قیمت باور نکردنی پراید در سوریه

گروه اقتصادی الف،   3970620146 ۴۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

ریزش ارزش پول ایران صادرات پراید را حسابی به‌صرفه کرده است. پراید ایران که بیشتر به سوریه، عراق، جیبوتی و ... صادر می‌شود این روزها در نمایشگاه بین‌المللی دمشق ۴ میلیون و ۴۴۰ هزار لیر سوریه قیمت خورد.

قیمت باور نکردنی پراید در سوریه
شهروند در ادامه نوشت: قیمت لیر سوریه در بازار آزاد ایران ۲۵ تومان قیمت دارد که با این حساب نرخ پراید در سوریه به ۱۱۱ میلیون تومان رسیده است. این خودروی پرطرفدار در بازار ایران که  در هفته‌های گذشته  از مرز ۴۳ میلیون تومان  هم گذر کرد، این روزها  به قیمت ۳۶ تا ۳۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. آنگونه که جاده مخصوص‌نشین‌ها می‌گویند صادرات خودرو به لحاظ درآمد ارزی که نصیب خودروسازان می‌کند، بیشتر از فروش داخلی می‌صرفد، اما اولویت با بازار داخلی است.  یک مقام آگاه در این باره به «شهروند» گفت: آپشن‌هایی که روی خودروهای صادراتی گذاشته می‌شود کمتر از داخلی‌هاست، در حالی که قیمتشان گران‌تر است.

چه هزینه‌هایی پراید بازار داخلی را گران‌تر می‌کند؟

همین چند وقت پیش بود که برخی از رسانه‌های خبری رشد صادرات را دلیل اصلی کمبود عرضه در بازار داخلی و نجومی شدن قیمت‌ها اعلام کردند. با این وجود جاده مخصوص‌نشین‌ها معتقدند که صادرات برای آنها صرفه اقتصادی بیشتری دارد البته اگر فروش‌های دستوری بگذارد. یک مقام آگاه در این باره گفت: فروش داخلی غیر از هزینه تولید، هزینه‌هایی چون بیمه،۹ درصد مالیات، هزینه شماره‌گذاری خودرو  و... به سایپا تحمیل می‌کند که می‌توانم به جرات بگویم اختلاف  پنج میلیونی در فروش هر خودروی داخلی با خودروی صادراتی وجود دارد چون با صادرات خودروی ما دیگر هزینه بیمه و امثال آن را تقبل نمی‌کنیم.

به گفته او، از سوی دیگر تنها بخشی از این هزینه روی قیمت خودروهای داخلی کشیده می‌شود  و بنابراین صادرات سود خالص بیشتری دارد. در این میان نباید از این نکته هم غافل شد که ارزش افزوده ورود ارز به کشور بسیار بیشتر از جابه‌جا کردن پول بین مردم یا به اصطلاح از این جیب به آن جیب‌کردن است. در واقع هر صنعت و تولیدی که بتواند ارز به کشور وارد کند، جای افتخار دارد.

خودروهای ایرانی کجا می‌روند؟

از کشورهای عراق، الجزایر، سوریه، ترکمنستان، لبنان، چین، ساحل عاج، جمهوری آذربایجان و جیبوتی به‌عنوان عمده بازارهای هدف صادرات انواع خودروی سواری ایران یاد شده است که در میان این کشورها عراق با سهم ۷۶.۳‌درصدی بیشترین سهم واردات خودرو را به خود اختصاص داده و پس از آن الجزایر و سوریه به ترتیب با سهمی ۵.۳ و ۴.۲‌درصدی در رده‌های بعدی قرار دارند. اما حجم صادرات به کشورهایی مانند چین تنها ۰.۸ درصد، ساحل عاج ۰.۳ درصد، جمهوری آذربایجان ۰.۳ درصد و جیبوتی ۰.۲‌درصد کل صادرات ایران بوده است. همچنین ترکمنستان و لبنان دیگر کشورهایی هستند که سهمی بیش از یک‌درصد از صادرات خودروی سواری را به خود اختصاص داده و به ترتیب ۲.۶‌درصد و ۲.۴‌درصد را از آن خود کرده‌اند. البته جمهوری کره، ترکیه، قزاقستان، ارمنستان، بلژیک، فرانسه، روسیه، رومانی، مجارستان و مالزی دیگر کشورهایی هستند که می‌توان از آنها به‌عنوان بازارهای مهم بالقوه صادرات خودرو یاد کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۴۳۴۱۵۱۳:۴۵:۴۱ ۱۳۹۷/۶/۲۰
در دولت های قبل هم گفته شد ولی الان رو شد جالب
ناشناس۵۴۳۷۲۵۱۵:۵۴:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۲۰
این فرغونها را صادر کنید آنجا با پولش تویوتا یاریس که هم قیمت و بسیار با کیفیت هست وارد کنید تا هم مصرف بنزین کاهش یابد و هم هوا تمیز شود
ناشناس۵۴۴۰۳۸۱۸:۵۸:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۲۰
ارز ان چه میشود ؟ کجا میرود ؟ شفافیت لازم است شفافیت اقتصادی در کشور لازم و واجب است ..... اگر شفافیت اقتصادی وجود داشت اینهمه فساد اقتصادی وجود نداشت اینهمه مهاجرت و تابعیت کشورهای بعضاً متخاصم و دشمن وجود نداشت ... دولت و نمایندگان به ...ملت مواظب ثروت و ارز کشور باشید ، مراقب بیت المال باشید ، عمر در دنیا کوتاه است و باید جواب هر ریال حیف و میل شده ملت و بیت المال را بدهید ........ امید میرود که بفهمید ......
ناشناس۵۴۴۱۶۹۲۰:۴۹:۰۶ ۱۳۹۷/۶/۲۰
با صادرات این خودرو نما جان هزاران ایرانی را نجات دهید
ناشناس۵۴۴۲۳۸۲۲:۰۰:۵۷ ۱۳۹۷/۶/۲۰
بگو افت باور نکردنی ارزش پول ایران در ربرابر پول سوریه جنگ زده
ناشناس۵۴۴۳۴۰۲۳:۱۵:۱۸ ۱۳۹۷/۶/۲۰
البته ارزش پول سوریه ۹ برابر ایران و افغانستان۱۲۰ برابر پول ایران است..خود بخوان این حدیث مجمل را
ناشناس۵۴۴۵۳۴۰۲:۲۳:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۲۱
دوست عزیز این مثل سائر که آورده‌اید چنین است: تو بخوان حدیث مفصل از این مجمل!!!!!!!!!!!!!!!!!! که البته «مجمل» به معنی اندک است!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۵۴۴۶۴۰۰۸:۲۱:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۲۱
این 9 برابر و 120 برابر رو چطور حساب کردید؟ قدرت خرید؟ یا ....
ناشناس۵۴۳۴۲۳۱۳:۴۸:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۲۰
اقا صادر کنید اگر بخرند. ما از ارز آوری بدمون نمیاد البته اگر بیارید ارز رو
ناشناس۵۴۳۵۹۵۱۴:۴۹:۲۹ ۱۳۹۷/۶/۲۰
تا وقتی شما بخری نیازی به صادرات نیست!
ناشناس۵۴۳۶۲۲۱۴:۵۷:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۲۰
ما که از خوندن این خبر داریم ریسه میریم، کاش برای کامنت های این مطلب آیکون قه قه روهم میذاشتند!!!
ناشناس۵۴۳۴۲۶۱۳:۵۰:۲۴ ۱۳۹۷/۶/۲۰
حالا که چی. تبلیغ پرایده؟ تروخدا همشو بدید به سوریه ما این.... رو نمیخوایم. تو افغانستان هم بازاریابی کنید شاید یه میلیارد براش بدن
ناشناس۵۴۳۴۶۵۱۴:۰۲:۱۲ ۱۳۹۷/۶/۲۰
ایران می‌خواد به کره ماشین صادر کنه!!؟؟ کدوم ماشین رو فکر میکنید بخرند؟
ناشناس۵۴۳۹۲۰۱۷:۵۰:۵۳ ۱۳۹۷/۶/۲۰
احتمالا میخوان پراید رو اپشناشون ببرن بالا بشه ماشین اول کره :) اینا فکرمیکنن ما بلانسبت ناآگاهیم..... یادش بخیر 2014 سوئیس بودم قیمت ارزونترین شاسی بلند ولکس واگن رو گرفتم (با فکر کنم 20 درصد مالیات ماشین اونموقع تو سوئیس) گفت 7000 فرانک!!!!!!!! چندین ماشین از مارکا معروف بود در حد 4هزار فرانک!!!!!!!!!! اگر اشتباه نکنم اونموقع ارز دولتی رو 1200 یا همچین چیزی میدادن یعنی یه شاسی بلند روبه قیمت یه پراید 7 میلیونی اونموقع میشد بخری حالا اینا فکر میکنن ما ها ناآگاهیم..... از جمله جناب نویسنده که .... به شعور همه ما توهین میکنن با این مطلب نوشتنشون
ناشناس۵۴۳۴۷۳۱۴:۰۴:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۲۰
اگر می توانید صادر کنید پس چرا تعلل می کنید؟ بهتر از این است که سالانه هزاران نفر از مردم را به کشتن دهید. هم شما نفع می برید هم مردم.
valor۵۴۷۵۴۵۱۱:۵۵:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۲۳
بیش از هفتاد درصد عامل مرگ و میر ها از اشتباهات راننده هاست ! در شاخ به شاخ با سرعت 120 کیلومتر در ساعت سوار ولوو XC60 ( ایمن ترین خودرو سال 2017) هم باشی شانسی برای زنده بودن نداری!!!
ناشناس۵۴۳۴۷۸۱۴:۰۷:۱۲ ۱۳۹۷/۶/۲۰
کدوم آدم عاقلی این حرف باور میکنه مثل اینکه تا بحال خارج نرفتی قیمت ماشینا رو نمیدونی
ناشناس۵۴۳۴۹۷۱۴:۱۴:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۲۰
به قیمت ایران تقریبا میشه ۱۱۰میلیون تومن یعنی می خواید بگید در ایران ارزونه و باید گرانتر بشه
حبیب۵۴۳۴۹۸۱۴:۱۴:۲۸ ۱۳۹۷/۶/۲۰
بدا بحال ما که خود را با کی و چه کشوری مقایسه میکنیم
پیمان۵۴۳۵۰۷۱۴:۱۵:۵۵ ۱۳۹۷/۶/۲۰
یعنی حتی لیر سوریه ای که نابود شده از پول ایران بیشتر ارزش داره؟ چطور ممکنه چنین چیزی؟ یعنی فساد توی ایران از جنگ تو سوریه مخرب تره؟
رضا۵۴۳۶۴۹۱۵:۱۰:۲۹ ۱۳۹۷/۶/۲۰
برادر نکته همینه دولت سوریه نیازی به چاپ پول بدون پشتوانه برای چند برابر کردن سطح دستمزدها و یارانه ها به نیت پیروزی در انتخابات و رسیدن بر سر دیگ ندارد پس چون پول چاپ نمی کند حتی در شرایط جنگی هم ارزش پولش حفظ می شود
ناشناس۵۴۴۲۳۷۲۲:۰۰:۴۱ ۱۳۹۷/۶/۲۰
احسنت به این مقایسه.!
ناشناس۵۴۳۵۶۴۱۴:۳۷:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۲۰
خب حالا که اینطوره من یک توصیه دارم به نفع هر دو طرف. پراید را صادر کنید به کشورهای دیگه چون براتون میصرفه و دست از سر ملت بردارید. در عوض هر ایرانی اجازه داشته باشه در هر پنج سال یکبار شخصا ثبت سفارش کنه و خودرو مصرفی خود را با تعرفه ده الی بیست درصدی گمرکی وارد کنه و شماره شاسی و سیلندرش در سامانه واردات و خرید و فروش ثبت بشه و اجازه فروش به شخص ثالث هم نداشته باشه و با وکالت بلاعزل و غیر بلاعزل هم قابل واگذاری نباشه. اینطوری هم خودروسازهای داخلی با صادرات نفع میبرن، هم انحصار شکسته میشه، هم تلفات جاده ای کم میشه و هم مردم ماشین ارزشمند سوار میشن. حله؟؟
ناشناس۵۴۳۵۶۸۱۴:۳۸:۴۸ ۱۳۹۷/۶/۲۰
امکان نداره تو دنیا کسی پراید رو اینقدر بخره. حتی اگه دلار را 15000 حساب کنیم که 110 میلیون بشود فقط 7500 دلار.
ناشناس۵۴۳۵۷۸۱۴:۴۲:۲۰ ۱۳۹۷/۶/۲۰
لطف کنید همون پراید هایی هم که به مردم داده اید رو صادر کنید اون بد بختها هنوز پرایدو نشناختن
ناشناس۵۴۳۵۷۹۱۴:۴۲:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۲۰
با چی مقیاس می کنید..کشوری که جنگ زده است و ارزش پولش همانند ما است..خوب چرا صادر نمی کنید و دلارش را نمی گیرید از سوریه تا 110 میلیون نفع ببرید..حتما نمیشود که اینکار را نمی کنید....اولا ارزش پول سوریه در دنیا ارزش تبدیل به دلار کردن را نداره و دوما مردمی نمانده که پیراید بخرند..متاسفم برای چنین مغزهای اقتصادی که مسول هم شده اند..
ناشناس۵۴۳۶۵۸۱۵:۱۴:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۲۰
یعنی از خجالت باید یه جایی قایم بشن باعث وبانی اش که ارزش لیر سوریه جنگ زده از ریال ما بیشتره!!!!!!!!
ناشناس۵۴۳۶۹۰۱۵:۳۳:۵۰ ۱۳۹۷/۶/۲۰
خیلی جالبه لیر سوریه جنگ زده 250 برابر ریال ما هست متاسسسسسسسسسسفم
ناشناس۵۴۳۷۵۰۱۶:۰۲:۲۳ ۱۳۹۷/۶/۲۰
خواهشاٌ اگه میشه واردات ماشین را ازاد کنید و صادرات پراید به سوریه اضافه کنید تا هم ما سود ببریم و هم اونا مردم دارن می میرند ماشینی که قطعه آن اگر وارد نشه بیچاره ایم پس چرا خود خودرو وارد نمی کنیم بابا ...
ناشناس۵۴۳۷۹۱۱۶:۲۰:۲۰ ۱۳۹۷/۶/۲۰
خیلی بامزه و خنده دار بود. استاندارد ماشین در اروپا به یورو 7 رسیده اگر پراید را می خرند احتمالا برای اوراق کردن و بازیافتی های موادش است.
ناشناس۵۴۳۸۰۷۱۶:۳۰:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۲۰
پراید 111 که میگن همینه !!!
ناشناس۵۴۳۸۲۱۱۶:۳۶:۰۸ ۱۳۹۷/۶/۲۰
الان خودروهای کارکرده ای مثل تویوتا وفولکس زیر 7000دلار قیمت دارند که با دلار 14000تومنی هم حدود 90میلیون میشن .اون وقت یک تویوتای پنج سال کارکرده رو با پراید میشه مقایسه کرد؟
ناشناس۵۴۳۸۴۳۱۶:۵۴:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۲۰
قربونت دادش بیا پراید من را هم صادر کن.70 میلیون هم برای خودتان سود بردارید...40 تومن هم به حسابم بریزید....سود ا
ناشناس۵۴۳۸۷۸۱۷:۱۵:۰۲ ۱۳۹۷/۶/۲۰
دولت با کاهش ارزش پول ملی همه ملتو بدبخت و گرفتار کرده هنوز یکی دوماه مونده تا فلاکت حاصل از این بی تدبیری ...آمیز رو درک کنیم
ناشناس۵۴۳۸۸۴۱۷:۱۹:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۲۰
اگه یه سری به کشورهای اطراف خودمون زده باشین کشورهای جهان سوم ... ماشینهای روز اروپا با نصف پراید به فروش میره با چشم دیدم قیمت کردم
ناشناس۵۴۴۱۴۳۲۰:۳۲:۱۱ ۱۳۹۷/۶/۲۰
عجب ! با یکصد وده میلیون تومان در سوریه می توان ماشین کره ای وارد کرد
ناشناس۵۴۴۳۹۲۲۳:۵۵:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۲۰
با نرخ ارز در بازار سیاه حساب کردند تقسیم بر ۵ بفرمایید برحسب دلار ۳۲۰۰. سال قبل رقم درستش دستتون میاد
ناشناس۵۴۴۱۵۱۲۰:۳۷:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۲۰
110 میلیون تومان با ارز نیمایی میشه حدود 14 هزار دلار در حالیکه رنو کپچر قیمت جهانیش 12 هزار دلاره. کدوم ادم عاقلی این داستانها را می پذیره
ناشناس۵۴۴۱۸۶۲۱:۰۱:۲۷ ۱۳۹۷/۶/۲۰
جناب مدیرعامل سایپا... این پراید رو صادر کنید. ولله به نفع شما و ماست. بذارید ما هم از کشورهای دیگه ماشین بدون گمرک وارد کنیم.
ناشناس۵۴۴۲۵۲۲۲:۰۹:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۲۰
شما با چیزی به نام درآمد سرانه آشنا هستید یا خیر
ناشناس۵۴۴۲۵۴۲۲:۱۰:۱۱ ۱۳۹۷/۶/۲۰
ظاهرا قیمت صادراتی پراید 4500 دلاره و دولت سوریه 50 درصد قیمت فوب خودرو مالیات و عوارض گمرکی از آن میگیره. شرایط جنگی در سوریه موجب شده تا دولت دنبال درآمدباشه. با اینوصف سود گمرکی خودرو وارداتی برای سوری ها کمتر از کشور ماست.
ناشناس۵۴۴۲۵۶۲۲:۱۲:۰۲ ۱۳۹۷/۶/۲۰
بسیار خوب ، خودرو های داخلی را صادر کنید در عوض اجازه داده شود خودرو های با کیفیت و ارزان قیمت شرکت های معتبر خارجی وارد شود .
احمد۵۴۴۲۷۸۲۲:۲۳:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۲۰
شما پراید تون رو صادر کنید و تعرفه واردات هم برداشته شه تا ایرانی ها هم بتونن خودرو با کیفیت و ایمن خارجی سوار شن
ناشناس۵۴۴۲۹۵۲۲:۳۷:۲۹ ۱۳۹۷/۶/۲۰
منظورتون از آپشن همون زه بود؟
ناشناس۵۴۴۳۱۶۲۲:۵۵:۲۵ ۱۳۹۷/۶/۲۰
ارزش تومان روداشته باش، حتی در مقایسه با لیر سوریه...
ناشناس۵۴۴۳۶۱۲۳:۲۹:۰۱ ۱۳۹۷/۶/۲۰
صادر کنید و لطفا شما که زیاد راغب نیستین این منت رو سر ما بزارین و داخل ایران نفروشین عوضش تعرفه واردات خودرو رو حذف کنید تا مردم هر چی میخوان بخرن.
ناشناس۵۴۴۴۸۵۰۱:۰۸:۰۵ ۱۳۹۷/۶/۲۱
طنز خوبی بود صادر کزدن پراید به بلژیک و فرانسه
ناشناس۵۴۴۷۳۹۰۹:۵۱:۰۶ ۱۳۹۷/۶/۲۱
با کمتر از این پول در کشورهای دیگر میشود خودروهای خیلی بهتری خرید. امکان ندارد کسی انقدر پول بدهد و پراید بخرد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    2. کمی دیر نیست؟

    3. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    4. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    5. افزایش ۳۵ درصدی مزد کاهش قدرت خرید کارگران را جبران نکرد

    6. ماجرای طرح مالیات بر ازدواج چیست؟  

    7. ریزش قابل توجه بهای سکه و طلا در کمتر از ۲۴ ساعت

    8. افزایش قیمت دلار آزاد و سکه در معاملات امروز بازار

    9. مرغداری‌ها به ازای فروش هر کیلو مرغ ۱۲ هزار تومان ضرر می‌کنند!

    10. زعفران ایرانی به سرنوشت پسته و فرش دچار شد  

    11. خلجی: تغییر در تیم اقتصادی دولت کذب است

    12. افزایش حقوق بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی در پرداختی اردیبهشت اعمال خواهد شد

    13. دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت

    14. موشک‌های سپاه کدام نقاط سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد؟

    15. اعلام زمان دومین حراج شمش طلا/ خریداران تا پایان امروز ۳۵۰ میلیون تومان واریز کنند

    16. مأموریت تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی همراه با عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی

    17. اعمال افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از اردیبهشت ماه

    آخرین عناوین