نخستین بار در دو سال پیاپی تیم ملی ایران قهرمان رقابت های کشتی فرنگی جوانان جهان شد

گروه ورزشی الف،   3970629003

تیم ملی کشتی فرنگی با دریافت 4 نشان طلا و 2 نشان برنز به عنوان قهرمانی رقابت های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان در اسلواکی رسید و نخستین بار در دو سال پیاپی عنوان قهرمانی جهان را تصاحب کرد.

تیم ملی ایران قهرمان رقابت های کشتی فرنگی جوانان جهان شد

به گزارش الف به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان روزهای 26 تا 28 شهریورماه در شهر ترناوا کشور اسلواکی برگزار شد و در پایان تیم ایران با کسب 4 مدال طلای پویا ناصرپور، امین کاویانی نژاد، محمد هادی ساروی و امین میرزازاده در اوزان 55، 72، 87 و 130 کیلوگرم و 2 مدال برنز علیرضا نجاتی و یوسف حسینوند در اوزان 60 و 67 کیلوگرم با کسب 136 امتیاز بعنوان قهرمانی رسید و از عنوان قهرمانی خود در سال گذشته نیز دفاع کرد. پس از تیم ایران تیم روسیه با 131 امتیاز دوم شد و ارمنستان با 83 امتیاز به عنوان سوم رسید.
سال گذشته و در رقابت های جهانی فنلاند تیم ایران با کسب 3 مدال طلا، یک نقره و یک برنز برای نخستین بار قهرمان جهان شده بود.

نتایج کشتی گیران کشورمان در این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا ناصرپور در دور اول با نتیجه 8  بر صفر از سد راماز سیلاگاوا از گرجستان گذشت. وی در دور بعد مقابل امین  سفرشایف دارنده مدال برنز جوانان جهان از روسیه با نتیجه 7 بر صفر پیروز شد. ناصر پور در دور سوم با نتیجه 5 بر 4 از سد فلورین تیتا دارنده مدال برنز زیر 23 سال اروپا از رومانی گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 7 بر یک نورتاجین کریمبردی اولوا از قرقیزستان را با نتیجه 7 بر یک از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار تیگران میناسیان قهرمان جوانان اروپا از ارمنستان را با نتیجه 9 بر 4 از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 60 کیلوگرم علیرضا نجاتی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل ایوو ایلیف از بلغارستان با نتیجه 10 بر صفر و ضربه فنی به پیروزی رسید وی در دور سوم مقابل آندرج گاینس از آلمان با نتیجه 9 بر صفر به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نجاتی در این مرحله در حالی که با نتیجه 4 بر 4 و با ضربه فنی مقابل ویجی از هند شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار ایهور کوروچکین از اوکراین را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۶۳ کیلوگرم بهرام معروف خانی در دور اول مقابل حسن محمد دارنده مدال برنز جوانان جهان از مصر با نتیجه 5 بر 2 مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال وی به گروه بازنده ها رفت. معروف خانی در این گروه در مصاف با لری ابولادزه از گرجستان با نتیجه 5 بر 3 شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت و پانزدهم شد.

در وزن 67 کیلوگرم یوسف حسینوند در دور نخست مقابل محمود بخشیلوف از ازبکستان با نتیجه 5 بر 3 مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، وی به گروه بازنده ها رفت. حسینوند در این گروه ابتدا مری بکینوف از قزاقستان را با نتیجه 9 بر صفر مغلوب کرد و در کشتی بعد با نتیجه 5 بر صفر از سد یون هو هان از کره جنوبی گذشت و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار سید السید از مصر را با نتیجه 11 بر 5 از پیش رو برداشت و صاحب مدا برنز شد.

در وزن 72 کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور اول با نتیجه 8 بر صفر علی جان حسین اف از ازبکستان را شکست داد. وی در دور  بعد مقابل پاول پوکلاویچ از کرواسی با نتیجه 9 بر صفر به برتری دست یافت و در کشتی سوم مقابل آنتونی ساندرز از آلمان با نتیجه 8 بر صفر پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. کاویانی نژاد در این مرحله و برای حضور در دیدار فینال با نتیجه یک بر یک از سد ماگومد یاربیلوف از روسیه گذشت. وی در دیدار پایانی در یک کشتی زیبا با نتیجه 12 بر 2 نیکولوز تچیکایدزه از گرجستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۷ کیلوگرم شاهین عفیفی در دور اول با نتیجه 10 بر یک مغلوب آکژول محموداف قهرمان بزرگسالان آسیا و دارنده مدال نقره بازی های آسیایی 2018  از قرقیزستان شد. و با توجه به شکست کشتی گیر قرقیزستانی مقابل حریف روس، عفیفی از دور رقابت ها کنار رفت و بیست و یکم شد.

در وزن 82 کیلوگرم حسین فروزنده در مبارزه نخست با نتیجه 8 بر 3 این سئوب کیم از کره جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور دوم سانجیت از هند را با نتیجه 6 بر صفر شکست داد. فروزنده در دور سوم مقابل الکساندر کوماروف قهرمان جوانان جهان از روسیه با نتیجه 3 بر 2 مغلوب شد و با توجه به حضور این حریف روس در دیدار فینال، فروزنده به گروه بازنده ها رفت وی در این گروه مقابل ایستوان تاکاس از مجارستان با نتیجه 3 بر 2 مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۸۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور اول تموری تچکاسلیدز قهرمان جوانان اروپا از گرجستان را با نتیجه 10 بر 3 از پیش رو برداشت وی در دور دوم مقابل ایگور یاراشویچ از بلاروس با نتیجه 8 بر 2 به پیروزی رسید. ساروی در دور سوم الکس زوکه دارنده مدال نقره جوانان اروپا از مجارستان را با نتیجه 6 بر یک مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این دیدار با نتیجه 3 بر یک ایلیا ارمولنکو از کشور روسیه را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. ساروی در دیدار فینال مقابل رومان بتسچارت از کشور سوئیس را با نتیجه 5 بر صفر پیروز شد و به مدال طلا دست یافت. 

در وزن 97 کیلوگرم وحید دادخواه در دور اول مقابل ساوولاینن دارنده مدال برنز جوانان جهان و برنز زیر 23 سال اروپا، از فنلاند با نتیجه 5 بر یک مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال وی به گروه بازنده ها رفت. دادخواه در این گروه مقابل آرتور سارگسیان از روسیه با نتیجه 9 بر صفر شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول مقابل فاتح بوزکورت از ترکیه با نتیجه 4 بر یک به پیروزی رسید. وی در دور دوم سرخان ممدوف از آذربایجان را با نتیجه 10 بر یک شکست داد. میرزازاده در دور سوم با نتیجه 2 بر یک فرانز ریچتر دارنده مدال نقره جوانان اروپا از آلمان را مغلوب کرد و به دیدار نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله در یک کشتی زیبا و با نتیجه 9 بر صفر بر بکا ماکاریدزه از گرجستان غلبه کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار داوید اواساپیان از کشور ارمنستان را با نتیجه 5 بر صفر از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد. 

رده بندی انفرادی و تیمی این رقابت ها به شرح زیر است:
55 کیلوگرم: 1- پویا ناصرپور (ایران) 2- تیگران میناسیان (ارمنستان) 3- ویجی (هند) و امین سفرشایف (روسیه) 
60 کیلوگرم: 1- کرم کامل (ترکیه) 2- ویجی (هند) 3- علیرضا نجاتی (ایران) و کازوکی یابه (ژاپن)
63 کیلوگرم: 1- اربول باکایروف (قرقیزستان) 2- حسن احمد محمد (مصر) 3- کریستین وانسزا (مجارستان) و عظمت کایروف (روسیه) ... 15- بهرام معروف خانی (ایران)
67 کیلوگرم: 1- مالخاز آمویان (ارمنستان) 2- محمود بخشیلوف (ازبکستان) 3- یوسف حسینوند (ایران) و پرویز نصیب اف (اوکراین)
72 کیلوگرم: 1- امین کاویانی نژاد (ایران) 2- نیکولاز تچیکایدزه (گرجستان) 3- ماگومد یاربیلوف (روسیه) و ارکان ارگن (ترکیه)
77 کیلوگرم: 1- اسلام اوپیف (روسیه) 2- ساجان (هند) 3- پر کوری (نروژ) و آکژول محموداف (قرقیزستان) ... 21- شایان عفیفی (ایران)
82 کیلوگرم: 1- الکساندر کوماروف (روسیه) 2- آندره برییسا (آمریکا) 3- محی الدین سارجیجک (ترکیه) و استوان تاکاس (مجارستان) 8- حسین فروزنده (ایران)
87 کیلوگرم: 1- محمدهادی ساروی (ایران) 2- رامون بتسچارت (سوئیس) 3- نظرشاه فتح اله یف (آذربایجان) و ایلیا ارمولنکو (روسیه)
97 کیلوگرم 1- مارتین ساوولاینن (فنلاند) 2- مارکوس راجینگر (اتریش) 3- آرتور سارگیسیان (روسیه) و بالینت واتزی (مجارستان) ... 20- وحید دادخواه (ایران)
130 کیلوگرم: 1- امین میرزازاده (ایران) 2- داوید اواساپیان (ارمنستان) 3- فرانز ریچتر (آلمان) و کولتون شولتز (آمریکا)

رده بندی تیمی: 1- ایران (136 امتیاز) 2- روسیه (131 امتیاز) 3- ارمنستان (83 امتیاز) 4- ترکیه (79 امتیاز) 5- هند (73 امتیاز) 6- گرجستان (60 امتیاز) 7- مجارستان (59 امتیاز) 8- قرقیزستان (50 امتیاز) 9- اوکراین (47 امتیاز) 10- آمریکا (45 امتیاز)

رنکینگ تیمی رقابت های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان- جوانان ایرانی با کسب بیشترین مدال طلا در بین تیم های حاضر در قله کشتی فرنگی دنیا ایستادند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین