط به تحریم ها را بی اثر کنیم.

ماه‌ها است سفارت‌خانه‌های ما در چین و هند با سرپرست اداره می شوند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه در شرایط فعلی ماه‌ها است که سفارت‌خانه‌های ما در چین و هند که مهمترین شرکای تجاری ما هستند با سرپرست اداره می شوند، تصریح کرد: دیگر نمی خواهیم راجع به بی تدبیری‌های دولت در گره زدن حل مشکلات کشور به مذاکرات هسته‌ای، انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پاره‌کردن یا نکردن برجام توسط رییس جمهور آمریکا، گرفتار کردن کشور در رکود بی سابقه اقتصادی، تعطیلی بخشی از کارخانجات کشور و افزایش نقدینگی بی سابقه از حدود 480 هزار میلیارتومان به 1650هزار میلیارد تومان در 5 سال گذشته سخن بگوییم.

دولت به فوریت نسبت به تغییر و تعویض برخی از وزرا به ویژه وزیر صنعت اقدام کند

دهقانی افزود: متاسفانه بی تدبیری ها در همین چند ماه گذشته در خصوص تصمیمات مربوط به ثبت سفارش ها، تصمیمات ارزی و مربوط به سکه و طلا، خودرو و صادرات و واردات نشان می دهد که دولت باید به فوریت نسبت به تغییر و تعویض برخی از وزرای خود به ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت اقدام کند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری نشست هفته گذشته خود با تعدادی از مدیران کارخانجات با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، گفت: برخی از این افراد معتقد بودند آنها را آمریکا تحریم نکرده بلکه وزرات نفت و دولت تحریم کرده است؛ در این چند ماه گذشته یا مواد پتروشیمی را به صورت خام به خارج صادر کردند یا اینکه از طریق بورس آن را به دلالان دادند تا پس از احتکار به بیش از 3 برابر قیمت به کارخانجات بفروشند.

وی ادامه داد: در این شرایط تشخیص اینکه باید از صادرات مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات جلوگیری کنیم کار سختی نیست؛ اینکه کاغذ خام را صادر کنند قیمت کارتن به چند برابر افزایش یابد و افزایش قیمت کارتن عملا به افزایش قیمت تمامی کالاها منجر شود تشخیص آن کار دشواری نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: اینکه آهن 1700 تومان به کارخانجات فروخته شود اما در بازار به بیش از 6 هزار تومان به فروش برسد و دلالان رانت این خرید و فروش را بخورند تشخیص آن کار سختی نیست.

اقدامی در مورد تعویض تیم اقتصادی دولت صورت نگرفته است

دهقان یادآور شد: تاکنون مجلس شورای اسلامی دو بار با حدود 200 امضا از آقای روحانی تقاضا کردند که تیم و وزرای اقتصادی را عوض کند اما متاسفانه اقدامی صورت نداده است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از آقایان زنگنه، آخوندی و به ویژه شریعتمداری می خواهیم شما که در این 5 سال نتوانستید وظیفه خود را در هدایت نقدینگی انجام دهید باید فکری به حال خودتان کنید.

قوه قضائیه کسانی که اموال عمومی را تضییع کردند را تحت تعقیب قرار دهد

وی یادآور شد: از قوه قضائیه می خواهیم بر اساس ماده 290 آیین دادرسی کیفری و ماده 598 قانون مجازات اسلامی کسانی که اموال عمومی را تضییع کردند را تحت تعقیب قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه در هفته‌های گذشته طرح مبارزه با فساد اقتصادی از دستور کار مجلس خارج شد و نمایندگان به طرح شفافیت هم رای ندادند، تصریح کرد: اینکه جمعی از همکاران به ویژه هیات رییسه مرتب بر تصویب کنوانسیون‌های دیکته شده توسط FATF تاکید نمایند که همه مبادلات مالی ما برای بیگانگان شفاف شود اما در برابر شفافیت اطلاعات مالی در داخل کشور مقاومت می‌کنند جای تعجب دارد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، افزود: طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی که در هفته‌های گذشته از دستور کار مجلس خارج شد در مورد تشکیل دادسراها و دادگاه‌های تخصصی برای برخورد تخصصی با مفسدان اقتصادی و همچنین اعاده اموال نامشروع مسئولان بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۶۲۳۲۹۱۲:۲۷:۴۱ ۱۳۹۷/۷/۳
شما قوی تر هستید یا مردم در مواجهه با تحریم ها ؟!
میلاد حمیدی۵۶۲۵۷۳۱۴:۲۲:۲۰ ۱۳۹۷/۷/۳
قوی تر نشدیم فقط مسئولین جسورتر شدن. اینها فکر میکنن جسارت قدرته
علی۵۶۲۳۳۱۱۲:۲۸:۱۰ ۱۳۹۷/۷/۳
آره خب قویتر هستیم. دفعه قبل دلار سه برابر شد الان 5 برابر. تورم 200 درصد قبلی در مقایسه با تورم 400 درصد فعلی. خب معلومه 400 از 200 بزرگتره پس قویتر شدیم.
ناشناس۵۶۲۳۴۰۱۲:۳۰:۵۶ ۱۳۹۷/۷/۳
شاید شما و خانواده تان قویتر شده اید ولی مردم در حال له شدن هستند.
ناشناس۵۶۲۴۰۰۱۳:۰۰:۴۸ ۱۳۹۷/۷/۳
نخیر ! درستش اینه که بفرمایید از گذشته بی برنامه تریم : (
ناشناس۵۶۲۴۳۳۱۳:۱۳:۱۴ ۱۳۹۷/۷/۳
پس چرا هر روز و هر ساعت ارزش پول ملی سقوط می کنه؟!! آقای دهقان؟ یقینا این اظهار نظر ناشی از درآمد نجومی و بی اطلاعی از اقتصاد و بازار است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین