تایمز مطرح کرد؛ روزهای سخت محمد بن سلمان/ شک پادشاه به فرزندش

گروه جهان الف،   3970624066 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه تایمز انگلیس در مقاله‌ای با بیان اینکه امیدهای بسته شده به طرح محمد به سلمان به عنوان یک اصلاح‌گر به جایی نرسیده است نوشت: بعد از گذشت شش ماه به نظر می‌رسد احتمال ارتقای وی بسیار کم باشد حتی پدرش ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان کم کم دارد به محمد بن سلمان و طرح‌هایش شک می‌کند.

روزهای سخت محمد بن سلمان/ شک پادشاه به فرزندش

به گزارش ایسنا، روزنامه تایمز انگلیس مقاله‌ای را از مایکل برلی، با عنوان "روزهای شاهزاده جوان سعودی به شمارش افتاده است: امیدهای بسته شده به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به عنوان اصلاح‌گر و مداواکننده زخم‌های منطقه به جایی نرسیده است"، منتشر کرد.

برلی در این مقاله آورده است: ابتدا جنجال رسانه‌ای درباره صرف میلیون‌ها دلار برای شرکت‌های روابط عمومی و گروه‌های لابی جهت تبلیغ سفر دوره‌ای محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به کشورهای مختلف در مارس به وجود آمد؛ محمد بن سلمانی که به رغم اینکه سنش حدود ۳۲ سال است به عنوان قوی‌ترین مرد عربستان دیده می‌شود.

وی گفت: بعد از گذشت شش ماه به نظر می‌رسد احتمال ارتقای وی بسیار کم باشد حتی پدرش ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان کم کم دارد به محمد بن سلمان و طرح‌هایش شک می‌کند.

برلی گفت: شکاف میان جنجال رسانه‌ای درباره ولیعهد عربستان و واقعیت بسیار آشکار شده است. ولیعهد عربستان تصمیم داشت از طریق فروش پنج درصد از سهام شرکت نفتی آرامکو، پروژه ساخت شهر ساحلی نیوم و سایر اصلاحات اقتصادی را پیش ببرد. به نظر می‌رسد ملک سلمان فروش سهام آرامکو را لغو کرد چراکه احتمالا فروش این سهام به مصادره دارایی‌های عربستان به دلیل کیفرخواست قضایی که علیه عربستان درباره حملات ۱۱ سپتامبر مطرح است، منجر می‌شد. اقدامات محمد بن سلمان به سیاست خارجه عربستان آسیب زده است. جنگ در یمن باتلاقی است که ولیعهد آن را ساخته است. براساس آمار موسسه بروکینگ در آمریکا جنگ در یمن مابین پنج تا شش میلیارد دلار در ماه هزینه دارد و حدود ۱۰ هزار تن در جنگ یمن کشته شده‌اند. ۸.۵ تن نیز با خطر گرسنگی مواجهند.

برلی معتقد است که تلاش محمد بن سلمان برای به حاشیه راندن قطر نیز به شکست انجامید اما در عین حال نیز به نابودی شورای همکاری خلیج فارس به نفع عربستان و امارات منجر شد.

وی گفت: تنها چند ادعای بی‌مورد ولیعهد برای مدرن کردن عربستان مانده است چراکه همچنان سرکوب شیعیان در شرق این کشور ادامه دارد. درست است که به زنان اجازه رانندگی داده شد اما در مقابل ۱۳ فعال زن عربستانی بازداشت شدند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۴۹۰۵۱۱۳:۱۹:۲۷ ۱۳۹۷/۶/۲۴
به امید سر به نیست شدن دشمنان ایران
ناشناس۵۴۹۱۶۹۱۴:۰۴:۳۸ ۱۳۹۷/۶/۲۴
هر کسی که محمد بن سلمان از او می ترسد، او باید از این ترس بن سلمان بلرزد یا از عربستان به یک جای کاملا امن فرار کند ! محمد بن سلمان به صغیر و کبیر، دوست و دشمن و فامیل و غریبه رحم نمی کند و من تعجب می کنم که چرا پدرش تا قبل از این، خصلتهای خطرناک پسرش را نشناخته است ؟ سلمان به غیر از اینکه حتی درایت لازم نه اندازه یک پادشاه که در حد یک شخص معمولی را هم ندارد که حتی تاریخ را هم نخوانده تا لااقل از آن درس بگیرد و اگر بخواند از دانسته های آن با وجود این پسر و سابقه کارهایی که انجام داده است، به لرزه می افتد. پیش بینی مرا فراموش نکنید تا ببینید چقدر با واقعیت منطبق خواهد شد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین