ناکامی تمام عیار والیبال در رقابت های قهرمانی جهان 2018 هر سال دریغ از پارسال/ سقوط و دیگر هیچ!

گروه ورزشی الف،   3970702006 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

تیم ملی والیبال ایران که در دوره گذشته رقابت‌های قهرمانی جهان عنوان ششمی را کسب کرده بود، امسال نتوانست توقعات را برآورده کند.

 هر سال دریغ از پارسال/ سقوط و دیگر هیچ!

به گزارش فارس،  تیم ملی والیبال ایران پیش از حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان در بازی‌های آسیایی اندونزی درخشید و توانست بدون حتی یک ست باخته بر تیم‌های پاکستان، مغولستان، قطر و... غلبه کند و مدال طلا را کسب کند. ملی‌پوشان پس از این مسابقات به تهران برگشتند و بعد از چند روز استراحت راهی اسلوونی شدند.

ایگور کولاکوویچ به خوبی می‌دانست که ایران در دوره گذشته عنوان ارزشمند ششمی را کسب کرد و حالا بدون شک توقعات حداقل در حد تکرار همین نتیجه بود. ایران در دوره گذشته رقابت‌ها پنجمین حضور خود در مسابقات قهرمانی جهان را تجربه کرد. بهترین رتبه ایران در ادوار گذشته این رقابت‌ها جایگاه نوزدهمی بود که در دوره گذشته 13 پله صعود در این رقابت‌ها داشت و عنوان ششمی را به دست آورد، اما این بار دیگر خبری از درخشش، معجزه و شگفتی نبود ایران نتوانست به جمع 6 تیم برتر راه پیدا کند.

بهترین عنوان به دست آمده ایران برای رقابت‌های قهرمانی جهان در سال 2014 با اسلوبودان کواچ و رتبه ششمی بود، اما پیش از اعزام تیم ملی والیبال ایران به رقابت های سال 2018 احمد ضیایی، رئیس فدراسیون والیبال گفته بود که تضمینی برای تکرار این نتیجه وجود ندارد. 

بلندقامتان والیبال ایران در این دوره از مسابقات شروع نسبتاً خوبی داشتند، اما هرچه پیش رفتند افت کردند. تیم ملی والیبال ایران در مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی جهان توانست با کسب 4 پیروزی برابر تیم‌های پورتوریکو، بلغارستان، کوبا و فنلاند و یک شکست مقابل لهستان و کسب 11 امتیاز در جایگاه دوم گروه D قرار گرفت و راهی مرحله دوم شد. شاگردان ایگور کولاکوویچ در این مرحله به ترتیب با بلغارستان، کانادا و آمریکا روبرو شدند و در هر سه دیدار نتیجه را به حریفان خود واگذار کردند تا حتی رویای تکرار عنوان ششمی هم نقش بر آب شود و در وصف آن می‌توان از ضرب‌المثل «هر سال دریغ از پارسال» استفاده کرد.

پیش از این ایگور کولاکوویچ تلاش کرده بود تا چند بازیکن از رده نوجوانان به تیم ملی تزریق کند و گاهی هم از آنها استفاده کرد؛ با این شرایط حالا او احتمالاً تقصیر را از سر خود باز می‌کند و جوانگرایی را بهانه‌ای برای این ناکامی خواهد دانست. در این بین بدون شک برنامه‌ریزی اشتباه مسئولان فدراسیون و ناکارآمدی آنها هم بیش از پیش به چشم خواهد آمد. به عنوان مثال در جایی که تیم دوم و یا حتی سوم ایران هم می‌توانست در بازی‌های آسیایی حضور پیدا کرده و مدال طلا را کسب کند فدراسیون‌نشین‌ها نتوانستند به کمیته ملی المپیک برای کسب مدال طلا تضمین دهند و در نهایت تیم اصلی ایران به اندونزی رفت و در مسابقاتی حضور پیدا کرد که ره‌آوردی جز خستگی برای آنها نداشت.

به هر حال ماحصل عملکرد تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان 2018 چیزی جز سقوط نبود و حالا باید منتظر ماند و دید که آقای رئیس چه تدبیری برای متحول کردن حال تیم ملی دارد هرچند که احتمال دارد آنها با سیاست خاصی نگاه‌ها را به سمت لیگ برتر و آغاز این مسابقات بچرخانند و ناکامی بزرگ در رقابت‌های قهرمانی جهان را به دست فراموشی بسپارند.

هنوز به یاد داریم که پیش از این بسیاری از کارشناسان و اهالی والیبال گفته بودند که کولاکوویچ، ضیایی و همکارانش باید بدانند که اگر تیم ملی با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده نتواند حداقل عنوان ششمی را کسب تکرار کند، باید به فکر خداحافظی باشد، به ویژه اینکه نام احمد ضیایی در لیست مدیران بازنشسته هم حضور داشت و صحبت‌هایی درمورد پایان دوران ریاست وی در فدراسیون والیبال هم مطرح شده است.

حالا با ابلاغ قانون منع بکارگیری و شرایطی که پیش آمده است باید دید که وزارت ورزش و جوانان چه برنامه‌ای برای فدراسیون والیبال دارد. به نظر می‌رسد فدراسیون والیبال نیازمند تزریق خون تازه‌ای است؛ خونی که مدت زیادی از تغییر آن نمی‌گذرد، اما دستاوردی جز سقوط نداشته است.

دیدگاه کاربران

مثبت نگر۵۶۰۳۳۵۰۷:۲۳:۰۲ ۱۳۹۷/۷/۲
بی انگیزگی عامل سقوط والیبال ایران شد
ناشناس۵۶۰۵۴۹۱۰:۱۸:۰۷ ۱۳۹۷/۷/۲
وقتی ولاسکو والیبال ایران رو به سطح واقعی جهانی رسوند و همه تیمهای بزرگ رو توی خونه خودشون مغلوب کرد ، یک فشار سیاسی وارد شد تا ایشون از والیبال ایران بره . یعنی دقیقا بعد از شکست امریکا در خونه خودش مقابل تیم ملی ایران ، رئیس جمهور آرژانتین رسما درخواست کرد که ولاسکو باید از ایران به تیم ملی آرژانتین منتقل بشه !!! در مقابل این سیاسی کاری مبتذل امریکاییها ، متاسفانه غرور بازیکنهای تیم ملی و ادعای فدراسیون مبنی بر اینکه ما بدون ولاسکو هم میتونیم نتیجه بگیریم ، باعث شد که با رفتن بهترین مربی دنیا موافقت بشه در حالیکه خودش میخواست اینجا بمونه !! الان چند ساله ولاسکو رفته و ما چندین مربی دیگه آوردیم و هر روز بدتر از دیروز . تا زمانی که بازیکنها یاد نگیرن که باید به مربی بزرگ خودشون احترام میذاشتن و فدراسین با شعارهای بچگانه اینهمه شکست رو توجیه نکنه ، والیبال ما از این هم ضعیفتر میشه !
ناشناس۵۶۰۵۵۱۱۰:۱۹:۲۰ ۱۳۹۷/۷/۲
ما هیچ وقت قدر مربیانی که باعث صعود ما میشن رو ندونستیم اگر کی روش رو نگه نداریم تیم فوتبال ما نیز همین راه رو درپیش خواهد گرفت امیدوارم این اتفاق نیفته
میلاد حمیدی۵۶۰۸۸۰۱۳:۳۲:۰۰ ۱۳۹۷/۷/۲
وضعیت تیم والیبالمون شبیه ارزش پولمون سقوط و دیگر هیچ
ناشناس۵۶۰۳۵۵۰۷:۵۹:۲۷ ۱۳۹۷/۷/۲
تیم والیبال ایران نشاط ندارد و متعاقباً پیشرفتی هم ندارد. باید بررسی انجام شود دلایل آن چیست ؟.
ناشناس۵۶۰۵۵۰۱۰:۱۹:۱۳ ۱۳۹۷/۷/۲
بازیکنها فوق العاده ضعیف ، کادر فنی ضعیف ، فدراسیون ضعیف ، کلا تیم دیگه هیچ اعتباری در سطح اول دنیا نداره و تبدیل شده به زنگ تفریح تیم های دیگه
علی۵۶۰۷۵۵۱۲:۳۱:۱۵ ۱۳۹۷/۷/۲
دلایل کاملا معلومه. اول از همه بازیکنان موفق ما دریافتیشان به یک سوم نسبت به قبل از خروج آمریکا از برجام نزول پیدا کرده است، پس هم اکنون یک بازیکن معمولی در لیگهای والیبال داغون دنیا بیشتر از این بازیکنان حرفه ای ما دریافتی دارند. پس همینکه بازم دارند بازی می کنند ممنونیم.
ناشناس۵۶۰۳۸۴۰۸:۰۹:۴۶ ۱۳۹۷/۷/۲
سقوط و دیگر هیچ یعنی چه ؟ چرا این قدر توقع از والیبال دارید . این همان تیمی است که در جاکارتا قهرمان شد . همین که در جمع ده تیم برتر دنیا هستیم خودش افتخار هست . والیبال ما تازه چند سال هست که جون گرفته . ما تا ده سال پیش در اسیا هیچ جایگاهی نداشتیم اما امروز از اسیا جدا شدیم . باید همین برنامه ریزی ها را ادامه داد . الف جان لطفا کمی از کارشناسان واقعی در تحلیل ها استفاده کن
ناشناس۵۶۰۵۵۵۱۰:۲۲:۱۹ ۱۳۹۷/۷/۲
ما زمان ولاسکو تیم برزیل رو توی برزیل شکست دادیم که رزنده داشت پیرهن خودش رو پاره میکرد . امریکا رو تو امریکا شکست دادیم . ایتالیا رو . همه رو . ولی الان مدتهاست داریم روز به روز ضعیفتر و ابتدایی تر بازی میکنیم . چند سال پیش هیچ تیم آسیایی نمیتونست مقابل ما قرار بگیره ولی الان به ژاپن میبازیم و جلوی تیمهای دیگه با زحمت برنده میشیم . شما یا والیبال رو پیگیری نمیکنی یا زیادی طرفدار این تیم ضعیف و فدراسیون پر اشتباه والیبالی .
ناشناس۵۶۱۲۳۹۱۶:۴۹:۴۶ ۱۳۹۷/۷/۲
اون زمان کواچ بود
رضا۵۶۰۶۶۰۱۱:۱۱:۰۲ ۱۳۹۷/۷/۲
وقتی بخواهی با موتور گازی بوگاتی را بگیری وضع همین می شود.پول می خواهد امکانات می خواهد لیگ حرفه ای می خواهد مربیان طراز اول بدنسازی و ورزشی می خواهد روانشناس می خواهد مسئول استعداد یابی می خواهد و در پایان یک مدیریت جامع کارامد حرفه ای می خواهد چند درصد این پکیج را ما داریم؟
ناشناس۵۶۰۶۶۸۱۱:۱۷:۲۶ ۱۳۹۷/۷/۲
دقیقا واسه نتایج افتضاح فوتبال چه که نمیکنندانوقت از والیبال توقع قهرمانی جهان دارند
امین۵۶۰۵۱۲۰۹:۵۰:۰۸ ۱۳۹۷/۷/۲
یادش بخیر سال 92 با هر برد والیبال یادمه تو خوابگاه میگفتن روحانی متشکریم!!! خخخخخخخ
ناشناس۵۶۰۷۱۰۱۱:۵۱:۳۷ ۱۳۹۷/۷/۲
اون زمان نتیجه زحمت قبلیها بود و الان نتیجه فعلیها
ناشناس۵۶۰۵۸۹۱۰:۴۰:۱۲ ۱۳۹۷/۷/۲
1) مربی ضعیف: انتخاب اشتباه بازیکنان، ارنج اشتباه، عدم شناخت از بازیکنان .... 2) بازیکنان بی انگیزه: ضعف در سرویس، دفاع روی تور .... 3) بازیکنان بی روحیه: یک لبخند بر روی لب هیچکدام از بازیکنان نبود.
ناشناس۵۶۰۶۰۱۱۰:۴۵:۱۸ ۱۳۹۷/۷/۲
متاسفانه شاهد ظهور علی دایی های والیبالی هستیم
ناشناس۵۶۰۶۲۷۱۰:۵۶:۴۰ ۱۳۹۷/۷/۲
مربی به درد نمی خوره. قبلی تنها ایرادش این بود که به زمان استراحت برای زمانی که تیم امتیاز از دست میداد اعتقاد نداشت. این یکی همون مشکل رو که داره هیچ چند تا ایراد دیگه هم داره
ناشناس۵۶۰۶۴۹۱۱:۰۶:۳۷ ۱۳۹۷/۷/۲
عامل مشکلات تیم پاسور تیمه
ناشناس۵۶۰۶۵۸۱۱:۱۰:۰۲ ۱۳۹۷/۷/۲
اتفاقا ریال ایران که در سال گذشته هم در مقام 3500 ایستاده بود امسال با یازده هزارو پانصد پله سقوط به مقام 15000 دست یافت . همه چیزمون باید به هم بیاد عزیز دل برادر
ناشناس۵۶۰۶۸۹۱۱:۳۴:۵۲ ۱۳۹۷/۷/۲
معروف را بندازین بیرون و بذارین جوونها بیان
ناشناس۵۶۰۷۸۹۱۲:۴۶:۳۳ ۱۳۹۷/۷/۲
ماپاسورهای خیلی خوبی تولیگ داریم که ازالان معروف بهترندمانندصالح افزون من نمی دونم چرااین دودوست دیرین معروف وعبادی پورهرچه اشتباه داشته باشندنبایدازارنج کنارباشندوهمه کارهتیم نه مربی بلکه معروفه بابااین بازیکن سالاری چیه آخه
ناشناس۵۶۰۹۵۲۱۴:۱۴:۰۸ ۱۳۹۷/۷/۲
مگه چیزی مونده که اسلاحتلبا نابودش نکرده باشن که ورزش دومیش باشه؟
ناشناس۵۶۱۰۱۵۱۴:۴۰:۰۶ ۱۳۹۷/۷/۲
باید انصاف داشته باشیم. نباید از طلای بازیهای آسیایی بگذریم بچه ها خسته بودند ولی زحمتشون رو کشیدند معروف بی نظیر است. تغییر بازیکن زیاد داشتیم.
ف.خ۵۶۱۰۲۶۱۴:۴۵:۲۶ ۱۳۹۷/۷/۲
روحیه بیشتر افرادملت از جمله ورزشکاران ضعیف شده است.
ناشناس۵۶۱۱۰۳۱۵:۲۳:۰۲ ۱۳۹۷/۷/۲
هر سال دریغ از پارسال در همه ضمینه هاا خودرو ساختمان کار درامد ورزش .......
ناشناس۵۶۱۲۰۹۱۶:۳۱:۳۳ ۱۳۹۷/۷/۲
واقعا هر سال دریغ از پارسال. تقریبا در هر یک از کامنت ها یک غلط نگارشی فاحش دیده میشه!!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. دور باطلی که تمامی ندارد!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  16. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  17. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  22. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  23. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین